Näytä tavallinen näkymä : Biltema-sälä
snowfake
03.05.2010, 09.20
Avataan vastaava ketju kuin Lidlille.
Bilteman kuvastosta löytyi 14,99e pyöräilypaitoja, 17,99e pyöräilyhousuja ja 39,90e SPD-kengät
Harryupp
03.05.2010, 09.53
Löytyy esimerkiksi "vääntiö". Ja "kierteitetty vapaaratas" löytyy, ja jos haluaa olla kuin mikäkin "pyhä mies pylväällä" sieltä löytyy myös sekä ohjain- että satulapylväs halpaan hintaan!
snowfake
03.05.2010, 10.35
Pitää ainakin paita tai kaksi käydä hakemassa, eipä tuossa paljoa häviä.
Siellä on myös 499e maastopyörä jossa no deorea kiinni, mikäköhän siinä on jujuna ;)
Ihan hyvät kokemukset puljusta. Omasta Cubesta meni uusiksi Aceran kammet ja Deore-kammet hain Biltemasta jo samana päivänä 40 €:lla.
Myöhemmin meni remppaan Alivion takavaihtaja ja Deore-korvike (45€) löytyi kanssa jo samaksi päiväksi.
Bilteman hassusti nimettyjä fillarin työkaluja löytyy pakista myös aika paljon ja ovat toimineet moitteetta.
Mä ostin aikoinaan vanhaan Wheeler 2100:een V-jarrut/leverit(Tektro tms) ja tupit/lokarit tuolta.
Onko siellä muuten halpoja siviilispede-kenkiä?
Työkalut ovat pääasiassa olleet Lifun tekemiä , samaa kamaa kuin mitä sisältää nuo edulliset pyöränkorjaus salkut . laakerien ja takapakan avaimet toimii hyvin samoin kampien ulosvetäjä (Nelikantti) ...
Jarrupalat oli joskus Tektron ja nyt Promaxin ... Esimerkiksi lukkopolkimet ovat Wellgot ja gripit Velon ...
Kokonaiseen pyöriin en sijoittaisi mutta kyllä osa kamoista hyvinkin käyttökelpoista !
Esimerkiksi lukkopolkimet ovat Wellgot
Pari viikkoa olen kokeillut Wellgon kaksipuolisia spd-lukkiksia ja hyväthän nämäkin ovat olleet.
Biltemalla oli myös jotkin Wellgon maantiepolkimet myynnissä mutta ne on kai poistumassa valikoimasta. Ruman väriset ne oli ainakin.
Ettei tämä topicci menisi ihan b-teman ylistyslauluksi niin toteapa vain, että ko. puljun työkalut on pääosin sontaa, IMHO.
:)
Jotkut kemikaalit toimii ihan ok.
Ettei tämä topicci menisi ihan b-teman ylistyslauluksi niin toteapa vain, että ko. puljun työkalut on pääosin sontaa, IMHO.
:)
Jotkut kemikaalit toimii ihan ok.
Kun keskittyy niihin 10v-takuuleimallisiin kaluihin, niin ne ovat pääosin täysin käyttökelpoisia...
Unkka.T.Kumiankka
03.05.2010, 13.23
Pari viikkoa olen kokeillut Wellgon kaksipuolisia spd-lukkiksia ja hyväthän nämäkin ovat olleet.
Biltemalla oli myös jotkin Wellgon maantiepolkimet myynnissä mutta ne on kai poistumassa valikoimasta. Ruman väriset ne oli ainakin.
Itseltäkin löytyy nuo kakspuolisedt espeedeet ja olen tykännyt. Biltemassa kun vertailee noiden Wellgojen laakerien sulavaa pyörintää ja Bilteman peruspolkimien rahinaa niin huomaa että ne on ihan eri maailmoista. Ne maantiepolkimet meinasin ittekin ostaa ensin mutta sitten ne katosi yhtäkkiä kaupoista. Ne oli peräti magnesiumia!
Biltemasta löytyy paljon tosi laadukasta kamaa täysin voittamattomilla hinnoilla, mutta ne täytyy löytää sen kuran joukosta mitä on myös paljon.
hannupulkkinen
03.05.2010, 14.46
Neopreeniset kengänsuojat ovat hyvät. Joillakin on vetoketju pettänyt, mutta minulla ovat kestäneet jo muutaman vuoden. Lämpimät ovat.
Kun keskittyy niihin 10v-takuuleimallisiin kaluihin, niin ne ovat pääosin täysin käyttökelpoisia...
Tähän yhdyn.:)
Tuoteryhmä: Vapaa-aika - Polkupyörä - Seisontatuet, polkimet
POLKUPYÖRÄN POLKIMET,JOISSA JALKAKIINNITTIMET
Erittäin kevyet alumiiniset polkimet - vain 300 g/pari. Suljettu laakeri. Avoimet polkimet on helppo pitää puhtaana. Akseli kromimolybdeeniterästä, 9/16” kierteet. Säädettävät jalkakiinnittimet. Mukana kaksi kenkiin kiinnitettävää sidettä.
Siis nämät ... Wellgon M - sarjaa , 29.95 ...
Risto Koivunen
03.05.2010, 19.15
Bilteman lokarit tuntuvat olevan kohtuullisen suosittuja. Olen itsekin laittanut sellaiset cyclocrossariini. Tosin kuten useimmissa muissa lokariseteissä, ei etulokasuojaa ole pituudella pilattu, joten laitoin etulokasuojaksi lyhennetyn 26" takalokasuojan.
Lokasuojissa ei myöskään tule kuraläppiä mukana, vaan ne pitää erikseen ostaa. Jostakin mystisestä syystä Bilteman kuraläppäpussukassa tulee mukana kaksi erikokoista norsunkorvaa. Itse sain nuo isommat kuraläpät hyötykäyttöön pistämällä ne kiinni arkihybridini leveisiin lokareihin. Kätevämpää olisi kuitenkin jos nuo norsunkorvat eriytettäisiin kahdeksi erilaiseksi tuotteeksi.
Samaisessa CC:ssä on myös Biltsun metalliset pullotelineet (mustat), jotka ovat myös ihan toimivan tuntuiset.
Biltsun Kolme Kovaa:
Pyörän puhdistukseen rapalenkin jälkeen:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/45/huge/45-561_h.jpg
...sitten ketjut liukkaiksi:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/36/large/36-4516_l.jpg
....jos on voimansiirto tosi töhnässä, niin ekana sitten tätä:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/36/large/36-1713_l.jpg
snowfake
03.05.2010, 22.23
Hömm, oonko punpannut liian vähän painetta tuohon pulloon, ostin meinaan samanlaisen ja aika heikolta esitykseltä tuntuu. Etuvaihtajan putsaaminen neuloista tai renkaiden peseminen tuntuu aika pitkältä hommalta, naapurikin katseli parvekkeelta että kyllä se kaveri ne pesis nopeammin vaikka hammasharjalla eikä tuolla...
Hömm, oonko punpannut liian vähän painetta tuohon pulloon, ostin meinaan samanlaisen ja aika heikolta esitykseltä tuntuu. Etuvaihtajan putsaaminen neuloista tai renkaiden peseminen tuntuu aika pitkältä hommalta, naapurikin katseli parvekkeelta että kyllä se kaveri ne pesis nopeammin vaikka hammasharjalla eikä tuolla...
Jos ei puhdistu, niin et ole pumpannut tarpeeksi painetta. Tuollainen 60 painallusta peruspaineiksi on hyvä määrä. Kierrä muuten kahva tarpeeksi tiukasti kiinni, jottei kovat paineet saa aikaan ilmavuotoa kahvan tiivisteeltä. Ja sitten lämmintä vettä säiliöön. Jos sulla on sellaiset 6 litraa vettä säiliössä, niin ainakin kerran lisäpaineiden pumppaus ennen veden loppumista.
Tietty jos yrität puhdistaa maastolenkin jälkeen kuivuneita paksuja savipaakkuja pois, niin on toinen juttu. Siihen tarvitaan varmaan jo painepesuria. Tosi kurainen ja rapainen krossari ainakin puhdistuu vaivatta, aikaa menee tuollaiset 5 minuuttia.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/41_405iso.jpg
Näitä maantiekiekoissa takana. Edessä jotkut 5x kalliimmat Enduro Bearingsit ja etupyörä ei ole päässyt takapyörää karkuun, joten toimivat.
Tähän yhdyn.:) Juuri näin. 1/2" räikkäsatsi, vääntövarsi, lenkkisetti, kuusio-torx-xzn setti jne ovat kestäneet monta vuotta aika surutonta väärinkäyttöä. jopa nivelavaimet on ihan hyviä.pari Kamasan nivelavainta olen rikki saanut, tai siis se nivel irronnut. sai korjattua kyllä.
pyörännapaa saa muuten aika tosissaan vääntää irti. pistin räikkään 2,5 metrisen metalliputken jatkoksi ja hyppäsin päälle :D edit_ korjausopas tais antaa momentiksi 120Nm ja puoli kierrosta päälle...pulttina siis joku parikymmentä millinen kuusiokolo
ilman 10v takuuta olevia ei kannata ostaa oikeastaa mihinkään. mulla muutama on, ja ihan sitä varten että on tarvinnut lyhyttä lenkkiavainta eikä ole raskinut kunnollista rälläköidä poikki :) mutta eipä noilla mitään pidemmän päälle tee, nuljaa pultit ja mutterit aika tehokkaasti.
Mc_Mursu
04.05.2010, 18.39
*laakerikuva*
Näitä maantiekiekoissa takana. Edessä jotkut 5x kalliimmat Enduro Bearingsit ja etupyörä ei ole päässyt takapyörää karkuun, joten toimivat. Mulla on kans maasturissa Bilteman lakrut takana. Muutaman kuukauden ajon jälkeen olivat ihan ruosteiset ja vaihtokunnossa. Kävin hakemassa uudet ja avasin kylkitiivisteen. Vaseliinia oli vain pieni nökäre toisella puolella. Avasin sitten kaikki ja pistin lääkeruiskun avulla laakerit niin täyteen SKF:n laakerivaseliinia, kuin mahtui. Jos nyt kestäis...
Vielä en oo ajanu metriäkään. Laakerit pyörii todella jähmeästi, mutta ehkä se rasva siellä asettuu, kun pääsee oikeasti ajamaa.
HC Andersen
04.05.2010, 19.15
Onko kenelläkään kokemusta Biltsun kokoontaitettavasta alumiinisesta korjaus telineestä:
Tuotenro 27295 a' 89€
Onko kenelläkään kokemusta Biltsun kokoontaitettavasta alumiinisesta korjaus telineestä:
Tuotenro 27295 a' 89€
Katselin itsekin tuota mallia pari vuotta sitten (lienee vielä sama?). Mallikappaleesta oli jo jokin muoviosa katkennut, eikä teline toiminut. Varaosia ei kuulemma saa tilattua. Jäi teline kauppaan.
snowfake
04.05.2010, 20.47
Itselläni on tuo halvempi korjausteline, 27275, tosin Motonetista ostettuna 29,90 eurolla. Käsittääkseni täysin sama laitos kuin Biltemankin. Oman spessun vinoputki ei oikein sovi tuohon, joten tuo viritelmä on todella hutera. Puolet ajasta menee siihen että varmistaa fillarin pysyvän telineessä :) Vaihteet tuolla kyllä säätää jotenkin, muuhun en oikein käyttäisi.
Superteemu
05.05.2010, 02.13
Tuotenro 27295 a' 89€
On ollut muutaman viikon ahkerassa käytössä ja hyvältä tuntuu. Kiinnityskoura ei saa kunnon otetta ohuesta teräsputkesta, mutta silloin voi laittaa väliin täytettä.
CRC näyttää myyvän samaa telinettä kahdella eri merkillä, X-Tools (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10226) (90e) ja Biketools (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=15815) (140e) - vai onko tuossa Biketoolsin muuten samanlaisessa kourassa enemmän metallia muovin sijaan...
Tuotenro 27295 a' 89€
Muuten ihan pätevä, mutta kouran kallistuksen säätö on portaallinen. Ei ainakaan ole kaatunut fillarin painon alla minulla kertaakaan, joten en ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa parempaa.
HC Andersen
05.05.2010, 19.49
Täytyy käydä hakemassa tommonen teline.
Ihan hyvät kokemukset puljusta. Omasta Cubesta meni uusiksi Aceran kammet ja Deore-kammet hain Biltemasta jo samana päivänä 40 €:lla.
Myöhemmin meni remppaan Alivion takavaihtaja ja Deore-korvike (45€) löytyi kanssa jo samaksi päiväksi.
Bilteman hassusti nimettyjä fillarin työkaluja löytyy pakista myös aika paljon ja ovat toimineet moitteetta.
Melkoisesti ilmaa on kyllä Bilteman Deore osien hinnoissa kun tuota takavaihtajaakin saa suomalaisista pyöräkaupoista 29 euroon ulkomaan hinnoista puhumattakaan :eek:
Mutta asiasta kolmanteen. Bilteman 20 euron tornipumppu on kyllä hintansa väärti. Samaa vehjettä myydään monella mullakin merkillä ja omani tilasin roselta vaikkakin 5e kalliimmalla mitä Biltemassa myydään. Hyvin on mennyt ilmat prestasta ja schraderistä sisään ilman mitään kikkailuja tai ongelmia.
ykköseero
06.05.2010, 09.47
Bilteman 20 euron tornipumppu on kyllä hintansa väärti. Hyvin on mennyt ilmat prestasta ja schraderistä sisään ilman mitään kikkailuja tai ongelmia.
Näin on, ja saman firman tiskiltä tarttui mukaan sovitepaketti josta löytyneellä nippelillä saa dunlopinkin läpi ilmaa, ja sovite kulkee mukana pumpussa olleessa kumipidikkeessä.
Upea laite! :D
Melkoisesti ilmaa on kyllä Bilteman Deore osien hinnoissa kun tuota takavaihtajaakin saa suomalaisista pyöräkaupoista 29 euroon ulkomaan hinnoista puhumattakaan :eek:
Hmm.. Ei ole tullut vastaan tuohon hintaan ja CRC:ssäkin 33,5e. Mutta en siis tarkoittanutkaan, että se olisi ollut huippudiili vaan että puljusta ylipäätään löytyi Deore-tason kamat ja että sain ne suoraan hyllystä.
Se tornipumppu on kyllä hyvä.
Mikrometri
06.05.2010, 11.39
Deore takavaihtaja on sellainen tuote jota jotkut puljut myy varmasti tarkoituksella tappiolla.
Ja ostavat isoja b-bulkkieriä juuri seuraavaa tarkoitusta varten.
Saadaan äkkinäiset uskomaan että onpas edullinen ostopaikka vaikka todellinen totuus on aivan muuta.
Biltemahan muuten mainostaa radiossa olevansa suurin fillarimyyjä Pohjoismaissa.
Biltemahan muuten mainostaa radiossa olevansa suurin fillarimyyjä Pohjoismaissa.
Onko kyseessä
1) ketju jossa on eniten liikkeitä
2) ketju joka myy kappalemääräisesti eniten pyöriä
3) ketju jolla on suurin myymäläpinta-ala
4) ketju jolla on myymälöitä useimmissa pohjoismaissa
5) jokin muu, mikä?
Eivät ole vielä mainoksessa sitä kertoneet :D
.
Onko kyseessä
2) ketju joka myy kappalemääräisesti eniten pyöriä
Suomen harrastajat ei taida yhteensä ostaa kymmenessä vuodessa yhtä monta fillaria kuin Biltsu myy vuodessa.:eek: Käypä huvikseen katsomassa jonkun koulun pihamaalla. Puolet fillareista on Yosemitea ja niitä on paljon. Kouluja on Suomessa myös aika monta, joten helppo päätellä myydäänkö niitä paljon vai vähän.
Samalla perusteella IKEA voisi väittää olevansa suurin rautakauppa, kun varmaan myyvät kiinalaisia kuravasaroita isot määrät.:D
Niin, ja Biltemalla on 66 myymälää ympäri pohjoismaiden... Eipä nyt tule äkkiseltään mieleen montaakaan kansainvälistä fillariliikeketjua ainakaan Suomesta. Joku Intersport nyt lähinnä. Ei tarvitse olla edes suurin missään yksittäisessä maassa ollakseen suurin koko ryppäässä.
Analog Kid
06.05.2010, 18.29
Onko kellään kokemuksia Bilteman SPD-klossien laadusta? Onko ne SH-51 vai SH-56 klooneja? Hinta niissä ainakin olisi kohdallaan.
Onko Bilteman vannejarrupalat laadukkaat?
En enää osta Intersportista, 8.50e/ 2kpl. Ne kuluivat n. 200km ajon jälkeen loppuun..jotain kiinapingpongeja..haisevat vielä jarrutuksen jälkeen koirankakalta :eek: Alkuperäiset palat kestivät kauemmin..
28 renkaat pyörässä, alkuperäisissä on vaan 2 rakoa, vai onko sillä mitään merkitystä?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27283&sivu=27283.htm&ryhmaid=168
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27282&sivu=27282.htm&ryhmaid=168
Itse tuli hankittua kaksisylinterinen jalkapumppu 6,99...täys roska. Väänty ekalla pumppauksella eikä renkaisiin saanut 4bar enempää painetta. Siitä kannattaa pysyä erossa :rolleyes:
palautukseen.
GodFinger
07.05.2010, 19.55
Voihan vääntiö! "Billikan" termit on kyllä hauskoja, kuten liuotinpesuaine on "rasvan kylmäpoistoaine", hyvin kuvaavaa.
Mutta, tulihan niitä pyöräilykuteita hankittua, kelit ei vielä ole niin lämpimiä että niitä pääsisi testaamaan, odotellaan kesää. Hankin myös ne kengät, ja olen niitä jo testannut. Ovat Exustarin tekemät (vanhoissa Exustar-kengissä on samat ohjeet klossien asennukseen kuin näissä neljänkympin Biltema-kengissä). Otin suoraan ne 46-kokoiset, normikoko on 45, ja lesti voisi olla hitusen leveämpi. Toimii kuitenkin.
Huomasin kanssa, että sinne oli tullut Merinovillaiset alusasut, ne oli hinnaltaan jossain neljänkympin tienoolla.
Olen koittanut sitä ketjuspraytäkin,
tuo Chain lubrication spray (oli sillä nimellä hyllyssä) on kuitenkin aivan kauheata räkää! http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/36/large/36-4511_l.jpg
Hyötypolkija
07.05.2010, 20.15
Onko Bilteman vannejarrupalat laadukkaat?
En enää osta Intersportista, 8.50e/ 2kpl. Ne kuluivat n. 200km ajon jälkeen loppuun..jotain kiinapingpongeja..haisevat vielä jarrutuksen jälkeen koirankakalta :eek: Alkuperäiset palat kestivät kauemmin..
28 renkaat pyörässä, alkuperäisissä on vaan 2 rakoa, vai onko sillä mitään merkitystä?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27283&sivu=27283.htm&ryhmaid=168
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27282&sivu=27282.htm&ryhmaid=168
Mulle on kelvannut. Niihin verrokkeihin nähden, mitä itselläni on ollut, Bilteman paloja voi sanoa mukavuuspainotteisiksi. Eli ovat pehmeämmänpuoleiset ja siten mukavat(hiljaiset, looginen jarrutuntuma). Pehmeyden vuoksi eivät mitkään kestävyysihmeet ole nuokaan(rapiat 1000km mun työmatkajarrutteluja kestää), mutta sen ansiosta säästävät myös vannetta paremmin, mikä on mun mielestä noilla palojen hinnoilla paljon oleellisempaa. Kitka on ok, vaikka ei paras ominaisuus olekaan. Erien välillä on tuossa selviä eroja, mutta koskaan kitkan puute ei kuitenkaan ongelmaksi luokiteltava ole ollut.
Ainoa oikeasti huono puoli noissa on, että mustaa pölyscheissea niistä tulee todella paljon. Siinäpä ainoa todellinen miinus, mutta melko pitkä sellainen.
Kaikkiaan muitakin halvahkoja(yksinumeroinen euromäärä) paloja kokeiltuani Biltemaan olen jämähtänyt ja tyytyväinen olen. Pyörä on aina muutenkin niin kurainen, että musta töhkä ei niin haittaa. Duunissa näkee, missä on mun fillarin paikka, kun lattialla on musta läikkä :D.
Itse olen käyttänyt noita 70-millisiä, periaatteessa molemmat käy sinullekin. Muistelen vaan, että noi pidemmät toimii mukavammin ja siksi hylkäsin alkuperäisen mittaiset lyhyemmät.
Analog Kid
07.05.2010, 20.26
Pitääpä käydä testaamassa tuo kymmenen vuoden takuu. Alkoi nimittäin äsken torx-meisselistä pyörimään kahva tyhjää kun olin vaihtamassa eturatasta. Viisi sain auki sitten hyytyi. :mad: Kolme on avaamatta ja pyöränhuolto jäi vaiheeseen.
Pehmeyden vuoksi eivät mitkään kestävyysihmeet ole nuokaan(rapiat 1000km mun työmatkajarrutteluja kestää), mutta sen ansiosta säästävät myös vannetta paremmin, mikä on mun mielestä noilla palojen hinnoilla paljon oleellisempaa.
B-talon kamppeista en tiedä, mutta noin yleensä kokemukseni mukaan pehmeät palat nimenomaan ovat tuhoisia vanteille. Ne kun keräävät hiekansiruja itseensä.
Hyötypolkija
07.05.2010, 21.16
B-talon kamppeista en tiedä, mutta noin yleensä kokemukseni mukaan pehmeät palat nimenomaan ovat tuhoisia vanteille. Ne kun keräävät hiekansiruja itseensä.
Ehkä mulla ei sitten ole kokemusta oikeasti kovista paloista. Mutta selkeästi noita biltsun paloja kovemmat söivät vannetta ihan silminnähtävää vauhtia ja niihin tarttui myös kiviä, jotka veistivät kivoja lastuja vanteesta. En jäänyt odottamaan, loppuuko ensin ne palat, vai vanne.
Olisko noi biltemapalat sitten niin pehmeät, että hiekka tosiaan uppoaa sinne kunnolla, eikä ole niin vahingollista kuin "sopivan" kovalla/pehmeällä palalla... :seko: En tiedä, tuntuu vähän kaukaa haetulta.
Täytyy kyllä todeta, että yllättävän kovaa tahtia on nykyinen vannekerta kulunut noilla B:n paloilla. Edellinen vanne ei kulunut 10tkm:n matkalla juuri lainkaan B:n paloilla, mutta kulahti heti näkyvästi jokusen sadan km:n matkalla niillä kovemmilla roskapaloilla(3x biltsua kalliimmat). Toisaalta nykyisellä vanteella on ajettu vasta vähän yli puolet edellisen vanteen kilsoista ja ovat jo paljon kuluneemmat kuin edelliset 10tkm jälkeen. Että ota näistä nyt selvää, vanteissakin ilmeisesti eroja. Ja oma laiskuus jarrujen putsailun suhteen on lisääntynyt myös...:o
Mulle on kelvannut. Niihin verrokkeihin nähden, mitä itselläni on ollut, Bilteman paloja voi sanoa mukavuuspainotteisiksi. Eli ovat pehmeämmänpuoleiset ja siten mukavat(hiljaiset, looginen jarrutuntuma). Pehmeyden vuoksi eivät mitkään kestävyysihmeet ole nuokaan(rapiat 1000km mun työmatkajarrutteluja kestää), mutta sen ansiosta säästävät myös vannetta paremmin, mikä on mun mielestä noilla palojen hinnoilla paljon oleellisempaa. Kitka on ok, vaikka ei paras ominaisuus olekaan. Erien välillä on tuossa selviä eroja, mutta koskaan kitkan puute ei kuitenkaan ongelmaksi luokiteltava ole ollut.
Ainoa oikeasti huono puoli noissa on, että mustaa pölyscheissea niistä tulee todella paljon. Siinäpä ainoa todellinen miinus, mutta melko pitkä sellainen.
Kaikkiaan muitakin halvahkoja(yksinumeroinen euromäärä) paloja kokeiltuani Biltemaan olen jämähtänyt ja tyytyväinen olen. Pyörä on aina muutenkin niin kurainen, että musta töhkä ei niin haittaa. Duunissa näkee, missä on mun fillarin paikka, kun lattialla on musta läikkä :D.
Itse olen käyttänyt noita 70-millisiä, periaatteessa molemmat käy sinullekin. Muistelen vaan, että noi pidemmät toimii mukavammin ja siksi hylkäsin alkuperäisen mittaiset lyhyemmät.
Itse olen myös noita Bilteman paloja noissa fillareissa (lukuunottamatta maantiefiloa) käyttänyt ja hintaansa nähden ovat ihan ylivoimaiset. Yleensä kun vaihtaa uudet palat niin menee sen pari päivää ennen kuin niistä saa mitään tehoja irti kun muokkaantuvat sopiviksi. Kannattaa sitten käyttää niitä 70mm, sillä niillä saa enemmän pysäytysvoimaa ja kestävät myös pidempään.
snowfake
11.05.2010, 00.53
tuo Chain lubrication spray (oli sillä nimellä hyllyssä) on kuitenkin aivan kauheata räkää!
Itse olen käyttänyt sitä perussprayöljyä ketjujen pesemiseen lenkin jälkeen, lähtee likaa ainakin näin parin kerran testin jälkeen paremmin kuin pesurilla tai muuten hinkkaamalla. Sen verta edullista, että pitäisi kokeilla lenkilläkin useammin että kestääkö se yhden lenkin ketjuissa. Kerran koitin, yhdessä vaiheessa alkoi hiekka rahisemaan ketjuissa. En tiedä onko tällä kuitenkaan mitään yhteyttä Bilteman ketjuaineisiin...
jiiteeteepee
11.06.2010, 09.20
Onkos kellään kuvan lokasuojia biltemasta, 2,5€?http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/27_671iso.jpg
Ei pahan hintasia jos vertaa vaikka sks:n suojiin.
Nappulakenka
11.06.2010, 09.26
Toimii ihan ok, mutta jättivät jäljet maalipintaan sekä haarukkaan..
Itse olen käyttänyt sitä perussprayöljyä ketjujen pesemiseen lenkin jälkeen, lähtee likaa ainakin näin parin kerran testin jälkeen paremmin kuin pesurilla tai muuten hinkkaamalla. Sen verta edullista, että pitäisi kokeilla lenkilläkin useammin että kestääkö se yhden lenkin ketjuissa. Kerran koitin, yhdessä vaiheessa alkoi hiekka rahisemaan ketjuissa. En tiedä onko tällä kuitenkaan mitään yhteyttä Bilteman ketjuaineisiin...
Ai että onko yhteyttä? Sillä on se yhteys että se bilteman sprayöljy on sen verran räkää että kerää kaiken käpyä pienemmän paskan mukaansa. :rolleyes:
snowfake
12.06.2010, 01.46
Onkos kellään kuvan lokasuojia biltemasta, 2,5€?http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/27_671iso.jpg
Ei pahan hintasia jos vertaa vaikka sks:n suojiin.
Tuli luvattua lähteä mukaan ahvenanmaan kiertoon, mietin näitä samaisia että pitäisikö varmuuden vuoksi ostaa. Jos vaikka lähtöpäivänä sataa, niin perillähän ne voi heittää vaikka roskiin :) Mikäli siis spessun tricrossiin sopisivat
mikkopoika
12.06.2010, 07.36
Tuli luvattua lähteä mukaan ahvenanmaan kiertoon, mietin näitä samaisia että pitäisikö varmuuden vuoksi ostaa. Jos vaikka lähtöpäivänä sataa, niin perillähän ne voi heittää vaikka roskiin :) Mikäli siis spessun tricrossiin sopisivat
Sain noista JA piltsun täyspitkistä lokareista rakenneltua mielestäni melkoisen hyvät lokarit cc-pyörään. Kiinnikkeitä kun on nihkeesti rungossa/haarukassa.
Niks...
tuo Chain lubrication spray (oli sillä nimellä hyllyssä) on kuitenkin aivan kauheata räkää!
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/36/large/36-4511_l.jpg
Jep, tuo nykyään myytävä ketjuspray on aivan kauheaa "räkää":(.
n.2vuotta sitten aivan samanlaisessa putelissa myyty ketjuspray oli jopa hyväa ja sitä tuli käytettyä useasti mutta tätä "räkää" en ketjuihini laita!
Täytynee kokeilla Biltsun teflonspraytä ketjujen voiteluun.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/36/large/36-4516_l.jpg
Mc_Mursu
12.06.2010, 14.57
Omat kokemukset Bilteman ketjuspraysta:
+voitelee tehokkaasti ja pitkään
+kestää sadekelilläkin
+tekee ketjuista äänettömät
-hirveetä räkää
-ketjut saa hinkata joka lenkin jälkeen puhtaaksi
-kerää mahottomasti likaa
-sotkee rattaat, vaihtajat, sormet, vaatteet jne., eikä lähde millään
-ketjujen korjaaminen kesken lenkin aiheuttaa suunnattoman vi7u7uxen
Eli ihan hyvää kamaa tuo on niihin tuhansiin "hälläväliä" koulu- työ- ja kauppamatkapyöriin mitä saa kauhistella päivittäin liikenteessä ja pyörätelineissä. Tosin aina jossain vaiheessa on pakko rapsutella se musta paska pois pyörästä. :rolleyes:
Bilteman pyöräketjuöljy on siis aivan KAMALAA tavaraa. Käytän sitä ainoastaan vaijerikuorien puhdistamiseen ruiskuttamalla sitä läpi niin paljon, että ulos tuleva öljy on puhdasta. Tämän jälkeen laitan sitten jotain parempaa, koska tuo kama jähmettyy pakkasella täysin. En ymmärrä miten tuollaista limaa voidaan edes myydä. MUTTA vastaava kama moottoripyörä-osastolla on ihan kohtuullista, tosin melko paksua sekin, mutta siitä puuttuu "biltema-lima".
Edullista pyöräkamaa Biltemassa ovat 7/8 vaihteisiin (esim. lasten/nuortenpyöriin) tai vanhempien pyörien vaihdekahvojen varaosiksi sopivat Shimanon combo-kahvat. Hintaluokka on 22 - 24 EUR ja mukana on vaijerit ja kuoret. Samaan hintaan ei taida kyllä saada oikein mistään.
Mikäli siis spessun tricrossiin sopisivat
Tricrossin menee varsin nätisti ihan täyspitkätkin Biltema-lokarit, eteen tosin joutuu laittamaan pidemmän pultin.
snowfake
13.06.2010, 18.49
Tricrossin menee varsin nätisti ihan täyspitkätkin Biltema-lokarit, eteen tosin joutuu laittamaan pidemmän pultin.
Hyvä tietää, sieltä siis hakemaan. Mahtaakohan Bilteman tarakkakin mennä samaiseen pyörään? Sitten vielä satulalaukut samasta puljusta niin johan kelpaa mennä ruotsalaisten ilmoille ajelemaan ja aiheuttamaan pahennusta :)
Mites, itse en löydä enää Bilteman sivuilta noita pikalokasuojia 28" pyöriin? 26" versio löytyy vielä, mutta onkohan biltemalla enää myynnissä noita isompia?
snowfake
06.08.2010, 23.23
Juomapulloteline Biltemasta, ei ikinä! (http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=39884)
Omaa yhdistelyä :)
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Bilteman ladattavasta valosta, jossa tulee laturi ja pyöräteline (tms.) mukana. Työmatkafillariin tarvitsisi valon syksyä ja talvea varten. Käyttötarkoitus tuolle valolle olisi enimmäkseen tulla nähdyksi, mutta harvoilla vähävaloisemmilla pätkillä olisi kiva myös nähdä eteensäkin...
Olen miettinyt napadynamollisen etuvanteen hankkimista ja siihen sopivaa valoa, mutta hinta kohoaa kohtuu suureksi verrattuna erillisiin patteri/akkukäyttöisiin lamppuihin.
Hyötypolkija
07.08.2010, 21.22
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Bilteman ladattavasta valosta, jossa tulee laturi ja pyöräteline (tms.) mukana. Työmatkafillariin tarvitsisi valon syksyä ja talvea varten. Käyttötarkoitus tuolle valolle olisi enimmäkseen tulla nähdyksi, mutta harvoilla vähävaloisemmilla pätkillä olisi kiva myös nähdä eteensäkin...
Olen miettinyt napadynamollisen etuvanteen hankkimista ja siihen sopivaa valoa, mutta hinta kohoaa kohtuu suureksi verrattuna erillisiin patteri/akkukäyttöisiin lamppuihin.
Ei ole tuosta B:n ladattavasta omaa kokemusta, mutta hintaansa nähden kuulemma ihan hyvin valaiseekin. Laadusta en osaa sanoa muuta kuin, että joku täällä muistaakseni kertoi, että toimi tyyliin kolme latauskertaa ja sanoi kaputt...
Jos olet edes harkinnut tuota napadynamoa ja siihen valoa, tyrkin heti sua siihen suuntaan. On niin vaivatonta valohommat sen jälkeen, että mielestäni on ehdottomasti hintansa väärti. Itselläni on lisäksi se ladattava Kiinanihme(TM), mutta en napadynamovalosta silti luopunut, koska se on aina varmasti mukana ja toimintakunnossa. Busch&Müllerin automaattinen teholedivalo vielä siihen, niin on valoasia kunnossa. No halvempikin ajaa asiansa, mutta tuo on kyllä ihan ykkösvalo. Itselläni ei tosin (vielä) ole.
Helvetin epästandardit työkalunnimet!
Nimim. haluaako joku vaihtaa hammasrattaan ulosvetimen kotelon ulosvetimeen? Otin luonnollisesti ensimmäisene kun sille ei näyttänyt samannimisiä vaihtoehtoja olevan, no eihän se sopinut...
magnuken
17.08.2010, 19.56
E
Jos olet edes harkinnut tuota napadynamoa ja siihen valoa, tyrkin heti sua siihen suuntaan. On niin vaivatonta valohommat sen jälkeen, että mielestäni on ehdottomasti hintansa väärti. Itselläni on lisäksi se ladattava Kiinanihme(TM), mutta en napadynamovalosta silti luopunut, koska se on aina varmasti mukana ja toimintakunnossa. Busch&Müllerin automaattinen teholedivalo vielä siihen, niin on valoasia kunnossa. No halvempikin ajaa asiansa, mutta tuo on kyllä ihan ykkösvalo. Itselläni ei tosin (vielä) ole.
Nuo napadynamot ovat todella varsin käteviä, kitka on olematon valon ollessa pois päältä. Tämä etenkin jos valitsee jonkun "high-tec" napadynamon tyyliin Scmidtin SON dynamot.
Nuo Busch & Müllerin valaisimet ja takalyhdyt ovat myös erinomaisia. Niillä näkeekin jotakin. Itselläni on sähköfillarissani akusta virran ottava B&M malli Lumoteq IQ Cyo ja olen ajatellut hommata samanlaisen toiseen fillariini, mutta sen napadynamomallin varustettuna hämäräkytkimellä.
Bilteman auton koukkuun kiinitettävä 1-3 pyöränteline ei sovi alle 55 kokoisille maantiepyörille. :(
Kannattaako näistä ostaa mitä(än)?
44,90 POLKUPYÖRÄN KORJAUSTELINE - Tuotenro 27275
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-275_h.jpg
4,49 POLKUPYÖRÄN PUMPPU - Tuotenro 27507
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-507_h.jpg
4,49 YLEISTYÖKALU - Tuotenro 27005
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-005_h.jpg
6,99 POLJIN-AVAIN - Tuotenro 27011
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-011_h.jpg
5,99 VAIJERIPIHDIT - Tuotenro 27012
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-012_h.jpg
5,49 HAMMASRATTAAN ULOSVEDIN - Tuotenro 27027
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-027_h.jpg
1,99 RENGASRAUTA 3KPL, MUOVIA - Tuotenro 27017
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-017_h.jpg
3,99 HAKA-AVAIN - Tuotenro 27009
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-009_h.jpg
3,99 HAMMASKEHÄ-AVAIN - Tuotenro 27008
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-008_h.jpg
Vaihtoehtona ois ostaa tuplasti tai enemmän kalliimpia työkaluja. Mitkä noista siis toimii ja mihin ois järkevää panostaa enemmän?
Tavarat tulis yhden pyörän kasaamiseen ja satunnaiseen huoltoon. Ei siis mihinkään ammattilaiskäyttöön.
hannupulkkinen
26.08.2010, 21.21
Ruoska ehkä. Ei muita.
Teline, Ok
Pumppu, älä osta
Kuusiokoloavain, älä osta missään nimessä
Poljin avain, älä osta.
Osta KIINTOLENKKIAVAIMET, MATTAKIILLOTETTU
Mattakiillotettua kromimolybdeeniterästä. Silmukkapäässä 12-kulmainen Round Corner®-ote. Silmukkapäätä on lisäksi taivutettu 15°, jotta avaimella päästään paremmin käsiksi muttereihin. Kiintoavainpää on ohut, eli se sopii myös ahtaampiin paikkoihin.
TAKUU 10 VUOTTA.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted//rulla/rk_iintomatiso.jpg
Vaijeripihdit, Ok
Hammasrattaan ulosvedin, Ok, mutta parempi on sellainen jossa tappi menee akselin sisään. (Ei Biltemassa)
Rengasraudat, älä osta. Osta Pedros.
Haka-avain, Ok, jos tarvii haka-avainta
Ketjuruoska, älä osta, nämä nykyiset on paskoja. Vanhemmat ok.
Haka-avain, Ok, jos tarvii haka-avainta
Näitä lienee eri tahoilla hajotettu erinäisiä kappaleita.
Kirkkaat (kalliimmat) kuusiokoloavaimet ovat ihan ok.
Nakkirakki
27.08.2010, 09.44
Teline, Ok
Pumppu, älä osta
Tota... mitäs vikaa tuossa pikkupumppuketjussa hehkutetussa pumpussa on :seko: Aivan loistava peli, jäi viisi kertaa kalliimpi pikkupumppu työttömäksi kun tuon ostin. Lyheni maantien varressa vietetyt "pakolliset" tauot minuuttitolkulla ja lenkit on ollut mukava jatkaa loppuun kunnon paineilla :)
dILETANTTI
27.08.2010, 10.20
Tota... mitäs vikaa tuossa pikkupumppuketjussa hehkutetussa pumpussa on :seko: Aivan loistava peli, jäi viisi kertaa kalliimpi pikkupumppu työttömäksi kun tuon ostin. Lyheni maantien varressa vietetyt "pakolliset" tauot minuuttitolkulla ja lenkit on ollut mukava jatkaa loppuun kunnon paineilla :)
Samaa mieltä pumpusta.
Itse asiassa mulla on parikin männävuosien Biltsun pikkupumppua. Pikkupumpuiksi ihan ok, jäivät vaan kaikki sivuun kun tuli ostettua Spectran pitkä pumppu Stockalta. Menee meinaan senverta nopeesti ilma renkaisiin verrattuna noihin hätävarapumppuihin, presta ja shrader, sekä kiristysvarsi.
"Lyheni maantien varressa vietetyt "pakolliset" tauot minuuttitolkulla ja lenkit on ollut mukava jatkaa loppuun kunnon paineilla"
Nimenomaan. Spectralla. Painaa kyllä sen 215g, ja maksoikin 6,95€...
Ainoo ongelma on se ettei niitä kai enään saa, siksi ostinkin niitä 3, kun totesin sen hyväksi.:D
Näitä lienee eri tahoilla hajotettu erinäisiä kappaleita.
Kirkkaat (kalliimmat) kuusiokoloavaimet ovat ihan ok.
Itsellä käyttö ollut niin vähäistä, ei ongelmaa.
Ja noi lainaajat, joilla ei ole varaa ostaa Parkkia, eikä kyllä Bilteemaakaan, saa rikki mitkä vaan.
Ja kyllä se Parkin kuusiokoloavain setti on niin ylimaallisen hyvä, että kannattaa maksaa se lisä 5€...
Mulla on niitä 5 ettei tarvii siirrellä eri pyörissä, sillä pelillä se kuitenkin unohtuu kotiin.
Eli nyt vaikuttais siltä, että hommaisin Biltemasta ainakin pyöränkorjaustelineen, lattiapumppun ja pikkupumppun.
Poljinavaimen, rengasraudat ja haka-avain jätän väliin - hommaan jotkut paremmat.
Vielä vähän kyseenalaisia on nuo “4th hand” vaijeripihdit, hammasrattaan ulosvedin, ja ketjuruoska. Oisko niistä vielä vinkkejä?
Onko tuo “4th hand tool” jotenkin huonompi kuin esim. Pedroksen identtisen näköinen, mutta tuplasti kalliimpi?
Hammasrattaan ulosvedin - toimiiko se (hyvin harvoin käytettynä)?
Ketjuruoskan luulis olevan niin yksinkertainen työkalu, että voiko sen edes tehdä huonosti?
Poljin avain, älä osta.
Osta KIINTOLENKKIAVAIMET, MATTAKIILLOTETTU
Ai meinaatko että normaali kiintoavaimella hoituu noi polkimet vai?
Ja kyllä se Parkin kuusiokoloavain setti on niin ylimaallisen hyvä, että kannattaa maksaa se lisä 5€...
Tarkoitatko tätä Park Tool IB-2:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=11&item=IB%2D2
Tuolla Biltemassa on tuo mittarilla oleva lattiapumppu aika hyvä, mutta onko kukaan kokeillut noita jalkapumppuja fillarikäyttöön? Oisivat paljon halvempia. Kannattaako?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27514.htm&tuote=27514
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27515.htm&tuote=27515
Mulla oli kerran Lidlin 2-sylinterinen jalkapumppu. Kesti ehkä 2 renkaantäyttöä ja jo silloin heilui ja huojui joka suuntaan. Älkää ostako halpoja jalkapumppuja. Jos kehikon materiaali on vähintään 5 mm terästä ja muutenkin tukevan oloinen, voisin harkita. Kovia paineita on vaikea saavuttaa noin lyhyellä männäniskulla, kun tuo masiina loikkaa alta kuin jänis kun sitä polkaisee. Eli pultatkaa se vaikka pihalaattaan kiinni :)
Tuolla Biltemassa on tuo mittarilla oleva lattiapumppu aika hyvä, mutta onko kukaan kokeillut noita jalkapumppuja fillarikäyttöön?
Yksisylinterisellä versiolla tuli täytettyä renkaita monta vuotta. Ensimmäisestä meni muistaakseni lopulta kiinnitysvipu poikki, jälkimmäinen alkoi vuotaa letkun tyvestä. Jommasta kummasta taisi joissain vaiheessa irrota myös mittarin neula.
Nykyinen pumppuni on Topeak.
Tuo työkalu on tarkoitettu kierrepakan vapaarattaalle (Vastaa Park Tool FR-1)
(Itse erehdyin...)
Jos sulla on normaali kasettipakka niin tarvitset työkalun nimeltään kotelon ulosvedin, tuotenumero 27026 (Vastaa PT FR-5)
Tuosta ei kokemusta, mutta tämä on ollut repussa viimeiset 15v:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=7&item=AWS-10
Vielä vähän kyseenalaisia on nuo “4th hand” vaijeripihdit, hammasrattaan ulosvedin, ja ketjuruoska. Oisko niistä vielä vinkkejä?
Onko tuo “4th hand tool” jotenkin huonompi kuin esim. Pedroksen identtisen näköinen, mutta tuplasti kalliimpi?
Olen tullut toimeen ilman moisia, tuntuu aika turhalta. Osta mieluummin vaijerinkatkaisupihdit art.nro 12183, menee vaijerit ja kuoret siististi poikki verrattuna sivuleikkureihin.
Ketjuruoskan luulis olevan niin yksinkertainen työkalu, että voiko sen edes tehdä huonosti?
Se on kolmas käsi... Jos tarkoitat tuota vaijerityökalua. Toimii hyvin. Se ei kylläkään ole vaijerin katkaisin.
Hammasrattaan ulosvedin toimii, mutta se tapilla oleva on vielä parempi. Ja huomaa tuo Ville P:n kommentti.
Jos se varsi on läkkipeltiä, se vääntyy, jos kääntää sivulle. Sitä ei kyllä ole tarkoitus kääntää sivulle, parempikin voi silloin vääntyä. Terveisiä lainaajalle!
Tämä on paras ketjuruoska:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=4&item=SR%2D2
http://www.parktool.com/images/products/productimages/spr_SR-2_2005729_7149.jpg
Jos sulla on normaali kasettipakka niin tarvitset työkalun nimeltään kotelon ulosvedin, tuotenumero 27026 (Vastaa PT FR-5)
"Kotelon ulosvedin" :rolleyes:
Voi luoja noita nimiä. Mut joo, juuri tollaseen Shimano HG kasettiin tarvisin työkalun. Onko toi kotelon ulosvedin sit OK?
Ei kun tätä:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=7&item=AWS%2D10
http://www.probikekit.com/display.php?code=NP08316
Kuten Ola jo totesikin.
Ai meinaatko että normaali kiintoavaimella hoituu noi polkimet vai?
Kyllä hoituu, kunhan on 15mm. Oliko ne nyt jotkut Lookin? polkimet mitkä aukeaa vain kuusiokoloavaimella. Mutta silloinhan "oikea" poljinavainkaan ei toimi...
Olen tullut toimeen ilman moisia, tuntuu aika turhalta. Osta mieluummin vaijerinkatkaisupihdit art.nro 12183, menee vaijerit ja kuoret siististi poikki verrattuna sivuleikkureihin.
Kuoret menee poikki parhaiten rälläkällä.
Se on kolmas käsi... Jos tarkoitat tuota vaijerityökalua. Toimii hyvin. Se ei kylläkään ole vaijerin katkaisin.
Ai niinpä taitaa ollakin kolmas käsi.
Ei siis sama työkalu kun tämä Pedros "Cable Puller"?
http://static.bike-components.de/images/product_images/popup_images/10258_1_pedros_cable_puller.jpg
Vaijerinkatkaisin on tarkoitus ostaa Biltemasta, mut tuo ois niiden vaijerien kiristämiseen siis. Taitaa tuo Pedros olla parempi idea.
Kyllä. Se on sama kuin Pedros. Etuvaihtajan kanssa joskus hyvä.
Hei! Nyt järki käteen. Vaijerin katkaisin Tacx. Kolmas käsi Biltema. Kuoret poikki rälläkällä.
http://static.bike-components.de/images/product_images/popup_images/10258_1_pedros_cable_puller.jpg
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-012_h.jpg
http://www.tacx.com/MEDIA-REPOSITORY/Afbeeldingen/producten/Fietsgereedschappen/Fietsgereedschappen/Diversen/T4830_Cable_cutter_290x175.jpg
Tämä on vaijerinkatkaisin, jos katkaiset vaijerinpäätää se tapahtuu tuoss reiässä, "akselin" vieressä.
https://www.netrauta.fi/ap-pics/productPictures/Netrauta_Kuvakoko2/NET3165140333757-2.jpg
Tällä poikki vaijerinkuoret.
Ei kun tätä:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=7&item=AWS%2D10
http://www.probikekit.com/display.php?code=NP08316
Tuohan on vähän eri työkalu, kun tuo Bilteman multitool, kun siinä ei oo ruuvimeisseleitä ollenkaan.
Mut ehkä tuo Park Toolin IB ois hyvä mulle. Siinä ois tuo torxikin.
Tuohan on vähän eri työkalu, kun tuo Bilteman multitool, kun siinä ei oo ruuvimeisseleitä ollenkaan.
Mut ehkä tuo Park Toolin IB ois hyvä mulle. Siinä ois tuo torxikin.
http://www.probikekit.com/display.php?code=NP08322
http://www.probikekit.com/_img_500x640/NP08322.jpg
Vaikka mulla on monta Bilteman työkalua, niin Park Toolin kuusiokoloavaimet on niin hyviä, ettei sanotuksi saa.
Biltemassa täytyy tietää mitä ostaa, ja vaikka ne kuulemma on aivan paskoja, niin koko ajan niitä joku haluaa lainaan...
Onko tuo Tacx vaijerileikkuri paljon parempi kuin Bilteman vaijerinkatkaisin (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=12183.htm&tuote=12183&ryhmaid=146)?
http://www.biltema.se/ProductImages/12/medium/12-183_m.jpg
9,99 euroa ja 10 vuoden takuu.
Onko erona tuossa Bilteman 3rd hand toolissa ja Pedroksen 4th hand toolissa, että Biltemaa ei voi lukita? Vai onko muutakin eroa?
Osta vaan se Tacxin vaijerinkatkaisin.
Ei sitä tarvii lukita.
"Kotelon ulosvedin" :rolleyes:
Voi luoja noita nimiä. Mut joo, juuri tollaseen Shimano HG kasettiin tarvisin työkalun. Onko toi kotelon ulosvedin sit OK?
mulla on toiminu, sen Billun ketjunpitimen kanssa ihan ok
kalasatu
28.08.2010, 22.04
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/large/27-005_l.jpg
Bilteman yleistyökalu (Uraruuvitaltta, ristiurataltta sekä kuusi kuusioavainta 2,5 , 2, 3, 4, 5, 6 mm.) on ihan yliverto. Tuon työkalun purettua saat kevyen ja todella pieneen tilaan menevän työkalusetin. Eli nuo sivupellit poistetaan. Itselleen tarpeettomat avainkoot voi myös heittää metallinkeräykseen.
Avaimien päissä on saranointia varten taivutettu rinkula. Siitä heittää vain toisen avaimen läpi, jolloin käytettävissä on vääntövarsi. On toiminut nelisen vuotta.
Löytyyhän tuolta muitakin työkaluja, jotka ovat palvelleet jo useamman vuoden moitteettomasti. Myös täällä hehkutetut neopreeniset kengänsuojat ovat olleet käytössä. Pitäisi kyllä ostaa uudet, koska vetoketjut eivät enää toimi.
edit: ei mennyt kuva ihan ensimmäisellä yrittämisellä.
Kuoret menee poikki parhaiten rälläkällä.
Poikki menee varmasti, aika karu työkalu vaan tohon hommaan.:cool:
Noilla biltemanin vaijeripihdeillä menee aika nätisti poikki, pikkasen voi viimeistellä viilalla jos haluaa hifistellä että saa ihan tasaisen pinnan, ei oo iso juttu. Kympin työkaluksi noi on mun mielestä tosi hyvälaatuiset.
Bilteman yleistyökalu (Uraruuvitaltta, ristiurataltta sekä kuusi kuusioavainta 2,5 , 2, 3, 4, 5, 6 mm.) on ihan yliverto. Tuon työkalun purettua saat kevyen ja todella pieneen tilaan menevän työkalusetin. Eli nuo sivupellit poistetaan. Itselleen tarpeettomat avainkoot voi myös heittää metallinkeräykseen.
Myös täällä hehkutetut neopreeniset kengänsuojat ovat olleet käytössä. Pitäisi kyllä ostaa uudet, koska vetoketjut eivät enää toimi.
Itse en juuri tuosta kuusiokoloavainsetistä pitänyt, juuri sen takia että se todella hajosi osiin.
Itselle en noita kengänsuojia saanut kun suurin koko ei mene millään mun kengän päälle, se ei kylläkään ole suojan vika...
Ja huhupuheena kuullut että se heikko kohta on juuri se vetoketju. Silti yhdet on tuolla kaapissa, jos vaikka jalka pienenisi.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/10/huge/10-1020_h.jpg
Tämä taas kestää, mutta myös painaa, ja ei pärjää tälle:
http://www.parktool.com/uploads/thumbnails/uploads/products/b5f63980993cc29eff2c40588f0db382a71c945c_430x390.j pg
Tää ketjuhan alkaa mun toimesta muistuttaa Biltema vs. Park Tool
Mutta Biltema johtaa...
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/45/large/45-561_l.jpg
Ja tätähän ei Parkilla ole...
Poikki menee varmasti, aika karu työkalu vaan tohon hommaan.:cool:
Noilla biltemanin vaijeripihdeillä menee aika nätisti poikki, pikkasen voi viimeistellä viilalla jos haluaa hifistellä että saa ihan tasaisen pinnan, ei oo iso juttu. Kympin työkaluksi noi on mun mielestä tosi hyvälaatuiset.
Sen verran monta on noita vaijerinkuoria tullut viimeisteltyä tasaiseksi ja kaivettua se reikä esiin, jotta osaa arvostaa rälläkkää...:)
Ei kai se auta kun ostaa rälläkkä, että voi kerran vuodessa leikata vaijerinkuoret ;)
Tuolla Biltemassa on tuo mittarilla oleva lattiapumppu aika hyvä, mutta onko kukaan kokeillut noita jalkapumppuja fillarikäyttöön? Oisivat paljon halvempia. Kannattaako?
No, nehän saa aina vaihdettua uuteen, kun se hajoaa. Mulla on neljäs menossa. Kaikki ovat alkaneet vuotaa mittarista ja/tai letkun juuresta.
Kyllä dremelillä menee vaijerit ja kuoret iloisesti poikki. Ja Biltemasta löytyy "halpa kopio" tästäkin laitteesta (hinta taisi olla jotain 20 EUR). Luulisin, että kestää muutaman vaijerin katkomisen per vuosi (tai jopa kuukausi).
Tuo Bilteman muovipintainen kuusiokolo-avain -setti on muuten äärimmäisen kovaa terästä. Itse runko vääntyy/hajoaa ennenkuin yhteenkään avaimeen tulee mitään kulumisen merkkejä...kokemusta on.
Kyllä dremelillä menee vaijerit ja kuoret iloisesti poikki. Ja Biltemasta löytyy "halpa kopio" tästäkin laitteesta (hinta taisi olla jotain 20 EUR). Luulisin, että kestää muutaman vaijerin katkomisen per vuosi (tai jopa kuukausi).
On siellä parin kympin rälläkkäkin. Ja sitten kysymys. Miksi niissä kaikkein halvimmissa sähkötyökaluissa tulee toisinaan moottoriin varahiilet mukana, mutta kalliissa ei? :D
edit: Dremel -kopio näyttää maksavan 13€.
Itse en juuri tuosta kuusiokoloavainsetistä pitänyt, juuri sen takia että se todella hajosi osiin.
Tuo Bilteman muovipintainen kuusiokolo-avain -setti on muuten äärimmäisen kovaa terästä. Itse runko vääntyy/hajoaa ennenkuin yhteenkään avaimeen tulee mitään kulumisen merkkejä...kokemusta on.
Juuri näin:D
Ja jotenkin tuntuu että sen Parkin toleranssit on jotenkin paremmin kohdallaan sinne kuusiokoloon...
magnuken
07.09.2010, 22.52
Tänään tipahti postiluukusta tuon puodin tavanomaisen lihava talviluettelo 2010/11. Pikaisella vilkaisulla en siitä nyt kauhiasti mielenkiintoista pyöräilyyn liittyen löytänyt, mutta ehkä hankin niitä seinäkoukkuja (20-437), satulaputkitarakan (27-045, lienee heppoinen) ja tottakai Äänitorven, jos siitä vain muhkea mökä lähtee.
Mietin tässä, että jos alkais tuunaan vähän mun pappapyörää.
Onko kellään kokemuksia Bilteman kiekoista?
Ajattelin yksvaihteista takakiekkoa ja perus etukiekkoa.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=270096.htm&tuote=270096
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=270031.htm&tuote=270031
Onko noista mihinkään? Minkä levyisiin haarukoihin ne mahtuu? Onko tietoa kuinka leveät nuo vanteet on? Kuinka leveät renkaat uskaltais laittaa?
Onko hajua montako hammasta takarattaassa on? Tuosta kuvasta päätellen vois olla 22?
Itse kävin tänään Biltemassa shoppaamassa ja mukaan tarttui neopreeniset kengänsuojukset, ja ensimmäisen testilenkin jälkeen ovat todellakin hyvät! :) -11 astetta pakkasta ja melko kova tuuli, alla oli ihan perus adidaksen goodyear tennarit ja lämpösukat, lämpimät oli! Ostin myös mittarilla varustetun pumpun ja sekin ensimmäisen käyttökerran jälkeen vaikutti pätevältä ja tukevalta!
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-503_h.jpg
Ostin myös mittarilla varustetun pumpun ja sekin ensimmäisen käyttökerran jälkeen vaikutti pätevältä ja tukevalta!
Onhan se, mutta letku ei ilmeisesti tykkää pakkasesta. Varastoin samanlaisen, muutaman kesän virheettömästi palvelleen pumpun vuodeksi kylmään autotalliin jossa se sai olla koskemattomana, mutta seuraavana kesänä letku kannatteli hajoamatta hädin tuskin edes omaa painoaan... no eipä ollut kallis pumppu ja uusi letku sitäkin halvempi.
Olin kattelemassa tätä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27189.htm&tuote=27189) laukkua, hyllyssä oli vain 2 laukkua ilman pakkausta ja ilman sitä kiinnikettä joka estää laukun sivuttaisliikkeet. Myyjä sanoi tuohon että "vuoden alussa tulee lisää, näillä mennään nyt".
Näistä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27191.htm&tuote=27191) oli pöllitty telineet. :D
Bilteman laukun omistajille tiedoksi, näitä (http://i56.tinypic.com/ih87pt.jpg) kiinnikkeitä pitäisi olla siinä infossa, ainakin Helsingin Biltemassa on. Noita toisia ei ollu varaosina.
Ruotsalaisfoorumilta bongattu ja tarkistin heti, onko Suomen valikoimassakin:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=82176.htm&tuote=82176&ryhmaid=251
Toimii kuulemma hyvin pyöräillessäkin.
Mahtaiskohan nuo saada modattua droppitankoon elikkä siis krossariin?
Ruotsalaisfoorumilta bongattu ja tarkistin heti, onko Suomen valikoimassakin:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=82176.htm&tuote=82176&ryhmaid=251
Toimii kuulemma hyvin pyöräillessäkin.
Foorumilaisista ainakin Yetillä näyttäisi olevan kokemusta asiasta http://yetirides.blogspot.com/2010/12/pogies.html .
Joo ja tuo Harri, jolta Yeti on vinkin saanu asuu Ludvikassa Ruotsissa ja mää oon syntyny ja asunu Ludvikassa ja määki oon Harri. Tä?
Itse kävin tänään Biltemassa shoppaamassa ja mukaan tarttui neopreeniset kengänsuojukset, ja ensimmäisen testilenkin jälkeen ovat todellakin hyvät! :) -11 astetta pakkasta ja melko kova tuuli, alla oli ihan perus adidaksen goodyear tennarit ja lämpösukat, lämpimät oli!
Itselleni tarttui myös mukaan nuo kengänsuojukset sekä merinoalusasu. Toivottavasti ei palele näillä pakkasilla.
Onkos jollain kokemusta tästä Bilteman "melko" halvasta mittarista?
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/large/27-0004_l.jpg
Itselle hankin viime kesänä kun piti nähdä kuinka lujaa sillä maantiefilulla oikein pääsee. Noh, nyt ajattelin asentaa uuteen cyclocrossariin, anturiosa on ollut kylmässä varastossa kesästä lähtien ja mittariosa sisällä lämpimässä. Osat kiinni pyörään ja testaus eikä mitään tapahdu, anturiosa kyllä naksuttaa että tietoa pitäisi tulla, mittari vain ei sano mitään. Ei pitäisi olla patteritkaan loppu kun kaikki numerot näkyy yhtä selkeästi kuin kuvassa :eek: Johdoissakaan ei näkynyt merkittävää jälkeä..
...mittari vain ei sano mitään.....
Onko sulla
a) pinnamagneetti paikallaan?
b) magneetti kulkee tarpeeksi läheltä anturia?
timppa_234
04.01.2011, 13.07
Onkos jollain kokemusta tästä Bilteman "melko" halvasta mittarista?
On kokemusta. Se kesti noin kuukauden ja sai heittää vesilintua. Hankin tilalle muutaman euron kalliimman cateyen, joka on jo kestänyt paljon kauemmin.
Onko sulla
a) pinnamagneetti paikallaan?
b) magneetti kulkee tarpeeksi läheltä anturia?
Kyllä on, naksutus kuuluu anturista kun magneetti on kiinni pinnassa. Kontaktipinnatkin mittarin jalustassa ihan ok. Eikä tosiaan ole kuin 2 kertaa kokeiltu laite
Baas 009
04.01.2011, 13.46
Pilteeman Centerlock-takapakan (shimano-mallin) avain on kelvoton. ei sovi ainakaan meikäläisen takapakkaan. Ei mene uriinsa.
Risto Koivunen
06.01.2011, 13.09
Kyllä on, naksutus kuuluu anturista kun magneetti on kiinni pinnassa. Kontaktipinnatkin mittarin jalustassa ihan ok. Eikä tosiaan ole kuin 2 kertaa kokeiltu laite
Itse tulisi mieleen tarkistaa ettei anturi ole päässyt siirtymään paikoiltaan ajan myötä.
Itselläni on kanssa tuollainen laite vuoden arkihybridissä kiinni, lähinnä siitä syystä että mittarin uskaltaa jättää kiinni pyörään ilman että ohikulkijat ottavat sitä epähuomiossa matkamuistoksi. Eipä tuota kyllä halua irroitellakaan, kun taitaa nollata itsensä aina kun mittarin irroittaa - tai kun kova tärähdys saa patterin tilapäisesti paikoiltaan (tungin nyt vähän fyllinkiä patterikotelon sisälle, jos pysyisi varmemmin paikoillaan).
nuubiainen
06.01.2011, 13.24
Onko jollain kokemusta Bilteman SPD-klosseista? Shimanot ovat aika kalliita.
Risto Koivunen
06.01.2011, 14.35
Nuo Shimanon klossit näyttävät kyllä sen verran yksinkertaisilta esineiltä, että tuskin nuo Biltsu-kopiot voivat niistä kauhean dramaattisesti erota.
nuubiainen
06.01.2011, 14.54
Onhan niissä jonkun verran hienovaraista muotoilua. Ja metallin pehmeys vaikuttanee kestävyyteen. Ei pidä aliarvioida Biltsun kykyjä.
Risto Koivunen
06.01.2011, 15.03
Taitaa olla aika hienovaraista muotoilua, kun ei meikäläisen silmiin noissa Shimanon perusklosseissa osu mitään erikoismuotoilua. Tai sitten se on niin hienovaraista että tarvitaan mikroskooppi sen havaitsemiseen.
Grammanviilaajien kauhuksi nuo Biltsu-kopiot saattavat olla myös pari grammaa painavammat kuin aidot Shimanot.
nuubiainen
06.01.2011, 15.24
Grammanviilaajien kauhuksi nuo Biltsu-kopiot saattavat olla myös pari grammaa painavammat kuin aidot Shimanot.
Ei s*tana, ei niitä sitten voikaan ostaa. Pyörivää massaa vielä!
Risto Koivunen
06.01.2011, 15.47
Mutta jos ne klossit on valmistettu pehmeästä ja nopeasti kuluvasta metallista, niin ne ylimääräiset grammat tippuvat nopeasti pois...
Kosti K.
06.01.2011, 16.22
Onko jollain kokemusta Bilteman SPD-klosseista? Shimanot ovat aika kalliita.
Biltsun klossit toimivat ihan samalla tavalla kuin Shimanonkin. En ole huomannut eroa, eivätkä ole kuluneetkaan mielestäni sen nopeammin kuin Shimanon vastaavat.
Isä nitro
16.01.2011, 17.30
Hienovaraisesta muotoilusta tämän verran:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/82/huge/82-176_h.jpg
Ostin ja koejoin eilen. Pakkasta n. 14 astetta. Kärsin erittäin huonosta verenkierrosta, ja nämä toimivat 16 km lenkillä sangen erinomaisesti. Alla suht lämpimät lobsterit, joilla joku pärjää yksistään. Kun elohopea laskee tuonne -20 tuntumaan, niin silloin luulen ottavani nämä tosimielessä esille. Ja kookkaat ovat. Mahtuu tekemään vaikka valkean kummankin sisälle.
Joku jenkkifirma (lnimi unohtunut ja inkki kiinnostaisi) teki ja myi vastaavia, myös kippurasarville.
Joku jenkkifirma (lnimi unohtunut ja inkki kiinnostaisi) teki ja myi vastaavia, myös kippurasarville.
http://www.barmitts.com
Jos joku käy "Tikkurilan" biltemassa, vois kertoo onko siellä tätä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27190&sivu=27190.htm&ryhma=5&kategoria=169) tai tätä (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=27189&sivu=27189.htm&SID=438964843723230143178)laukkua kun itellä ei ole asiaa sinnepäin. (viimeksi oli kaikki otettu pusseista pois ja "vääntimet" pöllitty :()
Biltemassakin on puhelin... Tai sit tilaat saksan ebaysta Ortliebin Back rollerit, maksaa n. 80e pari.
Isä nitro
18.01.2011, 18.03
http://www.barmitts.com
Juuri nämä. Kiitos Rob.
En tiedä onko tässä ketjussa jo huudeltu, mutta huudellaan nyt kuitenkin. Vaijeripihdit ihan kohtuu pätevät pelit. Samaa kuraa kuin nuo (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10187), maksavat Biltemassa 10,90€
Biltemassakin on puhelin... Tai sit tilaat saksan ebaysta Ortliebin Back rollerit, maksaa n. 80e pari.Hinnan takia ostankin Biltemasta, ei houkuta +50e/kpl laukut kun käyttö ei ole jokapäiväistä.
Hinnan takia ostankin Biltemasta, ei houkuta +50e/kpl laukut kun käyttö ei ole jokapäiväistä.
Kyllä se jää alle 50e/kpl. Noita biltsun laukkuja mietin itsekin mutta päädyin kuitenkin tilaamaan Ortliebiä Saksasta, kun hintaa tulee lisää vain reilu 10e/kpl. Tosin tilasin samaan pakettiin uuden tankolaukunkin. Tähän asti olen mennyt Top Sportin Day600-laukuilla ja Biltsun tankolaukulla, joista maksoin luokkaa 20e yhteensä (2*day600 + tankolaukku) alelaareista naarattuna 7 vuotta sitten...
Nojoo, kannattaa soitella biltemaan, kyllä ne kertoo varastotilanteen.
Risto Koivunen
05.03.2011, 23.07
Tänään tipahti kouran Biltsun uusi kataloogi.
Uutuuksina näkyisi olevan ainakin kolmipyöräinen peräkärry ja 26" takakiekko levyjarrunavalla.
Biltsu avaa muuten uuden, hulppean tavaratalon Espoon Kivenlahteen, Ruukin teollisuusalueelle 17.3. Aivan Länsiväylän vieressä, siinä Kivenlahden tornitalojen vastapäätä. Näkyy muuten melkee mun ikkunasta. Hyvä, nyt pääsee vaikka jalkaisin ostoksille.
Bilteman 28" vanteista kellään mitään hajua? Paino ym? Tarve olisi hybridiin saada uudet vanteet ja nuo olisi ainakin halvat.
pyörittelin ku kävin jotain työkalua ostamassa, Alexrimsin kehät ja oisko DT:n pinnatkin ollut. meinaa etunapa räjähtää koulumatkapyörästä, vois biltsusta koko kiekon ostaa uuden ku maksaa jotain 28€
Bilteman 28" vanteista kellään mitään hajua? Paino ym? Tarve olisi hybridiin saada uudet vanteet ja nuo olisi ainakin halvat.
Takakiekon ostin tuolta mummikseen. Ihan peruskamaa: suorat ainakin uutena ja laakerit raivotiukassa. Pienellä säädöllä tuli ajokelpoinen.
eli vanteet siis mielestänne hintaansa nähden ok:t? . http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31957 tuolta ajatus ollut tilata kiekot, mutta jos biltsusta saa alle puoleen hintaan edes lähelle samaa laatua niin taitaa jäädä tilaamatta..painoa ei bilteman sivuilta vanteille löydy, mutta ei kai mikään estä jos ettii myytävän puntarin ja mittais..
Risto Koivunen
20.03.2011, 02.28
Todettakoon, että ne Biltsun kiekot myydään isoissa pahvilaatikoissa, josta voi tulla punnitukseen aika hyvin lisäpainoa.
Onko noi bilteman wellgon lukkopolkimet (ei kombi) SPD yhteensopivat? Vai myyvätkö vaan huvikseen spede klosseja ja kenkiä, mutta eri systeemin polkimia?
snowfake
20.03.2011, 12.06
Onko noi bilteman wellgon lukkopolkimet (ei kombi) SPD yhteensopivat? Vai myyvätkö vaan huvikseen spede klosseja ja kenkiä, mutta eri systeemin polkimia?
Ovat yhteensopivat, aika lailla samat kuin M520 mutta vähän halvemman oloiset :)
Alpo Nieminen
24.03.2011, 23.41
Onko kukaan kiinnittäny huomiota tuon uuden kevät/kesä 2011-luettelon kanteen? Näyttää jotenki suhteettoman pitkältä se kaveri pyöränsä päällä, vai luulenko vaan?
Biltsun harjasarjaa (27-043) en suosittele. Laittaa senkin rahan talteen ja ottaa (käytöstä poistetun) tiskiharjan ja hutiloi sillä. Tulos jopa parempi.
Kellään tästä fikkarista kokemusta? Jos toimii ja on kirkas niin ei paha ei paha.. (24-906) http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=24906.htm&tuote=24906&ryhmaid=179
Kellään tästä fikkarista kokemusta? Jos toimii ja on kirkas niin ei paha ei paha.. (24-906) http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=24906.htm&tuote=24906&ryhmaid=179
Kannattaa ennemmin ostaa sellainen, missä on yksi nykyaikainen ledi kuin miljoona vanhaa, esimerkki (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=24915&sivu=24915.htm&ryhmaid=122).
Kannattaa ennemmin ostaa sellainen, missä on yksi nykyaikainen ledi kuin miljoona vanhaa, esimerkki (http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=24915&sivu=24915.htm&ryhmaid=122).
Järkyttäviä kapineita :eek:
Muutama kymppi lisää niin saa valon (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm), jolla näkeekin jotain eikä paina "mitään" noihin verrattuna.
Onkos kukaan mennyt tällaisia ostamaan:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Henkilokohtaiset-varusteet/Moottoripyorailyhousut-82657/
T (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Henkilokohtaiset-varusteet/Moottoripyorailyhousut-82657/)uotekuvauksessa mainitaan maastopyöräily. Jos noissa tosiaan on verkkovuori niin sehän hiertää reidet auki saman tien.
Halvat kuitenkin olisivat jos sattuisivat toimimaan.
Onko kellään kokemuksia tästä Bilteman termospullosta:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Pullot-ja-pitimet/Termospullo-27778/
Pitääkö juoman viileänä/lämpimänä?
Risto Koivunen
01.01.2012, 18.39
Tuskin tuossa Bilteman termarissa kovin kummoista eristystä on, mutta kai se paremmin pitää lämpöä sisällä/ulkona kuin se peruspullo.
Toisaalta, jos tavoitteena on pitää juomat nestemäisenä pikkupakkasessa kolmen tunnin lenkin ajan, niin ei siihen kovin kummoista eristystä välttämättä tarvitse.
Onko kellään kokemuksia tästä Bilteman termospullosta:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Pullot-ja-pitimet/Termospullo-27778/
Pitääkö juoman viileänä/lämpimänä?
Minulla pitäisi olla jossain luokkaa 10 vuotta vanha muoviputeli, joka muistaakseni on hankittu Biltemasta ja joka näyttää hyvin paljon tuolta samalta, paitsi ettei ole Biltema-tekstiä kyljessä ja kahden kapeamman kohdan sijaan siinä on yksi vähän leveämpi (saattaa olla myös aavistuksen verran eroa sinisen sävyssä, korkki kuitenkin näyttää identtiseltä). Siinä on kaksi paksua muovikuorta ja niiden välissä ohut superlonin siivu, ja saumoista menee vesi helposti kuorten sisälle (varsinkin jos putelin upottaa). Toisaalta sisäkuoren saa kyllä väännettyä aukikin joten kuivatus on mahdollista. Fiiliksenä siitä oli aikanaan, että pullo on ulkoa iso ja sisältä pieni, eikä eristys ole kovin kummoinen. No, kai se tyhjää parempi kuitenkin on, ja voihan mallikin olla paranneltu. Mutta jos termosputelille on paljon käyttöä, suosittelisin melkein panostamaan johonkin laatutuotteeseen.
Risto Koivunen
01.01.2012, 20.34
Tuollaisessa erillisellä sisäpullolla varustetussa mallissa on sentään se hyvä puoli, että poistamalla sen sisäpullon ja eristeet välistä siitä saa tarvittaessa muokattua normaalin juomapullon.
suurtumpelo
01.01.2012, 20.41
Oma bilteman top-3 koostuu seuraavasti ja näitä on käytetty jo vuosia:
1) 8-litran käsinpumpattava pesuri, ihan ykkönen vehje, fillarinpesuihini täydellinen.
2) Kuusiokolo- ja Torx-avaimet 10v takuulla. Ladaakin lujempaa laatua, ei ole ollut takuille tarvetta.
3) Ketjuruoska. Minulla on 3x kalliimpiakin, mutta tätä käytän.
http://img846.imageshack.us/img846/2676/bstars.jpg
On tuolta muutakin tullut ostettua, mutta eipä ne ole paikkaansa vielä minulla löytäneet.
ps. nuo malvialan coctail-piirakat on kyllä huonoja, vaikka samaan kuvaan pääsikin. IMHO. :)
Olen espoossa bilteman lähellä töissä ja olen katsellut tässä jonniin aikaa jo pyöränkorjaustelinettä. silmiini osui tämä tuolla sivuilla http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Polkupyoran-korjausteline-27295/. Tuolla aikaisemminkin ketjussa oli keskustelua, mutta onko satasen väärti?
Jake_Kona
03.01.2012, 22.03
Tosi kallis. Liddelistä löytyi kesällä 29e.
Riippuu mihin vertaa http://www.velosport.fi/index.php/pyoranhuolto/telineet/doppia-morsa-big.html :). Joo lähinnä sen hinnan ja hankintapaikan suhteen sen laatu ja kestävyys kiinnostaakin.
Itse hain sen halvemman pyöränkorjaustelineen ja ensikokeilun perusteella vaikuttaa yksinkertaisen toimivalta. Tärkein seikka taitaa olla tuo tukevuus ja ainakin oma jäykkäperä on tukevasti kiinni, vaikka onkin hieman epätasaisesti keskiön kohdalta tuettuna. Tuota kalliimpaa en Tampereen biltemassa edes nähnyt.
Olen espoossa bilteman lähellä töissä ja olen katsellut tässä jonniin aikaa jo pyöränkorjaustelinettä. silmiini osui tämä tuolla sivuilla http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Polkupyoran-korjausteline-27295/. Tuolla aikaisemminkin ketjussa oli keskustelua, mutta onko satasen väärti?
Itselläni on pari vuotta sitten hankittu Bilteman teline ollut kovassa käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kuvan perusteella on sama laite, mutta tuolloin mukaan tuli pylvääseen kiinnitettävä magneettinen pientyökalu/pultti taso. Säätövaroja tuosta löytyy ihan kivasti ja pyörän saa hyvin nostettua aina työskentelykorkeudelle. Kevyt tuo on ja samalla hieman kiikkerä.
Noniin tänään tuli käytä biltemassa shoppailemassa ja se huoltoteline sieltä mukaan tarttui. Oli positivinen yllätys kun tulin kotiin ja purin paketin niin teline oli parempi kuin se mikä oli esillä biltsussa teline sisälsi myös työtason. Ja sitten piti ostaa vielä projektipyörään kaksihaarainen seisontatuki, ketjupesuri, kun halvalla sai ja ketjunpesuainetta.
Tuli sitten tänään korkattua bilteman ketjupesuri ja oli kyllä todella hyvä hintaansa nähden. Aikaisemmin olen käyttänyt appiukon park toolin ketjupesuria joka maksaa 4 kertaa kun mitä toi bilteman vastaava ja on ehkäjopa kehnonpi. myöskin ketjunpesuaine teki puhdasta jälkeä ja huoltoteline täytti tehtävänsä enemmän kuin hyvin.
Kivenlahden Biltemassa läjä nuorisokokoisia Yosemite-runkosettejä alkaen 20€. Osassa näytti olevan kammet ja joitain satunnaisia osia kiinni. Uskon, että rungot ovat samaa peruskuraa kuin muidenkin valmistajien halvat Taiwanin-ihmeet, joten tuollaisesta voisi saada rakennettua toimivan koulu/kauppafillarin.
Tulipas haettua Puksuun tuollaiset (http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Ohjaustankosuojukset-yleismalli-82176/). Ja katso: palelevat näppini muuttuivat hikisormiksi, vaikka pakkasta oli 15 astetta ja kädessä suhteellisen ohuet syyssormikkaat. Melko tylyn näköisethän nuo ovat, mutta silti varaukseton suosittelu etenkin huomioiden kolmentoista euron olemattoman hinnan.
Tuli sitten tänään korkattua bilteman ketjupesuri ja oli kyllä todella hyvä hintaansa nähden.
Seuraava kysymys on se, että kuinka kauan se toimii :rolleyes:
^Kyllä se vaikutti ihan yhtä kömpelöltä kuin appiukon vastaava park tool, mutta kun menee hajalle niin ei kirvoita niin paljoa. :)
^Älä sitten laita siihen tärpättiä tai muuta vastaavaa tököttiä jos haluat pitää sen kiinteässä muodossa.
Tampereen biltemassa näytti olevan nastarenkaita ainakin kolmea eri pintamallia. Vähän rujon oloisia nokia(?) kopioita näyttivät mun silmään olevan, silleen nopeasti katsottuna. Onko muuta huomanneet saman? Hintaa taisi olla se 29,90e kaikilla. En ostanut.
Bilteman nastarenkaita on tullut kokeiltua 3 kpl ja kaikissa ovat nastat kuluneet asfaltilla ajossa todella äkkiä. Silloin renkaiden hinta oli muistaakseni alle 20/kipale. Voihan olla, että niissä on nyt kovametallinastat, kokeilematta paha sanoa. Tuolla hinnalla tosin saa renkaita, joissa varmasti on.
greenman
29.01.2012, 16.30
Piti käydä hakemassa kengän suojat, mutta 44-45 koko ei ollut riittävän isot aikuiseen jalkaan. :(
Risto Koivunen
29.01.2012, 20.43
Onhan noita Bilteman nastarenkaita ollut jo ainakin pari vuotta myynnissä. En ole edes tullut harkinneeksi niiden suuntaan vilkaisua, kun samaan hintaan saa kaupoista Nokian perusmalleja.
Sen sijaan näin talvella kannattaa katsella jos Biltsusta löytyisi satulansuojaa, ainakin omasta mielestäni ihan toimiva ratkaisu takaliston lämpimänä pitämiseksi (tai ainakin paljon parempi kuin kaikki itse virittelemäni vaihtoehdot, joita tuli kokeiltua aika monia). Tosin oma kappaleeni alkaa nyt kahden talven käytön jälkeen osoittaa aika selviä kulumisen merkkejä (tosin ainoastaan siltä satulaa päin tulevalta puolelta).
Onhan noita Bilteman nastarenkaita ollut jo ainakin pari vuotta myynnissä. En ole edes tullut harkinneeksi niiden suuntaan vilkaisua, kun samaan hintaan saa kaupoista Nokian perusmalleja.
Varmaan ainakin viis vuotta ollut noita, täyttä kuraa ainakin ennen.
Piti käydä hakemassa kengän suojat, mutta 44-45 koko ei ollut riittävän isot aikuiseen jalkaan. :(
Ainakin ne neopreeniset suojat kannattaa ottaa ylikokoisina.. mulla ehkä 41-42 tai M kokoa, kengät 40.5 ja vetoketjut repes molemmista.
greenman
31.01.2012, 07.31
Oli isointa kokoa. Auttaisiko jos ostaisi pienemmät kengät? :)
Risto Koivunen
22.03.2012, 15.44
Kotiin oli tupsahtanut Bilteman kevätluettelo, ensivilkaisulla ei osunut silmiin juurikaan mitään uutta pyöräilysälää.
PolkkaPilkku
22.03.2012, 20.18
Seuraava kysymys on se, että kuinka kauan se toimii :rolleyes:
Kesti mulla n. 2 vuotta, sitten meni vaahtomuovityyny muruksiksi. Ostin uuden tilalle.
Halpaa polvi/kyynärsuojasettiä olisi B-marketissa tarjolla. Onkohan kellään kokemusta, hiertävätkö polkiessa tai ovatko muuten tiellä?
Saako biltemasta jonkinlaista hyvää stongan korotuspalaa? Jos ei, niin mistä?
Osaako kukaan ulkomuistista heittää, minkä levyiset renkaat Bilteman vakiokiekkoihin käyvät?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet/Takapyora-28-622-mm-270026/
KilledByDeath
18.07.2012, 22.51
Bilteman 5.99€:n ketjupaketista paljastui KMC:n ketju + Missing Link.
Kettu-Pekka
19.07.2012, 07.51
Ei tuo Bilteman vaijerinkatkaisin mikään hyvä ole. Ostin ja petyin. Se ei leikkaa kunnolla, vaan vaijeri taipuu leikkaavien särmien väliin.
Paras väline vaijerinkatkaisuun on laadukas sivuleikkuri, esim Bacho.
Tietämätön
20.07.2012, 14.41
Tuli ostettua Bilteman ketjunkatkaisin. Klappia joka suuntaan ja piikki aika pehmeää ainetta, kun vääntyi vinoon. Sainpahan kuitenkin ketjun katkaistua ja ehkä sillä saa vielä toisenkin ketjun poikki. Kuitenkin selkeästi heikko vehje, jolle ei voi luvata pitkää ikää.
Markku Lehikoinen
01.11.2012, 21.15
Pitäisi saada vaimon täpäriin vaihtokiekot satunnaiseen käyttöön. 26", levyjarru, tubeless mahdollisuus, pikalinkut
ja kymppipakka. Tietääkös tietävämmät noista Bilteman kiekoista:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet/Takapyora-26-rataspakkalevyjarru-27499/
jotta käykö kymppipakka vai onko vain 7-8-9?
Muistakin ehdokkaista saa toki vinkata, mieluiten kivijalkapuoti pääkaupunkiseudulla. Tarjouksia, käytettyjä?
Mahdoton ajatus ei myöskään ole hommata hipokiekkoja ja alentaa nykyiset mavicit kakkosiksi.
Markku Lehikoinen
jotta käykö kymppipakka vai onko vain 7-8-9?
8, 9 ja 10 pakat on kaikki saman levyisiä, eli käy. 7 pakka on kapeampi ja vaatii spacerin.
Markku Lehikoinen
01.11.2012, 22.24
Tämä selvä, kiitos kaunis.
Markku Lehikoinen
Kehtaako joku tunnustaa kokeilleensa Bilteman 29 euron pyöräilykenkiä? Katselin liikkeessä, ja sinänsä ihan siedettävän mallinen retkeily- / yleiskenkä. Ei tuntunut jalassa mahdottoman pahalta sovittaessa, ja lesti vaikutti sellaiselta, että talvisukkaakin sopii. Jonkin verran vaan epäilyttää, että pärjäisiköhän noilla saman 11 vuotta, kuin edellisillä Shimanoilla.
Varmaan minut pelasti hukkaostokselta se, että kokoa oli vain yksi, sovituskappaleena ollut pari ilman laatikkoa. Ei jotenkin tehnyt mieli sitä ostaa.
Pistetään nyt se linkki vielä, eli näitä tarkoitan: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Vaatteet-ja-jalkineet/Pyorailykengat-27137/
Pohjakaan ei taivutellessa toivottaman notkealta tuntunut, mutta lopullinen totuushan selviää vasta ylämäkeä ajaessa.
Brevet-pyörään ois tarkotus hakia B-kaupasta tankolaukku ja valot. Onko paristollisista etulyhdyistä kokemuksia, minkämoista keilaa luovat?
Itselläni on tuollaiset rapakäytössä, siistimmät kelit kelataan shimanoilla. Ihan ovat hyviltä tuntuneet kun lesti sattui kohdilleen ja kooksi otin omaa kengännumeroa pykälän suuremmat. Goretexin lisäksi laitoin suojaksi kenkienkyllästysainetta joka auttaa jos ei muuten niin helpottaa puhdistusta. Hankintapäätöstä helpotti vielä äskettäinen tarjous, harvoin saa fillarikenkiä alle kolmenkympin.
Viime syksynä ostetuilla Bilteman kengillä melkein koko talvi tuli ajettua. Kylmimmillä keleillä oli aerogel lämpöpohjalliset ja neopreenisuojat. Työmatkakäytössä ihan loistavat kengät. Melkein joka päivä jalassa, eikä minkäännäköisiä kulumisen merkkejä näkyvissä.
Jallunaattori
20.05.2014, 15.38
Tarttis ostaa hyvä ja halpa perus mittari maasturiin. Mietin että olisko tästä mihinkään (8 toimintoa, 10e)?:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Tekniikka-ja-kuntoilu/Polkupyoran-ajotietokone-27298/
Toisaalta haluaisin kyllä jonkun perus Sigman (esim. malli 16.12 saksassa 22e), mutta ei kiinnostais maksaa melkein kolminkertasta hintaa kun perus vehkeestä kuitenkin puhutaan...
http://www.rosebikes.fi/tuote/sigma-1612-bike-computer/aid:641062 (postit täältä 10e suomeen).
Monessa muussakin threadissa esille tulleen rengaspumpun hommasin ja vaikuttaa ihan laatupeliltä:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Pumput/Kasipumppu-jossa-painemittari-27503/
failboat
20.05.2014, 16.54
Bilteman mittarilla, johdottomalla kylläkin, olen ajellut nyt syyskuun 12. päivästä lähtien. Välillä max. nopeudeksi ilmestyy hämmentäviä +100km/h lukemia mutta tälläistä sattunee 1/30-1/50 ajokerroista. Saattanee ottaa silloin esim. puhelimesta häiriötä...ihan villi veikkaus kylläkin. En usko tuollaisen hetkellisen hyppäyksen vaikuttavan liikoja muihin seurattaviin arvoihin. Paristoa ei ole vielä tarvinnut vaihtaa mutta pinnaan/pinnoihin kiinnitettävän magneetin kiristimen sain hajalle. Onnistuin väsäämään pienestä metalliiuskasta uuden tilalle ja meno on maistunut. Mittarin nollaus ja uudelleen säätäminen arvoihin on kivutonta. Mittaradalla en ole käynyt testaamassa mutta muiden mittareihin verrattuna, oikeilla arvoilla säädettynä, soiva ja riittävän tarkka peli.
toripolliisi
21.05.2014, 10.10
Viime syksynä ostetuilla Bilteman kengillä melkein koko talvi tuli ajettua. Kylmimmillä keleillä oli aerogel lämpöpohjalliset ja neopreenisuojat. Työmatkakäytössä ihan loistavat kengät. Melkein joka päivä jalassa, eikä minkäännäköisiä kulumisen merkkejä näkyvissä.
Samat kokemukset, kovimmilla pakkasilla oli pakko vetää suojat kengän päälle. Painavahkot mutta kestävät.
Ostin vajaa kuukausi sitten asioita selviteltyäni ja ankarasti googleteltuani sivulaukut Biltemasta (http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Laukut/Pyorailylaukku-27189/) ns. kauppakasseiksi. Menestyivät varsin kelvollisesti myös Kuningakuluttajan pyörälaukkutestissä (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/10/05/halti-vei-voiton-pyoralaukkutestissa). Vetoisuus on ilmeisesti lähempänä Kuningaskuluttajan kertomaa 36 litraa kuin Bilteman sivuilla mainittua 23 litraa. Nuo 2 laukkua ratkaisivat näppärästi kauppareissun kuljetusongelman ja saatoin jättää repun kotiin, eipähän hiosta selkää. Lisäksi ei tarvi kärryn kanssa lähteä jos lapsia ei tarvitse kuljettaa. Pieni miinus siitä, että muovinen vahvike/suojus on muotoilultaan sellainen, että laukku ei pysy välttämättä pystyssä laskettaessa lattialle. Ovat vedenpitävät ja muutenkin vaikuttavat kivoilta. Takana on heijastin ja sen perusteella osaa laittaa helposti vasemmanpuoleisen laukun vasemmalle puolelle. Lisäksi laukut menivät "yksillä säädöillä" kumpaankin pyörään, toinen vanha Helkama Kulkuri ja toinen muutaman vuoden ikäinen halpis hybridi (Raleigh). Bonusominaisuus on vielä se, että ne laukut voi laittaa kiinni kaupan ostoskärryihinkin asioinnin ajaksi ja tuotteita pakatessa. Hinta 2*32,90€ on kyllä helpottanut elämää yli 70€ edestä :)
Sitten on yksi sisäkumi (Presta-venttiili tuntui olevan vähän jumissa aluksi), jarrupaloja (ei asennettu vielä), vuosia vanhoja työkaluja (ihan yleisesti, ei fillariin) ja sähkötyökaluna muutaman reiän verran porattu poravasara (toimii). Biltema on vähä lähikauppa meillä ku on vain 8km matkaa, niin sieltä polkaseen nopeasti esim. juuri sisäkumin ;)
Tuli testattua Bilteman ketjuöljyä artikkeli 36-1755. Kannattaa pysyä kaukana tästä öljystä. Ensinnäkin tämä on liian paksua mennäkseen ketjun sisälle joten se ei voitele ketjua tärkeimmistä paikoista. Toisekseen koostumus on liian siirappinen se nousee ja venyy rattaan mukana keräten uskomattoman määrän pölyä ja hiekkaa.
arctic biker
04.06.2014, 08.55
Bilteman etulaukut 27-188 on muutaman vuoden kestäneet oikein hyvin. Viime vuonna eräskin kilo puolukkaa tuli noilla kuskattua!
Tietämätön
04.06.2014, 09.57
, jarrupaloja (ei asennettu vielä)
Itselläni ainakin sellainen kokemus jarrupaloista, että aika heikko pysähtyvyys. Uutena vielä menee jotenkuten, mutta kun vanhemmiten kovettuvat, niin sai rystyset valkoisina puristaa, jos haluaa pysähtyä hiukan nopeammin. Kun vaihdoin CRC:stä löytämiini Clarksin jarrupaloihin, niin taas ei tarvitse kuin hiukan sormenpäillä painaa.
Onko tästä takaluukkuun tulevasta telineestä pyöränkuljetustelineestä kokemuksia? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Kattoteline/Polkupyorateline-2000033966/
Hatcback-autoon tulisi, yhden pyörän kuskaamiseen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.