Näytä tavallinen näkymä : Planet X
Tulipa tilattua tuo Carbon Pro Sl, joka saapui tänään. Huomasin jo paketin käteen saadessa että onpa ohut ja hepponen paketti ja heppoisuuden vahvisti laatikon läpi tullut takahaarukka, joka ei onneksi haljennut, mutta maalia oli lähtenyt. Pyörä liikkui laatikon sisällä ja sitä ei oltu tuettu kunnolla. Pehmusteena oli muovisia tyhjiä kirjekuoria? Mitä ihmettä?
Pyörä tilattiin valmiksi koottuna, mutta sepä saapui hieman vaiheessa. Stonga ja kiekot ei tietenkään olleet paikalla (normaalia postimyynnissä tiedän). Takavaihtajan jouduin itse laittamaan paikalle. Jarruja ei oltu säädetty eikä sen liiemmin vaihteitakaan. Etuvaihtajaakin joutuu oikomaan hieman. Noh onneksi sain tuon kokoamisen ilmaiseksi enkä joutunut maksamaan siitä sitä normaalia 100 puntaa...
Keskiäkäinen lohjalainen
14.12.2009, 21.46
Tulipa tilattua tuo Carbon Pro Sl, joka saapui tänään. Huomasin jo paketin käteen saadessa että onpa ohut ja hepponen paketti ja heppoisuuden vahvisti laatikon läpi tullut takahaarukka, joka ei onneksi haljennut, mutta maalia oli lähtenyt. Pyörä liikkui laatikon sisällä ja sitä ei oltu tuettu kunnolla. Pehmusteena oli muovisia tyhjiä kirjekuoria? Mitä ihmettä?
Jaahans. Pakkaustyyli on sama kuin pari kuukautta sitten. Eivät ole näemmä ottaneet vaarin (julkisesta) palautteesta jota laitoin heille. Omani tuli nimittäin myöskin aika kärsineen näköisessä paketissa. Takahaarukka oli minullakin pukannut reiän laatikon kylkeen ja takavaihtajan kiinnityskorvake kurkisti reijästä. Runko & palikat olivat kuitenkin ehjiä joten annoin anteeksi.
Hintojen lisäksi tuolla on sit halpoi myös paketit. Mahtaa hieman vi***taa jos on vaihtajat ynnä muut osat persiillään, runko naarmuilla jne. Ton kaupan markkinointipolitiikka on aika hektistä, vähän väliä on jotain "ultimate, super,hyper buildii" tarjolla. Sit kun käyt tarkemmin katsomaan sitä kokoonpanoa, niin osasta palikoista ei tekiskään mieli maksaa mitään ja korvaavaa osaa ei juuri nyt ole saatavilla.
jusba_84
14.12.2009, 23.09
Mielenkiinnolla odotan missä kunnossa tulee itselle stemmi ja tanko tuolta. Eipä vaikutakkaan enää niin hyvälle ostospaikalle kuin aluksi luulin kokemuksienne perusteella. Plussaa puljulle kuitenkin siitä että vastaavat esimerkillisen nopeasti maileihin ja vaikuttaisi olevan todella hyviä tarjouksia toisinaan.
Harryupp
15.12.2009, 09.37
Ikävää kuulla että pakkaustekniikka ei luonnistu Planet X:ltä. Paras paketti jonka itse olen nähnyt on Trek Madonen 5.2 tehdaspakkaus.
No oli pyörälläkin hintaa mutta tuli ehjänä perille ja oli kaikki perussäädöt tehty.
Ei muuta kuin teipit tankoon, pullotelineet runkoon, kiekot alle ja ajajan henkilökohtaiset istuinkorkeus- ja tankosäädöt paikoilleen ja kaikkien kiinnitysruuvien kireys tsekattu momenttiavaimella ja pientä loppusäätöä vaihteistoon.
Noh valittelin asiasta ja sieltä vastattiin klo 12 aikaan yöllä mikä on ihan ok saavutus. Väittivät että ottavat selville sen kuka pakkasin noin huonosti ja että olen ensimmäinen asiakas joka valittaa pakkauksen laadusta, jota vähän hieman epäilen. Millään tavalla eivät tätä luvanneet hyvittää. Noh UK:ssa löytyy kyllä foorumeita, joita seuraan ja joilla mielelläni raportoin kokemuksistani. :)
PS. tuossa fillarissa tulleet Dia Compe jarrut on kyllä uskomatonta skeidaa, joten ilmainen kuljetus ja "kokoaminen" kyllä näkyy sitten jossain...
capitano
16.12.2009, 13.02
Noh valittelin asiasta ja sieltä vastattiin klo 12 aikaan yöllä mikä on ihan ok saavutus. Väittivät että ottavat selville sen kuka pakkasin noin huonosti ja että olen ensimmäinen asiakas joka valittaa pakkauksen laadusta, jota vähän hieman epäilen. Millään tavalla eivät tätä luvanneet hyvittää. Noh UK:ssa löytyy kyllä foorumeita, joita seuraan ja joilla mielelläni raportoin kokemuksistani. :)
PS. tuossa fillarissa tulleet Dia Compe jarrut on kyllä uskomatonta skeidaa, joten ilmainen kuljetus ja "kokoaminen" kyllä näkyy sitten jossain...
Mulla ainakin ollut pari kertaa paketti priima pakattu ja koska kokoon pyörän itse osat säilyy kuljetuksessa paremmin.
Mulle tuli tänään kyseisestä paikasta zipin tanko ja stemmi ja ne oli ainakin ihan ok pakattu. Pussissa olivat, mutta kääritty pahviin.
Minä ainakin olen valittanut oman pyöräni pakkaaamisen laadusta PlanetX:lle, tai On-Onelle mutta samaa lafkaa ovat. Takahaarukassa oli aika mojovat naarmut. Hyvittivät kyllä, jonkun £30 lahjakortin tms. Jotain takavaloja ja paitaa taisin ottaa kun ei mitään fiksua ollut oikein tarjolla.
No juu, posti toi mullekin ton planet x:n euro promo hiilarin. Paketointi oli osittain ihan kunnossa, mutta takavaihtajan kiinnityskorvake oli saanut sellaisen tällin, etten saanut takavannetta paikalleen. Se muovinen tuki oli laatikon pohjalla irrallaan. Ennen kuin valitan sinne, niin voisko joku enempi kielipää kertoo mulle ton takavaihtajan kiinnityskorvake lauselman enklanniks.
Keskiäkäinen lohjalainen
27.12.2009, 11.47
No juu, posti toi mullekin ton planet x:n euro promo hiilarin. Paketointi oli osittain ihan kunnossa, mutta takavaihtajan kiinnityskorvake oli saanut sellaisen tällin, etten saanut takavannetta paikalleen. Se muovinen tuki oli laatikon pohjalla irrallaan. Ennen kuin valitan sinne, niin voisko joku enempi kielipää kertoo mulle ton takavaihtajan kiinnityskorvake lauselman enklanniks.
Tuolta löytyy terminologiaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropout_(bicycle_part)#Derailleur_hanger (http://en.wikipedia.org/wiki/Dropout_%28bicycle_part%29#Derailleur_hanger)
Todella harmi etteivät PX:n pojat ja tytöt osaa ottaa opikseen asiakaspalautteesta. Myytävä kama on priimaa ja hinnat kohdillaan mutta vituttaahan se jos lähetykset eivät tule ehjänä perille.
EDIT: Niin se oman Pro Carbonini pakkauslaatikko näytti tältä:
http://www.flickr.com/photos/64106602@N00/4226115278/
:mad::mad::mad:
Olen ollut tässä kiihkeässä mailinvaihdossa jo yli kuukauden. Sihteeri Caroline kyllä vastaa posteihin nopeasti, mutta kokoonpano/myyntipuolen Adrian heikosti.
Tarkistin vielä uudelleen pahvilaatikkoni. Ei siinä ollut reiän reikää. Mutta takavaihtajan korvake oli vääntynyt ja takavaihtajan kuori murtunut. Valitin näistä jo jouluna, mutta uudet kamat on kuulemma tulossa, kun niitä ei ollut aikaisemmin varastossa. Ei siis oikeasti ole vielä mitään tapahtunut.
Pahempi juttu on se, että turona tarkistin vasta nyt, että myös takahaarukan teräksinen kiinnityskohta oli vääntynyt niin, ettei sinne rengas sovi. Väliä on n.7,5 mm, kun pitäis vissiin olla 10 mm.
Mun päätelmä on se, että kokoonpanon jälkeen on joku Planetx:llä pudottanut koko rakennetun rungon perse edellä lattialle.
Reklamoin asiasta, mutta Adrian ei kommentoinut mitenkään koko asiaa.
Visa vei rahat jo vuodenvaihteessa.
Mitä mahiksia tässä on, kun putiikki ei vastaa asialliseen reklamaatioon.
Väännänkö itse rungon takaosaa auki vai rikonko samalla hiilarirungon.
Voinko valittaa muualle, pitäis tässä joku takuu olla. Yritin liittää kuvaa, muttei se nyt onnistunut.
V..ttaaa.
We are moving to our new warehouse during the period Thu 28 Jan - Tue 02 Feb 2010. If your enquiry is of an urgent nature could you please contact Ian Cammish on info.planetx@googlemail.com . Normal service will be resumed from Wed 03 Feb 2010. Your understanding during this very busy period is very much appreciated.Many thanks from all the staff at Planet X Bikes.Viikkoon ei varmaan pahemmin etene.
Saas nähdä. Parin kuukauden meilailun jälkeen otin pultit ja uhkasin palauttaa koko SL Pro Carbonin, jos ei rikkoutuneita osia kuulu ja tule korvausta taka dropoutin vääntymisestä.
Johan rupes meili toimiin.
Tiistaina valiteltiin ongelmia ja tänään kävi kuriiri hakeen pyörän veks.
Nyt on visa vienyt rahat ja kuriiri pyörän ja mä olen kuitenkin tyytyväinen.
Voin sitten raportoida aikanaan, mitä sieltä tuli takaisin, jos tuli
Saas nähdä. Parin kuukauden meilailun jälkeen otin pultit ja uhkasin palauttaa koko SL Pro Carbonin, jos ei rikkoutuneita osia kuulu ja tule korvausta taka dropoutin vääntymisestä.
Johan rupes meili toimiin.
Tiistaina valiteltiin ongelmia ja tänään kävi kuriiri hakeen pyörän veks.
Nyt on visa vienyt rahat ja kuriiri pyörän ja mä olen kuitenkin tyytyväinen.
Voin sitten raportoida aikanaan, mitä sieltä tuli takaisin, jos tuli
Marraskuun jälkipuoliskolla tuli tilattua Sl Pro Carbon ja nyt 4 kk myöhemmin on vihdoin pyörä kunnossa. Palautus ja rungon vaihto sekä kokoaminen tehtiin luvatusti ja kuriiri toi pahvilaatikon kotiin eilen.
Hyvää oli se, että mun ei tarvinnut ollenkaan maksella posteja.
Hinnat on edulliset, jos tavaraa on, mutta joteski noi germaanit tuntuu luotettavimmilta.
Ei toimi ei.
Tilasin viimeviikon tiistaina kiekkosetin(50 mm carbon tubular) planet-x:stä, ja 6 päivää myöhemmin paketti onkin jo kädessä. Pettymykseksi paketista paljastuukin On-one:n 26" kiekot levarinavoilla! Muut pikkukilkkeet oli kuitenkin oikein.
Noh, katotaan mitä tapahtuu kun laitoin äsken sähköpostia puulaakiin.
Ei toimi ei.
Tilasin viimeviikon tiistaina kiekkosetin(50 mm carbon tubular) planet-x:stä, ja 6 päivää myöhemmin paketti onkin jo kädessä. Pettymykseksi paketista paljastuukin On-one:n 26" kiekot levarinavoilla! Muut pikkukilkkeet oli kuitenkin oikein.
Noh, katotaan mitä tapahtuu kun laitoin äsken sähköpostia puulaakiin.
No nyt on oikeat kiekotkin käsissä. Sähköposteihin kaverit vastaa kuitenkin kohtuu nopeudella.
No nyt on mennyt kuukausi alkuperäisestä tilauksesta. Oikeat kamat on kyllä käsissä, mutta palautuskustannuksista luvattua hyvitystä ei ole kuulunut viikottaisista tiedusteluista huolimatta, eikä enää itseasiassa vastata edes sähköposteihin.
Viestini ovat olleet asiallisia ja ystävällisiä tähän asti. Nyt kokeillaan hiukan tylympää viestiä, jonka jälkeen luottokunta saa periä hyvityksen.(onneksi maksoin visalla)
P***a lafka
Highlander
23.02.2012, 15.09
Hyvin toimi Planet-X. Viime viikon torstaina tilaus sisään ja tänään aamupäivällä lähetti toi paketin töihin. Kaikki 8 nimikettä sitä mitä tuli tilattuakin.
Kare_Eskola
16.03.2012, 23.06
Tilasin sunnuntaina, tänään tuli DPD:llä erittäin hyvin palveltuna ja ennakkovaroitettuna kotiovelle. Kaikki ok, mutta rahtikulujen laskeminen on aika arpapeliä nykyään.
Tilasin Planet aksästä Orbea Opalin rungon ja haarukan su 4.11., toimitus perillä pe 9.11. Nopeaa toimintaa siis. Runko lupauksien mukainen, mutta pettymyksekseni haarukka painoi about 580 g webbisivun lupaaman 377 g:n sijaan. Ylitys on noin 54%...:( Lähetin reklamaation, missä esitin haarukan vaihtoa luvatun painoiseen. Saas nähdä miten tämä etenee.
Highlander
10.03.2013, 14.12
Hyvin toimi taas. Tilaus maanantaina 4.3. sisään ja tavarat DPD:n lähetiltä 8.3. perjantaina käteen. Kaikki ok.
-----------------------------------------
Highlander
26.03.2013, 12.16
Jälleen toimi hyvin. Tilaus 18.3. ma, postitus 19.3. ti ja tänään 26.3. ti lähetti toi paketin. Kaikki kolme vaatetta oikein ja kootkin kohdallaan.
Hieman tökkii Planeetalla. Tilasin 10.6 Whippetin mustan rungon (joita näytti olevan varastossa 6kpl) ja sälää päälle. 14.6 kyselin mailitse kun tilaus status oli ollut "odottamassa shippausta" koko viikon ajan. 17.6 tulee vastaus, jossa pahoitellaan, että mustat rungot ovat loppuneet ja tarjotaan tilalle punaista tai keltaista tai odotusta lokakuulle jolloin saavat punavalkoisia runkoja. Koska olin jo tilannut runkoon liittyviä osia toisesta kaupasta, otin punaisen rungon hampaita kiristellen. Sitten tilauksen status muuttui "odottaa puuttuvia osia". Kun jätin tilauksen, varmistin että kaikkia osia oli varastossa, mutta nyt satulatolppa näytti olevan loppu. Uusi maili tänään 18.6 liikeelle, jossa pyysin vaihtamaan satulatolpan toisen väriseen, jota oli varastossa. Katsotaan miten käy. Eipä ainakaan tarvitse miettiä millä pyörällä ajaa Tahkolla...
Mitä olemme toistaiseksi oppineet? Varastomääriin ei kannata näköjään luottaa. Ja verrokkina samana päivänä (10.6) tilattu osia Bike24:sta tuli perille tänään (18.6)...
Tilannepäivitys 1.7. Kyselin 24.6 mikä on tilauksen tila kun Planet-x:n sivuilla statuksena on ISSUED. 28.6 tulee pahoitteleva vastaus että olivat erehtyneet laittamaan pakettiin 16 tuumaisen punaisen rungon (olin tilannut alunperin 18 tuumaisen). Mutta 18 tuumaiset punaiset olikin loppu, joten tarjoavat keltaista. Vastasin että lähettäkää mikä tahansa 18 in runko että päästään hommassa eteenpäin. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään... Eli tilausta tehdessä kaikkia runkomalleja piti olla varastossa ja nyt ilmeisesti on vain keltaista (jos sitäkään). PRKL!
joniakaidiot
05.07.2013, 13.05
Meitsi tilas XLS crossarin tossa 26.6 ja maksoin samantien.
Laitoin sitten sähköpostia, että unohtui laittaa tilaukseen 2kpl juomapullotelineitä (laitoin epähuomiossa vain yhden), voiko vielä lisätä.
Ei tullut vastausta, joten ajattelin, että eipä sitten - antaa olla.
Status muuttui "collecting...", sitten "on hold, waiting for missing items..." ja sitten "manual hold".
Manual hold tilassa oli 1.7 asti ja päätin laittaa sähköpostia ja tiedustella, onko ongelmia ... ei vastausta ... sitten facebookin kautta, jolloin vastasivat, että ovat odottaneet maksua tuosta toisesta pullotelineestä.
En ollut tästä tietoinen, koska mitään viestiä tiedusteluuni pullotelineen lisäyksestä ei tullut.
Hyväntahdon eleenä laittoivat toisen telineen mukaan ja vapauttivat tilauksen käsiteltäväksi.
Pyörä lähti keräiltäväksi, pääsi "kasausjonoon" ja nyt on ollut 2.7 lähtien vaiheessa, koska SRAMin vaihtajien toimitus on viivästynyt ja pyörä voidaan viimeistellä vasta torstaina (eilen).
Mutta eipä kuulunut eilenkään mitään.
Muuten ei mitään valittamista, ei tässä nyt hirveässä kiireessä olla pyörää odottelemassa.
Mutta, kuten ylläoleva kaverikin totesi, varastosaldojen mukaan pitäisi kamaa/kokonainen pyörä olla varastossa, niin hieman tympäisee, kun laittaa tilauksen ja maksaa vielä samantien - eikä siltikään vielä viikon aikana tapahdu oikestaan mitään.
Ja lisäksi se, että vastaaminen sähköposteihin on erittäin heikkoa - oikeastaan facebook oli ainoa keino saada yhteys firmaan.
Enkä ole ainoa, joka valittaa sähköpostiin vastaamisesta. ;)
No, odotellaas, jos pyörä sieltä jossain vaiheessa tulis.
Maantierenkaat tuli jo eilen Bike-Discountin kautta (tilasin 28.6) ... leikitään niillä pyörän saapumiseen asti. :D
No niin. Tulihan se vihdoinkin. Olipas prosessi: Tilaus siis sisään 20.5 -> älytöntä sekoilua -> paketti perillä 8.7. Onneksi osat olivat oikeita ja näyttivät selvineen kuljetuksesta hyvin.
joniakaidiot
08.07.2013, 14.21
No niin. Tulihan se vihdoinkin. Olipas prosessi: Tilaus siis sisään 20.5 -> älytöntä sekoilua -> paketti perillä 8.7. Onneksi osat olivat oikeita ja näyttivät selvineen kuljetuksesta hyvin.
Hieno homma!
Toivotaan, että tänään ny saisivat viimein meitsin fillarin kans matkaan.
Tänään pitäis tulla SRAMin osat niille.
Mites, tuliko jäbän paketti TNT:n kautta?
Oliko Express vai Economy Express?
Mites, tuliko jäbän paketti TNT:n kautta?
Oliko Express vai Economy Express?
En ole ihan varma kuka täällä kotisuomessa pakettia kiikutti, mutta DPD:n toimestä träkkäys sujui ihan hyvin tuli jopa päivän arvioitua nopeammin eli kuudessa päivässä. Toimitustapaa ei sen kummemmin määritelty. Näin jälkikäteen olisi ollut mukava saada joku juomapullo tms. pikkusälä kaiken sotkun ja sekoilun johdosta.
joniakaidiot
09.07.2013, 23.44
En ole ihan varma kuka täällä kotisuomessa pakettia kiikutti, mutta DPD:n toimestä träkkäys sujui ihan hyvin tuli jopa päivän arvioitua nopeammin eli kuudessa päivässä. Toimitustapaa ei sen kummemmin määritelty. Näin jälkikäteen olisi ollut mukava saada joku juomapullo tms. pikkusälä kaiken sotkun ja sekoilun johdosta.
Jep, laittoivat TNT POSTin mukana tulemaan ja DPD jakelee Suomessa.
Aha, ei tullut mitään pahoittelua?
Joku voucher edes ois ollu kyllä ihan paikallaan, ku lueskelee tuota sun säätöä. ;)
Eikä siinä kaikki. Nyt kun Visalasku tipahti postiluukusta, näyttää siltä että Planet-mokaakaikenprkl on laskuttanut tuplana. Ei voi muuta kuin ihmetellä sekoilun määrää...
joniakaidiot
28.07.2013, 12.57
Eikä siinä kaikki. Nyt kun Visalasku tipahti postiluukusta, näyttää siltä että Planet-mokaakaikenprkl on laskuttanut tuplana. Ei voi muuta kuin ihmetellä sekoilun määrää...
Auts, hyvältä vaikuttaa. ;)
Itsellä meni kaikki loppujen lopuksi hyvin ... pyörä tuli perille, kaikkine tilattuine kamoineen, ja vieläpä ehjänä.
Laskuttivatkin oikein.
Hyvin toimi, tilaus maanantaina ja tänään perillä. Kerrankin oli hyviä tarjouksia tarvittavista osista ja ilmainen dpd-kuljetus.
Toimi moitteetta, tänään tuli paketti viikossa tilauksesta. Paketin sisältö täsmäsi tilausta.
Joopa joo, ei tämä kauppa kyllä vakuuttanut ollenkaan. Olin tilaamassa maasturiin rengasta ja lamppua sitten samalla kanssa. Kaikki näytti olevan hienosti ja tavaraa varastossa. Maksettua tuli Paypallilla ja tilaus menikin nopeasti tilaan "Status: Preparing to be shipped - Your order is ready to be shipped" Moneen päivään ei kumminkaan tilaus mihinkään eteenpäin lähetenyt. Kyselin sitä sitten asiakaspalvelusta ja vastaukseksi ensin annettiin, että selvittelevät asiaa. Muutaman päivän päästä tulikin sitten ilmoitus, että ei mistään varastosta löydykään tuota rengasta. Poistivat renkaan tilauksesta ja lupailivat hyvittää summan. Kerroin, että peruu koko tilauksen ja palauttaa kaikki rahani tilille. Katsotaan nyt sitten miten tämän kanssa käy loppujenlopuksi. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun täältä yritän mitään tilata.
HC Andersen
05.03.2014, 22.42
Täytyy hieman kehua Planet X:n asiakaspalvelua, olivat hieman tyrineet mun fillarin kasauksessa (vasen kampi oli väärän mallinen ja pituinen), huomattuani asian niin pienen s-posti keskustelun jälkeen lähettivät speksien mukaisen kammen ja pyynnöstä laittoivat pari vaihtajankorvaketta hyvitykseksi. Väärän kammen laitan heille postissa takaisin ja hyvittävät mulle postikulut, eli mielestäni asiallista toimintaa.
Mulle on tullut planetista krossarin runko, hiilarivanteet, napoja ,osia... Itse en ole päässyt nauttimaan huonoista pakkauksista, hyvin oli tuolloin pakattu. Tilauksista on tosin aikaa jo kulunut, oisiko niillä kiire nykyään.
Pari huonoa kokemusta.
1. Tilasin 50mm hiilarikehiini tarjouksesta gravity zero takalaakerin Campan vapiksella. Oli niin mielenkiintoinen vaparitekninen toteutus että pakko oli kokeilla. Lopputulos= rakensin innoissani hiilarikiekot valmiiksi ja pakan asennuksessa nousi sitten hydraulipaineet verisuonissani. Totesin, että sieltä tuli Shimanon vapaarattaalla varustettu napa. Soitin liikkeeseen. Kehotin heitä katsomaan itse sivujaan. Sitten kuulin kun puhelimen päässä ollut nainen kysyi kollegaltaan että eikö meillä ole muuta kuin Shimanoa. Tuolloin netissä myytiin pelkää campaa... Heh. Lähetin lopulta sinne kuvan laakerista. Luovutin taistelun, purin takakiekon ja hommasin campan takanavan ja kasasin uudelleen. Nyt on ko laakeri hyllyssä odottelemassa shimano-osaista pyörää :)
2. Tilasin eddy mercx krossarin rungon. Runko myytiin tiedoilla BSA. Asentaessani kampisettiä nousi hydraulipaine hyvinkin korkealle verisuonissani. totesin, että tässähän on ITA keskiö. Noh siitä selvittiin sitten kuppien vaihdolla. Edellisestä viisastuneena en jaksanut ottaa edes yhteyttä planeettaan.
Kaikesta huolimatta olen kuitenkin varsin tyytyväinen ko liikkeen tuotteisiin, saisivat vaan skarpata myyntityöhän. 50mm tuubihiilikehät aivan mahtavat, tiukat kiekot, ja rullaari rullaa, 95kg painolla mennään ja maisema vaihtuu, ei löysty eikä tartte oikoa. Krossarikin on palvellut loistavasti, ja kaikenlisäksi on hyvä, eastonin runkoputkea ja hyvä hiilarikeula...
Eli = tuotteista minulta plussaa, toimituksen tarkkuudesta miinusta. Voisivat mennä hetkeksi vaihtoon saksanmaalle. Tulisi sitä täsmällisyyttä :)
supertele
02.07.2014, 18.37
Illalla laitoin tilauksen uudesta rungosta. Aamulla tuli viesti, että luottokortin kanssa oli ongelmaa. Samalla kun vaihdettiin muutama sähköposti, tuli uutiskirje, jossa oli kaikista rungoista koodilla miinus 5 pinnaa. Kysäisin onnistuuko hinnan alennus vielä jälkikäteen ja asiakaspalvelija ehdotti, että peruu mun tilauksen ja laitan uuden sisään. Uusi runko ostoskoriin (alennus tuli automaattisesti, ilman koodin syöttämistä), maksu PayPalillä. Vielä tuli vahvistus, että uusi tilaus näkyy sisässä ja vanha on peruttu.
10 pistettä asiakaspalvelun nopeudesta ja toiset ystävällisyydestä. Hyvä mieli. Hyvällä todennäköisyydellä menee rungon alennuksessa säästyneet rahat ja vähän enemmänkin takasin Planet X:lle
Viimeinen tilaus myös heidän kanssaan arvosanalla 10+ Kuljetus vaan tökki pahemman kerran, mutta se ei tietenkään ole Planet X:sän vika.
sklansky
21.07.2014, 11.43
Kaksi tilausta tehnyt puljun kanssa, ja molemmissa ihme sähellystä. Ensimmäisellä kerralla pistin pari 26" rengasta tilaukseen, toinen tuli kaksysinä. Nyt viimeisimmässä tilauksessa kuitukeulassa oli pieni iskeymä, jonka johdosta pistivät uuden tulemaan (vastineeksi minun piti pilkkoa vaurioitunut keula etten pysty myymään sitä eteenpäin). No nyt uusi keula tuli, ja rautaisena tottakai. Jälleen viestiä asiakaspalveluun josta tuli lähes bumerangina pahoittelut ja uusi tilausnumero kuitukeulalle. Eli vaikka kaikessa muussa tuntuu olevan vähän säätämistä, niin ainakin omalla kohdalla on viestittely toiminut ripeästi ja sujuvasti joten siitä pisteet.
Vähän jäi ihmetyttämään nyt viimeisimmässä viestissä maininta, ettei minun tarvitse lähettää teräskeulaa takaisin koska ei ole kuulemma kannattavaa. Eli kunhan uusi hiilarikeula saapuu, niin nurkkiin jää pyörimään kaksi teräskeulaa sekä yhden hiilikuitukeulan puolikkaat. Siis vähintään, saa nähdä mitä seuraavasta paketista paljastuu... :)
Melkoista sekoiluakin toimituksissa, mutta olis kiinnostavaa tavaraa alennuksessa. Millaisissa tilanteissa mahtaa tulla rahtivapaasti?
Melkoista sekoiluakin toimituksissa, mutta olis kiinnostavaa tavaraa alennuksessa. Millaisissa tilanteissa mahtaa tulla rahtivapaasti?
Sivuilta: Free on all Orders over £60 (excluding Bikes, Frames, Wheels & Trainers / Rollers)
Kiitosta vaan, pitää kasata tavaraa vähintään rahtivapaan verran.
Planet x kypärä oikean kokoisena ja mustana oliki sitte lopussa, lupasivat spostia kun tulee... katsellaan.
Tilaus tuli kymmenessä päivässä, ja pieniä muutoksiakin sai tehtyä vielä tilausvahvistuksen saavuttua.
Ei suuremmin moittimista.
Huomasin, että rahtikulut nousseet. 21,78e, vaikka laitoin ostoskoriin yli sadalla eurolla tavaraa.
supertele
21.08.2014, 21.26
Illalla laitoin tilauksen uudesta rungosta. Aamulla tuli viesti, että luottokortin kanssa oli ongelmaa. Samalla kun vaihdettiin muutama sähköposti, tuli uutiskirje, jossa oli kaikista rungoista koodilla miinus 5 pinnaa. Kysäisin onnistuuko hinnan alennus vielä jälkikäteen ja asiakaspalvelija ehdotti, että peruu mun tilauksen ja laitan uuden sisään. Uusi runko ostoskoriin (alennus tuli automaattisesti, ilman koodin syöttämistä), maksu PayPalillä. Vielä tuli vahvistus, että uusi tilaus näkyy sisässä ja vanha on peruttu.
10 pistettä asiakaspalvelun nopeudesta ja toiset ystävällisyydestä. Hyvä mieli. Hyvällä todennäköisyydellä menee rungon alennuksessa säästyneet rahat ja vähän enemmänkin takasin Planet X:lle
Tämän hyvän kokemuksen takia ajattelin, että en ala heti moittimaan, mutta nyt täytyy vähän ottaa kehuja takaisin:
Runkotilaus siis 2.7 ja runko ovelle viikossa. Pakettia tonkiessa huomasin, että mukaan on tullut väärä korvake, josta reklamoin heti. Lupasivat etsiä oikean ja lähettää. Varmaan lähemmäs puolen tusinaa kertaa kysyin, mikä on tilanne ennen kuin aloin vihjailemaan rungon palautuksesta. Kahden tunnin kuluttua tuli viesti, että korvake on löytynyt ja lähetetään minulle. Reilun viikon päästä kyselen, onko korvake lähtenyt ja oli kuulemma lähetty - arvioitu toimitusaika 14 vrk. Tänään on korvakkeen löytymisestä mennyt 15 päivää, eikä vielä ole näkynyt. Korvakkeen löytymisen jälkeen tekemäni toinen tilaus Planet X:ltä kyllä tuli jo alkuviikosta, mutta eivätpä olleet keksineet siihen kyytiin laittaa korvaketta.
Kahdeksas viikko siis menossa In-Stock tilauksen tekemisestä ja edelleen odotellaan sopivaa korvaketta (jota en ole muualta Internetistä onnistunut löytämään). Kaikki muut osat ovat kasaamista varten nurkassa ja maantiepyöräilykausi lähenee kohta loppuaan.
Huomasin, että rahtikulut nousseet. 21,78e, vaikka laitoin ostoskoriin yli sadalla eurolla tavaraa.
Kas, kannatanee reklamoida. Oma reilun 80€ tilaukseni tuli vailla toimituskuluja, kuten pitikin.
Myykö liike pelkästään jotain jämäeriä. Löysin heidän sivuiltaan hyväksi kokemani satulan, San Marco Bonzan, on riittävän vähän pehmustettu ja muotoilu passeli. Samaan olisin ottanut Plane X kypärän jota ei silloin ollut mustana ja oikean kokoisena. Lupasivat spostia kun kypärää saisi, mainoksia tulee, mutta kypärästä ei ja satulakin on nyt loppu. Jääköhän ensimmäinenkin tilaus aikomukseksi?
HC Andersen
27.08.2014, 19.23
Planet X:n ja On-One:n valikoimilla on tapana muuttua.
Aikomukseksi jäi, tänään tulikin lopulta spostiin tieto, että kypärää eivät saa enää lisää ja kun satulatkin nyt ovat lopussa, niin tuskin tyhjää pahvilaatikkoakaan viitsin tilata. Pitää seurata miten tuon satulan kanssa heidän tilanteensa, ei mikään hipo eikä kevyt, mutta yhden tuollaisen ostin paikallisesta kaupasta ja toiseenkin ajokkiin ottaisin samanlaisen.
Laatikkoon löytyis tavaraakin, mutta mitenkäs maksat, ei oo luottokorttii. Onnistuuko pankkisiirto jotennii? Rahdin joutunee maksamaan ostoksen suuruudesta riippumatta.
supertele
30.08.2014, 09.22
Paypal?
(lisää merkkejä)
Äääh, vuosia kantanu korttia, jolla noita voi maksaa. Nyt tulee kaikki maailman tavarat!
Kertokaapa sokealle idiootille, mistä tuota pakettia voi seurata. Tuo ref-koodi ei tuota mitään royal mailin sivuilla, ja tuo vasemmalla oleva numerosarja on tilauksen numero. Varsinaisella tilaussivulla (eli kun tuosta view-napista painaa) ei ole mitään koodia. Vai eikö 12€ postareilla saa edes träkättyä pakettia, ja tuo ref on tuossa pelkkä hämäys? :seko:
http://i.imgur.com/p45wbdC.png?1
supertele
04.09.2014, 12.53
Seurantakoodi tulee sähköpostiin, jos tulee.
Mulla on nyt saamani infon mukaan Royal Mailin kautta tuleva paketti ollut kannossa 21 päivää, joten varaudupa odottamaan. Vaikkakin alan epäillä onko paketti koskaan lähtenytkään. Sen verran hankalaa on ollut puuttuvan korvakkeen saaminen (ks. ylempänä).
Asiakaspalvelija minulle sanoi, että Royal Mailin ilmoittama toimitusaika Suomeen on 14 vrk ja käski olla uudelleen yhteydessä jos ei kuulu 21 päivään.
http://www.royalmail.com/finland tuolta kuitenkin päättelisin, että kantoaika on 3-5 päivää.
Mulla oo tainnu ikinä olla Royal Maililla tulleissa paketissa trackkia.
Joo kiitokset. Sähköpostissa ei mitään joten odotellaan tietämättömänä.
supertele
12.09.2014, 16.14
Kahdeksas viikko siis menossa In-Stock tilauksen tekemisestä ja edelleen odotellaan sopivaa korvaketta (jota en ole muualta Internetistä onnistunut löytämään). Kaikki muut osat ovat kasaamista varten nurkassa ja maantiepyöräilykausi lähenee kohta loppuaan.
Tänään tuli postissa runkoon sopiva korvake.
Ymmärrän, että vahinkoja sattuu, enkä harmittele, että alunperin rungon mukana tuli väärä korvake. Sen sijaan ottaa päähän, että jos tämä olisi hoidettu hyvin, tilanne olisi korjattu yli 8 viikkoa sitten. Sen sijaan olen lähettänyt varmaan parikymmentä sähköpostia, eikä minua kertaakaan ole infottu miten asia etenee ilman, että sitä erikseen kysyn. Mallikkaasti hoitamalla olisivat saaneet yhden tyytyväisen asiakkaan, joka jo ehti täällä foorumillakin kehua puljua ja samalla homman pakettiin omasta puolestaan. Nyt on lähinnä epäilen, että mua on kusetettu monta viikkoa.
^ Ikävää touhua kyllä tuommoinen.
Näin referenssinä, tuo yllä mainittu merinokampetilaukseni tuli eilen postilaatikkoon. Eli 10 arkipäivää meni.
26.8 tehty tilaus kahdesta varastossa olevasta renkaasta, ja kolme viikkoa meni että sain tavaran. Rahteja 20e. Kyl Saksan kaupat on nopsempia, 6e rahdilla.
Sotanorsu666
31.12.2014, 08.19
20.12 laitoin läskin tilaukseen ja siitä lähtien ollut tilassa "in picking". Oli ilmeisesti joku valmiiksi rakennettu läskierä tarjouksessa. Ehkä myivät kuitenkin yli kapasiteetin, kun pyörät eivät ole vieläkään lähteneet. Olihan tossa noi pyhät yms, mutta aika pitkä aika silti, että saa edes tavaraa ulos omasta varastosta. 55£ toimituskuluille voisi melkein vaatia jo jotain pikarahtia :) No eihän tässä missään jäniksen selässä olla, mutta tulis nyt vielä kun on lunta maassa.
Näkyi tällainen tarjous - onko kokemusta millaisesta renkaasta on kyse?
http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHY/vittoria-voyager-hyper-folding-tyre
noniinno
22.03.2015, 12.20
Viimeksi kun tilasin Vittorian taittuvakaapelisia kevyitä retkirenkaita, sain 26" kiinalaisia "Golden Boy" -merkkisiä rautalankareunaisia lähes umpikumisia maastorenkaita. Joten en voi valitettavasti auttaa asiassa. Mutta ilman edellä mainittua kokemusta, tilaisin kyllä, speksit ovat kohdallaan.
Mää sain sentään Vittorian taittuvat ja ihan oikeaa mallia. Tosin ne oli 559 kun piti olla 622.
teräsrunko
22.03.2015, 15.36
Näkyi tällainen tarjous - onko kokemusta millaisesta renkaasta on kyse?
http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHY/vittoria-voyager-hyper-folding-tyre
Minulla on noita kaapissa kolme kappaletta (35 mm) kun päättelin tuossa taannoin, että tämä rengas on käyttööni paras mahdollinen,
katso esim. tästä hollantilaisten tekemä vierintävävastustesti (Randonneur Hyper on tämän renkaan vanha nimi):
https://www.fietsersbond.nl/sites/default/files/test_schwalbe.pdf
Kokemusta ei varsinaisesti vielä ole muuta kuin että yhden viritin irtovanteelle nähdäkseni todellisen mitan. Odottelen
kevättä... Mutta varsinainen asia on, että Roselta tilasin ja maksoin noin 30€ / kpl., joten hyvin halvalla nuo näyttävät
lähtevän.
nilkkapaineet
14.05.2015, 15.38
Päivitetäänpä' tätä ketjua... Jouluksi tuli merinosukkaa ja nyt kolme erilaista ajopaitaa samalla hintaa kuin olisin oikeastaan mistä tahansa muualta saanut näistä artikkeleista vain yhden. Viikko meni Royal mail / Postilta. Kaikki molemmissa tilauksissa ok ja erityisesti merinosukkia voi kehua meille kylmävarpaisille. Paitojen mitoitus oli rimpulatyyppiselle vartalolle (esim http://www.planetx.co.uk/i/q/CLPANPXJ/planet-x-pannello-jersey) hyvä ja meni myyjän ohjeiden mukaan ihan oikein. Suosittelen.
Olen hyvien tarjousten houkuttelemana joskus käynyt miltei ostamassa. Ongelmana on heidän rosvausta lähentelevä vaihtokurssi. Vetävät halvoilla puntahinnoilla sisään ja pakottavat ostamaan euroilla, jolloin hinta kasvaa 13%. Olen valittanut asiasta heille, mutta syyttävät asiasta pankkeja.
Kehoitan pysymään loitolla ellei ällistyttävän hyvää diiliä satu kohdalle.
GTJamppa
23.02.2016, 11.00
Nyt ois 35% ale joistain tavaroista. Onko se nyt niin että on pakko maksaa euroissa? Jos eurot tuolta valitsee valuutaksi niin ei houkuttele tilata tuon alennuksenkaan kanssa. Punta valuuttana hinta on järkevä.
edit:
Kysyin asiakaspalvelusta, kyllä niillä punnilla voi maksaa.
Jossain toisessa ketjussa taisin kirjoittaa että kauppaa käydään aina punnilla, eurohinnat ovat viitteellisiä. Korttiyhtiö sitten muuntaa euroiksi. Ja se on luokkaa pari prosenttia mitä muuntokurssissa korttiyhtiö ottaa välistä, ei todellakaan 13.
Toden totta jos näille maksaa euroissa, joku vetää välistä 15% :< Kannattaa siis olla tarkkana ja muistaa maksaa punnissa.
Kysyin heidän aspasta asiasta, ja sanoivat käyttävänsä n. 1,27 kurssia mutta eipä tuos selvästikään pidä paikkaansa.
http://www.kymppi.org/dawni/PlanetX_currency_conversion.jpg
Huoh. Ei muuta tällä kertaa.
Mitä se Pexxi huokailee? Tässä nyt on käynyt niin, että maksutapahtuma on mennyt euroissa ja nimenomaan tuolla verkkokaupassa näkyvällä muuntokertoimella. Ihan on maksuvälineelta asti kadonnut oikealla näkyvä summa euroja. Täytyy myös moittia ko. liikkeen tapaa pakata tavarat. Samassa isossa pahvilaatikossa oli irrallaan pinnoja, vaatekappaleita ja nestemäistä pesuainetta. Irtopinnat ja pesuainepussi = huono yhdistelmä. Oli melko klismaista tavaraa laatikollinen.
Ilmeisesti sitten noi maksuhommat ovat muuttuneet tän vuoden aikana kun ennen ei pystynyt maksamaan muuta kuin punnissa vaikka olisi ollut euro valittuna. Eli luottokorttiyhtiö teki muunnoksen ja he ottavat sen 2-3 prossaa välistä.
Voi toki toimia eri tavalla jos maksaa suoraan luottokortilla kuin esim PayPalilla. Tämä meni PayPalin kautta luottokortille. PayPal ei tee muunnosta myöskään jos ei ole niin asetettu. Testasin koetilauksen puntina ja euroina, ja näkyy PayPalin päässä juuri samat hinnat kuin verkkosivulla.
Toki tässä voi syyttää vain itteään kun kiireessä ei muistanut vaihtaa rahayksikköä takaisin ja omin pikku kätösin on OK-nappia painanut mutta on tuossa kyllä minusta vähän huijauksen makua. Joku hämminki joka tapauksessa, 15-16% on paljon.
Muutamasta muusta brittikaupasta jokusia kymmeniä kertoja tilanneena on näin käynyt joskus ennenkin, mut niissä ollaan pysytelty ~2% eron sisällä ettei isommin ole harmittanut.
Katsotaan nyt pääseekö noiden kanssa mihinkään konseksukseen asiasta. Lähtökohtainen asenne perusteltuun tiedusteluun oli melko ynseä.
Toinen tarina on tieten reklamaatio mänkkiintyneistä tuotteista. Voipihan tuo siihenkin tulla yhtälailla hyvä vastaanotto :D
PlanetX:n tapa pakata pinnat, nestemäiset tuotteet ja muut tyylillä "heitetäämpäs tuohon lootaan ja eikun matkaan".. Pari-kolme desiä tuota tököttiä levinneenä ympäriinsä tuotti kivat puhistushommat :
https://lh3.googleusercontent.com/boMLuKrjKELvqFveTi5SHGnW3cbyUJ_whan-Hg_SnFl7Yl9UEgq1KFMoHIkhHa6mcNa24Bc3vetDZ_WpmwXu9s RO5jYozP8w3Pal-zvytMhV-Eti7SjD-vWTXIVtQuVkSdxeN66EciU0UUXF8qEA1f4obpvFZmpiYr0anWP nfdnaOyVozZSIuxOyfVpH8S1LbmgeI_AVTRxYheZjKE9gjU-yQ5VasVP2a7xvTFbyzhDYVxCmIFcCEGPu-rNCTTFjlg00EZSAV3XI1N1kk58VUlw3xK7IYAydY2Vt1OE0kpc kaUM7O6169vdKA_i8HHYNlUwijeGZw6tnLtyuN6uvN9iurppal nCBkjwSOT42BpvlvSLVFkk45QwVM093-8zdHRBvgdBSmMvArhf0So-jSAMOAZ7K5-m8XTjIa0f3hhI8D67eUuYMAYhATEdkHgqWOZ_5he2AxojNrXS2 zdVRRL6N5fKo2v8aXrnP4sXs9bhf6H4L6luP2uVvbR0Ybos0SL N0Q1Z1dm7iVJOI3ErJvwjdEhvqeUMzQjGBPaUS_xC3SiG1NsLf TAKwkWQCco23vwSv=w1400-h788-no
alteregoni
13.05.2016, 00.16
Hmm. Tässä on tullut harrastettua päiväuni haaveilua, ja tätä yhtenä kohteena väijynyt, niin alkoi ketju kiinnostamaan. Tässä (http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOCODGX1/on-one-codeine-29-sram-gx1-mountain-bike)ainakin muunnos on kurssin mukainen
Oma tilaus Planet X:ltä on jumiutunut Postin mustaan aukkoon. 3-5 päivän toimitusaikalupaus saattaisi vielä toimia pelkän DHL:n kanssa, mutta näemmä Postin tullessa kuvioihin alkaa uusi 3-5 päivän jakso. DPD:kin taitaisi nykyään olla parempi vaihtoehto.
Mitenhän nämä planet x:n toimitukset nykyään jaetaan suomen päässä?
Tilaus on lähetetty 1. päivä royal maililla, mutta ilman seurantanumeroa ei ole mitään hajua missä paketti tällä hetkellä matkaa.
Mitenhän nämä planet x:n toimitukset nykyään jaetaan suomen päässä?
Tilaus on lähetetty 1. päivä royal maililla, mutta ilman seurantanumeroa ei ole mitään hajua missä paketti tällä hetkellä matkaa.
Kymmenen arkipäivää meni itellä ku keväällä tilasin. Laittoivat kyllä seurantakoodin maililla, heti ku tilaus oli käsitely. Ootko tsekannut mailisi roskapostikansion/spam kansion?
Kymmenen arkipäivää meni itellä ku keväällä tilasin. Laittoivat kyllä seurantakoodin maililla, heti ku tilaus oli käsitely. Ootko tsekannut mailisi roskapostikansion/spam kansion?
Sain kyllä mailin, mutta ei tässä kerrota seurantakoodia, ainoastaan lähetystunnus, jolla ei royal mailin sivuiltakaan löydy mitään.
Your Item Has Been Shipped - SO108xxxx
No, eipä tuossa vielä ole 10 arkipäivää mennyt.
Lähi-Postista kirjattuna kirjeenä ainakin oma paketti löytyi.
Lähi-Postista kirjattuna kirjeenä ainakin oma paketti löytyi.
Sait varmaankin kuitenkin postilaatikkoon ilmoituksen?
Sait varmaankin kuitenkin postilaatikkoon ilmoituksen?
Joo sain.
Mitenhän nämä planet x:n toimitukset nykyään jaetaan suomen päässä? ... 1407 illansuussa tilatut kumit oli sillä halvimmalla toimitustavalla shipattuina 1907 noudettavissa lähi Siwasta. Olivat pakattuna vanhaan hyvään malliin eli mustaan muovisäkkiin. :)
Iteljuuni oli laittanut saapumisilmoituskortin postilootaan.
Tilaus lähti parin päivän odottelun jälkeen kohti Suomea. Tällä hetkellä paketti on Italiassa... hakeeko Aasiasta vauhtia?
Oman tilaukseni tein viime viikon perjantaina (19.8.).
Maanantaina sitten kyselivät sähkölaskun perään kun maksoin OP:n K-Plussa Mastercardilla, joka ei mitään pankkitunnistautumisia kysele kun en ole OP:n asiakas. Lähetyskuittauksen sain sähköpostiini tänään ja siitä puuttui seurantakoodi... Saas nähdä, koska tuo paketti eksyy perille. :rolleyes:
Tilaus lähti parin päivän odottelun jälkeen kohti Suomea. Tällä hetkellä paketti on Italiassa... hakeeko Aasiasta vauhtia?
Mulla lähti Italiasta ja on nyt sumusaarilla :D
Siemenlinko
27.08.2016, 14.29
17.8 tilasin ja 25.8 saapui paketti. Kaikki oli niinkuin pitikin.
Homma toimii.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
En ymmärrä. Planetx pakettiko lähtee muka Italiasta ja päätyy sumusaarille? Mitkä saaret ne on?
Se on arvoitus.
Seurannan mukaan paketti pörrää ympäri eurooppaa, koskahan ehtii täällä Tampereella poiketa :D
Saturday, August 27, 2016
Pieces
10
Processed at GATWICK - UK
GATWICK - UK
05:41
1 Pieces
9
Arrived at Delivery Facility in BERGAMO - ITALY
BERGAMO - ITALY
06:23
1 Pieces
8
Arrived at Sort Facility GATWICK - UK
GATWICK - UK
01:24
1 Pieces
7
Departed Facility in MILAN - ITALY
MILAN - ITALY
01:52
1 Pieces
6
Processed at MILAN - ITALY
MILAN - ITALY
01:51
1 Pieces
Friday, August 26, 2016
Pieces
5
Departed Facility in LEEDS - UK
LEEDS - UK
21:36
1 Pieces
4
Processed at LEEDS - UK
LEEDS - UK
1 Pieces
3
Departed Facility in GENOA - ITALY
GENOA - ITALY
19:19
1 Pieces
2
Processed at GENOA - ITALY
GENOA - ITALY
1 Pieces
1
Shipment picked up
GENOA - ITALY
15:58
1 Pieces
:D Voisko tossa olla kahdella paketilla sama koodi ja siinä sitten näkyy molemmat?
The plot thickens:
Monday, August 29, 2016
Pieces
13
Delivered - Signed for by : PELLECCHIA
TAMPERE
09:57
1 Pieces
12
Departed Facility in GATWICK - UK
GATWICK - UK
07:52
1 Pieces
11
With delivery courier
BERGAMO - ITALY
08:28
1 Pieces
Pieces
10
GATWICK - UK
05:41
1 Pieces
9
BERGAMO - ITALY
06:23
1 Pieces
8
GATWICK - UK
1 Pieces
7
MILAN - ITALY
01:52
1 Pieces
6
MILAN - ITALY
01:51
1 Pieces
Friday, August 26, 2016
Pieces
5
LEEDS - UK
1 Pieces
4
Processed at LEEDS - UK
LEEDS - UK
1 Pieces
3
Departed Facility in GENOA - ITALY
GENOA - ITALY
1 Pieces
2
Processed at GENOA - ITALY
GENOA - ITALY
1 Pieces
1
Shipment picked up
GENOA - ITALY
15:58
1 Pieces
Mitähän mösjöö Pellechian kuittaamasta paketista onkaan oikein löytynyt ja saankohan minä koskaan tilaamiania tuotteita :D
Eli tuo Italian paketti on nyt toimitettu Pellecchia nimiselle henkilölle, todennäköisesti Italiaan, koska se on ollut vielä aamulla lähetillä Bergamossa, mutta jostain syystä siinä lukeekin sitten Tampere? Siinäpä jännättävää, että ilmestyyko toinen paketti seuraavaksi Suomessa vai Italiassa.
Ihmeellisen huonoja järjestelmiä kuriireilla on, kun pitää samoilla lähetystunnuksilla samanaikaisesti puljata kahta eri pakettia kohti asiakasta :) Oma pakettiniki on kokenut jakomielisen jakautumisen. En tiedä, onko se Italiassa vai Britannian ja Suomen välillä :) Tämä nyt ei ole enää Planetx:n asia tosin ollenkaan.
Sain myös vihdoin ja viimein lähetystunnuksen omalle tilaukselleni ja myös se on matkannut Italiassa ja Pellecchian kuittaama
Monday, August 29, 2016
Piece
14
Delivered - Signed for by : PELLECCHIA
HELSINKI
09:57
1 Piece
13
With delivery courier
BERGAMO - ITALY
08:28
1 Piece
Piece
12
BERGAMO - ITALY
07:45
1 Piece
11
MILAN - ITALY
06:15
1 Piece
10
MILAN - ITALY
06:15
1 Piece
9
GATWICK - UK
1 Piece
8
Arrived at Sort Facility MILAN - ITALY
MILAN - ITALY
02:19
1 Piece
7
Departed Facility in BOLOGNA - ITALY
BOLOGNA - ITALY
00:10
1 Piece
6
Processed at BOLOGNA - ITALY
BOLOGNA - ITALY
00:10
1 Piece
Friday, August 26, 2016
Piece
5
LEEDS - UK
1 Piece
4
Processed at LEEDS - UK
LEEDS - UK
1 Piece
3
Departed Facility in VERONA - ITALY
VERONA - ITALY
20:18
1 Piece
2
Processed at VERONA - ITALY
VERONA - ITALY
20:18
1 Piece
1
Shipment picked up
LEEDS - UK
17:10
1 Piece
Avatkaa muutkin tiketti PlanetX:n tukeen ja mainitkaa, että näitä on useampi tapaus...
Onkohan tuo joku isompi kontti, jonka pellechia sitten jakelee eteenpäin?
Itelläkin tilaus tulossa, mutta en ole jaksanut seurantanumero tarksitaa.
Kyllä mä ajattelin reilun viikon odotella ennen.kuin alan huudella pakettini perään.
Ei liity pakettejen kulkuun suoranaisesti, mutta ajattelin jakaa hieman omaa kokemustani.
Tilasin nimittäin pyörän kesäkuun puolivälissä. Se saapui sitten pari viikkoa tilauksesta etukiekko ja -jarrulevy kierossa ja takavaihtaja pinnojen välissä. Oli ehkä saanut osumaa matkalla, mistä sen tietää, sattuuhan tuota.
Asian selvittämisessä meni sitten kuukausi ennen kuin pyörä lähti takaisin korjaukseen. Tätä edelsi melko työläs viestien vaihto, jossa välillä unohtui kauppiaalta täysin, että mikä oli homman nimi. Voin kertoa että välillä harmitti käydä samoja asioita kerta toisensa jälkeen läpi, varsinkin kun kyseisellä kaupalla menee minimissään 48h vastata minhinkään sähköpostiviestiin.
Heinäkuun lopussa pyörä lähti kuitenkin takaisin. Tosin noudosta ei minulle ilmoitettu vaikka piti. Onneksi olin kotona pitämässä etäpäivää. Viikon päästä tuli viesti, että pyörä on saapunut takaisin ja takuuhuoltoon on 14 vrk jono. Tuskin jaksoin enää tästä yllättyä.
Kun pari viikkoa oli kulunut niin vähän uskalsin taas kysellä pyörän perään, ja kas - dear sir, tuossahan se on juuri valmistumassa ja lähtee pikimmiten matkalle. Näin kävi, ja tällä kertaa sain seurantakoodinkin sitä erikseen kysymättä.
No viikko vierähti ja dhl kiikutti paketin kotiin. Pyörä löytyi paketista ja takavaihtaja pinnojen välistä. Mikäs siinä, uutta viestiä vaan p-englannin suuntaan, meni jo rutiinilla. Pyysin palauttamaan rahat ja hakemaan kamppeensa pois. Etukiekkoa en edes jaksanut sovitella paikalleen. Uteliasuudellakin on rajansa.
Tuosta on nyt viikko aikaa. Vastausta ei ole kuulunut. Tänään laitoin reklamaation Luottokunnalle, joka nykyään Netsinä tunnetaan. Katsotaan onko siitä apua.
Ei voi tällä kokemuksella suositella.
noniinno
01.09.2016, 04.25
^Siis oliko korvake vääntynyt vai jokin muu osa pettänyt? Vai oliko säädetty väärin?
Ei liity pakettejen kulkuun suoranaisesti, mutta ajattelin jakaa hieman omaa kokemustani.
Itselläni hieman samansuuntaisia kokemuksia. Tilasin pyörän heinäkuun alussa, mutta odotettua pidemmän toimitusajan takia peruin tilauksen.
Sähköpostien vastauksen saamiseen kului parista päivästä viikkoon. Useamman kerran piti kysellä rahojen perään ja vastauksia tuli kolmelta eri henkilöltä. Lopulta rahojen palautukseen meni kuukauden päivät, vaikka lupasivat siinä menevän maksimissaan viikon verran.
19. päivä sunnuntaina tein tilauksen. Joskus torstaina tai perjantaina tuli mailia että ovat pakanneet ja lähettäneet. Eilen tuli paketti. Myöhemmin tilattu paketti 22 päivä BD:sta ja paketti tuli jo tiistaina eli alle viikossa.
Kuljetusseuranta ei ole päivittynyt mutta minuutti sitten DHL:n kuriiri toi paketin.
Tilasin parin renkaita, ohjainlaakerin, irtolahkeet ja ajotakin. Muuten hyvä mutta renkaat eivät ole lähelläkään sitä mitä tilasin. Piti tulla Chunky Monkeyt 29x2.4 mutta paketista paljastui WTB:n Vigilante 27.5x2.3
Osasin kyllä odottaa jonkinlaista puppelointia, mutta harmittaahan tämä nyt silti. Etenkin kun nuo renkaat olivat syy miksi alunperin lähdin edes tekemään tilausta. :(
Mulla on mennyt pyörätilaus ja tarviketilaukset ihan OK Planet X:n kanssa... Just viimeks muutama viikko sitten tuli mm. Chunky Monkeyt ja ihan oikeanlaiset.
hannupulkkinen
01.09.2016, 19.40
Tämmönen tuli parisen viikkoa sitten ongelmitta. Olisi vain kannattanut maksaa punnissa. Muutaman kympin olisi ehkä säästänyt, mutta kun ei ole pikkurahasta puutetta niin ei sitten. Eiku en tullut tarkastaneeksi kurssia.
Piti saada nopeasti uusi runko Bianchi 928 rungon tilalle kun siitä keskiömuhvi irtosi.
Nyt on recordin ja choruksen vanhoilla mix osilla koottuna 7,5 kilon pyörä. Pitää katsoa pitkäänkö tuolla ajan. Voi olla että loppuelämän.
http://d2plslj6xljffa.cloudfront.net/imgs/products/px/950x600_constWH/FRVIMIT-GRY_P1.jpg?v=s
Jani Mahonen
01.09.2016, 20.17
Hieno Viineri!
Siemenlinko
01.09.2016, 22.06
Kaksi tilausta tehnyt Planet x:ään tänä vuonna ja molemmat menneet hyvin.
Kaikki tavarat olleet mitkä pitikin ja tulleet noin viikossa.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
kuovipolku
01.09.2016, 22.31
Ei käy kieltäminen että hienolta näyttää.
http://www.planetx.co.uk/i/q/FRVIMITDP/viner-mitus-carbon-road-frameset
Kokonainen pyörä on saanut tällaisen melko positiivisen arvion http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-viner-bikes-mitus-0-6-15-49308/
19.8. tilaus sisään halvimmalla toimitusvaihtoehdolla (ei seurantaa). Eilen 31.8. oli paketti Postissa eli noin 1,5 viikkoa meni. Tilauksessa kaikenlaista pikkusälää, mutta olivat hyvin onnistuneet saaneet kaiken mukaan.
Juu no kerrotaan sitten taas toisenlainen tarina tilauksen onnistumisesta. Tilasin vaimolleni antrasiitti/punaisen Viner Gravel Grinderin eli sama väriyhdistelmä kuin tuo Hannun runko.
No eilen paketti toimitettiin työpaikalleni pari viikoa tilauksen jälkeen. Mitähän sieltä paketista löytyi? No vihreä/valkoinen pyörä ja sertfikaatti, jossa oli ruksattu monta kohtaa tarkistetuksi mm. rungon koko ja VÄRI. Sertfikaatin oli sitten allekirjoittanut KOLME eri kaiffaria eli pyörän kasannut mekaanikko, laadunvalvontahenkilö ja pakkaaja. Sen vielä ymmärtäisin, että punainen ja vihreä voivat värisokealla mennä sekaisin, mutta kyllä valkoisen ja antrasiitin sekoittamiseen tarvitaan ihan täysin sokea henkilö!
No soitto Planet X:le ja nyt odotellaan heidän järjestämää väärän pyörän noutoa ja uuden oikeanlaisen pyörän toimitusta. Taitaa äkkiä kulua parikin ylimääräistä viikkoa ennen kuin vaimoni ajelee pyörällään
EI NÄIN!
Ehkä tämä vähän selittää ongelmia, kun jo kaikki toimistorotatkin on komennettu varastolle:
Shipping Update - 24/08/2016
The now “famous Fibonacci sale” has been a huge success for us. It feels like all of our customers have been taking advantage of our great prices and because of this our warehouse and operations team are feeling the pressure.
The good news – Every man and his dog are manning the pumps, our marketing team, accountants and designers are all picking your orders in our busy warehouse!!!
We are throwing all of our available resources at the operation to meet your expectations and we are meeting our delivery promise. We have also upgraded everyone to next day delivery for free so once the item is dispatched you will get it the next day.
We will send you an update when we ship you order.
Ihan mallikkaasti lähti omakin tilaus matkaan. 27.8. (la) tilattu ja 30.8. (ti) paketti jo fyysisesti DHLn kyydissä ja matkalla. Runkosetti, renkaita ja pikkusälää.
Joo meille toimistorotille se luetun ymmärtäminen ja eri värien tunnistaminen onkin liian haasteellista....
Ei oo omaa pakettia vielä näkynyt (tilattu 19. päivä). Toivottavasti kuitenkin tänään saapuisi.
kaikki toimistorotatkin on komennettu varastolle
Tai sitten sinne on vaan otettu vuokrafirmasta kiireapua, jotka viskoo kamaa pakettiin hyvällä evvk-hengellä, kun tietävät itekin, että ovat kirjaimellisesti vaan töissä, eikä oo niitten murhe mitä asiakkaat valittelee joskus tulevaisuudessa. :)
Kappas, paketti tuli ja seuraantaan tuli leima että toimitettu. Paketti oli hyvin pakattu eli tiiviisti. Kaikki ehjää paitsi minigrip pussi. Pari pikkuvirhettä oli sattunut. Putkikaulurit oli vaihtuneet työkaluiksi, mutten valita. Parempaa sain.
arctic biker
03.09.2016, 17.46
Oma eka carboni(toivottavasti) ihanuus vasta matkustaa. Tähän astisen seurannan mukaan hänen taipaleensa tänne itäiseen Suomeen on aivan kuosissaan.
Ei oo omaa pakettia vielä näkynyt (tilattu 19. päivä). Toivottavasti kuitenkin tänään saapuisi.
Tätä saa sitten vieläkin odotella. DHL:lä on nyt jäljitys käynnissä ja jäljet loppuvat britteihin. Onneksi myöntävät sentään suoraan, ettei heillä ole mitään tietoa paketista. Noh... kai tässä täytyy vaan odotella ja toivoa parasta.
Mites muilla... onko teillä tullu jo no Fibonacci-paketit perille?
Luulin että mulla on hidas express-paketti, mutta on se jo 10pv tilauksesta saapunut tänään Suomen puolelle... Toivoa on.
arctic biker
07.09.2016, 18.52
Monday, September 05, 2016
Piece
3
GATWICK - UK
07:40
1 Piece
Saturday, September 03, 2016
Piece
2
GATWICK - UK
05:26
1 Piece
Friday, September 02, 2016
Piece
1
Shipment picked up
LEEDS - UK
Tuossa kattelin jottei Battaglin ilmojen teitä saavukaan vaan aivan tosiaan itte asiassa asiaan kuuluvasti maanteitä pitkin. Mulla on tää ns vapaaviikko ja totella ootan huomenna tulevaksi jotta saan kasattua perjantain reissuun!!!
Estimaatio jotta huomenna iltapäivällä... Nyt nykyDHl-kokemusta ei ole, viimeksi keväällä posti toimitti, ihan hyvin.
hannupulkkinen
07.09.2016, 22.00
Oma eka carboni(toivottavasti) ihanuus vasta matkustaa. Tähän astisen seurannan mukaan hänen taipaleensa tänne itäiseen Suomeen on aivan kuosissaan.
Millasen tilasit?
arctic biker
07.09.2016, 22.08
Tämän http://www.planetx.co.uk/i/q/FRBAFAS15/battaglin-faster-2015-frameset
Mikä on Planet X:n ja On Onen ero? Molemmilla on aikalailla samat kamat kaupan samaan hintaan ja alevalikoimakin oli ihan sama. Itte tilasin On Onen puolelta ja paketissa oli silti lähettäjänä Planet X. :)
Ihan mielenkiinnosta vaan, jos joku tietää? Eipä tuolla suurempaa merkitystä oo.
hannupulkkinen
07.09.2016, 22.33
Minä harkitsin samaa, mutta ostin Viinerin kun se on 350 grammaa kevyempi. Niinkuin sillä olisi jotain merkitystä. ;) Geometria olisi sopinut kyllä minulle paremmin.
hannupulkkinen
07.09.2016, 22.39
"Mikä on Planet X:n ja On Onen ero? Molemmilla on aikalailla samat kamat kaupan samaan hintaan ja alevalikoimakin oli ihan sama. Itte tilasin On Onen puolelta ja paketissa oli silti lähettäjänä Planet X"
Samaa firmaa ovat oneone ja planet-x. Nopeimmin kasvanut eurooppalainen pyöräfirma. Ostelee pidenempiä pyörätehtaita pois kiertelemästä niin kuin Holdsfortin ja Vinerin. Oneone on keskittynyt maastopuolelle ja planet-x muuhun.
arctic biker
08.09.2016, 03.41
Thursday, September 08, 2016
Piece
4
Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND
HELSINKI - FINLAND
00:56
1 Piece
Monday, September 05, 2016
Piece
3
GATWICK - UK
07:40
1 Piece
Saturday, September 03, 2016
Piece
2
GATWICK - UK
05:26
1 Piece
Friday, September 02, 2016
Piece
Nytpä tässä pikaisesti mökille, ainakin pikkasen kuivempaan olotilaan ja toivorikkaana perehtymään DhL-toimintaan.
arctic biker
08.09.2016, 03.46
Minä harkitsin samaa, mutta ostin Viinerin kun se on 350 grammaa kevyempi. Niinkuin sillä olisi jotain merkitystä. ;) Geometria olisi sopinut kyllä minulle paremmin.
Eka runkoni viimeisiin vuosiin jonka vien postin ynnä kaupan vaakoille punnitukseen. On mulla omakin jolle kalibraatiopunnuksiakin. Suatan olla hölmö.
Oops, näinkö on päässyt käymään! Tuohon Ultegra 2x11 kahvat, entä muu aseistus? Premiumia syntymässä kertakaikkiaan, kun itse koostaa.
hannupulkkinen
08.09.2016, 09.44
Eka runkoni viimeisiin vuosiin jonka vien postin ynnä kaupan vaakoille punnitukseen. On mulla omakin jolle kalibraatiopunnuksiakin. Suatan olla hölmö.
Tossa ei tainnut olla myöskään BSA:n keskiökierteet. Minä en jostain syystä luota presfitteihin tms. ja halusin edelleen ajaa samalla kampisarjalla kuin ennenkin. Olishan adaptereita saanut.. hyvännäköinen pyörä ja varmaan Vineriä mukavampi. Ainakin haarukan offsetistä päätellen. Viineri on kyllä aika kova. Lyö käsille kun on railoja asfaltissa.
Eikös italopyörissä ole aina bsa.
Päivitystä Planet X:n asiakas(palveluun): väärän pyörän noutoa ei ole saatu järjestettyä vieläkään vaikka jo kokonainen viikko on kulunut sen toimituksesta ja tekemästäni reklamaatiosta!
Olen ollut heihin yhteydessä kerran puhelimtse ja kolme kertaa sähköpostilla, joista viimeisin oli jo sävyltään aika tiukka.
Koska väärän pyörän palautusta ei ole saatu järjestetty heidän toimestaan, niin oikeaa pyörääkään ei ole vielä lähetetty tänne päin. Veikkaanpa, että menee vähintään neljä ylimääräistä viikkoa ennen kuin oikea pyörä saapuu perille. Näin huonoa palvelua en ole saanut mistään aikaisemmin ja olen käyttänyt lukemattomia eri nettikauppoja jo ainakin kymmenen vuoden ajan.
Toivoa sopiikin kaikkien Planet X:llä asioivien puolesta, että ainakin isommat pyörä- tai runko-ostokset menevät kerralla kunnialla maaliin, koska jos niin ei käy, niin siitä vasta ongelmat alkavat!
hannupulkkinen
08.09.2016, 12.20
Eikös italopyörissä ole aina bsa.
Ei todellakaan. Nykyisin on näitä presfittejä, jotka ovat nimensä mukaan muhvin sisälle tai suoraan runkoon prässättäviä. Sitten on näitä ulkoisia, joista kuuluisin on BSA.(British Small Arms), joiden leveys on 68mm (73 milliä taitaa olla myös) On myös oma italokierre ja muhvin leyeyskin on 70 milliä. Niitä onneksi on enää vain vanhoissa rungoissa. Noista sisäisistä keskiöistä ollaan monta mieltä, jotkin kestävät ja jotkin eivät. BSA ulkoinenkaan ei ole ikuinen, mutta minä osaan itse niiden kanssa puuhailla.
Tuossa Battaglinissa on pressfit.
(http://www.sanremo-vip-club.com/battaglin-faster-frame-set.html?___store=it&___from_store=default)
hannupulkkinen
08.09.2016, 12.27
Lehis. Planet x:llä on chatti, jossa olen asioinut. Se on nopea, mutta tilaamassani ohjauslaakerisarjassa oli vääränlainen alakooli ja valittelin siitä. Planetin chattaaja ei ollut ihan asioista perillä. Käski vain asentamaan sen haarukkaan ja jos ei käy niin ottamaan uudestaan yhteyttä. En ollut silloin varma, mutta kysäsin kaverilta ja hän oli samaa mieltä kuin minä. Sain kuitenkin viidellä eurolla sopivan ja asia järjestyi.
Siellä olisi kaikkea kivaa halvalla, mutta en nyt uskalla niitä tilailla kun sählinkiä on ollut.
Viime kesä meni vähillä ajeluilla kun kävin Veloshopin kanssa kiistaa siitä onko kampisarjani Ultra Torque vai Power Torgue. Vaikka pääsimme yhteisymmärrykseen, että kyseessä on UT niin lähettivät PT:n. Kolme viikkoa meni sitten ajamatta maantietä parhailla keleillä. Kyllä sitä Suomessakin osataan sählätä.
Tilattiin tuolta Fibonacci Salesta isolla kimpalla n. 50 tuotetta. Sain kaksi takanapaa vaikka tilasin takanapa + etunapa kombon sekä Shimanon mainostetut HG701 ketjut olivatkin HG700 ketjuja. Ehdottivat ketjuista hyvityksesti 5 punnan lahjakorttia mikä oli ihan ok, en jaksanut säätää. Eli nyt on tulossa 5 punnan lahjakortilla ostettu pumppu ja etunapa ilmaiseksi. Välillä vähän hidasta vastailua, mutta muuten annan kyllä pisteet asiakaspalvelulle. Ilmeisesti vähän ruuhkaa kun jossain mailissa oli erikseen maininta, että alejen myötä tilauksia tullut niin paljon että vähän joka paikka ruuhkautunut.
Juu varmaan kiirettää piisaa ja sen taakse on helppo vetäytyä, mutta kyllä mielestäni yksi viikko on riittävä aika järjestää väärin toimitetun pyörän nouto asiakkaalta vaikka olisi kuinka kiire. Noiden muutaman kympin hintaisten ketjujen takia en jaksaisi edes alkaa säätää heidän kanssaan.
Juu varmaan kiirettää piisaa ja sen taakse on helppo vetäytyä, mutta kyllä mielestäni yksi viikko on riittävä aika järjestää väärin toimitetun pyörän nouto asiakkaalta vaikka olisi kuinka kiire. Noiden muutaman kympin hintaisten ketjujen takia en jaksaisi edes alkaa säätää heidän kanssaan.
Ehdottomasti siis sinun tapauksestasi olen samaa mieltä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mielestäni oli kyseiseltä puljulta hyvin hoidettu. Välillä kun tuntuu että aina pelotellaan kyseistä paikkaa. Vaikka ei sillä ei tuollaisia sinun kaltaisia tapauksia saisi yhtäkään tulla kunnon firmoille.
Päivitystä Planet X:n asiakas(palveluun): väärän pyörän noutoa ei ole saatu järjestettyä vieläkään vaikka jo kokonainen viikko on kulunut sen toimituksesta ja tekemästäni reklamaatiosta!
Olen ollut heihin yhteydessä kerran puhelimtse ja kolme kertaa sähköpostilla, joista viimeisin oli jo sävyltään aika tiukka.
Koska väärän pyörän palautusta ei ole saatu järjestetty heidän toimestaan, niin oikeaa pyörääkään ei ole vielä lähetetty tänne päin. Veikkaanpa, että menee vähintään neljä ylimääräistä viikkoa ennen kuin oikea pyörä saapuu perille. Näin huonoa palvelua en ole saanut mistään aikaisemmin ja olen käyttänyt lukemattomia eri nettikauppoja jo ainakin kymmenen vuoden ajan.
Toivoa sopiikin kaikkien Planet X:llä asioivien puolesta, että ainakin isommat pyörä- tai runko-ostokset menevät kerralla kunnialla maaliin, koska jos niin ei käy, niin siitä vasta ongelmat alkavat!
Samat on kokemukset. Mulle ei ole vastattu nyt 2 viikkoon mitään. Pyörän tilauksesta on 3 kk, ja kerran se siis kävi jo Englannissa takuukorjauksessa.
Toivottavasti saat oikean pyörän nopeammin kuin minä ehjän. Tällä kokemuksella kannattaa harkita tilaamista vain jos tietää saavansa oikean jaehjän kamppeen heti ensimmäisellä kerralla.
^Siis oliko korvake vääntynyt vai jokin muu osa pettänyt? Vai oliko säädetty väärin?
Korvake vääntynyt.
Pahoittelut hitaasta vastaamisesta.
arctic biker
08.09.2016, 22.11
Oops, näinkö on päässyt käymään! Tuohon Ultegra 2x11 kahvat, entä muu aseistus? Premiumia syntymässä kertakaikkiaan, kun itse koostaa.
BSA tuo on , tämänvuotinen sitten 386 tai jotain . Ultegrasetti, 6800 kahvat ja vaihtajat. Muut osat sitten vanhasta ja jotain lie hyllyssä. Ohjainlaakerin alaosan joudun lainaamaan. Opiumista, ei tuo pahakseen pannu, toivo vaan ettei kovin kauaa tarvii oottaa uutta jottei hällä tule aika pitkäksi.
Hannu, toki BSAkeskiö on minunkin suosikki, pojan molemmat on presfittejä joten lievästi olen työkaluilla varustautunut. Ei noissa ole onkelmia vielä ollut.
arctic biker
09.09.2016, 20.07
Kalibroitu vaaka eli vertailupunnus mitattuna kaupungin kaikilla vaaoilla. Battaglin Faster ns 54 cm. Runko 1030g, keula lyhentämättömänä 430g. Valistunut arvaukseni että pressfittukeskiöisenä 900g . Ei paha ollenkaan. Neitsytmatka ajettuna, ainakin ajoasento kuin kotonaan olis.
BSA tuo on , tämänvuotinen sitten 386 tai jotain . Ultegrasetti, 6800 kahvat ja vaihtajat. Muut osat sitten vanhasta ja jotain lie hyllyssä. Ohjainlaakerin alaosan joudun lainaamaan. Opiumista, ei tuo pahakseen pannu, toivo vaan ettei kovin kauaa tarvii oottaa uutta jottei hällä tule aika pitkäksi.
Hannu, toki BSAkeskiö on minunkin suosikki, pojan molemmat on presfittejä joten lievästi olen työkaluilla varustautunut. Ei noissa ole onkelmia vielä ollut.
Tätä hain muististani kun italopyörien keskiöratkaisua muistelin.
"arctic biker
30.05.2014, 13.36
http://www.cyclingnews.com/features/pinarello-dogma-f8-launched-chris-froomes-new-tour-de-france-bike
Pinarello has stayed true to several design policies including a traditional Italian threaded bottom bracket
BSA on vain se helppo ratkaisu. Avokid +1"
Hiljaa hengittämättä odotan viestiä uuden rungon saapumisesta.
arctic biker
09.09.2016, 20.54
Toki Battaglin tuli jotain klo 11.00. Ajossa sitten neljältä , piti muutakin touhuta. Söpön näköinen silmääni ja kun ekan tunteeni sain niinkos kotonaan olisin. Ei ny mikään comforttirunko, ensivaikutelmani ylipaineisilla renkailla.
hannupulkkinen
09.09.2016, 21.56
Kalibroitu vaaka eli vertailupunnus mitattuna kaupungin kaikilla vaaoilla. Battaglin Faster ns 54 cm. Runko 1030g, keula lyhentämättömänä 430g. Valistunut arvaukseni että pressfittukeskiöisenä 900g . Ei paha ollenkaan. Neitsytmatka ajettuna, ainakin ajoasento kuin kotonaan olis.
No ei paha. Vinerrunko on vain 130 grammia kevyempi. Keula on tasan 300 grammia. Pyörä Choruksen osilla ilman polkimia ja juomatelineitä 7,4 kiloa ja ne mukana tasan 7.9. Carbonikiekoilla ja tuubeilla 7.6. Sitten kun pistää satulalaukun ja juomapullot niin eipä enää voi keveydellä kehuskella. Vyötäröltä voisi vielä viisi kiloa karistaa vaikka olen jo yhden pyörän painon maantienvarteen hikoillut.
hannupulkkinen
09.09.2016, 21.57
Toki Battaglin tuli jotain klo 11.00. Ajossa sitten neljältä , piti muutakin touhuta. Söpön näköinen silmääni ja kun ekan tunteeni sain niinkos kotonaan olisin. Ei ny mikään comforttirunko, ensivaikutelmani ylipaineisilla renkailla.
Hienoa. Kaippa 25 millisillä ajat. Vähän pehmentää.
Huh, ja syvä sisäänhengitys, helpotus kuulla onnistuneesta kotiutuksesta! Paljon ollut viimeaikoina huonoja uutisia kuljetuksista, nopea oli kokoaminenkin! Hyvin paljon onnea uusimmalle pyörälle, kelpais varmaan mullekin!
arctic biker
09.09.2016, 23.14
Hienoa. Kaippa 25 millisillä ajat. Vähän pehmentää.
Juu, toki. Mullon vaan kahdet 11spd kiekot ja kun DTSwisseille 25millisiä Michelinejä laitoin niin siinä 6.5 viiva 7 barin vaiheilla kuulen napsauksen kun päälirengas asettuu. Jotenkin unohtui ylipaineiset alle...
arctic biker
10.09.2016, 16.21
Huh, ja syvä sisäänhengitys, helpotus kuulla onnistuneesta kotiutuksesta! Paljon ollut viimeaikoina huonoja uutisia kuljetuksista, nopea oli kokoaminenkin! Hyvin paljon onnea uusimmalle pyörälle, kelpais varmaan mullekin!
Spassiiba Teru, ei aivan eka runko jota kasasin. Ajossa ok ja sisäiset vaijerivedot aivan fiksusti värkätty . Grazie molto Giovanni!
Tilannepäivitys: Lähettävät (kunhan kerkiävät) uuden parin renkaita. No, nythän on kuivaa keliä niin Ardenteilla pärjää hienosti joten ei kauheasti haittaa.
Oma paketti saapui ovelle viime viikon torstaina. Tässä oli mulla varmaan huonoa tuuria: tilaus 19.8., lähetys 26.8. ja toimitus 8.9.
Sisältö muuten ok, mutta yksi 22 punnan paita on muuttunut reilun kympin halvempaan malliin. Saas nähdä miten tähän reagoivat.
Väärä pyörä noudettiin sitten maanantaina. Noudon järjestäminen kesti siis 11 päivää. DHL:n seurannan mukaan kuljetus Planet X:lle kestää kahdeksan päivää eli saavat väärän pyörän sinne ensi viikon tiistaina. Sitten alkaa odotus, koska saavat toivottavasti tällä kertaa oikean pyörän kasaan ja lähtemään Suomea kohti. Tämän odotuksen päälle tulee taas kahdeksan päivän DHL-toimitussaika, joten saas nähdä tuhraantuuko koko hommaan paljonkin yli neljä turhaa viikkoa!
arctic biker
17.09.2016, 19.16
Ainoa Battaglinin kanssa riesa että taperemäputken mitoitus alapäässä on siellä toleranssin alapäässä. Olen toki reklamoinut, 51,65 mittasin ja laakerista 51,85 tjsp. Yläpäässä oli Dropinmitoissa. En alkanut asiaa murehtimaan vaan pyörä kasaan ja ajoon. Toki siellä on carboniemäputken sisällä alumiiniset laakerikupit.
Tää viestintä jotta jos noita halpisrunkoja ulkomailta tilaa ja itse kasaa niin semmoista pientä pohdintaa ellei kaikki osaset mene heitellen paikalleen. Kun valmiiksi kootun rungon ostaa niin voi ainakin toivoa ettei mittavirheellisiä saa.
Toki Faster on ajossa aivan ,520 ekun hintaansa nähden soiva peli. Tien pinnan laadun toki viestii, sillai kohteliaasti. Laskin piruuttani mikä pyörän arvo olis. Karvan verran alle 2000€.'Ainoat pakasta vedetyt osat on kammenrattaat,ketju ynnä pakka. Toki muut palaset ei juuri uudelle häpeä.
Jaa näillä on ollut enemmänkin ongelmia lähetyksissä ilmeisesti.
Itsellä ei tilauksen jälkeen kuulunut viikkoon mitään. Pistin kyselyä ja oli kuulemma kaverit ettimässä mihin olivat kadottaneet mun tilauksen (runko + muuta).
Samana päivänä saivat lähtemään ja kohta on DHL:n seurannan mukaan ollut viikon Briteissä jumissa. Toivottavasti tulee oikeat kamat.
arctic biker
26.09.2016, 19.55
Tllasin jonkun parin noita Vittorian Voyager Hyperrenkaita, 21/9 ja nyt aamulla 26/9 kirjaantunut paketti Helsingin ulkomaanpostiin. Mielenkiinnolla katon jotta kuskaako posti täällä itä-Suomessa kotia asti vaiko pittääkö hakea. Molemmat tavat passaa, en muista että Royal Mailin jota joskus on pilkkkakirveet Royal Failiksi kutsuneet kanssa oisin asioinut ikuna. Toisaalta tää loppupään jakelu, niin mulle yksi ystäväni kertoi, on eläväistä touhua.
Teetaukoja nuo britit pitää, mulle tuli yksi lähetys kolmessa viikossa heiltä. Seisoi hyvin pitkään RM:n hallussa, seurailin huvittuneen, kun tavaralla ei ollut mitään kiirettä. Suomen posti on aina ollut tylsän ripeä.
Tilasin pari vkoa sitten merinopaidan Royalin kyydillä. Kauemmin meni Suomen päässä kuin lähtömaassa.
Kymmeniä kertoja tullut, yöllä Helsigissä tai Turussa, seuraavana yönä Oulussa ja aamulla, ainakin päivän aikana saanut paketsun käsiin, onpa valtion tai yksityisen kyyti täällä kotisuomessa. Taitaa olla vai yksi piuha tänne.
29 päivää kesti ennen kuin tällä kertaa toivottavasti oikea (vielä tarkastamatta muuta kuin väri) pyörä saatiin toimitetuksi väärän tilalle. Ei hyvä suoritus Planet X:ltä!
El-Carpaso
30.09.2016, 20.05
Planet X:n kanssa saa muten olla tarkkana takuun kanssa. Käyttävät mm. perustelua että jos muissa samoissa tuotteissa virhettä ei ole niin asiakkaalle sattuneessa kappaleessakaan voi olla = asiakkaan vika = ei korvausta
Uutisten mukaan PlanetX on aloittamassa muutoksia toiminnassaan ja näiden johdosta lähes puolet henkilökunnasta saa lähteä. Saa nähdä miten näkyy palvelussa ja hinnoissa.
Tilasin Planet X XLS cyclocross fillarin SRAMin hydraulisilla levyjarruilla viikonloppuna. Laitoin tilausta tehdessä jarruasetteluksi "Eurooppa-tyylin", eli vasen etu - oikea taka. Tilausvahvistuksessa lukee kuitenkin seuraavaa:
"SRAM Rival 1 HRD Hydraulic Disc Brake Caliper Shifter Rear Brake - Left Front No Shifter 1900mm 20PP BIKE BUILD"
"SRAM Rival 11 HRD Hydraulic Disc Brake Caliper Shifter Front Brake - Right Rear Shifter 900mm 20PP BIKE BUILD"
Tuosta ymmärrän, että jarrut ovat kuitenkin Britti-tyyppisesti. Onko kokemuksia, vaihaako Planet X jarruasettelun? Evans kerran toimitti jarrut Britti-tyylisesti viestittelystä huolimatta, mutta maastopyörään letkujen vaihto on 10 min työ. SRAMin maantiepuolen hydrauliset jarrut ovat itselle vielä tuntemattomat, mutta ymmärtääkseni letkujen vaihto ei käy ihan niin helposti.
ps. Viestiä olen Planet X:lle laittanut, mutta vasteaika näyttää olevan pitkä. Lie yllä olevalla viestillä tekemistä asian kanssa...
Edit. Vastaus kyselyyn tuli kolmen päivän päästä ja tieto oli mennyt perille saakka.
Siemenlinko
03.11.2016, 13.12
Uutisten mukaan PlanetX on aloittamassa muutoksia toiminnassaan ja näiden johdosta lähes puolet henkilökunnasta saa lähteä. Saa nähdä miten näkyy palvelussa ja hinnoissa.
Mistä kuulit tuollaisen uutisen?
Jos vähentävät henkilökuntaa, niin hinnat ehkä pysyy alhaalla, mutta varmasti palvelu huononee
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Kuntoilija
03.11.2016, 13.48
https://dirtmountainbike.com/news/planet-x-sheds-almost-half-staff-brexit-blamed.html
Jaa-a luulis että se pyöräkauppa piristyy ku punnan arvo laskee mut tekeekö se sit osien hankkimisesta kalliimpaa? Tiä näitä
CRC:llä näköjää sama ilmiö
Blackborow
03.11.2016, 14.15
Jaa-a luulis että se pyöräkauppa piristyy ku punnan arvo laskee mut tekeekö se sit osien hankkimisesta kalliimpaa? Tiä näitä
CRC:llä näköjää sama ilmiö
On-One/Planet X teettää runkonsa Kiinassa/Taiwanissa ja ne pitää maksaa taaloissa ja sieltä ne muutkin pyörän osat tulee, joten kun punta on erityisen heikko taalaa vastaan niin pieni myynnin piristyminen euroalueelle ei riitä.
riopentti
04.11.2016, 13.51
Kovin pitävät nykyään teetaukoja, johtuneeko väenvähennyksestä vai mistä. Tilasin pyöränrungon ja yhden pyöränosan su 30.10., varastoa löytyi, mutta tilausta ei ole nyt pe 4.11. edes vielä käsitelty. Luottokorttia kyllä veloitettu.
Kuntoilija
04.11.2016, 16.20
Tuossa omistajan näkemys Planet X:n tilanteesta. Toivottavasti paikallinen varamiespalvelu ei sentään ala pyöriä kasaamaan, mutta tuskin tämä jo hiukan hakusessa olleelle palvelulle mikään parannus on. http://road.cc/content/news/210095-planet-x-makes-significant-redundancies-%E2%80%93-says-it-looking-become-more-flexible
riopentti
08.11.2016, 23.11
Kovin pitävät nykyään teetaukoja, johtuneeko väenvähennyksestä vai mistä. Tilasin pyöränrungon ja yhden pyöränosan su 30.10., varastoa löytyi, mutta tilausta ei ole nyt pe 4.11. edes vielä käsitelty. Luottokorttia kyllä veloitettu.
Heiltä oli lähtenyt sähköpostitiedustelu 31.10. sähkölaskun tai vastaavan saamiseksi, selkesi eilen - ei ollut vain saapunut minulle asti, roskapostiinkaan. Osoitteellisen luottokorttilaskukopion lähettämisen jälkeen paketti lähti matkaan ja saapunee DHL:llä perjantaina - kiertää näköjään Brysselin lajittelukeskuksen kautta. Muut toisaalta tilaamani pyöränosat odottavat jo autotallissa hiilarirunkoa ympärilleen :-) Vaikka tuskinpa raaskin fillaria ulkoiluttaa ennen kevättä.
riopentti
12.11.2016, 14.32
Heiltä oli lähtenyt sähköpostitiedustelu 31.10. sähkölaskun tai vastaavan saamiseksi, selkesi eilen - ei ollut vain saapunut minulle asti, roskapostiinkaan. Osoitteellisen luottokorttilaskukopion lähettämisen jälkeen paketti lähti matkaan ja saapunee DHL:llä perjantaina - kiertää näköjään Brysselin lajittelukeskuksen kautta. Muut toisaalta tilaamani pyöränosat odottavat jo autotallissa hiilarirunkoa ympärilleen :-) Vaikka tuskinpa raaskin fillaria ulkoiluttaa ennen kevättä.
No eipä sitten saapunutkaan ja DHL-seuranta ei osaa enää ilmoittaa arvioitua saapumisaikaa. Viimeisin ajankohta seurannassa lähtö Brysselistä aamuvarhain keskiviikkona, missä nyt sitten liene...
Blackborow
12.11.2016, 14.45
Pistin eilen aamulla tilaukseen On-Onen puolelta sisään ja paketti lähti samana iltana. Näyttää nyt lähteneen jo Gatwickista.
30.10. tilattu Planet X XLS cyclocross saapui eilen muutaman muun tavaran kera. Arvosanaa kymmenen ei tällä kertaa Planeettakauppa saa: Pahvilaatikossa reikä (kiekon napa tullut läpi), yksi vaate likainen (paketti repeytynyt ja lojui laatikon pohjalla), fillarin takajarru pohjaa tankoon saakka (Rivalin hydrot) ja kirsikkana rungon satulaputken yläosaa kohdeltu turhan rajuin ottein. Nuo muut "hyväksyn" pitkin hampain, mutta rungon osalta laitoin heti reklamaatiota. Saa nähdä mitä tulee vastineeksi.
https://s11.postimg.org/qjamfwoo3/XLS.jpg
Oma tilaus London roadista meni, harvinaista kyllä nappiin, mutta toi yllä on käsittääkseni sitä "normi" palvelua mitä heiltä saa ja mihin pitää varautua kun heiltä tilaa.
Omissa aikaisemmissa tilauksissa on myös ollut puutteita. Tavaraa on puuttunut tai mukana on myös ollut sellaista mitä ei edes ole tilannut!
Pääasissa kun tilailee B-D.sta ja muista Saksalaisista kaupoista, niin PlanetX:n sählääminen on todella käsittämätöntä!
Hinnatkin nousseet nyt muutaman viikon takaisista melko reilusti! London Roadista saa pulittaa halvimmillaan jo yli tonnin ja hiilari G-G, Bish-Bash-Bosh n.1600€ => n.2000€! Riippuen osasarjasta.
Oma tilaus London roadista meni, harvinaista kyllä nappiin, mutta toi yllä on käsittääkseni sitä "normi" palvelua mitä heiltä saa ja mihin pitää varautua kun heiltä tilaa.
Omissa aikaisemmissa tilauksissa on myös ollut puutteita. Tavaraa on puuttunut tai mukana on myös ollut sellaista mitä ei edes ole tilannut!
Pääasissa kun tilailee B-D.sta ja muista Saksalaisista kaupoista, niin PlanetX:n sählääminen on todella käsittämätöntä!
Hinnatkin nousseet nyt muutaman viikon takaisista melko reilusti! London Roadista saa pulittaa halvimmillaan jo yli tonnin ja hiilari G-G, Bish-Bash-Bosh n.1600€ => n.2000€! Riippuen osasarjasta.
Planet X London Road Shimano Tiagra 4700 Disc Road Bike (Unbuilt)
From £499.99
http://www.planetx.co.uk/i/q/CBUBPXLDNTIAG/planet-x-london-road-shimano-tiagra-4700-disc-road-bike-(unbuilt)
Jovain! Nyt On halpaa! Hyvä pyörä vaikka oma onkin Sramin vaihteilla. Pitäisikö ostaa toinen varastoon..?
Hyvin on piilottaneet tuon Tiagra mallin. Oikein kun kaivoi ja etsi niin löysin minäkin.
Nuo PlanetXn sivut jaksaa yllättää uudestaan ja uudestaan :)
Jovain! Nyt On halpaa! Hyvä pyörä vaikka oma onkin Sramin vaihteilla. Pitäisikö ostaa toinen varastoon..?
Hyvin on piilottaneet tuon Tiagra mallin. Oikein kun kaivoi ja etsi niin löysin minäkin.
Nuo PlanetXn sivut jaksaa yllättää uudestaan ja uudestaan :)
Itekin tilasin sen naispuolisen 699 £ London Roadin Rivaleilla. Hyvä pyörä!
Jäi kaivelemaan toi hinta niin selvisihän se. `Unbuild`tarkoittaa tässä tapauksessa että he lähettävät pyörän kasaamattomana http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/build-your-own
GTJamppa
17.11.2016, 10.00
Jälkiviistasteluna voi todeta että se rival-versio 549.99 punnalla syyskuussa sisälsi paremmat(kevyemmät) kiekot muistaakseni. Se oli myös kasattu. Tosin voi olla että on parempi itse kasata.
jumbojussi
18.11.2016, 14.37
Hiilikuitu-ultegra 800 puntaa, jovain...
riopentti
18.11.2016, 18.08
No eipä sitten saapunutkaan ja DHL-seuranta ei osaa enää ilmoittaa arvioitua saapumisaikaa. Viimeisin ajankohta seurannassa lähtö Brysselistä aamuvarhain keskiviikkona, missä nyt sitten liene...
Jäi kommentoimatta että saapui sitten maanantaina 14.11., onneksi osat ok. Kilon hiilarirunko tuntuu kyllä kevyeltä hyppysissä, samoin 390gr haarukka :-)
Pistin tilauksen PlanetX:lle sisään mutta tilausvahvistusta ei koskaan tullut. Näytti kyllä kiitos tilauksesta ja Paypalilta viuhahti rahat...
Palautetta laitettu mutta eipä ole kuulunut vastausta, onko vastaavia ongelmia ollut muilla?
Mulla ekana tilauksen jälkeen tais tulla postista saapumisilmoitus. Ei voi noilla hinnoilla kait parempaa odottaakaan.
Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
Pistin tilauksen PlanetX:lle sisään mutta tilausvahvistusta ei koskaan tullut. Näytti kyllä kiitos tilauksesta ja Paypalilta viuhahti rahat...
Palautetta laitettu mutta eipä ole kuulunut vastausta, onko vastaavia ongelmia ollut muilla?
Ootko katsonut PX:n tilin kautta mitä se näyttää? Tilihän muodostuu automaattisesti jos heiltä jotain tilaa.
Sotanorsu666
24.11.2016, 23.00
Tilasin itse toissapäivänä tavaraa ja ne lähti eilen varastolta matkaan, mutta tilausvahvistus ja seurantakoodi tuli vasta tänään illalla.
Jani Mahonen
25.11.2016, 00.31
Voi jösses mitä hintoja. Vaikkapa On-one parkwoodia ja 456:sta 113-180€, huhhuh, onneksi en tartte...
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Mulla on tuolla 1065 euroa sisässä (peruin kaupat, kun tulin toisiin ajatuksiin). Ovat olleet 3 viikkoa ja kahteen kertaan luvattu palauttaa. Paypalilla maksoin, jotta voihan perse!
Mulla on tuolla 1065 euroa sisässä (peruin kaupat, kun tulin toisiin ajatuksiin). Ovat olleet 3 viikkoa ja kahteen kertaan luvattu palauttaa. Paypalilla maksoin, jotta voihan perse!
No kai sinä olet jo paypalin kautta tehnyt rahojen palautuspyynnön? Jos pelkästään maililla, niin saat ehkä odotella rahojasi hautaan asti.
No kai sinä olet jo paypalin kautta tehnyt rahojen palautuspyynnön? Jos pelkästään maililla, niin saat ehkä odotella rahojasi hautaan asti.
Pitää varmaan tehdä, mutta kun ystävällisesti vastailevat, että tulossa, niin on tyhmänä suomalaisena taas luottanut lupauksiin...
Pitää varmaan tehdä, mutta kun ystävällisesti vastailevat, että tulossa, niin on tyhmänä suomalaisena taas luottanut lupauksiin...
Juu, eikös tässäkin ole vanhenemis aika? Tarpeeksi kun odottelet, niin et saa penniäkään takaisin
Paypal resolution centre ratkaisi asian 15 minuutissa ja rahat pakkohyvitettiin, joten nähtäväksi ei jäänyt, olisiko planet x niitä, koskaan vapaaehtoisesti palauttanut.
Reklamaation määräaika paypalille on käsittääkseni 45 vrk ostoksesta.
Taisi joku aika takaperin muuttua Paypalin reklamaatioaika 180 päivään.
Oma tilaus On-Onelta hoitui oikein mallikkaasti. Tilaus sisään toissa perjantaina ja viime torstaina oli paketti kourassa.
Sotanorsu666
13.01.2017, 09.16
Ennen kaikki toiminut erittäin hyvin saarelaisten kanssa, mutta nyt on kyllä niin paskasti hoidettu tilaus menossa, että alan kohta pyytelemään rahoja takaisin. 20.12 tilasin 4kpl og-tankoja. Ne oli viimeiset mitä oli saldoilla. Kaikki meni kuten aina ennenkin ja hetken päästä tulikin jo ilmoitus, että tavarat matkalla ja sama viesti sisälsi myös dhl:n seurantakoodin mikä ilmoittaa: Shipment information received. Sen jälkeen ei olekkaan tapahtunut käytännössä mitään. Dhl:n seurantaan ei ole tullut uutta tietoa, eikä planet-x:ltä kukaan ei viitsi vastata sähköposteihin. Soitin sitten tällä viikolla sinne ja noin 15 minuutin jonotuksen jälkeen joku jaksoi nostaa luurin ja vastata siihen. Puhelimessa kertoivat, että eivät osaa sanoa mitään missä paketti on, mutta yrittävät selvittää asiaa. Kysyin olisiko mahdollista ilmoittaa asiasta minulle sähköpostilla, kun jotain selviää, mutta pyysivät soittamaan itse uudestaan, jos mitään ei kuulu heidän suunnalta tai dhl:n seurannassa. Hienoa asiakaspalvelua saatana. Jokunen tonni tuonnekin tullut laitettua rahaa, mutta ei kyllä mene enää €uroakaan tämän tilauksen jälkeen,vaikka olisi kuinka halpaa ja hyvää tavaraa. Oma veikkaukseni tilauksen viivästymisestä on se, että kun tilasin loput 4kpl tankoja mitä oli saldoilla, niin niitä onkin todellisuudessa ollut pienempi määrä varastossa ja nyt seisottavat pakettia siellä, kunnes saavat lisää tankoja(vahvistettu nettisivujen mukaan 18.1), niin tulee samoilla postikuluilla ilman jälkitoimitusta. Tuon ymmärtäisin syyksi, mutta olisi ihan ystävällistä kertoa siitä asiakkaalle ja tarjota vaikka mahdollisuutta perua kauppa viivästyneen toimituksen takia. Arvosanaksi planet-x saa tällä hetkelllä 0/5.
Mulla paketti lähti 16.12 ja viime ma 9.1 hain sen. Mitään ilmoitusta ei tullut että oli tullut paikalliseen postiin. Royal mailin vastasi kyselyyni, mutta sen sijaan Planet x ei vaivautunut vastaamaan sähköpostiini. Eli saa tosi halpaa olla että tuolta viittii tilata mitään, rahtikulutkin aika suolaset muihin nettipuljuihin verrattuna. Crc:eessä ilmaiset rahdit ja tekstari pimahtaa ja paketti on 50m päässä Prisman pakettiautomaatissa. :)
Minulle tuli about 24h vastaus kun utelin noiden uusien Holdsworth runkojen speksejä. Stelvioon sopii 38mm ja on 135mm perällä, eli ei valitettavasti riittänyt tuossakaan renkaalle tila.
Sotanorsu666
23.01.2017, 15.51
Ennen kaikki toiminut erittäin hyvin saarelaisten kanssa, mutta nyt on kyllä niin paskasti hoidettu tilaus menossa, että alan kohta pyytelemään rahoja takaisin. 20.12 tilasin 4kpl og-tankoja. Ne oli viimeiset mitä oli saldoilla. Kaikki meni kuten aina ennenkin ja hetken päästä tulikin jo ilmoitus, että tavarat matkalla ja sama viesti sisälsi myös dhl:n seurantakoodin mikä ilmoittaa: Shipment information received. Sen jälkeen ei olekkaan tapahtunut käytännössä mitään. Dhl:n seurantaan ei ole tullut uutta tietoa, eikä planet-x:ltä kukaan ei viitsi vastata sähköposteihin. Soitin sitten tällä viikolla sinne ja noin 15 minuutin jonotuksen jälkeen joku jaksoi nostaa luurin ja vastata siihen. Puhelimessa kertoivat, että eivät osaa sanoa mitään missä paketti on, mutta yrittävät selvittää asiaa. Kysyin olisiko mahdollista ilmoittaa asiasta minulle sähköpostilla, kun jotain selviää, mutta pyysivät soittamaan itse uudestaan, jos mitään ei kuulu heidän suunnalta tai dhl:n seurannassa. Hienoa asiakaspalvelua saatana. Jokunen tonni tuonnekin tullut laitettua rahaa, mutta ei kyllä mene enää €uroakaan tämän tilauksen jälkeen,vaikka olisi kuinka halpaa ja hyvää tavaraa. Oma veikkaukseni tilauksen viivästymisestä on se, että kun tilasin loput 4kpl tankoja mitä oli saldoilla, niin niitä onkin todellisuudessa ollut pienempi määrä varastossa ja nyt seisottavat pakettia siellä, kunnes saavat lisää tankoja(vahvistettu nettisivujen mukaan 18.1), niin tulee samoilla postikuluilla ilman jälkitoimitusta. Tuon ymmärtäisin syyksi, mutta olisi ihan ystävällistä kertoa siitä asiakkaalle ja tarjota vaikka mahdollisuutta perua kauppa viivästyneen toimituksen takia. Arvosanaksi planet-x saa tällä hetkelllä 0/5.
Tämä leikki loppui tänään, kun peruutin tilauksen. Eivät osanneet varmasti sanoa tuleeko tangot tälläkään viikolla, eivätkä suostuneet toimittamaan expressinä kun tangot saapuvat, koska pakettikortti on tehty valmiiksi 20.12 standard toimitukselle.
Pari tilausta tehnyt viime vuoden lopulla ja molemmat paketit tulivat reilussa viikossa. Ei valittamista, pyöräkin oli täydellisesti pakattu ja ehjä.
Sotanorsu666
23.01.2017, 16.28
Pari tilausta tehnyt viime vuoden lopulla ja molemmat paketit tulivat reilussa viikossa. Ei valittamista, pyöräkin oli täydellisesti pakattu ja ehjä.
Kaikki toiminut itsellänikin ennen 5/5 arvoisesti, mutta tämä tilaus minkä tänään peruutin, niin peni kyllä niin päin honkia kuin voi vain mennä. Jokunen tonni tuonnekin tullut laitettua vuosien varrella, mutta nyt menee kyllä jatkossa jonnekin muualle.
paskalokki
06.02.2017, 09.44
Tähän kioskiin ei taida hirveästi olla alennuskoodeja olemassa, tai ainakaan mitään postikuluja leikkaavaa koodia? En ainakaan ole aiemmin huomannut ja nyt olisi käytötä, meinaa rengasparin postit olla vähän turhan korkeat..
Mielenkiinnolla odotan tuleeko tilattu haarukka koskaan mulle. Tilausvahvistus tuli ja siinä on osoite oikein kaupunkia ja postinumeroa myöten, mutta maa puuttuu. Sähköpostissa vielä maininta, että osoitetta ei voi enää tässä vaiheessa muuttaa. Mitenhän tuo on edes mahdollista, että tilausvahvistuksessa ei maata ole mainittu vaikka sen kyllä valitsin tai kirjoitin siihen osoitteeseen kun tilauksen pistin sisään.
Mielenkiinnolla odotan tuleeko tilattu haarukka koskaan mulle. Tilausvahvistus tuli ja siinä on osoite oikein kaupunkia ja postinumeroa myöten, mutta maa puuttuu. Sähköpostissa vielä maininta, että osoitetta ei voi enää tässä vaiheessa muuttaa. Mitenhän tuo on edes mahdollista, että tilausvahvistuksessa ei maata ole mainittu vaikka sen kyllä valitsin tai kirjoitin siihen osoitteeseen kun tilauksen pistin sisään.
Eiköhän paketti tule paikalliseen postiin. Planeetta x on siitä kiva että paketit voi käydä vaikka Fiji saarilla kuten yksi mun paketti. Kaikki lähetykset on kyllä kuitenkin tulleet perille.
Sotanorsu666
11.03.2017, 10.29
Nyt taas 2 viime tilausta mennyt hyvin. Viimeisimmän tilauksen tein tiistaina aamupäivällä ja renkaat oli eilen jo noudettavissa. Kannattaa siis katsoa tilauksessa, että tavaraa on reilusti varastossa ja ei tilaa saldoja tyhjäksi, koska jos siellä on saldoheitto ja tavaroita ei saada kerralla toimitettua, niin eivät tee jälkitoimitusta, vaan panttaavat koko tilausta kunnes kaikki tavarat ovat lähetettävissä. Tämä on mielestäni väärin, koska eihän se ole asiakkaan vika, jos saldot eivät pidä paikkaansa. Meillä duunissa ainakin puuttuvat tavarat jätetään jälkitoimitukseen ja lähetetään rahtivapaasti asiakkaalle, kun tavaraa on saapunut.
kumiketju
11.03.2017, 20.25
Kaksi tilausta nopeasti ja oikein perille.
Siemenlinko
07.05.2017, 22.25
Taas tuli lähetys oikein ja ajallaan perille.
6-7 seitsemän kertaa tilannut tuolta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Mulla kävi juuri näin tänään. Aika jänskää kun kohtuu iso summa tuli laitettua. Miten sulla ratkes keissi?
edit. Ratkesi. Jostain syystä kun maksoin paypalilla, niin planet x teki mulle uuden accountin jossa ko. tilaus näkyy. Tuo uusi account on samalla sähköpostilla jolla kirjaudun paypaliin (.gmail.com). Tilauksen tein vanhalla mailillani (.luukku.com)...
Joko oon peksauskuumeissa hourinut jotain tai sit jtn muuta.:rolleyes:
GTJamppa
22.05.2017, 15.17
-10 % Pomon syntymäpäivien kunniaksi tänään (PRTHONG)
http://www.planetx.co.uk/news/dave-blogs/q/date/2017/05/20/the-marvin-gaye-blog-top-three-of-whats-going-on?utm_source=The+Planet+X+and+On-One+Mailing+List&utm_campaign=aa57248b5e-180517&utm_medium=email&utm_term=0_561486488b-aa57248b5e-271117273&mc_cid=aa57248b5e&mc_eid=9fcabb8270
Jaa, ei koskekaan kaikkea (esim. jo alennuksessa tms)
Tilasin romppeet viime torstaina ja hain paketin noutopisteestä eilen. Suosittelen!
Minkälaisella euro kurssilla tuolta tulee tavaraa, jos maksaa paypalin kautta?
Minkälaisella euro kurssilla tuolta tulee tavaraa, jos maksaa paypalin kautta?Summista en tiedä, mutta riippuu myös PayPalin asetuksista, että mitä kurssia se käyttää. Oman pankin vai PayPalin. Oma pankki kannattaa laittaa asetuksiin.
Planet X EC-130E aerokonkelia saisi jouluspesiaalimallina 2300€:lla. Ultegran R8000 osasarjalla ja kuitukiekoilla. Visionin Team 35 kiekoilla 1800€. Onko hintansa väärti ja onko jollain omakohtaista kokemusta geometriasta? Mielestäni hyvään hintaan noilla osilla. Toisena vaihtoehtona olen tykästynyt Aeroadiin, mutta huokeampi hinta ajaa Planeetan eduksi. Osat palttiarallaa samat. Rotkoa pääsisi mahdollisesti koittamaan, mutta Planet X:n osto menisi ilman testiajoa.
Saisko puoltoja ja risuja?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Planet X EC-130E aerokonkelia saisi jouluspesiaalimallina 2300€:lla. Ultegran R8000 osasarjalla ja kuitukiekoilla. Visionin Team 35 kiekoilla 1800€. Onko hintansa väärti ja onko jollain omakohtaista kokemusta geometriasta? Mielestäni hyvään hintaan noilla osilla. Toisena vaihtoehtona olen tykästynyt Aeroadiin, mutta huokeampi hinta ajaa Planeetan eduksi. Osat palttiarallaa samat. Rotkoa pääsisi mahdollisesti koittamaan, mutta Planet X:n osto menisi ilman testiajoa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei mitään omakohtaista mistään aeropyörästä. Suurin osa testeistäkin on vähän mutulla heitettyä kamaa, niinkuin toi Cycling Weeklyn tekemä valinta (Planet X EC-130E).
Kun sulla oli tuossa vaihtoehto ja annat viitteitä budjetista, niin tässä nyt sitten vielä yksi vaihtoehto: https://www.cyclestore.co.uk/giant_propel_advanced_2_2017_road_bike-ID_70612?source=aw&source=aw
Ja onhan noita, esim. Rose.
Ei mitään omakohtaista mistään aeropyörästä. Suurin osa testeistäkin on vähän mutulla heitettyä kamaa, niinkuin toi Cycling Weeklyn tekemä valinta (Planet X EC-130E).
Kun sulla oli tuossa vaihtoehto ja annat viitteitä budjetista, niin tässä nyt sitten vielä yksi vaihtoehto: https://www.cyclestore.co.uk/giant_propel_advanced_2_2017_road_bike-ID_70612?source=aw&source=aw
Ja onhan noita, esim. Rose.
Hintahaitari saa olla ylempänä. Ja osasarja Ultegraa tai parempaa. Giantilta olen katsonut kyllä tota Advanced 0:a ja sitäkin saisi viime vuoden mallina kohtuu hinnalla samaisesta puljusta.
Eipä tässä alun perin edes pitänyt pyörästä alkaa kyselemään. Satuin vaan bongaamaan hyvältä vaikuttavan tarjouksen Planeetta X:ltä ja päätin jakaa tiedon. Kyllä tässä kuitenkin alkaa ostohousut jo huutelemaan kaapista ja ostokuume nousee. Josko sitä ensi kesäksi uutta kalustoa saisi alle[emoji57]
Paljon tässäkin triidissa valitusta viesteihin vastailusta. Vinkki: Sähköpostin sijaan soittakaa niin yllättäen asiat lutviutuu saman tien ja palvelu on leppoisaa.
Etenkin näissä kiiretapauksissa joissa tarvitaan muutoksia jo tehtyyn ja maksettuun tilaukseen, ihmettelen miksi kenellekään tulee ensimmäisenä mieleen lähettää mailia asiasta puhelun sijaan kun kerran sivuillakin lukee että vastauksessa voi mennä 48h. Sanoisin että täysin asiakkaan oma syy jos sen takia kommunikointi kusee.
Privileged
18.12.2017, 14.47
Planet X EC-130E aerokonkelia saisi jouluspesiaalimallina 2300€:lla...
Jos risuja antaisin niin runko kohtuu painava nykyaikaiseksi aerorungoksi. Aeroadin runko 400g kevyempi.
JohannesP
18.12.2017, 15.36
Jos yhtään jälleenmyynti arvo kiinnostaa niin tuollainen open mould PlanetX ei säilytä kovin hyvin arvoonsa. Omasta mielestä toi 2300€ ei ole edes kovin erikoinen hinta ottaen huomioon et runko on painava ja kiekotki perus open mould -kmaa random hubeilla. Painoakin 56mm kiekkosetillä ilmoitettu huima 1750g mikä on kieltämättä aika reippaasti.
Vertailun vuoksi Canyoni Reynoldsin Strike SLG -kiekoilla 3500€. Sanoisin et huomattavasti varmempi valinta ja punaisena erittäin hieno. Ei voi mennä pieleen eikä pitäisi ruveta kaduttamaan valinta parinkaan vuoden jälkeen. Ja varmistetusti vielä aero eikä vain näytä siltä.
Taitaa Cervelo S3 liikkua kans tuossa alle 3k€ hintaluokassa vertailun vuoksi
Paljon tässäkin triidissa valitusta viesteihin vastailusta. Vinkki: Sähköpostin sijaan soittakaa niin yllättäen asiat lutviutuu saman tien ja palvelu on leppoisaa.
Etenkin näissä kiiretapauksissa joissa tarvitaan muutoksia jo tehtyyn ja maksettuun tilaukseen, ihmettelen miksi kenellekään tulee ensimmäisenä mieleen lähettää mailia asiasta puhelun sijaan kun kerran sivuillakin lukee että vastauksessa voi mennä 48h. Sanoisin että täysin asiakkaan oma syy jos sen takia kommunikointi kusee.Näin varmasti, mutta monelle on varmasti helpompaa kirjoittaa/lukea rauhassa vierasta kieltä, kuin harrastaa puhelinkeskustelua.
Näin varmasti, mutta monelle on varmasti helpompaa kirjoittaa/lukea rauhassa vierasta kieltä, kuin harrastaa puhelinkeskustelua.
Sekin mutta hitaalla rallienglannilla pääsee pitkälle. Jos asian osaa kirjoittaa viestiin niin kyllä sen osaa ilmaista ääneenkin. Mutta ymmärrän pointin kyllä ei siinä.
Pari tilausta ovat toimittaneet lähes oikein tähän mennessä. Nyt kun klikkasin koriin isomman kasan tavaraa, päätin maksaa puntina. Kaupan oma vaihtokurssi oli huomattavan huono euroihin. Palauttivat koko maksun ennen tilaukseni käsittelyä. Kumma maa kun ei enää oma valuuttakaan kelpaa.
Pari tilausta ovat toimittaneet lähes oikein tähän mennessä. Nyt kun klikkasin koriin isomman kasan tavaraa, päätin maksaa puntina. Kaupan oma vaihtokurssi oli huomattavan huono euroihin. Palauttivat koko maksun ennen tilaukseni käsittelyä. Kumma maa kun ei enää oma valuuttakaan kelpaa.
Samoin kävi mulla. Punnilla maksoin, koska Visan puntakurssi on 13% edullisempi kuin kaupan oma kurssi. Mitään ei kuulunut, katevaraus meni. Parin päivän päästä tapahtui veloitus sekä samalla palautus. Tappiotakin tuli 2 euroa kurssien vuoksi. LIsäksi vielä ostopäivänä poistivat mun tilinkin. Hiukan outo olo, kun tili ja rahat hävisivät. Saavat pitää mun puolesta tunkkinsa. Kostoksi heitin vielä vanhat On Onen Chunky Monkeytkin roskiin.
KotooTöihin
25.06.2018, 22.02
Jos ei ole mahdollista käyttää paypalia... Miksi ostaa?
Eilen tilaus sisään puntina. Välittömästi poistivat tilini. Varaus näkyy kyllä tilillä. Paypalin kautta tosin. Varsin toimivaa.
E: Tänään tuli ihme kyllä ilmoitus paketin postituksesta. Tili kylläkin vielä poistettuna.
Tarkkana saa nykyään olla tilaako Planet X:n vai On-Onen sivuilta. Huomannu jo useamman kerran, että sama tuote on ihan eri hinnalla, vaikka samaa puljua käsittääkseni ovat.
Ettei jää ihan tuuleen huuteluks, niin esimerkkinä vaikka tämä. Tätä kirjottaessa On-Onella £39.99 ja Planet X:llä £21.
https://www.planetx.co.uk/i/q/CLOOMCELS/on-one-merino-core-element-long-sleeve-with-zip-200g
https://www.on-one.co.uk/i/q/CLOOMCELS/on-one-merino-core-element-long-sleeve-with-zip-200g
Pitipä muokata edellistä viestiä mutta poistinkin sen vahingossa. Peruutinkin tilauksen tuosta RT-58 runkosetistä ja tilasinkin valmiin London Roadin Sram RIval 1x11 vaihteistolla. Onpahan vähän monipuolisempi pyörä. Tilaus punnissa sisään ja koko sivusto kaatui :D
Edit: Löytyipä XXL:stä niin sopivasti Merida CC 600 että taidanpa perua tuon tilauksen...
PureTrauma
10.07.2018, 18.33
Ei kelvannut PayPal-maksu puntina ja tili lähti ilmeisesti poistoon. Se on vissiin nöyrästi euroina tilattava tai oltava ilman.
Tänään saapui space chicken runkosetti. Maksu puntina paypalin kautta. Tili tosin lähti samalla sekunnilla kun maksu oli suoritettu. Tiedä sitten miksi näin.
Pitikin mennä kehumaan, että hyvin on toiminut...
Order Date 2018-07-03
Order Value GBP 272.99
Status Order held whilst awaiting stock
Tilausta tehdessä kaikki oli sivujen mukaan varastossa. Tilauksen jälkeen tuli maili, että yhtä punnan jarrukaapelia ei ole varastossa (vaikka sivu näyttää, että on 3kpl) ja pyydettiin ilmottamaan, josko tilalle kelpais jotain muuta. Vastasin samantien, että voi vaihtaa toiseen, jota oli sivujen mukaan varastossa useita. Sen jälkeen ei oo kuulunu mitään, pikkuhiljaa vaan saldot menee nollille muistakin korin tuotteista ja tuotteet poistuu sivuilta.
Onkohan niitä muita tuotteita varattuna mulle sen tilaushetken mukaan, vai odotellaanko tässä loputtomiin...?
Tulipahan tilattua tuo Holdsworth Mystique rivalin osilla. Ainakin tilaus hyväksyttiin, kortilla ei vielä näy veloitusta. Ja punnilla tilasin.
Kummastuttaa tuo hinnoittelu, kun tuo rival-malli nestejarruilla on-one.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/holdsworth-mystique (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/on-one.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes/holdsworth-mystique) maksaa tasan yhtä paljon kuin apexin osilla ja mekaanisilla jarruilla https://on-one.co.uk/i/q/CBHOLMYSAPEXMECH1/holdsworth-mystique-sram-apex-1-mechanical-disc-gravel-bike-700c-wheels.
Löysin noista eroa osien lisäksi vain renkaista, joka ei kyllä hintaeroa selitä. Noh, katsotaan mitä sieltä postista putkahtaa.
Nyt on maksu lähtenyt kortilta. Visalla 70 euroa halvempi kurssi kuin paypalilla. Ja nyt on näköjään on-one:n sivulta hävinnyt koko rival-versio.
Saapa nähdä mitä sieltä postista putkahtaa vai putkahtaako mitään.
Ihan yleisesti ottaen onko nuo Planet X/On-Onen "oman merkin" kamppeet eli vaatteet ja muut varusteet yms laadullisesti mistään kotoisin?
Ihan yleisesti ottaen onko nuo Planet X/On-Onen "oman merkin" kamppeet eli vaatteet ja muut varusteet yms laadullisesti mistään kotoisin?
Yleisesti ottaen halvemmatkin kamat ihan OK laatuisia. Esim. made in Italy Bibsit todella hyviä hintaansa nähden ja on varmaan Nalinin tai Santinin tekemiä. Ongelma näissä on tuo kokojen kanssa pelaaminen. Osa vaatteista väljempiä ja osa race fit kokoja. Kun olet todennut jotkin tilaamasi kamat hyviksi, ja olet tilaamassa uusia on ne jo todenäköisesti poistuneet valikoimasta.
Jonkun Roubaix-takin tilasin tuolta taannoin ja se ainakin paljastui melkoiseksi hikiteltaksi. Merinosukat olivat ihan ookoo laatua. Runkolaukku taas aika mitäänsanomaton tekele.
Mulla on On-Onen merinovillakamppeista yksi aluspaita ja buffi. Ne on ainakin toimineet ihan hyvin, mutta ovat jo sen verran vanhoja, että tosiaan varmaan tuotteiden alkuperäiset valmistajatkin jo vaihtuneet.
Managerinho
16.08.2018, 07.18
Tilasin Full Monty SL:n 31.7, pyörä ovella 10.8. Jarrut piti säätää parhaaseen säätöön itse, joten pyörän ajokuntoon saattamisessa meni noin 10 minuuttia. Muuten kasaus 5/5. Ja jarrujen säädön on kyllä saanut tehdä kivijalasta ostettuihin pyöriinkin...
Eka tilaus PlanetXltä ja tyytyväinen olen. Eli tämä lasketaan nyt positiiviseksi palautteeksi. Ainoastaab DHL:n expresstoimitus ovelle on melkoista ninjatouhua. :)
Noniin, pyörä tilattu 9.8, pyörä saapui 22.8 klo 2200. Tänään kokosin ja totesin, että satulatolpan kiristin puuttuu. Etuvaihtajan vaijerin läpiviennissä saisi myös olla tulppa, nyt siinä on kaapelin läpivienti ilman kaapelia. Toivottavasti lähettävät nopsaan sen tolpan kiristimen.
Muuten oli ihan ok, ei mitään kuljetusvaurioita tai muuta ihmeellistä.
Noniin, eilen vastasivat ja ilmoittivat että ko. polkupyörässä ei ole seat clampia vaan integroitu kiristin. Olin tosin jo ensimmäisessä viestissä selkeästi maininnut sanan integrated, toisessa viestissä laitoin myös kuvan mukaan.
Ovat siis kaksi kertaa vastanneet että pyörässä ei ole seat clampia, oliko muita ongelmia. Viikon päästä ensimmäisestä viestistä. :mad:
Lähetin vielä postin, jossa on ympyröity se puuttuva osa, höystettynä passiivis-agressiivisella palautteella asiakaspalvelun laadusta. Vielä ei asia ole edennyt mihinkään.
Tässäkin ketjussa mainittu asiakaspalvelun taso on kyllä aivan vertaansa vailla, aivan varmasti en puljun kanssa uudestaan asioi.
^ Muutama vuosi sitten tapahtui melkein yksi-yhteen tämän kanssa sopiva pitkäkestoinen reklamaatiokeskustelu.
Ongelma ei ratkennut kauppiaan toimien takia, itse sain korjata.
Tämän johdosta päätin kantaa vähäiset euroni jatkossa muille palveluntarjoajille.
Toivottavasti saat asian kuntoon.
MacKonte
10.09.2018, 17.15
Tilasin pari viikkoa sitten kasan takarattaita sinkulaan ja alelukon, paketti oli lähipostissa viikon sisällä. Tähän asti kaikki tullut ongelmitta. Vaatteissa osa on ollut todella hyviä, kuten parin vuoden takaiset thermal bibsit. Seuraavat olikin sitten sen verran sexyt (=läpinäkyvät) että rouva sallii niiden käytön vain sadehousujen alla
24.8 pyörä tilaus sisään ja tänä aamuna pyörä kotona ja kaikki niinkuin pitikin oli.
Tilasin tuolta talvibibsit. No ei olleet talvi, korkeintaan ehkä näille keleille tai syksyyn, eli +5 - +10 -lämpötiloihin.
Palautin ja rahastin palautuspostit PayPalilta. Aikanaan bibsit sitten laskeutuivat planeetta äksälle ja palautus tuli. Bibsien hinta, mutta ei postikuluja... 16 EUR bibsit ja 15 EUR postikulut. Palautettiin siis tosiaan vain bibsien hinta. Kysyin syytä moiseen, niin vastaus oli:
Thanks for your email.
We have not refunded the postage to you as there was no problem with the postage. It was delivered on time as requested and without issue, so we cannot refund that.
Kind regards,
Jonno
Ok... ilmoitin, että "your return policy sucks and pls. consider me as past customer. Remove my profile & all personal information as required by gdpr. Yours truly..."
Onhan noita kauppoja maailma väärällään. Ei muuta kuin seuraavaan kauppaan tilailemaan.
JohannesP
03.04.2019, 00.31
Eli siis haluaisit ne alkuperäisetkin postikulut takaisin vai mikä oli homman nimi?
Kävin nopsaa lukasemassa PlanetX:n palautuksesta eikä siellä sattunut silmään, että lupaisivat maksaa postikulutkin takaisin palautuksen yhteydessä. Ainoastaan, että hyvittävät vissiin max 10£ palautuskuluja, mutta tässä tilanteessa Paypal kustansi kaikki.
Ihan huomautuksena, että en ole vielä yhtäkään kauppaa tavannut joka maksaisi takaisin alkuperäisetkin postikulut. Käy myös järkeen. Eikä mikään velvoita edes maksamaan palautuksia, vaikka EU:ssa onkin 14 päivän katumusaika verkko-ostoksissa. Turhaa porua jos en nyt jotakin ymmärtänyt väärin... Ainut jos toimitus olisi ollut pahasti myöhässä niin silloin voi postikulut saada takaisin minkä voi PlanetX:n vastauksestakin voi ymmärtää.
Vastasuuden varalle tiedoksi, että aika harvassa Keski-Euroopan markkinoimassa "talvivaatetus" se tarkoittaa pohjoisen talvea. Oliko vaatteessa erityisesti maininta isoista pakkaslukemista?
Returning an item from outside the UK
If you live outside the UK and need to send an item back to us please contact us prior to returning the goods. In most cases we can arrange a collection of the goods either free of charge, or if the item is unwanted, for a competitive rate with an insured carrier. Please note, if you return your item without first contacting us, we will only refund postage costs up to the value of £10.
Eli siis haluaisit ne alkuperäisetkin postikulut takaisin vai mikä oli homman nimi?
Kyllä, juuri näin.
Ihan huomautuksena, että en ole vielä yhtäkään kauppaa tavannut joka maksaisi takaisin alkuperäisetkin postikulut. Käy myös järkeen. Eikä mikään velvoita edes maksamaan palautuksia, vaikka EU:ssa onkin 14 päivän katumusaika verkko-ostoksissa. Turhaa porua jos en nyt jotakin ymmärtänyt väärin... Ainut jos toimitus olisi ollut pahasti myöhässä niin silloin voi postikulut saada takaisin minkä voi PlanetX:n vastauksestakin voi ymmärtää.
Kyllä nämä mun yleisimmin käyttämät (CRC, Bike24, B-D, jne) palauttavat koko tilaussumman ml. postikulut jos palauttaa koko tilauksen. Toki jos tilaat vaikka viisi tuotetta ja palautat yhden, ei postikuluja palauteta. Mutta se on loogista, koska olet jotain tilannut ja pitänyt, niin kyllähän ne postikulutkin on maksettava. Lisäksi jos tilaukseen on sisältynyt vaikka joku summaan liittyvä alennus (kuten vaikka CRC:n maksuton toimitus yli 49€ tilauksissa), niin on ok, että se alennus peritään takaisin, jos palautuksen jälkeen kokonaistilaus ei ylitä mainittua raja-arvoa.
Osa sitten maksaa myös palautuskulut, mutta kun PP ne korvaa (max. 12 kpl / vuosi ja max 30 EUR/lähetys), niin tuo ei ole enää niin tarkkaa.
Vastasuuden varalle tiedoksi, että aika harvassa Keski-Euroopan markkinoimassa "talvivaatetus" se tarkoittaa pohjoisen talvea. Oliko vaatteessa erityisesti maininta isoista pakkaslukemista?
Kyllä tämä oli tiedossa ja olen aika usein tilannut Keski-Euroopasta näitä talvivaatteita ja ovat olleet ihan suomalaiseen talvikäyttöön tarkoitettuja. Nyt ei ollut.
Ja eikä tässä mitään. Liike päättää palautuspolitiikkansa ja asiakas valitsee liikkeen. Eikä noista UK-liikkeistä enää kohta onneksi tarvitse tilata mitään. Voivat siis pitää tunkkinsa muista tavaroista puhumattakaan. Tunkit on halpoja Suomessakin.
F. Kotlerburg
03.04.2019, 10.59
Planet-X lähetti vääränkokoisen paidan oikean kokoisen pussissa. Eipä kiinnosta näemmä vastata reklamaatioon. Kyse on kympin rätistä, mutta silti taidan painaaa paypalin disputea.
Eikö noi planet-x vaatteet ole ihan sama tilata suoraan kiinasta? Samaa kuraa 10x hinnalla? Ei ole myöskään palautuksen kanna ongelmia, kun nakkaa pussin suoraan roskikseen.
Eikö noi planet-x vaatteet ole ihan sama tilata suoraan kiinasta? Samaa kuraa 10x hinnalla?
Sama kuin facebookissa mainostetut Rockbros-ajolasit. Niitä saa jopa Amazonista murto-osalla siitä "extra-halvasta" hinnasta mikä FB-sivujen takaa aukeaa.
Mä tilasin joskus kevättakin Planet X:stä, olikohan mallinimeltään Roubaix tai jotain. Kerran käytin ja totesin hirveeksi hikiteltaksi. Sen jälkeen on pölyttynyt kaapinperällä mytyssä.
edit: Tarinan opetus: halvalla ei aina saa hyvää. Rättien kanssa toi tilaamispuoli on vähän ketkua kun mittasuhteet on mitä on ja mahaakin enemmän kuin huippu-urheilijoilla. Tässä tosin koko oli ihan hyvä.
SotkuPekka
25.04.2019, 11.02
Ei kelvannut PayPal-maksu puntina ja tili lähti ilmeisesti poistoon. Se on vissiin nöyrästi euroina tilattava tai oltava ilman.
Mikäs homma tämä on ja miten toimii nykyään? Aika kova tuo kaupan oma muunnos.
Tuo on kyllä harmi jos enää ei pysty tilaamaan kun kaupan muunnoksilla. Joskus pari vuotta sitten kun tilasi punnissa ja antoi PayPalin muuntaa kurssin niin säästi pyörässä ~80€ vrt sivun hinta euroissa.
Tuo on kyllä harmi jos enää ei pysty tilaamaan kun kaupan muunnoksilla. Joskus pari vuotta sitten kun tilasi punnissa ja antoi PayPalin muuntaa kurssin niin säästi pyörässä ~80€ vrt sivun hinta euroissa.
Vai harmi :) kusetustahan tuo on ja se pitää vain laskea hintoihin mukaan, jos haluaa tuollaista paikkaa suosia.
F. Kotlerburg
26.04.2019, 12.36
Hyvin kelpasi PayPal-maksu puntina joku viikko sitten.
SotkuPekka
07.05.2019, 19.38
Puntina meni maksu Paypalilla. Pakettikin tuli alle viikossa.
Itselläni on kerran tili lukittu, kun menin maksamaan puntina. Maksu myös palautettiin. Planetx:ltä on myös onnistunut tilaus: tilasin 2kpl putkikaulureita ja sain kaksi monitoimityökalua niiden sijaan.
PureTrauma
10.05.2019, 08.08
Huomasin tässä taannoin, että kun vaihtaa sivuilla valuuttaa tulee valintaboxiin teksti: "Please note orders placed must match the currency of your last order, all orders in an incorrect currency will be automatically refunded"
Oman tilaukseni peruuntuminen johtui varmaankin tästä. Tiedä sitten miksi tili lukittiin.
Vielä kaikille £ nikkareille neuvoksi että Briteissä on 20% ALV, joten huono £:n vaihtokurssi selittyy tuolla 4% ALV erolla.
https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_fi.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.