PDA

Näytä tavallinen näkymä : Itä-Helsingin pyörähuolto.



Niko79
13.03.2010, 21.38
Pointsit tälle liikkeelle! Hyvä palvelu ja erittäin asiallisia tuotteita kilpailukykyisin hinnoin.Asioin takuulla uudestaan.

Vasara45
14.03.2010, 09.30
Pointsit tälle liikkeelle! Hyvä palvelu ja erittäin asiallisia tuotteita kilpailukykyisin hinnoin.Asioin takuulla uudestaan.
Alkaa olemaan sellainen pyöräharrastajan karkkikauppa. Koko ajan tulee uutta osaa hyllyyn ja hinnat kohdallaan.

Jorge
15.03.2010, 21.04
Alkaa olemaan sellainen pyöräharrastajan karkkikauppa. Koko ajan tulee uutta osaa hyllyyn ja hinnat kohdallaan.

Joo, on aikamoinen karkkikauppa. Tänään oli uudestaan jouluaatto, kun sain Oscarilta tilaamani ax Lightnessin osat: kiekot, stemmin, tangon, jarrulänget ja pullotelineet. Projekti jatkuu, osienkin keveyttä sekä kestävyyttä kenttätestataan ensi kesänä Norjassa Jotunheimenrundtissa.

jaakkoso
15.03.2010, 22.28
Kalliit on karkit Jorgella. Kyseinen kauppa on kyllä oma kotimainen suosikki!

Henki Hieveri
16.03.2010, 07.13
Asiallinen huolto.

Niko79
23.03.2010, 07.27
Kalliit on karkit Jorgella. Kyseinen kauppa on kyllä oma kotimainen suosikki!
Mitenkä niin kalliit?? Ihan Eurooppalaista tasoa ovat hinnat olleet, kun niitä on käynyt hakemassa. Se on tietysti totta ettei siellä mitään biltema/markettitavaraa myydä,mutta kuka harrastaja niitä haluaisikaan:)

jaakkoso
23.03.2010, 17.32
En tässä kritisoinutkaan liikkeen hintatasoa, vaan kyseisten tuotteiden hintoja suhteessa muihin brändeihin.

Junnuraita
23.03.2010, 21.55
Mihin vertaan AX-Lightnessin stemmin?? Hinnalla vai laadulla,pick one!

jaakkoso
24.03.2010, 09.59
Haha, menipäs suotta hankalaks :) En edellä kritoisoinut myöskään Ax-Lightnessin hinta-laatusuhdetta. Mistään en mitään tiedä, mutta jos väkisin vääntämällä pitäis jotain vastaavaa hakea vertailuun, niin THM-Carbones on suurin piirtein samoilla apajilla osin rajoittuneemmalla valikoimalla. Nyt alkaa lipsua pikkuhilja offariksi, joten back to business.

twentyniner
24.03.2010, 15.53
En tässä kritisoinutkaan liikkeen hintatasoa, vaan kyseisten tuotteiden hintoja suhteessa muihin brändeihin.

No verrataan sitten, Thomsonin X2 maantiestemmi, kevyehkö ja kestävä. Tuon kun hankkii AX -Lightnessin sijasta, jää rahaa Jotunheimin reissuun reilusti :D

Älkää pojat jaksako kinastella, ulkonakin on niin kaunis päivä ;)

EePee
07.04.2010, 11.11
Ei voi muuta kuin toivoa menestystä kyseiselle liikkeelle. Olin jo melko varma, että saksantilaukseksi meni taas, kun olin etsin osia paikallisista liikkeistä. Yhdessäkin nimeltä mainitsemattomassa "laatupyöräkaupassa" tuli olo, että olen häiriölksi, kun kyselin myyjältä mummiksen myynnin lomassa Dura-Acen palikoita.. Vaan ei täällä, osat oli tilauksessa ennen kuin edes huomasin ja hinta mutkattomasti suoraan kohillaan, sopivasti n. 15 pinnaa yli braatvurstimarkettien, eli juuri sen, minkä normaali kuluttaja on valmis maksamaan. Mielestäni osoittaa ammattitaitoa ja kauppamiehen ominaisuuksia ymmärtää olla luettelematta listahintoja vaikka nyt yläpään osia kysyvälle asiakkaalle. Ei kai noita kukaan vahingossa kadulta horjahda kyselemään.. Kun vielä palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa, ei voi kuin suositella. (eikä ole kaverin kauppa.. :))

Mukavaa, että löytyi kaikin puolin asiallinen "kivijalkakauppa". Tulen varmasti asioimaan uudestaan pitkähköstä matkasta huolimatta. Tässä ei ole nyt muuta vaaraa, kuin rahanmeno..

Jazman
07.04.2010, 12.13
Olen samaa mieltä palvelusta, mutta unohduksiakin sattuu...
Syksyllä kun etsin cyclocrossaria ja kävin Helsingin liikkeet aika tarkkaan läpi, kävin myös Itä-Helsingin pyörähuollossa tutkimassa Gir'sin malliston.
Pyörä tuntui laadukkaalta, osavalinnat ammattitaidolla valituilta ja olin jo valmis sijoittamaan pyörään, mutta halusin silti koeajaa sen ensin. Myyjä lupasi rakentaa koeajoa varten fillarin viikon sisällä ja soittaa sitten minulle kun koeajo onnistuu.
Vieläkään ei ole puhelua kuulunut...

Eikä sinänsä väliä, kun en jaksanut odotella ja päädyinkin sitten ostamaan fillarin muualta.

Jekkujätkä
23.04.2010, 20.55
Oscarilta olen saanut aina erittäin hyvää palvelua, ja lisäksi hinnat ovat asialliset. Hyviä esimerkkejä on tullut parikin kappaletta kuukauden sisällä.

Kyselemäni eturatas hommattiin kaupan hyllylle seuraavaksi päiväksi ja siitä ilmoitettiin tekstiviestillä. Kun nouto ei onnistunutkaan islantilaisten ystäviemme takia niin paketti tuli nopeasti tänne susirajan taakse. Ja aiemmin kysellessäni vanhemman mallista etuvaihtajaa, jota ei ole ollut, annettiin vinkkin kaupasta josta sen saa ja vieläpä edullisesti.

Niko79
27.04.2010, 22.20
Taas tuli haettua pikkutilpehööriä ja vaihdettua muutama ajatus =) ja tsekattua uusia 105 osia(ekat Suomessa??) Jälleen kerran, pelkkää plussaa täältä =)

Hoobee
21.05.2010, 18.27
täytyy sanoa,että palvelu on kilpailijoihin verrattuna aivan ylivertaista!

S.T.T
25.05.2010, 21.05
Muutaman kerran oon asioinut siinä liikkeessä ja tulen varmasti asioimaan jatkossakin. Hinnat on ollut kohdallaan. Varsinkin niissä KCNC osissa mitä olen ostanut sieltä.

ADVENTTI
05.06.2010, 14.49
Tunteella ja taidolla tehty 6,5kg Gir's Itä-Helsingin Pyörähuollosta...kiitos Oscar!

http://img294.imageshack.us/img294/9479/mybike2netti.jpg

luonto
05.06.2010, 21.55
Joo asiallinen mesta! Olenkin jo suositellut sitä usealle joista ainakin kaksi on pyöränsä Oscarilta ostaneet :)

Siiseli
05.06.2010, 22.06
CX:n osto on ajankohtainen ja ehdin jo innostua, mutta sivut on kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Taidan tilata Saksasta.


Sivut on siellä ihanat, mutta se sovitus ja säätö?

Sivutkin on hanurista, mutta tarkennetaan, että se sisältö ja sen informatiivisuus on ihan perseestä.

higgins
05.06.2010, 23.06
CX:n osto on ajankohtainen ja ehdin jo innostua, mutta sivut on kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Taidan tilata Saksasta.

Sivut on siellä ihanat, mutta se sovitus ja säätö?
Higg

Teemu H
06.06.2010, 01.32
Pukuja ja paitoja voi tilata Englannista, ja tuurilla saat oikean. Jos tulee väärä, palautat tai viet ompelijalle Suomessa. Jos menet vaatturille, saat heti oikean. Sama koskee pyöriä.

Jorge
06.06.2010, 22.32
Tunteella ja taidolla tehty 6,5kg Gir's Itä-Helsingin Pyörähuollosta...kiitos Oscar!

http://img294.imageshack.us/img294/9479/mybike2netti.jpg
Upea pyörä ja minulle Oscar teki toisen samanmoisen. GStarin runko ja ax lightnessin osia, paino 5,9 kg. Sen verran jopa minä olen tilannut ympäri maailmaa kamaa, että tiedän etteivät nettikaupat palvele kuuntelemalla, miettimällä, suunnittelemalla, räätälöimällä, opastamalla ja neuvomalla. Oscar tekee kaiken tuon sen lisäksi, että myy huipputuotteita asialliseen hintaan. Tässä tapauksessa hyvä palvelu tarkoitti jopa sitä, että sain GStarin rungon väliaikaisesti ajoon, kun marraskuussa tilattu GMax viipyy ja viipyy. Alkoi olla sen verran poltetta päästä maantielle. Kuka panee palvelun paremmaksi?

Ana75
07.06.2010, 07.42
Kiitokset myös täältä Oscarille. Hankin Oscarilta omaan S-W Tarmac-projektiin Redin palikat, KCNC putkiosaa ja uusien osien kasaus vielä pisteeksi iin päälle. Hyvää palvelua (kun osat ovat tulleet/pyörä on valmis niin tulee heti soitto/txt) ja hinnat kohdallaan. Tulen asioimaan jatkossakin! :)

Anaxagore
07.06.2010, 10.28
CX:n osto on ajankohtainen ja ehdin jo innostua, mutta sivut on kyllä suoraan sanottuna ihan perseestä. Taidan tilata Saksasta.



Sivutkin on hanurista, mutta tarkennetaan, että se sisältö ja sen informatiivisuus on ihan perseestä.

Jos kerran Helsingissä asut, niin mikset käy paikanpäällä? Ko. liike ei ole nettikauppa ja on ymmärrettävää että nettisivujen ylläpitäämiseen ei löydy välttämättä resursseja. Puhelinnumero ja osoite löytyy nettisivuilta, mitä muuta tarvitsee...? Soittamalla selviää loput... Omalla kohdalla palvelu on ollut aina hyvää ja hinnat ovat yllättäneet positiivisesti. :)

ADVENTTI
18.01.2011, 14.46
http://img204.imageshack.us/img204/4413/girs1.jpg

ei ole riemulla rajaa kun Gir´sillä ajaa!
kiitos jälleen kerran erinomaisesta palvelusta Oscar.

japoo
18.01.2011, 15.18
ei ole riemulla rajaa kun Gir´sillä ajaa!
kiitos jälleen kerran erinomaisesta palvelusta Oscar.Onko tää nyt se ensimmäinen maailmassa/suomessa? Eli kuitua(ako)?:cool::cool:

ejex
18.01.2011, 15.18
http://img204.imageshack.us/img204/4413/girs1.jpg

ei ole riemulla rajaa kun Gir´sillä ajaa!
kiitos jälleen kerran erinomaisesta palvelusta Oscar.

Nice! Nyt sun pitäis vaan päästä ottamaan tyypit! Onneksi olkoon!

ADVENTTI
18.01.2011, 17.01
joo tää on nyt sitä kuitua ;)
pienen pienet kiemurat olen jo käynyt testailemassa ja hyvin pysyy ladulla.. ketterä ja mukava ajaa :D

Mites ne Itä-Helsingin crossilenkit?

karpaasi68
18.01.2011, 17.11
Komea on fillari :)Paljonko on painoa?

japoo
18.01.2011, 17.55
joo tää on nyt sitä kuitua ;)
pienen pienet kiemurat olen jo käynyt testailemassa ja hyvin pysyy ladulla.. ketterä ja mukava ajaa :D

Mites ne Itä-Helsingin crossilenkit?Kuulin, että sulle on tämmönen tulossa... Hieno on.. Palataan niihin crossilenkkeihin siellä omassa topicissa...

ADVENTTI
19.01.2011, 15.59
painoa on vajaat 8 kiloa mutta pyörähän on ihan perus Rivalin palikoilla.. joten kyl tosta 7 kilon fillarin helposti saa ;)

S.T.T
17.06.2011, 16.36
Alku viikosta tuli haettua Gir's GC 2 täysjoustorunko ja KCNC-jarrut. Hinta oli niin hyvä, että oli pakko ostaa. Nyt tarvis vaan kasata fillari ja katsoa kuinka kevyt tulee koko pyörästä. Tarkotus on käyttää vanhasta pyörästä osia jonkun verran, mutta alle 10kg taitaapi mennä heittämällä. Kuinka paljon niin se jää nähtäväksi. ;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=732&pictureid=6179
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=732&pictureid=6180

am8119
11.07.2011, 12.19
Mites mahtaa olla kun asun Turun seudulla,
ja en oo varma rungon koosta, tarttis olla siinä
49-52 geometriasta riippuen.

Kysymys: Jos ajan liikkeeseen katsomaan (184km),
niin jos niillä ei oo ton kokosia runkoja koottuna, niin
pitäis tulla uudestaan ja vielä silloinkaan ei voi olla varma
koosta. Mittaako liikkeen pojat jollakin mittauspyörällä, että
varmasti on oikea koko ?

Ja jos kokoavat pyörän, ja se ei sitten mielytäkkään, onko
ostopakkoa vai joutuuko maksamaan vain kokoamisesta ??

Hakusessa ois toi G-Crosser Alu runko hiilikuitu haarukalla.

Hannem
11.07.2011, 12.40
Meikäläisen tapauksessa runkoon iskettiin sen verran tavaraa kiinni että koeistuminen (en nyt puhu koeajosta kun en ulkona ajellut) onnistui ja nähtiin onko runko sopivan kokoinen.
Siitä sitten lähdettiin miettimään muut jutut kun todettiin, että kyllä siitä mulle fillari saadaan :)

Todella hyvää palvelua olen saanut ja jatkossakin asioin mielelläni Itä-Helsingin Pyörähuollossa.

am8119
11.07.2011, 12.50
Meikäläisen tapauksessa runkoon iskettiin sen verran tavaraa kiinni että koeistuminen (en nyt puhu koeajosta kun en ulkona ajellut) onnistui ja nähtiin onko runko sopivan kokoinen.
Siitä sitten lähdettiin miettimään muut jutut kun todettiin, että kyllä siitä mulle fillari saadaan :)

Todella hyvää palvelua olen saanut ja jatkossakin asioin mielelläni Itä-Helsingin Pyörähuollossa.

Jos kokoavat sitten valmiin pyörän, niin ilmeisesti ei voi enää peruuttaa kauppoja
ulkona ajetun koeajon jälkeen vai kuinka :(

OMT
11.07.2011, 13.03
Jos kokoavat sitten valmiin pyörän, niin ilmeisesti ei voi enää peruuttaa kauppoja
ulkona ajetun koeajon jälkeen vai kuinka :(

Ei se pyörä koeajosta miksikään mene enkä usko, että kukaan järkevä kauppias ajattelee koeajon olevan ostopäätös. Jos mainitset, että olet tulossa kaukaa varta vasten katsomaan kyseistä pyörää, niin sen jo luulisi vakuuttavan kauppiasta siitä, että olet tosissaan liikkeellä.

Hannem
11.07.2011, 13.04
Jos kokoavat sitten valmiin pyörän, niin ilmeisesti ei voi enää peruuttaa kauppoja
ulkona ajetun koeajon jälkeen vai kuinka :(

Tuohon kauppojen perumiseen en osaa sanoa, kannattaa soittaa suoraan Oscarille ja kysellä miten asian laita on. Eihän sitä fillaria kuitenkaan etukäteen makseta... Vaikea kyllä kuvitella että kaupat peruuntuu koeajon jälkeen, Gir'sillä on niin mukava ajella :)

pekkis1
11.07.2011, 13.08
Mites mahtaa olla kun asun Turun seudulla,
ja en oo varma rungon koosta, tarttis olla siinä
49-52 geometriasta riippuen.

Mitkä on kysyjän mitat? Rungon koon pähkäilyn perusteella ei taida omista mitoistani kauas heittää...

Niin, eikös kannattaisi soitella liikkeeseen ja keskustella kauppiaan kanssa nuo asiat joista haluat tietää enemmän. Itse asun lähempänä kauppaa ja vierailut ja kokopähkäilyt on tietysti paljon helpompi ollut hoitaa ihan siinä paikan päällä ja samalla hipelöidä ja ihmetellä hienoja fillareita :).

am8119
12.07.2011, 10.53
Mitkä on kysyjän mitat? Rungon koon pähkäilyn perusteella ei taida omista mitoistani kauas heittää...



Mitat jalanpituus 76-77cm , pituus 170.
Melko pitkäselkäinen olen.

sabari
11.08.2011, 10.58
Tänään poika tulee kotiin. :)

S.T.T
11.08.2011, 13.07
Tuollainen täpäri tuli kasattua Gir's:in rungosta. Putkiosat on KCNC, jarrut, pikalinkut ja kammet myöskin. Vaihteisto ja polkimet XT, keula SID RLT, DT-swiss m210 takaiskari ja crankbrothers cobalt xc kiekot. Painoa vain 9,64.:eek: Hinta / laatu on aika kohillaan.;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=732&pictureid=6207

Junnuraita
11.08.2011, 13.31
Aika pirun makee!!! Kiekot sopii siihen kun nyrkki silmään.

RistoV
28.01.2012, 19.00
Kävin eilen illalla hakemamassa tri-käyttöön rakennetun G-Maxin Oscarilta tyytyväisin mielin. Kauppaprosessi kesti pitkään (kun piti funtsia...), ja koko hommaa leimasi hyvä fiilis ja asiantuntevuus, kaupalliset asiat hoidettiin selkeästi ja ilman monessa paikkaa koetun "kusetuksen" makua. Katsotaan miten loppuhoito menee, mutta itse luottavaisin mielin ja täytyy sanoa että tähän mennessä oli ehdottomasti paras fillarikauppakokemus pääkaupunkiseudulla. Suosittelen.

arctic biker
22.02.2012, 18.30
Olishan tuo kiva että joskus eläissään pääsis käymään ja turinoimaan ns ammattitason pyöräkaupassa. Mutta hyvinhää emaili on pelannu ja oskari vastannut asiallisesti. Sramin maantiepalasia hankin ja aattelin että vastasuudessa panen ensin viestiä itähelsinkiin ennen kuin nuihin saksan nettipuljuihin.
Eli suosittelen lämpimästi.

am8119
22.02.2012, 18.43
Lähetin noin kuukausi sitten kahteen otteeseen sähköpostia ja ehdotin nettisivujen perustamista, jotta nekin jotka
ei pääse helposti paikalle vois nähdä edes ne pyörät joita myy.

Ei oscar ole vastannut. Taitaa olla liian kiire. Vähän jääny huono maku kun ei edes vastannut.
Mistähän tuo johtuu ettei perus sivuja saada laitettua pystyyn ?

Perola
22.02.2012, 19.18
Kaikilla on vuorokaudessa 24 tuntia :) Ootellaan nyt vielä pikkasen :)

arctic biker
22.02.2012, 19.22
Jos hää keskittyy siihen minkä parhaiten osaa, asiaa tunteva taho on minua valistanut ettei tää nettisivujen teko ihan ilmane ja helppo projekti ole, ylläpitokin vaatii ihan helekutisti aikaa ja panostusta ja työvoimaa eli rahaa.

pekkis1
22.02.2012, 20.56
vois nähdä edes ne pyörät joita myy

www.girs-bikes.com (http://www.girs-bikes.com)

Tuolla kaikki mallit mittoinen kaikkineen.

Rituli
22.02.2012, 20.57
Jos hää keskittyy siihen minkä parhaiten osaa, asiaa tunteva taho on minua valistanut ettei tää nettisivujen teko ihan ilmane ja helppo projekti ole, ylläpitokin vaatii ihan helekutisti aikaa ja panostusta ja työvoimaa eli rahaa.

+1 :)

am8119
22.02.2012, 21.26
www.girs-bikes.com (http://www.girs-bikes.com)

Tuolla kaikki mallit mittoinen kaikkineen.

Eli valikoimassa on vain Gir´s pyöriä, ja hinnat on juuri niinkuin tuolla Gir´s sivuilla sanotaan :seko:

kuovipolku
22.02.2012, 22.57
(1) Justiinsa juu. Tai en minä ainakaan ole nähnyt siellä muunmerkkisiä muuten kuin huollettavina.
(2) Ei varmaankaan. Ymmärtääkseni itsenäinen kauppias eikä päämiehen edustaja.

Tämmöinenkin on muuten olemassa: Itä-Helsingin Pyörähuolto Facebookissa (http://www.facebook.com/pages/It%C3%A4-Helsingin-Py%C3%B6r%C3%A4Huolto/239674772762012)

JackOja
23.02.2012, 08.30
Lähetin noin kuukausi sitten kahteen otteeseen sähköpostia ja ehdotin nettisivujen perustamista... kun ei edes vastannut.

Olisitko halunnut vastauksen: "Joo, me tehdään nettisivut heti kun ehditään" :D
Vai olitko samassa meilissä myös kiinnostunut ostamaan pyörää? Mitäs jos soittaist sinne ja neuvottelet asiasta?

Poistitko muuten sen X:n osoitteesta?


Mistähän tuo johtuu ettei perus sivuja saada laitettua pystyyn ?

Ei kaikki puljut tarvitse nettisivuja tai halua ylläpitää sellaisia. Ja jokuhan tuossa jo vinkkasikin, että FB:ssa ne löytyy.

UKK
23.02.2012, 08.40
Eli valikoimassa on vain Gir´s pyöriä, ja hinnat on juuri niinkuin tuolla Gir´s sivuilla sanotaan :seko:
Tuskin nuo Ranskan hinnat pätee IHPH:ssa. Ainakaan Shimanon osilla :). Kannattaa soittaa ja pyytää tarjous.

IncBuff
23.02.2012, 10.18
Mistähän tuo johtuu ettei perus sivuja saada laitettua pystyyn ?
Varmaan siitä, että niiden pystyyn laittaminen ja ylläpitäminen vie kohtuuttomasti aikaa varsinaiselta työltä ja niiden ulkoistaminen on sitten liikkeen resursseihin nähden kohtuuttoman kallista vai haluatko maksaa ylimääräistä fillarin hinnassa, että ne sivut on olemassa?

Ihmisillä on sellainen käsitys että se on vartin homma napauttaa sivut pystyyn. Niinhän se toki onkin, mutta onko sellainen räpellys sitten hyvää mainosta firmalle.

Perola
23.02.2012, 15.56
Jos hää keskittyy siihen minkä parhaiten osaa, asiaa tunteva taho on minua valistanut ettei tää nettisivujen teko ihan ilmane ja helppo projekti ole, ylläpitokin vaatii ihan helekutisti aikaa ja panostusta ja työvoimaa eli rahaa.

Juuri näin :)

.jukka
10.04.2012, 21.07
Hainpa sieltä viimeviikolla G-Starin Ultegra Di2 -osilla ja vaikka vielä en ole kuin trainerilla pääsyt kokeilemaan niin olen sekä
pyörään, rungon tuntuma ja koko, että palveluun erittäin tyytyväinen. Hintakin oli kilpailukykyinen ihan kansainvälisesti vertaillenkin.
Suosittelen.

Trifon
16.04.2012, 12.17
Täällä on kyllä kiva käydä vaikka paljon lähempänä olisi montakin vaihtoehtoa. Netissä tulee pyörittyä ihan tarpeeksi muutenkin, tämä on vanhan liiton paikka: ajaa paikan päälle, sanoo päivää ja esittää asiansa. Homma hoituu ja jää kiva fiilis. Lisäksi itse en ainakaan ole ikinä lähtenyt täältä ilman vakuuttavaa tietoiskua jostain fillaritekniikkaan liittyvästä asiasta.

Trekidi
19.04.2012, 17.12
Varmaan siitä, että niiden pystyyn laittaminen ja ylläpitäminen vie kohtuuttomasti aikaa varsinaiselta työltä ja niiden ulkoistaminen on sitten liikkeen resursseihin nähden kohtuuttoman kallista vai haluatko maksaa ylimääräistä fillarin hinnassa, että ne sivut on olemassa?

Ihmisillä on sellainen käsitys että se on vartin homma napauttaa sivut pystyyn. Niinhän se toki onkin, mutta onko sellainen räpellys sitten hyvää mainosta firmalle.

FB on nykyaikaa,halpa ja helppo ylläpitää ja päivittää.Hienoja kuviakin löytyy Oscarin sivuilta ja vastaus sitä kautta mahdollisiin kysymyksiin tulee kuin apteekin hyllyltä.

Palvelu on parasta A-ryhmää,kunhan et ala epäilemään Oscarin tietotaitoa.:p

Mitä Oscarilla ei ole ,sitä et tarvitse :D

arctic biker
08.05.2012, 16.51
Tossa oli yksi tilaus joka Oscarista riippumattomista syistä jäi vähän venymään... Vastoin tapojani soitin, 15 sekuntia ja homma selevä, ammattilaisia vissiin. Ja joskus jos elämä suo niin mieluusti otan repullisen rahaa mukaan
ja sitte pannaan eholle! Eli suomennuttuna tingataan ja tyydytään viisaamman päätökseen.

Rituli
12.05.2012, 09.28
:eek: Mie oon kyllä saanu hyvää palvelua joka kerta kun olen asioinut liikkeessä, vaikka ostokseni ovat olleet pienen budjetin hankintoja.

Jousi
12.05.2012, 10.17
Komppaan Ritulia. Loistavaa palvelua, siitäkin huolimatta, että yksikään pyöristäni ei ole IHPH:sta hankittu.

arctic biker
12.05.2012, 15.27
Tää mun repullinen rahaa oli Nätti-Jussi heitto, ei mitenkään reaalista näillä tuloilla... Muutama emaili, Sramin osia saatuna ja ny rengasta ynnä muuta hauskaa, pari puhelua. Siinä tää mun kommunikaatio. Aikuisikään ehtineenä ja työelämässäni ikäni ihmisten kanssa touhuneena suattaa olla kemiakysymys:) Voin jotenkin ymmärtää tilanteen vajavaisilla taustatiedoillani Oscarista. Kuhan nuo viimesen tilaukseni palikat saan tänne susirajalle sitte tingataan taas. Tahi ei, mie kysyn , hää vastaa ja asia sillä selvä. Kun minäkin tiedän jotain tietäväni niin hauskaa että vastapeluri on samalla aaltopituuvella...

arctic biker
12.05.2012, 15.33
Tietää tietävänsä
Toivoo tietävänsä
Luulee tietävänsä
Uskoo tietävänsä
Siinähä nää, osaamisen asteet.
Näitten hoksaaminen saatta auttaa ns. ammattilaisten kanssa kommunikoidessa.

arctic biker
12.05.2012, 16.17
Ja taas kunnon kirjoitusvaihde päällä... Kävin just Oscarin kanssa pikaisen puhelinneuvottelun teemasta uusi keula täysvalkoiseen alufeltiin. Soiva pelihän toi vanhakin on mutta pikkasen liika valkoinen. Pro;n keulaa ehken löytyis mullekin siedettävään hintaan. Oikeessa värissä, siis hiilarina... Mulle toi Oscari vastaa ja kertoo mielipiteensä niinkuin pitää. meillä vissiin asiakas/prokauppias kemia pelaa.

Rituli
12.05.2012, 19.26
Tää mun repullinen rahaa oli Nätti-Jussi heitto, ei mitenkään reaalista näillä tuloilla... ...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nätti-Jussi

ohoh
13.05.2012, 22.54
Tietää tietävänsä
Toivoo tietävänsä
Luulee tietävänsä
Uskoo tietävänsä
Siinähä nää, osaamisen asteet.
Näitten hoksaaminen saatta auttaa ns. ammattilaisten kanssa kommunikoidessa.

arctic biker
14.05.2012, 21.23
Kun Nätti-Jussi lähti savotalta maalikyliin niin ensimmäinen taksi vei Jussin rukkaset, toinen repun ja kolmas toi Nättiä.
Ja kun Rovaniemellä Nätiltä rahat väheni niin pankkiin tieten. Tilillä niin paljon että pankkineiti kirjoitti kirjaan että Jussi otti nyt vähäsen.

Neppi
21.08.2012, 00.32
SUURI kiitos mainiosta cylocrossista Oscarille. Takana joitain satoja kilometrejä sekalaisia teitä ja kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Kauppiasta kuuntelemalla saat itsellesi täydellisen pyörän :-)

karhujii
28.12.2012, 17.05
Kysytäänpä täällä, kun Gir'sejä on täällä hehkutettu. Oscaria on moikattu ja palvelu vakuutti, mutta Gir'sin pyöristä on vaikea löytää netistä arvosteluja ja muita mielipiteitä ("Did you mean 'girls'?"). Oletteko muut törmänneet Gir'sien arvosteluihin tai muihin vähän pidempiin juttuihin lehdissä tai semiuskottavilla pyöräsivustoilla? Etenkin G-Star kiinnostaisi. Vähän hiostaa ostaa pyörää talvikaudella ja koeajamatta, mutta kuume olisi kova päästä heti keväällä valmistautumaan Vätternin kiertoon.

kuovipolku
28.12.2012, 18.28
Gir's-huuma taitaa olla ilmiö Suomen lisäksi vain kotimaassaan Ranskassa, mikä ei tietenkään tuo kovin paljon nettinäkyvyyttä tai juttuja suurissa englannin- tai saksankielisissä pyörälehdissä.

Gir's on toisinaan ollut mukana Fillari-lehden testeissä tai muuten esittelyssä, joten jos kotikuntasi kirjastosta ei ole pöllitty tai hävitetty Fillari-lehden vuosikertoja, voit saada jotain osviittaa niistä.

Ranskaa en osaa enkä tiedä minkälainen on sikäläisen Top Vélo -lehden auktoriteetti, mutta FWIW Gir's G-Star V4 sai siltä tittelin "Vuoden vélo cyclosportif": http://v3.dagg.fr/wp-content/themes/Dagg/library/docs/TopVelo_Mars_2010.pdf

Matti S.
28.12.2012, 19.03
Hi5bike:sn sivuilla näytti olevan "special"-Girs:seja jonkinmoisessa tarjouksessa.

tsingpao
29.12.2012, 09.45
Kysytäänpä täällä, kun Gir'sejä on täällä hehkutettu. Oscaria on moikattu ja palvelu vakuutti, mutta Gir'sin pyöristä on vaikea löytää netistä arvosteluja ja muita mielipiteitä ("Did you mean 'girls'?"). Oletteko muut törmänneet Gir'sien arvosteluihin tai muihin vähän pidempiin juttuihin lehdissä tai semiuskottavilla pyöräsivustoilla? Etenkin G-Star kiinnostaisi. Vähän hiostaa ostaa pyörää talvikaudella ja koeajamatta, mutta kuume olisi kova päästä heti keväällä valmistautumaan Vätternin kiertoon.

Joo, eipä niitä arvosteluja juuri missään näy. Johtuneeko siitä, että suuret saksalaiset ja italialaiset merkit joutuisivat häpeään eiväkä tätä näidän maiden fillarivalmistajat ko. lehtiä sponssaavina tietenkään halua. Noita Gir'sejä ei myöskään Pro Tour -tasolla näy, lienee liian suuri panostus pienelle valmistajalle. Mutta omat kokemukseni puhuvat puolestaan. Gir's Gstar X crossarini on aivan upea peli. Veljelläni on Gir's GMax ja itselläni Wilier Izoard. Tuossa GMaxissa on aivan ihmeelliset vastatuuli- ja ylämäkiominaisuudet. Wilierilläni jään ko. olosuhteissa kuin täi tervaan. GMax sen sijaan vain tuntuu kiihtyvän ylämäkeen ja vastatuuleen. Että kyllä ne Gir'sit laatupelejä ovat ovat. Suunnittelufilosofia on omansa, ehdotonta keveyttä ei haeta vaan nopeutta ja mukavuutta. Gir'sin GMaxin ja GStar S:n keskikörakenne on ainutlaatuinen, geometriaa voi säätää ja voima jakaantuu laajalle alueelle, mikä siivittää pyörän lähes lentoon. Ja se Oscarin palvelu on kyllä omaa luokkaansa pätevyydessään.

karhujii
31.12.2012, 08.33
Jes, kiitos evästyksistä. Harmi että muutkaan eivät ole löytäneet arvosteluja - vaikka eipä nuo lehtijutut kyllä näitä valistuneita mielipiteitä parempia ole ennenkään olleet.

Katson vielä kerran peiliin ja käyn läpi talven alennusmyynnit ennen Oscarin luo palaamista. Look 586 ja Giant TCR Advanced irtoaisi nyt alle parin tonnin. Ehkä niissä järki voittaisi?

J. Conrad
01.01.2013, 10.22
Tuossa GMaxissa on aivan ihmeelliset vastatuuli- ja ylämäkiominaisuudet. Wilierilläni jään ko. olosuhteissa kuin täi tervaan. GMax sen sijaan vain tuntuu kiihtyvän ylämäkeen ja vastatuuleen. Suunnittelufilosofia on omansa, ehdotonta keveyttä ei haeta vaan nopeutta ja mukavuutta. Gir'sin GMaxin ja GStar S:n keskikörakenne on ainutlaatuinen, geometriaa voi säätää ja voima jakaantuu laajalle alueelle, mikä siivittää pyörän lähes lentoon.

Mikäköhän niissä on se "juttu" että ne on niin nopeita? Ja aiemminkin kuullut tuon "se menee ylämäkeen kuin itsestään". Mikä sen tekee?

ejex
01.01.2013, 14.42
Minäkin tuppaan aina putoamaan Gir's-kuskeille ja olen luullut, että olen liian vanha pysymään peesissä. Helpottaa kun tietää, että kyse onkin välineistä. Pitäsiköhän käydä sillan kupeessa?

Tassu
04.01.2013, 14.05
Kiitokset erinomaisesta palvelusta ja turinoista pyörän kasauksen yhteydessä (ei mun pyörä vaan tuleva omistaja katteli siinä vieressä). Mihinkään ei ollu kiire, aikaa oli vastata kysymyksiin ja sain hyää tietoa useammastakin asiasta, jotka sitten omaksun tai en. :)

Halloo halloo
04.01.2013, 19.37
^ Samaa olen havainnut, kun liikkeeseen olen eksynyt. Ei ollut tyhmiä kysymyksiä, oli vain asiallisia vastauksia.

turtsa
10.01.2013, 14.15
Suuret kiitokset Itä-Helsingin pyörähuollolle taas kerran. Matkalla töistä takavaihtaja pyörähti "röykytyksessä" ja katkesi. Onneksi vauhti oli malttillinen ettei tullut muuta vahinkoa.
Sieltä löytyi heti vaihtaja,hinta oli vielä kilpailukykyinen. Onneksi toimivia kivijalka kauppoja vielä löytyy. Ei olisi paljon lohduttanut "gunterille" soitella ja odotella muutama viikko.
Kaiken kruunasi mukava palvelu ja ennenkaikkea ammattitaitoinen ote asioiden hoitoon.

Grom
18.02.2013, 13.23
Olen tuolla Mäkelänkadun Cyclecenter keskustelussa jo valittanut miten minulle myytiin käytännössä epäkuntoinen pyörä. Se laitettiin kuntoon Itä-Helsingin pyörähuollossa ammattitaitoisella otteella, kiitos siitä. Pidän kaverin "ei kompromisseja" -asenteesta. Huonoa ja halpaa ei suostuta yksinkertaisesti myymään. Jotkut asiakkaat se ehkä karkottaa, mutta minusta tuli kanta-asiakas kertaheitolla. Virkistävää löytää kauppa, jossa uskalletaan kertoa miten asiat ovat, eikä vain myötäillä asiakasta että "juu kyllä me sulle huippupyörä tehdään eikä maksa lähes mitään..." Se johtaa sitten vain hermoja ja lompakkoa raastavaan korjailukierteeseen.

Saska
26.02.2013, 16.40
Olen tuolla Mäkelänkadun Cyclecenter keskustelussa jo valittanut miten minulle myytiin käytännössä epäkuntoinen pyörä. Se laitettiin kuntoon Itä-Helsingin pyörähuollossa ammattitaitoisella otteella, kiitos siitä. Pidän kaverin "ei kompromisseja" -asenteesta. Huonoa ja halpaa ei suostuta yksinkertaisesti myymään. Jotkut asiakkaat se ehkä karkottaa, mutta minusta tuli kanta-asiakas kertaheitolla. Virkistävää löytää kauppa, jossa uskalletaan kertoa miten asiat ovat, eikä vain myötäillä asiakasta että "juu kyllä me sulle huippupyörä tehdään eikä maksa lähes mitään..." Se johtaa sitten vain hermoja ja lompakkoa raastavaan korjailukierteeseen.

Niin oskari varmaa teki säädöt ja fiksaukset ihan ilmaseks.

Grom
26.02.2013, 18.12
Niin oskari varmaa teki säädöt ja fiksaukset ihan ilmaseks.

???
Ei tehnyt. Pyörän sai kuntoon, toisin kuin sen myynyt liike.

pesuman
28.06.2013, 12.36
Itä-Helsingin pyörähuolto on kiinni 7.7.2013 saakka. Ei taida olla sesonki juuri nyt?

mtok77
28.06.2013, 13.26
Itä-Helsingin pyörähuolto on kiinni 7.7.2013 saakka. Ei taida olla sesonki juuri nyt?

Kai yrittäjäkin saa hetken lomaa pitää?

Rautaperse
28.06.2013, 15.47
Eikö se sesonki ala olla jo takanapäin, kun juhannus on ohi?

erkkk
29.06.2013, 09.50
Itä-Helsingin pyörähuolto on kiinni 7.7.2013 saakka. Ei taida olla sesonki juuri nyt?
On sesonki, mutta käsittääkseni pitkään jatkuneet ympäripyöreät päivät aiheuttaa akuuttia loman tarvetta. Lepoa on helpompaa järjestää isommilla puljuilla, pienemmillä on pakko pistää hetkeksi kiinni.

Crivens
08.07.2013, 17.36
Paljonkos täyshuolto huutaa täällä ja mitä pitää sisällään?
Itselläni pitäisi huoltaa iskarit ja ottaa muut huollot vielä siihen niskaan :(

Rituli
09.07.2013, 18.55
Paljonkos täyshuolto huutaa täällä ja mitä pitää sisällään?
Itselläni pitäisi huoltaa iskarit ja ottaa muut huollot vielä siihen niskaan :(

Suosittelisin seuraavaa:

Soita 0400 842 648
Meilaa: kauppa@ihph.fi
Käy kysymässä: Meripellontie 11 C, 00910 Helsinki

Crivens
09.07.2013, 19.15
Kävi mielessä, mutta ajattelin olla vaivaamatta kiireistä herraa ja kysäistä täältä ennen yhteydenottoa.
Joutunen siis sittenkin vaivaamaan :)

Frosty
24.07.2013, 19.44
Takuuasian vuoksi tuli IHPH:ssa asioitua. Taitaa tämän paikan ovi olla sellaista uudelleenavattavaa mallia. Siinä määrin asiallista toimintaa ja palvelua.

Kiitos!

Pate@
20.12.2015, 14.34
IHPH on kaikesta huolimatta ilmeisesti jatkamassa toimintaa????

Uusi vetäjä tai lähipiiri voisi ihan markkinointimielessä kertoa vähän infoa tulevasta.

HeikkiK
20.12.2015, 22.27
Hei Kaikki! Olen jatkamassa Itä-Helsingin pyörähuollon toimintaa helmi-maaliskuussa. Avajaisista lisää tietoa lähempänä. Olen vetänyt Kunnon Kauppaa Tikkurilassa muutaman vuoden. Olen itse ajellut enempi maastopyörillä mutta tunnen myös maantiepyörät. Terveisin: Heikki Klemetti

klautan
24.12.2015, 17.34
Hienoa! Jatkuuko Girs myynti?

HeikkiK
26.12.2015, 10.05
Kyllä jatkuu.

Pumafi
26.12.2015, 14.40
Kyllä jatkuu.

Iso peukku!

Rituli
17.02.2016, 20.40
Liikehdintää "sillankupeessa". Ikkunassa oli uusi mainosteippi ja katolla uusi kyltti.

HeikkiK
18.02.2016, 17.27
Remonttia ollaan tehty nyt parisen viikkoa ym sellaista. Jos näkyy valot päällä niin tulkaa moikkaamaan!

kuovipolku
10.03.2016, 22.39
Tänään iltapäivällä ovessa oli vielä riippulukko eivätkä aukioloajat olleet näkyvästi esillä. Ikkunasta sisään kurkatessa pyörärivistöstä erottui hieman yllättäen Lapierren maantiepyörämalleja: Aircode, Xentius ja Sensium ainakin.

HeikkiK
12.03.2016, 22.31
Avajaiset pidetään 19.3 lauantaina kello 10-16. Tarjouksia pyöristä sekä tarvikkeista. Mahdollisuus koeajaa eri pyörämalleja mm Shimano Steps sähköpyörää. Lisätietoja osoitteessa www.ihph.fi ensiviikolla. Kahvi-, pulla- sekä makkaratarjoilu. Tervetuloa!

Finnley
13.03.2016, 16.19
Avajaiset pidetään 19.3 lauantaina kello 10-16. Tarjouksia pyöristä sekä tarvikkeista. Mahdollisuus koeajaa eri pyörämalleja mm Shimano Steps sähköpyörää. Lisätietoja osoitteessa www.ihph.fi (http://www.ihph.fi) ensiviikolla. Kahvi-, pulla- sekä makkaratarjoilu. Tervetuloa!

Jee! Pitääpi tulla piipahtamaan. Olikohan Girs'ejä myös näytillä/tarjolla?

HeikkiK
13.03.2016, 17.09
Kyllä löytyy.

Vicina
31.03.2016, 14.12
Jostain syystä Gir'siä ei kuitenkaan mainita uusilla nettisivuilla. Ja OMS taisi jäädä harvinaisuudeksi?

HeikkiK
31.03.2016, 14.31
Girssejä löytyy tällä hetkellä. Uusista malleista on neuvottelut kesken. OMS ei enään myydä.

Vicina
31.03.2016, 14.35
OMS ei enään myydä.

Sääli. Menestystä kuitenkin liikkeelle.

HeikkiK
31.03.2016, 14.39
Kiitos!. Tämä johtuu siitä että OMS rungoissa ei ole CE merkintöjä.

Arosusi
01.04.2016, 09.52
Mitä tuo CE metkintä käytännössä tarkoittaa kun OMS:n runkoja käsittääkseni on aikaisemmin myyty?
Laitonta toimintaa???!!!

kuovipolku
01.04.2016, 12.43
Käsittääkseni polkupyörien - poislukien sähkökäyttöiset ja sähköavusteiset pyörät - CE-merkintä ei ole pakollista. Näin ollen niiden maahantuonti ja myyminen on ollut täysin laillista. Niillä ajaminen on samoin täysin laillista.

Ensimmäisten pienten pyöräerien kohdalla ei liene ollut mielekästä aihetta käyttöturvallisuuden kannalta tarpeettomaan merkintään. Rungot ja valmiit pyörät myytiin käytännössä kaikki pois viimeistään Oscarin pajan lopetuksen yhteydessä. Gir's on marginaalimerkkinäkin volyymiltaan sen verran suuri että tilanne on sen osalta toinen. Uusi yrittäjä tekee tietenkin omat ratkaisunsa omasta näkövinkkelistään ja voi painottaa harkinnassaan eri seikkoja.

PS Uudelleen avattu liike on sisältä fiksunnäköinen, uudet pyörämerkit kiinnostavia ja kauppiaan asenne vaikuttaa oikeanlaiselta.

HeikkiK
01.04.2016, 13.54
Ensimmäisenä tulee vastuukysymykset esim. Onnettomuuden sattuessa. Missään tapauksessa en ole sitä mieltä että OMS rungot olisivat huonoja tms. Asiaa selviteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen että hinnat nousevat liikaa CE merkintöjen myötä.

UKK
01.09.2016, 20.59
Hienoa kunnioitusta Girsiltä: http://en.girs-bikes.com/catalog2016/oscar.html

Sotanorsu666
01.09.2016, 22.04
Hienoa kunnioitusta Girsiltä: http://en.girs-bikes.com/catalog2016/oscar.html

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa.

kuovipolku
01.09.2016, 22.51
Ylläolevaan liittyen voidaan ehkä mainita tai mainostaakin että Oscarista (tai muista Gir's-pyöristä kiinnostuneen voi ottaa yhteyttä Mastervelo oy:hyn sen Facebook-sivun (https://www.facebook.com/mastervelooy/) tai sieltä löytyvän yhteystiedon kautta Firma on Oscarin pyöräilykaverien perustama ja sen toiminta on varsin pienimuotoista mutta asiat hoituvat.


Tästä nykyisestä IHPH:sta sen verran että se edustaa toista, vähän suurempaa ranskalaista merkkiä eli Lapierreä (jolla silläkin on suomalainen yhteys sikäli että sehän on ollut Jussi Veikkasen ammattilaisuran ajan FDJ:n käyttämä pyörä). Joitain Gir'sin cyclocrossareita vielä kyllä löytyy.

Mies tiskin takana on muuten nimeltään Juho ja on kaveri jonka käsiin kyllä uskaltaa pyöränsä antaa.

Ari H
08.09.2017, 15.12
IHPH on lopettamassa Vuosaaren sillan kupeessa; sääli. Ainakaan viikko sitten ei ollut tietoa uudesta paikasta.

kuovipolku
08.09.2017, 21.15
Uusi toimitila taitaa kuitenkin olla etsinnässä, toivotaan että sellainen löytyy vaikka ei liene ihan helppo yhtälö ratkaistavaksi. Myymälän ja huollon tarvitsemat tilat, sopiva liikepaikka ja kohtuullinen vuokra eivät aina kohtaa. No, keväällä ilmeisesti ollaan viisaampia.

PS Myllypuron ostarilla olisi vapaata tilaa eikä se ainakaan nykyistä huonompi sijaintivaihtoehto olisi, mutta voi olla että omistaja uskoo vahvasti että rakenteilla olevan ammattikorkeakoulun valmistuttua vuokralaisia on tulossa jonoksi asti korkeallakin vuokratasolla. Kontula voisi olla toinen mahdollinen paikka, mutta sopivaa tilaa ei taida olla tarjolla. No, hyvämaineinen liike saattaa pärjätä vaikka jonkin teollisuusalueen kätköissä.

Madone 4.9
10.09.2017, 19.41
Uusi toimitila taitaa kuitenkin olla etsinnässä, toivotaan että sellainen löytyy vaikka ei liene ihan helppo yhtälö ratkaistavaksi. Myymälän ja huollon tarvitsemat tilat, sopiva liikepaikka ja kohtuullinen vuokra eivät aina kohtaa. No, keväällä ilmeisesti ollaan viisaampia.

PS Myllypuron ostarilla olisi vapaata tilaa eikä se ainakaan nykyistä huonompi sijaintivaihtoehto olisi, mutta voi olla että omistaja uskoo vahvasti että rakenteilla olevan ammattikorkeakoulun valmistuttua vuokralaisia on tulossa jonoksi asti korkeallakin vuokratasolla. Kontula voisi olla toinen mahdollinen paikka, mutta sopivaa tilaa ei taida olla tarjolla. No, hyvämaineinen liike saattaa pärjätä vaikka jonkin teollisuusalueen kätköissä.

Kontulan ostarille ääni, siellä on vieläkin liikaa kuppiloita ja todellakin liian vähän pyöräliikkeitä, minusta saa ainakin vakioasiakkaan kun sinne pistää liikkeen.

Ari H
29.09.2017, 12.47
Pyöräilin eilen liikkeen ohi; näytti olevan tyhjä tai lähes tyhjä.

Pate@
11.10.2017, 17.43
Tyhjältä näytti ohiajaessa, mutta ikkunassa oli Mastervelon tarra. Onko tominta ja Gir's myynti ehkä jatkumassa?

kuovipolku
11.10.2017, 21.22
Gir'sin myyntihän on jatkunut jo jonkin aikaa juuri Mastervelon kautta vaikkei varsinaista liiketilaa tai kuten sanotaan kivijalkakauppaa ole ollutkaan. Nyt sellainen "avautuu lähiaikoina" eli kun remontti valmistuu vanhoihin tiloihin tulee uusi liike. Myynnissä tulee olemaan Gir'sin pyörien lisäksi näitä muitakin laatu- tai jopa high end -merkkejä kuten Black Inc ja Ceramic Speed.

Siitä kuuluuko konseptiin myös huoltotoiminta, oli se sitten omien myytyjen pyörien tai "pyöräilypyörien" yleensä, minulla ei ole mitään tietoa - your guess is as good as mine - mutta eiköhän sekin selviä sitten kun avajaispäivästäkin kerrotaaan ja viimeistään kun ne pidetään.

https://mastervelo.fi
https://www.facebook.com/mastervelooy/


PS Itä-Helsingin Pyörähuollon nimellä ja tiloissa pitkähköksi venähtäneen katkon jälkeen toimintaa jatkanut IHPH oli kyllä laatupaikka josta sai pätevää, nopeaa ja luotettavaa huoltoa ja apua erilaisiin fillariongelmiin. Harmi vain että vanha kanta-asiakaskunta taisi liki kokonaisuudessaan keritä hakeutua muualle ja löytää uudet vakiomestansa eikä sittenkin syrjäisen sijainnin, melko vähäisen mainonnan ja ehkä XXL:nkin läheisyyden takia uusia asiakkaita tullut tarpeeksi tiheään tahtiin. Toivon hyvää jatkoa jos ja kun uusi paikka jostain löytyy!

kuovipolku
27.10.2017, 07.42
IHPH on kuten todettu loåpettanut toimintansa - ainakin toistaiseksi eikä ole varmaa tietoa missä se jatkaa tai jatkaako edes samalla nimellä - mutta aivan kohta eli ensi keskiviikkona avaa ovensa Mastervelo:

"Mastervelo Oy avaa liiketilan ja pyörähuollon Helsingin Meripellontielle 1.11.2017.

Tervetuloa tutustumaan mm. Gir’s maantie- ja aika-ajopyöriin sekä Black Inc kiekkoihin.

Löydät meidät vanhasta tutusta paikasta (ent. IHPH), viikolla 44 olemme paikalla ke-pe klo 10:00-17:00"

Ari H
30.10.2017, 10.26
Kävin perjantaina kurkkimassa ikkunan takana; näytti olevan puolivalmis. muutama GIR ja sohva. Ja ovessa oli lappu, jossa kerrottiin avautuvan 1.11.

Jari V
31.10.2017, 14.49
Ensimmäisenä tulee vastuukysymykset esim. Onnettomuuden sattuessa. Missään tapauksessa en ole sitä mieltä että OMS rungot olisivat huonoja tms. Asiaa selviteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen että hinnat nousevat liikaa CE merkintöjen myötä..

Trafista kerrottiin minulle ettei fillareissa ole koskaan ollut CE merkintää eikä sitä tule eikä pidä edes mainostaa. Taisi olla joku Hörhammer.

Lare
13.11.2017, 17.08
Oli auki. En ostanut mitään, mutta sain ilmaista ilmaa renkaaseen.

kuovipolku
13.11.2017, 17.43
.

Trafista kerrottiin minulle ettei fillareissa ole koskaan ollut CE merkintää eikä sitä tule eikä pidä edes mainostaa.

Nin, CE-merkintä vaaditaan vain EU-kielellä pedeleceiltä eli sähköpyöriltä. Mutta tämähän ei tarkoita sitä etteikö olisi olemassa tavallisia polkupyöriä tai ainakin niiden runkoja koskevaa kansainvälistä standardia, jonka vaatimusten täyttämistä eli käytännössä jonkun hyväksytyn testiproseduurin läpäisemistä voidaan eri Euroopan maissa myytäviltä pyöriltä vaatia.

HeikkiK saattoi vastauksessaan vähän oikaista mutkia suoriksi ja olla rasittamatta meitä turhana pitämällään nippelitiedolla ja puhui CE-merkinnästä eikä esimerkiksi DIN EN ISO 4210:stä koska arveli ensinmainitun olevan meille tutumpi.

kuovipolku
13.11.2017, 17.45
Oli auki. En ostanut mitään, mutta sain ilmaista ilmaa renkaaseen.

Totta hitossa oli auki kun avajaiset olivat - kuten täälläkin uutisoitiin - kaksi viikkoa sitten! Mutta viitaten omaankin epävarmuuteen siitä kuuluuko uuden liikkeen toimintakonseptiin myös pyörähuolto, vastaus on nyt selvä:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23435080_526908197658948_4183413338063597776_n.jpg ?oh=58f15c2eeb070fab7cc79a4757970a70&oe=5AA9A235

PS Liikkeeseen jossa osataan käyttää tavuviivaa (tai ainakin tilata sellainen mainosjuliste jossa yhdyssanoja ei kirjoiteta erikseeen) uskallan minäkin viedä pyöräni

kuovipolku
06.06.2018, 23.35
IHPH sai siis jonkin verran jatkoaikaa Tikkurilan Kunnon Kaupan sivuliikkeenä. Ilmeisesti suunniteltu konsepti ei loppujen lopuksi toiminut tai hommaan oli ehkä lähdetty enemmänkin markkinoita tunnustelemaan.

Mutta perinteet jatkuvat samoissa tiloissa uusien tekijöiden voimin ja uudella nimellä. https://mastervelo.fi/huolto/ tai https://www.facebook.com/mastervelooy/

Omia ja ajokaverien kokemuksia sekä kaupasta että huollosta on kertynyt sen verran että uskaltaa suositella varauksetta. Osaamista ja kiinnostusta asiakkaiden toiveita kohtaan löytyy riittävästi. Maantiepyörän sähkövaihteiden säädöt laitetaan just eikä melkein ja vanhan rapakelikrossarin/talvikelien työjuhdan kunnostus ja uudistus hoidetaan samalla lailla kuin uuden huippukilpapyörän myynti.

Ari H
11.02.2019, 10.11
Kävin eilen kävelyllä katsomassa, mitä olisi Mastervelon ikkunassa tarjolla - ei ollut mitään.
Kauppa oli tyhjä. Lopetettu?

kuovipolku
11.02.2019, 13.21
Liike ja huolto jäivät syyskauden päätteeksi ansaitulle talvilomalle, mutta valitettavasti mulla ei ole sen parempaa, tarkempaa tai ajantasaisempaa tietoa.

Mutta jos on asiaa tai tarvetta Tommillehan voi laittaa viestiä - yhteystiedot sentään löytyvät nettisivulta ja/tai Facebookista - ja vastaustakin on varmasti lupa odottaa kohtuullisessa ajassa.

Ari H
11.02.2019, 16.03
^ Kiitos - toivottavasti ovat vain talvitauolla.
Ei tässä mitään hätää ole.

kuovipolku
11.02.2019, 19.45
Sanotaanhan sitä että hyvää kannattaa odottaa;) Mutta voihan mä yrittää kautta rantain ottaa asiasta selvää. Tai miksen kysyä suoraan. Voihan talvitauon lisäksi olla kyse myös uusiin tiloihin muutosta, vuokrasopimuksen päättymisestä tai jostain sellaisesta (jos siellä kerran liike näytti ihan tyhjältä).

Olisi todella harmi, jos mukava, aina asiantuntevaa, pätevää ja hyväntuulista palvelua tarjonnut lähipyöräliike ja -huoltomesta katoaisi.