PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöränhuolto Oulussa



Henri
08.08.2010, 19.45
Pari pyörää on tullut Oulun Bike Planetista ostettua ja siellä sitten huollettua. Hinta laatu oli kohdillaan ja tulos yleensä ylitti odotukseni. (Varsinkin, kun vertasi avovaimoni kokemukseen Polkupyörätukussa. Vaihtoivat huollossa nastarenkaan eteen, joka oli kuitenkin puolityhjä noudettaessa. Syyksi kertoivat, että pumppu oli rikki :D)

Mutta Bike Planet on näköjään lopettanut täällä tomintansa. Minne kannattaisi siis täpäri huoltoon toimittaa? Muu huolto onnistuu kyllä itseltänikin, mutta pinnojen kiristykseen ja vanteiden suoristukseen tarvisi hieman apua. Tällä operaatiolla on yleensä kuitenkin ollut todella pieni hintaero täyshuoltoon...

simojoki
08.08.2010, 19.52
Special Bike

HaIlu
09.08.2010, 08.18
Yllä mainittiinkin se ainoa liike joka aikuisten oikeasti huoltaa pyöriä Oulussa. Eli vie Special Bikeen.

konaworld
09.08.2010, 09.49
Special Bikessa tuttavan pyörään vaihettiin liian paksut vaijerit ja muu huolto oli pelkkää valohoitoa. Laskutus kyllä hoidettiin kunnolla. Vaikutti varmaan se, että pyörän omisti ja huoltoon vei nainen.

Mika K
09.08.2010, 10.37
Spessibike tai Suvala.

tane
09.08.2010, 10.46
Tuommoset speciaalit hommat hoituu hyvin Special-Bikessä. Jos olisit teettämässä täyshuoltoa niin Suvala ehkä silloin (ei tosin itsellä ole Suvalasta kokemuksia pariin vuoteen). Special-Bikessä täyshuoltoon ei kuulu pyörän pesua. Ehkä siitä syystä jää vähän sellanen fiilis että onko tuolle edes tehty mitään. Lisäksi monesti jotain pikku juttua pojilta tahtoo unohtua. No, palvelu Spessussa on hyvää ja muuten tykkään putiikista kyllä. Tarkkana vaan kannattaa olla että huollossa tulee kaikki asiat tehdyksi. Jos teetät pinnojen kiristyksen ja vanteiden suoristuksen, niin eiköhän Spessu silloin ole ok.

cycleribbe
09.08.2010, 11.08
Tuommoset speciaalit hommat hoituu hyvin Special-Bikessä. Jos olisit teettämässä täyshuoltoa niin Suvala ehkä silloin (ei tosin itsellä ole Suvalasta kokemuksia pariin vuoteen). Special-Bikessä täyshuoltoon ei kuulu pyörän pesua. Ehkä siitä syystä jää vähän sellanen fiilis että onko tuolle edes tehty mitään. Lisäksi monesti jotain pikku juttua pojilta tahtoo unohtua. No, palvelu Spessussa on hyvää ja muuten tykkään putiikista kyllä. Tarkkana vaan kannattaa olla että huollossa tulee kaikki asiat tehdyksi. Jos teetät pinnojen kiristyksen ja vanteiden suoristuksen, niin eiköhän Spessu silloin ole ok.

cycleribbe
09.08.2010, 11.09
Hox,
Lähtipä rivakasti vastaus ilman textiä....mutta ainahan huoltoon voi pyytää myös pesua..sa varmaan jopa kaupanpäälle

Petteri Ellilä
09.08.2010, 11.21
Kiekot on tullut laadulla kasattua ja rihdattua Pyöräkorjaamo Laihiaisella.

http://www.pyorakorjaamolaihiainen.com/

tane
09.08.2010, 12.23
Hox,
Lähtipä rivakasti vastaus ilman textiä....mutta ainahan huoltoon voi pyytää myös pesua..sa varmaan jopa kaupanpäälle

Käsittääkseni pesu ei onnistu edes pyytämällä Specialbikessä.

HaIlu
09.08.2010, 20.30
Mulla pyörän pesua ei tarvi pyydellä, koska hoidan sen itse. :)

Itse olen kyllä saanut pyöräni huollettua erinomaisen Special Bikessä. tane mainitsi täyshuollon kanssa Suvalan. Tuonne en kyllä pyörää veis viimeisimpien kokemusten jälkeen, valohoitokin on liian kaunis sana huollolle.

tane
10.08.2010, 08.04
Mulla pyörän pesua ei tarvi pyydellä, koska hoidan sen itse. :)

Itse olen kyllä saanut pyöräni huollettua erinomaisen Special Bikessä. tane mainitsi täyshuollon kanssa Suvalan. Tuonne en kyllä pyörää veis viimeisimpien kokemusten jälkeen, valohoitokin on liian kaunis sana huollolle.

No kerrohan lisää Suvalan huollosta! Itse olen kerran käyttänyt ensihuollossa ja siitä jäi hyvä vaikutelma. Pyörä oli tosiaan puhdistettu hyvin josta tuli sellanen "kuin uusi" vaikutelma. Muutenkin huomas että sille on tehty jotain ja tämä positiivisessä mielessä. Tuo tapahtui joskus 2008, joten tilanne ei tietenkään välttämättä sama. Montakohan kaveria Suvalalla tekee huoltoja? Ehkäpä näiden kaverien kesken on (suuria) heittoja? Niin, kallishan se Suvala on, siksi en ole käyttänyt sen jälkeen.

Kyllä Special-Bikessä osataan pyörät huoltaa ja palvelu pelaa, ainoa miinus tosiaan että heillä tahtoo oman kokemuksen mukaan jäädä asioita tekemättä. Jos asiasta huomauttaa niin homma kyllä hoituu, mutta tarkkana pitää olla. Pienistä puutteista huolimatta hyvä putiikki, Oulun paras.

HaIlu
10.08.2010, 21.03
Omat kokemukset ajoittuvat hiukan viime vuodelle.

Viime vuoden kevään täyshuollossa pyysin panostamaan erityisesti vaihteiden säätöön, koska pyörä oli huollettu edellisenä syksynä. Meni muuten nappiin, mutta takapakan kymmenestä rattaasta vain viisi keskimmäistä säädettiin kuntoon. Muutenkin pyörä näytti valohoidetulta.

Puolessa välin kesää vein uuteen huoltoon, koska pyörällä oli ajettu jo lähes 3000 kilsaa. Taas täyshuolto, jossa sovittiin että käydään kaikki paikat läpi. Kerroin samalla, että keskiö naksahtelee ihmeellisesti. Pyörä huolettiin ja palasi samannäköisenä takas, lenkille lähdin ja keskiö naksahteli kahta pahemmin. Vein takas ja vika "korjattiin", sama toistui. Ja taas uus käynti. Neljännen kerran jälkeen päätin vaihtaa liikettä ja selvishän se syy, keskiö on loppu ja sitä ei ollut koskaan edes huolettu. Ei tullut kuntoon Suvalan valohoidolla ja keskiön kiristyksellä.

Kumpaisellakin kerralla pyysin myös katsomaan vanteiden perään. Ne oli tosiaan katsottu. No onneksi special bike sitten ne myös laittoi kuntoon.

Edeltävältä kesältä muistuu mieleen kun ihmettelin miksei vaihteet toimi. No pojathan olivat laittaneet tankoteipit niin hyvin, että vaijerit ei päässeet liikkumaan.

Rehellisesti sanottuna Suvalan huollon taso on laskenut viimeisen nejän viiden vuoden aikana silmissä. Onneksi kuitenkin hinta on pysynyt samoissa tai jopa noussut.

tane
11.08.2010, 07.49
Omat kokemukset ajoittuvat hiukan viime vuodelle.

Viime vuoden kevään täyshuollossa pyysin panostamaan erityisesti vaihteiden säätöön, koska pyörä oli huollettu edellisenä syksynä. Meni muuten nappiin, mutta takapakan kymmenestä rattaasta vain viisi keskimmäistä säädettiin kuntoon. Muutenkin pyörä näytti valohoidetulta.

Puolessa välin kesää vein uuteen huoltoon, koska pyörällä oli ajettu jo lähes 3000 kilsaa. Taas täyshuolto, jossa sovittiin että käydään kaikki paikat läpi. Kerroin samalla, että keskiö naksahtelee ihmeellisesti. Pyörä huolettiin ja palasi samannäköisenä takas, lenkille lähdin ja keskiö naksahteli kahta pahemmin. Vein takas ja vika "korjattiin", sama toistui. Ja taas uus käynti. Neljännen kerran jälkeen päätin vaihtaa liikettä ja selvishän se syy, keskiö on loppu ja sitä ei ollut koskaan edes huolettu. Ei tullut kuntoon Suvalan valohoidolla ja keskiön kiristyksellä.

Kumpaisellakin kerralla pyysin myös katsomaan vanteiden perään. Ne oli tosiaan katsottu. No onneksi special bike sitten ne myös laittoi kuntoon.

Edeltävältä kesältä muistuu mieleen kun ihmettelin miksei vaihteet toimi. No pojathan olivat laittaneet tankoteipit niin hyvin, että vaijerit ei päässeet liikkumaan.

Rehellisesti sanottuna Suvalan huollon taso on laskenut viimeisen nejän viiden vuoden aikana silmissä. Onneksi kuitenkin hinta on pysynyt samoissa tai jopa noussut.

Jaahas, eipä tarvi näköjään Suvalalle viedä pyöriä huoltoon, oli tuossa kuitenkin niin monta pieleen mennyttä asiaa! Niin, taisihan Suvalaa joku muukin hakkua tällä palstalla ~vuosi sitten, mutta ei vaan kertonut sen tarkemmin kokemuksistaan, joten sitä mielipidettä ei oikein voinut noteerata. Ihmeen vähän noista huolloista on juttua täällä...

Special-Bike lienee sitten Oulussa ainoa kunnollinen pyörähuoltomesta. On muuten meikäläisen täpäri kasattu Special-Bikessä ja hyvää työtä pojat teki!

wege
12.08.2010, 18.22
Jaahas, eipä tarvi näköjään Suvalalle viedä pyöriä huoltoon, oli tuossa kuitenkin niin monta pieleen mennyttä asiaa! Niin, taisihan Suvalaa joku muukin hakkua tällä palstalla ~vuosi sitten, mutta ei vaan kertonut sen tarkemmin kokemuksistaan, joten sitä mielipidettä ei oikein voinut noteerata. Ihmeen vähän noista huolloista on juttua täällä...

Special-Bike lienee sitten Oulussa ainoa kunnollinen pyörähuoltomesta. On muuten meikäläisen täpäri kasattu Special-Bikessä ja hyvää työtä pojat teki!

Jos tarkoitit minua, niin kyllä mää mainitsin tarkemmin.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1192406&postcount=4
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1256818&postcount=20

Kaiken kaikkiaan nyt reilun vuoden ja parin pyörän huollattamisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen Pyörä-Suvalan suhteen, että siellä on helevetinmoinen kiire koko ajan. Kiireestä johtuen kaikkea ei ilmeisesti aina tehdä kunnolla, mutta se mikä tehdään on ollut laadullisesti hyvin hoidettu.

Nyt on itelläkin vähän ongelmana kun pitäisi ensihuolto saada spessulle ja vuosihuolto konalle... Spessua olen ajatellut special bikeen vietäväksi ja konaa pyöräkorjaamo laihiaiselle. Perusteluna tälle ratkaisulle on special biken hyvä maine tällä palstalla ja keskustelut pyöräkorjaamo laihiaisen henkilökunnan kanssa. He sanoivat että purkavat täyshuollossa pyörän täysin ja pesevät pesurissa kaikki osat ennen kasaamista. Toisaalta taas Pyörä-Suvalassa kerrottiin, että "napoja ei huolleta kesällä ollenkaan, koska se vie niin paljon aikaa. talvella sitten voi kysellä uudestaan" - melekonen kontrasti...

Harri J.
13.08.2010, 05.19
Itselläni on hyviä kokemuksia Oulussa välivainiolla sijaitsevasta Pyörämestari nimisestä paikasta. Siellä tuntuu olevan ammattitaitoa ja tietoa eikä hintakaan ole paha, tekevät kyllä hyvää työtä.

tane
13.08.2010, 07.36
Wege:

En tarkoittanut sinua.

Mikäs tämmmönen pyöräkorjaamo Laihiainen? Missä ko. putiikki sijaitsee? Kuulostaa hyvältä heidän huoltometodit. Olisko tästä paikasta kellään kokemuksia?

Harri J:

Joskus 2007 paikkeilla käytin pösön hybridiä Ulapalla Rajakylässä. Siellä ei osattu huoltaa ollenkaan, vaan esim. vaihteiden toiminta oli huonompaa kuin sinne viedessä. Sitten joku työkaveri kehui Pyörämestaria ja vein pösön Ulapan jäljiltä sinne. Johan alko hommat toimimaan ja pösö tuli semmoseen kuntoon ettei ikinä! Mutta sen jälkeen tätä "vanhaa isäntää" en ole ko. liikkeessä nähnyt, jotain huhua kuulin että hän olisi kuollut? Ihan ok liike myös pojan pitämänä, mutta ei ehkä hifipyörän huollatusliike kuiteskaan? Ei kokemuksia 2007 vuoden jälkeen. Baaripyörää vois ehkä täällä huollattaa, halpakin oli kuin mikä...

TPP
13.08.2010, 18.30
Mikäs tämmmönen pyöräkorjaamo Laihiainen? Missä ko. putiikki sijaitsee? Kuulostaa hyvältä heidän huoltometodit. Olisko tästä paikasta kellään kokemuksia?

Kirkkokatu 28, kaupungin paras pyöräkorjaamo.

Petteri Ellilä
13.08.2010, 20.39
Wege:

Mikäs tämmmönen pyöräkorjaamo Laihiainen?

[QUOTE=TPP;1455585]Kirkkokatu 28, kaupungin paras pyöräkorjaamo.

Kiekot on tullut laadulla kasattua ja rihdattua Pyöräkorjaamo Laihiaisella.

http://www.pyorakorjaamolaihiainen.com/

Erno
14.08.2010, 13.35
Asiasta kukkaruukkuun (jotka on kohta laittomia):

Myykö Oulussa joku pulju laakeriavaimia (eng. cone wrench), vai tartteeko tilata?

Vähän käpyjä Fujin takapäässä ja hankale alkaa säätämään jako- ja kiintoavaimilla. Biltemasta ei löytynyt.

tane
16.08.2010, 08.04
Kirkkokatu 28, kaupungin paras pyöräkorjaamo.

Eikös tuo ole ihan Kelan vieressä siinä keltaisessa talossa. Monesti olen siitä ohi kulkenut mutta koskaan en ole kyseissä putiikissa käynyt. Nyt tarvii ottaa ohjelmaan tutustumiskäynti :D Kiitoksia vinkistä!

maantienässä
17.08.2010, 12.15
siinähän se on, ei ole tullut käytyä. jos huollatat niin kerro kokemukset.

Onko kellään kokemusta Kempeleen kyläkaupasta ja sen huollosta ?

TERU
18.08.2010, 18.07
Kempeleen Kyläkaupassa on kaksi Oulun alueen parhaimpiin kuuluvaa asentajaa. Liikkeen nimi ja miljöö eivät häikäise, mutta miesten asenne ja ammattitaito ovat ovat kohdallaan. Olen seurannut tätä keskustelua ja aiemminkin jo ajatellut tuovani kantani esiin, on jäänyt, mutta kun nyt kysyttiin. Suosittelen!

maantienässä
19.08.2010, 10.16
eli sinne kannattaa viedä maantie ja maastovehkeetkin huoltoon, kauppapyörän lisäksi.

Entäpä pyöränostopaikkana ko. kauppa ?

TERU
19.08.2010, 15.50
Ostopaikkanakin minulle käy, merkit sopivat. Ostin heiltä kevättalvella -09 perus-cc-pyörän, Bianchi D2 Axis, piti kyllä tilata, ei heillä tällaisia myymälässä ole. Feltin pyöriä heiltä myös saa kauppapyörien lisäksi. Esimerkiksi kiekkojen kanssa ei ole tullut tässä eikä aiemminkaan ostetuissa pyörissä ongelmia heidä ensihuoltonsa jälkeen. Siis pinnojen katkeilua eikä heittoja vanteisiin. Ei tämä mikään hipo-pyörien myymälä ole!

rusti
19.08.2010, 18.05
Vein oman CC räpsyn Laihialle. Pistän rapsaa jahka haen pois maanantaina. Perushuolto 75e (jarrut, vaihteet, rihtaus, navat, en muista oliko viel jotain muuta).
Täyshuolto ois ollu 120-200e(?) riippuen pyörästä, jossa pistetään osiks ja käydään kaikki läpi.

rusti
26.08.2010, 19.57
Hain oman pyörän huollosta ja ajoin 50km testilenkin. Kiekot oli rihdattu (selkeesti heittoa ennen huoltoa). Vaihtajiakin oli hienosäädetty.
Huollon tekijä oli innokas antamaan jopon navan huolto-ohjeita kun kyselin. Hyvä palvelu. Vien toistekin.

IncBuff
29.06.2011, 12.52
Maasturin takakiekko vaatis rihtausta eli mihinkäs sitä kannattais se kantaa? Siihen yhteen isoon en enää periaatteestakaan vie mitään.

MacGyver
29.06.2011, 13.11
Maasturin takakiekko vaatis rihtausta eli mihinkäs sitä kannattais se kantaa? Siihen yhteen isoon en enää periaatteestakaan vie mitään.

Special Bike, suosittelen.

Kiovan Dynamo
29.06.2011, 14.57
Maasturin takakiekko vaatis rihtausta eli mihinkäs sitä kannattais se kantaa?

Työhuoneeseen. ;)

TPP
29.06.2011, 22.53
Maasturin takakiekko vaatis rihtausta eli mihinkäs sitä kannattais se kantaa? Siihen yhteen isoon en enää periaatteestakaan vie mitään.http://www.pyorakorjaamolaihiainen.com/

Bubi
07.04.2012, 12.12
Vieläkö Välivainion Pyörämestari on toiminnassa? Puhelin ei hälyttänyt kun sinne pari viikkoa sitten soittelin eikä liikkeen ulkopuoleltakaan asiasta ottanut selvää kun siellä silloin iltasella pyörähdin. Pitäs baaripyörän vanne saada rihdattua ja tuosta paikasta oli kyllä ihan hyvät kokemukset.

Tälläinenkin (http://www.kestavankehityksenkeskus.net/pajat/pyorapaja.html) paikka näkyy olevan, hoituskohan homma tuolla, onko kellään kokemuksia? Saattaa tietysti laatu vähän vaihdella jos työllistävät työttömiä ja tekijät vaihtuvat tasaiseen tahtiin.

milan1
07.04.2012, 16.00
Itse suosin nykyään Urheilu Ulappaa ja voin kyllä suositella sitä muillekkin..

maantienässä
10.04.2012, 10.46
http://www.specialbike.fi/

WSM
10.05.2012, 07.42
On noissa S:n huolloissa se hyvä puoli, että oppii tekeen ite. Muutama vuosi sittenhän homma toimi oikein mallikkaasti, mutta viime vuosina huolto on tuntunut olevan enemmän "rapataan pahimmat paskat pois ja lasketaan satulaa sentillä"-säätöjä. Siihen kun lisätään että kauppias itse on pariin kertaan käännyttänyt pyörä kainalossa olevan asiakkaan ovelta takasin kiireeseen vedoten, tulin hankkineeksi työkalut kotiin. Nyt ei voi syyttää kun itteensä jos ei pyörä kulje :o.

PetteriY
10.05.2012, 08.15
On noissa S:n huolloissa se hyvä puoli, että oppii tekeen ite. Muutama vuosi sittenhän homma toimi oikein mallikkaasti, mutta viime vuosina huolto on tuntunut olevan enemmän "rapataan pahimmat paskat pois ja lasketaan satulaa sentillä"-säätöjä. Siihen kun lisätään että kauppias itse on pariin kertaan käännyttänyt pyörä kainalossa olevan asiakkaan ovelta takasin kiireeseen vedoten, tulin hankkineeksi työkalut kotiin. Nyt ei voi syyttää kun itteensä jos ei pyörä kulje :o.

Olisko syytä tarkentaa kumpaa S'ää tarkotat ?

WSM
10.05.2012, 08.53
Erittäin hyvä huomio ;-)
Suvalasta on nämä minun kokemukset.

milan1
10.05.2012, 12.20
Erittäin hyvä huomio ;-)
Suvalasta on nämä minun kokemukset.

Samainen fiilis on on täälläkin jäänyt Suvalan hulloista... edellisen pyörän käytin siellä huollossa ja olivat kuulemma käynneet pyörän tarkasti läpi mut annappa olla kun lähin lenkille niiin vaihteet ronklatti eikä pelittäneet ainakaan parremmin kuin ennen huoltoa. Äänestin jaloillani ja vaihdoin puljua ja ainakin TOISTAISEKSI kaikki on pelittäneet hienosti.

maantienässä
11.05.2012, 11.31
näinhän se valitettavasti tahtoo olla alalla kuin alalla, että kun joku putiikki kasvaa alan suurimmaksi sillä hetkellä, niin asioiden hoitaminen ja taso alkaa laskemaan.

Pitäisi muistaa että asiakkailla on jalat...siis polkimet ja sana kiirii

Tipe veivaaja
20.08.2012, 18.03
Lueskelin täältä eilen muiden kokemuksia ja soitin aamulla Pyöräliike Laihiaiselle, kysyin että onnistuuko pikainen pinnan laitto ja vanteen oikasu ja kiirekin olis sillä huomenna starttaan kohden Vuokattia ja lauantaina tarkoitus ajaa siellä 38 kilsan lenkki. Liikkeessä suhtauduttiin pyyntööni asiallisesti ja vein takarattaan sinne ja sain noutaa sen valmiina heti 12 jälkeen. Pinna oli vaihdettu, vanne oikaistu ja kaikki pinnat kiristetty ja tehty pikuinen lisätyökin jonka korjaaja oli huomannut. Hinnassa ei kiireestä johtuen ollut ylimääräistä kuten joku olis voinu laittaa.
Hyvä palvelu, hyvä työ ja kohtuullinen hinnoittelu, tänne suunnistan uudelleen kun tarvetta tulee.
Tämä ei ole maksettu mainos, kävin koko liikkeessä ekakertaa.

Jii1978
20.08.2012, 20.04
Siihen kun lisätään että kauppias itse on pariin kertaan käännyttänyt pyörä kainalossa olevan asiakkaan ovelta takasin kiireeseen vedoten

Ettei vaan viikko vapun jälkeen olisi ollut tilanne se, että olisi pitänyt saada fillari heti huoltoon jonon ohi?

Alkukesästä kävin rengasliikkeessä vaihdattamassa autoon puhjenneen renkaan. Helvetti mikä sirkus; siinä pyöri tai ainakin yritti pyöriä vaikka minkänäköistä automiestä, joiden olisi pitänyt saada oma autonsa jonon keulille. Kaikki olivat sen jonkun Reksan tai Maken kavereita, jotka niitä renkaita siellä hallissa vaihtoivat. Aina kun asentaja toi hallista valmiin auton avaimet, tunnelma tiskillä lähenteli uppoavan laivan pelastusveneeseen änkeämistä: "Ota minun auto seuraavaksi...". Tuimasti katselin siitä odotustilan nahkasohvalta tiskin taakse sitä työnjohtajaa, että uskallapa päästää yksikään edelle.

Iso osa vioista on korjattavissa muutaman kympin työkalusetillä, joka kaikilla harrastajilla pitäisi olla kotona. Kun huoltopaikasta kauempana asun, olen ottanut tavaksi soittaa ja varata huollon vaikka viikon päähän. On ainakin Suvalassa aina onnistunut. Se aika ajetaan toisella fillarilla.

WSM
25.09.2012, 11.34
Ettei vaan viikko vapun jälkeen olisi ollut tilanne se, että olisi pitänyt saada fillari heti huoltoon jonon ohi

No nyt meni sekä ajankohta että asenne pieleen ja lujasti, mutta ei se mitään. Tuossa kesällä teetin vielä testimielesä yhden huollon tuolla, ja mielipiteeni sai vahvistuksen. Ehkä se on vaan tämä naama joka ei miellytä? Yritän kyllä olla asiallinen ja ystävällinen, mutta ehkä en vaan osaa?


Iso osa vioista on korjattavissa muutaman kympin työkalusetillä...
Vaan entäpä jos ei osaa/halua? Vai onko se kansalaisvelvollisuus? Jos näin, pitäisikö se laajentaa koskemaan myös esim. autoja? Jos omistat, silloin myös huollat... Juupa juu.

No, niinku sanoin tuossa aiemmin, ostin työkalut ja itse teen lähestulkoon kaikki huollot nykyisin.

IncBuff
27.09.2012, 18.50
Missähän Oulussa sais kätevästi ja edullisesti lyhennettyä haarukan kaulaputken?

rjrm
27.09.2012, 19.01
Onhan täällä valinnan varaa: Jussi, Spessu, Suvala, Ulappa, Laihiainen ja sitten on vielä varmasti muitakin. Eikun soittamaan.

Hippo
27.09.2012, 20.44
Se ei ole millintarkkaahommaa. Rautasaha on ratkaisu, toimii sit niissä tulevissa projekteissakin.

IncBuff
27.09.2012, 21.25
Se on se ykkösoptio, mutta laiskana voin vähän maksaa että joku tekee sen puolestani ja rautasahaakaan en omista. Soittokierrosta en asian takia kuitenkaan jaksa alkaa tekemään, mutta jos joku sattuis tietämään. Spessuun mulla on muutakin asiaa niin pitää kysyä sieltä. Laihiaiselta vois kans ohikulkiessa kysäistä. Viilaan tuon poikki ennen kuin Suvalaan vien.

Hippo
27.09.2012, 23.09
Miekii ekan kokoamisprojektin kohdalla olin jo viemässä pyörää katkaisuhoitoon vaan ajoinkin rautakauppaan. Nyt on jo neljä putkea katkottu ja terä vaihdettu kertaalleen, sekin tuli pöllittyä taloyhtiön varastosta. Eipä silti, useammin pitäisi käydä paikallisissa ihan asian kanssa, kattelukierroksella vaan kiukustuu.

TPP
28.09.2012, 20.58
Missähän Oulussa sais kätevästi ja edullisesti lyhennettyä haarukan kaulaputken?


http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Putkileikkuri-191221/

Jii1978
01.10.2012, 21.38
Vaan entäpä jos ei osaa/halua? Vai onko se kansalaisvelvollisuus? Jos näin, pitäisikö se laajentaa koskemaan myös esim. autoja? Jos omistat, silloin myös huollat... Juupa juu.

Eipä ole kansalaisvelvollisuus eikä pakko, mutta ei ole fillarilla ajaminenkaan. Pääseehän sitä autolla, kävellen tai julkisillakin:) Olen samaa mieltä siitä, että rahalla pitäisi voida ostaa palvelua, jolla fillari saadaan haluttuun kuntoon. Eikö tekemättömästä tai huonosta työstä palstalla itkemisen sijaan kannattaisi reklamoida suoraan sinne huoltoon, koska ei ne mitenkään muuten sitä asiakaspalautetta saa toimintansa kehittämiseksi? Jos Suvalassa tai Laihiaisella on saanut kiekon oikaistua tai vaihteet kohdalleen, eikö siitäkin kannattaisi kertoa kauppiaalle kaupassa käydessä? Yrittäjälle kaikkein pahin juttu ovat "jaloilla äänestäjät", jotka eivät anna mahdollisuutta korjata virhettä.

Tämä koko keskustelu alkaa haiskahtaa siltä, että Oulussa(kin) olisi jollekin huippuhuoltomies-kiekonrakentajavelholle businessmahdollisuus.

lansive
14.11.2012, 09.56
Yrittäjälle kaikkein pahin juttu ovat "jaloilla äänestäjät", jotka eivät anna mahdollisuutta korjata virhettä.

Jos tekee niin huonoa jälkeä, että asiakas ei halua enää koskaan olla liikkeen kanssa tekemisissä, niin hommahan menee ihan oikein. Omalla listallani on monta sellaista yrittäjää eri toimialoilta jotka eivät ole kaivanneet minun rahojani niin kovasti, että olisivat tehneet kerralla edes säälittävää jälkeä.


Tämä koko keskustelu alkaa haiskahtaa siltä, että Oulussa(kin) olisi jollekin huippuhuoltomies-kiekonrakentajavelholle businessmahdollisuus.

Ei ole. Fillareita huoltamalla on vaikea elättää itseään.

keski-ikäinen
14.11.2012, 10.47
^^ On taidettu kiristää Suvalassa vähän vääriä pinnoja. Varmasti korpeaa, kun tollasta sattuu huollossa, mistä luulee saavansa pyörän kunnossa takasin.

rjrm
14.11.2012, 16.27
Onko kiekko kiero vai rengas huonosti paikallaan? Kova heitto kyllä! Raportoipa sitten miten kävi.

IncBuff
14.11.2012, 17.08
Jotenkin ei taas yllätä. Valitettavasti. Suvala taitaa veloittaa 75€ perushuollosta joten luulisi sillä rahalla saavan vähän parempaa vastinetta.

rjrm
14.11.2012, 17.34
Ensihuolto on -50%, luulisin. Mutta vaikka olisi ilmainen, niin ei kiekko saisi tuossa kunnossa tulla takaisin. Odottelmme mielenkiinnolla.

IncBuff
14.11.2012, 18.04
Samasta huollosta siinä pitäisi kuitenkin olla kyse. Onhan tuo sinänsä positiivista että selkeästi huollossa on tehty jotain :p

cycleribbe
14.11.2012, 19.11
Hox,
Kaksi vaihtoehto: joko pinnoitus on täysin epäonnistunut ammattitaidon puutteesta tai sitten korjaaja on näkötarkastusta vailla. Ties vaikka lähinäkö harottaa tms.

perminna
14.11.2012, 20.00
Koko kiekko oli kiero.

Suvala oikaisi kiekon tänään asianmukaisesti ilman lisämaksua, vaikka emme päässeet yhteisymmärrykseen, kenen syystä kiekko oli kiero. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Perushuolto maksaa muuten nykyisin 85 euroa ja kupongilla sain tuon puoleen hintaan.

hannurs
16.11.2012, 19.27
Itse käytin oman Konan tulevat talvikiekot oikastavana ja muutaman pinnan vaihdossa Ulapalla ja kovin tyytyväinen olen, se kun tuossa melkein naapurissa majailee niin kaitpa sitä pitää tuossa asioida ainakin vannetöiden osalta. Mutta ei ole moittimista Laihiaisen vannetyöstäkään.

wiljami
21.11.2012, 19.59
Kempeleen Kyläkaupassa on kaksi Oulun alueen parhaimpiin kuuluvaa asentajaa. Liikkeen nimi ja miljöö eivät häikäise, mutta miesten asenne ja ammattitaito ovat ovat kohdallaan. Olen seurannut tätä keskustelua ja aiemminkin jo ajatellut tuovani kantani esiin, on jäänyt, mutta kun nyt kysyttiin. Suosittelen!

Nostetaanpa tätäkin palautetta, kun on ollut mielenpäällä ja nyt olis taas aihetta.

Kyläkaupan kaksikko on vuodesta 2008 olleet mukana pitämässä meidän perheen Felttejä liikenteessä ja en osaa valittaa. Siinä missä Oulun Felt jälleen myyjä epäonnistui varaosa myynnissä, Kempeleestä löytyi hyllystä. Tähän saakka kaveruksilta on löytynyt myymiinsä fillareihin sekä huollot, että osat ja opastukset, jos on halunnut itse tuhertaa.

Ainoo vika on toi sijainti, joka Oulujoen pohjoispuolella asuvalle on vähän syrjässä :p

Veivi
03.12.2012, 23.30
Special Bike huolsi maasturin ja tyttiksen peruspyörän kyllä moitteetta, hintakaan ei päätä huimannut. Normi meisinkiä.
Nyt vein vertailun vuoksi oman työmatkapyörän Laihiaiselle, aikamoinen korjauslista siinä kyllä oli. Ensi viikolla nähdään, miten onnistui.

tane
19.03.2013, 18.21
Kevättä ja pyöränhuoltoa pukkaa. Pitäis kait tuohon Cubeen tehdä vähän perusteellisempi huolto kerrankin eli Foxin ilma-iskareista lähtien, tai ainakin huoltaa iskarit + jotain muuta ja tekis basic huollot ite. Lueskelin tämän threadin läpi ja vaikuttaisi että Special-Bike ja Laihiainen olis ne 2 vakavasti otettavaa paikkaa Oulussa, kenties myös Kempeleen kyläkauppa niminen paikka. Tekeekö Laihiainen noita iskarihuoltoja kanssa vai jääkö tässä lopulta vain Special-Bike jäljelle? Tuota Laihiasta olis kiva kokeilla, S-B:sta on jo omakohtaisia kokemuksia muutaman vuoden takaa mutta Laihiaisesta ei. Pitänee lähteä kiertelemään liikkeitä, siitä se lähtee.. Mutta näistä täysjoustojen täysihuolloista, niiden sisällöistä, hintatasoista yms olisi kiva kuulla lisää (tuoreita) kokemuksia noiden kahden liikkeen osalta.

Viime keväänä talven varastossa seisomisen seuraksena parilla tutulla hydrauliset levyjarrut tekivät tenän kesken lenkin eli jumittivat jarrutus asentoon, joten ehkä se on ihan viisasta välillä huoltaa näitä vehkeitä, varsinkin kun äsken laskeskelin että 4-5 vuotta on tullut ajeltua ilman täyshuoltoa :)

IncBuff
19.03.2013, 18.31
Special Bikekään ei tee iskarihuoltoja vaan lähettävät R-Techiin iskarit huollettavaksi. Keulahuollotkin oli kovissa hinnoissa. Halvemmaksi tulee lähettää itse iskari ja keula fillariosaan huollettavaksi.

tane
19.03.2013, 18.41
Joo en arvellutkaan että tuo huolto olis halpa. Muistelenkin hämärästi että tässä oli joku R-Tech kuvio iskareiden osalta. No, pitää katsoa missä kunnossa ne iskarit ovat talven jäljiltä ja mikä sen huollon hinta on. Mjoo, ehkä toi hinta puoli selviäis R-Techin sivuilta, tartteekin ihmetellä tuota.

TPP
19.03.2013, 18.49
Tekeekö Laihiainen noita iskarihuoltoja kanssa ...?


Eipä taida tehdä.

tane
20.03.2013, 17.56
Pistetään tännekin R-Techin vastaus iskarihuollosta, jos joku sattuis pähkäilee samaa:

Olemme Suomen Fox -maahantuoja ja ainoa virallinen huoltoliike. Fox iskarit ja keulat pitäisi huoltaa noin sadan ajotunnin välein. Vaikka päällepäin ei mitään vikaa olisi havaittavissa, öljyt ja tiivisteet ovat noin sadan tunnin jälkeen vaihtokunnossa.

Voit lähettää iskari meille suoraan osoitteeseen:

Rtech Suspension Oy
Aunankorvenkatu 2
33840 Tampere

Tai voit halutessasi hoitaa asian myös Special Biken kautta jos se vain heille sopii.

Takaiskarin huolto on 106,-. Keulan huolto on mallista riippuen 119-134,- + postikulut 12,-

-----------

Jaa-a, tiesin että tuo huolto ei ole halpaa mutta meni toi ehkä hieman siltikin yläkanttiin. Nyt sitten miettimään että kannattaako huoltaa vai vetääkkö "riskillä" ilman huoltamista koska mitään varsinaista vikaa ei ole, tänään tuli heitettyä kevyt testilenkki ja hienosti toimii. Onko tästä huollon järkevyydestä mielipiteitä puolesta tai vastaan? Iskareilla ikää se 5-6 vuotta. Nuo mainitut tunnit ovat kyllä kevyesti täynnä.

Ski
21.03.2013, 08.40
Jaa-a, tiesin että tuo huolto ei ole halpaa mutta meni toi ehkä hieman siltikin yläkanttiin. Nyt sitten miettimään että kannattaako huoltaa vai vetääkkö "riskillä" ilman huoltamista koska mitään varsinaista vikaa ei ole, tänään tuli heitettyä kevyt testilenkki ja hienosti toimii. Onko tästä huollon järkevyydestä mielipiteitä puolesta tai vastaan? Iskareilla ikää se 5-6 vuotta. Nuo mainitut tunnit ovat kyllä kevyesti täynnä.

Minä kyllä lähettäsin huoltoon nyt, ku on vielä talvi. Onhan tuolla jo ikää ja ajettukin. Huonolla tuurilla saat sen kohta siihen kuntoon että sama ostaa uus. Tai sitte opetella tekeen ite.

tane
21.03.2013, 15.49
Ski: Joo tuo uuden osto ei kauheesti houkuttelis sekään :) Kyllä toi huolto-operaatio on varmasti järkevä liike tähän väliin.

arisaast
16.06.2013, 20.50
Missäs Oulussa kiekkohuolto on parasta teettää? Takakiekko kaipaisi ennen Tahkoa pientä oikomista ja napakaan ei ole kovin smoothi. Mielellään laakereita saisi löytyä hyllystä että ehtii tuon huollon teetättää.

Korhonen
11.07.2013, 10.39
Pyörä kävi kaksi kertaa SpecialBike:ssa huollossa. Samalla kertaa ensimmäisen ja viimeisen kerran. Pyörää huoltoon ja ketjun+pakanvaihtoon jättäessäni alleviivasin kahteen kertaan, että haluan itselleni takaisin myös sen vanhan ketjun ja pakan, mutta siitä huolimatta pyörää noudettaessa levitellään käsiä, että "eijjole, ne oli jo kuluneita, on heitetty roskiin" ja bla bla bla. Ei ole liikkeen tehtävä päättää, heitetäänkö osat roskiin vai ei, jos maksava asiakas on selkeästi kertonut haluavansa ao. osat takaisin itselleen.

Edellinen kokemus samasta liikkeestä oli maasturin osto viime kesänä. Ensi töiksi pyörän liikkestänoudon jälkeen piti säätää jarrut ja etuvaihtaja. Luulisi, että jos varastossa olevalle pyörälle varataan kahden päivän toimitusaika, jotta "se ehditään valmistella kuntoon", niin silloin myös tuollaisten perussäätöjen kunnossaolo tsekataan.

Summa summarum: kaksi asiakaskokemusta, niistä molemmat negatiivisia.

fyah
16.10.2013, 14.35
Olisiko hyviä vihjeitä missä kannattaisi Ultegran Di2-varustettu maantiepyörä huollattaa Oulussa? Suvala, Laihiainen tai Special-bike varmaankin ne vaihtoehdot mutta jos jollakin olisi kokemusta sähkövaihteisia koskien niin olisi hieno homma.

Kiovan Dynamo
16.10.2013, 14.50
Taitaa olla Suvalalla paras tietämys noista sähkövaihteisista tässä kylässä.

fyah
08.01.2014, 11.26
Nostetaanpas tätäkin vaihteeksi. Käytin pyörän huollossa Special-Bikessa mutta pyynnöstäni huolimatta takavannetta ei oltu suoristettu. Tosin heittoa ei paljon olekaan (ehkä 2 mm) mutta silti. Sinällään pyörässä ei ollu mitään kovin erikoista huollettavaa muutenkaan joten en osaa sanoa onko sille annettua muutakin kun valohoitoa.

Asia jonka huomasin myöhemmin pitkästä aikaa maantiepyörällä ajaessa että jostain syystä takapakka pitää yhdellä vaihteella todella erikoista ääntä vaikka säädöt ovat varmasti kohdillaan (sähkövaihteet) ja ketju siirtyy vaihteelta toiselle rivakasti. Pitänee seuraavaksi kokeilla joska Laihiaisella onnistuisi tuo takakiekon oikaisu ja selviäisi samalla mistä tuo mystinen ääni vain yhdellä rattaalla johtuu...

Bushmaster
07.08.2014, 13.07
Kävin neljässä liikkeessä tarkistuttamassa upouuden pyöräni huonosti jarruttavan ja vinkuvan levyjarrun takana.

Hyvää palvelua sain eteläisemmästä Jussin pyöräpisteestä Jukolankujalla. He käyttivät takarengasta irti ja tutkivat perusteellisen oloisesti vikaa ja suorittivat maksutta pientä huoltoa. Heiltä ostinkin sitten soittokellon. Jarrupaloja ei kuitenkaan löytynyt hyllystä, joten jatkoin toiveikkaana matkaa seuraavaan paikkaan. (Ehkäpä palaan vielä täällä käväisemään.)

Hyvää palvelua sain myöskin Pyörä Suvalalla, jossa tutkittiin asiaa myös perinpohjin ja huolto luvattiin seuraavaksi viikoksi valmiiksi, mutta viikon pyörätön ajanjakso ei minulle sopinut. Sain heiltä myös kohtuu tarkkoja hintatietoja ja perusteellisen selvityksen mitä mahdollisesti on vikana. Ilmeisesti jarrunesteitä on saattanut vuotaa ja ne olisivat ehkä pilanneet jarrulevyn ja ehkä jarrupalankin. Sama asiakaspalvelija esitteli minulle sähköpyöriä erittäin ystävällisesti myös noin pari kuukautta aiemmin, joten heidän asiakaspalvelusta jäi erinomainen mielikuva kokonaisvaltaisesti.

Seuraavaksi suuntasin Special Bikeen, jossa tiskin takana olevilla kahdella herralla tuntui olevan niin kiire (ei muita asiakkaita), että vastaukset olivat hyvin ylimielisiä, eikä pyörääni ehditty edes vilkaisemaan. Pyörä olisi pitänyt jättää heti ja se olisi ollut valmis joskus seuraavalla viikolla. Kiitos ei. Jätin "asiakaspavelijan" puhumaan etääntyvälle takaraivolleni, sillä asiointi tässä liikkeessä rupesi kyrsimään.

Seuraavaksi suuntasin Pyöräkorjaamo Laihiaiselle, jossa tuntui myös olevan asiakaspalvelijalla varsin kiire ja pyörän olisi saanut noin viikon päästä. Ei kiitos sinnekin. Täälläkään pyörää ei vilkaistukkaan.

Yksikään liike ei tarjonnut mahdollisuutta, että olisivat vaikka huoltoa edellisenä päivänä pirauttaneet tai laittaneet tekstarin, että tuo pyörä aamulla huoltoon niin laitetaan päivän aikana kuntoon. Pyörä olis pitänyt poikkeuksetta jättää huoltoon 4-8 päiväksi liikkeestä riippuen. Elekäähän ny viittikö. Jos autokorjaamoki mahdollistaa ajanvarauksen, niin hitusen ihmettelen miksei pyörille mahdollisteta vastaavanlaista palvelua. Eikö missään ole ajanvarausta?

Täytynee alkaa itse säätämään ja tilaamaan osia, ja jos ei millään onnistu itseltäni, niin sitten vien Jussin pyöräpisteeseen tai Pyörä Suvalalle.

maantienässä
07.08.2014, 14.38
no voihan se tietysti olla että osassa paikkoja oli pyöriä jonossa tuon noin viikon verran jo. En tiedä onko pyörien korjaamisen aikaennustaminen sitten vaikeampaa kuin autojen ?
Sitten ainakin mihin itse olen törmännyt, on se että varaosia ole korjaamolla valmiina, vaan jäppinen on tiskin takana todennu että tilaan( tilaako hän samasta ulkolaisesta nettikaupasta kuin itsekin sen tilaisin ja ottaa tietysti omansa välistä)
Kun itse ei osaa remppaa tehdä, niin olisiko nopeampaa ja halvempaa tilata osat itse a vain pyytää vaihtaa ne

Bushmaster
07.08.2014, 15.04
Juu jono heillä tosiaan kuulemma kaikilla oli, mutta valitettavasti minulla ei ole mahdollista jättää pyörää viikoksi heidän talliin odottelemaan korjausta. Mainitsemasi osien itsenäinen tilaaminen ja vaihtamaan pyytäminen onkin varmasti edessä.

maantienässä
07.08.2014, 15.33
en ole koskaan sitä ymmärtänyt, että jos/kun määrätyillä liikkeillä on jatkuva jono (1-2 vko), niin eikö voisi ottaa lisää henkilökuntaa töihin. tai kouluttaa lisää korjaajia, luulisi Oulun seudullakin olevan jatkuvaa kysyntää pyörän remppaukselle.

Juide
07.08.2014, 16.26
en ole koskaan sitä ymmärtänyt, että jos/kun määrätyillä liikkeillä on jatkuva jono (1-2 vko), niin eikö voisi ottaa lisää henkilökuntaa töihin. tai kouluttaa lisää korjaajia, luulisi Oulun seudullakin olevan jatkuvaa kysyntää pyörän remppaukselle.

Se jono on jatkuva karkeasti arvioiden 10 viikkoa vuodessa. Loput 42 viikkoa enemmän tai vähemmän epäjatkuva.

Lisähenkilökunnalle asettaa rajoitteen rahakysymys. Ylimääräistä korjaamotilaa ei kannattane useinkaan pitää reservissä 42 viikon ajan. Asentaja tarvitsee myös "seinällisen" työkaluja tehokkaaseen työskentelyyn. Voi miettiä, kannattaako ammattitason vehkeisiin ja korjaamotiloihin investoida kymmentä viikkoa varten vuodessa ja vielä saada jostain se ammattitaitoinen asentaja kesäkuumalla duuniin. Uskoisin, että kaikkialla tehdään se mikä resurssien puitteissa pystytään ja varmasti liikkeissä on tehty laskelmia, mikä on kannattavin metodi; myydä eioota osalle vai mitoittaa tilat, työntekijät ja vehkeet aina huippusesongin mukaan.

rjrm
07.08.2014, 18.01
Jep.. sesonki on lyhyt. Pyörää voi huoltaa itsekin, jos ei halua jonottaa.

Oulunpyörämies
10.04.2016, 23.23
Missä kannattaa huoltaa pyörä nykyään? Jussin pyöräpisteeseen en vie kahden ikävän kokemuksen jälkeen.

eagle
11.04.2016, 07.12
^ Special Bike.

bouncer
11.04.2016, 08.50
Missä kannattaa huoltaa pyörä nykyään? Jussin pyöräpisteeseen en vie kahden ikävän kokemuksen jälkeen.


Pyörä Suvala hyvää ja nopea toimintaa

Kuutio
11.04.2016, 11.40
Mustosen Pyörä Rautatienkadulla.