Näytä tavallinen näkymä : Mavic Crossride
Elikkä olen harkitsemassa Mavic Crossride- vanteiden ostoa. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa esim. mahdollisista vioista tai kestävyydestä? Kiitos etukäteen.:seko:
H. Moilanen
06.01.2009, 19.28
On hyvät ja kestää kovaakin käyttöä. Siitä vaan ostamaan.
en tiedä onko sukulaiskiekot, tai muutenkaan mitään tekemistä keskenään, mutta itselläni on yksi mavic crossroc takakiekko josta on vetäjän runko halki :(
Mites tuo Crossland sijoittuu tuossa Mavic metsässä ... Ne ainakin ovat hyvät peruskiekot kaikenlaiseen ajeluun !
No kai ne sitte pitää jossai vaiheessa ostaa. Nytte vaa on budjetti vähä tiukka pyörän suhtee ku on tullu ostettua keula, kammet, etu- ja takavaihteet, ketjut, takarattaat, vaihdevivut, etujarru ja takarengas kahden kuukauden sisällä.
Fillarimies
08.01.2009, 19.32
Ota huomioon semmonen seikka että niissä on litteät pinnat. Jos menee poikki niin pitää alkaa yleensä tilailemaan, jos ei sitte tosi hyvällä mäihällä ole paikallisessa liikkeessä hypervaraosia:D
Mitä oon näitä fillarofoorumin juttuja lueskellu niin jotkut sano että crossriden vapaaratas menee helposti rikki. Ilmeisesti siellä sisällä olevat mahdolliset kynnet menee poikki ta muuta vastaavaa.
Itsekkin harkitsin ostavani crossridet, mutta päädyin sitte mavic ex321 kehään, XT:n napoihin ja sapim 2.0/1.8/2.0 pinnoihin ja kaikki mustina tietty.
En viittiny ottaa riskiä että vapaaratas hajoaa ja joutuu lähettämään kiekon moneksi kuukaudeksi ulkomaille ja ajaminen on sitte jäissä. Joten varma valinta oli tuo edellämainittu setti.
Jos nyt päätät hommata crossridet niin kerrohan täällä sitte käyttökokemuksia:)
Ota huomioon semmonen seikka että niissä on litteät pinnat. Jos menee poikki niin pitää alkaa yleensä tilailemaan, jos ei sitte tosi hyvällä mäihällä ole paikallisessa liikkeessä hypervaraosia:D
Mitä oon näitä fillarofoorumin juttuja lueskellu niin jotkut sano että crossriden vapaaratas menee helposti rikki. Ilmeisesti siellä sisällä olevat mahdolliset kynnet menee poikki ta muuta vastaavaa.
Itsekkin harkitsin ostavani crossridet, mutta päädyin sitte mavic ex321 kehään, XT:n napoihin ja sapim 2.0/1.8/2.0 pinnoihin ja kaikki mustina tietty.
En viittiny ottaa riskiä että vapaaratas hajoaa ja joutuu lähettämään kiekon moneksi kuukaudeksi ulkomaille ja ajaminen on sitte jäissä. Joten varma valinta oli tuo edellämainittu setti.
Jos nyt päätät hommata crossridet niin kerrohan täällä sitte käyttökokemuksia:)
Nyt pistit miettimään. Ei vaan ole oikein kokemusta vanteiden kokoamisesta ja rihtaaminenkaan ei kuulu omiin vahvuuksiin.
Pari vuotta Crossrideilla olen ajellut kivikkoista maastoa ja kaupunkia eikä pahaa sanottavaa. Hyvin ovat suorina ja ehjinä pysyneet. Hintaansa nähden oikein hyvät sanoisin. Kannattaa tietty miettiä, jos haluaa UST kiekot samantien. Sitähän nuo eivät ole. Crosstrail ei taida olla pahasti kalliimpi?
Paljon luin itsekin noista mahdollisista vapaaratas- ja pinnaongelmista. Ymmärsin kuitenkin, että vapaaratas ei hajoa vaan on tarkka öljyistään ja että pinnoja saa Suomestakin hyllystä.
Pari vuotta Crossrideilla olen ajellut kivikkoista maastoa ja kaupunkia eikä pahaa sanottavaa. Hyvin ovat suorina ja ehjinä pysyneet. Hintaansa nähden oikein hyvät sanoisin. Kannattaa tietty miettiä, jos haluaa UST kiekot samantien. Sitähän nuo eivät ole. Crosstrail ei taida olla pahasti kalliimpi?
Paljon luin itsekin noista mahdollisista vapaaratas- ja pinnaongelmista. Ymmärsin kuitenkin, että vapaaratas ei hajoa vaan on tarkka öljyistään ja että pinnoja saa Suomestakin hyllystä.
Hinta tuplaantuu (ja vähän ylikin) kun mennään UST:hen. Pikainen vilkaisu saksalaisiin verkkokauppoihin näyttää, että Crossride on jotakin 160 euroa ja Crosstrail sitten 360 euroa.
Ja niitä pinnoja ei kyllä löydy helposti hyllystä Suomessa.
http://www.chainreactioncycles.com/Basket.aspx
Löysin tommosen linkin. Onko kellään kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta?
http://www.chainreactioncycles.com/Basket.aspx
Löysin tommosen linkin. Onko kellään kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=16556&page=29
kokemuksia tuosta kaupasta löytyy tuolta ..
H. Moilanen
10.01.2009, 17.10
Ota huomioon semmonen seikka että niissä on litteät pinnat. Jos menee poikki niin pitää alkaa yleensä tilailemaan, jos ei sitte tosi hyvällä mäihällä ole paikallisessa liikkeessä hypervaraosia
Ja niitä pinnoja ei kyllä löydy helposti hyllystä Suomessa.
Alkuperäisen kysyjän kotipaikkakunnalta, Urheilupyörästä, saa Mavicin litteitä pinnoja hyllystä.
Jani Mahonen
14.01.2009, 12.33
Ota huomioon semmonen seikka että niissä on litteät pinnat. Jos menee poikki niin pitää alkaa yleensä tilailemaan, jos ei sitte tosi hyvällä mäihällä ole paikallisessa liikkeessä hypervaraosia:D
www.bike-components.de 12 kappaletta puolia ja nippeleitä 8.95 EUR.
Crossridet on halvat ja hintaansa nähden hyvät. Heittoa noihinkin tulee metsässä ajaessa, ainakin tämmösen blösön kuskin alla. Mitään hirveää ei vielä ole puoleentoista vuoteen sattunut, yhden puolan olen joutunut vaihtamaan. Vapaarataskin on huoltamatta rallattanut kaksi talvea jäätymättä.
juha gylling
13.08.2010, 20.16
Miten noihin vanteisiin saa mittarin magneetin kiinni?
- epätietoinen hämeestä
Miten ei ? Ainakin BBB:n tuotteissa se antura on tehty litteille ja pyöreille pinnoille.
juha gylling
13.08.2010, 22.02
Mulla on sigman mittari ja siinä magneetti "napsautetaan" pyöreän pinnan ympärille. Muovilla vuoratun magneetin päälle vielä tulee pelti kiristykseksi.
Nyt kuitenkin ko. keksintö ei sovi lituska pinnaan...
juha gylling
14.08.2010, 22.54
ongelma ratkaistu.
Sigmalta(kin) löytyy pinnaan kiristettäviä "antureita".
Loppu hyvin, kaikki hyvin...
- J-
Miten noihin vanteisiin saa mittarin magneetin kiinni?
http://www.bike-components.de/products/info/p2943_Speichenmagnet.html
Mavicilla on oma magneetti litteitä pinnoja varten. Tuli ainakin omien vanteideni (Crossmax) mukana suoraan.
Crossrideissa ei mulla tullu tota magneettia...Taitaa riippua mallista / vuosimallista onko se paketissa.
Omilla Crossride Disceillä on tullut ajeltua reilun vuoden verran ympäri vuoden ja pahimmillaan -13 asteessa. Alussa ajo oli varsin köykäistä, mutta viime aikoina kun pyörä päivittyi parempaan, niin meno on vain kiihtynyt ja maastokin on paljon teknisempää ryskytystä.
Kuskilla massaa ~90kg ja fillarikin painaa ~14kg, joten kestoa on tullut testattua ihan kunnolla.
Hyvää kiekoissa on hinta ja hyvä laatu. Kerran bunny hopit jäi liian lyhyeksi ja takakiekko kolahti pahasti kanttariin. Kumi tyhjeni, mutta silti vanteeseen ei mitään näkyvää lommoa syntynyt. Nyt kuitenkin huomaa että vanteet kaipaisivat rihtaamista, mutta muuten on ollut kyllä hyvin huolettomia ja huoltovapaita kilometrejä.
Seuraava hankinta on kuitenkin kestävämmät UST-kiekot ja Crossridet päätyvät talvikiekoiksi, joihin jätän nastakumit paikalleen.
Hintaansa nähden kiekot ovat kyllä hyvät. Jos tarvitsee budjettikiekkoja ostaa, niin voin kyllä suositella.
Tullut jossain ketjussa sanottuakin että itselläkin 10 vuotta vanhat vannejarru-CRidet(keltaiset navat). Suorassa, ei koskaan rihdattu ja laakerit kaikki toimii, ei ole joutunut mitään vaihtamaan/avaamaan.
Jarrupinnatkin ok vielä. Eli aika ok laatu.
Mors,
Yritin etsiä tälle sopivaa ketjua, mutten tumpelouttani löytänyt. Siksi postaan tähän.
Olen palailemassa maastofillarin päälle tauon jälkeen ja rakentelen vanhan notkutäpärin osista No Saintin Maxari-rungon ympärille hiljalleen xc-pyörää. Vanhat kiekot on solmussa ja liian järeät tarkoitukseen, sen verran ymmärrän. Pääosin tulee ajettua maantiellä, xc kiinnostaa ainakin nyt aluksi lähinnä vaihteluna vauhtikestävyyspuolen ajeluun ja jotain paikallisia kisojakin voisi ens kesänä käydä kokeilemassa.
Tsekkailin netistä levarikiekkoja ja Crossridet lähtisi Saldenilta ymmärtääkseni hintaan 119e. Ne on kai ainakin forumin juryn mukaan budjettiluokan kiekoista ihan ok, toimikoot ne tässä referenssinä. Verrokiksi Saldenilta sattui astetta kalliimpi Eastonin XC Two (229e) ja sitten toisesta ketjusta täältä nämä (http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Wheelset-Specials/DT-Swiss-370-Disc-DT-Swiss-XR-400-Laufradsatz::23394.html) DT:t (199e).
Mitään hipoa ei haeta, vaan kestävät ja muilta ominaisuuksiltaan perushyvät maastokiekot on siis kiikarissa.
Yksinkertainen kysymys: maksaako pitkässä juoksussa vaivan ostaa kalliimmat ja missä suhteessa tuollaiset 200e tai vähän yli kiekot on paremmat kuin vaikka Crossridet? Mitkä noista kolmesta toteuttaisi parhaiten mahdotonta yhtälöä, jossa kevyestä, kestävästä ja halvasta voi valita kaksi?
Ja jos muita vaihtoehtoja löytyy, niin ehdottaa toki saa.
Ciclib.de:stä (http://www.ciclib.de/Laufraeder/MTB/Mavic-Crossride-UB-schwarz-Mod-08.htm?shop=bornmann&SessionId=&a=article&ProdNr=A3909&t=362&c=608&p=608) sais 99e crossridet. Itselläkin päivityshimot iskeny, mutta millanen parannus nämä Crossridet mahtaa olla nykyisiin esiasennus WTB Dual Dutyihin?
Kiitti vinkistä, houkutteleva hinta! Onks noi nyt sit 6 pultin systeemille vai centerlockille ja saako adaptereita helpolla? Itselläni on siis ikivanhat Hayesit 6 pultin systeemillä. En vielä eilen hiffannut kysyä tästä mitään.
Centerlocille ovat tehty, mut mun kiekkojen mukana tuli adapteri 6 pulttiselle.
Tuon linkin kiekoist en osaa sanoa et tuleeko mukana.
Jes, kysyin lafkalta suoraan onko adapteri mukana, saapa nähdä kuuluuko vastausta. Noita adaptereita varmaan saa ihan tarvikeosinakin, vai? Nöösi kysyy...
Vannejarruille ovat nuo ciclib:n crossridet, ainakin kuvan perusteella...
Lisäksi yleensä on maininta CL tai IS tms viitaten centerlockiin tai standardi 6-pulttikiinnitykseen levarin tapauksessa.
Ihmettelin kanssa samaa. Saksa sujuu vähän nihkeesti, mutta tulkitsin kuvauksen "für beide Bremstypen" tarkoittavan sitä, että nuo pelittäis sekä vanne että levyjarruilla.
dirtyrider
23.10.2010, 19.43
Ciclib.de:stä (http://www.ciclib.de/Laufraeder/MTB/Mavic-Crossride-UB-schwarz-Mod-08.htm?shop=bornmann&SessionId=&a=article&ProdNr=A3909&t=362&c=608&p=608) sais 99e crossridet. Itselläkin päivityshimot iskeny, mutta millanen parannus nämä Crossridet mahtaa olla nykyisiin esiasennus WTB Dual Dutyihin?
Noihin Crossrideen voi sitten laittaa sen 45e postikuluja päälle..
Noihin Crossrideen voi sitten laittaa sen 45e postikuluja päälle..
Oho! Aika kovat postimaksut. Täytyypä kattella muualta..
dirtyrider
24.10.2010, 02.40
Oho! Aika kovat postimaksut. Täytyypä kattella muualta..
No joo, en kyllä ole ihan varma meneekö tuolla tuo "Sperrgut" 25e lisämaksu kiekoista. Monet puljut eivät toimita tuollaista bulkkikamaa pelkällä normaalilla postikuluilla.
No joo, en kyllä ole ihan varma meneekö tuolla tuo "Sperrgut" 25e lisämaksu kiekoista.
Tilasin nuo kiekot ja muuta sälää, 20€ koko toimitus.
Verpackung und Versand 20,00 EUR (Wert inkl. Mehrwertsteuer, Zielland Finnland)
reargear
09.06.2013, 17.18
Tervehdys! Sopiiko tämä (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=87465)n suoraan kiinni tähän (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78480/zr-race-29er-8-0.html)?
Kyseessä siis käsittääkseni sama kiekko kuin alkuperäisessä kokoonpanossa? Kaaduin kyseisellä pyörällä ja kiekko menee vaihtoon. Voinko käyttää poistoon menevässä kiekossa kiinniolevan xt:n roottorin uudessa kiekossa?
Tuo menee adapterilla sun pyörään. Voinet sen hyödyntää vanhasta kiekosta. Jarrulevyn voit kyllä käyttää uudestaan. Eikö sitä kiekkoa saa oikaistua?
reargear
09.06.2013, 17.44
Se on aika pahoin vääntynyt. Voisihan sitä käydä näyttämässä paikallisessa liikkeessä.
Sivistäkää tietämätöntä; miksi se tarvitsee adapterin?
Toi kiekko on tarkoitettu 9x135 mm akselille ja sun pyörässä on 12x142mm.
VERSIONS - REAR
6 bolts QR & 12x135 (12x142 with optional adapters)
http://www.mavic.com/en/product/wheels/mountain-bike/wheels/Crossride-Disc-29#326481
Vanha ketju, mutta kokeillaan vieläkö löytyy tietoa... Tuolla aiemmin mainittiin että pinnoja saisi jostain suomalaisesta kaupasta. Mistä mahtaa löytyä? Hakusessa olisi litteä pinna pari vuotta vanhaan 29 crossrideen.
H. Moilanen
12.07.2018, 13.49
Soita Amerille ja kysy mihin ovat myyneet noita. Sitten soittelemaan noita ostaneisiin liikkeisiin.
Tuolta ;https://tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/mavic_tech.php?family=1005 etsit kiekkosi , sieltä katsot tarvitsemasi varaosa numeron ja kuukeloit sen . . .
Vapaaratas sitten hajos crossridesta eli polkas niin sanotusti tyhjää. Ihmettelin että mistä voi olla rikki kun vapaarattaan kynsien naksutus kuuluu hienosti. Vastaus: Tämä "kynsien" vastakappale on ohuehko teräsrengas, joka on upotettu booreilla alumiiniseen napaan. Nämä boorit korkkas ja nyt siis pyörii tyhjää. Tiedä sitten takuuasioista.
Ota huomioon semmonen seikka että niissä on litteät pinnat. Jos menee poikki niin pitää alkaa yleensä tilailemaan, jos ei sitte tosi hyvällä mäihällä ole paikallisessa liikkeessä hypervaraosia:D
Mitä oon näitä fillarofoorumin juttuja lueskellu niin jotkut sano että crossriden vapaaratas menee helposti rikki. Ilmeisesti siellä sisällä olevat mahdolliset kynnet menee poikki ta muuta vastaavaa.
Itsekkin harkitsin ostavani crossridet, mutta päädyin sitte mavic ex321 kehään, XT:n napoihin ja sapim 2.0/1.8/2.0 pinnoihin ja kaikki mustina tietty.
En viittiny ottaa riskiä että vapaaratas hajoaa ja joutuu lähettämään kiekon moneksi kuukaudeksi ulkomaille ja ajaminen on sitte jäissä. Joten varma valinta oli tuo edellämainittu setti.
Jos nyt päätät hommata crossridet niin kerrohan täällä sitte käyttökokemuksia:)
Vapaaratas sitten hajos crossridesta eli polkas niin sanotusti tyhjää. Ihmettelin että mistä voi olla rikki kun vapaarattaan kynsien naksutus kuuluu hienosti. Vastaus: Tämä "kynsien" vastakappale on ohuehko teräsrengas, joka on upotettu booreilla alumiiniseen napaan. Nämä boorit korkkas ja nyt siis pyörii tyhjää. Tiedä sitten takuuasioista.Pysyisiköhän loctiten lukitteella paikoillaan?
Mietin eri vaihtoehtoja, mutta korjaus ei taida onnistua. Käsittääkseni tämä rengas painetaan vain paikalleen ja se sitten on siinä. En ainakaan vielä ole keksinyt miten sen saa pois.
Pysyisiköhän loctiten lukitteella paikoillaan?
Muistaakseni nuo ovat ainakin novatecin napoihin vaihdettavia, mutta jos rengas on terästä, niin boorihan on korkannut kiekon puolelta, eli entinen kai tuo on. Liimat ei tuossa varmaan toimi. Pieni kehä ja kova vääntö.
Näin se on https://tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/mavic_tech.php?display=product&family=1005&subfamily=1020¯onu=21742 (crossride> rear)
Ei ole varaosa vaan kiinteästi navassa, joten ei voi korjata normaalikonsteilla.
Muistaakseni nuo ovat ainakin novatecin napoihin vaihdettavia, mutta jos rengas on terästä, niin boorihan on korkannut kiekon puolelta, eli entinen kai tuo on. Liimat ei tuossa varmaan toimi. Pieni kehä ja kova vääntö.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.