PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tullaus verkossa



lansive
28.03.2011, 16.01
Hesari uutisoi (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tullauksen+voi+hoitaa+huomisesta+l%C3%A4htien+verk ossa/1135264957173), että tullauksen voi nyt hoitaa verkossa.

Koskahan vastineeksi tullauksen alaraja poistuu?

Risto Koivunen
28.03.2011, 21.49
Tuossa aiheesta Tullin sivuilla:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/index.jsp

A R:nen
28.03.2011, 21.56
Tullauksen alaraja perustuu EU-asetukseen, eli osaeikujäsenvaltiotasolla sitä ei voi muuttaa (poistaa).

robink
28.03.2011, 23.37
Tullauksen alaraja perustuu EU-asetukseen, eli osaeikujäsenvaltiotasolla sitä ei voi muuttaa (poistaa).

Itse tullien, ei siis ALV:in, alarajaa ei varmaankaan voi säätää. Kuitenkin ALV:in "minimiveloitus" -rajan voi jokainen jäsenmää päättää aivan itse.

10e (minimiveloitus)/0,23(ALV %) = 43,47e.. Eli 43,45€ hintaisista tuotteista postikuluineen ei voi velottaa ALV:ia, eli tuotteen saa verovapaana.

Koska muissa maissa tietenkin on eri veroprosentit, todistaa se jo että ALV:in osuutta maat voivat säätää itse.

10e (minimiveloitus)/0,20(ALV %) = 50e

mantis
29.03.2011, 07.50
Mun mielestä tää on pelkästään hyvä juttu kun ei tarvi aina raahata itseään tuonne tullipostiin. Postithan on kuitenkin aina maksettu kotiin asti. Viimeksi kun kävin niin virkailija just kertoi tämmöisen olevan tekeillä. Tais olla niin että ainakin se alv peritään sen jälkeen aina. Ilmeisesti valtio haluu omansa siitä valtavasta tavaramäärästä mikä tuolta aasiasta tulee jota siis nyt tulee alvi vapaasti.

Leewi
29.03.2011, 09.11
HE 311/2010 Esityksessä ehdotetaan muutettavaksi arvonlisäverolakia siten, että maahantuonnissa pienintä kannettavaa arvonlisäveron määrää alennettaisiin 10 eurosta 5 euroon. Maahantuonnissa pienintä kannettavaa arvonlisäveron määrää koskevan muutoksen osalta laki on tarkoitettu tulemaan voimaan vuoden 2013 alusta.

Jukkis
14.07.2014, 11.51
Kertokaapa joku kokenut kokemuksen syvällä rintaäänellä, paljonko jenkkilästä tilatulle 16 dollarin eli 12 euron fillarin runkolaukulle tulee hintaa ennen kuin se on mulla hyppysissä :)

VesaP
14.07.2014, 11.56
Kertokaapa joku kokenut kokemuksen syvällä rintaäänellä, paljonko jenkkilästä tilatulle 16 dollarin eli 12 euron fillarin runkolaukulle tulee hintaa ennen kuin se on mulla hyppysissä :)

Ei mitään. Käsittääkseni 22 euroa on tullauksen raja jonka allemenevät paketit tulee suoraan postiin.

Jouduin juuri eilen tullaamaan Jerseyn saarelta tulleet deodoranttini ja suihkugeelini. Eka kerta ever kun ne jää tulliin kiinni. :eek:

Edit: Siis runkolaukkusi hinnaksi tulee 12 euroa, jos se hinta pitää sisällään postikulutkin jo.

Jukkis
14.07.2014, 11.59
Niin no joo, postit tuossa hinnassa ei ole vielä mukana. Kerran aikaisemmin olen tilannut jenkeistä auton ilmastointikompuran ja jostain kumman syystä se tuotiin suoraan himaan. En tehnyt jälkikäteenkään tullausta vaikka kai olis pitänyt ;)