PDA

Näytä tavallinen näkymä : Shimano osat vertailu



dirkki
09.04.2010, 17.30
Auttakaa kaveria hädässä. Olen ostamassa uutta cyclo cross pyörää ja nyt pitäisi tietää mikä shimanon osasarjoista on paras..

Voisiko joku listata parhammaista huonoimpaan, että saan jonkinlaisen kuvan. Näin ettei minua sitten kaupassa höynäytetä. Varsinkin löytyykö kokemuksia Shimano tiagran ja Shimano 105 eroavuuksista..

Kiitos etukäteen.

superlupaus
09.04.2010, 17.54
Se on maantiellä Maastossa
Dura-ace di2...superhuippu XTR....huippu
Dura-ace...huippu XT......melkein huippu
Ultegra......todella hyvä SLX.....Erittäin hyvä
105..........laadukas Deore..Toimii
Tiagra.......toimii.. Alivio... halpa, toimii joten kuten
Sora.........jätä hyllyyn Acera..halpa, toimii vähän aikaa
Altus... halpa, toimii hetken
Tourney...paska

Onhan niitä muitakin... mm 2200, A050, Nexave, Nexus, Saint ym

Risto Koivunen
09.04.2010, 17.57
Hinnan suhteen noitten maantiepyörien sarjojen pitäisi mennä seuraavasti:

- Sora (halvin)
- Tiagra
- 105
- Ultegra
- Dura Ace (kallein)

Kannattaa sitten huomata että pelkkä osasarjan nimi ei kerro kaikkea, sillä esimerkiksi takapakkaa voi olla tietyssä osasarjassa kahdella eri takarattaiden määrällä.

random5
09.04.2010, 18.16
Sekin kannattaa huomioida, että joitain malleja myydään esim. Ultegran nimellä, vaikka muuta Ultegraa ei pyörästä löydy kuin esim. takavaihtaja... Shimano 105 on hyvä vähimmäistaso mistä aloittaa.

PMoi
09.04.2010, 21.02
Kannattaa sitten huomata että pelkkä osasarjan nimi ei kerro kaikkea, sillä esimerkiksi takapakkaa voi olla tietyssä osasarjassa kahdella eri takarattaiden määrällä.

Vanhemmissa sarjoissa on 9 ja uudemmissa 10 ratasta (ainakin 105 & Ultegra)

Stinky
10.04.2010, 00.03
Se on maantiellä Maastossa
Dura-ace di2...superhuippu XTR....huippu
Dura-ace...huippu XT......melkein huippu
Ultegra......todella hyvä SLX.....Erittäin hyvä
105..........laadukas Deore..Toimii
Tiagra.......toimii.. Alivio... halpa, toimii joten kuten
Sora.........jätä hyllyyn Acera..halpa, toimii vähän aikaa
Altus... halpa, toimii hetken
Tourney...paska

Onhan niitä muitakin... mm 2200, A050, Nexave, Nexus, Saint ym

Tuostahan puuttuu mm. LX jota käytetään joissain hybrideissä ja myös cyclocrosseissa... ja harvemmin kokonaista shimanosarjaa löydät pyörästä eli esim. kampisarja keskiöineen on usein korvattu edullisemmalla vaihtoehdolla kuten fsa, truvativ tai muutenvaan muun valmistajan kuten sram:in osilla. Peruslähtökohtana pitäisin itse että jos pyörä on hyvin säädetty ja puhdas mikätahansa vaihteisto pelaa uutena ja käytön myötä kulutuskestävyys ja toiminta huonoissa olosuhteissa sekä käyttömukavuus&tarkkuus kärsivät.
-Aaro-

Shamus
10.04.2010, 00.05
Osta Camppaa :) (oli ihan pakko)

time
10.04.2010, 00.25
Osta Camppaa :) (oli ihan pakko)
Samaa mieltä!
Vältä ainakin 105:sta,jos haluut vaihteet mitkä toimii vähän likaisinakin.Kaikki muut on mulla toimineet hyvin paitsi 105.On ollut Soraa,deore/lx sekoitus ja Campalta Veloce ja muita ei ole edes yhteensä säädelty ja putsattu niin paljon kuin 105:sta.

hannibaali
10.04.2010, 00.36
Mulla taas crossarissa kaikki satavitosta, eikä mitään häikkää ole ikinä ollut. Kurassa/jäässä/puhtaana toiminut aina yhtä varmasti.

J T K
10.04.2010, 00.43
No eipä ole maantiepyörän satavitonen täällä kakistellut toimivuuden osalta yhtään.

Pirkka
10.04.2010, 00.50
Varsinkin crossarissa ja maasturissa voi vaihtajan vaijerin kuoren alle päästä likaa vähän turhan helposti, jolloin minkä tahansa vaihteiston toiminta voi häiriintyä. Kannattaa kokeilla liikkuuko vaijeri herkästi kuoressa. Varsinkin pienemmälle takarattaalle eli isommalle vaihteelle vaihdettaessa vaihtajan jousi ei välttämättä jaksa vetää likaantunutta vaijeria kunnolla.

Jos epäilee kahvan vaihtojen olevan epämääräisiä, voi kokeilla vaikkapa laittaa yhden teipinpalan vaijeriin ja toisen runkoon ja merkata tussilla kaikkien vaihteiden vaihtokohdat viivoilla rungossa olevaan teipinpalaan. Jos vaihteiden välit ovat tasaiset ja vielä molempiin suuntiin, on kahva kunnossa. Siis kahvan pitää vetää/vapauttaa vaijeria joka naksulla saman verran.

time
10.04.2010, 02.11
En tiedä mikä on vikana,mutta koskaan ei ole kolmea lenkkiä pidempää toiminut kunnolla.Parin lenkin jälkeen alkaa taas vaihtaminen tökkimään suuremmalle vaihteelle vaihtaessa ja 4 rattaalla jää jumiin.Likaisena ei toimi edes kahta lenkkiä kunnolla.Puhtaana auttaa vaijerin kiristysruuvin rukkailu sen kahden lenkin verran ja taas se alkaa.
Ei ole vielä kukaan guru vikaa löytänyt ja kahvat ja eturattaiden vaihdot on kokeilematta.Takavaihtaja,pakka,ketjut ja vaijerit ja kuoret vaihdettiin kerralla ja toimi taas 2 lenkkiä.Seuraavaksi vaihtuu koko osasarja.

TERU
10.04.2010, 14.20
En tiedä mikä on vikana,mutta koskaan ei ole kolmea lenkkiä pidempää toiminut kunnolla.Parin lenkin jälkeen alkaa taas vaihtaminen tökkimään suuremmalle vaihteelle vaihtaessa ja 4 rattaalla jää jumiin.Likaisena ei toimi edes kahta lenkkiä kunnolla.Puhtaana auttaa vaijerin kiristysruuvin rukkailu sen kahden lenkin verran ja taas se alkaa.

Vaihtaminen tapahtuu jousen voimalla isommalle välitykselle, jokin jarraa vaijjeria kun jousi ei jaksa vetää. Monesti se on likaa vaijerin ja kuoren välissä. Oliskohan vaijeri päässyt nappaamaan likaa ennen kuoreen pujottamista? Se viimenen kaareva kuori (n. 30 cm pitkä) ennen takavaihtajaa on kaikista kriittisin paikka. Vaikka se olisi uusikin sitä ei saa puhtaaksi enää, jos likaa on päässyt, se kuoren pätkä on vaihdettava ja asentaessa puhdistettava vaijeri huolellisesti eikä sitä saa päästää putoamaan puhtaallekaan lattialle. Melko uudessa vaihteistossasi ei pitäisi olla tuollaista vikaa ja jos on niin takuun pitää korjata ongema. Kannustusta ongelman selvittämiseen!

Bobo
10.04.2010, 14.23
En tiedä mikä on vikana,mutta koskaan ei ole kolmea lenkkiä pidempää toiminut kunnolla.Parin lenkin jälkeen alkaa taas vaihtaminen tökkimään suuremmalle vaihteelle vaihtaessa ja 4 rattaalla jää jumiin.Likaisena ei toimi edes kahta lenkkiä kunnolla.Puhtaana auttaa vaijerin kiristysruuvin rukkailu sen kahden lenkin verran ja taas se alkaa.
Ei ole vielä kukaan guru vikaa löytänyt ja kahvat ja eturattaiden vaihdot on kokeilematta.Takavaihtaja,pakka,ketjut ja vaijerit ja kuoret vaihdettiin kerralla ja toimi taas 2 lenkkiä.Seuraavaksi vaihtuu koko osasarja.

Samanlaisia ongelmia myös täällä, tilasin uutta Ultegraa takapakan, ketjut ja takavaihtajan, saa nähdä että toimiiko kunhan uudet osat saapuu. Toivottavasti ongelma ei ole kahvoissa, kun ne on aika kalliita.

Osat ovat viimevuoden mallia.

Time, onko vaihtamasi takavaihtaja myös 105 -sarjaa?

steelmän
10.04.2010, 15.09
No onpas nuo kummallisia nuo nykyajan osasarjat, oma luottosetti ( Sh. D-A 16-speed -92 STI-kahvoin) pelitti kait tuon uuden vuostuhannen ekan kymmenluvun kokonaan ilman säätöjä ;-) ja kilometrejäkin tuli n. 30 tkm.

Chaintug
10.04.2010, 16.20
vältä ainakin 105:sta,jos haluut vaihteet mitkä toimii vähän likaisinakin.kaikki muut on mulla toimineet hyvin paitsi 105.

Kaikki ei vaan osaa.

Bobo
10.04.2010, 18.25
Kaikki ei vaan osaa.

Voitko tarkentaa?

Chaintug
10.04.2010, 18.32
Voitko tarkentaa?

En.

Täällä se on aivan turhaa.

karpaasi68
10.04.2010, 18.48
Minulla ainakin 105:set toimineet hyvin ympäri vuotisessa ajossa omassa tunturi f600:ssa:cool:

janneko
10.04.2010, 19.30
Mun 105 vaihteitaa saa säätää muutaman viikon välein.

appmot
10.04.2010, 19.41
Vuoden verran ajelin 105 osilla cc:ssä. Vaihdoin vaihteisto-osat Sram Rivaliin. Ei tarvitse paljon säädellä ja vaihtaa varmasti. 105 sarjassa vika oli mielestäni kahvoissa, koska vaihtamis-ongelmat jatkuivat myös D-A taka-vaihtajalla ja uusilla vaijereilla.

Pyöräpummi
10.04.2010, 19.51
Suuri osa vaihteídensäätö-ongelmista johtuu vaijeri/kuori-yhdistelmän huonosta keskinäisestä liukuvuudesta. Siihen useasti auttaa ainoastaan sekä kuoren että vaijerin vaihtaminen uuteen.
Ongelma on riippumaton osasarjan merkistä.

Niissä Shimanon malleista joissa vaihdevaijeri tulee suoraan ulos kahvasta on vähemmän mutkaa ja siten siten vaijerit aiheuttavat vähemmän kitkaa.

Kuitenkin Shimano on siirtänyt vaijerit kulkemaan teipin alla. Tästä syystä Dura-Ace vaihdevaijereissa on teflonkäsittely, mutta ainoastaan pienellä matkalla vaijeria.

Vaijerit ovat suurin vikojen aiheuttaja ketjuvaihteessa. Siksi ennemmin tai myöhemmin elektroninen ohjaus syrjäyttää vaijeriohjauksen ketjuvaihteessa. Vaikka se nyt on kallis niin tosiasia on että esimerkiksi e-kahvat ovat edullisempia valmistaa kuin vastaavat mekaaniset ainakin Shimpalla ja Campalla. SRAM:n kahva on niin yksinkertainen että siitä on vaikea sanoa samaa.
Tähän vielä yhdistetään e-ohjauksen ergonomiset edut niin menestys on taattu.

brewster
10.04.2010, 20.44
se edellinen 104 oli tosi gyvä

NoNo
10.04.2010, 20.54
Samaa mieltä!
Vältä ainakin 105:sta,jos haluut vaihteet mitkä toimii vähän likaisinakin.Kaikki muut on mulla toimineet hyvin paitsi 105.On ollut Soraa,deore/lx sekoitus ja Campalta Veloce ja muita ei ole edes yhteensä säädelty ja putsattu niin paljon kuin 105:sta.
ööö.... Mulla ollut 105:et useamman vuoden CC:ssä. Putsaus olematonta, mitä nyt ketjuja tulee rasvattua ja kerran vuodessa isompi siivous. Vaihteita en ole säätänyt kertaakaan kun ei ole ollut tarvis. Voiman siirrosta joutunut uusimaan ketjut (C9 todettu hyviksi) ja rattaat (kerran eteen, tuli kilsat täyteen). Viikko takaperin mietin että pitäiskö takavaihtajaa säätää kun ei isoin vaihde mene päälle, mutta vaihtajan putsaaminen selvitti tuonkin.

Chaintug
10.04.2010, 21.00
ööö.... Mulla ollut 105:et useamman vuoden CC:ssä. Putsaus olematonta, mitä nyt ketjuja tulee rasvattua ja kerran vuodessa isompi siivous. Vaihteita en ole säätänyt kertaakaan kun ei ole ollut tarvis. Voiman siirrosta joutunut uusimaan ketjut (C9 todettu hyviksi) ja rattaat (kerran eteen, tuli kilsat täyteen). Viikko takaperin mietin että pitäiskö takavaihtajaa säätää kun ei isoin vaihde mene päälle, mutta vaihtajan putsaaminen selvitti tuonkin.

:eek:

NoNo
10.04.2010, 21.15
takapakan tietty on tarvinnut useammin vaihtaa, mutta muuta homma ei "virvelivalmistajan" osasarjalle ole tarvinnut tehdä. Pyörä on ajamista eikä puunaamista varten jos tuota siivousta/siivottomuutta Chaintug ihmettelee.

Chaintug
10.04.2010, 21.52
Ei, mulla vaan on samat kokemukset kuin sulla, vaikka foorumilla yleinen mantra on: 105 on paska, sitä ei saa säädettyä...:D

wege
10.04.2010, 22.33
105 ollut käytössä vajaan vuoden ympärivuotisessa käytössä, lenkeillä sekä kaupunkireissuilla. Suurimman osan ajasta vaihteet toimivat oikein hyvin, mutta välillä ne menevät ihan täysin solmuun. Tuntuu ettei vaijeri tahdo liikkua kunnolla, välillä vaihde vaihtuu hyvin, mutta seuraavien vaihteiden kohdalla ei tapahdu mitään... Ihan hyvä kai tämä on, mutta alusta asti on jotain pientä ollut takavaihtajan kanssa aina silloin tällöin, en ole ollut täydellisen tyytyväinen sillä odotin jotain muuta ensimmäiseltä kunnon pyörältä.

time
10.04.2010, 23.14
Mulla on vaihdettu silloin alussa vaijeri kuorineen ja pakka ja ketjut ja takavaihtaja.Takavaihtaja tosin toiseen samanlaiseen.Kahvoja epäilin itse,mutta miksi se toimisi sitten edes sen muutaman lenkin.
Olen päättänyt vaihtaa osasarjan viimeistään syksyllä,mutta sarja on vielä auki.Tälle pyörälle ei enää kesällä tule paljoakaan kilsoja ja aion kärsiä ne muutamat lenkit mitä sillä ajan.
Maasturiin on tullut samanverran kilsoja talven aikana ja ei ole tarvinnut kertaakaan säätää välillä ja tänäänkin vaihteet oli aivan ravassa ja silti toimi hienosti.mulla taitaa olla vaan toi 105 sarja maanantaikappale ja en viitsi enää siihen alkaa kahvoja ostamaan,kun on ne muutkin osat jo kuluneet kuitenkin.

Bobo
11.04.2010, 11.57
Ei, mulla vaan on samat kokemukset kuin sulla, vaikka foorumilla yleinen mantra on: 105 on paska, sitä ei saa säädettyä...:D

Ilmeisesti meillä on maanantai erää nuo sataviitoset, hyvä jos teillä pelaa kuin unelma, mutta ei se meitä tietenkään paljoa lohduta.

Olli-Pekka Manninen
11.04.2010, 12.03
105:ssa mitään vikaa ole. Hyvin toimiva osasarja ja jos säätää ei osaa, niin ei mikään osasarja toimi. Soraa en ole vähään aikaan räplännyt mutta muuta huonoa siitä ei oikein keksi kuin sen että se peukalovipu oli aivan liian kaukana. Muuten ihan ok-perussetti joka toimii aivan hyvin. Mä olen huomannut että vaihtamisherkkyyteen vaikuttaa enemmänkin ketju ja kasetti mitä käyttää, ei niinkään se mitä vipuja tai takavaihtajaa sattuu käyttämään.

Bobo
11.04.2010, 12.29
105:ssa mitään vikaa ole. Hyvin toimiva osasarja ja jos säätää ei osaa, niin ei mikään osasarja toimi. Soraa en ole vähään aikaan räplännyt mutta muuta huonoa siitä ei oikein keksi kuin sen että se peukalovipu oli aivan liian kaukana. Muuten ihan ok-perussetti joka toimii aivan hyvin. Mä olen huomannut että vaihtamisherkkyyteen vaikuttaa enemmänkin ketju ja kasetti mitä käyttää, ei niinkään se mitä vipuja tai takavaihtajaa sattuu käyttämään.

Eli osissa EI voi olla vikaa?

Omien säätöjen ja vaierin ja kuorenvaihtojen lisäksi olen käynyt säädättämässä kahdessa eri pyöräkorjaamossa, (tikkurilan ajomies ja pyörätohtori espoossa).

jälkimmäinen sanoi että ei saa säädettyä vakaaksi, (vaihtoi vaijerit tarkasti vaihtajankorvakkeen suoruuden myös. Meinasi että kannattaa vaihtaa takavaihtaja).

Pirkka
11.04.2010, 12.38
Onkos kukaan kokeillut tuota aiemmassa viestissäni esitettyä konstia tutkia kahvan toiminnan täsmällisyyttä vaijerista esim teipinpalan avulla? Löytyykös ammattimaisempiakin tapoja, kuin mitata vaijerin liikkeittä? Vaihtajassa ovat suurimpia ongelmia jousen väsyminen, löysät rissat, kiinnityslaakeroinnin löystyminen ja varren taipuminen.

dirkki
11.04.2010, 14.17
Kiitos paljon vastauksista!!

Olli-Pekka Manninen
12.04.2010, 10.28
Eli osissa EI voi olla vikaa?

Omien säätöjen ja vaierin ja kuorenvaihtojen lisäksi olen käynyt säädättämässä kahdessa eri pyöräkorjaamossa, (tikkurilan ajomies ja pyörätohtori espoossa).

jälkimmäinen sanoi että ei saa säädettyä vakaaksi, (vaihtoi vaijerit tarkasti vaihtajankorvakkeen suoruuden myös. Meinasi että kannattaa vaihtaa takavaihtaja).

Niin, onhan se mahdollista että kätösiin on sattunut joku maanantaikappale jossa on jotain häikkää ja selittää kaikki ongelmat. Mitä tulee argumenttiin että vaihteita ei ole säädetty liikkeessä toimiviksi voi selittyä ihan sillä, että ne on aivan yhtä pihalla kuin sinä. Muutaman liikkeen tiedän joissa ketjuvaihteiden säätäminen oli enemmän tai vähemmän tuuripeliä kun ei oikein hommaa osattu vaikka se ei edes kovin vaikeaa ole. Takavaihtajan toimintaan vaikuttaa myös kasettikeskuksen kunto eli jos se on kulunut tai siinä jostain muusta syystä on välystä niin vaihteiden säätäminen voi olla aika hankalaa. Itsellä aikoinaan oli maastopyörässä oli ongelmia saada vaihteita toimimaan ja sitten hoksasin että kasettirunko muljusi kulumisen vuoksi aivan liikaa. Rempan jälkeen toimi aivan ok.

Bobo
12.04.2010, 22.10
Niin, onhan se mahdollista että kätösiin on sattunut joku maanantaikappale jossa on jotain häikkää ja selittää kaikki ongelmat. Mitä tulee argumenttiin että vaihteita ei ole säädetty liikkeessä toimiviksi voi selittyä ihan sillä, että ne on aivan yhtä pihalla kuin sinä.

Hei herää, ei tuo vaihteiden säätäminen nyt mitään rakettitiedettä ole.

H. Moilanen
12.04.2010, 22.47
Hei herää, ei tuo vaihteiden säätäminen nyt mitään rakettitiedettä ole.
No ei yleensä. Helpostakin viasta saa vaikean tapauksen, jos sitkeästi yrittää väärästä paikasta löytää syyllistä.

time
12.04.2010, 23.10
Hei herää, ei tuo vaihteiden säätäminen nyt mitään rakettitiedettä ole.
Samaa mieltä!
Tästä tulikin mieleen että kai te sen verran autatte meitä tumpuloita,että tulette säätämään meidänkin 105:set kuntoon.Voitaisiin tehdä oikein kokoontumisajot,missä saataisiin kaikkien vaihteet kuntoon ja näkisimme mekin "valon" ja varmasti saisitte korvauksenkin hommasta ja loppuisi turha 105:sten mollaaminen.Olisin kyllä todella kiitollinen siitä...

Pyöräpummi
12.04.2010, 23.22
Samaa mieltä!
Tästä tulikin mieleen että kai te sen verran autatte meitä tumpuloita,että tulette säätämään meidänkin 105:set kuntoon.Voitaisiin tehdä oikein kokoontumisajot,missä saataisiin kaikkien vaihteet kuntoon ja näkisimme mekin "valon" ja varmasti saisitte korvauksenkin hommasta ja loppuisi turha 105:sten mollaaminen.Olisin kyllä todella kiitollinen siitä...

Loistava idea! Kuitenkin kaikki Shimano-vaihteet säästyvät melkolailla samalla tavalla. Eikä Campagnolossa ja SRAM:ssa suurta eroa ole.

Siis ehkä parempi otsako olisi: "Shimano kokoontumisajo johon myös "kuninkaalliset" Campagnolo-kuskit ovat tervetulleita SRAM-ajureita unohtamatta"

Olli-Pekka Manninen
13.04.2010, 00.32
Hei herää, ei tuo vaihteiden säätäminen nyt mitään rakettitiedettä ole.

No joo, sitä luulisi että polkupyörät on aivan helkutin yksinkertaisia vehkeitä joiden säätäminen on helppoa kuin heinänteko ja jokainen pyöräliikkeessä työtä tekevä ihminen on ihminen, joka harrastaa, hengittää ja rakastelee pyöräilyä. Valitettavasti asia ei ole näin. Aika paljon pyöräliikkeissä on töissä tyyppejä jotka ei harrasta, joilla ei juurikaan ole takana kursseja tai edes kovinkaan pitkää työkokemusta alalla.

Sitä vaan luullaan, että kun ne on töissä jossain liikkeessä, niin niillä on tietoa ja taitoa jota ei muualta löydy. Joo, se taito on sitä että istutaan tunturin tai helkaman myyntikoulutuksessa jossa on opittu että tämän vuoden hittituote (siis etukäteen päätetty hittituote - siis itsensä toteuttava ennustus) on se pinkki y-runkoinen rumilus jota ihmiset sitten ostaa kun se on se tämän vuoden "hittituote".

Mun oma kokemus on, että kaikki pyöräliikkeet ei osaa säätää vaihteita. Tai osaa huoltaa vapaarattaita, polkimien laakereita, perus shimpan 7-takanapaa, puhumattakaan keuloista ja takaiskareista. Varsinkin kun työvoima on välillä sitä työharjoittelija porukkaa Kelan tuella.

Tän vuoden parhaan pyöräliikkeiden väitämät asiat:

- Kävin pyytämässä 10-ketjua jonka olisin ostanut. Jamppa pöydälle näytille shiman 8 ja 9 ketjuja. Joo, nehän melkein käy 10-pakan kanssa yhteen. Perustelut: Helbergin kuvastossa on alakohta "9 ja 10 ketjut". Eli tuotenimikkeellä tai -mallilla ei niinkään ole merkitystä kunhan ne ovat saman alaotsikon alla helbergin kuvastossa.

- Täyskuitukeulan putkeen pyysin expanderia. Pyöräliike sanoi, että ei ole, mutta käpyjä olisi. Eli lähtisi jamppa lyömään täyskuituputkeen alukäpyä sisään. No, musta tuntuu aika hazardille vetää täyskuituputkeen käpyä.

- Pyydän pyörää koeajoon. Joo käy, mutta eivät sitten tajunneet tarkistaa, että polkupyörässä olisi jarrupalat asennettu. Hip hei, ja hellan lettas!

Bobo
13.04.2010, 01.54
Pyörätohtori tuntui kyllä ammattilaiselta, tässä lainaus korjaamon kotisivuilta:

Pyörätohtori T:mi on vuonna 1992 perustettu espoolainen pyöräkorjaamo, jonka toimialaan kuuluu polkupyörien korjaus, huolto, sekä varaosien myynti.

Erikoisalaamme on vaativat korjaukset, runkojen oikasut, kierteytykset ja pyörien ja osien modifiointi sekä ns. mahdottomat työt. Esim jumiutuneiden osien irroitus. Erikoistyöt tuntiveloituksella 65€/h.

Varaosapuolella vahvuutemme on harvinaisissa ja jo hieman vanhemmissa polkupyörän osissa. - Juuri niissä, joita "ei enää saa mistään".
Toimitamme matkahuollolla tai postilla koko maahan!

Korjaamomme on tällä hetkellä avoinna ainoastaan ajanvarauksella. Yhteystietomme ovat: Pyörätohtori T:mi, Lippajärvi, Espoo. Puh 040 5886446

Ajanvarauksen yhteydessä neuvomme tarkat ajo-ohjeet perille. Tervetuloa. Maksuton arviointi. Lisäksi myönnän takuun kaikille suorittamilleni asennus ja huoltotoimenpiteille, vanhoja hyvän ajan kauppiastapoja noudattaen.

K. Kirvesniemi, mekaanikko ja omistaja

rhubarb
13.04.2010, 03.15
Noin budjettikommenttina: uusi Ultegra on lähes yhtä hyvä kuin Dura-Ace, ja hintaeroa sen verran että jos nyt tekisin samaa valintaa kuin n. vuosi sitten, jälkimmäistä en edes harkitsisi.

SRAM:in Rival, Force ja Red ovat kaikki ilmeisesti erinomaista laatua joten sitä ei kannata sulkea syyttä pois. Eikä tietysti Campaakaan.

Cressu
01.08.2016, 14.33
Kuten Superlupaus toteaa ,mutta myös Sora , Tiagra ,105 ,Ultegra jne. kaikki toimii . Yli 10000 kilometriä vuodessa kokemuksella .
Tiagralla ajettuyli 60000 kilometriä ja etupään rattaat alkuperäiset , ketjun vaihdan noin 6000-7000 km välein. Takapakkoja toki menee.
Kuulun sellaiseen pyöräilyporukkaan joilla on osasarjoja laidasta laitaan ja myös todella kalliita pyöriä .
Niissä on ainoastaan korkeintaan kaksi (2) kiloa vähemmän painoa ! Ratkaisevin juttu maantiepyörässä ovat LAAKERIT ,KIEKOT ja RENKAAT .

Keskiäkäinen lohjalainen
20.08.2016, 11.17
http://road.cc/content/buyers-guide/201326-head-head-shimano-105-v-shimano-ultegra

arctic biker
20.08.2016, 18.33
Luin tuon Op Mannisen jutun. Mies on oikeassa, piruuttanne kaikki jotka pyöräkorjaamoita hyödynnätte niin kysymys, kuin monella on takavaihtajan kannattimen oikaisukalu? Tai ees tietoa mitä sillä tehdään.?