PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sellon pyörä



Timo W
25.02.2010, 07.43
Jokos foorumilla on kokemuksia Leppävaaran uudesta kaupasta (http://www.fillari-lehti.fi/perus/readnews.asp?id=2010299252081)?

Kaverin kertoman perusteella vaikuttaa varsin lupaavalta tulokkaalta. Toivottavasti liiketoiminta sujuu ja saamme tästä hyvän putiikin lähiseudulle. Täytyy itse käydä tsekkaamassa lähiaikoina.

JackOja
25.02.2010, 08.18
Eihän tuo http://www.sellonpyora.fi/ voi läpeensä paha olla kun siellä Spessujakin myydään. :cool: Pitää tsekata joskus lähistöllä ajellessa.

Ana75
25.02.2010, 09.17
Pitääkin käydä tsekkaamassa tuo liike, kun on työmatkan varrella (autolla mennessä). Ihan hyvällä mestallahan tuo liike on. Ei muuta kuin lycka till! :)

JMV
25.02.2010, 14.10
Hyvältä vaikutti vaikka pienet tilat onkin. Liikkeessä onnistuu pikahuolto ja isommat huollot tekevät Nurmijärvellä isommissa tiloissa.

Spessun tavaraa hyllyssä, suoraan Hollannin varastosta hankkivat käsittääkseni. Lisäksi Helkaman pyöriä ja ainakin FCF:n tankoja jne. sekä Panaracerin renkaita Foxcompin kautta hankittuna.

Toinen omistaja näytti tutulta Lauttasaaren Best Brakesin ajoilta. Sopivasti itselläkin työmatkan varrella joten eiköhän tuolla tule muulloinkin vierailtua.

VPR
25.02.2010, 16.42
Kävin kuikuilemassa ikkunan takana pari viikkoa sitten ja ajoin tänään autolla ohi, pitää käydä ensi viikolla paremmalla ajalla kun firma on ihan koulun vieressä.

Vasara45
25.02.2010, 17.03
Ihan kävelymatkan päässä. Asiaa!!

JackOja
26.02.2010, 11.06
...Spessun tavaraa hyllyssä, suoraan Hollannin varastosta hankkivat käsittääkseni....

Tarkoittaako tuo muuten tuontia ohi virallisen maahantuojan?

Mr Hyde
26.02.2010, 11.17
Tarkoittaako tuo muuten tuontia ohi virallisen maahantuojan?

Ei tarkoita.

Hyötypolkija
26.02.2010, 14.02
Pitäisköhän mun viedä Yosemite sinne huoltoon, kun on Piilteman ajotieturissa vähän kontaktihäikkää? :D

Joo, ei kuulosta ihan mun liikkeeltä, mutta oikeasti hienoa, että näitä (mahdollisesti) kunnon pyöräliikkeitä tulee lisää. Suunta on ainakin oikea.

Aika suppeaa muutenkin pyöräilyyn liittyvä tarjonta ollut Leppävaaran alueella.

Ohjaan
26.02.2010, 15.54
Pitäisköhän mun viedä Yosemite sinne huoltoon, kun on Piilteman ajotieturissa vähän kontaktihäikkää? :D

Joo, ei kuulosta ihan mun liikkeeltä, mutta oikeasti hienoa, että näitä (mahdollisesti) kunnon pyöräliikkeitä tulee lisää. Suunta on ainakin oikea.


Eiks tuo ole vähän ristiriitaista? Jos kerran Bilteman kama kelpaa sinulle, niin onko sitten väliä kunnollisista pyöräliikkeistä?

Hyvä, että alalle tulee uusia yrittäjiä!

Risto Koivunen
26.02.2010, 17.06
Olisiko jollakulla paikalla käyneistä tietoa liikkeen aukioloajoista?

Hyötypolkija
28.02.2010, 14.06
Eiks tuo ole vähän ristiriitaista? Jos kerran Bilteman kama kelpaa sinulle, niin onko sitten väliä kunnollisista pyöräliikkeistä?


Niin siis ei sillä mun pyöräilylle ole mitään suoraa merkitystä, mutta kaikki mikä yleisesti edistää pyöräilyä, on hyvä juttu. Tuollainen vähän näkyvämmälle paikalle tuleva laatuliike saattaa kääntää jonkun autoilijan vaikka pyöräilijäksikin. Vaikkapa elämää jäsentelevän nuoren insinöörin on helpompi kulkea esim. työmatka fillarilla, kun löytyy kunnon kamat 3km:n työmatkaa varten, että näyttää heti pyöräilijältä. :cool: :D

VPR
01.03.2010, 17.00
Kävin tänään pyörähtämässä, oli oikein mukava kokemus. Vielä oli hieman väljän näköistä ja parketti näkyi hyvin mutta asia korjaantuu kuulemma lähiviikkoina kun tulee uusi kuorma. Tällä hetkellä myymälässä oli Spessulta noin viisi maastopyörää, Allez-maantievehje, käsittääkseni Mr Hyden (http://fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=22279) Tarmacci, Surlyn Steamroller-fiksi ja pari muuta joita en muista. Uudessa kuormassa ainakin Epicciä, Stumpjumperia ja Tarmaccia. Varusteista hyllyssä oli Spessun kenkiä, kypäriä, pullotelineitä, pumppuja, tiimivaatteita, satuloita, satulalaukkuja ja saattoi olla tankojakin. Hollannista tulee kuulemma. Renkaita oli Panaracerilta, jatkossa tulee myös Schwalbea ja Micheliniä. Keväämmällä siirretään lasten pyörät pihalle niin saadaan harrastusvälineet paremmin esille. :cool: Meridan pyörät tulevat maalis-huhtikuun vaihteessa. Sain myös messiin Spessun katalogin ja hinnaston ja kutsun Fillarimessuille, myyjä jonka kanssa juttelin on kuulemma edustamassa Foxcompin ständillä ja kirjotti kyseisen firman nimen kutsujaksi. Nettisivuja pakerretaan joka hetki kun keritään ja ne ilmestyvät lähiviikkoina.

VPR
02.03.2010, 23.03
Sivuilla on jo oikein kuvakin: http://www.sellonpyora.fi/

Toivottavasti sivut eivät jää aivan noin alkeellisiksi mitä nykyinen versio lupailee.

Risto Koivunen
02.03.2010, 23.11
Toivottavasti sivut eivät jää aivan noin alkeellisiksi mitä nykyinen versio lupailee.

Ainakin siellä lukee että sivujen teko on vielä kesken.

Toisaalta, jos tarkoituksena on pyörittää kivijalkakauppa ilman mitään verkkomyymälää, niin ei niitten kaupan kotisivujen välttämättä tarvitse kaikkea mahdollista kertoa.

bere
03.03.2010, 01.50
Niin siis ei sillä mun pyöräilylle ole mitään suoraa merkitystä, mutta kaikki mikä yleisesti edistää pyöräilyä, on hyvä juttu. Tuollainen vähän näkyvämmälle paikalle tuleva laatuliike saattaa kääntää jonkun autoilijan vaikka pyöräilijäksikin. Vaikkapa elämää jäsentelevän nuoren insinöörin on helpompi kulkea esim. työmatka fillarilla, kun löytyy kunnon kamat 3km:n työmatkaa varten, että näyttää heti pyöräilijältä. :cool: :D

Ihme naljailua. Hyvä vaan jos ihmiset ajaa pyörillä. Itsehän en ryhdy harrastamaan mitään mitä ei saa käännettyä välineurheiluksi, enkä oikein näe siinä ongelmaakaan.

Sirkkusofia
03.03.2010, 07.37
Hyvä vaan, että tulee kunnollinen fillarikauppa lähiseudulle! Täytyykin käydä ohikulkumatkalla katsomassa, josko löytyisi uudet nakit ykköspyörään..

majis
03.03.2010, 07.38
Loistavaa että tulee pyöräkauppa työpaikan lähelle. Voi käydä shoppailemassa ihan työajalla.

Nappulakenka
04.03.2010, 18.21
Kävin tuossa ennen kaupassa käyntiä vähän katselemassa ja hyvältä näyttää :) Pyöriä oli jo enemmän ja messua varten oli jo pakkaukset käynnissä. Ilmapiiri liikkeessä erinomainen ja oli helppo jutella myyjien kanssa. Tuohon Leppävaaraan olen jo pidemmän aikaa toivonut alan liikettä.

Tavaraa tulee vielä lisää ja osuupa tuo messukin hyvään saumaan :) Tulevaisuudessa on helppo asioida Sellon Pyörässä :)

Tumppu
17.03.2010, 14.27
Kävin kans Sellon pyörässä ja siellä näyttäs olevan pari mielenkiintosta vaihtoehtoo:

Specialized Allez Comp n.1500€
http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCBkModel.jsp?sid=10Allez&eid=4350&menuItemId=9395

Merida HFS 905-com alle 2000€ (taisi olla tämä, en ihan varma)
http://www2.merida-bikes.com/en_INT/Bikes.Detail.189

Onko kokemuksia noista pyöristä tai suositusta kumpi olisi parempi? Merkkinä parempi? Katsoin jostain fillari-lehden arvostelusta, että Specializedin Tarmac:ia ei juuri kehuttu, kisakuskin mielestä satula oli huonon mallinen, ajoasento ei niin hyä jne. sai vain 3/5 pistettä, kuitenkin SaxoBank ja Astana ajaa tuon merkkisillä pyörillä kisaa, en oikein usko että olisi niin huono?

Mutta lähinnä kumpaa pyörää noista suosittelisitte, kun tarkoitus olisi kuitenkin käyttää lähialueen palveluita eli Sellon pyörää :)

JackOja
17.03.2010, 14.44
...kumpaa pyörää noista suosittelisitte, kun tarkoitus olisi kuitenkin käyttää lähialueen palveluita eli Sellon pyörää :)

Tämähän onkin uusi virkistävä lähestymistapa, että pyörä pitää saada tietystä kaupasta. Nooh, jos saa hyvät alennukset niin... enpä taida viitsiä muita spessu-kauppoja mainitakaan...


Onko kokemuksia noista pyöristä tai suositusta kumpi olisi parempi? Merkkinä parempi?...Spessu tietenkin. Mutta samasta tehtaastahan nuo tulevat.


...Katsoin jostain fillari-lehden arvostelusta, että Specializedin Tarmac:ia ei juuri kehuttu...
Mitä sillä on väliä mitä Tarmacista sanotaan jos olet Allezia ostamassa, sehän on eri malli.


...kisakuskin mielestä satula oli huonon mallinen, ajoasento ei niin hyä jne. sai vain 3/5 pistettä...
Oletko sinäkin kenties kisakuski? Jos olet niin ei se varmaan sitten sovi :rolleyes:

Satulan voi vaihtaa vaikka ennen kuin kantaa fillarin kaupasta ulos. Satulan sopivuus on vähän sellainen persekohtainen juttu.

Fillari-lehden "vertailuista" tai pisteistä ei kannata kauhiasti vetää johtopäätöksiä, kokeile itse :)


...SaxoBank ja Astana ajaa tuon merkkisillä pyörillä kisaa, en oikein usko että olisi niin huono?Se on varmaan ihan ok pyörä.

Tumppu
17.03.2010, 15.17
No mulla ei aikasemmin ole maantiepyörää ollutkaan ja jos tulee vikaa niin voin kävellen käydä heittämässä huoltoon :) Kävin kyllä Velosportillakin, mutta siellä tuntui tilauksissa kestävän melko kauan varsinkin jos ei halua hyllystä Bianchia. Täältä liikkeestä luvattiin paljon nopeampi toimitusaika.

Jossain Bicylcing lehessä luki että Allez jäljittelisi geometrialtaan paljon Tarmacia (liekö mainospuhetta vaan), mutta vaikee sanoo kun en oo testannu. Siks aattelin alottaa tollasella halvemmalla, kun en oo vielä kisakuski :D Mutta ehkäpä joskus veteraanisarjoissa sitten...

Oiskos sellaseen mielipidettä kun olen 186 pitkä ja sisäreisi on 78 cm ja ajattelin että rungon koko voisi olla 56 (vai 58) tuossa Spessussa? Tarkotus ajaa pitkää lenkkiä pyörällä tukemassa päälajin peruskuntotreenejä.

JackOja
17.03.2010, 15.26
Oiskos sellaseen mielipidettä kun olen 186 pitkä ja sisäreisi on 78 cm...

Oletko ihan varmasti mitannut tuon oikein? Kuullostaa aika lyhyiltä jaloilta.

Jos olet valmis sijoittamaan 2000 niin ostaisin mielummin hiilikuiturunkoisen kuin alumiinisen maantiepyörän, esim. halvimman Roubaix- tai Tarmac-mallin jos se on Spessu se merkki.

Tumppu
17.03.2010, 15.33
oho taisi mennä numerot vääripäin, siis 87. Onko itse ajossa paljon eroa onko hiilikuituinen runko, muuta kuin on kevyempi? Spessu vois olla se merkki, siitä vaan en oo hirveenä löydy käyttäjäkokemuksia? Bassoa meinasin ensin, mutta tuntu kestävän tilaus niin pitkään ja osiakin varmaan yhtä hankala saada, että taidan unohtaa.

Risto Koivunen
17.03.2010, 16.30
Bassoa meinasin ensin, mutta tuntu kestävän tilaus niin pitkään ja osiakin varmaan yhtä hankala saada, että taidan unohtaa.

Mitä tuohon osien saatavuuteen tulee, niin kannattaa ottaa huomioon että se firma jonka nimi siinä pyörän rungossa lukee (oli sitten Specialized, Basso, Merida, Colnago, Bianchi tms.) on todennäköisesti itse valmis(tut)tanut lähinnä sen rungon, kun muut osat on sitten hankittu muilta näihin osiin erikoistuneilta valmistajilta (esim. Shimano).

Näillä osavalmistajilla on sitten omat, runkovalmistajista riippumattomat jakeluketjunsa, joitten kautta (vara)osia toimitetaan suoraan jakeluportaaseen ja jälleenmyyjille. Lisäksi monet osat ovat riittävän standardoituja jotta voit aivan huoletta korvata alkuperäisen osan jonkin muun osavalmistajan vastaavankokoisella osalla.

Eli jos varaosien saatavuus huolestuttaa, niin ei kannata tuijottaa siihen runkovalmistajan nimeen, vaan kylmän rauhallisesti ottaa itse osalista käteen ja selvittää kuinka helposti mitäkin osaa (tai yhteensopivaa muun valmistajan osaa) on saatavissa. Tähän voi mennä tovi, ennen kuin termit alkavat aueta.

Eri asia on sitten jos pyörän runko leviää takuu-aikana: tällöin riippuu tietenkin runkovalmistajasta (ja välikäsistä) kuinka kauan aikaa menee korvaavan rungon saamiseen.

Ohjaan
19.03.2010, 20.40
oho taisi mennä numerot vääripäin, siis 87. Onko itse ajossa paljon eroa onko hiilikuituinen runko, muuta kuin on kevyempi? Spessu vois olla se merkki, siitä vaan en oo hirveenä löydy käyttäjäkokemuksia? Bassoa meinasin ensin, mutta tuntu kestävän tilaus niin pitkään ja osiakin varmaan yhtä hankala saada, että taidan unohtaa.

Uskoisin kyllä, että Spessusta löytyy enemmän käyttäjäkokemuksia kuin Bassosta. On hieman eri kokoluokan merkkejä :rolleyes:.

VPR
19.03.2010, 22.19
Tuolta kommentteja Spessusta. (http://www.roadbikereview.com/cat/latest-bikes/road-bike/specialized/PRD_290721_5668crx.aspx)

qalleK
07.04.2010, 20.38
Jos vaikka palataan aiheeseen niin voisin kertoa omat ensi tyypit uudesta lähikaupasta.

Eilen menin kyselemään pistosuojanauhan perään, mutta satamalakon jälkivaikutuksista johtuen ei ollut nauhat vielä hyllyyn kerenneet. No eipä siinä, kaverit ottivat meikäläisen numeron talteen ja lupasivat ilmoita jahka nauhaa saapuu hyllyyn. Ja kas tänään aamupäivästä tulikin jo viesti, että tavara on saapunut. Ei muuta kun töiden jälkeen kävin nauhan hakemassa. Kaupan päälle vielä sain asennusvinkkejä.

1. luokan asiakaspalvelua sanon minä. Erittäin hyvät fileet jäi ainakin meikäläiselle ja voin kyllä suositella muillekin.

VPR
07.04.2010, 20.53
Kaikenlaista pikkuhilpettä olen sieltä hakenut lähes viikottain, tänään viimeks kattelin kenkäsuojia mut oli väärää kokoa ja mallia. Tankoteipit tuli hankittua likaisten ja reikäisten tilalle, kuivuis ja putsaantuis tiet niin vois hinkata fillarin kunnolla ja vaihtaa ketjun, pakan ja teipit.

Kontti
07.04.2010, 21.34
1. luokan asiakaspalvelua sanon minä. Erittäin hyvät fileet jäi ainakin meikäläiselle ja voin kyllä suositella muillekin.

Tätä pitää myös kompata. On todella outoa, poikkeuksellista ja hämmentävää, että kun vieraana ihmisenä kävelee suomalaiseen pyöräliikkeeseen ja sopii myyjän kanssa, että myyjä soittaa takaisin, niin että hän todella soittaa - ja vieläpä seuraavana päivänä. Enpä voi samaa sanoa mistään muusta pyöräliikkeestä jossa olen asioinut ensimmäisen kerran. (Ja valtaosassa samalla myös viimeisen kerran)

Hieno homma! Ja kiitokset hyvästä palvelusta!

Nappulakenka
07.04.2010, 22.00
Kävin minäkin eilen kyselemässä käpyä uuteen keulaan, kun olin sellaisen epähuomiossa unohtanut. Siinä hetken juteltiin niitä näitä ja sivussa kysyin käpyä, mutta heillä ei ollut. Tämän jälkeen katsoivat ohjainlaakeri paketteja läpi jos siellä olis ollut, mutta eipä löytynyt sieltäkään. Lopulta ottivat numeron ylös ja lupasivat soittaa heti kun kävyt saapuvat. Tänään kun pääsin kotiin, niin johan se puhelin soi :)

Huomenna käpy talteen ja luennolle :D

On kyllä ensimmäinen pyöräliike missä tunnen oloni kotoisaksi :)

Nappulakenka
09.04.2010, 09.09
Kävin eilen hakemassa kävyn ja mukaan tarttui myös jarrupallat varastoon :D Sain myös samalla hyvät ohjeet, siihen kuinka tuo käpy kannattaa asentaa :) Sanoivat myös, että jos homma ei luonnstu, niin tuo tänne niin napautetaan paikoilleen eli isoa peukkua hienosta asiakaspalvelusta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

kmw
10.04.2010, 15.24
Hyvän oloinen kauppa, oikeesti. Mukaan tarttui kypärä tyttärelle (olisi siellä ollut yx sopivan kokoinen Surly Steamroller iskälle, mutta ei nyt kuitenkaan).

yade
14.04.2010, 15.24
Kävin vkloppuna katsomassa ko. putiikissa pyöräilyhousuja, mutta vaatteet tulevat kuulema vasta parin viikon päästä myymälään. Löysin sitten hyvät pyöräilyhousut toisesta liikkeestä.

Nappulakenka
14.04.2010, 15.29
Kävin vkloppuna katsomassa ko. putiikissa pyöräilyhousuja, mutta vaatteet tulevat kuulema vasta parin viikon päästä myymälään. Löysin sitten hyvät pyöräilyhousut toisesta liikkeestä.
Valitettavasti liike on vasta vähän aikaa sitten avannut ovensa, joten kaikkia tavaroita ei vielä ole saatavilla :( Lisää tavaraa melkein joka viikkoa, että eiköhän sieltä pikkuhiljaa ala löytyä kaikenlaista :)

janneko
15.04.2010, 19.36
Huollossa on ainakin konsulttitason tuntiveloitukset. 40-80e ohjaustangon vaihdosta. :seko: Muuten kyllä ihan mukavan tuntuista henkilökuntaa.
EDIT: korjataan nyt vielä että tuo sisältää tarvittaessa myös vaihteen uudelleen säädön...

Jukkis
21.04.2010, 13.59
Niinpä siinä kävi, että eilen saapastelin liikkeeseen selkeän koeajoväsymyksen valtaamana ajatuksenani kertoa, minkä tyyppinen pyöräilijä olen, ja sen jälkeen koeajaa Meridan CycloCross 3:n. Myyjä suosittelikin mulle mustaa hevosta eli Spessun Crosstrail Experttiä ja päädyin heittämään molemmilla perusteellisen koeajon vaihtelevissa maastoissa ja pinnoilla. Tänään vielä sama koeajosessio uusiksi ja pitkähkön pähkäilyn jälkeen tehtiin Spessusta kaupat. Erittäin asiantuntevaa ja asiakkaan mielipiteitä kuuntelevaa otetta kavereilla. Pitkällisen turinoinnin jälkeen paiskattiin vielä kättä ja huomenna tai perjantaina (miten nyt itse ehdin)haen säädetyn, tarkistetun ja lisävarusteilla päivitetyn Spessuni kotiin.
Aivan varmasti poikkean kaupassa jatkossakin, vaikka asun n. 60 kilsan päässä siitä. Onneksi työpaikka on parin sadan metrin päässä liikkeestä eli olen kyllä varsinainen hannu hanhi tässä suhteessa :D

Bobbie
12.05.2010, 22.47
Todella hyvää palvelua ja hinnat samassa missä muuallakin Helsingissä / Espoossa. Oman kokemuksen mukaan pääkaupunkiseudun kärkeä vaikka tuore tulokas onkin.

jtt
13.05.2010, 21.53
Täältäkin kehut palvelulle.

Ensimmäisen kunnon pyörän hommattuani oli kiire lenkille enkä tajunnut pistää mitään vaseliniinia vaihtamiini polkimiin. Kolautettuani viime viikon lenkillä toisen polkimen kiveen lukkopolkimen jousi sanoi sopimuksensa irti. Yritin yhden illan äheltää polkimia irti kiintoavaimella, mutta polkimet eivät tietenkään liikahtaneetkaan. Kävin sitten seuraavana päivänä kysäisemässä poljinavainta kyseisestä liikkeestä. Tuollaista erikoistyökalua ei hyllystä löytynyt, mutta se olisi toki tilattu, mikäli olisin niin halunnut. Huoltomies kuitenkin ehdotti, että tuo pyörä tänne, niin irroitetaan ne polkimet samantien. Eli pyörä liikkeeseen, huoltomies väänsi polkimia irti muutaman minuutin kunnon työkalulla ja sai ne lopulta irti, eikä edes perinyt mitään muutaman minuutin työstä.

caje
16.05.2010, 13.43
Olin eilen katselemassa kenkiä liikkeessä ja sieltä tarttui spessun monot mukaan. Satuin huomaamaan, että paikalle tuli nainen, jonka rengas oli puhennut. Myyjä tarkisti tilanteen ja vaihtoi uuden samantien. Varsin positiivinen kuva jäi liikkeestä ja ajattelin käydä uudelleenkin.

Yleishuolto maksaisi liikkeessä noin 80 euroa.

Yrityksen nettisivut on vähän... so 90's.

huotah
07.06.2010, 23.22
Kävin Sellon pyörässä ex tempore koeajamassa pari pyörää työpäivän päätteeksi. Sen enempää yksityiskohtiin menemättä arvioin, että palvelu oli erittäin asiallista ja pyrin jatkossa asioimaan heillä aina kun mahdollista. Suosittelen.
:):):)

jtvirtanen
08.06.2010, 16.01
Komppaan edellisiä! Sellon Pyörästä lähti fillari mukaan ja muuta härpäkettä.

Ystävällinen ja mielestäni asiantuntevapalvelu, tosin en ole itse asiantuntija, joten saatettiinhan minua pissiä silmäänkin :)

-Jarmo-

tvo
21.09.2010, 20.18
Huollatinpa pyöräni, kuntohuolto + etuhaarukan vaihto pyöreät 0,1 harrastusyksikköä (ei sis. haarukan vaihtoon tarvittuja osia, jotka toimitin itse). Perjantaina kävin viemässä, eilen olisi ollut haettavissa jos olisin joutanut hakemaan. Siistiä jälkeä, kaikki säädöt vaikuttavat olevan kondiksessa. Hyvä ja ainakin asiantuntevan vaikutelman antava palvelu. Peukku Kimmolle tästä.

Ohjaan
26.01.2011, 10.17
Sivuilla on jo oikein kuvakin: http://www.sellonpyora.fi/

Toivottavasti sivut eivät jää aivan noin alkeellisiksi mitä nykyinen versio lupailee.

Ovat näköjään uudistaneet sivunsa nyt. Näyttää kyllä huomattavasti paremmalta.

VPR
26.01.2011, 10.52
Juu nyt on asiallisen näköistä. Ehkä sinne tulee joskus useampi kuin yksi sivu. :D

Tämän kauden testimaasturit on kuulemma kaikki 29ereita ja firmassa pidetään pientä remppaa jotta saadaan pyöriä ilmaan ja seinille ja lisää tilaa sisälle.

Janu
26.01.2011, 11.56
Hitsi. Niillähän ois Roubaix koeajopyöränä.

ristopee
26.01.2011, 12.05
Mä en nyt aivan ymmärtänyt miten tarjouspyörät eroaa testipyöristä. Eikö niitä saa testata ennen ostoa? Kaupassa on varmaan myös muita normaalihintaisia pyöriä, kai niitäkin pääsee kokeilemaan kun suunnittelee pyörän ostoa?

Risto Koivunen
26.01.2011, 12.43
Mä en nyt aivan ymmärtänyt miten tarjouspyörät eroaa testipyöristä. Eikö niitä saa testata ennen ostoa? Kaupassa on varmaan myös muita normaalihintaisia pyöriä, kai niitäkin pääsee kokeilemaan kun suunnittelee pyörän ostoa?

[Puhdasta spekulaatiota] Oletettavasti kaikkia pyöriä pääsee normikäytännön mukaisesti testaamaan ennen ostoa, jos on liikkeellä ostotarkoituksessa.

Tarkoitettaisiinkohan noilla testipyörillä sitä, että liikkeessä on noista malleista jokaisesta ylimääräinen, juuri testikäyttöön tarkoitettu yksilö, joita pääsee sitten kokeilemaan vaikka vähän pidemmän kaavan kautta?

[Ylläoleva puhdasta spekulaatiota. Oikeita faktoja saanee kaupan henkilökunnalta.]

VPR
26.01.2011, 13.50
Jos demopyörä on vaan kokeilua varten ja oikee tilataan sit erikseen?

sakuvaan
26.01.2011, 13.52
Hyvä puolihan tässä on se että lepuskissa on aika lähellä tuota paikkaa maastopolkujen puolikkaita mitä voi käydä ajamassa.

JackOja
26.01.2011, 13.58
...miten tarjouspyörät eroaa testipyöristä. Eikö niitä saa testata ennen ostoa?...


...Tarkoitettaisiinkohan noilla testipyörillä sitä, että liikkeessä on noista malleista jokaisesta ylimääräinen, juuri testikäyttöön tarkoitettu yksilö...


Jos demopyörä on vaan kokeilua varten ja oikee tilataan sit erikseen?

:eek::rolleyes:

pyorahuolto.com ainakin tarjoaa testiin ihan vartavasten testipyöriä (http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=7). Tää on nyt joku Spessun salajuoni saada asiakkaat koeajamaan fillareita ennen ostopäätöstä :mad::)

Risto Koivunen
26.01.2011, 14.12
Tää on nyt joku Spessun salajuoni saada asiakkaat koeajamaan fillareita ennen ostopäätöstä :mad::)

Kauhiata! Tuolla tavoin pahaa-aavistamattomia kansalaisia yritetään järjestelmällisesti koukuttaa spessu-nisteiksi aivan viattomalta kuullostavan "testiajon" varjolla. :eek: :rolleyes:

(Nuo testipyörät - tai se mitä niistä on jäljellä - myydään arvatenkin aikanaan pois ihan kohtalaisella alennuksella.)

Ohjaan
02.03.2011, 14.56
Juu nyt on asiallisen näköistä. Ehkä sinne tulee joskus useampi kuin yksi sivu. :D


Nyt näyttäisi olevan enemmän kuin yksi sivu käytössä :)

VPR
02.03.2011, 15.41
Näinpä näyttää olevan. Hienoa työtä! Voisi sen kunniaksi käväistä tänään ruinaamassa lippuja Fillarimessuille. :D

VPR
03.03.2011, 14.27
Eivät ole messuilla mutta Larusta sain liput pyytämättä. Kovasti koittivat uusia Spessun 29" jäykkäperiä kaupata :)

VPR
08.03.2011, 21.03
Ensi viikon viikonloppuna näyttää olevan synttärihulinat, lauantaina ja sunnuntaina 19.–20.3. kakkukahvitarjoilu.

Nikkke
08.03.2011, 21.35
Kävin muutama viikko sitten ostamassa ultremot ja ajopaidan kyseisestä liikkeestä, hyvää palvelua!

Keppa33
09.06.2011, 08.45
Asiallinen palvelu, taas sai nöösi apua kysymyksiinsä :)

tpievila
18.08.2011, 13.59
Eipä ainakaan noviisille ihan huoletonta huoltoa, seuraa skypessä saamani raportti kun olin kehoittanut käymään Sellon Pyörässä vuosihuollolla:

Huoltohan toimii tuolla niin, että varataan pyörälle päivä milloin sen voi tuoda, ja he sitten (omien sanojensa mukaan) huoltavat sen viimeistään ylihuomiseksi, usein huomiseksi ja ilmoittavat kun pyörä on noudettavana. Noh, ilmoitusta ei sitten tullut, vaan piti soitella perään. Oli kuulemma unohtunut. Itse pyörästä oli unohtunut korjata tavaratelineen kiinnitys, se ainoa asia mikä oli erikseen mainittu kun pyörän toi huoltoon (ja joka oli luvattu katsoa kuntoon). Lisäksi tuodessa hyvin toimivat vaihteet eivät enää huollon jälkeen vaihtaneet alaspäin joka kerta (napavaihteet).

Pitääpä sitten katsoa viekö pyörän omistaja bumerangin takaisin, vai käynkö minä säätämässä vaihteet. Mitähän muuta unohtivat tehdä...

tpievila
24.08.2011, 20.15
oli unohtunut korjata tavaratelineen kiinnitys, se ainoa asia mikä oli erikseen mainittu kun pyörän toi huoltoon (ja joka oli luvattu katsoa kuntoon)

Pyörä meni bumerangikierrokselle tarakan takia tällä viikolla. Sanoivat että hoituu melko nopsaan, niin korjaavat ja jättävät pyörän sitten ulos kaupan mennessä kiinni, että saa pyörän Sellossa asioinnin jälkeen vielä eikä tarvitse hakea eri päivänä. Soittavat jos tulee ongelmia. Soittoa ei tullut ja pyöräkin löytyi sitten ikkunasta katsoen sisältä...

Eikä vaihteetkaan vielä kuulemma pelaa täysin vaan on ongelmia vaihtaessa 5. ja 6. välillä, vaikka niitä säädettiin jo viime viikon lopulla kaupassa. Mitähän niille on tehty ettei edes Shimanon viivojen kohdistaminen enää auta...

mutanaama
24.08.2011, 20.51
Se miten asiat saadaan toimimaan vaatii vain yksinkertaisen reklamaation. Joskus 2, joskus 3, mutta sillä se tulee kuntoon. Virheitä sattuu kaikille ja kannattaa antaa yritykselle mahdollisuus korjata virheensä.

2,5i V6
28.08.2011, 15.01
Sellon Pyörä on mukana myös TdH:ssa, polkeminen on tosin ulkoistettu:

http://fi-fi.facebook.com/pages/Team-Sellon-Py%C3%B6r%C3%A4-FAST/140693526022253

Heikki K
19.11.2011, 22.34
Ensikäynti tässä liikkeessä, ja apu pieneen, mutta projektin pysäyttävään ongelmaan tuli kuin apteekin hyllyltä. Maksuakaan ei olisi millään meinattu ottaa. Suurkiitokset!

p bonk
17.12.2011, 15.13
Noin. Klossit haettu ja maksettu sovitusti. Kiitos joustavasta palvelusta, vaikkei liike ollutkaan auki.

VPR
10.10.2012, 20.15
Vein maasturin huoltoon kun etujarru vinkui eikä pitänyt vaikka mitä teki, huollossa selvisi että etujarru on rikki ja vuotaa öljyt levylle. Uusi jarru tuli takuusta ja koko homma hoitui uusien jarrupalojen hinnalla. :)

Jani Mahonen
27.12.2012, 11.27
KIITOS Sellon pyörälle mahtavasta varaosapalvelusta, vaikka on näin talvikin! Taas kelpaa ajella.

elasto
13.04.2013, 17.19
Eilen tein kaupat uudesta Spessun täysjoustosta. Todella asiallista palvelua ja nyt vaan odotellaan, että fillari saapuu Hollannista. :)

Tomi L.
13.04.2013, 20.37
Viime kesänä "huoltivat" yhdet Fulcrum R0 -kiekot, eli tuhosivat ne. Ensimmäisellä kerralla pinnoja kiristeltiin ilman että niistä pidettiin kiinni työkalulla, tuloksena pinnat kierteellä. Reklamaation jälkeen osa pinnoista vaihdettiin, mutta osa kierteelle jääneistä jäi kiekkoihin tai väännettiin suoraksi. Lopputuloksena molemmissa kiekoissa _reilu_ pystyheitto, yli puolet pinnoista kierteellä tai venähtänyt. Sellon Pyörän omistajan kanta oli että kaikki on tehty oikein. Jos viette kalliimpia kiekkoja sinne rihtaukseen niin kannattaa kysästä löytyykö oikeat työkalut.

Jukkis
15.04.2013, 10.18
Harmittavaa minun todeta, että kyllä nyt olis kavereilla skarppaamisen paikka,,, Mainio putiikki oli silloin avajaisvuotenaan; tuolloin minä sieltä Spessuni ostin, vaikka alun alkaen olin asennoitunut tekemään kaupat muualla. Palvelu ja asiantuntevuus oli huippuluokkaa. Sittemmin ovat kokemukset olleet valitettavasti vähemmän mairittelevía. Spessuun ei osattu tilata oikeanlaisia laakerikartioita, yhden kausihuollon siellä teetin, mutta esim. vaihteiston toiminta ei etukäteen antamastani vikakuvauksesta huolimatta toiminut sen paremmin huollon jälkeenkään, vaikka huoltopaketin hinta olis sellaista edellyttänyt.
Tulee nykyään sitten käytyä muissa liikkeissä. Osat tilaan Pyörätohtorilta ja kiekot ovat justiinsa lähdössä rihdattavaksi Laruun Pyörähuoltoon,,,

Jukkis
15.04.2013, 17.02
Korjaus: kiekot lähtevätkin Bikelineen, kun on niin sopivasti hollilla kun huomenissa ajelen Lepuskista Pitskun kautta Vallilaan :)

tunkkari
15.04.2013, 18.23
Kävin minäkin tuolla kerran. Tytölle etsittiin "perus" pyörää. Hybridi tai edullinen maasturi. Sopivan oloinen pyörä löytyi ja naissukupuolelle tyypilliseen tapaan värikin natsas :) Hinta tiedusteluun yksioikoinen vastaus, "Siinä on hintalappu". Kun koitin kysyä, että millä hinnalla kaupat syntyy. Vastaus oli, ettei Prismassakaan tingitä!! ?? Kerroin, että nyt ei käsittääkseni olla Prismassa ja lähdettiin pois. Syksyllä ostin itselleni n. 3000€ pyörän, mutta sattuneesta syystä ko. liike ei kuulunut edes vaihtoehtona tätä kauppaa tehdessä. Eikä tule koskaan kuulumaankaan... Voivat tehdä puolestani kauppaa Prisman hinnoin niiden kanssa, jotka suostuvat sen maksamaan.

ReLe
14.05.2013, 21.59
Olin ollut aika tyytyväinen pojan Specialized small fry toddler kypärään ja yhtä kokoa isompi piti saada ostettua. Tänään oli mahdollisuus pitkällisen järjestelyn jälkeen päästä vantaalta espooseen ostamaan kypärää. Saavuin ruuhkan takia vähän myöhemmin paikalle kuin olisi pitänyt, 18.03. Myyjät kysyivät että mitä oltaisiin ostamassa ja sanoin että kypärä pojalle, niin sanoivat sitten että kassa on laskettu ja että ei voi myydä enää mitään. Se siitä sitten.Palvelu on kuin viron laivalla. Tilaan saksasta, saan halvemmalla.

Halloo halloo
15.05.2013, 16.59
Eivät voineet esim. käsin kuittia kirjoittaa?

Uomo
15.05.2013, 21.04
Varmasti olisivat. Asenneongelmalta toi kuulostaa. Itse tosin olen saanut Sellon Pyörästä aina hyvää palvelua.

Vapari
15.05.2013, 22.18
Käykää muuten joskus Alepasta ostamassa tölkki maitoa sulkemisajan jälkeen. Tai Veholta hakemassa uusi mersu, ihan vaikka käteisellä ilman kuittia. Voi olla että se myyjäkin haluaa lähteä kotiin, tai hommaa riittää sulkemiajan jälkeen vielä vaikka kuinka paljon. Siihen lisäksi kypärän ostoa harkitseva, ja eri malleja tutkiskeleva asiakas niin tadaa, siinähän sekin työpäivä venyi. Ymmärtäisin jos olisi 17:55 kieltäydytty myymästä, mutta liikehän oli jo kiinni.

Fofe4
18.05.2013, 23.55
Voi olla että se myyjäkin haluaa lähteä kotiin, tai hommaa riittää sulkemiajan jälkeen vielä vaikka kuinka paljon. Siihen lisäksi kypärän ostoa harkitseva, ja eri malleja tutkiskeleva asiakas niin tadaa, siinähän sekin työpäivä venyi.

Toki jos luit viestin ajatuksella niin näit että ko. henkilöllä oli kypärän merkki ja kokokin tiedossa joten kyseessä ei ole kuvaamasi kaltainen tapaus.

Sitä en toki tiedä kuinka töksäyttäen myyjä asian ilmoitti, mutta erikoista että kuvauksen perusteella kysyivät mitä asiakas on ostamassa ja vasta sitten ilmoittavat että mitään kauppojahan ei sitten voikaan tehdä kun kassakone on kiinni.

TuH
19.05.2013, 22.03
Sitä en toki tiedä kuinka töksäyttäen myyjä asian ilmoitti, mutta erikoista että kuvauksen perusteella kysyivät mitä asiakas on ostamassa ja vasta sitten ilmoittavat että mitään kauppojahan ei sitten voikaan tehdä kun kassakone on kiinni.

Eiköhän kyse ole siitä, että siinä on vissi ero kyseleekö asiakas sulkemisajan jälkeen tuhansien eurojen hiilikuitutäpäriä vai bulkkitavaraa, josta jää kauppiaalle korkeintaan muutaman kympin katteet. En sinänsä haluaisi puolustella suomalaisten pyöräkauppojen lyhyitä aukioloaikoja, mutta en minäkään jäisi työajan päätyttyä enää minkään pikkuasian takia toimistolle jumittamaan.

Pate@
20.05.2013, 15.12
Sen verran taajaan olen putiikissa visiteerannut, että pitää heittää oma kommentti palvelutasosta. Pääsääntöisesti palvelu on ollut oikein ystävällistä ja asiallista, ei moitteen sijaa. Tasan yksi myyjä ko. liikkeessä töykeä ja välinpitämätön, on ollut jokaikinen kerta. Jos bongaan hänet ovelta, tulen vasta seuraavana päivänä sisälle asti.

supera
21.05.2013, 15.05
Käväisin katsomassa Spessun tarjontaa kun vaimolle olin hakemassa ekaa kunnon menopeliä. Jotenkin jäi ynseä fiilis palvelusta. Liikkeessä oli kaksi myyjää paikalla ja molemmilla oli parempaa tekemistä kuin vaihtaa ajatuksia mahdollisesta heidän vaihtoehdosta.

En odottanut mitään erityiskohtelua, mutta jos jo pyörää myytäessä on palvelu vastenmielistä niin en ala ottamaan sitä riskä mitä se on jonkin pikkujutun kohdalla myöhemmin. Samoin asiakasta ei kannata lähteä opettamaan jollei sitä oikeasti osaa. " Tää on katos tälläinen pyörien erikoisliike..."

Eli rahat menivät muualle tällä kertaa....

supera
21.05.2013, 15.11
Eiköhän kyse ole siitä, että siinä on vissi ero kyseleekö asiakas sulkemisajan jälkeen tuhansien eurojen hiilikuitutäpäriä vai bulkkitavaraa, josta jää kauppiaalle korkeintaan muutaman kympin katteet. En sinänsä haluaisi puolustella suomalaisten pyöräkauppojen lyhyitä aukioloaikoja, mutta en minäkään jäisi työajan päätyttyä enää minkään pikkuasian takia toimistolle jumittamaan.
Aika useassa liiketoiminnassa juuri pikkuasioiden hoidolla varmistetaan ne isot kaupat...

sonnet
22.05.2013, 09.57
Käväisin katsomassa Spessun tarjontaa kun vaimolle olin hakemassa ekaa kunnon menopeliä. Jotenkin jäi ynseä fiilis palvelusta. Liikkeessä oli kaksi myyjää paikalla ja molemmilla oli parempaa tekemistä kuin vaihtaa ajatuksia mahdollisesta heidän vaihtoehdosta.

En odottanut mitään erityiskohtelua, mutta jos jo pyörää myytäessä on palvelu vastenmielistä niin en ala ottamaan sitä riskä mitä se on jonkin pikkujutun kohdalla myöhemmin. Samoin asiakasta ei kannata lähteä opettamaan jollei sitä oikeasti osaa. " Tää on katos tälläinen pyörien erikoisliike..."

Eli rahat menivät muualle tällä kertaa....

Ikävä kyllä, minä olen ostaessani fillarin sieltä ja käyttämällä bossin aikaa ainakin vartin verran koeajoineen sain myös samaa ylimieltä enkä varmasti mene sinne enää toiste. Mutta kun halusin synttärispessun sinä päivänä niin..

Tämä ynseys on niin kovin yleistä missä tahansa. Honottavalla ja ylimielisellä äänellä, liian pienillä liksoilla ja liian vähäisellä arvostuksella nämä asiakas"palvelijat" kohtelevat kertakäyttöasiakkaitaan.

Viimeiset kokemukset Jumbon Prisman rengasosastolla ja Suutarilla kahden päivän sisältä. Vaikka asiakas menisi tarkoituksellisen iloisesti ja myyjää helpottavalla tavalla, on tämän asiantuntemus silti turhautunut ja pätevä.. arg. Samaa muutama viikko sitten rengasliikkeessä. Asiakas ei voi palvella toimittajaa (hah) riittävän hyvin ettei hän olisi mul**umainen :cool:

Ei ole ihme, että tulee minunkin tehtyä 99,7 % erikoistavarahankinnoista netitse ja käy luukuilla tai kivijaloissa vain pakollisissa, huonon palvelun ja puuttuvan tavaran äärellä. Tiedän, muna-kana. Mitä useampi tekee niin, sitä vaikeampaa on naamatusten myydä. Mutta - sitä paremmin erottuvat parhaat joka alalla. Eikä muut nykyisessä kilpailumaailmassa pysykään hengissä. Isot ja pääomamarkkina puristavat katteet niin pieniksi kaikkialla..

sonnet
22.05.2013, 09.59
Sen verran taajaan olen putiikissa visiteerannut, että pitää heittää oma kommentti palvelutasosta. Pääsääntöisesti palvelu on ollut oikein ystävällistä ja asiallista, ei moitteen sijaa. Tasan yksi myyjä ko. liikkeessä töykeä ja välinpitämätön, on ollut jokaikinen kerta. Jos bongaan hänet ovelta, tulen vasta seuraavana päivänä sisälle asti.

Noin voi toimia silti ikävä kyllä vain helpolla ja kiireettömällä pääsyllä. Siksi joutuu moni äänestämään jaloillaan kun ei halua vapaa-aikanaankin törmätä penseyteen. Töissähän sen kanssa on jaksettava hymyillä :D

sonnet
22.05.2013, 10.02
Kävin minäkin tuolla kerran. Tytölle etsittiin "perus" pyörää. Hybridi tai edullinen maasturi. Sopivan oloinen pyörä löytyi ja naissukupuolelle tyypilliseen tapaan värikin natsas :) Hinta tiedusteluun yksioikoinen vastaus, "Siinä on hintalappu". Kun koitin kysyä, että millä hinnalla kaupat syntyy. Vastaus oli, ettei Prismassakaan tingitä!! ?? Kerroin, että nyt ei käsittääkseni olla Prismassa ja lähdettiin pois. Syksyllä ostin itselleni n. 3000€ pyörän, mutta sattuneesta syystä ko. liike ei kuulunut edes vaihtoehtona tätä kauppaa tehdessä. Eikä tule koskaan kuulumaankaan... Voivat tehdä puolestani kauppaa Prisman hinnoin niiden kanssa, jotka suostuvat sen maksamaan.

Hih.... itse en saanut edes koeajoissa olleesta värkistä alennusta :) "Koska [ynseä] joku sen kuitenkin tuolla hinnalla ostaa" :cool:

Kane
22.05.2013, 10.30
Tämä ynseys on niin kovin yleistä missä tahansa. Honottavalla ja ylimielisellä äänellä, liian pienillä liksoilla ja liian vähäisellä arvostuksella nämä asiakas"palvelijat" kohtelevat kertakäyttöasiakkaitaan..
Tulee mieleen naapurimaamme Venäjä, josta nyt edesmennyt hyvä ystäväni käytti sanontaa "suuri maa, suuret sokeripalat" (ja nehän tunnetusti ovat suuria). Asiakas on aina väärässä ja palveluprosessi käynnistyy kysymyksellä 'Sto' (eli mitä?). Olen käyttänyt Sellon Pyörää ollessani töissä sillä suunnalla. Joo, ja yhtenä muistikuvana ko. liikkeestä jäi jonkinmoinen ynseys/flegmaattisuus.

JackOja
22.05.2013, 10.48
Ihan vastapainoksi tälle valittelulle tulkoon mainituksi välillä, että ainakin minä olen saanut Sellon pyörässä aina hyvää palvelua.

TimppaK
26.05.2013, 16.46
La 25.5. kyselin Post to IS adapteria vanhalle Shimanon XT levarille. Hyllyssä ei ollut, mutta toinen nuorista myyjistä otti rivistä fillarin ja poljimme yhdessä radan toiselle puolelle pajalle etsimään adapteria, kun hänen muistinsa mukaan sellainen oli jäänyt miljoonalootaan. Sovittelimme sitä jonkin aikaa, mutta ei ollut sopiva. Kaveri toivotti hyvät päiväjatkot, kun lähdin etsimään adapteria muista kaupoista. Ynseydestä ei tietoakaan. : )

fillarilahna
04.06.2013, 15.50
Erittäin hyvää palvelua ainakin omalla kohdalla! Työmatkalla meni kampipultti poikki ja linkkasin jotenkuten liikkeeseen. Sain 2 pulttia kouraan ja myyjä tuli vielä varmistamaan, että saan sen kiinni. Rahaa ei otettu vaikka sanoin, että voin maksaa. Täytyy käydä tekemässä hankintoja joku päivä kyllä ko. liikkeestä.

duris
04.06.2013, 15.53
Itse olen saanut aina hyvää palvelua paikan päällä, mutta sähköposteihin/soittopyyntöihin ei ole vastattu.

Privileged
12.06.2013, 18.41
Ostimme tyttöystävälleni Vita Elite Discin Sellon Pyörästä ...

Eiköhän jo kolmannen kerran saman viestin uudelleen laittaminen ja vanhan poistaminen ala riittään :rolleyes:

ekatuo
12.06.2013, 18.53
Eiköhän jo kolmannen kerran saman viestin uudelleen laittaminen ja vanhan poistaminen ala riittään :rolleyes:

Olen samaa mieltä, mutta ylläpito poistaa tuota viestiäni Sellon Pyörän omistajan pyynnöstä, kun eivät myönnä että tekivät mitään virhettä!
Haluaisin vain tuoda kokemukseni liikkeestä muille tietoon, kuten monet muut ovat tehneet ja kokemukseni olivat kyllä valitettavasti negatiivisia.
Toivon, että kommenttiani ei taas poistettaisi, koska mielestäni se on ihan asiallinen. Jos tämmöisen palautteen saaminen on liikkeenomistajalle liikaa tai hän kokee sen haittaavan liiketoimintaa yms. niin kannattaa miettiä miten paljon epäystävällinen asiakaspalvelu haittaa liiketoimintaa.
Liikkeenomistaja voi myös vastata tänne sen sijaan, että soittaa suoraan moderaattorin kännykkään...

Privileged
12.06.2013, 18.59
Ok, sitten en puutu asiaan enempää :D

ekatuo
12.06.2013, 19.02
Ok, sitten en puutu asiaan enempää :D :D

jabi
12.06.2013, 21.14
Niin legendaarista kamaa, että piti käydä ottaa varmuuden vuoksi screenshot tuosta postauksesta niin voi sitten levitellä some:ssa jos kovinkin innostuvat liikkeessä. :)

elasto
13.06.2013, 00.49
Munkaan Spessu ei ihan ajovalmiina ja säädöissä ollut, kun sen täältä ostin. Jarruja ei oltu keskitetty, vaihteita ei oltu säädetty, vaijerin kuoret ja takajarruletku oli keskiön alla niputettu niin, että ne otti kampiin kiinni kun kampia pyöritti. Eli fillari oli varmaan laitettu vaan nippuun, mutta ei oltu edes kokeiltu kammesta pyörittää, että pelittääkö kaikki. Pikkujuttuja itselle, joiden takia en jaksanut fillaria takaisin liikkeeseen kiikuttaa, mutta kyllä sitä olettaisi saavan fillarin ajokunnossa jos noin 3 isoa rahaa kotimaiseen kivijalkaan vie. Harmillista myös sellaisille, jotka eivät fillareiden tekniikasta mitään ymmärrä. Itse huollan omat pyöräni joten ei ollut iso juttu, mutta kaupanteossa ehdotettuun ensihuoltoon en fillaria uskalla tämän perusteella kyllä viedä vaikka vihjailivat, että ilman sitä ei fillarilla periaatteessa olisi takuuta.

Palvelu oli kyllä hyvää fillaria ostaessa, mutta huollon taso ei vakuuta.

sonnet
13.06.2013, 08.51
Juu. Kiva, että tuolta on saatu hyvääkin palvelua. Itse vuosi sitten sieltä synttärilahjaksi pyörän hakiessani saatu ynseä kohtelu olisi aiheuttanut vain ihan normaalin "no, pysyn muualla ja jos olisin nyt sen spessun voinut toisaalta ostaa, olisin ostanut". Mutta esittelyriviin kasatun - "no ei todellakaan saa alennusta, kyllä se tuohon hintaan menee!" - fillarin löysä ohjauslaakeri tuotti melko kylmän ringin huomatessani sitä kotona autosta pois nostaessani. Ensihuoltotarjous jäi täälläkin käy(ttä)mättä.

Toivotaan, että asiallisista palautteista palvelu ja asenne saisi kaikkialla vastaansa rohkeata itsekritiikkiä ja parantumista eikä keskustelun tyrehtymistä ja sensuuria.
Ja toki muistettava, että nettikaupan ikeessä on kivijaloilla katteet tiukassa ja kireä pinna tai ylimielinen itsekehu yms. inhimillistä, etenkin jos ollaan väärällä alalla. Vain parhaat pysyvät mukana. Ja muutama muu tuurilla :)

Markku Liitiä
13.06.2013, 08.56
Mitä tuohon ekatuon viestiin (poistettu nyt kolme kertaa) tulee, nämä kiistatilanteet ostajan ja myyjän välillä ovat aina hankalia. Toinen sanoo toista ja toinen toista. Koska moderaattori ei ole ollut paikalla seuraamassa tilannetta, hän ei voi tietää mitä on oikeasti tapahtunut. Ekatuon kanta selvisi hänen poistetusta viestistään ja Sellon Pyörän kauppiaan kannan samasta tapauksesta kuulin puhelimitse. En rupea referoimaan sitä tässä, koska kyseessä oli kahdenkeskinen puhelinkeskustelu.

Sen sijaan jos joku moderaattoreista poistaa jonkin viestin - koskee mitä tahansa aihetta - sitä on turha postailla uudelleen foorumille. Olen keskustellut tästä asiasta ekatuon kanssa eilen muutamalla yv:llä.

Kauppiaat voivat minun puolestani kyllä vastailla foorumilaisten kritiikkiin täällä, mutta pelkään pahoin, että seurauksena olisi usein loputon eipäs-juupas-väittely.

luuvan
13.06.2013, 09.03
Mitä tuohon ekatuon viestiin (poistettu nyt kolme kertaa) tulee, nämä kiistatilanteet ostajan ja myyjän välillä ovat aina hankalia. Toinen sanoo toista ja toinen toista. Koska moderaattori ei ole ollut paikalla seuraamassa tilannetta, hän ei voi tietää mitä on oikeasti tapahtunut. Ekatuon kanta selvisi hänen poistetusta viestistään ja Sellon Pyörän kauppiaan kannan samasta tapauksesta kuulin puhelimitse. En rupea referoimaan sitä tässä, koska kyseessä oli kahdenkeskinen puhelinkeskustelu.

Sen sijaan jos joku moderaattoreista poistaa jonkin viestin - koskee mitä tahansa aihetta - sitä on turha postailla uudelleen foorumille. Olen keskustellut tästä asiasta ekatuon kanssa eilen muutamalla yv:llä.

Kauppiaat voivat minun puolestani kyllä vastailla foorumilaisten kritiikkiin täällä, mutta pelkään pahoin, että seurauksena olisi usein loputon eipäs-juupas-väittely.

Jotenkin tuntuu vain oudolta että kritiikin kohteena oleva liike saa poistettua kriittisen viestin täältä, oli kritiikki aiheellista tai ei. Jos heillä on asiaan toinen kanta niin vastine tänne taikka suoraan asiakkaalle on paljon parempi tie kun sensuuri.

Itse asiaan tai liikkeeseen minulla ei ole kantaa koska en siellä ole käynyt.

supera
13.06.2013, 09.21
^ Juuri näin, valitettavasti jää fiilis että valvojan tekemisiin voidaan vaikuttaa varsin vahvasti ulkopuolisten taholta.

Fuuga
13.06.2013, 09.39
^^Kuulostaa ihmeelliseltä, että modet (taas) poistelevat viestejä tällaisilla perusteilla.

Voisiko foorumin ylläpitäjät listata ne instanssit, joista ei saa foorumilla antaa negatiivista palautetta, jotta ihmiset eivät turhaan kuluttaisi aikaansa kirjoittelemalla?

Michael L.
13.06.2013, 09.57
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä tämä viestien poistelu varsinkin kun tämä poistettu viesti oli asiallinen eikä kyseessä edes ollut mikään super iso juttu? Menee pohja koko foorumin tarkoitukselta.

ristopee
13.06.2013, 10.11
Minustakin olisi parempi että viestiin vastattaisiin ennenkuin aletaan mitään poistamaan. Oli kyseessä sitten inhimillinen virhe, huono päivä, krapula tai osaamaton kesähessu. Vähän tulee miettineeksi mitä muuta palautetta täältä on poisteltu. Sellainen juupas-eipäs -väittely voidaan vaikka sitten moderoida pois jos siihen ei muuta sisältöä tule.

ekatuo
13.06.2013, 10.32
Kiitos vain muille supportista.

Kyse ei ole suurensuuresta asiasta, mutta periaatteena kismittää se ettää 900eurolla ei saa valmista fillaria vaan sitä pitää laittaa vielä kotona. Mielumminhan sitä ostaisi puolivalmiin fillarin edullisemmin. Mielestäni viestini oli asiallinen ja muidenkin kokemukset vahvistavat sen että liikkeessä ei ole kakki kohdallaan...

Itsekkin olen yrittäjäperheestä ja työskentelen palvelualalla ja vaikka olisi kuinka kiireistä/väsynyt ym. niin asiakaspalvelun on oltava asiallista.

jabi
13.06.2013, 11.08
Mielestäni noiden viestien poistelu on loppujen lopuksi karhunpalvelus liikkeelle. Siitä saa vain huonoa PR:ää. Huonoilta kokemuksilta ei vain voi välttyä ja ne pitää ottaa vastaan oli sitten kauppatilanteen kummalla puolella tahansa.

pekoni
13.06.2013, 11.59
Mielestäni noiden viestien poistelu on loppujen lopuksi karhunpalvelus liikkeelle. Siitä saa vain huonoa PR:ää. Huonoilta kokemuksilta ei vain voi välttyä ja ne pitää ottaa vastaan oli sitten kauppatilanteen kummalla puolella tahansa.

Komppaan jabia. Nykyisin nämä poistelut alkavat elämään omaa elämäänsä viimeistään somen puolella, kuten midhillinkin tapaus opetti. Lisäksi nettikauppaketjuista löytyy negatiivista palautetta runsaasti ja niitä ei kyseenalaista kukaan.

pätkä
13.06.2013, 12.23
Meni uskottavuus liikkeeltä ja moderaattoreilta.

frp
13.06.2013, 13.56
No herätys hei. Taitaa Sellon Pyöräkin mainostaa Fillari-lehdessä, joten ei liene mikään ylläri jos liikkeen toiveesta jotain poistetaan Fillari-lehden keskustelusta.

VeeVee
13.06.2013, 15.15
Aika jännä homma, että on noin eriäviä mielipiteitä. Itse olen asioinut ko. liikkeessä koko sen olemassa olon ajan ja kokemukset enimmäkseen positiivisia. Pari kertaa olen yllätyksekseni saanut vähän heikompaa palvelua, mutta enimmäkseen olen ollut erittäin tyytyväinen. Pari kertaa ovat korjanneet pikkuvikoja samantien eivätkä ole huolineet rahaa korvaukseksi. Pari vähän huonompaa kokemusta jää useiden hyvien kokemusten varjoon joten asiakassuhde jatkuu.
On myös liikkeitä joissa en kai täytä VOMPin kriteerejä joten minut on käytännössä jätetty huomioimatta. Aika usein palvelu vaihtelee sen mukaan kenen kanssa on tekemistä, mutta eihän sen tietenkään niin pitäisi olla.

Halloo halloo
13.06.2013, 15.19
Sensuuri hyi.

HC Andersen
13.06.2013, 20.50
Kysymys kuuluu saako fillarilehden kestotilaaja kirjoittaa maksavana asiakkaana kriittisemmin kun joku joka ei tilaa lehteä? Mielestäni ei ole mitään munatomampaa kun ottaa yhteyttä ylläpitoon jos joku kirjoittaa asiallisella tavalla negatiivistä palautetta, jää sellainen kuva että yritetään peitellä sitä todellista palvelu tasoa.

TuH
13.06.2013, 22.44
Lisäksi nettikauppaketjuista löytyy negatiivista palautetta runsaasti ja niitä ei kyseenalaista kukaan.

Nyt ollaan asian ytimessä.

Käytännössä tämä Sellonpyörägate synnyttää vaikutelman moderointilinjasta, jossa ulkomaisia kauppiaita saa lyödä kuin vierasta sikaa, mutta kotimaisista on kirjoitettava vain kehuvaan sävyyn.

ristopee
14.06.2013, 08.07
Nyt ollaan asian ytimessä.

Käytännössä tämä Sellonpyörägate synnyttää vaikutelman moderointilinjasta, jossa ulkomaisia kauppiaita saa lyödä kuin vierasta sikaa, mutta kotimaisista on kirjoitettava vain kehuvaan sävyyn.

Onhan suomalaisiakin kauppoja kritisoitu, parhaana esimerkkinä tulee heti mieleen Cyclecenter jonka mainoksia löytynee myös lehdestä.

Markku Liitiä
14.06.2013, 09.24
Kysymys kuuluu saako fillarilehden kestotilaaja kirjoittaa maksavana asiakkaana kriittisemmin kun joku joka ei tilaa lehteä?

Siis tänne foorumille, vai? Mistä ihmeestä me voisimme tietää, kuka foorumilaisista on kestotilaaja ja kuka ei?

TuHin taas ei ehkä kannattaisi yhden ainoan tapauksen perusteella vetää johtopäätöksiä moderointilinjasta. Moderaattoreita on useampia, ja viestien poistamiset ovat kukin yksittäistapauksia ja perustuvat lyhyeen harkintaan kussakin tapauksessa. Joskus se onnistuu paremmin, joskus huonommin.

frp epäilee, että Sellon Pyörä taitaa mainostaa Fillari-lehdessä, mikä vaikuttaisi tähän keissiin. Niin taitaa, Sellon Pyörällä näyttää parhaillaan olevan pyörimässä pieni nettibanneri, josta ei Fillari-lehden kassaan aivan ihmeitä kilahda.

Onneksi tämä on vain nettifoorumi eikä ihmisoikeustuomioistuin tai perustuslakivaliokunta.

kolistelija
14.06.2013, 09.34
Moderoida saa toki. Mutta ihan vain yrityksen kannalta olisi hyvä vaikka moderoida niin että poistetun viestin kohdalle jäisi jonkinlainen jälki josta käy ilmi poiston syy. Suht asiallisen (mutta kriittisen) viestin poisto useaan kertaan jättää kyllä väistämättä sellaisen fiiliksen että touhu on aika urpoa. Moderoinnin motiiveja voi jokainen pyöritellä päässään, mutta tällaisessa tapauksessa ei tarvitse kovinkaan erikoista päättelykykyä jotta saadaan yrityksen toiminnasta huonoa kuvaa.

Tällä hetkellä Sellon pyörä sai isomman miinuksen kuin pelkän kriittisen viestin takia olisi saanut. Viestikin käsitteli sellaista ongelmaa joka lähes jokaista paljon fillareita myyvää kivijalkaa vaivaa.

Sitten on toki eri asia jos mode epäilee että kirjoittaja olisi vaikkapa kilpailevan liikkeen työntekijä. Silloin olisi entistä oleellisempaa ilmoittaa moderoinnin syystä sillä muuten syytön yritys saa turhaa lokaa niskaan.

Warlord
14.06.2013, 14.44
Näkisin mielelläni, että poistetun viestin kohdalle keskusteluun jäisi moden merkintä "tästä on poistettu viesti syystä xxx", ettei keskustelun seuraaminen olisi ihan niin vaikeaa.

Sauli Lumikko
15.06.2013, 00.42
Tämmöisen ulkopuolisen (=yksityiskohtia ja molempien osapuolten kertomuksia tietämättömän) näkökulmasta viestin poistamisvaatimus oli todella luokaton veto Sellon Pyörältä. Moderoinnin taipuminen vaatimukseen vaikuttaa selkärangattomalta.

Eikä kyse mistään hiton sananvapaudesta ole, turha alkaa viedä keskustelua siihen suuntaan. Ei täällä kukaan eskaloinut asiaa ihmisoikeuksien tasolle ennen moderaattori Liitiän omaa kommenttia. Tuntuu siltä, että tuollaisella liioittelulla yritetään vetää matto alta kirjoittelijoiden huolestumisesta siitä, onko foorumilla kenties muitakin kirjoittamattomia sääntöjä.

pettier
15.06.2013, 22.52
Löytyipähän taas mielenkiintoinen ketju ja hyvä esimerkki siitä miten asiakaspalautteeseen ei ehkä kannattaisi reagoida. Lisää hienoa materiaalia markkinoinin kurssille siitä, miten somessa ei pidä toimia.

Sekä liikkeen että moderaattorin reaktioon ja vastaukseen asiakaspalautteeseen on ilmeisesti haettu onnistuneesti oppia eräästä Itä-Euroopan maasta tai jääkiekkoliitosta ;) . No onneksi maksava asiakas saa päättää mistä tuotteensa ostaa ja minne rahansa kantaa.

mutanaama
16.06.2013, 00.22
Juu, hyvä threadi. Opettaa meille yrittäjille somen voimaa. Meillä on uusia asiakkaita 2008 ja sen jälkeen tullut noin 1900 kpl. Reklamaatioissa aina lähdetään siitä, että me ollaan ryssitty. Selvitetään asia läpinäkyvästi, ja pahoitellaan asiaa, oli syy kenen tahansa. Varmasti meilläkin on tyytymättömiä asiakkaita, mutta monesti hoidetaan hommat niin hyvin kuin vaan on mahdollista. Imo takuu korvaa tuotteen, ei pahaa mieltä, niin valitettavaa kuin vääryyttä mielestään kärsineen asiakkaan puolesta se onkin. Mutta hyvänä esimerkkinä asiakaspalvelun vaikeudesta on se, kun asiakas valitti että laitteen akku ei kestänyt kuin 9 vuotta, vaikka se myytiin hänelle ns. 10 vuoden akkuna. Toin, ja annoin ilmaiseksi uuden akun, ja asiakas tinkasi, että jos se ei kestä kymmentä vuotta, saako hän ilmaiseksi uuden akun tilalle. Toivotin asiakkaalle hyvää päivänjatkoa, ja kerroin, että saa jatkossa kääntyä kilpailijan puoleen.

sonnet
16.06.2013, 12.36
Mitä tuohon ekatuon viestiin (poistettu nyt kolme kertaa) tulee, nämä kiistatilanteet ostajan ja myyjän välillä ovat aina hankalia. Toinen sanoo toista ja toinen toista. Koska moderaattori ei ole ollut paikalla seuraamassa tilannetta, hän ei voi tietää mitä on oikeasti tapahtunut. Ekatuon kanta selvisi hänen poistetusta viestistään ja Sellon Pyörän kauppiaan kannan samasta tapauksesta kuulin puhelimitse. En rupea referoimaan sitä tässä, koska kyseessä oli kahdenkeskinen puhelinkeskustelu.

Sen sijaan jos joku moderaattoreista poistaa jonkin viestin - koskee mitä tahansa aihetta - sitä on turha postailla uudelleen foorumille. Olen keskustellut tästä asiasta ekatuon kanssa eilen muutamalla yv:llä.

Kauppiaat voivat minun puolestani kyllä vastailla foorumilaisten kritiikkiin täällä, mutta pelkään pahoin, että seurauksena olisi usein loputon eipäs-juupas-väittely.

Asiakaspalaute: opetelkaa kiltit silti moderoinnin ja mu*attoman sensuurin erot ja rajat, ja valitkaa toimintalinjat sitten sen mukaisesti.

Moderoinnissa tyypillisesti siivotaan ilkeilyt, laittomuudet, floodaukset, spämmäykset, mainostamiset ym. linjattomuudet mutta tyypillisesti ei kenenkään ulkopuolisen toiveiden mukaisia epämielyttäviksi koettuja viestejä ja vääriä mielipiteitä.

Todellakin kauppiaiden kannattaa vastata kritiikkiin. Ja saavat siitä itselleen positiivista tai negatiivista mainosta, riippuen siitä miten sen tekevät, haluavat ja osaavat tehdä.

rjrm
16.06.2013, 13.46
Yksikin hyvin hoidettu reklamaatiotapaus tuo liikkeelle runsaasti hyvää julkisuutta.

Subbe
19.06.2013, 19.51
Täällä on taas pelkkää hyvää sanomista liikkeestä ja palvelusta. Takuu asiatkin on hoidettu tarvittaessa ripeästi. Laskeskelin, että hyvän palvelun seurauksena on kahdeksan Spessua hankittu tuttava piiriin tämän kevään aikana, joten monia on mielipiteitä ja kokemuksia eri liikkeistä.

usko juntunen
19.06.2013, 20.51
Moderoida saa toki. Mutta ihan vain yrityksen kannalta olisi hyvä vaikka moderoida niin että poistetun viestin kohdalle jäisi jonkinlainen jälki josta käy ilmi poiston syy. Suht asiallisen (mutta kriittisen) viestin poisto useaan kertaan jättää kyllä väistämättä sellaisen fiiliksen että touhu on aika urpoa. Moderoinnin motiiveja voi jokainen pyöritellä päässään, mutta tällaisessa tapauksessa ei tarvitse kovinkaan erikoista päättelykykyä jotta saadaan yrityksen toiminnasta huonoa kuvaa.

Tällä hetkellä Sellon pyörä sai isomman miinuksen kuin pelkän kriittisen viestin takia olisi saanut. Viestikin käsitteli sellaista ongelmaa joka lähes jokaista paljon fillareita myyvää kivijalkaa vaivaa.

Sitten on toki eri asia jos mode epäilee että kirjoittaja olisi vaikkapa kilpailevan liikkeen työntekijä. Silloin olisi entistä oleellisempaa ilmoittaa moderoinnin syystä sillä muuten syytön yritys saa turhaa lokaa niskaan.

Erittäin osuvia ja asiallisia kommentteja tässä topicissa. Yllä oleva yksi parhaista.
Mielestäni niin risut kuin ruusutkin kannattaa antaa omalla nimellä niin se hälventää epäilyjä palautteen antajan taustoista. Tällä komentilla en tarkoita tämän ko. kritiikin kirjoittaa, vaan ihan yleisesti.
On reilumpaa jos vastapuoli tietää kenen kanssa "riitelee". Varsinkin silloin kun myös kauppias esiintyy täällä omalla tai edustamansa liikkeen nimellä.

silenth
17.07.2013, 11.34
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia Sellon pyörästä, palvelu on ollut aina erinomaista ja asiat on hoitunut mallikkaasti. Vaimolle aikoinaan pyöräilykenkiä metsästäessäni antoivat minulle jopa kengätkin mukaan ja sanoivat että kokeile kotona rauhassa ja palauta / käy maksamassa sen mukaan onko sopivat. Ja monesti on pieniä säätöjä tehty ohimennen eikä siitä rahaakaan ole pyydetty kun olen kustannuksia kysellyt. Ja on sitä palvelua sulkemisajan jälkeenkin saatu, kerran tubeless litkuja kaipailin niin olivat juuri ovia pistämässä lukkoon kun pyyhälsin paikalle, niin kaveri törkkäsi pullon kouraan ja sanoi että käy maksamassa joku päivä. :)

VesaP
17.07.2013, 11.41
Loisto firmalta kuulostaa jos annetaan romut koekäyttöön kotia ja voi vielä palauttaa ilmaiseksi käytettynä takaisin, tehdään säädöt ilmaiseksi tai heitetään kama kouraan vaikka liike jo kiinni ja annetaan "määrittelemätön" aika maksuaikaa "maksa jos jaksat" mentaliteetilla. :)

Smo
17.07.2013, 12.17
Jaa pitäsköhän hakee joku fillari koekäyttöön *CC:tä mulla ei vielä ookkaan :) *

Jenkka
18.07.2013, 15.02
On palvelu kyllä ollut aivan jees, vaikka vaan pikkuroinaa olen hakenut ja spessuja (mulle liian kalliina - mikä perse niissä oikein maksaa) kuolannut. Edellinenkin yrittäjä ko tilassa (se everlast kauppias) oli kyllä mukava:9

Smo
18.07.2013, 15.41
Siellä oli asiantuntemus mutta siirtyi toisaalle http://www.ibike.fi/ .. käsitykseni mukaan IBike taitaa olla häämatkalla jossain jenkeissä mutta suosittelen suosimaan kyseistä paikkaa jahka hää kyyhkyt palautuvat

Jukkis
16.10.2013, 10.00
Ilo todeta, että homma toimii taas. Luulin jo, että molemmat alusta asti mukana olleet kaverit olis lopettaneet, kun pari kertaa käydessäni oli nuorempia jannuja tiskin takana. No näin ei ollut. Kovin usein ei liikkeessä poikkea kun fillari toimii kuin kello, mutta yksi puolan katkeamisen takia tehty takavanteen rihtaus kesän jälkeen siellä duunattu ja käpy ostettu kun vanhaa ei kannattanut enää elvyttää. Hinta molemmille operaatioille kohdallaan ja käpy tuli yllätyksekseni maksamaan liki saman kuin ihmemaa Saksasta tilattuna eli täysi kymppi Sellon Pyörälle asiantuntevasta ja nopeasta palvelusta. Poistuis nyt krooninen persaukisuus niin pääsis tässä vielä päivittämään vähän ajokamoja,,, Löfleriähän tuolla myydään ja sieltä samaan aikaan fillarin ostamisen yhteydessä hommaamani vaippakalsarit ovat edelleen iskussaan eli laadukkaita ovat jos sitten maksavatkin enemmän kuin Team Lidlin kamppeet. Joista tosin niistäkään ei pääsääntöisesti pahaa sanaa. Mutta eihän Liiterin kamppeissa kehtaa siellä ajella, missä on vaarana törmätä palstajyriin tai muihin hifistelijöihin ;)

svheebo
09.05.2014, 15.54
Käytin tänään Fatboyn ensihuollossa, asiointi sujui loistavasti. Vaikka ilmeisen kiire oli liikkeessä niin huolto onnistui sutjakkaasti. Sain jopa himpan alennustakin kun pyörä oli ilmeisesti "huoltoystävällisessä" kunnossa vietäessä.

svheebo
24.06.2015, 10.00
Eilen vaihtui jälleen kulkupeli Sellon Pyörän kautta. Reilun vuoden olen asioinut heidän kanssaan ja eipä moitteen sijaa ole. Joidenkin takuuasioiden kanssa on kestänyt, mutta se ei ole liikkeen vika, johtunee pyörävalmistajasta. Pitkää pinnaa työntekijöillä riittää, "muutaman" kerran olen liikkeeseen soitellut takuuasioiden puitteissa ja aina palvellaan ystävällisesti. Nyt kun vielä otettiin vanha pyörä vaihdossa uuteen niin eipä tarvitse miettiä missä asioin, vaikka matkaa vähän tuleekin. Kiitos tähänastisista, jatketaan...

anavee
21.07.2015, 15.24
Jälleen kerran mahtavaa palvelua, kulutusosia kävin hakemassa ja kaikki löytyi hyllystä. Alennuksetkin iskivät kysymättä, ja hinnat miltei samat kuin netistä tilatessa.

Mikha
21.08.2015, 12.15
Aika harvoin tulee nykyään käytyä kivijalassa, mutta silloin kun on ollut tarvis, niin aika usein sitä löytää itsensä Sellon Pyörästä. Viimeksi eilen kun oli tarvis löytää pikaisesti fiksiratas. Harvasta paikasta Espoon puolella noita löytää suoraan hyllystä ja hintakin oli kilpailukykyinen vs. nettiostoksena. Lopputuloksena tyytyväinen asiakas.

Elena
30.09.2015, 15.53
Sellon Pyörä on viime aikoina ollut pettymys. Valikoima ei vielä kerro palvelun laadusta yhtään mitään, netistäkin saa nykyään, ja vielä halvemmalla, samoja asioita. Sitävastoin hyvin huomaa halun rahastaa, mutta vastinetta rahalle ei saa. Asioin siellä vuodesta 2012 ja kolme pyörää on sieltä hankittu. Mieheni pyörää ostettaessa lupasivat koeajaa ja säätää ennen luovuttamista. Ovat koonneet kyllä, mutta itse jouduttiin säätämään vaihteet ja renkaissa oli painetta alle puolet suositellusta. Nyt kun omassa pyörässäni meni ketju rikki ja vaihteita joutuu säätäämään myös, sekä dynamovalaisin on rikki, niin pyysin heiltä hinta-arvion noille, laitoin merkin ja mallin sekä kuvat s-postitse. Niin vastaus oli, että tuokaa se pyörä tänne ja valaisimesta ei sanaakaan; kun soitin, niin sanoivat, että runkonumero täytyy tietää (sic!) aivan kuin standardin valaisimen asentaminen jotenkin riippuu rungon mallinumerosta (siis kirjoittamani malli ja vuosi eivät muka riitä eivätkä kuvat, missä mm. sama valisin ehjässä pyörässä). Ja kuulemma valaisinta täytyy Hollanista asti kysyä! No ei minulla ole sitä numeroa antaa kun se on kulunut pois. Sitäpaitsi kun googletin hieman, niin hyviä dynamovalaisimia on vaikka kuinka onlinekaupoissa. Asennan itse ja tuossa liikkeessä en enää asioi.

Gonabike
08.06.2016, 22.08
Itselläni on ainoastaan hyvää sanottavaa Sellon Pyörästä. Satulaostoa pohtiessani sain viikoksi spessun testisatulan käyttööni ilman mitään maksua. Asiakaspalvelu on ollut erinomaista joka kerta asioidessani ja paikan kauppias on reilu kaveri. Tänään tilasin sieltä uuden Cannondalen maastopyörän erittäin kilpailukykyiseen hintaan vrt. ulkomaalaiset nettikaupat.

golfer
09.06.2016, 12.40
Kyllä sieltä minulle myytiin Spessun läskirenkaat todella hyvään hintaan, eikä ole netissäkään halvemmalla tulleet vastaan.

skott
08.09.2018, 11.41
Liikettä yrittänyt suosi, koska se on lähin alan kauppa näillä main.
Mutta nyt vähän notkahti fiilikset. Kyselin viikolla ensin txt-viestillä iskarien huolloista (ois sekä etu että takanen huollon tarpeessa).

Ei vastausta. Sitte laitoin s-postia, että mikä tilanne. Ei vastausta. Ois pitäny tosta jo uskoo ja olla menemättä.
Ei oo rahan tarvetta siellä päässä.

Liikkeen sivuilla pe-aukiolot 10-18. Menin paikalle klo 17 iskarit repussa.

Liike suljettu klo 16, lappu ovessa. Tieto ois voinu olla www-sivuilla ja. Kiva ajella työmatkat etuiskari repussa turhaan.

Tää ei ollut eka kerta ku meen perjantaina töiden jälkeen ja lappu ovessa, että sorry liike kiinni.
Harmittaa, ku haluis suosii ko. liikettä, muttei vaan pysty enää.

Kanuuna
08.09.2018, 14.20
Kiva ajella työmatkat etuiskari repussa turhaan.

Riippuu työmatkan pituudesta. Kyllä sitä lyhyen työmatkan keulii[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk