Näytä tavallinen näkymä : Radonin pyörät
Sivut :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
Paastomyöräilijä
17.06.2013, 12.53
Onkohan tuo vakiostemmi minkä mittainen noissa Slide 125 -sarjalaisissa? En usko, että tuon korkeuden kanssa tulisi niinkään ongelmia, vaan lähinnä tuo vaakaputken pituus mietityttää. 17" taitaisi suunnilleen olla mulle se optimikoko, mutta näitähän ei Radoneissa ole tarjolla. Eli vaihtoehdot ovat 16" pitemmällä tai 18" lyhyehköllä stemmillä. Tosiaan maastossa en ole paljon ajellut, joten ei ole mitään käsitystä siitä, kumpi näistä vaihtoehdoista olisi se parempi. Radoneissa vetoaa lyömätön hinta-laatusuhde (varsinkin näissä entry-level pyörissä) ja mukiinmenevä ulkonäkö.
Kato nyt vielä nuo Canyonin Nervet ainakin, hinta-laatusuhde on samalla tasolla Radoneitten kans ja runkomitoitus hiukan eri. Paremman näköisiäkin ovat vielä. ;) Anteeksi Radon-ketjun spämmäys Canyon-propagandalla.
Tuli tänään Radonin maantiepyörä. Tilasin mukana sen 7€ pakkauksen, mutta mistä pystyn varmistamaan että on se laatikko? Tuo on sellaista normaalia pahvia, neliskanttinen ja jotain pienempiä pahvijuttuja laitettu väliin.
alteregoni
17.06.2013, 21.38
Tekisi mieli ostaa tämä (http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a78533/slide-125-7-0.html) ensimmäiseksi maastopyöräksi, mutta onko tuo 18" aivan liian iso 170cm/77cm kuskille? Voisiko esim. stemmiä vaihtamalla saada ajoasennon kohdalleen? Mihinkään älyttömiin kivikkoihin ei ole tarkoitus lähteä ja siirtymiäkin täytyisi ajaa, joten siinä mielessä tuo loppuunmyyty 16" olisi saattanut olla liian pieni?
No mä oon 168 pitkä ja sisähaara n.77 cm . Ja mulla saman tyypisellä rungolla oleva Slide 160 16 tuumaisena ja on ihan just passeli mulle. Oon kokeillu 18 tuumasta suurinpiirtein samalla vaakaputken mitalla olevaa 18 tuumasta Cubea, ja se oli kyllä liian pitkä mulle juuri ja juuri...Se on hankalaa kun heiluu runkokojen välissä, varsinkin jos ei pääse ensin testaamaan... Niin ja kyllä mun kassit on vaarassa ton mun konkelin kanssa, tosin onhan se tuota korkeampi.
Kollikatti
21.06.2013, 10.26
Milloinhan Radonilta tulee 650b täpäri?
Radonin Facebook sivujen olevan päivityksen mukaan helmikuussa 2014 pitäisi tulla Slide 650B 160 Carbon
Myyntiin on ilmestynyt Slide 150 SE -mallit. Toimitukset alkavat viikolla 28.
http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a101121/slide-150-8-0-se.html
Tämä kyllä kiinnostaisi, kun Slide 125:sta ei enää tule 16" koossa saataville. Onko jotakin syytä miksi tuo Slide 150 8.0 SE pitäisi jättää kauppaan? Budjettia tosin joutuu venyttämään äärimmilleen ja sijoitus on aika kova ensimmäiseksi maastopyöräksi.
alteregoni
25.06.2013, 17.01
^ Ei tule muutakuin aika eri kategorian fillareita noi slide 125 ja 150. Ihan jo joustomatkojensakin osilta. Jos samanlaista traili käyttöön sopivaa etsit niin Slide 125:n allahan on ihan hyvä laite: http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a82242/one-twenty-900.html . Osissa ottaa hieman takkiin, mutta ihan ok osat tossakin on. Eikä kannata säikähtää Sr Suntourin iskaria, tuo on oikeesti ihan hyvä, huoltaakin sen pystyy.
No ihan selväähän tässä ei itsellekkään ole se minkälaisissa maastoissa tulen kruisailemaan ja kasvaako nälkä syödessä, joten sen suhteen pidempijoustoinen saattaisi ollakin parempi ratkaisu? Lisäksi tuo hissitolppa olisi mukava lisä, jos alamäkiajelu alkaa enemmälti kiinnostamaan.
alteregoni
25.06.2013, 19.10
Perus neuvona tähän on varmaan pyrkiä koeajolle jostakin kivijalkaliikkeestä. Voi saada enemmän ajatusta siitä mitä haluaa. Mutta jos on alamäkiajelu jo mielessä, niin sitten pitempi joutoista ja loivempaa ohjauskulmaa hakemukseen. Ihan pikku pointtina ja omakohtaisena kokemuksena, että ajotekniikan saa paremmin haltuun kun ensin ajelee jyrkemmillä kulmilla ja lyhyemmillä joustoilla...ja onko pitkäjoustoinen alkuharrastukseen hieman kiikkerä keinutin, jos ei aiempaa maastokokemusta ei ole? (olettamuksena mulla ettei Smuu:lla tätä kauheasti ole) . Mitä muut sanoo? Itse ainakin koin että harrastus oli parempi aloittaa ns xc-pyörällä.
Mutta ehkä noilla sun ajatuksilla tuo Slide 150 vois olla hyvä "do it all" fillari sulle.
Kiitos neuvoista alteregoni! Tosiaan ainoat oikeat maastokokemukset rajoittuvat pikkupoikana suoritettuihin ajeluihin metsässä silloisella täysjäykällä teräspyörällä (tästä on aikaa jotakuinkin 15 vuotta). :) Crossarilla olen nyt rullaillut hyväkuntoisia polkuja ja huonokuntoisia hiekkateitä, joista oikeastaan tämä kipinä maastopyörän hankkimiseen syntyikin. Alamäkiajelu näyttää ainakin videolla hauskalta (esim. nuo Malminkartanon alasajeluvideot täällä foorumilla).Se voi olla, että oma uskallus estää tuon ainakin aluksi tai ainakin sieltä mäeltä tultaisiin alas hiton hiljaa. Ehkä juuri tuollaista "do it all" -fillaria tässä haen, kun ei ihan tarkkaan ole ne omat preferenssit tiedossa. Tuo kivijalkaliikkeessä "vain" koeajolla käynti hieman ahdistaa, jos kerran tarkoitus kuitenkin on Saksasta pyörää tilailla. Vaikuttaako kuskin paino muuten näihin suositeltuihin joustomatkoihin mitenkään?
alteregoni
25.06.2013, 20.31
Sepäs se tässä maastopyöräilyssä onki hankalaa kun on niin monta erityyppistä fillaria, eikä rahaa ostaa jokaista (ainakaan mulla). :) . No eipä se paino vaikuta varsinkaan ilma iskareilla, kun ei tarvitse jousia vaihdella iskareihin.
Ps. Tuli vielä mieleen, jos tämä on vielä myynnissä: http://www.mountainbike.fi/forum/viewtopic.php?f=6&t=3293 . Mulla on juurikin tuollainen saman kokoinenkin. Ja se on mulla se jokapaikanhöylä, ja hyvin taittuu kaikenlaiseen kohnotukseen poluilla.
Itselläni on tuollainen Sliden 125:n tyylinen fillari ja ihan kiva se on yleisajoon mutta heti kun mennään epätasaisempaa alamäkeä vähänkään vauhdikkaammin niin alkaa kaivata lisää joustovaroja ja loivempaa keulakulmaa. Canyonin Nerve AL ja Nerve AL+ kannattaa kans tsekata.
Linkkaamasi pyörä on kyllä ollut myös harkinnassa. Jyväskylä on vaan pirun kaukana ja näkemättä ei uskalla käytettyä ostaa.
Rahan lisäksi näitä fillarihankintoja rajoittaa myös tilanpuute. Kaksi fillaria tähän talouteen on kyllä ihan maksimi, joten tällä yhdellä maastohankinnalla pitää pystyä ajelemaan sitten kaikki mahdolliset ajot maastossa :)
Olisikos muilla vielä mielipiteitä tuohon 150 SE:hen? Jos alteregonilla onnistuu sekalaiset ajelut vielä 160mm joustavalla, niin ei tuo varmaan ihan huono hankinta voi olla. Saattaa olla, että nuo 16" hupenevat nopeasti, joten harkinta-aikaa ei varmaan kamalasti ole.
Kokemuksia Radon ZR race 7.0 29" maastureista. Kokoa 18". Osat näyttäs olevan kohdillaan . Miten mitoitus? Olen 178cm ja inseam 82.5cm noin. Pitääkö ostaa ostaa stemmiä yms vai sattuuko kohdilleen?
Kokemuksia Radon ZR race 7.0 29" maastureista. Kokoa 18". Osat näyttäs olevan kohdillaan . Miten mitoitus? Olen 178cm ja inseam 82.5cm noin. Pitääkö ostaa ostaa stemmiä yms vai sattuuko kohdilleen?
Multa löytyy ZR race 6.0 29" 20" rungolla. Olen 186cm pitkä ja lyhyempi stemmi harkinnassa. Tuppaa pitkillä ajoilla kämmenet puutumaan. Muutenhan tuo on loisto vehje ja 2011 mallissa oli vielä dual-air reba :). Miinuksena kertaalleen levinnyt GXP-keskiö mutta toi 7.0 tais olla simpan palikoilla.
Minkä kokoisilla rungoilla Black Sin 29er omistajat ajelee? Tuo pyörän geometria on taulukoiden mukaan aika erilainen mitä aikaisemmissa fillareissani, johtuneeko siitä sitten että on 29er? Joka tapauksessa olen itse 175cm/inseam 81 cm. Runko vaikuttaa aika pitkältä ja olen nyt kahden koon välillä, joista toinen on 16" ja luulen että on liian pieni ja suuremman ollessa 18" joka taitaa olla jo liian suuri...
Mikä tota bike-discountia vaivaa, kun tilasin Radon r1:n ja sen pahvilaatikon, mutta ei tullu laatikkoa ja nyt lupasivat hyvittää sen.
Kaveri tilasi viikon päästä saman pyörän ja laatikon ja sillekkään ei tullut laatikkoa. Onko hinta niin tiukka, että tulee tappiota jos pakkaavat uudestaan?
Hox! Black sin 10.0 mallista näyttäis olevan tänään -9% pois.
Onko kukaan ostanut noita Radonin pyöriä osamaksulla vai onko se edes mahdollista? Radonin sivuilla näkyy noiden pyörien hinta ja alla hinta 60kk:lle. Harva paikka tarjoaa yleensä mitään osamaksu mahdollisuutta.
Tuskin saat Suomeen tilattua osamaksulla. Yleensä tuo mahdollisuus on nettikaupoissa rajattu vain kotimaisille asiakkaille.
No niin tilasin tuollaisen pyörän ja lyhyen tutustelun jälkeen tuntuu olevan asiallinen. Ja itselle tuo koko 18" vaikuttas olevan oikeenkin sopiva.
Minkätyyppisiä nuo Radonin maantiepyörät on geometrialtaan? Ovatko miten kisakireitä? Tuo R1(/vast. ens vuonna?) kiinnostaisi hinta-laatusuhteeltaan ekaksi maantiefiluksi. Täytyy ensin hieman mittailla itseä tai käydä jopa jossain otattamassa mittoja. 56 on mun koko (175cm/84cm) jos tuo nyt sitten sopii ollenkaan mun kropalle. Tosin eipä tohon hintaan nyt ihan maailmaa kaatavaa tappiota tule jos ei nyt sitten olekaan mulle sopiva runkogeometria.
2014-mallien speksejä löytyy täältä: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/-11-06-13--Radon-Specs-2014-_id_24544_.htm
Myyntiin pitäisi tulla siis elokuu/syyskuu -akselilla. Itsellä lähdössä tod. näk. ZR Team 26" 6.0 tilaukseen :) Tässä ketjussa jo aikaisemmin joku kirjoitti, että oli 2013 malleja kysellyt ja olivat loppuunmyyty, samoin kävi mulle joku aika takaperin.
Kappas. Siellähän on 650B jäykkäperäkin tarjolla.
Ei ollu 650b täpäriä kuitenkaan?
Ei ollu 650b täpäriä kuitenkaan?
Ainakin Slide Carbon 650B on tulossa.
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1043851_603833762995205_1652701654_n.jpg
Lisää kuvia (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.603939516317963.1073741843.135779413133978&type=1)
"Daily product" bike-discountissa tänään Radonin ZR Race 6.0 hintaan 888e. Pitäisköhän tarttua vai tyytyä odottelemaan tuota uutta ZR Team 6.0, joka alkuperäisesti oli suunnitelma...
"Daily product" bike-discountissa tänään Radonin ZR Race 6.0 hintaan 888e. Pitäisköhän tarttua vai tyytyä odottelemaan tuota uutta ZR Team 6.0, joka alkuperäisesti oli suunnitelma...
Jos ajattelit tänä kesänä vielä ajella niin laittasin tilaukseen. Raadolla nopeat toimitusajat. Ens viikolla on pyörä kourassa jos nyt tilaat.
Kyllä toi kovasti houkuttais. Menee vähän off-topiciksi, mutta pakko kysäistä kun Nöösi olen vielä. Olen 180cm pitkä ja inseam näyttäisi olevan siinä 80 cm paikkeilla. Kannattaako 18" vai 20" runko jos ostoksille tästä ryhdyn? Tällä hetkellä käytössä 19,5" Felt, muuta tuntumaa ei kokoihin ole. Metsässä tulee ajeltua jonkin verran ja todennäköisesti vielä enemmän, kun saisi paremman pelin alle. Myös jonkinlainen kisaaminen siintää kaukana näköpiirissä, nämä molemmat varmaan puoltavat seuraavia: Race ennemmin kuin Team ja 18" ennemmin kuin 20"?
Kyllä toi kovasti houkuttais. Menee vähän off-topiciksi, mutta pakko kysäistä kun Nöösi olen vielä. Olen 180cm pitkä ja inseam näyttäisi olevan siinä 80 cm paikkeilla. Kannattaako 18" vai 20" runko jos ostoksille tästä ryhdyn? Tällä hetkellä käytössä 19,5" Felt, muuta tuntumaa ei kokoihin ole. Metsässä tulee ajeltua jonkin verran ja todennäköisesti vielä enemmän, kun saisi paremman pelin alle. Myös jonkinlainen kisaaminen siintää kaukana näköpiirissä, nämä molemmat varmaan puoltavat seuraavia: Race ennemmin kuin Team ja 18" ennemmin kuin 20"?
Sulla on kyllä todella lyhyet jalat. Ottaisin siinä tapauksessa 18", niin saat hieman droppia satulan ja tangon välille.
Pitänee mitata vielä inseam uusiksi. Vaikka tuskinpa oon sitä niin paljon väärin mitannut, että kallistuisi 20". En kyllä mielestäni ole mitenkään lyhytjalkainen :D ihan normaali vartalo. Josko sitä töistä päästyä tilaisi pyörän...
EDIT: Näköjään sen voi 3 cm väärin mitata... Joka tapauksessa, eilen lähti 18" tilaukseen!
toripolliisi
18.07.2013, 07.28
Nyt kun ollaan oikeassa ketjussa niin itsestänikin tuli ylpeä RADONin omistaja. Malli stage 7 -09/10. Jos sitä tänään sais tyypit!
Kuntoilija
18.07.2013, 09.19
Tuo kuitu Slide näyttää ihan komialta ja siinä on heti nuo ketjuohjurin tapit, mitkä vielä ainakin Cuben vastaavasta puuttuu. Halvin malli saksalaisen tietolähteen mukaan 2800,-.
Raadon sivujen mukaan halvin kuitu Slide maksaakin sitten 2999,-. No on vieläkin 500,- alle halvimman kuitu Cube Stereon 650b:n, jossa ei tule hissitolppaa mukaan.
Tilasin päivän tarjouksesta Bike-Discountista Radon 29er race 7.0 kun oli 1099e hintaan. Xt.n polkimet päälle ja muutama pikkutavara. Saa painaa taas hommia syksyn mittaan :P Mieli olisi tehnyt esim. Epic Compia 29" muttei hintaerosta johtuen ole mahdollista tänä vuonna. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Tuskin tätäkään tarvitsee puoleen hintaan myydä jos vuoden taikka kaksi ajelee.
Oma kokoni oli M kun olen 179cm/86cm. Minkäpituisella stemmillä toi tulee kun en sitä mistään huomannut? Ainakaan valittavana ei ollut eri kokoja taikka muutenkaan ilmoitettu standardikokoa... Ilmeisesti melko lyhyt stemmi olisi asiallinen.
Tuohon hintaan varmaan ihan kohtuullinen peli. Pääsee sitten ajelemaan kun on maantiepyöräilyyn kehnot kelit ja talvemmallakin, niin ei pyöräkunto häviä tyystin talven aikana :) Vielä jossakin vaiheessa Ice spikerit jne. Suunnittelin litkuttavani mukana tulevat renkaat. Nobby nicit taisivat olla. Kevyemmätkin menisivät, esim. Racing ralph tmv. mutta ajellaan noi aluksi loppuun ja sitten toiset.
Kummoisempaa tuunausta en meinannut harrastaa pääpainon ollessa maantiepyöräilyssä, etenkin kun vakiona ihan ok osat pl.kiekot tietty niin kuin muissakin. Mutten niitä raaski parantaa kun tarvitsisi lähemmäs 1000e asiallisiin kiekkoihin. Toki kevyet ja jäykät kiekot vaikuttaisivat ajoelämyksiin varmaan kaikista eniten tässä pyörässä. Painoahan tällä taitaa olla reilut 11,5kg ja se saa riittää kun budjetti ei ole nyt kovin suuri.
Näillä mennään :D SItten vaan odotetaan saapuvaksi.
Kummoisempaa tuunausta en meinannut harrastaa pääpainon ollessa maantiepyöräilyssä, etenkin kun vakiona ihan ok osat pl.kiekot tietty niin kuin muissakin. Mutten niitä raaski parantaa kun tarvitsisi lähemmäs 1000e asiallisiin kiekkoihin. Toki kevyet ja jäykät kiekot vaikuttaisivat ajoelämyksiin varmaan kaikista eniten tässä pyörässä. Painoahan tällä taitaa olla reilut 11,5kg ja se saa riittää kun budjetti ei ole nyt kovin suuri.
1000 euron kiekot?! Noin 335 euroa maksaa Hopen Hoopsit Cresteillä ja ovat ihan kelpo kiekot.
Täältä: http://www.winstanleysbikes.co.uk/category/2968/Hope_29er_Wheels
Itsellä ei tietoa. Olen kuullut vaan että crest-kehät olisivat huomattavan löysät vempulat. Asiallisilla kiekoilla tarkoitan sellaisia kuin esim. vähintään Mavic crossmax slr. Sram Rise 60. Enve 29xc yms. Maantiepyörässä on tottunut kevyisiin ja jäykkiin kuitukiekkoihin niin toki maasturissa olisivat myös mukavat moiset! Taitaa olla vielä vaikeampaa saada 29" kiekossa tuo jäykkyys kohtuulliselle tasolle verrattuna 26" kiekkoihin... Ja taitavat enven 29" kiekot maksaa enempi kuin tämä koko Radoni :D Mutta siis vakioilla mennään, jos kumeissa keventää racing-ralphiin tai racekingeihin niin saa jo pyörivää massaa pois. Xc-pelin kuitenkin kyseessä ollessa ei tule mentyä mihinkään hirveän pahoihin paikkoihin tuolla.
1000 euron kiekot?! Noin 335 euroa maksaa Hopen Hoopsit Cresteillä ja ovat ihan kelpo kiekot.
Täältä: http://www.winstanleysbikes.co.uk/category/2968/Hope_29er_Wheels
Onhan noita tonnin kiekkoja tai jopa yli, mutta ihmettelin vaan kuka laittaisi muutenkaan tonnin maasturiin tonnin kiekot. Mielestäni "asiallisia" kiekkoja saa selvästi edullisemminkin. Siis sellaisia, jotka on reilusti kevyempiä kuin noi fillarin mukana tulevat ilman, että tarvitsee kestävyydestä tinkiä. Pisti vaan silmään toi, että asialliset kiekot maksaa 1000 euroa.
SSV? Joku mega-ale vai mikä?
Joo näytti keveältä tosiaan noi ztr-crest kehäiset kiekot kun reilut 1600g ilmoitettu paino vaan eli samaa luokkaa kun monilla tonnin kiekoilla. Taitaa vaan jäykkyydessä esiintyä sitten jonkinmoisia eroja. Noilla crest-kehillä näyttää olevan huomattavan alhainen suosituspaino kuskille. Vain 86kg, harvassa maantiekiekossakaan on noin pieni painoraja (hyvissä kiekoissa). Taitaa vaan olla niin että tälläiseen tonnin maasturiin, joo onhan se aika halpa... Niin suurimman parannuksen saa kunnon kiekoilla renkainensa. Muut osat ovat asiallista tasoa, pääosin xt jne. Satasia saa palamaan helposti muuta ropeltaessa, muttei se muuta sitä seikkaa että kiekot ovat painavat ja luultavimmin melko notkeat. Tuleehan useissa maantiepyörissäkin ainakin tehdaskokoonpanossa surkeita kiekkoja muuhun pyörään verrattuna, mikä aina pistää silmään.
Olisihan sitä voinut laittaa suoraan jonkun kunnon Epicin, jos olisi ollut rahat vaan :D Vakiokiekkojen painosta en löydä mitään tietoa mutta jos ne ovat verrattavissa crossride-tasoisiin jotka ovat n.2000g niin aika järkkypainavat ovat. Sellainen -400-600g olisi hyvä muutos. Toki kenties lötkömmätkin kiekot menisi kun käyttö ei kuitenkaan tule olemaan kovin rankkaa,en vaan tykkää pohjimmiltaan löysistä kiekoista minkäänlaisessa pyörässä :/
ps. ei kellään ollut käryä siitä vakiostemmin pituudesta?
H. Moilanen
19.07.2013, 08.42
Jos Crestin jäykkyys arveluttaa, ota vaikka Arch EX -kehät. Ne kestää 26" enskan ajamista.
RADON Spire Carbon 6.0 (http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a80126/spire-carbon-6-0.html)
Onko kellään kokemusta/mielipidettä ym. pyörästä? Nyt sitä olis saatavilla 1199 €:n hintaan, joka ainakin omasta mielestäni on houkutteleva. Tuli mieleen, josko tilaisi vaimolle siitä maantiefillarin. Millaiset nuo Mavic Aksium kiekot ovat?
Erittäin hyvä hinta ja palikat. Mavicit ovat erittäin kestävät. Kannattava ostos, jos väri menee.
Kannattaa käyttää Fillariosaa service partnerina. Tulipa opittua kantapään kautta. Eukolle saapui tänään fillari Bike-Discountista. Noh toihan on koottu aivan päin persettä. Vaihteet säädetty huonosti, sekä jarrut lähtee takaisin Saksaan ilmattavaksi.
Meidän toinen pyörä tuli fillariosasta suunnilleen edellä mainitussa kunnossa, toinen täysissä säädöissä suoraan kaupasta. Eli vähän tuuristaan kiinni vissiin...
Kannattaa käyttää Fillariosaa service partnerina. Tulipa opittua kantapään kautta. Eukolle saapui tänään fillari Bike-Discountista. Noh toihan on koottu aivan päin persettä. Vaihteet säädetty huonosti, sekä jarrut lähtee takaisin Saksaan ilmattavaksi.
Mikä pyörä?
Mikä pyörä?
ZR Race 29er 10.0
Mjaa siinä on Avidin jarrut. No eipä yllätä.
Niinpä nuo on Avidit Slidessakin ja hyvissä säädöissä ja oikein ilmatutkin olivat, se siis tuli ilman fillariosan välisäätöä suoraan kaupasta kotiin. Miehen ZR Racen Formulat tuntui siltä, että fillariosa ei ole tehnyt niille mitään.
Avideissa tuntuu olevan aika paljon vaihtelua että onko ne tehtaalta lähtiessä kunnolla ilmatut. Liikkeen pitäisi toki moinen asia tarkistaa. Itselläni on kokemusta kolmista Avideista. Yhdet niistä oli uutena kelpoiset.
Pistin reklamaatiota menemään. Jo ekojen Elixirien jälkeen vannoin että en enää ikinä osta pyörää missä on Avidin jarrut. Tämä oli nyt jo sitten neljäs pyörä. Tuppaa melkeen joka pyörässä tulemaan joku versio noista kurajarruista. Meidän perheessä on nyt/ollut aikaisemmin Elixir 1:t, Elixir 7:t, Elixir 9:t ja Elixir X0. X0:t on ainoat, joissa ei vielä ole ollut ongelmia (ajettu vasta n. 300km).
Onko Radonilta tullut jo tieto koska uusia 2014 pyöriä ruvetaan myymään..??
H. Moilanen
26.07.2013, 08.09
Ei tietoa, mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin syys-lokakuussa.
HaukipaanHulk
13.08.2013, 09.26
Tänä kesänä on tullut ajettua Tahko 60km sekä Finlandian puolikas 35km Radon ZR Race 29er 5.0 mankelilla. Ei ole pahaa sanottavaa mutta tietenkin nälkä kasvaa ja seuraavaksi alkaa komponenttien päivitys nykyisistä vakiokilkkeistä -> Shimanon XTR sarjaan :) eli talven aikana menee kättä taskuun pari kertaa ;)
Tänä kesänä on tullut ajettua Tahko 60km sekä Finlandian puolikas 35km Radon ZR Race 29er 5.0 mankelilla. Ei ole pahaa sanottavaa mutta tietenkin nälkä kasvaa ja seuraavaksi alkaa komponenttien päivitys nykyisistä vakiokilkkeistä -> Shimanon XTR sarjaan :) eli talven aikana menee kättä taskuun pari kertaa ;)
Mun mielestä tossa sun kokelissa kelvollista on nimenomaan vaihteisto. Aloittaisin päivittämisen mieluummin kiekoista ja haarukasta.
ei kait tuollasella slx/xt -> xtr päivityksellä mitään ahaa-elämyksiä tule, mutta tuon reconin keulan kun vaihtaa vaikka sidiin joka on huomattavasti kevyempi, herkempi ja tarkempi alkaa päivityksestä jotain konkreettista hyötyä olemaan..
Minäkin kyllä käyttäisin ne eurot keulan ja/tai kiekkojen päivitykseen. Taatusti tuntuu enemmän ajossa kuin voimansiirron päivittäminen XTR:ään.
H. Moilanen
13.08.2013, 10.30
XTR:llä saa parhaat skenepisteet.
HaukipaanHulk
13.08.2013, 10.32
:) tietenkin.. hifistelyä, hifistelyä..
XTR:llä saa parhaat skenepisteet.
Ehdottomasti samaa mieltä että rahat ennemmin kiekkoihin ja keulaan kuin skenepisteisiin.
Jotain budjettiluokan kaksysejä näyttäisi ainakin olevan myynnissä, sinisellä tosin vielä.
Hihhuli21
19.08.2013, 23.30
Onkos tietoa koska uudet Radon mallit tulee myyntiin, lähinnä Race sarja kiinnostaa?
Toiseksi tulee mieleen kysymys että miten edellis vuosina on ollut Radoneita päivän tarjouksena uusista malleista? Tuliko melkein heti vai pitikö odotella jopa kevääseen asti. Itsellähän järkyttävä pyörä kuume ja Radon on kitka minkä haluaisin.
Onkos tietoa koska uudet Radon mallit tulee myyntiin, lähinnä Race sarja kiinnostaa?
Toiseksi tulee mieleen kysymys että miten edellis vuosina on ollut Radoneita päivän tarjouksena uusista malleista? Tuliko melkein heti vai pitikö odotella jopa kevääseen asti. Itsellähän järkyttävä pyörä kuume ja Radon on kitka minkä haluaisin.
Oman Race 29 6.0 sain 29.10.12 olin varmasti ekojen joukossa. Tilasin heti, kun tuli myyntiin. Tais olla syyskuun puolen välin huittessa. Päivän tarjoukset tais alkaa alku kesällä paitsi oranssia 7.0 tais olla aikasemmin.
H. Moilanen
20.08.2013, 10.14
Eurobikessä varmaan julkaistaan mallistoa lisää, tomituksien ajankohtaa voitanee vain arvailla. Loka-marraskuun vaihde on varmaan kohtuullinen arvaus. Päivän tarjoukset taitaa alkuvaiheessa pyöriä vanhan malliston poistojen ympärillä.
Hihhuli21
20.08.2013, 11.27
Voi voi, menee vielä tosi kauan uuden fillarin hankitaan kun on ei oota joka paikassa, ellei käytettyä löydy... Vanha sotaratsu on jo ihan tiensä päässä.
reargear
20.08.2013, 23.17
Tämän viikon aikana tulee bike discountiin koko radon 2014-mallisto.
Hihhuli21
22.08.2013, 12.22
No niin nyt on päästy koe ajelemaan tollaset 4h Radon ZR Race 6.0 18. Hyvältä Tuntui mutta ehkä hiukan saattaa olla siinä ja siinä riittääkö koko kuitenkaan. Sen verran sain tuntumaa että ostoslistan kärkeen menee kyseinen malli, hinta laatu enenmän kuin kohdillaan. Ostan käytettynä jos kohdalle osuu taikka sitten uutena.
Arvon Radon kuskit ketkä työntää 20 kokoisilla fillareilla niin kerrotteko vähän minkä kokoisia olette?
Itsehän olen 183/85-86cm, riippuu vähän millasilla housuilla mittailee.
ketkä työntää 20 kokoisilla fillareilla niin kerrotteko vähän minkä kokoisia olette?
ZR race 20" runkokoossa toiminut pääasiassa työmatka/arkikulkineena viime syksystä lähtien. Pituutta itselläni on 183/87.
20" on minulle ainakin ehdottomasti se oikea koko. Ajoasentoa olen viilannut mieleiseksi 90mm stemmillä ja leveemmällä stongalla.
mentunik
22.08.2013, 14.35
20" zr race 6.0 ja mitat 189/90cm. Ilmoittamillasi mitoilla ottaisin ehdottomasti 20" rungon.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Nythän noita uusia malleja rupee tippumaan myyntiin.
Uus 29" Slide olis kyl aikas jees: http://www.bike-discount.de/shop/k/a103025/slide-130-29-9-0-sl.html
EnTartteTäpäriäEnTartteTäpäriä :D
On kyl hinta kohdillaan ku palikoita kattoo..
ZR race 20" runkokoossa toiminut pääasiassa työmatka/arkikulkineena viime syksystä lähtien. Pituutta itselläni on 183/87.
20" on minulle ainakin ehdottomasti se oikea koko. Ajoasentoa olen viilannut mieleiseksi 90mm stemmillä ja leveemmällä stongalla.
Hyvin lähelle samat mitat ja 20" stage6 alla. En lähtis vaihtamaan pienempään, alkaisi muuten tolpan korkeuskin olemaan aika tiukilla.
Keskiäkäinen lohjalainen
23.08.2013, 07.33
Uus 29" Slide olis kyl aikas jees: http://www.bike-discount.de/shop/k/a103025/slide-130-29-9-0-sl.html
EnTartteTäpäriäEnTartteTäpäriä :D
Kyllä sää tarttet, heti kun olet kokeillut tuollaista :) Valkkaat vaan koeajomaastoksi sellaista tyypillistä suomalaisesta mäntymetsästä löytyvää kivikkojuurakkopolkua ja annat hanaa...
Hinnat on kyllä aika jees. XT-versio irtoaa alle kahden tonnin.
mikkihiiri
23.08.2013, 13.27
Tarkoitus olisi alkaa harrastaan pyöräilyä vähän vakavemmin (ennen parin kilsan työmatkapyöräilyä, nyt pidempi työmatka + muuta pyöräilyä). Työmatka on tasaista asfaltoitua tietä, mutta koska polkupyörällä tulen liikkumaan etupäässä talvella (kesällä moottoripyörällä), päädyin maastopyörään. Tarkemmin ottaen olen katsellut uutta 2014-vuoden Radon ZR Team 7.0 29er:ää (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a108316/zr-team-29-7-0-black-edition.html). Tarvitsisin vähän apua pyörän hankinnassa.
Ensinnäkin: jos en käytä fillariosan palveluita, millaisessa suossa olen? Onko ensikertalaisen helppo koota tuo pyörä? Mitä työkaluja vaatii? Olen valmis kyllä perehtymään pyörän kasaamiseen ja vaihteiden säätöön (pakkohan se on jos meinaa pyöräilyä harrastaa), mutta entäpä takuu-asiat? Asun Tampereella, joten takuuasioissa pyörä pitäisi jokatapauksessa postittaa johonkin. Onkohan hirveästi eroa hoitaa takuuasioita fillariosan tai bike-discountin kanssa? Fillariosan tekemä työ olisi arvokasta, mutta pyörän postitus suomeen, kokoaminen fillariosalla lisälaitteineen ja postitus vielä minulle maksaa aika ison tuosta pyörästä.
Lisäksi ostoslistalla olisivat talvirenkaat, lukko, polkimet ja lokarit. Lukon, talvirenkaat ja polkimet olen saanut valittua, mutta lokareista kyselen tässä suosituksia. Kuitenkin kun kerta töihin poljen, olisi lokareiden syytä suojata vähän paremmin mitä maastopyöräilyssä yleensä on tarve.
Lisäksi rungon koko askarruttaa. Olen 173cm ja inseam on 80cm. Taulukot ja laskimet sanoo että 18 on sopiva runkokoko, mutta tätä ketjua lukiessani olen huomannut että monet minua 10 senttiä pidemmät ajavat myös runkokoolla 18. Onkohan tuo 18 mulle ihan ok?
Kiitoksia kovasti vastauksista jo etukäteen :)
Ketkuilija
23.08.2013, 21.20
Laitoin 8.0 tilaukseen juuri. Eka täpäri, isot pojat sanovat että pääsee lujempaa juurakossa. Saas nähdä milloin toimittaavat, vk 36 alkaa toimitukset.
Edit: Slide 130 29" siis.
Hihhuli21
24.08.2013, 10.59
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78464/zr-race-29er-6-0.html?mfid=52
ZR Race 6.0 29er 849€ 2013 nopeimmille.
Edit: 20 koko jäljellä.
Itse sain tilauksen sisään koosta 20. Varmaankin jotain esittely kappaleita nämä kun vai muutamia on.
Nyt vain odotellaan milloin pyörä toimitetaan kotiin.
Mikkihiirelle, uskoisin että oikea kokosi on 18, tosin mikään pro en ole. Itse sen n.183/87cm ja 20 tuumasen otin, 18 liian pini. Itse otin pyörän suoraan kotia. Mitä olen kuullut niin hyvin on toiminut takuu asiat suoraan saksan päähän ja mielestäni vielä aika nopeastikkin vaikka tuota matkaa on.
Pyörän kasaaminen ei ole mitään raketti tiedettä, säädöissä yms voi tovi vierähtää mutta kyllä niistä itsekkin selviää kun vähän asiaan paneutuu. Jatkossa kuitenkin sitä pyörää saa ja joutuu säätelemään niin jopa hyvä itse säädellä heti alusta niin pääsee jo jyvälle asioista.
Itse tilasin heinäkuussa zr race 7.0 mallin ja viikon päästä oli kotiovella paketti :). Maksoin 8€ niin tuli pahvilaatikossa. Sarvet ja eturengas paikoilleen, eikä kuin lenkille :). Tai no polkimetkin piti laittaa. Jarrut ja vaihteet oli jo myyjä säätäny, jos oikein ymmärsin tuon 8€ paketin funktion oikein.
nyt polttelis paljon Radonin 2013 mallinen maantie fillari. Perjantaina olisi ollut tarjouksessa 105 osilla hiilari malli 1050€ hintaan, harmittaa etten tilannu :(
Hihhuli21
24.08.2013, 19.34
Mä en ottanut mitään lisä pahvilaatikoita, jos tuote tilataan toimitettuna niin sillä pitää myös tuote tulla ehjänä perille.
Itse ihan mielelläni säädän fillaria, sitä kuitenkin jatkossa saa tehdä aika paljon.
Laittelin perään vielä viestiä tilauksen toimittamisesta, lupasivat pistää pyörän lähtemään maanantaina matkaa.
Saa nähdä ehtiikö ensiviikolla perille, toivottavasti niin pääsisi ajelemaan oikein urakalla viikonloppuna.
Kuinka alkutekijöissä se fillari tulee jos ei ota kasattuna? Joutuuko vaijerit ja muut asentaa itse?
Etupyörä, ohjaustanko ja satula putkineen pitää nostaa paikalleen, muuten valmis ajoon. Säätötarve vaihtelee, omaa pyörää ei tarvinnut säätää lainkaan
Kuinka alkutekijöissä se fillari tulee jos ei ota kasattuna? Joutuuko vaijerit ja muut asentaa itse?
Kyllä se ihan yhtä valmiina pitäs tulla. Muutama pultti paikoilleen ja lenkille, ei ole lainkaan vaikea homma..
Tämän viikon aikana tulee bike discountiin koko radon 2014-mallisto.
Eipä ole vielä ainakaan näkynyt. Lähde?
Jos on epävarma, niin toimituksen voi pyytää www.fillariosa.fi (http://www.fillariosa.fi:n) kautta.
EnTartteTäpäriäEnTartteTäpäriä :DHienoja ja edullisia ovat. Toivottavasti toimivat myös ajossa hyvin. Ei kyllä uskalla harkitakaan ennen kuin ajotuntumia jostain lukee tai saa jopa itse kokeilla.
reargear
26.08.2013, 23.03
Eipä ole vielä ainakaan näkynyt. Lähde?
Radonin face-sivut. Bd:ssä näyttää nyt oleva vk 36.
mikkihiiri
27.08.2013, 13.12
Aijjai.. Nyt on tullut sinisenä tuo ZR team 7.0 29er vaikka juuri piti musta tilata. Onko kellään noita "karkkivärillisiä" pyöriä ja osaako joku sanoa miltä näyttää livenä? Yllättävän vähän on kuvitusta Googlessa.
Hihhuli21
27.08.2013, 13.41
Aijjai.. Nyt on tullut sinisenä tuo ZR team 7.0 29er vaikka juuri piti musta tilata. Onko kellään noita "karkkivärillisiä" pyöriä ja osaako joku sanoa miltä näyttää livenä? Yllättävän vähän on kuvitusta Googlessa.
Kaverilla vihreä,keula valkoinen ZR Race 6.0, mun mielestä todella hieno! Olisin itekkin tilannut mutta kun viime vuotisia ei ollut kun mustana niin sellaiseen päädyin.
Linkistä löytyy omistajien ottamia kuvia, http://happymtb.org/forum/read.php/1/887302/page=7
mikkihiiri
27.08.2013, 14.16
Kaverilla vihreä,keula valkoinen ZR Race 6.0, mun mielestä todella hieno! Olisin itekkin tilannut mutta kun viime vuotisia ei ollut kun mustana niin sellaiseen päädyin.
Linkistä löytyy omistajien ottamia kuvia, http://happymtb.org/forum/read.php/1/887302/page=7
Mikäköhän mahtaa olla takalokari joka näkyy kyseisen sivun toisessa kuvassa? Tollanen pitäis varmaan selän puhtaana työmatkoilla.
Hihhuli21
27.08.2013, 14.33
Mikäköhän mahtaa olla takalokari joka näkyy kyseisen sivun toisessa kuvassa? Tollanen pitäis varmaan selän puhtaana työmatkoilla.
Ei osaa meikäläinen sanoa. Linkin tuotteilla aattelin ite pärjäillä http://www.bike-discount.de/shop/k1717/a93462/x-blade-shockblade-set-mtb-29-atb-28.html pika kiinnitys myös takana niin saa nopeasti muutettua työmatka kulkineesta maasto kulkineeksi.
Mikäköhän mahtaa olla takalokari joka näkyy kyseisen sivun toisessa kuvassa?
Crud Raceguard (http://www.crudproducts.com/products/raceguard-09-2-2)
reargear
27.08.2013, 19.37
Mitäs mieltä noista radonin 29-täysjoustojen specseistä? Esim. noiden joustojen kannalta (Rokkari->FOX->Rokkari) ja mites nuo kahden halvemman välillä xt vs Sram x9? Muutenkin mitä huomioita paperien tasolla noiden kolmen kokoonpanon välillä.
Itseltäni löytyy ZR Race 6.0 SRAM versiona, eli sinivihreällä karkkivärityksellä. Onhan toi hienon näköinen pyörä ja omaan silmään voittaa 6-0 perus mustan tms fiken. Ainoa miinus on toi valkoinen Reba keula, joka ei todellakaan kesän jäljiltä ole enää valkoinen. Kellään muuten mitään vinkkiä miten tuosta saisi nuo tummentumat ja muun lian napattua pois?
Niin, siis tästä fillarista on kyse:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-6-0-SRAM_id_22259_.htm
-Vinkkiä miten tuosta saisi nuo tummentumat.....Solmaster AS40 tai vahva Pineline... Ihan samaa ainetta millä lähtee piki, ym. shaipa auton kyljestä... Motonetti myy ainakin ja pinelinee löytyy ihan marketeistakin...
Mutta Radon... aijai... 29" olen odottanut jo 3 kk kun tuli faseen ekat paljastuskuvat... Nyt vaan vielä odotan josko sieltä tulisi 27,5" tai carboon kokoonpanoja myyntiin... On kyllä aika lähellä jo tuon 29" :n tilaaminenkin.
Mielestäni taas melkoisen hyvillä spekseillä, jos katsotte osien eroa 3,5 k€ Cubeen verrattuna joka on 29" täpärien kans samassa listassa.... Siinä vaan on se Carbooni runko.
Ite ajanut nyt 26" Slide AM 140:llä kolme vuotta ja toinen voimansiirto menossa, eikä kyllä fillarista mitään huonoa sanottavaa... Horstin linkun takalaakerit+akselit vaihdoin just (alle 40 €), kun toisenpuolen laakerit oli murentunut, mutta muuta vikaa ei ole ollut ja voin rehellisesti sanoa että tuota ei ole säästelty ajamisen suhteen ja tämäkin oli 1,6 k€:n fillari. Mielestäni noissa on hinta-laatusuhde enempi kuin kohillaan, mutta kukin ostaa fillarin omiin tarpeisiinsa. Ja RS revelation/FOX rp32bv on pelannut niin talvet kuin kesätkin... kerran oon öljyt vaihtanut ;) Korvakkeista on kolmas menossa ja AM-tubeless vanteet vaihdoin 1/2-vuoden jälkeen...
Näkyy olevan tänään Radonin maantiepyörä "Daily product"
http://www.bike-discount.de/shop/a80126/spire-carbon-6-0.html
Paljoko saa suomessa pulittaa tuosta radon zr team 7.0:sta? En löydä mistään suomen kaupoista hintoja... Pitäis löytää vakuutusyhtiölle nykyhintaa...
Paljoko saa suomessa pulittaa tuosta radon zr team 7.0:sta? En löydä mistään suomen kaupoista hintoja... Pitäis löytää vakuutusyhtiölle nykyhintaa...
Ei kait noita Radoneita myydä missään muualla kuin Bike-Discountissa, on talon oma merkki.
Kysy tuolta Fillariosasta (http://www.fillariosa.fi/) jonkinlainen lausunto. Radonin omat sivut kertovat näin (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Fillariosa-fi---TiCaBo--FI-01740-Vantaa_id_17721_.htm).
mikkihiiri
02.09.2013, 10.36
Tuli muuten verrattua ZR TEAM 7.0:n black editionia tuohon siniseen. Näyttää sinisellä olevan 100 grammaa enemmän painoa. Onko virhe speksissä vai mistä johtuu? Ei sillä että tuollaisella olisi mitään väliä.
Tuli muuten verrattua ZR TEAM 7.0:n black editionia tuohon siniseen. Näyttää sinisellä olevan 100 grammaa enemmän painoa. Onko virhe speksissä vai mistä johtuu? Ei sillä että tuollaisella olisi mitään väliä.
Voiko johtua maalista. Musta on joku pinnotettu (anodisoitu tms.) ja sininen maalattu?
Mitä eroa on noilla ZR Race 29 ja ZR Race 650b malleilla? Olen miettinyt tota XO vaihteista versiota. Onko jommassa kummassa rennompi ajoasento?
Mitä eroa on noilla ZR Race 29 ja ZR Race 650b malleilla? Olen miettinyt tota XO vaihteista versiota. Onko jommassa kummassa rennompi ajoasento?
Isoin ero lienee kiekkojen koko..
Aaaa.....totta. Mites kestääkö tommoset Dt swissin x-1600 vanteet 120kg kuljettajan alla? Lähinnä polkuja ja asfalttia. Ei ryteikköjä jne.
lastumaki
06.09.2013, 21.04
Täysin maastopyöräilynöösinä(kin) tuli hankittua ZR Race 29er 7.1 SL 2013.
Hauska pyörä ajaa, ekat kojot kävin taluttamassa Korson uudella radalla. Pyörä on kuitenkin hankittu kevyehköön polkuajoon ja Karjalan mökkiteille, sekä talven työmatkoille.
Pari negatiivista havaintoa kuitenkin; Keskimmäinen eturatas "rohisee" lievästi kaikilla takarattailla, kaipaa säätöä? Satulaputki valuu alas 92 kiloisen kuskin alla...
Pari negatiivista havaintoa kuitenkin; Keskimmäinen eturatas "rohisee" lievästi kaikilla takarattailla, kaipaa säätöä?
Ketju varmaan ottaa vähän kiinni etuvaihtajaan, pitäis tulla säädöllä (http://www.youtube.com/results?search_query=derailleur+adjustment&oq=deraille&gs_l=youtube.3.0.0l10.43710.47511.0.49264.8.6.0.2. 2.0.128.540.4j2.6.0...0.0...1ac.1.11.youtube._hi6A fczL7E) kuntoon.
Satulaputki valuu alas 92 kiloisen kuskin alla...
Poista satulaputkesta rasvat niin ei pitäisi valua tai jos valuu niin kiristä clamppia.
Ketju varmaan ottaa vähän kiinni etuvaihtajaan, pitäis tulla säädöllä (http://www.youtube.com/results?search_query=derailleur+adjustment&oq=deraille&gs_l=youtube.3.0.0l10.43710.47511.0.49264.8.6.0.2. 2.0.128.540.4j2.6.0...0.0...1ac.1.11.youtube._hi6A fczL7E) kuntoon.
Kaikilla takapakan rattailla?
lastumaki
06.09.2013, 22.29
Kaikilla. Näin maalaisjärjellä ajatellen juuri tuon keskimmäisen rattaan pitäis toimia parhaiten etuvaihtajan säädöistä huolimatta. Vaijerin kireyttä olen yrittänyt säätää, mutta ei vaikutusta.
Kaikilla. Näin maalaisjärjellä ajatellen juuri tuon keskimmäisen rattaan pitäis toimia parhaiten etuvaihtajan säädöistä huolimatta. Vaijerin kireyttä olen yrittänyt säätää, mutta ei vaikutusta.
Ottaako ketju kiinni etuvaihtajaan? Sen näkee ihan silmällä kun pyörittelee kampia. Jos ketju ei koske etuvaihtajaan niin silloin ei tietenkään sen säätäminen auta. Myös huonosti säädetty takavaihtaja voi aiheuttaa rahinaa takapakassa.
Kun kääntää pyörän ylösalaisin ja pyörittään kampia niin voi koittaa katsoa mihin ketju ottaa kiinni ja aiheuttaa rahinaa. Muilla eturattailla ei ilmeisesti pidä ollenkaan ääntä?
lastumaki
07.09.2013, 18.57
"Säätäminen" ja ketjun voitelu tuntuivat auttavan, nyt on hiljaista. En kyllä omin silmin havainnut, että ketju olisi ottanut kiinni etuvaihtajaan, joten hieman on henkimaailman hommaa.
Satulatolppaan vaihdoin rasvan tilalle hammastahnan.
Pähkäilen RADONin 2014 mallien ZR Race 29 7.0 ja ZR Race 29 8.0 välillä. Olin jo ajatellut tilata 8.0 mutta ei oikein tuo tämän vuoden väritys innosta, 7.0 väri on enemmän mieleen. Ajo on lähinnä Espoon keskuspuiston metsiköitä.
Mitä mieltä olette, onko ero mallien välillä huomattava?
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a107999/zr-race-29-7-0.html?mfid=52
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a108136/zr-race-29-8-0.html?mfid=52
mentunik
16.09.2013, 21.23
Ei ole mielestäni huomattavaa eroa. Tolla 200e minkä säästät halvemmassa mallissa ostat sitten kaikkea mukavaa sälää siihen kylkeen.
Pähkäilen RADONin 2014 mallien ZR Race 29 7.0 ja ZR Race 29 8.0 välillä. Olin jo ajatellut tilata 8.0 mutta ei oikein tuo tämän vuoden väritys innosta, 7.0 väri on enemmän mieleen. 8.0 on minusta kyllä tosi hölmöä noi 3 rattaan kammet, mitkä on 29 tosi turhat. 7 kiekot (noin 2.4kg)on painavat jarrut perus, mutta kyllä 7 hinta laatu jopa parempi mielestäni. Keulat hyviä molemmat Foxi taitaa olla sidiä mukavampi.
Onko käsitystä miten pitkälle BD yleensä pitää vanhoja malleja myynnissä? Vai ovatko niin kauan, että varastot tyhjenee?
Erityisesti Slide 150 sarjan jäljellä olevat mallit tarkkailussa.
alteregoni
17.09.2013, 21.48
Voin aika varmasti kertoa että, niin kauan kujin tavaraa riittää. Jos haluat jonkun tietyn mallin, niin kannattaa toimia nopeesti.
Mites raati arvioi tuota uutta ZR Race 6.0:aa? Aikaisempina vuosina on tainnut olla se hintalaadultaan paras Raato ja menee siihen maagiseen tonniin. Onko speksit aikaisempiin nähden ennallaan, vai olisiko hinta-laatu parantunut/huonontunut? http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a107967/zr-race-29-6-0-shimano.html
mikkihiiri
20.09.2013, 08.35
Jaiks! Nyt olisi pyörä tilattava (ZR Team 29 7.0) ja pitäisi valita lopullisesti polkimet ja lokarit. Talvirenkaat yms. olenkin jo valinnut. Olisiko vinkkiä polkimiksi kun en asiasta tiedä mitään. Kengät voisin talvikäyttöön tilata samalla. Poljinten olisi syytä toimia myös tavallisilla kengillä.
Mites raati arvioi tuota uutta ZR Race 6.0:aa? Aikaisempina vuosina on tainnut olla se hintalaadultaan paras Raato ja menee siihen maagiseen tonniin. Onko speksit aikaisempiin nähden ennallaan, vai olisiko hinta-laatu parantunut/huonontunut? http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a107967/zr-race-29-6-0-shimano.html Samoilla pää osilla on kuin 13 mallikin. Tanko, tolppa ja stemmi eri merkkisiä. Se mikä kannattaa 14 malleissa huomioida on, että Sram versio tulee suoraan kahdenlehden kammilla mikä on iso+++ 29er:ässä. Siinä jarrut muuttunut Magurna MT2->Avidin 1. Shimano version takavaihtaja on onneksi nykyään +versio, niin pysyy ketjut tiukalla.
Sram versio tulee suoraan kahdenlehden kammilla mikä on iso+++ 29er:ässä.
Makuasia.
Makuasia.Niinpä, mutta mihin sitä kolmatta tarvii, jos kammet on valkattu tarpee mukaan joko 22/36 tai 24/38 ?
Se on vaan on että useimmiten se sopivin ratas on noiden välistä jollain 32t keskiratas on oikeasti pätevä.
Se on vaan on että useimmiten se sopivin ratas on noiden välistä jollain 32t keskiratas on oikeasti pätevä. Kyllä minäkin eniten ajoin tietysti 33 silloin, kun oli kolme ratasta. Nyt kahdella 24/38 tietysti ajan eniten 38. Häviää muuten vain noin vaihteen verran löysässä päässä 32 piikkiselle. Mutta nyt pienimmälle etu rattaalle vaihto ajoittuu mielestäni järkevämmin, kuin kolmella rattaalla. Uudet kolmen lehden välitykset 22/30/40 olis kaikki järkevimmät, jos joku haluaa kolmella ajella. Lajentaa välityksi molempiin suuntiin verrattuna 24/38. Ei minulla ainakaan ole paluuta 3 lehteen silti.
Kahden lehden kammilla isoin eturatas + pakan suurimmat rattaan niin ketjulinja menee höpöksi ja aiheuttaa ongelmia. Joku 22-24 ratas taas turhan pieni yhtään mihinkään järkevään ajoon tasaisella. 38 on tämmöselle tavallisella harrastelijalle liian suuri maastoon oikeastaan mihinkään ajoon vaan suurimman osan ajasta ketjulinja on ihan höpönä.
Kahden lehden kammilla isoin eturatas + pakan suurimmat rattaan niin ketjulinja menee höpöksi ja aiheuttaa ongelmia. Joku 22-24 ratas taas turhan pieni yhtään mihinkään järkevään ajoon tasaisella. 38 on tämmöselle tavallisella harrastelijalle liian suuri maastoon oikeastaan mihinkään ajoon vaan suurimman osan ajasta ketjulinja on ihan höpönä.Onneksi XX1 ja X01 on keksitty jo. Tosin eipä ole minua ketjulinjat vaivannut (sääli ja maastopyöräily ei sovi yhteen). Kiitos ja kuitti.
Pelaa muutes Radonin takuu kivasti. Lähdössä toistamiseen Bikediscountiin -13 mallin ZR Race 6.0 sram Sunringle takakiekko korjaukseen paskaksi menneen vapaa rattaan osalta.
Pelaa muutes Radonin takuu kivasti. Lähdössä toistamiseen Bikediscountiin -13 mallin ZR Race 6.0 sram Sunringle takakiekko korjaukseen paskaksi menneen vapaa rattaan osalta.
Kuulostaa aikaa vievältä.. eikö ne suostu lähettämään uutta vapaaratasrunkoa (tai mikä ikinä siinä onkaan rikki) suoraa asiakkaalle?
keski-ikäinen
20.09.2013, 14.47
Samoilla pää osilla on kuin 13 mallikin. Tanko, tolppa ja stemmi eri merkkisiä. Se mikä kannattaa 14 malleissa huomioida on, että Sram versio tulee suoraan kahdenlehden kammilla mikä on iso+++ 29er:ässä. Siinä jarrut muuttunut Magurna MT2->Avidin 1. Shimano version takavaihtaja on onneksi nykyään +versio, niin pysyy ketjut tiukalla.
Kas kummaa, kun luopuivat noista Maguroista. Ne on meikäläisellä pelannut tosi hyvin, ovat hiljaiset ja pysäyttävät hyvin.
Kuulostaa aikaa vievältä.. eikö ne suostu lähettämään uutta vapaaratasrunkoa (tai mikä ikinä siinä onkaan rikki) suoraa asiakkaalle?
Viimeksi en edes kysynyt, kun oli navan hammaskehän hampaatkin kärsinyt. Nyt en edes avannut. Posti kiikuttaa vannetta noin viikon Saksaan ja ne maksaa kulut. Viimeksi Ke perillä sieltä To lähti DPD:llä takas Ma oli perillä mulla. Pari viikkoa siinä tuhraantuu. Eniten siinä harmittaa, kun tietää, että niin kauan, kuin samaa tavaraa tulee, niin ei mulla tule kestämään.
Kas kummaa, kun luopuivat noista Maguroista. Ne on meikäläisellä pelannut tosi hyvin, ovat hiljaiset ja pysäyttävät hyvin.Säästöä heille nyt 7.0 mallissakin vielä Avid 1:set.
Onneksi XX1 ja X01 on keksitty jo. Tosin eipä ole minua ketjulinjat vaivannut (sääli ja maastopyöräily ei sovi yhteen). Kiitos ja kuitti.
Eli huono ja sopimaton systeemi on silti ++++++++++ :rolleyes:
zr team 29 7.0 black edition bike-discountissa 699e..
Mulla olis nyt ostoslistalla tollanen Radon slide 150 8.0 ja en oikein tiedä kumman koon tilaisin. Meikäläinen on juuri tuossa 20" ja 22" välimaastossa tuon taulukon mukaan. Pituutta on 189cm ja inseam 91cm. Kertokaapas kumpi kannattaisi valita?
Ja kokemuksia jos on samaa kokoluokkaa olevia kuskeja?
ilkkaluukkonen
25.09.2013, 08.59
Oon vähän pidempi, mut inseam on about sama. Mää ottaisin mielummin 22", vähän pidempi tehollinen vaakaputki, sorvaa sitten lyhyemmän stemmin kiinni, jos tuntuu vakiolla liian pitkältä. Mutta makuasioitahan nää on...
Joko joku on saanut Slide 130 täpärin käsiinsä? Kokemuksia?
Runkogeometrioita tässä tutkaillut ja tulin siihen johtopäätökseen, että Radonin ajoasento on hieman matalampi kuin vastaavan kokoisessa Cuben AMS Race 29:ssä tai Canyoynin Nerve AL 29:ssä. Trekin Superfly AL 100 tai monet Feltin mallit olisi rungonltaan enemmän Radon Sliden kaltaisia. Olenko ihan hakoteillä?
Kollikatti
30.09.2013, 10.44
Mulla olis nyt ostoslistalla tollanen Radon slide 150 8.0 ja en oikein tiedä kumman koon tilaisin. Meikäläinen on juuri tuossa 20" ja 22" välimaastossa tuon taulukon mukaan. Pituutta on 189cm ja inseam 91cm. Kertokaapas kumpi kannattaisi valita?
Ja kokemuksia jos on samaa kokoluokkaa olevia kuskeja?
En tiedä onko tästä apua valintaan, mutta itse olen tämän kesän ajellut Radonin 29 ZR race:lla kokoa 20" ja omat mitat on 188 cm / 90 cm inseam. Yhtään isompaa runkoa en kyllä ottaisi. Tosin kysessä on 29 ja jäykkäperä.
Eikös yleensä ole nyrkkisääntönä, että jos olet juuri kahden koon rajalla, niin ota se pienempi :)
En tiedä onko tästä apua valintaan, mutta itse olen tämän kesän ajellut Radonin 29 ZR race:lla kokoa 20" ja omat mitat on 188 cm / 90 cm inseam. Yhtään isompaa runkoa en kyllä ottaisi. Tosin kysessä on 29 ja jäykkäperä.
Eikös yleensä ole nyrkkisääntönä, että jos olet juuri kahden koon rajalla, niin ota se pienempi :)Minulla myös ZR 29 Race 18" 180cm 85 inseam. Vaihtaisin heti 20" mielelläni. 600 vaaka putki ei tahdo minulle riitää, kun penkki on oikea oppisesti polven etu reuna poljin akselin linjassa. Ajoin aikani penkki ihan takana, mut kyl siin poljenta kärsii. Stemmi nyt 110. Slide 130 29 katellu ja siitä ottasin ehottomasti kans 20" ettei tarvis mitään älyttömän pitkää stemmiä. Kyl se liika pienikin on P:eestä.
Onkos kukaan koittanut mahduttaa ZR Race pyörään taakse 2.35 tuumaista takanakkia? Valmistaja kommentoi että yleensä ottaen 2.25 mahtuu. Mavic sanoo että vanteelle menee 2.3 tuumaiseen saakka. Mutta koska Schwalbe ISP:tä myydään 2.1 ja 2.35 tuumaisena, tekisi mieli mahduttaa myös taakse tuo leveämpi malli. :P Ei kuitenkaan hotsittaisi maksaa 70 EUR tuosta kokeilusta ja todeta ettei mahdu.
Karppa82
19.10.2013, 12.01
Olen ostamassa uutta maastopyörää ja olen katsonut kahta 2013 vuoden mallia:
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a86713/zr-race-29er-7-1-sl.html?mfid=52
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78472/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52
Kysymykseni kuuluu onko järkeä maksaa 100 euroa enempää tuosta 7.1 SL mallista ilmeisesti paremman keulan takia?
Tässä yhteydessä voinen suositella ennemmin tuota 7.0 mallia. Foxin '13 29 CTD O/C-keulat on aiheuttanut melkoisesti harmia, josta voi lukea täältäkin. Muutenkin jos olet hieman keskivertoa painavampi kaveri niin tuo float on aivan onneton keula. Kaippa se jossain sunnuntaiajeluissa pururadalla kyntensä näyttää :).
Karppa82
19.10.2013, 12.26
Mitat ovat 168 cm ja inseam 76,5 cm ja paino hieman yli 70 kg, mutta jos tuossa Foxin keulassa on ollut tuollaisia ongelmia niin eiköhän se ole sit tuo 7.0.
Mitat ovat 168 cm ja inseam 76,5 cm ja paino hieman yli 70 kg, mutta jos tuossa Foxin keulassa on ollut tuollaisia ongelmia niin eiköhän se ole sit tuo 7.0.
Eköhän keulat ole jo korjattu tässä vaiheessä valmiiksi. Ymmärtääkseni ilman Fit patruuna varustetut Foxit on ihan ok, kun ei puhuta mistään pitkäjoustoisista yli 130mm, niitä ei ole kehuttu sukeltamisentakia. Kyllä minunkin Solo Reba kävi korjauksessa, kun fuskas painetta liikaa -puolelle. Minä maksaisin satkun Foxista lisää.
Heips,
kerkesin tästä asiasta huutelemaan jo tuonne koeajopankin puolle. Olen iskenyt silmäni Radonin ZR Race 29er 8.0 pyörään ja tiedustelisin nyt, että onko kellään täällä pääkaupunkiseudulla tarjota koeponnistusmahdollisuutta tuollaiselle ZR Race 29er -sarjan 20" pyörälle?
toripolliisi
04.11.2013, 21.00
Onko mahdollista ostaa Radonin runkoja erikseen? En ainakaan sivuilta löytänyt..
lordoosi
04.11.2013, 23.51
Bike-Discountissa on silloin tällöin myynnissä Radonin runkoja. Itsekin olen tuolta pelkän 29:n rungon tilannut
fastande
06.11.2013, 16.37
Onko foorumilaisia kokemuksia tästä fillarista tai vaihtoehtoisesti jostain eri slide 150 mallista? Millaisia kokoja olette valitteet ja minkä kokoisia olette itse? Arvon L ja XL-koon välillä ja olen 188cm pitkä. Millainen keula tuo revelation rl dpa on?
http://www.bike-discount.de/shop/k1819/a101129/slide-150-9-0-se.html (http://www.bike-discount.de/shop/k1819/a101129/slide-150-9-0-se.html)
Yleisesti speksien osalta vaikuttaa todella houkuttelevalta paketilta varsinkin ku on vielä tarjouksessa. Muuten tuttua osaa, mutta millainen keula tuo revelation rl dpa on ajaa. Olen tottunut foxin keuloihin niin miten tuo rokkari suhteutuu esim. perus 32 floatiin?
Aika porno tuo uusi hiilikuitu Slide:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Slide-Carbon-160-650B-9-0_id_25704_.htm
Radon Slide 130 29'' 9.0 olisi daily productina tarjouksessa 2199€.
http://www.bike-discount.de/shop/a103017/slide-130-29-9-0.html
Hieman kuumottelisi peruuttaa Spectralin tilaus ja pistää Radoni tulemaan. Ei tarvitsisi odotella 6kk ja tuo näyttäisi olevan samaa tasoa muutenkin osiltaan ellei jopa parempaa...
Keskiäkäinen lohjalainen
07.11.2013, 12.13
Kaksi-ysi täpärien "pätäkälle paukkua"-kisassa ykköspaikka lienee tuolla hinnalla varma.
Ostakkee nyt joku sika säkissä :)
Hieman kuumottelisi peruuttaa Spectralin tilaus ja pistää Radoni tulemaan. Ei tarvitsisi odotella 6kk ja tuo näyttäisi olevan samaa tasoa muutenkin osiltaan ellei jopa parempaa...Sinuna kyllä etuilisin 6kk. ;-)
Harmittaa tollaset tarjoukset. Kyl toi noista 130 on fiksuin, jos ei XX1 versioon ole säästöpossussa. mut läskipyörä eka talveks ja sit se pitääkin tosissaan aloitta tapärin hankinta.
Tervehdys!
Tullut tässä jo pidemmän aikaa mietittyä ensikesäksi uutta pyörää, ja tuota kyseistä 29" radonia on tullut kuolailtua aiemminkin,
nyt tuo päivän tarjous on todella lähellä katkaista kamelin selän ja sormi syyhyää tilausnappia..harmi kun ei netistä ole osunut testiä
silmään, olisi vähän sika säkissä-ostos siis niinkuin joku tuossa osuvasti ilmaisikin. Osat lienevät tuohon rahaan enemmän kuin kohtuulliset?
Tahkoa ja vastaavia tapahtumia olisi tarkoitus pyörällä kiertää sekä vähän leikkiä pienten hyppyjen muodossa. Kiekot ja keula tuossa
mietityttää geometrian ohella, onko tuo enemmän xc-ajokoira-vai rento am-pyörä vai jotain väliltä? Kaikki ajatukset em. pelistä tervetulleita olisi.
Niin, ja 20 " lienee oikea runko 184-pitkälle pitkäkätiselle-ja -jalkaiselle polkijalle?
Ei taida vastauksia tällä varotusajalla oikein tulla, mutta osaisiko joku vinkata noista runkojen kokoasiasta? Eli kumpi sopivampi, 18" vai 20"?
Kiitoksia jos joku osaisi valaista asiaa. Armoton googlailukaan ei ole selventänyt pähkäilyä.
Hihhuli21
07.11.2013, 21.45
Ite kovaperä radoon omistaja 186 ja 20 passeli, jos multa kysytään ota 20.
Tattis vinkistä, tosin tuota juuri arvon kun netin laskurit poikkeavat jäykkiksen ja täpärin mitoituksen kohdalla. Ei kellään 29" täpärin omistajalla olisi näkemystä asiaan?
Sinuna kyllä etuilisin 6kk. ;-)
Harmittaa tollaset tarjoukset. Kyl toi noista 130 on fiksuin, jos ei XX1 versioon ole säästöpossussa. mut läskipyörä eka talveks ja sit se pitääkin tosissaan aloitta tapärin hankinta.
Tuli sitten etuiltua ja pistettyä eilen illalla Radoni tilaukseen. Ainoana tuossa vaihdossa jää harmittamaan kiekot kun nähtävästi DT Swissin M1700 olisivat olleet vähän paremmat ja kevyemmät. Mutta eiköhän nuo Mavicitkin aja asiansa tälläisen kukkakepin alla. :)
Tuossa Radonissa näytti olevan alla Mavicin Crossroc Roam renkaat, painoa 800g kappale. Eikös tuo ole aika paljon, eli renkaat vaihtamalla saisi ihan mukavasti painoa pois?
kolistelija
08.11.2013, 11.43
Tuossa Radonissa näytti olevan alla Mavicin Crossroc Roam renkaat, painoa 800g kappale. Eikös tuo ole aika paljon, eli renkaat vaihtamalla saisi ihan mukavasti painoa pois?
Ei renkaita valita grammojen mukaan, paitsi jos ajat fillarillasi vaa'alla...
Eikä tuo 800g mikään paha ole 29" renkaalle.
Tuossa Radonissa näytti olevan alla Mavicin Crossroc Roam renkaat, painoa 800g kappale. Eikös tuo ole aika paljon, eli renkaat vaihtamalla saisi ihan mukavasti painoa pois? Kesäksi vaikka Roket Ronit käärme kyljellä (n.600g) ja litkuilla kestää, pitää, rullaa kivasti ja on kyl hyvä yleisrengas, jos tekee muutakin, kun laskee alamäkee. Saako udella mihin päin Suomea Raato saapuu ;-)
Tänään olis sit välikoon kovaperää tarjolla sopivasti. http://www.bike-discount.de/shop/a102761/zr-race-650b-8-0.html
Ketkuilija
08.11.2013, 19.32
Reilun kuukauden rullaillut 130 slidellä. Koko 20". Itse ~184cm, tuntuu koko juuri passelilta. Klaukkalan suunnalla pääsee mitoittamaan itseään tuohon runkoon halutessa.
Kertokaas kokemuksia joilla tuo pyörä on ajossa, onko Ketkuilijalla mikä versio? Mitä olet pyörästä tykännyt? Laittakaa kuvia jos kehtaatte, vai onkohan se niin että vaan tuohon kuvia pyörästäsi-ketjuun voi niitä linkata. Miten jos vertaa 26" pyöriin, niin miltä tuo uutuus on ajossa tuntunut? Muutenkin rapsaa tulemaan, kuume on kova!
Yksi Slide 130 8.0 kuski ilmoittautuu. Rapsakka 100km on nyt takana ja pikku hiljaa alkaa säädöt asettumaan tontilleen. Jos jotain kommenttia tähänastisista, niin mukava pelihän tuo on ollut ajaa. 26" tuumaisiin ei ole vertailukohtaa, kun edellinen oli jäykkis 29". Siihen verrattuna painoa tuli toki hieman lisää ja renkaat ovat tuossa karkeammalla kuviolla ja eivät niin rullaavat. Ensivaikutelma olikin asfalttipätkällä, että vähän rohjo kait tämä on. Vaan mielipide muuttui, kun pääsi metsään. Nyt ongelma on lähinnä, että entiset lenkkipolut tuntuu vähän tylsiltä ja kunto meinaa loppua, kun pyörä huutaa vain lisää vauhtia. Ajoasento ei tuossa mielestäni ole liian makaava. Yksi syy miksi Radoniin päädyinki oli juuri tuo hieman pidempi ohjaamo.
Ketkuilija
09.11.2013, 08.30
Hinnat alkaen eli 8.0 versio. Samoja tuntemuksia kuin MayFlylla, tuntui 19" 29 jäykkäperän jälkeen aluksi rohjolta ja vähän kiikkerältä mutta alkoi nopeasti tuntua omalta. Polut ovat huomattavasti tasoittuneet ja tuleekin etsittyä vähän teknisempää pätkää verrattuna jäykkikseen.
Kesäksi vaikka Roket Ronit käärme kyljellä (n.600g) ja litkuilla kestää, pitää, rullaa kivasti ja on kyl hyvä yleisrengas, jos tekee muutakin, kun laskee alamäkee. Saako udella mihin päin Suomea Raato saapuu ;-)
Pyörä tulossa Turun lähistölle, joten jos täältäpäin joku haluaa esim. kokoa mallailla niin mikä ettei.
Eikös pyörän keventäminen ole vähintään yhtä tärkeä osa harrastusta kuin itse ajaminen? :rolleyes:
Eikös pyörän keventäminen ole vähintään yhtä tärkeä osa harrastusta kuin itse ajaminen? :rolleyes:
Eiku se on tärkeämpi :p
Nyt sais XTR Slide 130 päivän hintaan. http://www.bike-discount.de/shop/a103025/slide-130-29-9-0-sl.html Onko jollain käytännön fiiliksia noista Rokkarin iskareista verrattuna esim 9.0 Fox:seihin?
Ridley09
12.11.2013, 21.27
Moro,
29 jäykkäperä on ollut jonkinaikaa hakusessa ja nyt valinta on tarkentumassa Radon 29 ZR Race 6.0:aan. Valitettavasti runkokoko aiheuttaa päänvaivaa pitkäraajaiselle (192/94). Useimmat laskurit antavat ymmärtää että oikea koko olisi jossain 21" ja 22" tuumaisen välissä. Kuitenkin niin Fillariosa kuin Bike-Discountin asiakaspalvelu suosittavat 20" runkoa. Miten mahtaa olla; mahtuvatko polvet pyörimään tangon alla?
Kiusalla laittavat nyt tuota 29" slideä päivän tarjoukseen eri kokoonpanoilla B-D:ssä. En osta, en.
Täällä edellä mainittu kiusaus sai aikaan sen että tuli pyörä tilattua, eli se 29" Slide 130. Viikkojen (kuukausien..) speksaaminen kulminoitui sitten tilaukseen. Kuumeista odottelua sitten vaan koska pyörä saapuu ja sitten pääseekin tilailemaan kaikkea pikkusälää pyörään, bashring ja jotkut hyvät lukkopedaalit ja ehkä myös jotkut lyhyet nousukahvat..ja pulloteline ja uusi ajoreppukin olisi kiva..huoh. Hinta kirpaisi, mutta monet täälläkin on perustelleet sijoituksen pitkäikäisyyttä ja kai sitä rahaa huonomminkin voisi käyttää kun kuntoiluvälineisiin. Äkkiä kyllä saisi satasia menemään noihin pikkuhiluihinkin, kokoajan keksii muka tarpeellista ostettavaa kun syyssateen ratoksi selaa kahvimuki kourassa nettisivuja. Saako köyhtymisestä syyttää nimimerkki Antza44:jää..?:rolleyes: Hänen linkissä esiintyvä fillari tuli tilattua ensi kesän koitoksiin ja yleiseen lenkkeilyyn ja hupiajoihin.
Täällä edellä mainittu kiusaus sai aikaan sen että tuli pyörä tilattua, eli se 29" Slide 130. Viikkojen (kuukausien..) speksaaminen kulminoitui sitten tilaukseen. Kuumeista odottelua sitten vaan koska pyörä saapuu ja sitten pääseekin tilailemaan kaikkea pikkusälää pyörään, bashring ja jotkut hyvät lukkopedaalit ja ehkä myös jotkut lyhyet nousukahvat..ja pulloteline ja uusi ajoreppukin olisi kiva..huoh. Hinta kirpaisi, mutta monet täälläkin on perustelleet sijoituksen pitkäikäisyyttä ja kai sitä rahaa huonomminkin voisi käyttää kun kuntoiluvälineisiin. Äkkiä kyllä saisi satasia menemään noihin pikkuhiluihinkin, kokoajan keksii muka tarpeellista ostettavaa kun syyssateen ratoksi selaa kahvimuki kourassa nettisivuja. Saako köyhtymisestä syyttää nimimerkki Antza44:jää..?:rolleyes: Hänen linkissä esiintyvä fillari tuli tilattua ensi kesän koitoksiin ja yleiseen lenkkeilyyn ja hupiajoihin.
Se on vaan, niin kivaa yllyttää "heikko luontoisia";). Puhuu mies joka tällä hetkellä tunkee kaikki maallisen mammonansa polkukoneisiin ja muuhun rekvisiittaan, mut pitäähän työn teolle olla edes joku järkevä tarkoitus.
Mihis päin valtakuntaa tämä saapuu? Jos jostain syystä, et tykkää Slidesta voin kyllä adoptoida, sen pientä korvausta vastaan.:D
Kyseinen yksilö tulee kuopioon. Itellä oli kuolailun kohteena radonien ja cubejen lisäksi santa cruzin tallboy lt. Siinä tosin budjetti karkasi vähän pitkäksi, ja nuo osat mitä raadossa on niin tällaisen amatöörin korvaan vaikuttivat niin hyviltä että siihen päädyttiin. Ja kivaa kun pääsee hissitolppaa puijolle testailemaan! Piruvie pitkä talvi ootella kun arvelin että vasta keväällä ottaisi käyttöön uuden, siihen asti entisellä commencalilla ja cyclocrossilla aattelin ajella.(Jos pukki ei tuo läskipyörää..) No, ompahan talvi aikaa nuolla taloudellisia haavoja ja aiheuttaa uusia tarvikkeiden ja ajokamojen muodossa, äkkiä tulee hintaa kun tosiaan kaikkee pientä "tarpeellista" ostelee kylkeen. Onneksi on sentään halpa tuo toinen harrastus (moottoripyöräenduro)...
Piruvie pitkä talvi ootella kun arvelin että vasta keväällä ottaisi käyttöön uuden, siihen asti entisellä commencalilla ja cyclocrossilla aattelin ajella.(Jos pukki ei tuo läskipyörää..)Kyllä ne Radonitkin pakkasta ja lunta kestää. En suosittele kevääseen odottelua voi nimittäin käydä mielenterveyden päälle. Tottakai pukki tuo läskin, koska se on pistänyt itsekkin Porot ja muut pelit talliin, koska läski on parempi peli pakettien jaossa.:)
mankeloija
18.11.2013, 21.59
Henkistä apua tarvitaan pyörän koon arpomiseen. Omat mitat on 183/88cm. Tällä hetkellä ajan Radon ZR Race 29" jäykkäperällä, jonka koko on runkokoko 18". Efektiivinen vaakaputki 600mm ja stemmi on 100mm.
Haaveissa on Radon Slide 130 29" täpäri. Kannattaakohan ottaa 18", jossa efektiivinen vaakaputki on 596mm? Vai 20", jossa efektiivinen vaakaputki on 612mm ja lyhyemmällä stemmillä?
Henkistä apua tarvitaan pyörän koon arpomiseen. Omat mitat on 183/88cm. Tällä hetkellä ajan Radon ZR Race 29" jäykkäperällä, jonka koko on runkokoko 18". Efektiivinen vaakaputki 600mm ja stemmi on 100mm.
Haaveissa on Radon Slide 130 29" täpäri. Kannattaakohan ottaa 18", jossa efektiivinen vaakaputki on 596mm? Vai 20", jossa efektiivinen vaakaputki on 612mm ja lyhyemmällä stemmillä?
Tää ajaa kanssa noin samoilla spekseillä 182,5/86,5 radonin 29 koossa 18" ja stemmin olen vaihtanut 100 mm. Ostin lokakuussaGiant 29er anthemin koossa L / ja efektiivinen vaakaputki siinä 615 ja stemmin olen vaihtanut 90mm. En tiedä, tuliko liian iso... Vasta 4 metsälenkkiä takana ja jotenkin hirvi/ en oo vielä päässyt sinuiksi. Hissitolppa odottaa paketissa, jos se auttaisi alkuun.. Ei tossa anthemissa muu kuin stand over aika korkea mulle.... Kokeilin siinä myös M kokoa, mutta tuntui mulle tosi ahtaalta. Mutta nykyisessä radonissa sulla on varmaan satulatolppa aika tapissa ylhäällä?
Tässä olen kuukauden ajan varmaan pyöritellyt eri pyöriä, enkä ollut aluksi uskaltaa tilata netistä, mutta noi Radonit on kyllä niin houkuttelevan hintaisia, että taidan sieltä ottaa.
Nyt olen päätymässä Radon ZR Race 29 6.0:aan, mutta kyseistä fillaria on SRAM/Shimano. Mitä noilla on käytännössä eroa? Olen siis täysi ummikko maastossa, toistaiseksi olen ajanut vain maantietä. Tästä johtuen siis nöösikysymys.
Keskiäkäinen lohjalainen
19.11.2013, 14.06
Nyt olen päätymässä Radon ZR Race 29 6.0:aan, mutta kyseistä fillaria on SRAM/Shimano. Mitä noilla on käytännössä eroa?
Ei mitään käytännön eroa. Molemmat toimivat ja molempien käyttöön tottuu.
Uskovaiset valitsevat uskonnon mukaan. Muut ajavat sujuvasti kummallakin.
keski-ikäinen
19.11.2013, 14.23
Voihan noista valita sen, kumman väri miellyttää enempi. Ainakin 2013-mallivuonna valittavina väreinä oli vihree tai musta. Ihan värin mukaan valitsin ja otin vihreen (SRAM).
mankeloija
19.11.2013, 18.36
Tää ajaa kanssa noin samoilla spekseillä 182,5/86,5 radonin 29 koossa 18" ja stemmin olen vaihtanut 100 mm. Ostin lokakuussaGiant 29er anthemin koossa L / ja efektiivinen vaakaputki siinä 615 ja stemmin olen vaihtanut 90mm. En tiedä, tuliko liian iso... Vasta 4 metsälenkkiä takana ja jotenkin hirvi/ en oo vielä päässyt sinuiksi. Hissitolppa odottaa paketissa, jos se auttaisi alkuun.. Ei tossa anthemissa muu kuin stand over aika korkea mulle.... Kokeilin siinä myös M kokoa, mutta tuntui mulle tosi ahtaalta. Mutta nykyisessä radonissa sulla on varmaan satulatolppa aika tapissa ylhäällä?
Kiitoksia kommentista. Juuri noiden samojen asioiden kannsa olen paininut. Nykyisessä ZR Race 18":ssa 400mm satulatolppa on paria senttiä vajaa tapissa. Mutta stand over on jo tuossa ZR 18" 29er sen verran, että pyörä mahtuu juuri ja juuri olemaan alla maassa seistessä niin että ei tarvitse pelätä nyyttien puolesta. Ajoasento on mielestäni oikein hyvä.
Stand over pelottaa hiukan tuossa 20":ssa slide 130 29er:ssa. Tosin vaakaputki näyttää matalammalta kuin anthemissa. Jos ohjaamo on pitkä niin 20" voisi laittaa lyhyemmän stemmin.
18":ssa taas pelottaa se, että hissitolpasta loppuu pituus. Bike-discountin sivuilla ei puhuta mitään tuon hissitolpan pituudesta ja minulle sopisi tuossa koossa vain >400mm. Lisäksi jos ohjaamo onkin ahdas niin en kyllä haluaisi laittaa pidempää kuin 100mm stemmiä maastokäyttöön... Millälailla anthemin M koko oli liian ahdas?
Eipä mitä... Katselin vielä ton 29 sliden mitoituksen kotosivuilta ja siinähän annetaan 20" kokoiselle standover 800, kun taas Anthemin L-koossa se on ilmoitettu 805mm, mää kyllä väitän, että anthemissa se on lähempänä 820 aikuisten oikeesti, silä mitannut olen täppäämällä runkoon teippimerkin ja käyttämällä vatupassia mitan kanssa.
No loiva epäilty korkeutta hieman prosariin kaunisteltu. Anthemin M- koossa mulle ei enää mielestäni olis pelkkä stemmin vaihto enää riittänyt... alkoi olemaan toe overlappiä sen verran "käsillä", että setback satulatolppakin olisi tarvittu. Radonin zr 18" koossa ei noita ongelmia kuitenkaan...
mankeloija
21.11.2013, 18.09
Taidan kallistua tuon 18" sliden puoleen:) Tuskin tuossa pahasti metsään menee...
Taidan kallistua tuon 18" sliden puoleen:) Tuskin tuossa pahasti metsään menee...
Metsäänhän juuri tarkoitus on mennä. ;)
Itse otin lähes samoilla mitoilla tuon 20" koon. Pyörä matkalla jo tännepäin ja viimeistään alkuviikosta pitäisi olla itsellä. Jotenkin tuo 18" vaikutti ainakin mittojen mukaan itselle turhan pieneltä mutta paha sanoa kokeilematta.
Laitahan fiiliksiä tulemaan, miten 20 istuu alle?
Nykyisessä ZR Race 18":ssa 400mm satulatolppa on paria senttiä vajaa tapissa. Mutta stand over on jo tuossa ZR 18" 29er sen verran, että pyörä mahtuu juuri ja juuri olemaan alla maassa seistessä niin että ei tarvitse pelätä nyyttien puolesta. Mulla sama 180/85 mitoilla. Tuli harrastettua talvi ajelua ihan reilusti metsä poluilla ym. Eikä mullakaan ollut kulkuset vaarassa vaikka välillä oli seilusti upottavaa jalan alla. Kyl 18" kuulostaa aika pieneltä sinulle. 20" 800 Stanover ei ole syy ottaa pienempää mitoillasi. Näissä aika pitkä Reach mitta verrattuna rungon mittoihin. Siitä vois päätellä, että penkki täytyy suhteessa saada kauemmas taakse, kuin Racessa. 18" vois loppua säätö vara taakse päin, kun hissi tolpat on ilman SetBackiä ja sit, jos ei ole 400mm tolpat, ni lyhkäseksi käy.
snowfake
22.11.2013, 08.29
Itsellä oli ZR Race 29er 5.0 mallia 2012, pituus 180 ja inseami siinä 86 tms. Kyllä se itselle vähän pitkältä tuntui. Olikos noissa Slideissä sit paljonkin eroa zr raceen...
Itsellä oli ZR Race 29er 5.0 mallia 2012, pituus 180 ja inseami siinä 86 tms. Kyllä se itselle vähän pitkältä tuntui. Olikos noissa Slideissä sit paljonkin eroa zr raceen...Siis 18" vai? Jos niin miksi et stemmiä lyhentänyt. 16" olisi sinulle, kuin pikku poikien pyörä.
Mä oon samoilla linjoilla, että 18" kokoinen zr race 29 on mulle (182,5 cm/ 86,5 cm) perfect, mutta jos olisin yhtään isompi karju, niin 20" olis paree... Nyt oon jo siis vaihtanut 100mm stemmin, onhan mulla pitkät kädet tosin.
Kannatipa taas kahlata koko ketju läpi..
Mihin sen uuden raadon nyt saa mahtumaan? Ja kuka sen maksaa. :)
mankeloija
22.11.2013, 18.20
Ja juuri kun luulin saaneeni koon kohdilleen niin Antza astuu peliin:) Ehkä se on sitten kuitenkin tuo 20" slide (Omat mitat oli siis 183/88cm ja tällä hetkellä ajelen ZR Race 29er 18", jossa 100mm stemmi).
En huomioinut ollenkaan tuota, että sliden hissitolpassa ei ole setbackiä. Jos 18" sliden ohjaamo tuntuu yhtään lyhyeltä niin sitä on kyllä ärsyttävä lähteä suurentamaan 120mm stemmillä... Tuo 20" sliden ohjaamon pituus näyttäisi menevän 80mm stemmillä aika samoihin 18" Racen kanssa. Tässä vielä pyörien mitat:
http://i.imgur.com/8jfFGPzl.jpg
Mutta laitteleppa Mait sitten omia mittojasi ja fiiliksiä miltä 20" slide tuntuu alla kun pyörä saapuu:)
Ketkuilija
22.11.2013, 19.55
Mulla mitat ~184/89 ja tuntuu passelilta 20". Mutulla 18" olisi auttamattoman pieni, tuntuu tuo 20" paljon mukavemmalta kuin edellinen 19" jäykkäperä 29.
Klaukkalan suunnalla pääset koeistunnolle halutessa (20" 130 slide)
lastumaki
22.11.2013, 20.21
ZR Race 29er 7.1 SL 2013 ja Nordic Cab perävaunun parittaminen tuottaa ongelmia. Oiskohan tähän valmista ratkaisua?
ZR Race 29er 7.1 SL 2013 ja Nordic Cab perävaunun parittaminen tuottaa ongelmia. Oiskohan tähän valmista ratkaisua?
Mikä on ongelma, onko siinä Burleyn tyyppinen kiinnitysratkaisu, eli sitä ei laitettaisi kiinni akseliin?
lastumaki
22.11.2013, 22.18
Mikä on ongelma, onko siinä Burleyn tyyppinen kiinnitysratkaisu, eli sitä ei laitettaisi kiinni akseliin?
Näppään hiomenna kuvat, joista ongelma selviää.
lastumaki
23.11.2013, 13.39
http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8652.jpg/_bigthumb.jpg (http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8652.jpg)
Hybridiin pyörän kiinnike sopii, kuten pitääkin.
http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8655.jpg/_bigthumb.jpg (http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8655.jpg)
http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8658.jpg/_bigthumb.jpg (http://ilkka.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily%E4/20131123IMG_8658.jpg)
Radonissa akseli on liian paksu ja pikalinkku on tuollaisessa kuopassa.
Onnistuisikohan kiinnittäminen pidemmällä pikalinkulla, johon läjä prikkoja vai jollain toisella systeemillä?
Ja juuri kun luulin saaneeni koon kohdilleen niin Antza astuu peliin:) Ehkä se on sitten kuitenkin tuo 20" slide (Omat mitat oli siis 183/88cm ja tällä hetkellä ajelen ZR Race 29er 18", jossa 100mm stemmi).
En huomioinut ollenkaan tuota, että sliden hissitolpassa ei ole setbackiä. Jos 18" sliden ohjaamo tuntuu yhtään lyhyeltä niin sitä on kyllä ärsyttävä lähteä suurentamaan 120mm stemmillä... Tuo 20" sliden ohjaamon pituus näyttäisi menevän 80mm stemmillä aika samoihin 18" Racen kanssa. Tässä vielä pyörien mitat:
http://i.imgur.com/8jfFGPzl.jpg
Noita Reach mittoja, kun tutkailee verrattuna 18" Raceen. Saadaksesi sama etäisyys penkille suhteessa keskiion täytyy 18" slidessä penkki saada 7mm ja 20" 4mm taaemmas kun 18" Racessa. Tai pikkasen enemmän johtuen jyrkemmästä satula putkesta. Tämän tyyppiseen pyörään ei vältämättä kuulukkaan, niin pitkä stemmi, kuin Raceen voi suhteessa ajaa lyhemmällä, kun XC peliä.
Radon Slide 130 8.0 tänään Daily dealissa 1699€, nyt alkaa olemaan siinäkin jo hinta kohillaan. :)
https://lh6.googleusercontent.com/-RpTmWIsjFAg/UpZFd90cN2I/AAAAAAAACuM/EdfzjMSWENA/s800/20131127_175223.jpg
Pyörä saapui ehjänä perille ja pikainen kokoaminen tehty. Väri näyttää omasta mielestä luonnossa paremmalta mitä tuolla mainoskuvissa.
Testilenkit jäi tänään väliin, ehkä viikonloppuna ehtii kunnolla ajamaan jos vain kelit sallivat.
Ja tuosta kooska kun on ollut puhetta, niin itsellä tuli jo vähän pelko että tuliko nyt tilattua liian suuri sittenkin, mutta tänään kun pyörän sain paketista ulos olikin suuri helpotus, eihän tämä nyt niin isolta näytäkkään. :)
Omat mitat siis n. 183/89, eikä tunnu pyörän päällä istuessa yhtään liian isolta. Onhan tuo standover melko korkea, mutta parin sentin pelivara kriittisiin paikkoihin jää kuitenkin. Tarkempaa analyysia tulee sittenkun pääsee tositoimiin pyörän kanssa.
Säätöpuuhia vielä edessä paljon ja perehtymistä jousituksen säätämiseen yms yms.
...ehkä viikonloppuna ehtii kunnolla ajamaan jos vain kelit sallivat.
:seko: Ei uuden pyörän kanssa mitään kelejä katsota. Polkemaan mennään oli mitä tahansa :eek:
Kuinka pitkä stemmi tuossa on, (kuvassa) näyttää nykymittapuulla aika pitkältä?
Nätti kuin sika pienenä tuossa yllä. Radon ei ole lähtenyt tuohon lyhyiden stemmien ajatukseen vielä, mutta lyhyttähän tuollaiset pyörät suorastaan huutaa.
mankeloija
02.12.2013, 21.45
Hiano on! Ja värivalintakin meni täysin nappin. Ei muuta kuin heti vaan tositoimiin ja kommenttia perään! Poljettavaksihan pyörät on tehty:)
Viikonloppuna ensipolkasut otettu. Ensihuomio oli että jumantsuikka, tämähän rullaa. Vanhaan 26'' jäykkäperään verrattuna ero oli kyllä kuin yöllä ja päivällä. Samoin tuo kiihtyvyyden tunne oli hieno, pari polkaisua niin oltiin jo vauhdin huumassa. :)
Samoin juuret ja möykyt tuntuivat hävinneen lähes kokonaan kiitos takaiskarin. Erittäin positiivinen vaikutelma jäi ensilenkin jälkeen ja kova polte ajelemaan uudestaan. Vertailukohtaa ei oikein ole muihin vastaaviin pyöriin ole, mutta ei voi olla muuta kuin tyytyväinen sijoitukseen.
20'' runkokoko tuntui oikeinkin sopivalta, ainakin kun ei ole paremmasta tietoa. ;)
Stemmi taitaa olla 100mm? pitkä tuossa.
E: Kiinanlamppu pitäisi tulla vielä tällä viikolla, joten pääsee myös pimeämmälläkin ajelemaan.
Viikonloppuna ensipolkasut otettu. Ensihuomio oli että jumantsuikka, tämähän rullaa. Vanhaan 26'' jäykkäperään verrattuna ero oli kyllä kuin yöllä ja päivällä. Samoin tuo kiihtyvyyden tunne oli hieno, pari polkaisua niin oltiin jo vauhdin huumassa. :)
Ihanko tosissaan 29er täpäri kiihtyy paremmin kuin 26" jäykkäperä? Ettei nyt vaan olisi hieman uutuudeen hypetystä mukana tarinassa. Mikä oli edellinen fillari, mitkä kiekot ja mitkä renkaat?
Ihanko tosissaan 29er täpäri kiihtyy paremmin kuin 26" jäykkäperä? Ettei nyt vaan olisi hieman uutuudeen hypetystä mukana tarinassa. Mikä oli edellinen fillari, mitkä kiekot ja mitkä renkaat?
Vanha pyörä oli Trek 6000 vm. 2011. Siinä ei muutenkaan ollut kaikki osat ihan kunnossa, laakereissakin taisi olla häikkää ja vanteetkin oli alkuperäisestä edellisen omistajan toimesta vaihdettu luultavasti vielä alkuperäistä huonompaan. Renkaina oli edeaaä Bontragerin joku ja takana MountainKing I. Eli siis omaan vanhaan pyörään verrattuna en sitä väitä että kiihtyisi paremmin kuin oikeasti tikissä olevat +1000 € jäykkäperät, mutta itselle tämä on jo herkkua. :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Tässä on tullut jonkin aikaa nyt pyöriä katseltua ja tätä sivustoa selailtua ja todennäköisesti valinta ekaksi pyöräksi on jompi kumpi seuraavista:
RADON ZR Team 26 7.0
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a107917/zr-team-26-7-0.html?mfid=52
RADON ZR Team 26 6.0
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a107913/zr-team-26-6-0.html?mfid=52
Erot näyttäisi olevan (6.0 ensin) :
Fork: Rock Shox XC 28, PopLoc vs. Rock Shox Reba RL PushLoc
Brakes: Shimano A-M395, 160/160mm vs. Shimano A-M395, 180/160 mm
Bottom bracket: Shimano BBES25 vs. attached
Hubs: Shimano rm66 vs. Deore M615
Ja kun nuo nimet/mallit ei sano minulle mitään, niin kysymyshän on, että mitä eroa noilla käytännössä on, ja kummassa on parempi hinta/laatu-suhde? 6.0:n valitsemalla jäisi tuo 250e varusteisiin.
Noissa ei ilmeisesti tule mitään polkimia mukana?
Edit: Keulojen ero selvisi, ja taisi kipata vaa'an 7.0 puolelle. Näyttäisi Suomestakin vielä löytyvän hyviä tarjouksia eri merkeillä 2013 malleista, niin täytyy nekin käydä vielä läpi ennen ku lähtee Radonia tilailemaan.
Tuntsan Palo
01.01.2014, 13.19
Kauanko BD:lla on kestänyt varastossa olevan Radonin toimitus Suomeen?
Tilaisi postimyntipyörän kun lunta ei näy tulevan.
maalinni
01.01.2014, 15.41
Pari viikkoa max.
Neljä pakettia sieltä 2013 tilasin joista kaksi oli pyöriä ja aina viikko tilauksesta paketti oli Oulussa postissa.
toripolliisi
03.01.2014, 09.14
Pitäisköhän myydä Radon Stage 7.0 täysjousto ja Cube LTD SL 29er vekeen ja ostaa himoitsemani kohde, eli Radon Black Sin 29er/26er :) Tossa pyörässä on mustalla matta värillä sitä jotain! Jotenkin tämä pyörä homma lähtenyt lapasesta, prkl :D
van damme
05.01.2014, 20.49
En nähnyt kun 29" mallin Radonin sivuilla. Odota vuosi ja osta Black Sin 27.5". IMO jos et kisaa niin maastopyörän pitää olla ketterä ja hauska ajaa joten oma valinta olisi ehdottomasti 26" tai 27.5", mutta 26" mallit alkaa muodin myötä olemaan jo vanhaa tekniikkaa ja niiden jälleenmyyntiarvo laskee kovasti. Jo pelkästään tästä syystä 27.5" on fiksumpi valinta.
mankeloija
31.01.2014, 21.23
Sille se nyt olisi. Radon Slide 130 29" 9.0 päivän pyöränä 2099e. Ja oma rahakirstu ammottaa tyhjyyttään:(
Ketkuilija
31.01.2014, 22.29
Aiemmin viikolla oli 8.0 dailynä 1699e, alkaa olee hinta/laatusuhde kohdillaan. (itsehän maksoin sen 2k kun piti heti saada)
orc biker
14.02.2014, 16.32
Voisiko joku ystävällinen sielu mitata Radon 29" Racen (18") standover heightin 15 cm satulaputken etureunasta? Ja vaikka matalimmastakin kohdasta? Radonin sivulla on ilmoitettu 785 mm, mutta se tuntuu hurjan korkealta, että mistähän kohdasta se on mitattu.
Nöösinä tulin kirjoitteleen.. Vanha tunnus hukkunut ja viimeksi kirjotellut 2012 cyclo crossin merkeissä jolla ajettu nyt pari vuotta...miinus talviaika. Nyt kuitenkin haluaisin kuntouttaa itseäni pyöräilyn merkeissä myös talvisin ja cyclolla tämä ei luonnistunut alkuunkaan, vaikka loistava pyörä tuo gir's on ollutkin.
Aluksi kerron että olen teknisesti aivan ääliö enkä osaa katsoa muuta kuin suositteluja ja ulkonäköä. Olen nainen 163cm ja aikomukseni on ajaa pyörällä kouluun ja lenkkipoluilla (pururata) salille tai muuten vain lenkkejä. Asfalttiakin matkalta löytyy.
Huonosti olen vielä kerinnyt tutkimaan eri vaihtoehtoja kun olen niin PYÖRÄllä päästäni näistä eri käyttötarkoituksista ja malleista/osista.
Tätä olen kuitenkin himoinnut: http://www.bike-discount.de/shop/k1283/a103194/zr-lady-6-0.html
Ulkonäöltään komea ja sen sain selville että minulle sopivi jäykkä peräinen(?) En aja pienillä metsäpoluilla.
Kellään tuosta mitään sanottavaa, onko mun turha ostaa just naisten malli vai voinko huoletta katsoo myös näitä "miesten"?
Sivulta löytyvän laskurin mukaan 17" olisi pituuteeni nähden sopiva koko. Kuitenkin tuo radonin runko melki 10cm pidempi kuin cyclossani, ihmetyttää vain.
Tarvisenko välttämättä nastarenkaat vai pääseekö noilla nykyisillä eteenpäin kaatumatta hiekoitetulla lumisella tiellä?
Muitakin saa ehdottaa tietenkin! Ja kuka nyt viittiikään jotain vastata niin kiitos jo tuhannesti! :)
Budjetti on 600-700€.
orc biker
14.02.2014, 21.13
Kellään tuosta mitään sanottavaa, onko mun turha ostaa just naisten malli vai voinko huoletta katsoo myös näitä "miesten"?
Se riippuu mitoista. Mutta ei sille miesten mallille pitäisi mitään yleistä estettä olla, kunhan varautuu esim. vaihtamaan kapeamman tangon (tai mahdollisesti sahaamaan lyhyemmäksi) ja lyhyemmän stemmin.
Mutta eihän sinulla tuossa hintaluokassa juuri vaihtoehtoja ole. Seuraava Radonin malli on 849 €, ellet halua 29eria. Tuo katsomasi naisten malli on 50 € miesten mallia tyyriimpi, joten jos se tuntuu sopivan paremmin, niin eihän viiden kympin takia kannata ottaa miesten mallia. Osiltaanhan se on sama pyörä. Tietysti onhan noita muitakin merkkejä, mutta hyvin harvoin löytyy parempaa laatua samaan hintaan.
Tarvisenko välttämättä nastarenkaat vai pääseekö noilla nykyisillä eteenpäin kaatumatta hiekoitetulla lumisella tiellä?
Ei niitä välttämättä tarvitse, mutta minä laittaisin, koska a) ehjä lonkka, ranteet, kyynärpäät, olkapäät ja pää ovat paljon tärkeämpiä kuin se joidenkin pelkäämä rullaavuuden heikkeneminen b) huonompaa rullaavuutta tasoittaa se, että voi ajaa kovempaa. Ongelmanahan ei ole lumi, vaan jää, jota kovin yllättävistäkin paikoista voi löytyä esim. sieltä lumen alta. Eli minä ehdottomasti ottaisin. Kaatuminen tulee pahimmillaan elämän mittaisesti kalliiksi. Mutta onhan se nähty, että ihmisillä on kovin erilaisia prioriteetteja.
Se riippuu mitoista. Mutta ei sille miesten mallille pitäisi mitään yleistä estettä olla, kunhan varautuu esim. vaihtamaan kapeamman tangon (tai mahdollisesti sahaamaan lyhyemmäksi) ja lyhyemmän stemmin.
Mutta eihän sinulla tuossa hintaluokassa juuri vaihtoehtoja ole. Seuraava Radonin malli on 849 €, ellet halua 29eria. Tuo katsomasi naisten malli on 50 € miesten mallia tyyriimpi, joten jos se tuntuu sopivan paremmin, niin eihän viiden kympin takia kannata ottaa miesten mallia. Osiltaanhan se on sama pyörä. Tietysti onhan noita muitakin merkkejä, mutta hyvin harvoin löytyy parempaa laatua samaan hintaan.
Arvasin että jotain tuollaista pitäisi alkaa askarteleen ja mieluummin ostan suoraan pyörän jolle ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
Eli taidan päätyä tuohon lady-malliin, kunhan osaisin mitoittaa itselleni sopivan. Oman cyclocrossin runko vastaisi tuon radonin 15" kokoa mutta jostain foorumilta luin että 160cm naiselle oli sopinut paremmin 17". Hitsi kun löytyisi jostain joku jonka zr ladya voisin testata :/
Vielä varmistaen onko tuo "hardtail"?
Moni ajelee cyclocrossilla ympäri vuoden, joten kiinnostaisi tietää mikä siinä ei luonnistu. Onko sulla talvirenkaat?
Vaimo on suunnilleen saman kokoinen ja hänelle hommattiin ekaksi maasturiksi Commencal tuolta http://www.commencal-store.co.uk/PBSCProduct.asp?ItmID=12500011
Moni ajelee cyclocrossilla ympäri vuoden, joten kiinnostaisi tietää mikä siinä ei luonnistu. Onko sulla talvirenkaat?
Vaimo on suunnilleen saman kokoinen ja hänelle hommattiin ekaksi maasturiksi Commencal tuolta http://www.commencal-store.co.uk/PBSCProduct.asp?ItmID=12500011
Tuohonkin malliin törmäsin. Gir'ssissäni ei ole talvirenkaita. Olen toki yrittänyt soittaa myymälään mistä pyörän ostin että löytyisikö heiltä kiekkoja, mutten ole vielä saanut vastausta. En ole nyt tekemässä lähiaikoina päätöksiä kun en ole saanut vielä rahoja kasaan. En ole nähnyt liikenteessä montaakaan cycloa tähän aikaan vuodesta, mutta kai se yhtälailla silläkin luonnistuu(?) Omassani on niin kaposet ja kuviottomat renkaat että hirvittää ajaa soralla.
orc biker
15.02.2014, 00.32
Gir'ssissäni ei ole talvirenkaita. Olen toki yrittänyt soittaa myymälään mistä pyörän ostin että löytyisikö heiltä kiekkoja, mutten ole vielä saanut vastausta. En ole nyt tekemässä lähiaikoina päätöksiä kun en ole saanut vielä rahoja kasaan. En ole nähnyt liikenteessä montaakaan cycloa tähän aikaan vuodesta, mutta kai se yhtälailla silläkin luonnistuu(?) Omassani on niin kaposet ja kuviottomat renkaat että hirvittää ajaa soralla.
Älä kysy kiekkoja, kysy renkaita. Ellet sitten tosiaan ajatellut vältellä renkaanvaihtoa kahdesti vuoteen? Katso renkaita esim. Rose, Bike24, Bike-discount yms., niin johan alkaa löytyä. Kyllähän crossariin pitäisi mahtua jonkinlaiset talvikumit alle. Jos tuo on ainoa syy, niin ehkä et tarvitse uutta pyörää. Toki meneehän maasturi leveillä kumeilla talvella paremmin lumessa ja on ketterämpi hallita, jos tarvitsee kikkailla, mutta selvitä ensin, minkä kokoista rengasta tuohon pyörääsi mahtuu, niin minä luulen, että ongelma voisi ratketa silläkin tavoin ja paljon edullisemmin.
Mitä tuohon maasturin kokoon tulee, niin en oikein osaa sanoa. Ihan fiiliksellä heitän, että 16" voisi olla sinulle sopiva. Se ei tietenkään kovin paljon auta valitsemaan tässä tapauksessa.
Eli taidan päätyä tuohon lady-malliin, kunhan osaisin mitoittaa itselleni sopivan.Kovaperä on. Sokkona jos pitäs koko ottaa 163cm pitkälle niin, kallistusin 17" Radonin ladyssä. Kyl toi 15" on aika pienille naisille. Molemmat koot luultavasti stemmin vaihdolla saa kohdalleen. Nykyään suositaan mielummin lyhyttä stemmiä. Tuolla tarkemmat geometria kuvat mistä selviää stand over korkeudetkin http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Lady-7-0_id_25891_.htm#geo17 muista sitten, että tuuma koot ei ole vertailu kelpoisia eri valmistajien ja mallien välillä. Efektiivinen vaakaputken pituus ja reach arvot tärkeämpi verrata koon valinnassa. Sinuna suuntaisin Cyclon keulan kohti R-Tech :iä ja kävisin kokeilemassa Cuben valikoimasta vastaavaa, että pääsisin koosta jyvälle ja sit tilaisin tai ostasin sieltä, jos sais tingattua lähelle saksan hintaa.
Ettei kävis liian helpoksi, niin kannattaa antaa 29er:älle pieni ajatus. Kyllä se talvi pöpperössä kuljettaa pientäkin kuskia helpommin. keulakin olis parempi. Ainoa on tuo haara koskeus??? Sarvet samat. http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a108316/zr-team-29-7-0-black-edition.html?mfid=52
orc biker
15.02.2014, 10.20
Sarvet samat.
On kyllä naisten pyöräksi ihan järjettömän leveä tanko. IMO. Minä itse ajan 63 senttisellä tangolla ja on kuitenkin aika reilusti leveämmät hartiat ja pidemmät kädet kuin pienehköllä naisella.
On kyllä naisten pyöräksi ihan järjettömän leveä tanko. IMO. Minä itse ajan 63 senttisellä tangolla ja on kuitenkin aika reilusti leveämmät hartiat ja pidemmät kädet kuin pienehköllä naisella.
En ottanutkaan kantaa siihen, että onko liian leveät naiselle, vaan totesin, että Team29 on samat, kuin ladyssä 685.
orc biker
15.02.2014, 11.37
En ottanutkaan kantaa siihen, että onko liian leveät naiselle, vaan totesin, että Team29 on samat, kuin ladyssä 685.
En sanonut, että otit kantaa. Totesin vain asian kertomasi faktan pohjalta. Minä olisin odottanut, että naisten mallissa on kapeampi tanko. Nykymuoti suosii leveitä tankoja, mutta silti naisen hartioille ja lyhyille käsille en ottaisi samaa kuin miehen.
Maasturin tangossa hartioiden leveydellä ei kyllä hirveästi ole väliä. Leveä tanko on maastossa kyllä huomattavasti parempi. Kapoinen menee jos ajelee vain hiekkateitä sun muita.
Saa sitä tankoa aina rautasahalla kavennettua, jos on tarvetta. Voi olla ihan sopivakin tuollaisenaan, vaimolla on täpärissä 700mm leveä tanko ja hän on ainakin ihan tyytyväinen siihen.
orc biker
15.02.2014, 13.37
Maasturin tangossa hartioiden leveydellä ei kyllä hirveästi ole väliä. Leveä tanko on maastossa kyllä huomattavasti parempi. Kapoinen menee jos ajelee vain hiekkateitä sun muita.
Mietihän vähän sitä oteleveyttä. Hyvä leveys ei ole sama aivan erikokoisille ihmisille. Toisen leveä on toiselle älyttömän leveä. Toisen sopivan leveä on toiselle kapea. Jne. Lyhyellä naisella on lyhyet kädet ja kapeat hartiat. Et sinä varmasti laita miesten pyörän tankoa lastenkaan pyörään, vaikka miten olisi penska lähdössä maastoon krossailemaan.
Mieti sinä sitä miten backsweep ja tangon pituus vaikuttaa ajoasentoon. 685mm on nykystandardeilla kapeahko miesten maastopyörän tangoksi.
orc biker
15.02.2014, 13.54
Mieti sinä sitä miten backsweep ja tangon pituus vaikuttaa ajoasentoon. 685mm on nykystandardeilla kapeahko miesten maastopyörän tangoksi.
Okei, sinusta on hyvä juttu, että jokaisella on saman levyinen tanko, oli pituutta sitten 150-200 cm. Mitäpä sitä soveltamaan nykymuodin mukaista tuotteiden kustomointia. Palataan kunnon massatuotantoon. One size fits all.
Todellakin nuo vaikuttavat, mutta miten ne tukevat sinun argumenttiasi? Nehän on tässä tapauksessa vakioitu. Ihminen muuttuu, mutta ne eivät. Mitenkäs se vaikuttaa ajoasentoon, jos ei sitä muuttavasti (josta seuraa, että jollekin ei väistämättä sovi niin hyvin)?
sakuvaan
15.02.2014, 20.12
Okei, sinusta on hyvä juttu, että jokaisella on saman levyinen tanko, oli pituutta sitten 150-200 cm. Mitäpä sitä soveltamaan nykymuodin mukaista tuotteiden kustomointia. Palataan kunnon massatuotantoon. One size fits all.
Todellakin nuo vaikuttavat, mutta miten ne tukevat sinun argumenttiasi? Nehän on tässä tapauksessa vakioitu. Ihminen muuttuu, mutta ne eivät. Mitenkäs se vaikuttaa ajoasentoon, jos ei sitä muuttavasti (josta seuraa, että jollekin ei väistämättä sovi niin hyvin)?
174 cm pätkä, kapeat hartiat ja ajan 700mm stonglla ja kokeilen nyt 760mm tankoa, ei oo ees kovin paha tuo 760mm leveä tanko.
orc biker
15.02.2014, 20.57
174 cm pätkä, kapeat hartiat ja ajan 700mm stonglla ja kokeilen nyt 760mm tankoa, ei oo ees kovin paha tuo 760mm leveä tanko.
Ja ajatuksesi oli, että kun se sopii sinulle, niin se sopii kaikille?
mankeloija
15.02.2014, 22.39
Voisiko joku ystävällinen sielu mitata Radon 29" Racen (18") standover heightin 15 cm satulaputken etureunasta? Ja vaikka matalimmastakin kohdasta? Radonin sivulla on ilmoitettu 785 mm, mutta se tuntuu hurjan korkealta, että mistähän kohdasta se on mitattu.
Tässä ystävällinen sielu:) Ensimmäisestä kuvasta näet mittauskohdan. Mittanauhan pää on satulaputken pinnassa. Renkaina 2,25" ice spiker prot (jos niillä nyt on mittaukseen merkitystä):
http://i.imgur.com/K09noafl.jpg
http://i.imgur.com/KqAb2jll.jpg
http://i.imgur.com/VG8BvZkl.jpg
http://i.imgur.com/0lcYK90l.jpg
http://i.imgur.com/b7rlNial.jpg
http://i.imgur.com/LHt0ehyl.jpg
orc biker
15.02.2014, 22.52
Tässä ystävällinen sielu:) Ensimmäisestä kuvasta näet mittauskohdan. Mittanauhan pää on satulaputken pinnassa. Renkaina 2,25" ice spiker prot (jos niillä nyt on mittaukseen merkitystä):
Kiitos tosi paljon! Tuosta on paljon apua. Eikä tuo onneksi ole ihan niin korkea kuin pelkäsin tuosta Radonin ilmoittamasta mitasta. Kerrotko vielä, minkä vuoden malli tuo on? Vai liekö noissa edes tullut muutoksia geometriaan?
mankeloija
16.02.2014, 10.31
Pyörä on viime vuoden mallia ja runko näyttää pysyneen täysin samoissa mitoissa. Tuossa "printscreen":
http://i.imgur.com/SSBaS0s.jpg
En kyllä näin väittänyt vaan yritin lähinnä kertoa että se 685mm tanko ei ole automaattisesti liian leveä edes naiselle kuten sinun mielestäsi vaikuttaa olevan koska itse ajat kapeammalla tangolla... No ihan miten vaan.
orc biker
16.02.2014, 11.43
En kyllä näin väittänyt vaan yritin lähinnä kertoa että se 685mm tanko ei ole automaattisesti liian leveä edes naiselle kuten sinun mielestäsi vaikuttaa olevan koska itse ajat kapeammalla tangolla... No ihan miten vaan.
Ei sillä ole mitään merkitystä, millä minä ajan. En minä sen perusteella tässä tehnyt mitään johtopäätöksiä. Mutta sillä on, että kun on sama tanko miesten ja naisten mallissa, niin jollekin se väistämättä käy huonommin, koska miesten ja naisten mitat ovat niin erilaiset. Eikä se ole pelkästään sukupuolesta kiinni, vaan onhan noita pituuseroja muutenkin. Yksilöllistähän se on lopulta, mutta keskimäärin jommalle kummalle sukupuolelle se ei ole niin hyvä kuin toiselle. Epäilen, että naisille ei keskimäärin sovi niin hyvin, koska suurin osa pyöristä on tarkoitettu miehille, koska miehet ovat selvästi suurempi ostajaryhmä. Mutta tämä varmaan riittää tästä aiheesta.
orc biker
16.02.2014, 11.50
Pyörä on viime vuoden mallia ja runko näyttää pysyneen täysin samoissa mitoissa. Tuossa "printscreen":
Alright! Näyttää tosiaan ihan samalta. Haarukka tosin taitaa olla spacerin verran pidempi tuossa vanhassa, mutta runko on ihan sama.
mankeloija
16.02.2014, 13.29
Näköjään tuohon omaan pyörään on spaceri eksynyt kokoamisvaiheessa jostain. Ei sitä kyllä vuoden 2013 mainoskuvassa näy. Ei näy vuoden 2014 kuvassakaan eli sellainen saattaa olla tai sitten ei:) Alla vuoden 2013 mainoskuva. Valitettavasti en löytänyt isompaa kuvaa...
http://i.imgur.com/FmWJieD.jpg
Syntypä tästä paska myrsky. Mutta otan kantaa että TOTTA, on leveä tanko tossa lady-mallissa. Omassa CC:ssä on ote leveys n. 40-45cm riippuen pysty vai vaaka. Tuo 68cm tuntuu jo leveältä... Mutta sain yhteyden erääseen naiseen joka on 168cm ja omistaa 5.0 mallin ja 17". Kehui ja oli vaihtanut stemmin lyhyemmäksi, eli taidan itse kallistua nyt tuohon 15", ja vaihdan stemmiä jos tarpeen myöhemmin. CCssäni on 1-2cm heitoilla täysin samat mitat kuin tuossa 15 tuumaisessa ladyssä.
Eli näin saadaan tämä päätökseen, mutta vielä kysyisin suosituksia ja yhteensopivuutta polkimiin ja nastarenkaisiin. Polkimissa haen lukkoja ja toisella puolella olisi tavalliselle kengälle paikka.
Laitan tilauksen huomen illalla niin pääsen kenties ajeleen jo hiihtolomalla.
Näköjään tuohon omaan pyörään on spaceri eksynyt kokoamisvaiheessa jostain. Ei sitä kyllä vuoden 2013 mainoskuvassa näy. Ei näy vuoden 2014 kuvassakaan eli sellainen saattaa olla tai sitten ei:) Alla vuoden 2013 mainoskuva. Valitettavasti en löytänyt isompaa kuvaa...
Mitä isompi runko niin sitä enemmän vastinetta rahalle :seko:. Noissa omissa kulkineissa on useimmiten ollut se 1-2 spaceria lisää vrt. mainoskuviin :(.
orc biker
16.02.2014, 22.35
Polkimissa haen lukkoja ja toisella puolella olisi tavalliselle kengälle paikka.
Shimano M324.
Siitä Eripuralle piikkarit mukaan tilaukseen. http://www.bike-discount.de/shop/k1040/a40757/ice-spiker-pro-361-spikes-235-tl-ready-folding.html
orc biker
16.02.2014, 22.46
Mitä isompi runko niin sitä enemmän vastinetta rahalle :seko:. Noissa omissa kulkineissa on useimmiten ollut se 1-2 spaceria lisää vrt. mainoskuviin :(.
Minua ärsyttää, että monissa pyörissä vedetään haarukan putki niin lyhyeksi. Esim. stemmin päällä yksi spaceri ei haittaisi mitään, stemmikin kiinnittyisi vain vahvemmin (kun ei tulisi yhtään ylitse), mutta toisaalta halukkaille olisi vähän pelivaraa korottaa ohjausta. Ja yleensäkin on pikkaisen helpompi lyhentää sitä putkea tarvittaessa kuin jatkaa :D
Siitä Eripuralle piikkarit mukaan tilaukseen. http://www.bike-discount.de/shop/k1040/a40757/ice-spiker-pro-361-spikes-235-tl-ready-folding.html
Kiitos orc_biker. Mites on noiden renkaiden vaihto, mitä otettava huomioon? Onnistuuko nöösiltä vai joutaako vienti huoltoon? Ja hömppä kysymys myydäänkö noita yksittäin eli ostettava kaksi kpl?
orc biker
16.02.2014, 23.29
Kiitos orc_biker. Mites on noiden renkaiden vaihto, mitä otettava huomioon? Onnistuuko nöösiltä vai joutaako vienti huoltoon? Ja hömppä kysymys myydäänkö noita yksittäin eli ostettava kaksi kpl?
Onnistuu. Suosittelen katsomaan ennen vaihtamista tämän videon: http://www.youtube.com/watch?v=-XUFVrl0UT4 Ehkä haluat ottaa varmuudeksi pari rengasmuovia, niin voi säästellä sormenpäitä, jos on tiukka tapaus. Mutta mieluummin tietysti ilman. Renkaita myydään kappaleittain, jos ei muuta mainita.
Niin, tuolla videolla on se kaikista hankalin tapaus. Mutta tuota tekniikkaa kannattaa käyttää löysemmilläkin renkailla, eikä silloin tarvita mitään kiristyssiteitä.
Onnistuu. Suosittelen katsomaan ennen vaihtamista tämän videon: http://www.youtube.com/watch?v=-XUFVrl0UT4 Ehkä haluat ottaa varmuudeksi pari rengasmuovia, niin voi säästellä sormenpäitä, jos on tiukka tapaus. Mutta mieluummin tietysti ilman. Renkaita myydään kappaleittain, jos ei muuta mainita.
Rengasmuovi? Onko noiden takarenkaiden poisto ydinfysiikkaa kun sinne on asennettu rattaat ja vaihteet?
orc biker
16.02.2014, 23.49
Rengasmuovi? Onko noiden takarenkaiden poisto ydinfysiikkaa kun sinne on asennettu rattaat ja vaihteet?
http://www.bike-discount.de/shop/k623/a10413/tyre-levers-set-tl-1.html
Ei se ole vaikeaa. Irrotetaan pikalinkku ja vedetään pyörä pois. Jos menee sormi suuhun, niin Youtubesta "change bike tire" tai jotain vastaavaa.
mahtaako noi piikkarit http://www.bike-discount.de/shop/k1040/a40757/ice-spiker-pro-361-spikes-235-tl-ready-folding.html
mennä tähän radon zr lady 6.0 :aan http://www.bike-discount.de/shop/k1283/a103194/zr-lady-6-0.html
26" renkaat ja ladyssä 24" vanteet (anteeks jos idioottimainen kysymys...)
orc biker
23.02.2014, 00.35
26" renkaat ja ladyssä 24" vanteet (anteeks jos idioottimainen kysymys...)
No ei hitossa ole 24" :) Se on pelkkä mallinimi: http://www.alexrims.com/product_detail.asp?sc=1&cat=19&cat2=21&pid=67
2,35", olettaisin, että ne mahtuvat. Joku Radonien kanssa pelannut voi varmasti sanoa sen varmuudella.
No ei hitossa ole 24" :) Se on pelkkä mallinimi: http://www.alexrims.com/product_detail.asp?sc=1&cat=19&cat2=21&pid=67
no voi paska miten hämäävää :D
Vertailin hieman että 7.0 mallissa olis paljon parempi keula kuin 6.0. arvoltaan puolet kalliimpikin rockshox. 6.0 vain viehättää simppeli väritys ja tuo pinkkiys ei oikein imartele. Kuinkahan helppoja kohteita noi rungot on maalata?
Marsusram
23.02.2014, 00.44
http://www.alexrims.com/product_detail.asp?sc=1&cat=19&cat2=21&pid=67
Yleensä vanteiden mallinumerossa näkyvä numerosarja kertoo vanteen leveyden.
Vannekoko edelleen 26" valmistajan sivuilla (http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Lady-6-0_id_25890_.htm)
2,35", olettaisin, että ne mahtuvat. Joku Radonien kanssa pelannut voi varmasti sanoa sen varmuudella.
Mahtunee Lady -malliin, kun ZR Racen raamiinkin menee heittämällä. Vähän tiukempaa oli vaimon täpärin (Cube AMS 110) takahaarukassa, mutta 2,35" Ice-Spikeri meni siihenkin helposti.
Ei sillä ole mitään merkitystä, millä minä ajan. En minä sen perusteella tässä tehnyt mitään johtopäätöksiä. Mutta sillä on, että kun on sama tanko miesten ja naisten mallissa, niin jollekin se väistämättä käy huonommin, koska miesten ja naisten mitat ovat niin erilaiset. Eikä se ole pelkästään sukupuolesta kiinni, vaan onhan noita pituuseroja muutenkin. Yksilöllistähän se on lopulta, mutta keskimäärin jommalle kummalle sukupuolelle se ei ole niin hyvä kuin toiselle. Epäilen, että naisille ei keskimäärin sovi niin hyvin, koska suurin osa pyöristä on tarkoitettu miehille, koska miehet ovat selvästi suurempi ostajaryhmä. Mutta tämä varmaan riittää tästä aiheesta.
Kommentoin tähän, koska ajan Radonin täpärillä, olen nainen, olen lyhyt (159 cm) ja pyörässäni on leveä tanko: minulla on 700 mm tanko ja pidän siitä todella paljon, 20 cm pidempi mieheni vaihtoi Radoninsa samanlevyisen tangon kapeampaan, koska ei sopeutunut noin leveään. Eli on ehkä enemmän makukysymys kuin suoraan mitoista kiinni. Itse koen pyörän olevan helpommin hallittava leveämmällä tangolla, enkä ole kokenut tangon olevan liian leveä hartioilleni, vaikken ole harteikas.
Kommentoin tähän, koska ajan Radonin täpärillä.
Mikä malli tämä on, täpäri?
Edelleen poukoilen 6.0 ja 7.0 välillä. koko on jo tiedossa, 15". Kävin pyöräkaupassa kokeilemassa samoissa koissa olevaa cubea ja sen tanko oli jotain 690mm ja tuntui oikein hyvälle! Todella erilaista kun ajanut kippurasarvisella 2-vuotta. Ja olen mielestäni itse harteikas nainen (salil eka..) niin se vielä korosti tuota asentoa.
Nyt kuitenkin kun en todellakaan ala ajamaan kilpaa tai vaikeissa maastoissa mietin tarvitsenko välttämättä parempaa haarukkaa joka tuossa 7.0 olisi: Rock Shox 30 Gold SA. Arvoltaan yli 200e kalliimpi kuin 6.0: Rock Shox XC 28.
Olen maalaus-alalla ja saisin toki tuon 7.0 maalauttavaksi kun ei väri mitenkään ole nätti omaan silmään. Olisi se melkein kilon kevyempikin, joka olisi hyvä kun kuljettaisin pyörää 3krs. rapussa ilman hissiä ylös alas päivittäin.
valintoja valintoja..
orc biker
23.02.2014, 17.03
Mikä malli tämä on, täpäri?
Määrittämäsi hintaluokan ulkopuolella vähintään tuplaten. Täysjousitettu, eli joustoa löytyy edessä ja takana.
Nyt kuitenkin kun en todellakaan ala ajamaan kilpaa tai vaikeissa maastoissa mietin tarvitsenko välttämättä parempaa haarukkaa joka tuossa 7.0 olisi: Rock Shox 30 Gold SA.
Et. Se on hyvin yksinkertaista. En usko, että huomaat ajossa mitään olennaista eroa. Itse asiassa jousi voi tuntua ilmaa paremmalta. Ilmajousituksen etuina on sitten erityisesti keveys ja säädettävyys. Mutta jos sain oikean kuvan käyttötarkoituksesta, niin ei tuolla ole mitään olennaista eroa, vaan huristelet ihan yhtä tyytyväisenä kummallakin.
Olen maalaus-alalla ja saisin toki tuon 7.0 maalauttavaksi kun ei väri mitenkään ole nätti omaan silmään. Olisi se melkein kilon kevyempikin, joka olisi hyvä kun kuljettaisin pyörää 3krs. rapussa ilman hissiä ylös alas päivittäin.
Painoero tulee lähes täysin siitä haarukasta. Mitähän tuohon nyt sanoisi? Onhan se kevyempi nostella. Se onkin ainoa, missä tuollaisen painoeron käytännössä huomaa. Jos tuo väri ei ole ongelma, niin sanoisin, että ota kalliimpi. Ei se hintaerotus tunnu käyttövuosille jaettuna missään. Onpahan kevyempi nostella. Värinhän voi ajatella niinkin, että se tarjoaa sinulle mahdollisuuden tehdä pyörästä persoonallinen, jos kerran tuunaus oikeasti onnistuu.
Olen maalaus-alalla ja saisin toki tuon 7.0 maalauttavaksi kun ei väri mitenkään ole nätti omaan silmään. Kannattaa ottaa huomioon, että jos meinaat pyörän maalata, niin joudut irrottamaan siitä kaikki osat, jos tangon lyhennys ja renkaan vaihtokin on hakusessa, niin kannattaa varmaan maalaushaaveet unohtaa.
orc biker
23.02.2014, 21.58
Kannattaa ottaa huomioon, että jos meinaat pyörän maalata, niin joudut irrottamaan siitä kaikki osat, jos tangon lyhennys ja renkaan vaihtokin on hakusessa, niin kannattaa varmaan maalaushaaveet unohtaa.
Kyllä siitä varmasti jotain pitää irrottaa, tosin kai niitä osia voi teipatakin piiloon. Itse asiassa olen lopulta sitä mieltä, että hänen kannattaa ottaa se halvempi. On se helvetillistä maalata sitä, jos kukaan ei ole perehtynyt pyörän kasaamiseen ja säätämiseen. Pelkkä maalaustaito ei oikein riitä. Se on suoraan mieleisemmän värinen ja sillä haarukalla ei ole yhtään mitään väliä noissa ajoissa. Jousihaarukkana se voi myös olla vähemmän huoltoa kaipaava ja ongelmattomampi talvella.
Tämä selvä. halvempi lähtee tilaukseen, piikkarit, polkimet ja lokarit :) Liikenteessä nähdään!
Kumpi koko 16 vai 18"? olen 173cm pitkä ja inseam 79cm. http://www.bike-discount.de/shop/a103212/black-sin-29-8-0.html
Olen jo omistannut Radon zr race 7.0 koko oli 16" ja tuntui ihan hyvältä.http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a107999/zr-race-29-7-0.html
Katselin vain koko taulukkoa että black sin on pykälää isompi kuin race malli, joten epäilen että 18" on liian iso
Nyt irtois 9.0 Slide Usa alle 2K€ ja Black Sin 8.0 1599€.
Kumpi koko 16 vai 18"? olen 173cm pitkä ja inseam 79cm. http://www.bike-discount.de/shop/a103212/black-sin-29-8-0.html
Olen jo omistannut Radon zr race 7.0 koko oli 16" ja tuntui ihan hyvältä.http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a107999/zr-race-29-7-0.html
Katselin vain koko taulukkoa että black sin on pykälää isompi kuin race malli, joten epäilen että 18" on liian iso
No iso on, et varmaan ottas edes 18" Racesta ja Black Sin 18" on viel isompi. Nyt on ainakin hinta kohillaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.