Näytä tavallinen näkymä : Castelli ajohousujen koko
Olisi harkinnassa tuollaiset http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-shorts/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-shorts-Free-Aero-Race-black.html.
Olisiko kenelläkään koon suhteen vinkkiä, taikka kokemuksia tuotteesta?
VesaP noita ainakin kehui jossakin topicissa. Pituus ja inseam täsmäisi tuon kokotaulukon mukaan tuohon XL:ään, mutta muut mitat sitten L-tai M-kokoa. Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg. Veikkaisin vahvasti XL:ää. Goren ajoasut mulla kokoa L.
tempokisu
29.06.2011, 16.04
:eek: tuolla voi maksaa paypalilla! tosin juuri samantyyppiset säämiskät munkin housuissa on. Pelkkiä mustia shortseja, pöö, olisi punaisia...tai oli siellä VALKOISET! Harmi, naisten housuissa on liian kireät vyötäröt ja sitten L-koko lienee muuten iso, ja miesten s-kokoisia ei oikein näytä olevan.
Mutta älyttömän kiva paita! ;):D
http://www.bobshop.de/out/pictures/1/10874_1.jpg (http://www.bobshop.de/index.php?lang=1&cl=moredetails&cnid=f44bfe43baca5b9974c045ad74a011ca&anid=c5509aa6eee5fece92a9b10757e3308c)
Olisi harkinnassa tuollaiset http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-shorts/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-shorts-Free-Aero-Race-black.html.
VesaP noita ainakin kehui jossakin topicissa. Pituus ja inseam täsmäisi tuon kokotaulukon mukaan tuohon XL:ään, mutta muut mitat sitten L-tai M-kokoa. Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg. Veikkaisin vahvasti XL:ää. Goren ajoasut mulla kokoa L.Voi näitä kysellä Tampereltakin Signaturesta (http://signature.fi/asut-ja-kengat.htm).
tempokisu
29.06.2011, 16.20
Oi, miten siisti liike ja hienoja temppareita! Nyt niitä voisi ihailla turvallisesti kun ei ole a.tarvetta b. rahaa sellaisiin. Erityisesti se punainen, ja valkoinen MMraidoilla tempparit :cool: hienoja kiekkojakin.
Voi näitä kysellä Tampereltakin Signaturesta (http://signature.fi/asut-ja-kengat.htm).
Sähköpostilla sinne ei saanut yhteyttä. Aiemmin taas yksityisviestillä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=20054) sai. Tämä vain vinkiksi jos joku haluaa jotain kysellä. Ilmeisesti melkein kaikkiin kotimaisiin liikkeisiin pitää soittaa tai mennä käymään.
VesaP noita ainakin kehui jossakin topicissa. Pituus ja inseam täsmäisi tuon kokotaulukon mukaan tuohon XL:ään, mutta muut mitat sitten L-tai M-kokoa. Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg. Veikkaisin vahvasti XL:ää. Goren ajoasut mulla kokoa L.
Ota L koko! Olen vain 3cm sua lyhempi ja painoa en ilkeä edes kertoa... Mutta jos mulle menee L ihan hyvin, sulle se menee LOISTAVASTI. :)
ps) ei saa hirttää jos koko ei olekaan oikea, saahan sen vaihtaa palautuspostikulujen hinnalla oikeaksi :)
ps2) PBK:ssa oli samaa housua viikko sitten alennuksessa 111 euroa. En tiedä onko enää. Mustista ei ollut L kokoa saatavilla, muissa väreissä olisi ollut.
ps3) Joo, tuo säämiskä noissa housuissa on ihan KUNINGAS, ELÄIN, PARONI, ÄIJÄ jne!!
Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg. Veikkaisin vahvasti XL:ää. Goren ajoasut mulla kokoa L.
Mulla on pituutta sentin enemmän, painoo muutama kilo vähemmän ja Castellin bibseistä L on mulle just passeli koko.
Suuret kiitokset nopeista vastauksista! Noi vyötärö/lantio/rintakehä-mitat tosiaan menisi tuonne L jopa M-kokoon. Ostopaikka on auki, mutta tuolla Bobshopin sivujen mitoitustaulukoissa näkyy myös toi koko vartalon pituus, niin postasin sitten sen sivun.
Kyllähän toi sähköposti on tosiaan hiukan huono, jos jotain asioita pitäisi hoitaa. Paree siis soittaa, kun on menossa käymään.
Mutta, mutta...vesku ja järppä saivat minut kyllä vakuuttuneeksi tuosta koosta.
Cycledrophis
29.06.2011, 17.30
Vielä vakuudeksi olen 175/70 ja minulle M on hyvä.
Jari
Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg. Veikkaisin vahvasti XL:ää. Goren ajoasut mulla kokoa L.
Melko tarkkaan samat mitat ja L koko on just nappiin sekä Castellissa että goressa.
Rollo Tomasi
29.06.2011, 22.05
186, 90-97 painoa vuodesta ja kauden ajankohdasta riippuen. XL on tuntunut passelilta.
tempokisu
30.06.2011, 01.41
Mikä mulle sitten, olen 160cm lyhyt, painan 55kg ja vyötärö on ...vähä alle 80cm. Tosin se sama on lantiokin. Tai lisättynä parilla sentillä. :o
Jos noissa on hyvä säämiskäosio ja muuten riittävän tiukka housu, kelpaisi kun pers-ongelmia kerta on.
Tartuin perjantaina tuohon PBK:n tarjoukseen, jossa kyseisillä housuilla oli hintaa 111€ ja toimituskulut 0€. Viidenkympin takia otin hienoisella riskillä XL:ät, koska L-kokoa ei ollut enään jäljellä mistään väristä. BobShopista olisi saanut L:ät 150€+postikulut 10€.
Housut ovat mielestäni sopivan kokoiset ja venyvää kamaa kun ovat, niin L-koko olisi mennyt varmaan myös hyvin.
Lättäsin housut päällekkäin L-kokoisten Gore Xenon housujen kanssa ja Gore selkeästi pienempi, mutta toisaalta niitä mainostetaan compressiohousuina. Sitten taas hiukan halvemman pään Goret(oliskohan ollut Ozon-malliset), jotka myös kokoa L, niin olivat Castellia isommat ja myös tuntuvat päällä isommilta.
Lueskelin kokoa miettiessäni Wigglen asiakaspaulautteita ja siellä oli esim. pituus 183cm, inseam 86,4cm ja koko XL, sekä pituus 185,4cm, paino 79kg ja koko L. Kovin olivat tyytyväisiä valitsemiin kokoihinsa. Ei taida olla kokojen kanssa pähkiminen loppujen lopuksi niin kovin tarkkaa hommaa, ainakaan näiden lyhkäisten ajohousujen kanssa...
Onks kellään (Vesalla nyt luulis löytyvän :rolleyes::D) noita Castellin bodypaint -housuja? Onko ne oleellisesti paremmat kuin aero race -mallin housut? Näissä molemmissa on käsittääkseni sama hyväksi havaittu säämiskä.
No niin, pari lyhyttä lenkkiä takana. Hyvät on ajaa, mutta ihmetystä herättää hiukan tuo säämiskän sijainti, joka on mielestäni "edempänä", jos vertaa Gore tai Skins. Seuraavaksi otan kyllä L-kokoiset. Ei voi olla ajattelematta, että L-koossa toi säämiskäkin ehkä istuisi paremmin.
Onks kellään (Vesalla nyt luulis löytyvän :rolleyes::D) noita Castellin bodypaint -housuja? Onko ne oleellisesti paremmat kuin aero race -mallin housut? Näissä molemmissa on käsittääkseni sama hyväksi havaittu säämiskä.
Ei ole bodypaintteja mullakaan. Ne näyttää niiiiiin ohuilta että luulisin (en tiedä, pelkkä luulo) etteivät kestä pesua/kulutusta niin paljon mitä nuo Aero Racet. Siksi päädyin noihin AR housuihin kun en raaski uusia niitä parin kuukauden välein.
Lupasin itselleni jos laihdun joskus 10kg niin sitten ostan bodypainttisarjan housut ja paidan. Eikös siellä ollut paitaakin tarjolla... Nyt pitäs ekaksi mahtua tuohon aero sarjan paitaan. Turha toivo toistaiseksi ainakin. Olis pitänyt jättää tuo äskeinenkin 2 x Geighapatukka aamupala väliin. Tai eilinen 3 x tuplajuusto. Tai parin päivän takaiset pari purkkia jäätelöä, tai pari sipsipussia.... :mad:
Ei ole bodypaintteja mullakaan. Ne näyttää niiiiiin ohuilta että luulisin (en tiedä, pelkkä luulo) etteivät kestä pesua/kulutusta niin paljon mitä nuo Aero Racet. Siksi päädyin noihin AR housuihin kun en raaski uusia niitä parin kuukauden välein.
Mä laitoin eilen tommoset pökät tilaukseen, niin sittenpä sen näkee. Ei ne tosiaan varmaankaan mitkään superkestävät ole, mutta jos ne on päällä hyvät... :D
Mä laitoin eilen tommoset pökät tilaukseen, niin sittenpä sen näkee. Ei ne tosiaan varmaankaan mitkään superkestävät ole, mutta jos ne on päällä hyvät... :D
Kerroppa sit kokemukset kun olet muutaman lenkin ajanut niillä. Säämiskä ainakin on pirun hyvä, ja ainakin mainospuheiden mukaan sen muunkin housun pitäs olla "parasta mitä löytyy" kamaa. Ja mainospuheitahan kaikki uskoo aina! :)
Pakko tunnustaa julkisesti oma tyhmyytensä ja myöntää, että toi tarjousten perässä juokseminen ei kannata,ainakaan koon kustannuksella!! Kyselin vielä piruuttani tuolta Bobshopista sähköpostilla tuota kokojuttua, niin kyllähän sieltä myös tarjottiin L-kokoa.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin huutonetistä löytyy edullisesti pari pikkulenkkiä ajetut XL-kokoiset Castellin housut.
Mietinnässä on joko Castelli Body Paint tai Assos F1.13_S5, Assoksen L-koko on sopiva, mutta onko Castellin L-koko edes sinnepäin? Taulukon mukaan m-koko olisi muilta mitoilta sopiva, mutta pituus on lyhyt, pituus on 183cm painoa 77kg.
Mietinnässä on joko Castelli Body Paint tai Assos F1.13_S5, Assoksen L-koko on sopiva, mutta onko Castellin L-koko edes sinnepäin? Taulukon mukaan m-koko olisi muilta mitoilta sopiva, mutta pituus on lyhyt, pituus on 183cm painoa 77kg.
Mä 179cm ja 69 ja L-kokoiset Castellin housut joten varmana L sulle hyvä.
Eiköhän tuo ällä ole sopiva koko, pitää vaan odottaa Järpän raportti housuista ennen ostopäätöstä.
Noitten castellejen kesto on kyllä huono, varsinkin binshortsien saumat tapaavat omissa 09' cervelo training bibseissä repeävän pikkuhiljaa..
Castelleissa koko L vastaa normivaatteissa itsellä isohkoa M:ää.
L-bibsit, kokoa 173cm/66kg
Noitten castellejen kesto on kyllä huono, varsinkin binshortsien saumat tapaavat omissa 09' cervelo training bibseissä repeävän pikkuhiljaa..
Kalleimmat Assokset rispaantuivat (kaksien housujen kokemuksella) vuodessa. Säämiskät irtosivat, saumat repeilivät. Ei tule koskaan mulle Assoksia enää. Eivät olleet hintansa väärtejä. Näitä Castellin Progetto 2 säämiskäisiä pöksyjä saa kahdet Assosten hinnalla melkein. Ja säämiskäkin parempi. Kestosta en vielä osaa sanoa kun pöksyt vielä suht uudet.
Itse pistin paritkin Castellin bibsit (pitkät Pavet ja lyhyet Aerot) tilaukseen. Kokona molemmissa XL ja mitoilleni 188/86 just sopivan napakat. Jos olis vähänkin pitempi tai enemmän reisissä kokoa suosittelisin 2XL kokoa.
Edit: Skinsin lyhyet bibsit mulla on kokoa L, jos tuosta olisi jollekin apua oman koon sovittamatta valitsemisessa.
Kalleimmat Assokset rispaantuivat (kaksien housujen kokemuksella) vuodessa.
Olen myös kuullut että ne housut pitää vetää tarpeeksi ylös ettei nivustaive hankaudu puhki, eli muillakin on ollut tuota samaa ongelmaa.
Nyt on sitten XL-kokoiset myyty ja L-kokoiset testattu ja hyväksi todetut. Säämiskä on nyt oikeassa paikassa vrt XL:ään. Kolmisen kymppiä tuli tappiota tästä sähläyksestä, mutta ei nyt sitten tarvitse enään vaivata päätään näillä kokoasioilla.
Kerroppa sit kokemukset kun olet muutaman lenkin ajanut niillä. Säämiskä ainakin on pirun hyvä, ja ainakin mainospuheiden mukaan sen muunkin housun pitäs olla "parasta mitä löytyy" kamaa. Ja mainospuheitahan kaikki uskoo aina! :)
Voi joutua hetken odottamaan testirapsaa, kun housuja ei vieläkään ole näkynyt. Paketti on lähtenyt pbk:sta jo 8.7. joten mitä ilmeisimmin se on hukuksissa...
Housuvarastoa tuli kuitenkin päivitettyä Skins -bibseillä, mutta näitäkään ei vielä ole ehtinyt testaamaan. Myyjän mukaan ovat kuitenkin ne "kaikkein parhaat" :rolleyes:
Tänään vihdoin lähti neitsyys ajohousuista. Hyvin istuvat, mutta Izumien jälkeen hieman totuttelua. Hyvä, että sait sopivamman kokoiset. Nämä sopivat minulle kuin nakutettu.
Nyt on sitten XL-kokoiset myyty ja L-kokoiset testattu ja hyväksi todetut. Säämiskä on nyt oikeassa paikassa vrt XL:ään. Kolmisen kymppiä tuli tappiota tästä sähläyksestä, mutta ei nyt sitten tarvitse enään vaivata päätään näillä kokoasioilla.
Voi joutua hetken odottamaan testirapsaa, kun housuja ei vieläkään ole näkynyt. Paketti on lähtenyt pbk:sta jo 8.7. joten mitä ilmeisimmin se on hukuksissa...
Nonni kannatti avautua, niin puketti tuli heti tänään :D
Alkuvaikutelma on positiivinen. Housu on tosiaan melkoisen ohutta matskua, mutta sehän noissa onkin ideana. Siitä huolimatta tuntuu istuvan aavistuksen napakammin kuin vastaavan kokoinen aero race -housu. Pukemiseen menee siis hetki pidempään... Henkselit ovat mielenkiintoiset, mutta uskotaan että niiden materiaali kestää. Radiotasku puuttuu, jos sillä on merkitystä. Näistä tullee pyhähousut ja aero racet & training bibsit pysyy arkikäytössä. Vielä en siis ehtinyt näillä ajamaan.
Mielestäni ainoa asia joka omissa housuissa on kestänyt on ollut juuri henkselit :D
Castelleissa koko L vastaa normivaatteissa itsellä isohkoa M:ää.
L-bibsit, kokoa 173cm/66kg
Ootko miettinyt, että sulla on liian isot housut ja ne hajoaa siksi? Noille mitoille L -koko kuulostaa melko suurelta.
Mielestäni ainoa asia joka omissa housuissa on kestänyt on ollut juuri henkselit :D
Bodypaint -housujen henkselit ovat "aavistuksen" erilaiset kuin muissa malliessa.
Minun, 175cm / 75kg, runkooni M-koon Endurance bibsit istuvat todella hyvin ja mitta on sopiva. Sisäsaumaa on 82cm ja ympärysmitoista vyötärö 75cm, lantio 90cm ja reisi 60cm.
En tiedä miten tuo koko skaalautuu näistä karvalakkimallisista noihin tyyriimpiin, mutta itse en ainakaan isompia edes harkitsisi.
tunkkari
31.07.2011, 15.49
Kuka myy tai myykö kukaan pääkaupunkiseudulla Castellin housuja?
tunkkari
31.07.2011, 20.32
Mikähän istuvuuteen vaikuttaa eniten??
Pituus 182 paino 75, pituuden puolesta XL
Inseam väh. 89cm, 3XL
Vyötärö 84 M
Lonkka 96 S
Lipputangon taka näkyy vain korvat...
Mikähän koko olisi se minkä tilaisi??
Lahkeet jää varmasti lyhyeksi M koossa, mutta se lienee muuten situvuudeltaan paras vai meneekö L liian löysäksi....
Antakaapa suosituksia, kiitos jo etukäteen :)
No, niin. Bodypaintit on nyt ollut parilla lenkillä jalassa ja tässä sitten ensi kokemukset.
Ne on hyvät. Istuvat vähän tiukemmin kuin AR:t ja tarjoavat reisille enemmän kompressiota. Ei ole hiertäviä saumoja tai reisiä kiristäviä lahkeensuita. Säämiskähän näissä on sama kuin AR:ssa. Mukavat, napakat ja kaikkiaan törkeän hienot!
Aero Racet eilen ekalla lenkillä ja ihan mukavaltahan ne tuntuivat. Pitää ajaa pari pidempää lenkkiä niin tietää onko niissä selvää parannusta Castellin aikaisempaan säämiskään.
No, niin. Bodypaintit...
Mukavat, napakat ja kaikkiaan törkeän hienot!
Thanks! Eli kun joskus tulee uusien housujen tarve taas niin minäkin uskallan sitten kokeilla noita bodypaintteja! Ilmoita sitä ennen jos ne repeää kolmannessa tai toisessa pesussa jo...:rolleyes:
Komppaan Bodypainttien hyvyyttä. Napakat on eikä materiaali vaikuta erityisen ohuelta. Säämiskähän on saman tyyppinen kaksikerroksinen kuin Assoksen FI.13-housuissa. Henkselit sen sijaan ovat ohuet, samanlaiset Castelli Pave -housuissa. Bodypainttien lahkeet ovat hiukan kapeammat kuin saman kokoisissa Velocissimoissa ja muutenkin Bodypaintit on ikään kun puoli kokoa pienemmät muuten paitsi pituuden puolesta.
Aero Race -pökien lahkeet ovat myös hieman pidemmät kuin Cervélo-housujen lahkeet.
Harmi, naisten housuissa on liian kireät vyötäröt ja sitten L-koko lienee muuten iso, ja miesten s-kokoisia ei oikein näytä olevan.
Bobshopissa sai hyvää palvelua sähköpostilla. Tilaavat esim. noita S-kokoja erikseen pyytämällä, eivät tainneet vaan pitää niitä vakiovarastovalikoimassa.
Thanks! Eli kun joskus tulee uusien housujen tarve taas niin minäkin uskallan sitten kokeilla noita bodypaintteja! Ilmoita sitä ennen jos ne repeää kolmannessa tai toisessa pesussa jo...:rolleyes:
No nyt alkaa olemaan jo vähän enempi kokemusta noista bodypainteista. Housuilla on tullut ajettua reilu kymmenen kertaa ja käyttötunnit ehkäpä kolmenkymmenen kieppeissä. Yhä tykkään niistä :) Alun napakkuus on aavistuksen vähentynyt, mutta kangas ei kuitenkaan ole mahdottomasti löystynyt. Mitään (muita) käytön tai kulumisen merkkejä ei vielä näy. Housut on pesty joka lenkin jälkeen ja Italian reissulla niille tuli bonuksena muutamia rumpukuivauksia hotellin pesulassa.
Samu Ilonen
19.10.2011, 10.17
Tuntui minustakin että Bopdypaintit oli vähän pienempää kokoa kuin edelliset Aerobibshortsit. Täytyy kokeilla Assosin tuotantoa vaihteeksi myös vaikka Castelin laatu onkin hyvää. Assos kun aktiivisesti haluaisi että meirän hyllyt notkuisivat niistä. :D
... Mun mitat 182/87 ja painoa 84kg...Mulla on pituutta sentin enemmän, painoo muutama kilo vähemmän ja Castellin bibseistä L on mulle just passeli koko.
...
Castelleissa koko L vastaa normivaatteissa itsellä isohkoa M:ää.L-bibsit, kokoa 173cm/66kg
Vaikeita on nää Castellinkin koot...Sain kaverilta kesällä Cervelon tiimipaidan (Castellin Rosso Corsa sarjaa) joka oli L-kokoisena hänelle nafti. Minulle istui oikein napakasti ja vaikka ei ehkä ihan tempohaalarin kriteereitä olisi täyttänyt (M-koko olisi kyllä ollut varmasti jo aika nakinkuori). Perään sitten hankin jenkeistä Castellin Claudio (vähän tukevampi Nano-joku kangas) bibsit ja kun olin viemässä muissa merkeissä käyttämiäni M-koon housuja sovituskoppiin niin myyjä vihjasi että ota ne L-kokoiset mukaan. Kopissa ei tarvinnut edes harkita M-koon sovittamissa, niissä lahkeen leveys jo silmämääräisestikin vaikutti sopivammalta Kenian kestävyysjuoksijoille. L-kokokin oli erittäin nafti ja antoi ihan mukavan kompressiofiiliksen uutena. Tämän jälkeen tuntui, että nyt on Castellilla koko kalibroitu ja netistä tilasin Castellin Leggera tuulitakin ja Velocissimo bibsit L-kokoisina. Noh, molemmat olivat sitten yhtä kokoa liian isoja, ei tolkuttoman löysiä, mutta eivät vaan napakoitakaan.
Ja omat mitat oli siis 177cm ja 70kg.
Mahtaako Castellillakin olla eri malleissa mitoituksissa eroa vaikka ei sitä mitenkään mielestäni selvästi mainosta. Gore sentään selvästi tarjoaa kolmea eri fittiä / mitoitusta. Tosin Goren WS takkini / pitkähihainen paita M-kokoisena ja tiukimmalla mitoituksella ei siltikään läpäisisi kaikkien kriteerejä maantieajoon vaadittavalta istuvuudelta, tosin cycloajoon se ihan hyvin riittää.
Pitää ajaa pari pidempää lenkkiä niin tietää onko niissä selvää parannusta Castellin aikaisempaan säämiskään.
Lenkit ajettu ja ei havaittavaa eroa, molemmat ajavat asiansa.
Vaikeita on nää Castellinkin koot...Sain kaverilta kesällä Cervelon tiimipaidan (Castellin Rosso Corsa sarjaa) joka oli L-kokoisena hänelle nafti. Minulle istui oikein napakasti ja vaikka ei ehkä ihan tempohaalarin kriteereitä olisi täyttänyt (M-koko olisi kyllä ollut varmasti jo aika nakinkuori). Perään sitten hankin jenkeistä Castellin Claudio (vähän tukevampi Nano-joku kangas) bibsit ja kun olin viemässä muissa merkeissä käyttämiäni M-koon housuja sovituskoppiin niin myyjä vihjasi että ota ne L-kokoiset mukaan. Kopissa ei tarvinnut edes harkita M-koon sovittamissa, niissä lahkeen leveys jo silmämääräisestikin vaikutti sopivammalta Kenian kestävyysjuoksijoille. L-kokokin oli erittäin nafti ja antoi ihan mukavan kompressiofiiliksen uutena. Tämän jälkeen tuntui, että nyt on Castellilla koko kalibroitu ja netistä tilasin Castellin Leggera tuulitakin ja Velocissimo bibsit L-kokoisina. Noh, molemmat olivat sitten yhtä kokoa liian isoja, ei tolkuttoman löysiä, mutta eivät vaan napakoitakaan.
Ja omat mitat oli siis 177cm ja 70kg.
Mahtaako Castellillakin olla eri malleissa mitoituksissa eroa vaikka ei sitä mitenkään mielestäni selvästi mainosta. Gore sentään selvästi tarjoaa kolmea eri fittiä / mitoitusta. Tosin Goren WS takkini / pitkähihainen paita M-kokoisena ja tiukimmalla mitoituksella ei siltikään läpäisisi kaikkien kriteerejä maantieajoon vaadittavalta istuvuudelta, tosin cycloajoon se ihan hyvin riittää.
Ei eri mallien mitoitus aivan samanlainen Castellilla tunnu olevan. Toisin omakohtaiset kokemukset paidoista rajoittuu aero race ja training -malleihin joiden napakuudessa on huomattava ero samassa vuosimallissa ja samalla kokomerkinnällä. Housuissa mulla on vain lyhyitä bibsejä, joiden istuvuuserot tuntuisi tulevan etupäässä eri materiaaleista (bodypaint, aero race, winter bibs ja normaali kesäkangas) sekä eri säämisköistä.
...ainiin, eihän täällä saa ostaa tai myydä...
Sikäli mikäli Castellin vuosimallin 11 pöksyjen koot ovat vielä jollekulle ajankohtaisia.
Itse hommasin nuo Aero race -malliset pöksyt koossa XL. Sopivilta ovat tuntuneet mitoillani, vaikka olenkin enempi mallia kynäniska. Pituutta 186, inseam 87 ja kiloja noin 75. Vaikka eipä kyllä kovin kummoista puristusta tunnu reisissä, eli ehkä voisivat hiukan tiukemmat olla, mutta pituus taas tuntuu olevan juurikin just eikä melkein vaikka kokotaulukot antavatkin pituussuositukseksi tuolle xl-koolle vain 179-182cm.
Mukavat pöksyt ja tyytyväisen ääni aero raceille täältä. :)
Free Aero Race -malli, team-versiona ja mustana pitäisi löytää, mutta mistä? Aika moni verkkokauppa näyttää myyvän ei-oota.
Free Aero Race -malli, team-versiona ja mustana pitäisi löytää, mutta mistä? Aika moni verkkokauppa näyttää myyvän ei-oota.
Koosta riippuen ehkä: http://www.all4cycling.com/shop/castelli-free-aero-race-bib-shorts-team-version-pm-10390.html
Koosta riippuen ehkä: http://www.all4cycling.com/shop/castelli-free-aero-race-bib-shorts-team-version-pm-10390.html
on harvinaista tavaraa, näemmä... jos tulee vielä XL vastaan, heti pitää tilata
on harvinaista tavaraa, näemmä... jos tulee vielä XL vastaan, heti pitää tilata
http://www.probikekit.com/eu/catalogsearch/result/?brand=&q=castelli+free+aero+race
No hemmetti, nyt niitä tosiaan oli tullut Wiggleenkin, alekoodilla MAR-20 hintaan 140 € piti käydä tilaamassa... tuo koodi on Wigglessä yli 100 punnan ostoksille
Free Aero Race -malli, team-versiona ja mustana tuli tänään postissa duuniin. XL-koko osoittautui just passeliksi. 187 cm, 82 kg. 141 € kuljetuksineen, kun saan Wigglestä vakiasiakkaan alennuksia.
Mä oon pari senttiä pidempi ja kymmenen kiloa painavampi, XXL on hyvä.
2011 L-koon bodypaintille tarjoaisin 58cm reittä, 97cm persettä, 85cm vyötäröä ja 95cm (total - inseam) "henkseli"pituutta . Itse en ole ihan noissa mitoissa, mutta viilasin fiiliksien mukaan omasta L:stä oikeaan suuntaan. Sovitin myös M kokoa ja XL:ää eivätkä olleet numeroiden valossa sen huonompia, mutta ja piti valita yksi/kaksi neljästä; perse, reisi, vyötärö, tai pituus sopivaksi. Kannattanee siis sovittaa, koska omat dimensiot eivät aina vastaa kaavanukkea ja tiettyä virhettä sietää paljonkin toiseen suuntaan, mutta toiseen ei. Ainakin Tampereen Nekalassa löytyi hyllystä se koko mikä oli mulle selvästi sopivin.
Ajohousujen metästys käynnissä.. Koon kuvittelen olevan selvä juttu, mutta kun täällä jotkut ovat kertoneet tilanneensa Castellin Velocissimot niin kyselisin, että ovatko hyvät housut?
Hinta ei ole mielestäni paha..
http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-Shorts-Velocissimo-Equipe-white-black.html (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-Shorts-Velocissimo-Equipe-white-black.html)
Ajohousujen metästys käynnissä.. Koon kuvittelen olevan selvä juttu, mutta kun täällä jotkut ovat kertoneet tilanneensa Castellin Velocissimot niin kyselisin, että ovatko hyvät housut?
Hinta ei ole mielestäni paha..
http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-Shorts-Velocissimo-Equipe-white-black.html (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-Shorts-Velocissimo-Equipe-white-black.html)
Samat housut kiikarissa täälläkin, kokemuksia olisi kiva kuulla. Itse ajattelin lähteä 188cm/85kg mitoilla XL-linjalle...
Samat housut kiikarissa täälläkin, kokemuksia olisi kiva kuulla. Itse ajattelin lähteä 188cm/85kg mitoilla XL-linjalle...
Löytyykö Velocissimon omistajia? Itseäni kiinnostaisi vielä jos joku osaisi verrata housuja Löfflerin Hot Bondiin tai Winneriin lähinnä padin osalta. Löfflerissä kokoni on M50 eli olisikohan 181cm/69kg kuskille Castellin L-koko sopiva, kun Bobshopin taulukko antaa sille kooksi 48-50?
tunkkari
29.05.2012, 13.09
Löytyykö Velocissimon omistajia? Itseäni kiinnostaisi vielä jos joku osaisi verrata housuja Löfflerin Hot Bondiin tai Winneriin lähinnä padin osalta. Löfflerissä kokoni on M50 eli olisikohan 181cm/69kg kuskille Castellin L-koko sopiva, kun Bobshopin taulukko antaa sille kooksi 48-50?
Kerropa kokemuksia housusta ja koosta. Olen suurinpiirtein samoilla mitoilla ja olisi kiva kuulla onko L koko ollut sopiva koko.
Yhdet on kaapissa - ne ihan kelvolliset perushousut. Löfflereihin en voi verrata, mutta L-koko on mulle (183/80) just sopiva.
Itselläni tuli juuri postissa Free Aero Race mallia olevat housut kokoa M. Takasinhan ne lähti postiin..vaihtuu kokoon L. Mittani on 177cm 71kg,ja kyllä ne juuri päälle sai,mutta pienet oli.Löfflerin Hot Bondit on itsellä kokoa M50,juuri sopivat.
Kävin kans Signaturessa kokeilemassa näitä paljon kehuttuja Castellin ajohousuja, mutta koot ovat kyllä auttamatta pieniä.
Nykyiset Löfflerin hot bondini ovat kokoa 54/xl, mutta noi castellin pökät olivat jopa koossa xxl ihan hiton piukat. Näyttäisi olevan saatavilla myös kokoa
xxxl, mutta ei kokeilematta ainakaan uskalla ostaa. Löflereitten hyvä puoli on paljon joustavampi kangas joka venyy meikäläisen tolppareisien
päälle. Täytyy ottaa Castellit tavoitehousuiksi jos sitten ens kesänä. Ja mittani ovat 183cm ja 115kg.
Itselläni tuli juuri postissa Free Aero Race mallia olevat housut kokoa M. Takasinhan ne lähti postiin..vaihtuu kokoon L. Mittani on 177cm 71kg,ja kyllä ne juuri päälle sai,mutta pienet oli.Löfflerin Hot Bondit on itsellä kokoa M50,juuri sopivat.
Kiitos tästä tiedosta! Olen pähkäillyt housujen kanssa jo muutaman viikon, mutta nyt rohkaistuin tilaamaan L-kokoiset Free Aero Racet.
Olis kyllä luullut, että M olisi ollut sopiva.Mulla kans L ja painan 15 kg enemmän ja 6 cm pidempi. Koititko ajaa niillä? Jos olet lukenut viestiketjun alusta, niin tedät mun sekoilut kokojen kanssa ja siitä kuinka säämiskä on hiukan väärässä paikassa.
Tilasin Castellin pitkät housut http://www.wiggle.co.uk/castelli-fondo-unpadded-bib-tight/ aamukylmille, kun sai/saa vieläkin edullisesti.
Otin L kokoa myös nämä ja tuntuivat kyllä aluksi todelta pieniltä, mutta ajossa hyvät. Ainoa,mistä tuntui alussa ahdistavan, niin nilkan ympäriltä, mutta tuntuisivat hiukan venyvän käytössä. Muutenkin housut todella venyvät, kun ei ole mitään windstopperia. Lueskelin nettikauppojen asiakaspalautteita, niin jotkut ostivat näitä kaksi kokoa isompina, kuin muita kamoja.
Tilasin Castellin pitkät housut http://www.wiggle.co.uk/castelli-fondo-unpadded-bib-tight/ aamukylmille, kun sai/saa vieläkin edullisesti.
Otin L kokoa myös nämä ja tuntuivat kyllä aluksi todelta pieniltä, mutta ajossa hyvät. Ainoa,mistä tuntui alussa ahdistavan, niin nilkan ympäriltä, mutta tuntuisivat hiukan venyvän käytössä. Muutenkin housut todella venyvät, kun ei ole mitään windstopperia. Lueskelin nettikauppojen asiakaspalautteita, niin jotkut ostivat näitä kaksi kokoa isompina, kuin muita kamoja.
Saman suuntaista kokemusta Fondoista. Tuntuu että koko on vielä yhden pykälän pienempi kuin muissa Castellin housuissa.
Olis kyllä luullut, että M olisi ollut sopiva.Mulla kans L ja painan 15 kg enemmän ja 6 cm pidempi. Koititko ajaa niillä? Jos olet lukenut viestiketjun alusta, niin tedät mun sekoilut kokojen kanssa ja siitä kuinka säämiskä on hiukan väärässä paikassa.
Jep,kyllä luin viestiketjun ja pääasiassa sen mukaan nuo housut tilasinkin. En niillä edes yrittänyt ajaa,empä tiedä olisko ne venyneet ajastaan,mutta ei niitä kyllä voinut päälläkään pitää. Kangas ei ole juurikaan venyvää mallia.Yhdet Italialaiset Parentinit minulla on kokoa M ja ne on ehkä aavistuksen pienet myös,mutta olleet jo kolme vuotta ja venyneet,sekä niissä kangas aivan erilaista.
Tilasin myös Castellin irtolahkeet kokoa M ja ne on juuri sopivat,inseam mulla on 86cm.
Kokeillaan nyt niitä L kokosia,kunhan saapuvat, niin voin sitten kertoilla miltä ne vaikuttaa...
No joo, jos ne selkeesti ahdistaa, niin pienethän ne sitten ovat. Oiskohan malli sitten hiukan muuttunut viime vuodesta?
No joo, jos ne selkeesti ahdistaa, niin pienethän ne sitten ovat. Oiskohan malli sitten hiukan muuttunut viime vuodesta?
Kyllähän niitten malli näköjään on muuttunut viime vuodestakin,tämän vuoden malleissa on käytetty 20% enemmän nylonia ja 20% vähemmän polyesteria,spandexia on sama määrä molemmissa.
Valmistusmaitakin on Castellilla ollut useita aikasempina vuosina ja koko vissiin muuttuu vähän maiden mukana.
Että kyllä nämä melkeen sovituksen vaatii ennen ostoa..suosittelen kivijalkaliikettä, vaikka nämä itsellekin Wigglestä tulee...
Nyt on muutama sata kilsaa istuttu satulassa Castellin Free Aero Raceilla. L-koko on sopiva 181cm/69kg mitoille, joskin napakan kankaan takia istuvat aika tiukassa. Paksun pädin takia haaroväli tuntuu seistessä ja kävellessä aika täydeltä, mutta satulassa ei ahdista yhtään. Itse pädi on aivan uskomaton, Löflerit ja Nalinit joilla olen aikaisemmin ajanut on jäänyt valovuoden kehityksestä. Satulassa pystyy istumaan tuntikausia ilman paikkojen puutumista. Yleensä mun on täytynyt pitää vähintään tunnin välein taukoja, mutta sunnuntaina meni kolme tuntia yhdellä istumalla ilman ongelmia. Suosittelen! Vielä kun raaskis noilla mennä maastoon:)
tunkkari
12.06.2012, 13.13
Nyt on muutama sata kilsaa istuttu satulassa Castellin Free Aero Raceilla. L-koko on sopiva 181cm/69kg mitoille, joskin napakan kankaan takia istuvat aika tiukassa. Paksun pädin takia haaroväli tuntuu seistessä ja kävellessä aika täydeltä, mutta satulassa ei ahdista yhtään. Itse pädi on aivan uskomaton, Löflerit ja Nalinit joilla olen aikaisemmin ajanut on jäänyt valovuoden kehityksestä. Satulassa pystyy istumaan tuntikausia ilman paikkojen puutumista. Yleensä mun on täytynyt pitää vähintään tunnin välein taukoja, mutta sunnuntaina meni kolme tuntia yhdellä istumalla ilman ongelmia. Suosittelen! Vielä kun raaskis noilla mennä maastoon:)
Oletko mitannut lantiota ja jalan pituutta? Itsellä sama pituus, painoa hieman enempi. Lantio Castellin mittataulukon mukaan S. Sen perusteella M kokoset housut. Lahkeet vaan jäävät hieman lyhyiksi. Jos uskaltais seuraavaksi ostaa L kokoset, ettei jää löysäksi.
Oletko mitannut lantiota ja jalan pituutta? Itsellä sama pituus, painoa hieman enempi. Lantio Castellin mittataulukon mukaan S. Sen perusteella M kokoset housut. Lahkeet vaan jäävät hieman lyhyiksi. Jos uskaltais seuraavaksi ostaa L kokoset, ettei jää löysäksi.
En ole mitannut, mutta voin illalla muistaessani mitata. Lahkeethan noissa on aika lyhyet jopa L-koossa. Väittäisin kyllä että M on sulle liian pieni, sen verran ahdistava toi L-koko on esim. Löflerin M-koon Hotbondiin verrattuna. Veljeni joka on mitoiltaan 176cm/68 kg ajaa myös L-koon housuilla ja on kokoon tyytyväinen. Voihan se tosin olla tottumiskysymys kuinka kireältä se housu tuntuu, itse olen tottunut vähän väljempiin bibseihin.
Nyt sain itsekin Aerot vaihdettua isompiin, eli tämän vuoden mallia olevat vaihtui M-koosta L:ään. Nämä on ehdottomasti oikean kokoiset itselle, mittani löytyy aikasemmista viesteistäni.
Nyt on mitattu. Jalan pituus 85cm ja lantion ympärys 81cm. Toivottavasti näistä on apua.
tunkkari
12.06.2012, 23.32
Nyt on mitattu. Jalan pituus 85cm ja lantion ympärys 81cm. Toivottavasti näistä on apua.
On paljonkin. Kiitoksia :) Uskaltaa siirtyä seuraavaksi L kokoon.
Jos pituutta ajattelee niin XL varmaan vielä parempi, mutta se mahtaa mennä muuten löysäksi tällasilla mitoilla?
Pikku vinkkinä kaikille näiden erinomaisten Castelli ajohousujen ostajille: älkää lingotko, ainakaan 1400 kierrosnopeudella - minulla muutaman pesukerran jälkeen alkoivat ompeleet irtoilla pahemman kerran. Erittäin kevyttä linkousta suosittelisin tällä kokemuksella.
Olin jo aiemmin tilaamassa Velocissimo due-bibsejä xl-kokoisina, mutta jätin odottamaan kun oli Lontoon reissu tiedossa. Kävin Farringdon streetin Evansilla sovittamassa, ja xl oli auttamatta liian pieni, joten otin xxl: n kun saivat vielä tilattua oikeaa väriäkin liikkeeseen seuraavaksi päiväksi. Yllättävän pieniä ovat. Omat mittani siis 188 cm ja 84 kg, hoikka eikä reisilihaksillakaan pääse juuri kehuskelemaan.
Oho, mulla viime vuoden Aerot ja kokoa L (186cm/81kg), tietty kropan mittasuhteet vaikuttaa --> henkselit auttamatta lyhyet jos yläkroppa pitkä..
Pisti tällainen kommentti silmään tuolla ulkomaalaisella foorumilla. Ja linkki aiheeseen:http://forums.roadbikereview.com/general-cycling-discussion/castelli-sizing-vs-pearl-izumi-sizing-269864.html
Three issues here:
1) the "American" problem - there's not meant to be room for a Big Mac and a side of fries in your bib shorts.
2) the other "American" problem: Cycling clothes aren't meant to flatter or have room. If they aren't spray-painted on, they're too loose.
3) Castelli sizing varies within their lines. Their high-end race gear runs a bit smaller than their more enthusiast-aimed lines.
At 6'1", 185(ish), 38 chest, 33 waist, size L works fine. Could have slightly longer bib straps, but not enough to bother over.
Kertokaapa viisaammat Castellin lyhkäsillä ajelevat, mikähän mahtaisi olla oikea koko noissa viime vuoden malleissa 181/83 mitoiltaan olevalle? Itse olen tämän ketjun kirjoitusten perusteella miettinyt XL:ää.
Laitetaas tänne vähän päivitystä kun tuli hommattua Castellin Free Aero Race Team -bibsit. L-koko on 181 cm/70 kg -kuskille sopiva, mutta ei kovinkaan tiukka. Uskoisin itse mahtuvani tässä mallissa jopa M-kokoon eli tilaa on ainakin painavammalle jos on tottunut tiukkoihin housuihin. Pituudessa voi tulla henkseleiden pituus vastaan, mutta ehkä noihin vähän pidempi voisi vielä mahtua. Team-mallissa kangas on ohuemman tuntuista eikä niin kompressoivaa kuin tavallisessa mallissa (joka sekään ei ole kovin kompressoiva). Myös lahje on, jopa huomattavasti, pidempi verrattuna normimalliin. Castellin mittataulukko suosittaa L-koolle 83 cm inseamia, itselläni on 85 cm inseam ja voisin vähän lyhyemmälläkin lahkeella ajaa. Muutenkin Castellin sivuilta löytyvä mittataulukko on kummallinen ja varmaankin tarkoitettu enempi suuntaa-antavaksi.
Noin kuukauden ollu trainer- ja talvilenkkikäytössä nämä Free aero racet. Olen 179cm / 74kg / inseamia en muista mutta housut on L-kokoa ja tuntuu istuvan aika mukavasti.
Edit: muistin koon väärin, housut on oikeasti L-kokoiset.
Noin kuukauden ollu trainer- ja talvilenkkikäytössä nämä Free aero racet. Olen 179cm / 74kg / inseamia en muista mutta housut on M-kokoa ja tuntuu istuvan aika mukavasti.
Jaa-a uskaltaiskohan sitä vaihtaa noi L-kokoiset pienempiin? Ne kun on Evansilta tilattu niin ei viitsisi moneen kertaan maksaa postimaksuja edes-takas. Voisitko mitata sun inseamin ja vyötärön tai lantion mitat? Testasin eilen vielä ajankanssa normi Free Aero Racea ja Team-versiota ja normimalli on kyllä selkeästi napakampi vaikka on jo yhden kesän ajetut. Lahje on team mallissa n. 2-3 cm pidempi.
Jaa-a uskaltaiskohan sitä vaihtaa noi L-kokoiset pienempiin? Ne kun on Evansilta tilattu niin ei viitsisi moneen kertaan maksaa postimaksuja edes-takas. Voisitko mitata sun inseamin ja vyötärön tai lantion mitat? Testasin eilen vielä ajankanssa normi Free Aero Racea ja Team-versiota ja normimalli on kyllä selkeästi napakampi vaikka on jo yhden kesän ajetut. Lahje on team mallissa n. 2-3 cm pidempi.
Inseam on noin 89,5 cm ja vyötärö navan ympäriltä 92cm.
^ Kiitos mitoista. Taidanpa kokeeksi testata M-kokoisia. Mahdun inseam-mittaa lukuunottamatta Castellin taulukon M-koon mittoihin ja jään aika monta senttiä noista sunkin mitoista. Kesäksi on tupannut vielä paino tippumaan muutaman kilon tän hetkisestä 70 kilosta eli senkin valossa M-koko voisi olla hyvä. Laitan tänne sitten infoa miten kävi.
^ Kiitos mitoista. Taidanpa kokeeksi testata M-kokoisia. Mahdun inseam-mittaa lukuunottamatta Castellin taulukon M-koon mittoihin ja jään aika monta senttiä noista sunkin mitoista. Kesäksi on tupannut vielä paino tippumaan muutaman kilon tän hetkisestä 70 kilosta eli senkin valossa M-koko voisi olla hyvä. Laitan tänne sitten infoa miten kävi.
Nyt on M-koon Free Aero Race TEAM bibsit tullut ja nopeasti treinerillä testattu ja kyllä M-koko istuu paremmin kuin L. Huomattavasti napakamman ja mukavamman tuntuiset ja etenkin lahje on nyt oikean pituinen. Onkohan mallia muutettu viime vuodesta vai miksiköhän toi Team-versio on erilaisella mitoituksella kuin viime vuotinen perusmalli? Castellin foorumilla on muuten Castellilta kommentoitu että kannattaa luottaa heidän kokotaulukkoonsa eikä valita kokoa isompaa niinkuin yleensä suositellaan. Heidän mukaansa ihmiset ajavat usein liian isoilla housuilla. Kait se on vähän tottumiskysymys, M-koon Löflereistä L-koon Castelleihin siirtyessäni pidin Castelleja tosi tiukkoina. Nyt M-koon jälkeen vanhat L-kokoisetkin tuntuvat vähän turhan löysiltä ja Löflereitä en suostu enää edes käyttämään:)
Onpa tosiaan tiukka malli tuo Free Aero Race. 173 cm/70 kg. M-koossa lahkeet on sopivan pituiset, mutta tosi tiukat . Lantion seudulta meinasi jäädä kiinni. Sovittaessa kalsarit jalassa joten se vaikuttaa asiaan vähän. Mietin jo, että pitääkö vaihtaa L-kokoon, mutta kyllä nuo jalkaan sai, mutta ovat tosi tiukat.
Joku toinen viime vuoden Castellin malli on M-koossa on napakka, mutta ei tiukka. Toisaalta meneeköhän säämiskö isoksi, jos tilaa L-kokoa.
No, ehkä sovitan noita ilman kalsareita, mutta sitten ei oikein kehtais lähettää vaihdettavaksi.
Heidän mukaansa ihmiset ajavat usein liian isoilla housuilla.
Juu, näin se just menee. Tämänkin threadin suositusten perusteella - Bibsit eivät ole oleskeluhousut. Itse tilasin joskus neljä vuotta sitten ekat Castellin (oisko ollut Velocissimo tjsp) pökät BobShopista ja suosittelivat tuolloin L-kokoa (179/67 mitoilla). Kyllähän noilla vielä uutena ajeli, mutta muutaman pesun ja paremmin istuvien Bibsien jälkeen, nuo tulee laitettu korkeintaan pitkien pökien alle, tai kotona trainerilla ajaessa. Eli mulle ehdottomasti M-koko.
Oletteko muutkin huomanneet tällaista ongelmaa, että muuten niin mukavat ja tyylikkäät Free Aerot eivät ole kovin kestäviä? Aika nopeasti alkoi säämiskät irtoilemaan. No, tein sen virheen että linkosin 1400 kierroksella... mutta Nalinin perusshortsit ovat kestäneet sitä kieputusta paljon kauemmin edelleen priimakunnossa. Olen hieman epävarma, viitsinkö ostaa uudet 150 euron ajosortsit, jos kerran puolet halvemmalla saa tuplasti kestävämmät - vaikkakaan ei yhtä tyylikkäitä...
ristopee
15.06.2013, 16.39
Itsellä sama juttu. Uudet olen vielä pessyt koneessa aina ilman kuivausta eikä ajotunteja ja pesukertoja ole vielä hirveän suurta määrää. Säämiskä alkaa irtoamaan.
Ei ole vielä merkkejä irtoamisesta, mutta ikävä juttu jos näin tekee kun on pirun hyvät housut muuten. Tosin Assosta en ole testannut. Pesen 30 asteessa ilman linkousta hienopesuainenesteellä, jonka sivelen vaippaan ennen pesua.
Oikeassa olette muuten noiden Castellin Free Aero housujen tiukkuuden suhteen. Minulla on useat niitä, ja nämä uusimmat ovat huomattavasti tiukemmat mitä vanhemmat versiot, vaikka ovat kokolapun mukaan samaa kokoa. No, nämä uudetkin niin lopulta kun ne saa ähellettyä jalkaan niin ei niitä sit enää huomaa edes päällään :) Tiukat ovat kyllä laittaa jalkaan kun vertaa aikaisempiin vuosikertoihin!
Ja säämiskän tai muidenkaan saumojen irtoamista ei ole tapahtunut ainoissakaan ko sarjan housuissa. Pesu aina 30 asteessa ja linkous 600 rpm.
No VesaP hankintatahti tuolla toisessa ketjussa on sitä luokkaa, ettei varmaan housujakaan ole ehditty pitää kuin kerran jokaista :)
Oletteko muutkin huomanneet tällaista ongelmaa, että muuten niin mukavat ja tyylikkäät Free Aerot eivät ole kovin kestäviä? Aika nopeasti alkoi säämiskät irtoilemaan. No, tein sen virheen että linkosin 1400 kierroksella... mutta Nalinin perusshortsit ovat kestäneet sitä kieputusta paljon kauemmin edelleen priimakunnossa. Olen hieman epävarma, viitsinkö ostaa uudet 150 euron ajosortsit, jos kerran puolet halvemmalla saa tuplasti kestävämmät - vaikkakaan ei yhtä tyylikkäitä...
Mulla on hajonnut kanssa säämiskän saumaus viime vuoden Free Aero Raceista. Tämän vuoden versiossa (ainakin Team) on huomattavasti tiheämpi ja erilaisella kuviolla toteutettu tikkaus, joka on kestänyt toistaiseksi. Housuissa on myös eri valmistusmaa, voi olla että eri tehtailta tulee erilaista saumaa, vaikka luulen että Castellilla on tiedossa toi irtoamisongelma ja siksi mallia on paranneltu. Saakohan noita hajonneita korjattua/korjautettua jossain vai joutuukohan tilaamaan uudet?
Täällä on kanssa irronnut jo kahteen kertaan - molemmilta puolilta siis - Castellin Free Aero vm. 2012 housuista säämiskän neulokset. No anoppi hoitaa, eli neulomalla kuntoon ja matka jatkuu. Eka remontti viimesyksynä ja toinen nyt ennen Pirkkaa.
2011-mallin housuissa kestää vielä, tosin skorpionilogot alkavat hilseillä irti.
Kuka myy tai myykö kukaan pääkaupunkiseudulla Castellin housuja?
En löytänyt tähän vastausta joten auttakaapa mistä löytyy?
tosin skorpionilogot alkavat hilseillä irti.
Sama. Tuossa joku päivä sitten meinasin jo yrittää repiä kaikki logot pois sormilla mutta saako ne siististi? Jääkö liimatöhnää tms silti kankaaseen? Tuo räjähtäneen näköinen skorpioni ei oo kovin coool.
tunkkari
13.08.2013, 12.51
Sama. Tuossa joku päivä sitten meinasin jo yrittää repiä kaikki logot pois sormilla mutta saako ne siististi? Jääkö liimatöhnää tms silti kankaaseen? Tuo räjähtäneen näköinen skorpioni ei oo kovin coool.
Eikös tuo ole hyvä syy ostaa uudet pökät :)
Eikös tuo ole hyvä syy ostaa uudet pökät :)
Kolmet on jo noita Free Aeroita, ja ainut vika rispaantuneet skorpparit eniten käytetyissä pöksyissä. Ostan uudet sitten kun muuten tulee tiensä päähän ensin joku noista. Mutta ymmärrän pointtisi kyllä! Tosimies vaihtaisi housut aina uuteen kun ensimmäinen repeämä tulee skorpparilogoon. :)
En löytänyt tähän vastausta joten auttakaapa mistä löytyy?
Itä-Helsingin Pyörähuoltoon piti tulla myyntiin, mutten tiedä tuliko ja menikö jo kaikki?:seko:
Itä-Helsingin Pyörähuoltoon piti tulla myyntiin, mutten tiedä tuliko ja menikö jo kaikki?:seko:
Eioota kauppaavat :(
Hommasin työmatkalle Ergo 3 -bibsit ja on kyllä niin lyhkäset lahkeet että ihmiset varmaan luulee että ajelen uimahousuilla. Koko M on mukavan tiukka 181cm/70kg mitoille. Kiss3-säämiskä on aika hanurista Progettoon verrattuna, mutta eipä noilla ajella kuin lyhyitä matkoja eli ajaa asiansa.
Mitä noiden housujen kestävyyteen tulee niin viime vuonna ostetuista Free Aero Raceista ratkesi säämiskä useasta kohtaa, mutta äitee parsi kuntoon ja nyt on taas kuin uudet. Tänä vuonna ostetut on toistaiseksi ehjät, skorpparilogoja myöten.
tunkkari
14.08.2013, 18.20
Samaa mieltä Kiss3 padista. Ei vedä lähimainkaan vertoja Progettoon. Itselläkin oli yhdet M-kokoset (182/75) ja aivan liian lyhyet lahkeet. L-koko loistava...
JohannesP
13.12.2013, 15.01
L koon Free aero race Team pöksyt on sopivan napakat 178/79 kokoiselle. Yhtäkään treeniä en viellä ole ajanut, mutta ensivaikutelma lähes täydellinen.
Samassa paketissa tuli Prologo 3 ajopaita L kokoisena. Nähtävästi paidoissa Castellin koot eivät ole niin pienehköt, kuin housuissa. M-koon paita olisi ehkä mennyt, mutta ei tuo L-kokokaan ole liian iso. Toivottavasti keväällä M-kokoinen tarvii laittaa tilaukseen, kun talven spinningeissä sulattelen läskejä.
Oman kokemuksen mukaan Castellin paitojen mitoitus vaihtelee mallin mukaan, Rosso Corsa ja muut kisahenkiset esim. Free Aero Race on tiukemmalla mitoituksella. 177/71 ja sekä housuissa että paremmissa paidoissa M, peruspaidoissa taas M on aavistuksen liian löysä omaan makuun.
JohannesP
13.12.2013, 23.24
Ensimmäinen treeni ajettu bibseillä ja toimivat täydellisesti. Tilausvaiheessa hinta hieman hirvitti, mutta ensituntuman perusteella Castelli nosti riman melko korkealle ja hintansa arvoiset. Tuskin tulee vanhoja Löfflerin Hot bondeja laitettua jalkaan muuta kuin kurakelillä.
Oman kokemuksen mukaan Castellin paitojen mitoitus vaihtelee mallin mukaan, Rosso Corsa ja muut kisahenkiset esim. Free Aero Race on tiukemmalla mitoituksella. 177/71 ja sekä housuissa että paremmissa paidoissa M, peruspaidoissa taas M on aavistuksen liian löysä omaan makuun.
Hyvä tietää tämä sit uutta paitaa tilatessa. Kisahenkisissä L on varmaankin sit lähempänä omaa kokoa.
Osui silmiin tuolla Wigglen sivuilla kysymys ja henkilökunnan vastaus Castellin inseam-mitan mittauksesta. Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun en muista tästä olleen puhetta..."I can confirm that the inseam measurement is to the ankle bone where the bib's legs will finish. I hope this helps"
Ilmankos onkin tuntenut olevansa jotenkin pitkäjalkainen...
Tässä vielä linkki:http://www.wiggle.co.uk/castelli-sorpasso-bib-tights/ ja sieltä Q&A-palstalle.
Itse valinnut Castellin housut vertaamalla lantio ja vyötärömittoja Castellin suositukseen ja tilannut sitten kokoa suuremmat.
Tuli tilattua Bobshopista toiset Castellin Aero Racet, kun hinta oli aavistuksen alle 80€. Tänään saapuivat. Koko L istuu edelleen hyvin mulle, vaikka on ollut juttua, että koot olisivat pienentyneet. Vuosimallista en tiedä, mutta hiukan on erilaiset, kun noi mun vanhat.
melkein munkki
10.05.2014, 16.36
Itse ostin Velocissimo Due bibsit L-koko, omat mitat ovat 181/82...hyvin menivät jalkaan ja ajaessa mukavat, lahkeet ehkä saisivat olla 20 mm pitemmät.
Herätelläämpä ketjua vaihteeksi.
Tilasin M-koon free aero race bibsit (174cm/65kg) ja sopivat ovat. Hyvin nuo sai hivutettua jalkaan. Kävi jopa mielessä oisko pystynyt ahtautumaan S kokoon. Henkselit olivat kyllä jo varsin tiukat joten lienee todennäköistä että ahdistavaksi menisi ässänä. Ennen tilausta tuli luettua paljon wigglen käyttäjäarvosteluja ja ainoa jolla oli S oli hyvästi alle 170cm, joten kyllä nuo käyttöön jää.
Omiin lyhkäsiin jalkohin lahkeet olivat muuten jopa yllättävän pitkät, ehkä jopa pitemmät kuin vanhoissa PI:n m koon bibseissa. Tai sitten se johtui vain siitä ettei vielä saanut kiskottua housuja aivan ylös asti.
Samaan satsiin tuli tilattua myös Entrata FZ ajopaita mustana. Siinä S koko on taas sopivan tiukka. Wigglen arvosteluista luin tästäkin ja mainittiin että hartioista olisi tiukka. Todeksi tuo osoittautuikin mutta ajoasennossa paita istuu oikein hyvin eli todennäköisesti ihan suunniteltu mitoitus.
Täytyy kyllä sanoa vielä että järkyttävän tyylikkäitä ovat nämä castellit, eihän näillä sadekelillä tohdi edes ajaa ku menee likaiseksi...
Tuli lahjoitettua M-koon Ergo 3 -housut 14-vuotiaalle kuskille joka on mua lähemmäs 20 kiloa kevyempi ja 10 cm lyhyempi ja näytti istuvan ihan kivasti (mun mitat löytyy muutama viesti ylempää). Miltähän ne on näyttänyt mun päällä? :)
Tänään saapui Castellin Sorpasso bibsit:http://castelli-cycling.com/en/products/detail/355/. Koko L ja istuu kyllä täydellisesti. Muutenkin kyllä tyylikkäät, mikä tietysti on tärkein asia näissä pyöräilykamoissa...Aavistuksen väljemmät, kuin Castellin Fondot. Ekat pitkät housut mulla, jossa säämiskä. Käyttöalue pitäisi olla laajat 0-15 astetta.
Tänään saapui Castellin Sorpasso bibsit
Ne on bibtightit, ei bibsit (= lyhytlahkeiset). :) Mutta joo, hyvät ovat nuo! Tuolla ne duunikellarissa nytkin majailee pukukaapissa jotta voi kohta taas vetää jalkaan ja ajella kotia.
No katos prkl, kirjoitusvirhe. Bibtightit joo, vaikeeta tää enklannin sekoitus tähän hämeeseen tällaisella mottimiehellä.
Mulla on lyhkäsinä housuina s-kokoiset Free Aero Racet. Meneekö teillä pitkälahkeisissakin sama koko kuin lyhkäsissä? Nämä tuntui uutena tosi tiukoilta, mutta nyt ovat vähän
antautuneet ja ovat parhaat pöksyt yli kolmenkymmenen pyöräilyvuoden ajalta.
JohannesP
22.08.2014, 20.35
Mulla on lyhkäsinä housuina s-kokoiset Free Aero Racet. Meneekö teillä pitkälahkeisissakin sama koko kuin lyhkäsissä? Nämä tuntui uutena tosi tiukoilta, mutta nyt ovat vähän
antautuneet ja ovat parhaat pöksyt yli kolmenkymmenen pyöräilyvuoden ajalta.
Itselläni on ainakin samaa L kokoa Aero racet ja Sorpassot. En nyt tähän hätään pääse varmistamaan ovatko täysin saman tuntuiset kun aero racet kuivumassa.
Kaikki housut L-kokoa. Henkselit mielestäni hiukan venähtävät, jos kuivattaa esim.henkarissa. Kannattaa laittaa vaan pyykkitelineeseen ja pyykkipojalla kiinni. En ole muutenkaa housuja enään naulakossa roikottanut. Käytössä tietysti venähtävät ja sille ei oikein voi mitään.
Kävin noita uusia Sorpassoja äsken testaamassa ja hyvät ovat. Alan varmaan kohta kuullostamaan siltä joka työpaikalta löytyvältä Toyota-kuskilta, joka ei muuta merkkiä hyväksy(sillä erotuksella tosin, että on kokemusta muistakin merkeistä), vaan julistaa suu vaahdossa muita kuuntelematta ilosanomaa oman merkin paremmuudesta...
Castelli Sorpasso Bibknicker tai Bibtight on kiikarissa. Kriittiset mitat [cm]: pituus 183, inseam 86, paino 75, vyötärö 83, perse 102. Arvelen, että L olisi oikea koko. Voiko joku vahvitaa tai oikaista arveluani?
Castelli Sorpasso Bibknicker tai Bibtight on kiikarissa. Kriittiset mitat [cm]: pituus 183, inseam 86, paino 75, vyötärö 83, perse 102. Arvelen, että L olisi oikea koko. Voiko joku vahvitaa tai oikaista arveluani?
Mulla on sorpassot, tosin erikokoisena isommat mutta uskoisin L:n olevan Sulle sopivat.
Mulla on sorpassot, tosin erikokoisena isommat mutta uskoisin L oleva Sulle sopivat.
Kiitos ja kumarus.
Castelli Sorpasso Bibknicker tai Bibtight on kiikarissa. Kriittiset mitat [cm]: pituus 183, inseam 86, paino 75, vyötärö 83, perse 102. Arvelen, että L olisi oikea koko. Voiko joku vahvitaa tai oikaista arveluani? Castellin Free Aero Race ja Sorpassot löytyy koossa L ja sopivan kireet :) Kuskin mitat: -inseam 87cm -pituus 181cm -paino 80kg (vyötärö 85/perse 96):)
Kyllä ne sitten mullekin on sopivat oltava!
tunkkari
13.04.2015, 21.13
Mulla on suht samat mitat. Inseam vain pidempi. Lahe saisi olla pidempi, joten sulle varmaan aika hyvä.
Kävin tänään kokeilemassa Free Aero Race bibshortseja, koko L tuntui ihan hyvältä, ja M-kokoisetkin sain puettua sovituskopissa (toki lyhyiden kalsareiden päälle) eivätkä nekään kiristäneet liikaa mistään, paitsi olkaimet tuntuivat lyhyille ja lahkeiden resorit tiukille . Jos ja kun pitää valita, niin päädyn L-kokoisiin. Kriittiset mitat [cm]: pituus 183, inseam 86, paino 75, vyötärö 83, perse 102.
ristopee
23.04.2015, 17.39
Minulla pituutta 3cm, painoa 4kg enemmän kuin mpk:lla ja samoten L koko mahtuu hyvin. Suuri osa painosta on vielä keskittynyt vyötärön alueelle
tunkkari
23.04.2015, 17.41
Kävin tänään kokeilemassa Free Aero Race bibshortseja, koko L tuntui ihan hyvältä, ja M-kokoisetkin sain puettua sovituskopissa (toki lyhyiden kaölsareiden päälle) eivätkä nekään kiristäneet liikaa mistään, paitsi olkaimet tuntuivat lyhyille ja lahkeiden resorit tiukille . Jos ja kun pitää valita, niin päädyn L-kokoisiin. Kriittiset mitat [cm]: pituus 183, inseam 86, paino 75, vyötärö 83, perse 102.
Aika samat mitat 182 inseam 89cm. L-koko on paras. Lahe saisi olla hiukka pitempi. Yhdet M koon Kiss3 padilla olleet olivat auttamatta lyhyet. Olis kyllä ehkä muuten menneet, mutta puolireisi lahkeet ei oo kivat ;)
Tänään hain postista Sorpasso Bibknickerit. L-koko tuntuu sopivalle, ajamaan en vielä ehtinyt.
Bibknickerit vaihtuivat M-kokoisiin. Aluksi tuntuivat hieman kireille, mutta sopivat ne ovat. Henkselitkään eivät kiristä. Bib Shortseista (Free Aero / Body Paint) sopivampi koko on L.
Castellit on vähän pienempiä kuin monet muut. Itsellä Castelli Evoluzione Knickersit kokoa s ja sopivat, vastaa kokoa XS. Pituus n. 161, 47kg, vyötärö 67, lantio n. 84-85
Noissa knickerseissä on hyvä toi vyötärö, joka nousee aika ylös, selän puolelta vielä ylemmäs, pysyvät hyvin paikoillaan.
Onko Castellin Omloop Thermal bibseistä kokemuksia?
https://www.castelli-cycling.com/us/omloop-thermal-bibshort-/p/451652018P
Näitä löytyisi wiggleltä kohtuuhintaan. Lähinnä epäilyttää noiden lahkeiden pituus, sillä osalla ne näyttävät ulottuvan polven alapuolella ja osassa kuvista yläpuolelle. Puoliväliin jäävät koot eivät varmaankaan käytännössä toimi.
On kokemusta. Omloopit ovat laadukkaat housut juuri näille keleille. Etuosan on tarkoitus tulla juuri polven päälle, tai aivan vähän yli. M-koko on passeli 83-84 jalalle. 178/72kg muut mitat. Nanoflex omloopit ovat eri housut ja niissä mitoitus on tosi reilu.
Ja toimivat hyvin yhteen irtolahkeidenkin kanssa, vaikka niitä ei tietenkään ole tarkoitus käyttää. Lahkeiden kanssa nuo ovat lämpimämmät, mitä normaalit nanoflexin pitkät.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.