PDA

Näytä tavallinen näkymä : Chebichi Järvenpäässä

mckollaa
15.11.2009, 18.49
Chebichi Järvenpäässä

Heksula
15.11.2009, 20.41
Mä oon kanssa ymmärtäny ton puodin "maitokioskina". Yhdet spessun kengät ja jotain juomapulloja tms. olen sieltä hakenut. Ovat kuulemma huomanneet että ei kannata myydä keuloja tms. sälää, kun jengi tilaa ne kumminkin crc:stä, niin muakin kehoitettiin tekemään. :D Palvelu on kyllä ollut aina ihan kohdallaan, ainakin sen silmälasipäisen tummahiuksisen hepun kanssa.

-OTSO-
16.11.2009, 01.37
Suhteuttakaa asiat, hyvänen aika. Chebici on nimenomaan maantiepyörien erikoisliike, jolla on siinä sivussa tavallisten pyörien perusrepertuaari perusreiskan perustoiveiden täyttämiseksi. Ammattitaitoa löytyy, mutta pienessä pajassa ei kaikkea voi olla kaikille heti tarjottavaksi. Eikä todellakaan CRC-hintoihin. Näin se valitettavasti on ja sen kanssa on opittava elämään. Vaihtoehtona pikkuliikkeiden ja palvelun katoaminen maasta kokonaan.

Vesa Rauttu on kasvattanut useammankin pyöräilysukupolven tavoille. Siis hyville pyöräilytavoitte - ja asenteella!!! Itse olen oppini saanut jo Vesan Manskulla sijainneesta liikkeestä.

Tulihan töksäyteltyä, mutta Vesa on käsite :-) Ja koittakaapa itse asettua pienyrittäjän pöksyihin pyöräliikettä pyörittämään....

plehti
16.11.2009, 06.52
Chebici on (mielestäni) enemmän panostanut normaalipyörä valikoimaan ja huoltoon sekä maantiefillareihin. Harrastajat käyttävät kauppaa pientarvike ostoksissa kioskin tavoin, jos ei ole aikaa tai halua lähteä kauppaan asti kun vain maito on loppu. :D

Siis täh... Chebicillä on varmaankin koko Etelä-Suomen (ellei laajemminkin) laajin valikoima maantie- ja cc-runkoja varastossa + ellei juuri oikeaa löydy niin Vesa hankkii / teettää juuri oikean rungon. Niin ikään Vesa mittaa halutessa veloituksetta sulle juuri oikean runkokoon + antaa kasan vinkkejä oikeaan ajoasentoon + pyöritystekniikkaan.

Ja kyllä Vesa myy tavaraa myöskin kilpailukykyiseen hintaan, jos on ostanut yhdenkin pyörän aikaisemmin Vesalta (eikä ole onnistunut suututtamaan häntä omilla toilailluillaan esim veetuilemalla päin näköä - ammattimiehillä tuppaa olemaan ammattimiesten ylpeys).

Nimim. viikonloppuna Vesalta omilla mitoilla hihnavetoisen sinkula/fix cc:n täyspitkillä lokareilla tilannut...

P.s. Arvatkaapas, mitkä kovin monessa muussa liikkeessä myytiin

I.S
16.11.2009, 08.35
Olen käynyt kyseisessä kaupassa nyt 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla sain kaupassa olevalta työntekijältä (joka oli kauppiaan opastuksessa) keskinkertaista palvelua. Itse kauppias ei ollut asiasta moksiskaan. Oli hakemassa ilmanpainemittaria prestaventtiilisille kumeille. EI ollut mutta luvattiin tilata seuraavien kumien tilauksien yhteydessä. Ottivat puh. numeron ylös ja sanoivat ottavansa yhteyttä kun tuote saapuu. En viitsinyt kysyä siinä kohtaa koska se on, mielestäni on omituista että sitä ei oteta asiakseen ilmoittaa asiakkaalle. No, siitä on nyt noin 2 kk, eikä soittoa ole kuulunut.

Toisen kerran kävin kaupassa lauantaina kun oli pakko saada uusi sisäkumi. Sainkin 30 min. odottelun jälkeen palvelua itse kauppiaalta. Hän myi minulle misukan sisäkumin 16€ hintaan. Se ei ollut sellainen mitä olisin halunnut mutta kun ei muutakaan ollut oli siihen tyydyttävä. Katselin hintoja muualta ja huomasin maksaneeni tuotteesta merkittävästi liikaa.

Huonoa palvelua ja sikamaiset hinnat. En mene tuohon liikeeseen enää ikinä.

Kiitos ja kuulemiin.

Markus
045-1345432
Itse olen aikoinaan tehnyt täsmälleen samat johtopäätökset. Outo paikka ja outo henkilökunta (omistaja). No mutta onneksi Keravalla löytyy palveleva ja ei ylimielinen pyöräliike ...ja vielä lähempänä kotia :D:D

Jos joku haluaa taas vetää herneet nenään näistä kommenteista, niin siitä vaan, ei paljoo hetkauta :D

Hans Opinion
16.11.2009, 14.59
Vesan luona on mukava käydä juttelemassa, vähemmän sieltä nykyään tulee mitään ostettua. Pari kymmentä vuotta olen Vesan tuntenut sieltä Nummenkylän "navetasta" saakka, paljon on Keravan-joessa virrannut vettä tänä aikana ja pyöräkauppa on muuttunut niin totaalisesti kun vain jokin bisnes voi muuttua. Kepissinkin tapaiset erikoispyöräliikkeet elävät nykyään pyörien korjaamisella, Vesa itse sanoo aina että kilpapyörien myynti on hänelle nykyään harrastus.

Ajat on tosiaan muuttuneet ja aina joskus yllättyy kun kuulee että joku on saanut huonoa palvelua kun itse on aina tullut palvelluksi mitä parhaalla tavalla. Fakta se vaan on jos joku kokee saaneensa huonoa palvelua, ei sitä kukaan toinen voi kiistää. Fiksu kauppias palveluvuosista piittaamatta kiittää palautteesta ja yrittää parantaa. Asiakkaan näkökulmasta kannattaa muistaa se että mitä kauppias sanoo on vain hänen mielipiteensä asiasta, ei mikään absoluuttinen totuus. Vanhemmilla kauppiailla joilla on jo "nimeä" tämä on "perisynti"... ja sama koskee myös "vanhempaa asiakasta"...

Jazman
16.11.2009, 15.39
Kesällä päätin hankkia uuden fillarin ja nimenomaan cyclocrossin, mihin piti saada pitkät lokarit, tarakka, nastarenkaat jne. Eli pyörä työmatkoille, kuntoiluun, retkipyöräilyyn ja mahdollisiin kisoihin.
Testasin useita eri fillarimerkkejä ja -malleja ja kiertelin aikani useissa eri liikkeissä Helsingissä, kunnes kaveri vinkkasi Chebicin suuntaan.

Soitin ensin liikkeeseen ja Vesa sattui vastaamaan. Yritin selittää minkälaista fillaria haluan ja Vesa keskeytti hyvin nopeasti ja sanoi ettei hän myy yhtään fillaria ennen kuin olen käynyt paikan päällä. Ajoin siis Järvenpäähän ja kun oli selvitetty mihin käyttöön fillari tulee, niin heti seuraavaksi Vesa pisti mut mittafillarin selkään ja katsoi tarkat mitat.
Tähän mennessä yhdessäkään liikkeessä ei oltu edes kysytty mittoja, saatikaan oikeasti mitattu mitään.

Samalla kun poljin mittafillarilla, Vesa korjasi suurimpia tekniikkavirheitä ja antoi hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Kun mitat oli saatu ylös, Vesa kommentoi että hänellä olisi sopivan kokoisia runkoja, mutta jos oikein mitan päälle halutaan mennä, niin hän mielellään piirtäisi juuri minun mittojen mukaisen rungon. Selkävaivaisena ei tarvinut miettiä asiaa kahta kertaa. Luonnollisesti halusin juuri oikean kokoisen fillarin. Lopuksi sain vielä valita rungon mielesellä värillä (värikartta on uskomattoman laaja). Osat ja niiden väri sovitettiin käyttöön ja rungon väriin sopiviksi ja paketti oli valmis.

Rungon toimitus viivästyi kyllä, mutta lopulta sain fillarin mikä oli todellakin vartavasten minulle tehty ja sopi kuin hanska käteen. Ja sillä on todellakin ilo ajella.

Koska mainitsin että minua kiinnostaisi lähteä kokeilemaan kisakuntoa joku päivä, niin Vesa vielä ehdotti että voisin tulla hänen tekniikkatreeneihin kerran viikossa, yksityisopetukseen siis.

En ole missään pyöräliikkeessä saanut vastaavaa palvelua.
Kiitokset siis Chebicille ja Vesalle.

Junnuraita
16.11.2009, 16.17
Jos sisärengas makso 16€ niin oliko sitten joku lateksi tai vastaava Ultra light sisuri?? Kannattaisi varmaan ensi katsoa mitä on ostamassa ennen kun maksaa.Ja se hinta ei enää muutu vaikka kuinka täällä foorumilla poraa.
Miten se autokauppias sano....korjaamme/korvaamme tuotteen mutta mielipahasta emmen maksa mitään.

k.t.s.
16.11.2009, 17.20
Muistakaa ystävät, että asiakas on se joka päättää onko liikkeessä mukava asioida vai ei, jos kokee saaneensa huonoa palvelua on siitä yleensä aiheellista purnata.
Moniko esim. kävisi ravintolassa joka tarjoaa toisille läskisoosia ja toisille sisäfilettä.
Kukaan ei väittänyt edellä, etteikö ammattitaitoa olisi, mutta kun kyse oli ASIAKASPALVELUSTA.

ilkkaluukkonen
16.11.2009, 18.14
Jos sisärengas makso 16€ niin oliko sitten joku lateksi tai vastaava Ultra light sisuri?? Kannattaisi varmaan ensi katsoa mitä on ostamassa ennen kun maksaa.Ja se hinta ei enää muutu vaikka kuinka täällä foorumilla poraa.
Miten se autokauppias sano....korjaamme/korvaamme tuotteen mutta mielipahasta emmen maksa mitään.

Ihmeen hyökkäävällä asenteella olet mielestäni liikenteessä.

Itse sain ainakin sen kuvan, että se rengas oli saatava heti ja haluttua mallia ei ollut hyllyssä, joten myyjä on myynyt sitten jotain "hyvää" tai hyvää korvaaja tilalle. Sitten kun huomaa, että renkaan arvo olisikin ollut muualla 5€, niin kyllä se varmaan ottaa pattiin.

Mielestäni liike hoitaa tilanteen silloin hyvin (vastaava käynyt) kun korvaava rengas tarjotaan alennuksella ja pahoitellaan kun oikeaa mallia ei ollut hyllyssä sekä tilataan muutama sisäkumi vastaavien tilanteiden varalle.

Ja hieno huomata, Jazman, että tuollaisiakin myyjiä on vielä liikkellä :)

OJ
16.11.2009, 19.15
Muistakaa ystävät, että asiakas on se joka päättää onko liikkeessä mukava asioida vai ei, jos kokee saaneensa huonoa palvelua on siitä yleensä aiheellista purnata.
Moniko esim. kävisi ravintolassa joka tarjoaa toisille läskisoosia ja toisille sisäfilettä.
Kukaan ei väittänyt edellä, etteikö ammattitaitoa olisi, mutta kun kyse oli ASIAKASPALVELUSTA.
Palvelun laatuhan on pääosin odotusten ja kokemusten erotus. Mielenkiintoiseksi homma menee siinä vaiheessa kun asiakaspalvelu tuppaa olemaan kahden henkilön kanssakäymistä. Useinhan tähän sotketaan tuotteen hintakin mukaan vaikka se ei palveluun sinällään kuulukaan.

Ja tosta sisäkumiongelmasta. Siinähän on Cittari tien toisella puolella ja sieltä olisi takuulla löytynyt sisäkumi paljon halvemmalla ihan kävelymatkan päästä.

Tietty mä olen vähän jäävi kommentoimaan Keppanan palvelua kun olen liikkeessä asioinut kohta 20-vuotta ja tunnen Vesan melko hyvin. Ehkä omistaja ja henkilökunta on vähän kummaa porukkaa, mutta kun asiakkaina on pyöräilijöitä (=kummaa sakkia), niin pientä kummallisuutta kaivataankin.

-OTSO-
16.11.2009, 19.57

Ihan hyvä yritys, mutta taitaa vähän kielikuva ontua. Läskisoosia saa nykyisin vain parhaista ravitsemusliikkeistä. Esimerkiksi Suomalaisen Klubin "sianlihakastike kuoriperunoilla" on käsite ja kovinta gourmet'a. Nam!!! Toinen vastaava on muistaakseni Palace'n ravintola Eteläranta 10:n työnantalinnakkeessa. Sisäfilettä taas saa vähän paikasta kuin paikasta. Siis kyllä läskisoosi todellakin kelpaisi!

Ei pahalla....:-)

-OTSO-
16.11.2009, 20.00
Tietty mä olen vähän jäävi kommentoimaan Keppanan palvelua kun olen liikkeessä asioinut kohta 20-vuotta ja tunnen Vesan melko hyvin. Ehkä omistaja ja henkilökunta on vähän kummaa porukkaa, mutta kun asiakkaina on pyöräilijöitä (=kummaa sakkia), niin pientä kummallisuutta kaivataankin.

Hyvin sanottu!

Tauno
16.11.2009, 20.30
Kyllähän Vesalla on melkoiset meriitit pyöräalalla ja nimenomaan maantiepyörien huollossa. Siksi onkin niin käsittämätöntä, että liikkeessä tehdään niin paljon "sutta". Omaan maantiepyörääni Vesa omakätisesti vaihtoi takapakan ja ketjut. Ongelma oli, että ketju oli sopimaton kyseiselle pakalle. Huomioiden miehen kokemuksen alalta, en viitsinyt mennä asiasta edes valittamaan, vaan vaihdatin ketjun Keravalla. Kun olen tästä kavereiden kanssa jutellut, moni on tosiaan ihmetellyt, että miksikähän se Vesa tekee sutta. Ilmeisesti sutta on saanut liikkeestä joku muukin kuin minä.

JiiPee
16.11.2009, 20.35
Ihan hyvä yritys, mutta taitaa vähän kielikuva ontua. Läskisoosia saa nykyisin vain parhaista ravitsemusliikkeistä. Esimerkiksi Suomalaisen Klubin "sianlihakastike kuoriperunoilla" on käsite ja kovinta gourmet'a. Nam!!! Toinen vastaava on muistaakseni Palace'n ravintola Eteläranta 10:n työnantalinnakkeessa. Sisäfilettä taas saa vähän paikasta kuin paikasta. Siis kyllä läskisoosi todellakin kelpaisi!

Ei pahalla....:-)

Yks äijä oli töissä öljynporauslautalla norjassa. Se tuli sitten suomeen lomalle puolen vuoden pestin jälkeen ja käveli hienoon raflaan syömään. Ukko tilasi ruisleipää ja hernekeittoo mutta tarjoilijapoika sanoi että "meidän menu ei sisällä hernekeittoa". Äijä kaivoi lompakostaan tonnin setelin, työnsi sen tarjoilijan taskuun, sanoi että on tasaraha ja toisti tilauksen. Tarjoilija empi sekunnin, pisti takin niskaan ja juoksi alepasta hernekeittotölkin. Tuosta rafkasta saa kuulema tänäkin päivänä hernekeittoa ja ruisleipää.

k.t.s.
16.11.2009, 20.55
Yks äijä oli töissä öljynporauslautalla norjassa. Se tuli sitten suomeen lomalle puolen vuoden pestin jälkeen ja käveli hienoon raflaan syömään. Ukko tilasi ruisleipää ja hernekeittoo mutta tarjoilijapoika sanoi että "meidän menu ei sisällä hernekeittoa". Äijä kaivoi lompakostaan tonnin setelin, työnsi sen tarjoilijan taskuun, sanoi että on tasaraha ja toisti tilauksen. Tarjoilija empi sekunnin, pisti takin niskaan ja juoksi alepasta hernekeittotölkin. Tuosta rafkasta saa kuulema tänäkin päivänä hernekeittoa ja ruisleipää.

Tämä on asiakaspalvelua.

mutanaama
16.11.2009, 21.11
Öljynporauslauta foorumilta
*Uittu kun halusin hernekeittoa, niin vasta kun laitoin tonnin tiskiin niin sitä tuli, eikä tullu vaihtorahaa takas saa**ana*

länsiväylä
16.11.2009, 21.18
Ilmeisesti tämä kuuluisa 16 euron sisäkumi oli vaihdettu asiakkaalle alle, mikä selittääkin hinnan. 6 egee sisuri (:D), 10 työstä. Ei mielestäni kovin hävytöntä riistoa. Mutta kaikki on suhteellista

Palvelu on kyllä ollut aina ihan kohdallaan, ainakin sen silmälasipäisen tummahiuksisen hepun kanssa.

..ja henkilökunta on vähän kummaa porukkaa..

Heheh.. Jepjep...

mutanaama
16.11.2009, 21.27
Ilmeisesti tämä kuuluisa 16 euron sisäkumi oli vaihdettu asiakkaalle alle, mikä selittääkin hinnan. 6 egee sisuri (:D), 10 työstä..

Kymppi kuminvaihdosta, Kääääk. Noita tekee tota kolkyt tunnissa, niin sehän on 300€/h. Hirrrmuista kiskontaa:D

Samu Ilonen
16.11.2009, 21.40
Kymppi kuminvaihdosta, Kääääk. Noita tekee tota kolkyt tunnissa, niin sehän on 300€/h. Hirrrmuista kiskontaa:D

Just. Umpipaskaiseen rullajarru-8v Nexuspyörään jossa on ylileveät Bilteman nastarenkaat ja rukin omistaja tinkaa ja kitisee ensin vartin ja sit kyttää vieressä ja kiroileen sun ryöstöhintaasi koko ajan....

Käyppäs kokeileen, alkaa kymppi oleen sivuseikka siinä....? Ja 6€ sisuri tuskin oikeuttaa miehittämään Ruattia....eikös se oo siäläpäin...

:D :D :D

Ja näin maalaisena, aina kun joutuu meneen esim kehä-3:n sisälle, henkilökunta on kummaa. Ihan Mäkkäristä lähtien...:D

mutanaama
16.11.2009, 21.59
[ot1]Järvenpää on kehän ulkopuolla.
[ot2] Teknistä palveluammatin yritystä tullu pyöritettyä 20 vuotta. En myy yksityisille, elleivät osaa itse ostaa:D

ilkkaluukkonen
16.11.2009, 22.42
Ja näin maalaisena, aina kun joutuu meneen esim kehä-3:n sisälle, henkilökunta on kummaa. Ihan Mäkkäristä lähtien...:D

Ei se ole pelkästään henkilökunnassa, siellä on ihan kaikki ihmiset vähän kummallisia ;)

Jazman
16.11.2009, 23.13
No, mä ainakin olen kummallinen, outo ja erikoinen tapaus :D

Ja aion jatkossakin asioida tuossa kummallisessa liikkeessä ja kummallisen omistajan kanssa, vaikka tästä putiikista/henkilöstä kehkeytyikin kummallinen keskustelu... ;)

OJ
17.11.2009, 05.01
..ja henkilökunta on vähän kummaa porukkaa..
Heheh.. Jepjep...
Jätin ihan tarkoituksella ne liikkeessä haitaksi asti pyörivät, mitään ostamattomat, tyypit pois tosta luonnehdinnasta. Mutta se yksi, alunperin Venäjän rajamaastosta kotoisin oleva, tyyppi on ollut yksi kummimmista duunareista;)

Pyöräkauppa on kummaa ja mä en niissä vähemmän kummallisissa liikkeissä kovin usein asioi.

pötkö
17.11.2009, 11.58
hei, se venäjänjamppa olisi kyllä ostanut vaikka mitä jos olisi ollut valikoimissa 75-piikkisiä eturattaita, reippaasti eteenpäin taivutettuja satulatolppia, 11-pikkisiä rattaita favoritin 3-v takanapaan. siis á max 5€.

olihan siellä muitakin ihmeasiakkaita. meitsi lämpesi (hyvässä) niihin junnuihin jotka hengas siellä niin paljon että loppuviimein laskettiin henkilökunnaksi, ja laitettiin aina tekemään kaikki "likaiset" työt.

Chebicissä muinoin työskelleenä voin todeta Rautun olevan suomen fillaroitsijoiden yli-Imaami. Ja kaikki parhaat fillarointireitit johtaa lopulta Chebiciin!

Hoobee
17.11.2009, 12.48
Haaa...täähän kuullostaa niin mielenkiintoselta että taidankin seuraavankerran kun on asiaa tsygaliikkeeseen pistäytyä kyrv...eikun Järvenpäässä;)
p.s.ittekin 20v palvelua myyneenä...

Oatmeal Stout
17.11.2009, 13.28
Kyllä minuakin harmitti, kun kuopus osti 50kr sisärenkaan ja jouduin maksamaan siitä 50kr, vaikka ei sillä maalin asti kuopus ajanutkaan :mad:
ja keskeytyspakettikin piti sisällään palautustuotteita, joille kuopus on allerginen - kamaa asiakaspalvelua Ruotsin maalla ja vielä keskellä yötä :mad:

Eikö asiakaspalvelu ole sitä, että saa mitä tarvitsee/haluaa; läskisoosia toivon saavani, jos sitä tilaan ja varmasti petyn, jos tarjotaan pakkopaitaa, jota saatan tarvita. Kammottavaa olisi, jos ravintola tarjoaisi yhtä ruokaa - ammattitaitoa vaatii se, että tuote vastaa asiakkaan mielikuvaa tuotteesta ja asiakaspalvelulla tuote tuodaan asiakkaan ulottuville. Suomessa on oikeus tarjota haluamaansa ammattitaitoa useimmilla aloilla ja valitsemaansa asiakaspalvelua, ellei oikeus ole todennut asiakaspalvelun perusteita lain tahi hyvän tavan vastaiseksi.

J T K
17.11.2009, 14.13
Ketjun avausviesti antaa ilmi että sössitty on ainakin sen soittamattomuuden kanssa. Lupausta ei ole pidetty, mikä on aina huono juttu.

----

Yleisemmin sanottuna vanha sanonta "kumarrat yhdelle niin pyllistät toiselle" pätee niin pyöräkaupassa kuin missä tahansa erikoistuotteita ja palveluja myyvässä liikkeessä. Kyse lienee siitä, miten saada sitä persvakoa mahdollisimman hyvin piiloon siltä asiakaskunnalta, jolle ei siis tietoisesti erikseen kumarrella.

Eli erikoistuminen on niin tämänkin kaupan kuin monen muun vastaavan elinehto. Koska aina löytyy isoja ketjuja ja niitä nettikauppoja jotka myyvät sitä ns. bulkkikamaa kuitenkin kilpailukykyisemmin, tai ainakin niiden perse kestää myydä sitä jopa tappiolla paremmin kuin härmäläisen kivijalkakauppiaan.

Kuitenkin hommasta tekee haasteellisen mitä todennäköisemmin se seikka, että sille taunotasalakillekin pitäisi kumminkin pystyä myymään sisäkumia, tiptoppia ja pikaventtiileitä. Tai mustekaloja, pirikelloja ja ketjurasvaa. Siihen kun ympätään se erikoispuoli alkaa tekijöillä olla kädet täynnä tekemistä. Ei riitä, että saat jonkun maantiefilon myytyä, se pitää vielä kasata, säätää ja opettaa ostaja vielä sitä ajamaankin. Poislukien ne muutamat vakionaamat, joille voi vaikka vähän vittuillakin jos siltä tuntuu, ostaa ne kumminkin. Ja monesti vielä velaksi :)

Tähän koreuteen kun tulee se päivä, jolloin on vartti sulkemisaikaan, eukko on päkättänyt aamulla ennen töihinlähtöä yhdestä sun toisesta asiasta, kaupassakin pitäisi käydä, ehtiä viedä mukulat harrastukseen n paikkaan y, liikekin pitäisi laittaa kiinni, kassa laskea ja joku neropatti saapuu "ostamaan" pyörää niin kärsivällisyydellä ei ole mitään määrää eikä rajaa...tai sitten on!

Ei ole helppoa pyöräkauppiaan elämä, mutta ei se ole toisaalta ostajankaan murhe. Tällä ylläolevalla ei tartte välttämättä olla mitään tekemistä tämän ko. tapauksen ja liikkeen kanssa, tulipa vaan jonkinlaisia fläspäkkejä omista kokemuksista -90 luvun alusta näissä kuvioissa :)

nipa.t
17.11.2009, 16.32
Kummallisen mukava ja ystävällinen kaveri se Vesa Rauttu on,ainakin mun mielestä.

vema60
17.11.2009, 20.35
Muutama kokemus itselläkin. Takavaihtaja paukahti jossain Jäken mettässä. Joku vaihde jäi kuitenkin päälle ja varovasti ajamalla pääsin Kepisille. Vesa vei pyörän korjaamon puolelle ja minä kyselin taxin numeroa. Vesa tuli takas korjaamolta toinen pyörä mukanaan ja antoi mulle sen lainaan siksi aikaa kun oma pyörä on kunnossa.
Tuossa muutama päivä sitten en saanut Simanon vanhaa vapaaratasta irti, kun ei ollu työkalua. Takakiekon kanssa kauppaan ja saman tien korjaamon puolelle. Vapaarattaan irrotus ei maksanu mitään, kun ostin sinkulaketjun samalla. Usein tulee tuolla asioitua, kun on mun lähikauppa.

-OTSO-
18.11.2009, 23.21
olihan siellä muitakin ihmeasiakkaita. meitsi lämpesi (hyvässä) niihin junnuihin jotka hengas siellä niin paljon että loppuviimein laskettiin henkilökunnaksi, ja laitettiin aina tekemään kaikki "likaiset" työt.

Chebicissä muinoin työskelleenä voin todeta Rautun olevan suomen fillaroitsijoiden yli-Imaami. Ja kaikki parhaat fillarointireitit johtaa lopulta Chebiciin!

Itse taisin kuulua tuohon hang around'ien kauhua herättäneeseen ryhmään joskus 70-80 -lukujen vaihteessa. Silloin se Vesan putka koslineen ja kaikkineen oli vielä Mannerheimintiellä samassa korttelissa, jossa muinoinen Tullinpuolmi -ravintolakin. Siis ihan nykyisen Kauppa-Veljien vieressä :-) ...Voi niitä aikoja ja Yli-Imaamin esimerkillistä kasvatustyötä!!!

Topolino
20.11.2009, 10.54
Maantiepyörien osuus Vesan myynnistä ja huollosta on kaiketi marginaalista verraten peruspyöriin. Huoltopuolella pyörät ovat 80 - 90 luvun polkupyörien irvikuvia joista pitäisi 10 eurolla vaihtaa kaikki osat. Vaihtoehtoisesti vihonviimeiset napavaihteiset pyörät joita säilytetään ulkona ja taas pitäisi huoltaa kuntoon 10 eurolla. Sitten taivastellaan että huoltohinnalla olisi saanut uuden fillarin Biltemasta. Pitääkö vielä ihmetellä jos vähän kyrpii :D
Tai keväällä kaikkein kiireisimpään aikaan menen kyselemään että tarttisin tarjouksen 4 erilaisesta runkosta ja vertailuhintana osaseteillä Shitmano, Kamppis sekä Sram. Niin ja vois laskea myös 11 rattaalla. juu ja eikös ne Zipin kiekot ole hyvät. Hinta sais olla maks 1500 euroo. :D
Täysin käsittämätöntä että joku viitsii tuollaista liikettä edes pitää :eek:.
Sinänsä merkillistä että keväällä kaikki mekaanikot on sairaana pari kuukautta :seko: Tämän takia se palaute on aina heikonpuoleista kun jätkä ottaa liikaa töitä ja vääntää näitä sitten pari kuukautta yötämyöten. Tee siinä sitten yksin asiakaspalvelua ja huoltotyötä ja väännä tarjouksia joita verrataan Ritannian ja Canjonin hintoihin.
Eli Keppis on erinomainen liike, näin lyhyesti. Sinne kannattaa soittaa ja sopia aika kun on hankkimassa kunnon fillaria. Saapi nimittäin esimerkillisen palvelun jota vastaavanlaista ei saa mistään tässä maassa muualta. (<- ei ole maksettu mainos, mutta saa maksaa ja lähetän tilinumeron jos tarvii:rolleyes:
Saa sitä palvelua muualtakin ei tartte suuttua suottanpäiten)

yedi
21.11.2009, 22.25
Itse olen mietiskellyt rakentaa osista 28" kuntoilu- ja retkeilyfillaria. Satuin kulkemaan noilla kulmilla ja poikkesin liikkeeseen kyselemään omiin mittoihin tehtyä runkoa.

Juteltiin niitä-näitä runkoista ja myyjä kertoi miten asia etenisi, jos haluan omiiin mittoihin tehtyä runkoa.

Palvelusta jäi erittäin positiivinen kuva ja uskon saavani hyvän rungon jos päädyn teettämään rungon mittojen mukaan. Liikkestä ja henkilöstä ainakin itselle jäi erittäin positiivinen kuva.

Jazman
22.11.2009, 00.04
Itse olen mietiskellyt rakentaa osista 28" kuntoilu- ja retkeilyfillaria. Satuin kulkemaan noilla kulmilla ja poikkesin liikkeeseen kyselemään omiin mittoihin tehtyä runkoa.

Juteltiin niitä-näitä runkoista ja myyjä kertoi miten asia etenisi, jos haluan omiiin mittoihin tehtyä runkoa.

Palvelusta jäi erittäin positiivinen kuva ja uskon saavani hyvän rungon jos päädyn teettämään rungon mittojen mukaan. Liikkestä ja henkilöstä ainakin itselle jäi erittäin positiivinen kuva.

No, oma Chebici-CX-fillari on vasta sisäänajossa, mutta niin on fillari tehty mittojen mukaan kun voi mittojen mukaan tehdä.
Vesa vielä itsekin sanoi, että kaikki säädöt on kasassa ja mitään ei tarvitse säätää kotona. (Tämä piti kutinsa) Ja jos nyt kuitenkin joku paikka kipeytyisi, niin se voi johtua joko tottumattomuudesta (eka kippurasarvinen filo kuitenkin kyseessä) tai että joku säätö on kuitenkin pielessä. Nämä fiksattaisiin ensihuollossa, mikä tietenkin kuuluu hintaan.
Nyt on vajaa 200km sotkettu pyöräteitä, hiekkateitä, mutapolkuja, kevyitä maastolenkkejä ja mikään paikka ei kolota. Fillari lentää myös kerta toisensa jälkeen isommilla siivillä, johtuuko se napojen/kampien tms "lämpiämisestä" vai omasta tottumisesta uuteen fillariin, sitä en tiedä. Hauskempaa ja hauskempaa on kuitenkin jokaisella uudella lenkillä.

Oli myös hymy herkässä, kun maastolenkillä kaveri jäi pahasti jälkeen maasturin kanssa ja vaati väliin taukoa, kun itse olisin vielä paahtanut pirteästi eteenpäin :D

t.Uusi Cyclocross uskovainen

Heksula
25.11.2009, 15.59
Kävin tänään "maitokaupasta" ;) hakemassa nyppy niilot ja uudet jarrupalat. Sain hyvää palvelua, Jukan kanssa on mukava asioida! :)

OJ
26.11.2009, 18.19
Onko Jukka palannut planeetasta keppanaan? No onhan tässä ollut isommistakin asioista pimennossa, mutta kuitenkin.

V. Rauttu...suomipyöräilijöiden koulimista jo vuodesta miekka ja kirves :D

Arzi
05.06.2011, 13.44
Kävin kaverin suosituksesta kyselemässä maantiefillareista Chebicistä. Tuli sen verran paljon uutta ja mullistavaa asiaa, että meni vähemmästäkin sekasin. Nyt kun on ehtinyt haudutella tätä tietotulvaa jonkin aikaa, niin olishan se makeeta ajella pyörällä, joka on "just mulle" tuunattu. Tosin hiilikuitupyörään suunniteltu budjetti pitäis tuplata... :(

Asian tuntevaa ja hyvää palvelua tuli paljon! :)

kmw
08.07.2011, 14.54
Hyvä puoti, ehdottomasti!!! Lueskelin tämän ketjun alusta asti ja oudon ristiriitaisia kommentteja.

Tänään vein Haron hra Vesalle (ei Fingerpori) hitsattavaksi.

maikitheman
25.05.2013, 05.49
Itse katellut cc:eitä "aloittelijana" jo jonkin aikaa ja tänä kesänä olisi tarkoitus moinen hankkia. Mietin että olisiko kannattavaa Vesan kautta fillari hommata? Aiemmat kokemukset lähinnä hybridipyörästä. Pari kertaa käynyt liikkeessä renkaita potkimassa ja juttelemassa Vesan kanssa, kovasti tuntuu kaverilla olevan tietoa mutta hieman "ylimielisen" ja ehdottoman kuvan olen saanut.

Xamnala
25.05.2013, 14.54
Noin 30 vuotta Rautun liikkeissä asioineena ja vähän muutenkin ko "tyypin" kanssa ollut tekemisissä, voin kertoa hänen v******van niistä asiakkaista, jotka ensimmäisenä kysyvät hintaa ja sen jälkeen kertovat saavansa tuotteen sieltä ja täältä siihen hintaan. Pyöräilijäystäväpiirissäni on sellaisia henkilöitä, jotka kitisevät Rautun tavasta "neuvoa" asiakasta sekä eivät pidä hänen tyylistään esittää asioitaan. En ole koskaan joutunut edellä maintulla tavalla mollatuksi ko liikkeessä, en tosin ole koskaan kysnyt tuotteen hintaa etukäteen, enkä tingannut. Usein olen saanut pikku hilpetöörit jopa ilmaiseksi ja aina saanut hyvät alennukset. Ei pahaa sanottavaa mistään. ps tämä vain minun mielipiteeni.

Oatmeal Stout
25.05.2013, 16.30
Vesan tietämys niin pyöräilystä kuin pyöritä on valtava, asiantuntevampia saa hakea, mutta meillä kaikilla on tapamme ja luonteemme. Kyllä minä nytkin uskaltaisin Vesalta pyörän ostaa.

en tosin ole koskaan kysnyt tuotteen hintaa etukäteen, enkä tingannut. Usein olen saanut pikku hilpetöörit jopa ilmaiseksi ja aina saanut hyvät alennukset. Ei pahaa sanottavaa mistään. ps tämä vain minun mielipiteeni.
Miten voi saada alennusta tuotteesta, jonka hintaa ei tiedä?

HMK
25.05.2013, 17.26
Hyvä puoti, ehdottomasti!!! Lueskelin tämän ketjun alusta asti ja oudon ristiriitaisia kommentteja.

Oudon ristiriitainen on liikekin, tai paremminkin sitä pyörittävä herra, jonka nimi tässä keskustelussa on useasti esille tullut. Joskus sieltä saa suunnilleen valtakunnan parasta palvelua ja tekee hyviä ostoksia jopa hyvällä hinnallakin. Esimerkkinä, kun kerran kävelin aikaa varaamatta runko kainalossa liikkeeseen ohjauslaakerin vaihtoon. Olin varautunut jättämään rungon sinne ennalta määrittelemättömäksi ajaksi odottamaan valmistumista. Laakeri vaihdettiin saman tien liikkeen sulkemisajan lähetyessä, vaikka homma vaati hieman etuhaarukan työstämistäkin.

Joskus taas puodista saa poistua aivan äimänä, että mitä tuo nyt sitten oli olevinaan. Miten tämä Suuri Guru ei tunne aivan yksinkertaista asiaa, jonka jokainen voi muutamassa minuutissa todeta vaikkapa nettikauppojen valikoimia selaamalla. Tai vielä nopeammin katsomalla omaa pyöräänsä.

No, olen tuolla käynyt ja käyn jatkossakin, jos tarvetta tulee. Katsotaan taas sitten, miten kävi.

HMK
25.05.2013, 17.31
Mitä tuohon hinnan kysymisestä närkästymiseen tulee, niin harvassa on sellaiset asiakkaat, jotka vasta kuitista lukevat ostoksensa hinnan. Eiköhän se ole ihan kaikkien etu käydä tuollainen ikävä pikku perusasia läpi heti alussa. Niin asiakkaan, kauppiaan, kuin vuoroaan odottavien muiden asiakkaidenkin.

Vai onko parempi, että ensin kulutetaan aikaa mahdollista ostajaa miellyttävän pyörän etsimiseen, mittaillaan, säädetään, koeajetaan ja mahdollisesti vaihdetaan pari osaakin. Tämän jälkeen todetaan, että ei mahdu budjettiin, ja kaikki meni hukkaan.

Tai jos haluaisin hankkia mittatilaustyönä tehdyn rungon. Ensimmäiset kysymykset tietenkin koskevat sitä, saako liikkeestä sopivan tyyppistä runkoa haluamastani materiaalista. Heti sen jälkeen tarvittava tieto onkin mielestäni hintahaarukka, missä nuo liikkuu. Tämän jälkeen sitten tietääkin, kannattaako asian työstämiseen uhrata enempää aikaa. Jos hinnat alkaa aiottua selvästi korkeamalta tai myyjä ei edes viitsi asiallisesti vastata kysymykseen, niin on selvää, että keskustelun jatkaminen on molemmille ajanhukkaa. Jos myyjällä on yhtään pelisilmää, niin tässä vaiheessa kerrotaan hintahaarukan lisäksi myös se, mitä saa lisää panostamalla asiaan enemmän, kuin huokeimman vaihtoehdon verran.

Fillarihemmo
13.04.2015, 13.44
Chebicin asiakkaana olen ollut ensimmäisen kerran 80-luvulla, olen tavallinen ihminen, joka ajaa harrastemielessä polkupyörällä.
Ostan vain tavallisia tai korkeintaan keskinkertaisia tuotteita.
Vuosien aikana palvelu Chebicillä on aina ollut vaihtelevaa, lähinnä keskinkertaista, outoa tai jopa huonoa.

Viimeiseksi jäänyt ostokseni Chebicillä oli vuonna 2014 ja käynti oli ikimuistoinen, palvelu se oli laadultaan ehkä lähinnä outoa> Ostin 2 kpl pyörän lukkoja, toinen maksoi 7 euroa ja toinen 9 euroa.
Myyjä sanoi reteesti: "Noo, anna parikymppiä". Annoin 20€ setelin ja myyjä sanoi kiitos ja näkemiin.

Se oli sitten näkemiin.

MarkoM
22.07.2015, 12.20
Ei ole tarkoitus mainostaa... Mutta juuri kävin ostamassa pyöräilyasusteita Chibicistä Järvenpäästä. Sattumalta huomasin paikallislehdestä että kaikki pyöräilyasusteet -30%. Paikanpäällä ei ollut mitään mainoksia, mutta alennukset tuli. Lähinnä tässä se pointti, että aika vaisusti mainostaa. Kuulemma kuun loppuun asti alennukset voimassa.

Itse ainakin tykkäsin käydä sieltä ostamassa kun valikoima on todella hyvä. Eihän nuo hinnat alennusten jälkeenkään pärjää nettikauppojen hinnoille, näin ainakin oletan. Mutta itselleni tärkeämpää saada kokeilla että on varmasti oikeaa kokoa ja myös kokeilla päälle. Yhdet pyöräilyhousut kun tilasin nettikaupasta, omaa kokemattomuutta olivat tietenkin väärää kokoa. Sain palautettua, mutta kyllä lopahti into tilailla netistä kun riski koon/sopivuuden suhteen on aika suuri. Mieluummin maksan vähän enemmän ja ostan kerralla oikeat. Vielä kun tuo liike on vajaan 10km päässä.

esma
20.04.2016, 08.03
Ihan vaan vinkkinä muille jotka haaveilee asioivansa chebicissä. Mun useamman vuoden kokemukset on ollut vaihtelevia. Joskus kun elämä hymyilee tulee heti fillarin fiksaus apua, mutta jos muuta kaipaat niin melko varmasti törmäät omistajan ylimieliseen asenteeseen. Tämä asenne näkyy sitten ihan kaikessa asioinnissa mutta suurin ongelma siitä muodostuu kyllä silloin jos haluut fillariis jotain tiettyä osaa. Fillaria tilatessa kaikki on mahdollista ja onnistui mutta kun saan pyörän se voikin olla ihan jotain muuta eikä siitä muuksi muutu. Kato ku pitää tyytyä just siihen mitä hän milloinkin haluaa myydä. Oot väärässä jos muuta haluut ja vastaus on että kun niitä osia ei saa. Kaikki on siis hyvin niin kauan kun sulle kelpaa se mitä sattuu tulemaan.

Olen pari peruspyörää lapsille ostanu ja aina on ollut samoja ongelmia. Sovittuja kokonaisuuksia ei onnistukkaan saamaan kasaan.

Eli jos haluut jotain tiettyä niin hommaa se jostain muualta, mut jos se kelpaa mitä sattuu omistajan mielestä just silloin löytymään niin saat varmaan ihan hyvän fillarin ja palvelun.

Ite ainakin nyt vähäks aikaa riittää taas tän puljun kiukuttelut. Ettin palvelut muualta.

peniini
21.04.2016, 01.04
Kolme kokemusta:

1. Naisystäväni meni ostamaan ketjuöljyä. Hänelle myytiin degreaseria.

2. Tuttavani tilasi pyörän. Hän sai eri pyörän kuin oli tilannut. Lisäksi rungon koko oli väärä. Peruste: "Tää on mageempi."

3. Kävin keskustelemassa pyörän hankinnasta 2010 ja pyysin tarjoukset kolmesta pyörästä. En ole vieläkään saanut tarjouksia.

Enemmin vaihdan lajia kuin asioin ko. liikkeessä.

MarkoM
23.04.2016, 06.21
Kolme kokemusta:

2. Tuttavani tilasi pyörän. Hän sai eri pyörän kuin oli tilannut. Lisäksi rungon koko oli väärä. Peruste: "Tää on mageempi."

Enemmin vaihdan lajia kuin asioin ko. liikkeessä.

Itse kun hankin viime syksynä elämäni ensimmäistä maantiepyörää, niin ainut asia mitä halusin päättää oli väri. Siitäkin olin valmis tinkimään. Vesa mittasi ja laittoi rungon tilaukseen. Näytti sitten jo liikkeessä myynnissä ollutta maantiepyörää, että tällainen pyörä siitä tulee. Oli juuri sen värinen kuin alunperin olin toivonut ja myös tilannut. Eli hän olisi voinut myydä ko. pyörän suoraan minulle JOS tekisi kuten yllä väitetään (tuttavan kertomana). Kyseinen toinen "identtinen" pyörä on edelleen liikkeessä myynnissä, vielä nyt keväälläkin. Kun kävin ostamassa lisää ajovarusteita. Ns. runkokoko oli myös sama.

Mielestäni on hyvä, että on olemassa tällaisia kivijalkakauppoja, jossa saa henkilökohtaista ammattilaisen palvelua. Eikä vaan jotain XXL-markettien liukuhihna myyntiä... Voi luottaa siihen, että saa varmasti itsella parhaiten sopivia tuotteita, ei vaan sitä mitä varastossa sattuu olemaan.

Ennemmin vaihdan lajia kuin uskon Vesan sanovan -tää on mageempi- ;)

Nooh...jokaisella on mielipiteensä...