PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ammattilaispyöräilyn seuraaminen ravintolassa

vetooo
29.03.2011, 17.37
Eurosport tarjoaa varsin kattavasti lähetyksiä ammattipyöräilystä. Häiriintyykö kilpailunautintosi, kun vaimo jaksaa muistuttaa tekemättömistä kotitöistä kerta toisensa jälkeen? Nyt on keksitty varma keino päästä tätäkin asiaa karkuun. Ei tarvitse kuin suunnata ravintolaan seuraamaan pyöräiykisoja lajihenkisten virkaveljien kanssa.

Viime kaudella sangen moni foorumilainen löysi tiensä Helsingin keskustan Sports Academyhin tölläämään Ranskan ympäriajon 17. etappia, joka päättyi Tourmalet'n huipulle. 1 ½ kuukautta myöhemmin Vueltan 20. etappia (Bola del Miundo) jännitettiin hieman pienemmällä porukalla.

Kauden 2011 toinen monumenttiklassikko on Ronde van Vlaanderen, joka on vuorossa sunnuntaina 3.4. Eurosportilla on pitkä 4,5-tuntinen suora lähetys Rondesta alkaen kello 13.30 ja päättyen n. klo 18.00. Katselurauhaa helpottaa se, että 3.4. ei pelata SM-liigan pudotuspelejä ja Bernien F1:set pysyvät varikolla. Tosin Englannin Valioliigaa näyttäisi tulevan sunnuntaina, mutta eiköhän Ronde-yleisölle löydy joku tv-nurkkaus.

Itse ajattelin raahautua Helsingin keskustan Sports Academyhin sunnuntaina Eurosportin lähetyksen startatessa. Tämä on vapaamuotoista toimintaa, joten mitään ilmoitusvelvollisuutta ei ole etukäteen, tuleeko paikanpäälle vai ei. Tietty jos jaksaa mainita tulostaan tähän ketjuun, pystyn todennäköisemmin välttämään Ronden tölläämisen yksin. :)

Helsingin Sports Academy sijaitsee osoittaeessa Kaivokatu 8, 00100 Helsinki (p. 010 76 64300) Rautatieasemaa vastapäätä.

vetooo
01.04.2011, 17.47
Jaaha, eivät tulleet pyäräilykamppeet ajoissa sunnuntailenkkeilyyn joten valun sitten tuonne sporttiakatemiaan.Hyvä! Sitten en joudu katsomaan yksin kilpailua sporttiakatemiassa! :D Meikäläisen tunnistaa Ranskan ympäriajon Polka Dot -hatusta (punavalkopilkullinen, kuva (http://www.ridebikeprogear.com/media/images/product/1014_633862831900788751_Liquigas_polka_dot_cap.jpg )).

Leopejo
01.04.2011, 18.27
Olen noin 2041 km päässä, mutta henkisesti mukana ;-)

vetooo
01.04.2011, 18.37
Olen noin 2041 km päässä, mutta henkisesti mukana ;-)Viime vuonna olimme parin foorumistin kanssa katsomassa Espanjan ympäriajon 20. etappia (maalinousu Bola del Mundo), niin sporttiakatemiassa oli ehkä viisissäkymmenissä ollut italialainen herrasmies. Puhui ihan sujuvaa suomen kieltä ja väitti olleensa aikoinaan Italian mestari maantiellä. :eek: (tämän muistan varmasti)

Väitän tietäväni suht paljon pyöräilystä, mutta tämä kaveri laittoi sellaiset faktat pöytään, että olisin jäänyt syvällisemmässä keskustelussa hyvin nopeasti oppipojan rooliin. Mainitsi olevansa mm. Vincenzo Nilbalin isän hyvä ystävä ja vierailleen tämän kotona Sisiliassa. Siinä oli myös jotain muuta juttua, mutta nyt en ihan tarkkaan muista ja uskalla lähteä kirjoittamaan.

Eli joku italialainen 1980-luvun ammattilaistason pyöräilijä, jolla on vahvat siteet Suomeen (ainakin puhui suomea sujuvasti pienellä italiaanovivahteella).

Leopejo
01.04.2011, 19.00
Eli joku italialainen 1980-luvun ammattilaistason pyöräilijä, jolla on vahvat siteet Suomeen (ainakin puhui suomea sujuvasti pienellä italiaanovivahteella).
Asiaa pitää tutkia!

Italian "mestareita" on joka sorttiin, ammattilaisista junnuihin, puoliammattilaisista harrastusjärjestöihin.

Jonkin verran tunnen (tunsin aikoinaan) PK-seudun italiaanoja, mutta pyöräilijää en muista. Ainoa italialainen kansainvälisen tason urheilija joka asuu tai asui Suomessa jonka tiedän, on entinen, 80- tai 90-luvun hiihtäjä. Hän ei ollut ihan De Zolt-, Albarello- tai Fauner-tasoa, mutta muistin nimen hiihto-TV-lähetyksistä.

Mainekkaampi on varmaan Jyväskylän Yliopiston ja Kuortaneen Urheiluopiston (?) professori Carmelo Bosco, jonka tutkimukset urheilutieteen alalta ovat tunnettuja koko maailmassa. Hänen tyttärensä edustivat (Manuela) tai edustavat (Carla) Suomea pikajuoksussa. Ja niin, vaimo on Harri Kirvesniemen sisko.

vetooo
03.04.2011, 15.08
Nyt pääsen vasta lähtemään. Koko aamupäivä mennyt pakollisia etätöitä tehdessä. Noin tunnin kuluttua sporttiakatemiassa.

OMT
04.04.2011, 21.18
Onko ensi sunnuntaille samanlaisia suunnitelmia?

vetooo
04.04.2011, 22.24
Onko ensi sunnuntaille samanlaisia suunnitelmia?Ainakin itse olen paikalla. Toivottavasti saadaan hieman isompi ryhmä paikalle. Meitä oli yhteensä kolme seuraamassa Rondea sporttiakatemiassa (siis sitä screeniä, jota itse tölläsin). Ei siinä mitään, meillä oli hyvä ja asiantunteva Ronde-porukka viime sunnuntaina, mutta ainahan sitä toivoisi hieman enemmän massaa.

OMT
05.04.2011, 00.13
Minulla ei ole juurikaan asiantuntemusta tai massaa, mutta olisi mukavaa tulla paikalle notkumaan ja kuuntelemaan viisaampien analyysejä.
Satun vielä sopivasti tulemaan junalla asemalle lähetyksen aikoihin.

vetooo
05.04.2011, 00.27
Minulla ei ole juurikaan asiantuntemusta tai massaa, mutta olisi mukavaa tulla paikalle notkumaan ja kuuntelemaan viisaampien analyysejä.
Satun vielä sopivasti tulemaan junalla asemalle lähetyksen aikoihin.Painotetaan vielä sen verran, kaikki lajista kiinnostuneet ovat enemmän kuin tervetulleita seuraamaan kisoja SA-juottolaan! Mikäs sen parempaa että avoimiin kysymyksiin saa vastauksia. Mitään ennakkovaatimuksia ei ole. Esimerkiksi minulla ei ole lainkaan omakohtaista taustaa lajin kilpailupuolelta. Lajitaustani ja "-tietouteni" on yhtä kuin tv ja netti.

vetooo
10.04.2011, 00.10
Onko Helsingin Sport Academyhin raahautumassa väkeä sunnuntaina tölläämään Pariisi-Roubaix'ta? Bernien F1:set ajelee jo aamupäivällä, joten niistä ei ole harmia Pariisi-Roubaix'n näkökulmasta. Itse ajattelin täräyttää paikanpäälle jo Eurosportin lähetyksen alkuhetkillä eli kello 13.30 aikoihin.

Leopejo
10.04.2011, 00.17
Taas kerran mukana hengellisesti.

OJ
10.04.2011, 05.37
Ollaan hengessä mukana. Arenbergiin pitäisi kärjen saapua siinä 7:30 täkäläistä aikaa, mutta eiköhän toi meidän pieni herätyskello kampea ylös jo siinä seiskan aikoihin.

vetooo
10.04.2011, 15.08
Erinomainen päivä sairastua. Jää tämänpäiväinen sporttiakatemia-reissu väliin kuumeen takia.

OMT
10.04.2011, 21.52
Kiitokset sille jannulle, joka tuli ehdottamaan henkilökunnalle, että pyöräilyä voisi katsoa curling-huoneessa. Muuten olisi joutunut katsomaan kisaa ilman selostusta.
Salibandy on ilmeisesti pyöräilyä tärkeämpi laji.

vetooo
10.04.2011, 22.32
Sorry OMT, etten päässyt paikalle. Meni oikeestaan koko kisa ohi, kun kuume ja kaikki helvetin taudin iskenyt päälle. Otetaan uusi yritys seuraavalla kerralla.

OMT
10.04.2011, 23.16
Ensi kerralla sitten isommalla porukalla paikalle. Olin itse ensimmäistä kertaa tuolla katsomassa kisaa ja alkunihkeydestä huolimatta jäi ihan hyvä fiilis.
Oli pakko lähteä vielä kisan jälkeen pienelle lenkillekin.

vetooo
20.05.2011, 20.41
Ainakin itse olen suuntaamassa Helsingin keskustan Sports Academyhin huomenna lauantaina ja ylihuomenna sunnuntaina tölläämään Giro d'Italiaa. Eurosportin lähetykset alkavat kello 15.00 molempina päivinä. Meikäläinen on paikalla ennen lähetyksen alkamista. Olisihan se mieltä lämmittävää jos seuraan liittyisi muutakin populaa...

maupa
20.05.2011, 21.14
Olisiko kukaan Turussa kiinnostunut kokoontumaan johonkin huomenna? Mihin?

rhubarb
20.05.2011, 22.22
Joo, huomenna voisi koittaa SA:yyn. Yläkerrasta varmaan löytyy tilaa…

Jousi
20.05.2011, 23.18
Mulla jää menojen päällekkäisyyksien takia välin huominen SA keikka. Ei vaan millään ehdi. Damn!

OMT
21.05.2011, 08.22
Sunnuntaina voisin yrittää tulla paikalle. Se oli mun mielestä hyvä tila se curling-huone (?), kun pyöräily ei muuten Sports Academyssa ollut kovin kovassa kurssissa viimeksi. Kannattaa pyytää pääsyä sinne jos se on vapaana.

petri ok
28.06.2011, 22.11
OffTopic: Oma ratkaisuni on ollut kanta/lähibaarissani sellainen, että olen vähan väliä huomautellut lajista, toisinaan houkutellut omistajan katsomaan youtubesta milloin Abdujabarovin kaatumista Champsilla jne ja tänään Chiappuchia Sestrierellä 1992, kun moottoripyörät jäi jälkeen, toki ravintelissa on myös ranskalaissyntyinen tarjoilijatyttö, joten siihenkin piti iskeä ja ostaa hänellekin virallinen Tour-opas, ja oletan ja luvattin, että Touria katellaan ravintelissa. Luvattiin jo, vaan omistajan vaimosta en ole vielä varma. Ja jos näin käypi niin Puistola, Tapulikaupunki, Suutarila alueella olisi ainakin yksi paikka katsoa. Haastetaan vaan muutkin kaupunkinosat kisaan mukaan ja hankitaan lajille lisää katsojia.

Tour on sinällään hienossa paikassa, ettei mitään (Vimpelin lisäksi) ole käynnissä, joten luulempa, että HAnkosta Petsamoon voisi samaa yrittää. Useampi sisään vaikka Ivalossa ja kysymään baarimikolta, jotta näkyykö Eurosport.

Leopejo
12.07.2011, 15.00
Tervehdys!

Olen Suomessa 15. - 19. heinäkuuta. Valitettavasti silloin ei näyttäisi olevan kovin jännittäviä Tourin etappeja, mutta olisi kiva tavata foorumisteja.

T. Leopejo

perryman
12.07.2011, 15.55
Stadin aseman kupeessa olevassa Sporttibaari Chelseassa ainakin näytetään Touria, pyynnöstä saa vielä äänetkin, mikä ei ole ollut selviö Elmossa tai Sports Academyssä.

dirtyrider
12.07.2011, 20.02
Stadin aseman kupeessa olevassa Sporttibaari Chelseassa ainakin näytetään Touria, pyynnöstä saa vielä äänetkin, mikä ei ole ollut selviö Elmossa tai Sports Academyssä.

Saatiinhan me SA:n "terassille" äänet ainakin viime vuonna.. :rolleyes:

vetooo
12.07.2011, 20.39
Tervehdys!

Olen Suomessa 15. - 19. heinäkuuta. Valitettavasti silloin ei näyttäisi olevan kovin jännittäviä Tourin etappeja, mutta olisi kiva tavata foorumisteja.

T. LeopejoLa 16.7. ajetaan 14. etappi, joka päättyy Plateau de Beillen maalinousuun. Se on 6 vuoren kova osuus Pyreneillä.

Minulle on sinänsä sama, mikä on Ravintola, päivämäärä ja etappi, mutta ensisijaisesti kannatan vuoristoetappeja.

Nyt on mainittu rafloina Sports Academy, Elmo ja Sporttibaari Chelsea.

rhubarb
12.07.2011, 20.56
16. päivähän olisi sitten ihan mainio katselmuspäivä ellei satu olemaan muita urheilutapahtumia päällä?

ristopee
12.07.2011, 20.59
Pikainen tsekkaus: mtv3 max formula 1:stä 13.40-16.05, canal+ urheilu: 15.00-20.00 atp tennis välierät, nelonen pro 1: moottoripyöräilyä, nelonen pro 2: golfia

Oppressor
12.07.2011, 21.46
Pikainen tsekkaus: mtv3 max formula 1:stä 13.40-16.05, canal+ urheilu: 15.00-20.00 atp tennis välierät, nelonen pro 1: moottoripyöräilyä, nelonen pro 2: golfia

Eihän noista mikään vaikuta urheilulle verrattuna Touriin....

rhubarb
12.07.2011, 21.56
Eihän noista mikään vaikuta urheilulle verrattuna Touriin....

Lähinnä siis sitä, että jotkut tosiurheilusta tietämättömät seuraavat esim. formula-ajelua ravintoloissa jolloin ruutuja jää käyttöön vähemmän. Luulisin kuitenkin että ainakin yksi liikenee noilta tapahtumilta.

Poursuivant
12.07.2011, 22.37
Kun kyselin ensimmäisen etapin aikana Elmosta asiaa, niin kuulemma jonkin aikaa etukäteen pitäisi ilmoittaa, milloin tullaan tms. Varmaan sen Konehuoneen (nurkkaus, jossa verho ja tilaa noin 20 hlölle) saisi vielä??? La, etappi nro 14. sopii minulle hyvin.

rhubarb
12.07.2011, 22.47
Olisiko kello 13-19:30 tjsp. sitten, lähetys taitaa alkaa 13:15?

ristopee
12.07.2011, 22.49
Elmoon siis! Huutaako joku vielä jossain vaiheessa paikan osoitteen josko sinne sitten löytäis.

Poursuivant
12.07.2011, 22.57
Soitan sinne huomenna ja varmistan asian. Baari sijaitsee Kampissa - metrosta ulos Energiatalon päästä ja katse sisääntulon toiselle puolen. Tässä verkkosivut (http://www.elmobaari.fi/). Mutta joo, soitan ja varmistan asian hu asap.

robink
12.07.2011, 23.10

Saksan GP on kylläkin vasta 24. päivä, joten tiedä sitten mitkä formula ykköset nuo sitten ovat.

vetooo
13.07.2011, 00.01
Elmo passaa hyvin. Lauantaiksi ei ole ennustettu kovin helteistä säätä Helsinkiin, joten ilmastoinnin puuttuessa lämpötila pysyy sisätiloissa siedettävänä. Viime vuonna kun olimme tölläämässä Tourin 17. etappia (maalinousu Tourmalet) Sports Academyssä, niin raflassa oli aivan pirun korkea lämpötila. Itse pamautan lauantaina paikalle tietenkin jo siinä vaiheessa, kun lähetys alkaa eli klo 13.15 (olettaen, että Elmo on silloin auki).

Jos ja kun Poursuivant saa sovittua Elmon kanssa la 16.7. Tour-päiväksi, niin tähän voitasiin laittaa pientä listaa tulijoista. Ei ole pakollinen, koska tapahtuma on vapaamuotoinen eikä organisointia ole Poursuivantin ansiokasta tiedustelua lukuunottamatta. Eurosportin Tour-lähetys alkaa klo 13.15 ja itse olen jo silloin paikalla.

Tour de France, 14. etappi, alustavat osanottajat Elmossa la 16.7. (alk. klo 13.15)

Leopejo
perryman
PikkuPatleetti + 1 kaveri
Poursuivant
rhubarb
ristopee
vetooo

Poursuivant
13.07.2011, 00.14
Tour de France, 14. etappi, alustavat osanottajat Elmossa la 16.7. (alk. klo 13.15)

vetooo

Poursuivant, 13:15 > > >

ristopee
13.07.2011, 08.52
Itsekin tähtään samoihin aikoihin paikalle.

robink: Ohjelmatietoihin on laitettu iso-britannian gp, eli olisko kyseessä uusintaa.

perryman
13.07.2011, 09.50

Poursuivant
vetooo

perryman

Leopejo
13.07.2011, 11.13
Leopejo mukana.

vetooo
13.07.2011, 11.23
Leopejo mukana.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Tulet ammattipyöräilyn kehdosta ammattipyöräilyn seuraamisen kehitysmaahan, varo! :D

Poursuivant
13.07.2011, 12.42
Elmon Konehuone varattu klo 13-19.30. Yleensä tilavuokra, mutta tällä kertaa armosta ilmaiseksi. Kukin tilailee omat juomat ja ruuat tiskiltä. Itse tulen paikalle varmaan heti siinä klo 13.00.

Vetooo & co. Tapaamista, luonnollisesti, saa mainostaa siellä sun täällä.

PikkuPatleetti
13.07.2011, 14.32
Moro moro! Meikäläinen olisi ehkä tulossa yhen kaverin kanssa. Tuonne Kamppi-arealle ei varmaan pyörää saa turvallisesti mihinkään? Eli olisi tultava by train?

rhubarb
13.07.2011, 14.51
Moro moro! Meikäläinen olisi ehkä tulossa yhen kaverin kanssa. Tuonne Kamppi-arealle ei varmaan pyörää saa turvallisesti mihinkään? Eli olisi tultava by train?

Päiväsaikaan fillari pysynee paikallaan kunhan on asiallisen näköinen lukitus. Voi tietysti olla mukavampi tulla junalla jos tuppaa hermostuttamaan, ei sitten tarvitse juosta ulos tarkistamaan vähän väliä.

Varmaankin myös paikalla.

perryman
13.07.2011, 15.01
Päiväsaikaan fillari pysynee paikallaan kunhan on asiallisen näköinen lukitus. Voi tietysti olla mukavampi tulla junalla jos tuppaa hermostuttamaan, ei sitten tarvitse juosta ulos tarkistamaan vähän väliä.

Varmaankin myös paikalla.

Toisinaan näkee pyöriä lukittuna kiinni Elmon terassin kaiteeseen. Harvapa on niin röyhkeä, että alkaisi sahata pyörää siitä irti, näin ainakin luulisin.

PikkuPatleetti
13.07.2011, 15.02
Keksittiin jo kaverin kanssa, että työnnetään pyörät sen tila-autoon (tummennetut lasit) ja vielä pressua päälle. Homma hoidossa siis. Kaveri tarjosi muuten autoaan muillekin säilytyspaikaksi. Jos on tarvis, laita yv:tä. Toivottavasti ei vaan satais niin sais lenkin hoidettua kaupanpäälle. Näillä sanoin: messissä!

Tira-Misu
13.07.2011, 20.12
Moi,
tulemme paikalle jos konjuktiot sallivat.

Tira-Misu

Hans Opinion
13.07.2011, 22.47
Hans saattaa tulla tsekkamaan otatusta... ja moikkaamaan nimimerkkejä...

kmw
14.07.2011, 14.27
Jyrkkä ehkä lauantaille. Kiinnostaisi kyllä, sekä kisa että nicit:)

RekanPeesissä
14.07.2011, 15.16
Rekanpeesissä elmoon 12.30

eklami
15.07.2011, 18.23
Kun ei kotona eurosportit näy niin taidan kanssa tulla yhden jälkeen aamupalalle Elmoon..

Oppressor
15.07.2011, 19.20
Vahva ehkä huomiselle Oppressorilta

rhubarb
15.07.2011, 19.28
Sinnehän on tulossa suorastaan yleisöryntäys!

vetooo
15.07.2011, 23.42
Kasasin itsestään ilmoitelleet (mainitkaa jos unohdin jonkun listalta). Elmoon ( ELMO SPORTS & GRILL (http://www.elmobaari.fi/) | Salomonkatu 17, Kamppi, Helsinki | Puhelin (09) 694 0011 ) voi siis tulla informoimatta, koska tämä on organisoimaton Tour-tapahtuma raflassa. Kiitokset menevät Poursuivantille, joka varmisti Elmosta etapin katselumahdollisuuden. Eurosportin lähetys alkaa lauantaina klo 13.15. Tiedoksi niille, jotka harkitsevat tulevansa Elmoon vasta osuuden myöhemmässä vaiheessa, niin maalinousu Plateau de Beillen juurelle saavutaan aikataulun mukaan klo 17.18 - 17.50 Suomen aikaa.

Tour de France, 14. etappi, alustavat osanottajat Elmossa la 16.7. (Eurosportin ähetys alkaa klo 13.15)

eklami
Hans Opinion (saattaa tulla tsekkamaan otatusta... ja moikkaamaan nimimerkkejä...)
kmw (jyrkkä ehkä)
Leopejo
Oppressor (vahva ehkä)
perryman
PikkuPatleetti + 1 kaveri
Poursuivant
RekanPeesissä
rhubarb
ristopee
Tira-Misu (jos konjunktiot sallivat)
vetooo

Poursuivant
15.07.2011, 23.53
Hyvältä näyttää meno pääjoukossa jo tässä vaiheessa huomista etappia. Porukkaa on mukavasti kasassa ja toivottavasti kaikki pääsevät osallistumaan. Ja pelotonissa on vielä tilaa muillekin.

Meille on varattu Elmosta Konehuone, oma katselutila, joka sijaitsee ovesta katsottuna suoraan baarin takaosassa - sinne siis.

vetooo
16.07.2011, 20.41
Elmossa oli hyvä porukka. Kiitokset kaikille läsnäolijoille. Hätäisen laskutoimituksen mukaan lähemmäs 20 fania ahtautui Elmon Konehuoneeseen. Tosin etappi ei ollut ihan niin viihdyttävä, mitä alunperin odottelin. Vanendertin ja Voecklerin suoritukset kuitenkin olivat uskomattoman hienot!

Leopejo
16.07.2011, 21.20
Elmossa oli hyvä porukka. Kiitokset kaikille läsnäolijoille. Hätäisen laskutoimituksen mukaan lähemmäs 20 fania ahtautui Elmon Konehuoneeseen. Tosin etappi ei ollut ihan niin viihdyttävä, mitä alunperin odottelin. Vanendertin ja Voecklerin suoritukset kuitenkin olivat uskomattoman hienot!
Kiitos täältäkin, kivaa oli, vaikka etappi ei vastannut täysin odotuksia.

Oppressor
16.07.2011, 22.08
asjallinen tilaisuus oli - taso kisassa vain kovin heikkoa = kaikki ilman lääkkeitä matkassa?? ; )

syte
16.07.2011, 22.58
Mites stage 18? Olisko jossain vastaavaa? Silloin tapahtuu ja lupa irtiottoon (siis kotoa) on kai olemassa... ;)

ristopee
16.07.2011, 23.20
Samoilla linjoilla ollaan kuin edellisetkin. Vähän jäi Selinien lihapiirakka- ja linnajutut taka-alalle, mutta eiköhän me kestetä se. :cool:

Hans Opinion
17.07.2011, 13.41
Mukava oli tavata nimimerkit livenä, Hans tackar!

PikkuPatleetti
17.07.2011, 16.37
Kiitoksia täältäkin seurasta. Olisi ollut mukava nähdä joku toinenkin etappi (olihan tuo vähän lame), mutta olen tuon lopun Tourin reissussa =(. Ehkä joskus myöhemmin, vuoden päästä?

gorillasaurus
22.07.2011, 12.49
Moi,

joku tuolla aiemmin jo kyselikin, että onko vastaavaa kokoontumista Turussa?

Itse olen siellä lomailemassa, mutta tämän päivän (perjantai 22.7.) etappi tekisi mieli katsoa mielellään Selinien selostuksen kanssa. Missä tämä onnistuisi?

Kiitos neuvoista, turkulaiset!

gorillasaurus
24.07.2011, 19.27
Moi,

joku tuolla aiemmin jo kyselikin, että onko vastaavaa kokoontumista Turussa?

Itse olen siellä lomailemassa, mutta tämän päivän (perjantai 22.7.) etappi tekisi mieli katsoa mielellään Selinien selostuksen kanssa. Missä tämä onnistuisi?

Kiitos neuvoista, turkulaiset!

Tiedoksi tänne, että Pikku-Torre (http://www.pikkutorre.fi/) palveli erinomaisesti. Selostusta ei kuultu, mutta mukava siellä oli silti istua, jännittää ja nauttia Goose Island IPA:a.

vetooo
25.08.2011, 15.53
Onko foorumilaisilla intoa tulla seuraamaan Espanjan ympäriajon 15. etappia Aviles - Angliru johonkin Helsingin keskustan raflaan sunnuntaina 4. syyskuuta? Maalinousuna on siis Espanjan kovimmaksi nousuksi tituleerattu Angliru. Ajajat aloittavat Anglirun kapuamisen n. klo 18.00. Raflavaihtoehtoina olisivat ainakin Sports Academy ja Elmo. Molemmat sijaitsevat aivan Helsingin keskustassa. Tähän ketjuun voi ilmoitella mahdollisesta kiinnostuksesta. Itselläni on tuolloin kaenterissa tilaa, joten olen tulossa paikalle.

Osallistujalista

vetooo

Jousi
25.08.2011, 16.28
Sunnuntaina 4.9 ajetaan Tour de Helsinki. Itse olen siellä, voi olla moni muukin..?

ristopee
03.09.2011, 11.08
Sanotaanko vaikka että vahva ehkä. Onko raflavisio tarkentunut?

eklami
03.09.2011, 13.58
Samoilla linjoilla ristopeen kanssa.

vetooo
03.09.2011, 15.37
Vaikka Sports Academy Helsingin keskustassa. En tietenkään muistanut samana päivänä ajettavaa Tour de Helsinkiä. Se verottaa porukan mahdollisuuksia ilmestyä paikalle. Itse olisin edelleen tulossa, mtta ihan tyhjillä lehtereillä en viitsi töllätä Anglirun etappia.

eklami
03.09.2011, 19.26
Mulle sopis hyvin Sports. Toivottavasti siellä saa selostuksen johonkin nurkkaan sitten kuulumaan.

ristopee
03.09.2011, 20.06
Sports ok. Lähetys alkaa 17:30 eli niihin aikoihin voisi tähdätä paikalle.

vetooo
03.09.2011, 20.24
Joo, lähetys on tavallista lyhyempi, mutta tuskin tuossa mitään menetetään, vaikka Eurosport aloittaa pyöräilyt vasta klo 17.30. Näemme ns. curling-huoneessa, joka on Sports Academyn 2. kerroksen takaosassa. Siellä on iso scriini ja hyvä äänentoisto. Tarkempia ohjeita saa varmaan tiskijukalta jos curling-huone ei tahdo löytyä. Itse siis tulen paikan päälle, kun lehtereille on tulossa muitakin kuin vain meikäläinen. :)

Katselin vielä tuota urheilutarjontaa sunnuntaille, niin näyttää hyvältä meidän kannalta. Euroopan jalkapallosarjat ovat maaottelutauolla. EM-koripallossa Suomi pelaa jo klo 17.30 eli se ehtii päättyä ennen Vuelta-lähetyksen alkua. Ainoa tapahtuma, joka on pyöräilyn kanssa päällekkäin on jääkiekon European Trophy -peli, jossa kohtaavat kaksi ruotsalaisjengiä. Pyöräily jyrää European Trophyt mennen tullen, kunhan vaan pyydetään kuva ja ääni curling-huoneeseen.

rhubarb
03.09.2011, 20.26
Eihän siellä TdH:ssa mene kuin joku 5 h, kivasti vielä ehtii suihkunkin kautta.

ristopee
04.09.2011, 22.32
Harmi että curling-huone oli varattu ja siellä katsottu pesäpallo venyi sen verran että jäi "selinit" kuulematta. Parempi tuuri ensi kerralla.

ristopee
20.09.2011, 19.42
Kokeillaan nyt kepillä jäätä. Onko intoa mennä katsomaan Helsinkiin sunnuntaina miesten mm-kisaa?

vetooo
20.09.2011, 20.27
Sports Academy, merkityt urheilutapahtumat (http://www.sportsacademy.fi/matsit.html)

SUNNUNTAI 25.9.

F1:
15:00 Singaporen GP

Valioliiga:
18:00 QPR - Aston Villa

La Liga:
19:00 Granada - Osasuna

Serie A:
21:45 Parma - AS Roma

Voi olla pyöräilyn ystävillä hankalaa, kun Ecclestonen vaunut vinkuvat Singaporessa ~klo 15-17. Eikös tuo MM-maantie pääty joskus kuuden kieppeillä?

ristopee
20.09.2011, 20.52
Jos sen curling-huoneen onnistuis vallottamaan heti eurosport-lähetyksen alussa?

Sakari Kyrö
18.05.2012, 18.35
No niin... Giro on käynnissä ja vuoristoetapit on alkamassa.

Missä olisi kisastudio? Mikä olisi paras etappi kokoontumiselle ravintolaan, ja pyöräilystä nauttiminen porukalla?

Leopejo
18.05.2012, 19.53
Ja hyvin etukäteen sama kysymys koskien Tour de France:a, vaikka tänä vuonna vuoristoetapit eivät jaksa innostaa, mm. ainoa vuoristoetappi viikonloppuna.

vetooo
20.06.2012, 21.47
Onko arvon foorumilaisilla kiinnostusta raahautua johonkin Helsingin keskustan ravintolaan katsomaan Ranskan ympäriajoa?

Muita merkittäviä urheilutapahtumia ei ole heinäkuun puolivälissä. Jalkapallon EM-kisat ovat päättyneet ja olympialaiset alkavat vasta pe 27.7.

Tänä vuonna Tourin vuoristoetapit ovat profiililtaan poikkeuksellisen vaatimattomat, mutta eiköhän niissä koeta jonkinlaista kilvanajoa.

Viikonloput (30.6.-1.7., 7.7.-8.7., 14.7.-15.7. ja 21.7.-22.7.) eivät sisällä edes välttäviä vuoristo-osuuksia. Tästä syystä ehdottaisin seuraavia etappieja:

ke 18.7., 16. etappi, Pau - Bagneres de Luchon, 197,0 km
http://www.grassyknolltv.com/2012/tour-de-france/resources/profiles/profile-16.jpg
TAI

to 19.7., 17. etappi, Bagneres de Luchon - Peyragudes, 143,5 km
http://www.grassyknolltv.com/2012/tour-de-france/resources/profiles/profile-17.jpg

Eli esittämäni vaihtoehdot ovat keskiviikko 18.7. ja torstai 19.7. Nuo lienevät parhaat vuoristoetapit.

Viime vuonna olimme katsomassa Touria sporttibaari Elmossa. Toissa vuonna mestana oli Sports Academy.

Onko innostusta nyt heinäkuussa? Laittakaa tähän ketjuun mielipiteitä mahdollisesta päivästä ja paikasta.

eklami
20.06.2012, 22.48
Täällä yksi kiinnostunut o/

Leopejo
20.06.2012, 23.07
Muita merkittäviä urheilutapahtumia ei ole heinäkuun puolivälissä. Jalkapallon EM-kisat ovat päättyneet ja olympialaiset alkavat vasta pe 27.7.
Tour de Pologne! ;-)

Onko innostusta nyt heinäkuussa? Laittakaa tähän ketjuun mielipiteitä mahdollisesta päivästä ja paikasta.
Innostusta olisi, mutta nuo päivämäärät ovat liian myöhään meikäläiselle.

ristopee
21.06.2012, 10.57
Kyllä minä _o/

Leopejo
27.06.2012, 15.30
Itse olen Helsingissä 5.7. - 10.7. Olisi kiva tavata ja katsoa etappi vaikka, kuten vetooo sanoi, parhaat etapit tulevat myöhemmin.

Kuitenkin esim. launtaina 7. heinäkuuta on ensimmäinen maalinousu. Nousu on lyhyehkö mutta kiinnostava profiililtaan:

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2012/700/PROFILCOLSCOTES_1.jpg

vetooo
27.06.2012, 16.43
Kyllähän la 7.7. onnistuu. Kyseessä on kuitenkin Tourin vaativin maalinousu... :seko:

nustrom
28.06.2012, 01.00
Alustavasti mukana!

Leopejo
05.07.2012, 11.02
Jos mielenkiintoa vielä löytyy, voisiko joku (esim. vetooo) valita paikan ja ajan? Itse en Helsinkiä tunne enää niin hyvin.

T. Nimimerkki "Pitkästä aikaa Helsingissä".

vetooo
05.07.2012, 13.07
Muistat varmaan urheiluravintola Elmon? Olimme katsomassa Ranskan ympäriajoa samassa ravintolassa viime kesänä. Olisiko se hyvä? Eurosportin lähetys alkaa klo 15.00. Tämän hetken tiedon mukaan lauantai sopii minulle.

Leopejo
05.07.2012, 16.36
Muistan ja jos muuta kuulu tulen sinne lauantaina noin 15 maissa.

Poursuivant
06.07.2012, 10.34
Muistan ja jos muuta kuulu tulen sinne lauantaina noin 15 maissa.

Vapaa iltapäivä tulossa, joten saatan hyvinkin liittyä seuraan. Laittakaa viesti tänne, jos peruuntuu jostain syystä.

eklami
06.07.2012, 20.48
Pakko vastata, että jyrkkä ehkä, tai jotain sinnepäin. Lähden aamusta ajelemaan Kuopion suunnilta kohti Helsinkiä, mutta pitää sitten vielä mökkikamppeet autosta purkaa jne. Tuskin kerken kolmeksi, mutta jos ei lähtö ja matka pahasti venähdä niin kerkeän varmaan ennen maalia paikalle.

vetooo
07.07.2012, 14.28
Älä Leopejo ihmettele jos en ole heti kolmelta paikalla. Saattaa venyä klo 15.30-15.45 paikkeille.

eklami
07.07.2012, 16.31
Paikalla. Formulat jyllää suurimmasta osasta screenejä vielä (sen mitä aika-ajot vielä kestää). Loosin pikkuruudusta näkyy pyöräilyäkin, joskin ainakin toistaiseksi selostuksetta.

eklami
07.07.2012, 17.33
Vaihdamme sports academyyn katsojaystävällisempien olosuhteiden perässä.

dirtyrider
07.07.2012, 20.53
Tuliko katselusta mitään tuolla ravitsemusliikkeissä tänä vuonna vai nauroiko ne pihalle?

vetooo
07.07.2012, 21.42
Kiitokset paikalla olleille. Siirryimme Elmosta Sports Academyhin, koska ensimmäisessä mestassa oli tarjolla postimerkin kokoinen tv-ruutu ilman ääniä. SA:ssa päästiin katsomaan etappia screenilta, mutta Selinien selostus hukkui kauppakeskuksen mainosääniin. Olimme siis siinä "terassilla".

Leopejo
07.07.2012, 22.10
Pärjäsimme ilman Seliniäkin. Kiitoksia kaikille, oli taas kiva seurata etappi foorumistien kanssa.

Kossu
17.07.2012, 15.50
Onko arvon foorumilaisilla kiinnostusta raahautua johonkin Helsingin keskustan ravintolaan katsomaan Ranskan ympäriajoa?

Tänä vuonna Tourin vuoristoetapit ovat profiililtaan poikkeuksellisen vaatimattomat, mutta eiköhän niissä koeta jonkinlaista kilvanajoa.

Viikonloput (30.6.-1.7., 7.7.-8.7., 14.7.-15.7. ja 21.7.-22.7.) eivät sisällä edes välttäviä vuoristo-osuuksia. Tästä syystä ehdottaisin seuraavia etappieja:

ke 18.7., 16. etappi, Pau - Bagneres de Luchon, 197,0 km
http://www.grassyknolltv.com/2012/tour-de-france/resources/profiles/profile-16.jpg
TAI

to 19.7., 17. etappi, Bagneres de Luchon - Peyragudes, 143,5 km
http://www.grassyknolltv.com/2012/tour-de-france/resources/profiles/profile-17.jpg

Eli esittämäni vaihtoehdot ovat keskiviikko 18.7. ja torstai 19.7. Nuo lienevät parhaat vuoristoetapit.

Viime vuonna olimme katsomassa Touria sporttibaari Elmossa. Toissa vuonna mestana oli Sports Academy.

Onkohan nämä 18.7. tai 19.7. edelleen voimassa? Muutama kiinnostunut kai oli. Kumpi paikka, jos vaikka pääsisin paikalle?

rhubarb
17.07.2012, 16.25
Sääennusteet nyt ovat mitä ovat, mutta huomenna voisi olla jopa ajokeliä. Torstai voisi olla siinä valossa parempi, mutta oma tuloni on joka tapauksessa epävarmaa, joten annan vain neljäsosaäänen torstaille.

groovyholmes
28.07.2012, 13.28
Olympialaisten maantieajoa Neliapilassa Nokialla skriinillä...

ristopee
27.06.2013, 09.21
Nostetaas taas tämä ylös muistin virkistykseksi. TdF:n jotain/joitain etappeja voisi taas yrittää organisoidusti kollektoitua seuraamaan.

Kemmi
28.06.2013, 20.14
Näkeekö TdF:ää jossain Turkulaisessa ravintelissa?

Leopejo
28.06.2013, 21.24
Minä olen varmasti mukana Helsingissä, jos (iso jos) olen silloin Suomessa.

ristopee
12.07.2013, 22.13
Mitens tämä, haluaako joku ottaa yhteyttä ravintoloihin että haluaako kukaan tukea ammattipyöräilyn seuraamista?

Sopivina päivinä ehdottaisin ensi viikon torstaita ja/tai lauantaita. Molempina päivinä lähetykset alkavat aikaisin, 13:15 ja 14:30, tällä päivämäärällä eurosportin nettisivun mukaan.

Leopejo
16.07.2013, 12.53
Mitens tämä, haluaako joku ottaa yhteyttä ravintoloihin että haluaako kukaan tukea ammattipyöräilyn seuraamista?

Sopivina päivinä ehdottaisin ensi viikon torstaita ja/tai lauantaita. Molempina päivinä lähetykset alkavat aikaisin, 13:15 ja 14:30, tällä päivämäärällä eurosportin nettisivun mukaan.
Itse olen paikan päällä ja tulen mielelläni. Torstai olisi loistava (kiinnostavampi etappi, huono sää), mutta lauantai käy myös. En kuitenkaan ota yhteyttä ravintoloihin tms. kun tulen Suomeen vasta keskiviikkoiltana, eikä suomalaista puhelinnumeroakaan ole.

Poursuivant
16.07.2013, 13.36
Itse olen paikan päällä ja tulen mielelläni. Torstai olisi loistava (kiinnostavampi etappi, huono sää), mutta lauantai käy myös. En kuitenkaan ota yhteyttä ravintoloihin tms. kun tulen Suomeen vasta keskiviikkoiltana, eikä suomalaista puhelinnumeroakaan ole.

Periaatteessa voisi ollakin mahdollista, mutta en voi vahvistaa osallistumistani ennen torstaita.

vetooo
16.07.2013, 17.15
Mulla näyttää huonolta to, pe ja la. En taida tänä vuonna ehtiä paikalle. Pitäkää lippu korkealla jos menette raflaan!

StantheMan
17.07.2013, 23.03
Päivän kisan SA:ssa tarkkailin. Hiljaista oli. Lärvin kaakeliin kuitenkin sain ennen poislähtöä ;)

Kemmi
06.07.2014, 23.19
Nostetaan tätä, koska Tour.

Eli onk kukkaa mittää Helsinkis millonkaan?

ristopee
07.07.2014, 08.48
Voin planeettojen asentojen osuessa oikeaan osallistua seurantaan.

maupa
07.07.2014, 11.30
Turussa kukaan kiinnostunut tällaisesta?

vetooo
07.07.2014, 14.01
Nostetaan tätä, koska Tour.

Eli onk kukkaa mittää Helsinkis millonkaan?Tässä ovat vuoristoetappien ajankohdat:

- ma 14.7. (Belles Filles)
- pe 18.7. (Chamrousse)
- la 19.7. (Risoul)
- ti 22.7. (Bales)
- ke 23.7. (Pla d'Adet)
- to 24.7. (Hautacam)

Jos ajattelee puhtaasti kisatapahtumien kannalta, niin Pla d'Adet on mielestäni ehdottomasti paras. Neljän kovan vuoren päivä ja Pla d'Adetin maalinousussa ajetaan varmuudella kaasu pohjassa.

mmatabuena
10.07.2014, 01.03
Vetoo, you could pass me your mail by private, I will not let me for being a new user. It's important. Wanted to send a message
Thank you

ristopee
21.07.2014, 17.42
Taisi tämä keskustelu jämähtää taas siihen että kaikki odottaa että joku ehdottaisi jotain päivää & sporttiravintolaa mihin mentäisiin katsomaan. Ihan niinkun viime vuosinakin. :P

No odotellaan... ehkä joku ehdottaa jotain....