Näytä tavallinen näkymä : Skiperfo
Moi,
Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta e-puljusta kuin Skiperfo?
http://www.skiperfo.com (http://www.skiperfo.com/)
Onko tavara tullut sovitulla tavalla, onko ollut reklamaatio-ongelmia, kielimuureja?
Kiitos vinkeistänne!
Kauppa ei ole täydellinen, mutta tavara toimitetaan kyllä. Raha ei mene varkaille. Ranskalaisella mittapuulla ihan hyvä. :)
Kannattaa olla tarkkana tuotteesta annettavan kuvauksen kanssa. Itse tilasin fillarin kyseisestä liikkeestä ja tuotteesta annetun kirjallisen kuvauksen ja kuvan välillä oli ristiriita vannemallissa. Tällöin liike vetoaa johonkin omaan ranskankieliseen kaneettiinsa sivuilla, että "liike ei vastaa virheistä tuotekuvauksessa ja ristiriitatilanteessa noudatetaan valmistajan speksejä...". Tuohan tuskin menee ihan kaikkien pykälien mukaan, mutta juristitko pitäisi perään lähettää... Äkkiä tulee tappiota vaikka (periaatteessa) voittaisikin. :mad: Noh, itse arvasin kyllä, että tuotekuvauksessa oli virhe, joten se ei sinänsä ollut ongelma. Valitin asiasta, he korjasivat virheensä webbi-sivuillensa ja laskivat fillarin hintaa satasella. Tuon satasen hyvityksen sain pyytämällä fillarin korjaustelineenä, joka on mielestäni arvokkaampi kuin tuo satanen (Shimanon Pro-sarjaa). Fillari on laadukas ja hintakin oli mielestäni hyvä. Eli loppujen lopuksi liikkeestä jäi ihan positiivinen kuva. :)
Kielimuuri voi nostaa hiukset pystyyn liikkeen kanssa asioidessa. Sieltä löytyy puhelimen päähän yksi henkilö, joka puhuu (huonoa) englantia. Google translator kääntää kyllä simppeleitä lauseita ymmärrettäväksi ranskaksi (vrt. hoono soomi). Näillä(kin) asioita selvittelimme.
Ranskan postilaitos on sitten tavarantoimituksessa oma lukunsa. Ekalla yrittämällä olivat murjoneet fillarin aika huonoon happeen matkalla... :mad:Postikonttorilla Itellan edustajan kanssa totesimme tilanteen, kieltäydyin vastaanottamasta pakettia, jolloin se lähti takaisin lähettäjälle. La Poste sitten pallotteli pakettia hyvinkin pari viikkoa teillä tietymättömillä. Seurantajärjestelmien leimat päättyivät paketin lähtöön Suomesta Ranskaan. Itellan kyselyyn La Poste vastasi, että ei olla vastaanotettu koko pakettia (ihan kuin sen joku olisi lentokoneesta Suomenlahteen heittänyt...:seko:). Eli paketti on päässyt livahtamaan jonkin viivakoodilukulaitteen läpi ja siitä ei sen koommin kuulunut ennen kuin se oli jo perillä liikkeessä. Toisinaan sitä miettii, että taitaa maailma vain pyöriä paremmin, kun ranskalaiset menevät (taas kerran) lakkoon ja pysyvät siinä...;)
Kun liike sai rikotun fillarin takaisin, pistivät uuden samanlaisen tukevampaan pakettiin, korjaustelineen kaveriksi ja uusi olikin ehjänä kotipihassa viikon sisällä uudesta lähetyksestä.
Hyvin kulkee! :D
Jep, oon kans ostanu pyöräilykamppeita skiperfosta ja kaikki on menny ongelmitta kunhan ei tartte kysellä mitään, maksaa mukisematta vaan. Vaatteet on alennuksilla ihan sopivan hintasia mutta postikulut parille vaaterievulle kohtuuttomat 34e jos vertaa siihen että putiikki toimittaa kokonaisen pyörän 57 eurolla. Toki tavarat saapui 4:ssä arkipäivässä ovelle.
Pyöräkauppaakin viilasin mutta oikeeta kokoa ei loppujen lopuksi ollutkaan.
Neljään englanninkieliseen kyselyyn ei vastattu ollenkaan vaan vasta googlella "ranskaksi" käännettyyn viestiin vastattiin. Ja löytyyhän sieltä skiperfon sivuilta textin pätkä missä sanotaan jotain että viestiliikenne vain ranskan kielellä, tosi kansainvälistä.
Minkäs fillarin ostit Mava?? Jonku Lapierrenkö?
Minkäs fillarin ostit Mava?? Jonku Lapierrenkö?
Lapierre X-Control 700. Mielestäni en vastaavaa tarjousta (hinta/laatu) löytänyt mistään... Hyvältä vielä on tuntunut, tosin odotan innolla että pääsen testaamaan keväämmällä pitävällä pohjalla. :)
Hyvin toimi otsikon liike. Englanniksi kirjoitettuihin viesteihin vastattiin ripeästi ja fillari saapui perille parissa viikossa. Kotimainen Posti ja juhannus aiheuttivat vähän viivettä, muuten pyörä olis varmaan tullut viikossa.
Itsellä kiikarissa Lapierre Zesty 314 ekaksi täpäriksi. Tuolla ihan verraton hinta sille ja kokojakin tarjolla. Suomessa ei taida olla Lapierrejä missään liikkeessä tarjolla testattavaksi..?
Lähetin kyseiseen liikkeeseen nettisivujen kautta kyselyn pyörästä, toimituksen ja muun suhteen. Saas nähdä mitä tulee. Tilausnappia en vielä uskaltanut painaa kun tosiaan olisi kiva nähdä samainen konkeli livenä.
Mä otin ekan kontaktin Skiperfoon puhelimitse. Sieltä löytyi englantia puhuva jamppa ja sen jälkeen maileihin vastattiin parissa tunnissa. Jos puhelu menee vastaajaan sen viesti kertoo että firma on siestalla. Se on muistaakseni kiinni muutaman tunnin puolen päivän aikaan.
Jos tilaat fillarin, ota varakorvakkeet samalla. Muuten niiden löytäminen on hankalaa.
Paketin seurantakoodin sai pyytämällä.
Mulle sieltä tuli Spicy.
Mä otin ekan kontaktin Skiperfoon puhelimitse. Sieltä löytyi englantia puhuva jamppa ja sen jälkeen maileihin vastattiin parissa tunnissa. Jos puhelu menee vastaajaan sen viesti kertoo että firma on siestalla. Se on muistaakseni kiinni muutaman tunnin puolen päivän aikaan.
Jos tilaat fillarin, ota varakorvakkeet samalla. Muuten niiden löytäminen on hankalaa.
Paketin seurantakoodin sai pyytämällä.
Mulle sieltä tuli Spicy.
Odottelen vielä jottako sieltä tulis vastaus sähköpostiin tai jos vaikka soittavat suoraan. Täytyy sitten soittaa sinnepäin jos ei ala kuulua.
Ahas, just pamahti vastaus Ludovicilta sähköpostiin tässä kun kirjoittelin. Oli aika lyhyt ja jäi vähän epäselväksi vastaus. Ilmeistesti yritti sanoa että tee tilaus valmiiksi niin tiedät toimitusajat ja hinnat.
Täytyy vielä selvittää voiko pyörän palauttaa täydestä maksuhinnasta kun on kyseessä kuitenkin alennuksessa oleva tuote...
Tilasin 18.9. Skiperfosta Lapierre Zesty 214:n vuosimallia 2011.
- 24.9 tuli kaupasta s-posti kysely, jossa ilmoitettiin että pyörän olisi pitänyt tulla ja kysyttiin samalla mielipidettä kaupan palveluista.
- Pyörää ei näkyny eikä kuulunut, joten kysyin tilauksen tilannetta/seurantakoodia 25.9.
Vastauksena oli seurantakoodi ja tieto siitä, että pyörä lähetettiin tuona samana päivänä (25.9).
- Pyörä saapui 1.11.
Kaupankäynnin miinukset:
- Pyörän lähteminen kaupasta kesti viikon
- Ranskankieliset sivut - ilman google-kääntäjää ei kauppoja olisi syntynyt
- Takavaihtajan varakorvakkeita ei löytynyt nettikaupasta
Plussat:
- Asionti onnistui englanniksi s-postilla
- Pyörän hinta
Nyt olisi edessä vielä keulan, kampien ja putkiosien vaihto edellisestä fillarista. Pikkasen tekis mieli jo ajamaan...
Testaukseen menee takuun hoituminen. Ilmoittelen miten meni.
Testaukseen menee takuun hoituminen. Ilmoittelen miten meni.
Ei se vika oo pyörissä, vaan sun jaloissa. Ratakiskosta ja yli viistoista millisestä harjateräksestä tehty runko sulla vois kestää, mut sekin ratkeis saumoista.
Kuinkas takuun kanssa kävi?
Tunturi, joka alkaa tuoda ens vuonna Lapieruja maahan, hoiti takuun. Kun sain yhteyden oikeaan henkilöön hommaan meni reilut pari viikkoa. Tiedon alkavasta maahantuonnista sain tuurilla Bikeplanetista, en Lapierren sivuilta.
Tunturin kaivoin esiin koska Perfo ei reagoinut parissa viikossa ekaan mailiin mitenkään. Soitin sinne ja sain toisen spostiosoitteen. Uudet pari viikkoa ilman vastausta ja tässä vaiheessa mulla oli jo uusi haarukka Tunturin postittamana.
Takuuna tuli uusi takahaarukka, ilman laakereita.
Ok. Tekis mieli tilata yks LApierre tuolta mutta mietityttää hieman kun kuvauksessa on ns. vakiospeksit ja kuvassa onkin sitten eri voimansiirto. Lähetin ihan Ranskaksi kyselyä tuolta "contacts"-linkin takaa että kumpi siinä tulee X01 vai 2x10 mutta ei mitään vastausta vielä. Maanantaina otin yhteyttä. Jos tilaa ens vuoden mallin, Suomesta tai muualta, ni sama varustelutaso+lisäksi hissitolppa ja paremmat jarrut ni hinta nousee noin 2000€!
Oisko heittää jotain ihan vaikka sähköpostiosoitetta mihin vois lähettää viestiä?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.