Näytä tavallinen näkymä : Parhaat toimitustavat koti-ja ulkomailta
Jani Mahonen
27.05.2008, 09.19
Tämmöistä threadia ei taidakaan olla vielä olemassa.
Listaa tänne kokemuksiasi eri kuljetusfirmojen palveluista, mitä kannattaa käyttää.
Paketin koko, toimitusaika ja yleinen palvelualttius ovat hyviä listattavia asioita!
Omia kokemuksia (kaiken kokoiset paketit, koolla ei ole ollut merkittävästi väliä): kotimaassa Matkahuolto on ylittämättömän hyvä. Yleensä tavara tulee päivässä ja saapumisesta kilahtaa tekstiviesti puhelimeen. Jyväskylän Matkahuollossa ei käy Visa, mikä on miinus. Seurantatietoja voi etsiä myös nimellä + osoitteella jos lähettäjä ei ole antanut tietoja.
Posti toimii hitaasti. Saapumisilmoitus tuodaan vasta seuraavana päivänä, ja paketin joutuu noutamaan itse. Reliikki neuvostovallan ajalta, jonka voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. *ilkihymiö* Seurantatiedot saa vain pakettitunnuksella.
Ulkomaisista palveluista DHL on ollut ripein paketin koosta riippumatta, tilattiinpa sitten rapakon takaa tai Euroopan alueelta. Pakettiseuranta on kiitettävää, mutta toimii vain pakettitunnuksella.
UPS on todellinen pettymys (lähetystapa UPS Standard). Toimitusaika ei ole lähelläkään luvattua 2-5 arkipäivää.
Samoin Parcel Force lagaa, mutta on paljon halvempi. Molemmilla normaalit toimitustavat juuttuvat Tanskan Bermudan kolmioon (no okei, ehkä ne ovat laivassa, mutta tästä ei näy mitään merkintää). Yleensä Tanskan jälkeiset seurantatiedot päivittyvät vasta samana aamuna kun paketti on jo ovella, mikä on liian myöhään jos on jo ehtinyt lähteä töihin.
Ainut plussa Parcel Forcella on se, että sen kautta toimittaminen on parhaimmillaan ilmaista, kun UPS perii samasta toimitusajasta 18 euroa. :mad:
Deutsche Post on halpa toimitustapa Saksanmaalta, jäljitettävyys toimii kohtuullisesti ja toimitusajat hieman lyhyempiä kuin UPS:llä ja Parcel Farcella.
USPS toimii mielestäni vähän ailahtelevasti, enkä osaa sanoa kumpaanko suuntaan vaakakuppi kallistuu. Joskus olen saanut melkein päivätasolla seurantatiedotkin näkymään, nyt taas viimeisin paketti on jumittanut vaiheessa "Acceptance to network" päiväkausia.
Mikrometri
27.05.2008, 10.16
UPS Standard on viisi työpäivää eikä mikään 2-5 päivää.
UPS Express Saver on seuraavana päivänä
Ja Express jo aamupäivän kuluessa.
Näin siis Euroopassa.
Ja halvimmat hinnat.
Jani Mahonen
27.05.2008, 10.22
Joo no tietenkin pitää korostaa että nuo ovat omia kokemuksiani. Se mitä täällä kirjoitan, on luettava huolellisesti arvioiden ja moderaatiota käyttäen.
Nyt on UPS:n standard-toimituksella (Euroopasta) kahdeksas työpäivä menossa... reklamaatio lähtee takaisin jos ehdin tehdä. Olisin ollut tyytyväinen viiteen päivään!
UPS 18,99 eur vs. Parcel Farce 0 eur. Hinnoissa on minun näkökulmastani hieman eroa, tiedä sitten mikä on oikea tilanne.
Mikrometri
27.05.2008, 10.38
Esim.Eilinen ei ole arkipäivä USA/Englanti toimituksiin(Bank Holiday) ja sitä ei lasketa toimitusaikaan.Ja hintahan riippuu aina myyjän/ostajan välisestä sopimuksesta.
Oli toimitustapa mikä tahansa niin monesti käy siten, että paketti matkaa välin Maailma --> Suomi yhtänopeesti tai jopa nopeampaa mitä paketti matkaa välin Suomi --> Klaukkala. :mad: Eli joku leipoo paketteja täällä suomessa pienen ikuisuuden aina. Ohessa muutamia havaintoja viimeisen vuoden ajalta:
DPD: Hidas, mutta seuranta toimii kuitenkin hyvin ja leimat tulee ajallaan ja tietää about oikeasti missä paketti on tulossa/seisomassa. Miinusta siitä että DPD ei toimita paketteja yksityisille vaan jättää ne tuon maanmainion Suomen Postin hoteisiin. Yrittäjä-asiakkaalle toimitus olisi vähintään päivää nopeampi siis.
TNT POST: Hollannin postilla ja suomen TNT:llä ei ole mitään tekemistä keskenään. Paketit makaa Turussa jossain TNT POSTin käyttämän suomen kuriirin välivarastossa päiväkausia. Paketteja ei voi itse sieltä hakea eikä sinne ole mitään yhteystietojakaan. TNT kertoo että suomessa paketit toimittaa edelleen VAIN matkahuolto. Ja paskat, paketteja on mennyt postin toimitettavaksi tuon matkahuollon lisäksi. Ja mikä kivointa, ainakin Klaukkalassa matkahuollon paketit joutuu hakemaan paikallisestä Siwasta joidenka myyjäpimut ei tiedä paketeista mitään ja että miten niitä pitäs käsitellä. Viimeksikin sain paketin kassan selän takaa ikkunahyllyltä ilman mitään kuittauksia muistaakseni...
USPS: Hitaasti mutta varmasti tuloo värikkäissä USPS kirjekuorihässäköissä littanat lähetykset. Jenkkimouhotusta...
UPS: Tuloo hakemaan paketin jos lähettää jotain just silloin milloin pyydetään. Ei saapumiskokemuksia lähiaikoina.
DHL: Kenties nopea, mutta kuten muiltakin kuriiriyrityksiltä tältä löytyy myös HITAIIIIIIIIIIITA kuljetuksia. Välillä ihmetyttää miten pitkään paketti seilaa jonkun Saksan ja Suomen väliä.
SUOMEN POSTI: Toimii hitaasti mutta varmasti. Ja monen postitoimiston kokemuksella ne palkkaavat tiskeilleen kaikkein maailman hitaimmat jo eläkeikää lähestyvät virkailijat. Miten kahden asiakkaan ollessa samassa postikonttorissa voi tulla jo iso RUUHKA jonka purkaminen kestääää....
Kiovan Dynamo
27.05.2008, 13.44
SUOMEN POSTI: Toimii hitaasti mutta varmasti. Ja monen postitoimiston kokemuksella ne palkkaavat tiskeilleen kaikkein maailman hitaimmat jo eläkeikää lähestyvät virkailijat. Miten kahden asiakkaan ollessa samassa postikonttorissa voi tulla jo iso RUUHKA jonka purkaminen kestääää....
Meille tuli kylälle asiamiesposti Saleen ja sen jälkeen on kyllä tullut ikävä niitä Postin eläkeikää lähestyviä tätejä. Ne sentään TIESIVÄT, missä mikäkin paketti on. Tosin ne kyllä tiesivät myös, kuka kukin on ja miksi sille yhdelle tulee aina Saksasta niitä paketteja... :D
Samoin Royal Mail, jolla pikkupaketit tulee Brittein saarilta lentäen muutamassa päivässä.
Tämä on ollut ihan paras. Paketti tullut parissa-kolmessa työpäivässä lähipostiin ja edullisilla lähetyskuluilla.
Posti lopputoimituspaikkana sopii muutenkin itselleni hyvin. Virkailijat odottelevat minua noutamaan lähetystä arkisin klo 20 asti, sen sijaan että itse joutuisin peräänkuuluttamaan kuriiria. Valitettavasti nettikaupasta tilatessa ei yleensä pääse valitsemaan toimitustapaa eikä netistä helposti löydy tietoa jakelun hoitamistavasta.
DHL: Ei toimitusta, ei yhteydenottoa yksityisasiakkaaseen, eivät pääse koodatusta alaovesta sisälle. Itse pitää soittaa asiakaspalveluun nettiseurannan perusteella sopiakseen vaihtoehtoisen toimitusosoitteen. Nettikoodikin pitää syöttää juuri oikean DHL-osaston seurantalokeroon. Viimeksi tosin hyvä palvelu, kun toivat paketin työosoitteeseen vielä samana päivänä kun soitin.
GLS on toistaiseksi ollut kaikkein huonoin. Pakettia on yritetty toimittaa päiväaikaan, viety takaisin varastolle, josta on seuraavana päivänä lähetetty kotiin KIRJE, jonka perusteella on seuraavana päivänä virka-aikaan saattanut sopia uuden toimituspäivän. Tähän kiertoon mennyt noin viikko ylimääräistä.
Samoja havaintoja itselläkin, mutta kaikkein parhaaksi nostaisin itse FedEx:n. Tosi kätevästi käy toimitusosoitteen vaihto (esim. työpaikalle) soittamalla ihan suomalaiseen 0800-ilmaisnumeroon, nopea kuljetus Jenkeistä, erinomainen seurantasysteemi ja toimitukset heti aamusta.
wanderer
06.10.2009, 14.12
Mites Vesa tuon TNT Postin kamppeitten kanssa on lopulta käynyt.
Mun paketti on TNT Postin seurannan mukaan saapunut 25.9 perille ja on noudettavissa, mutta eipä ole mitään ilmoitusta tullut. Mistähän lähtis etsimään? Tässä kylässä on 1 posti+1 asiamiesposti, 1 mh-toimipiste+4 tradekan noutopistettä :(
Samoja havaintoja itselläkin, mutta kaikkein parhaaksi nostaisin itse FedEx:n. Tosi kätevästi käy toimitusosoitteen vaihto (esim. työpaikalle) soittamalla ihan suomalaiseen 0800-ilmaisnumeroon, nopea kuljetus Jenkeistä, erinomainen seurantasysteemi ja toimitukset heti aamusta.
Jep. FedEx:llä kaikinpuolin ensiluokkaista toimintaa. Jos tavara on tullattavaa, soittavat ennen kuin paketti on edes maassa. Kerrot niille VISA:n numeron ja lähetät sähköpostilla kuitin ostoksista, höyläävät tullimaksut kortilta ilman mitään lisäveloitusta ja tavara saapuu viiveettä tilaajalle. Jälkikäteen tulee vielä postitse kotiin paperikuitti tullauksesta.
Tosin ne kyllä tiesivät myös, kuka kukin on ja miksi sille yhdelle tulee aina Saksasta niitä paketteja... :D
Haha, tässä on yksi niistä asioista jota kaipaan nyt kun olen siirtynyt suuren keskuskonttorin asiakkaaksi.
Ennen ne osasivat kaivaan saksanpaketit esille jo kun ilmeistyin ovensuuhun. ;)
Ohiampuja
06.10.2009, 14.51
Ennen ne osasivat kaivaan saksanpaketit esille jo kun ilmeistyin ovensuuhun. ;)
Samat sanat. En sitten tiedä mitä postinkantaja tuumasi, kun mustaan muovikelmuun pakattuja lehtiä kantoi postilaatikkoon. :D
Mites Vesa tuon TNT Postin kamppeitten kanssa on lopulta käynyt.
Mun paketti on TNT Postin seurannan mukaan saapunut 25.9 perille ja on noudettavissa, mutta eipä ole mitään ilmoitusta tullut. Mistähän lähtis etsimään? Tässä kylässä on 1 posti+1 asiamiesposti, 1 mh-toimipiste+4 tradekan noutopistettä :(
Minä ottaisin tässä tapauksessa yhteyttä tuonne matkahuollon toimipisteeseen. Josko paketti makaisi siellä tai ainakin ne varmaan näkevät minne ne ovat sen toimittaneet...
Edit: Tuo koodi voi tarkoittaa myös että paketti on siellä viestissäni mainitsemassani TNT:n suomen välivarastossa ja odottaa "noutoa" matkahuollon toimesta. En nyt muista tarkasti. Olikohan se että sitten kun seurantakoodi antaa matkahuollon sivujen kautta tietoa, niin se on matkahuollon hoteisiin otettu.
UPS Express Saver on seuraavana päivänä
Ja Express jo aamupäivän kuluessa.
Näin siis Euroopassa.
Ja halvimmat hinnat.
Tuohon sellainen pieni kommentti että, joo Express Saver seuraavana päivänä minullekkin aina tullut. Mutta eivät lupaa seuraavalle päivälle. Muistaakseni lupaus on 1-2 päivää. Tuo "saver" tarkoittaakin että voi lähteä nopeastikin jos lentokonttiin "mahtuu" mutta ei ole prioriteetti ykkönen.
wanderer
06.10.2009, 17.53
Nyt ei enää naurata.
TNT Postin Turun konttori oli sitten lähettänyt paketin kaimalleni Iisalmeen! Kaima oli sitten tullut noutamaan pakettia mutta sitten jättänyt ottamatta, kun oli huomannut ettei paketti hänelle kuulu. Nyt paketti on heitetty Turun logistiikkakeskuksessa johonkin palautettavien kasaan, josta sitä ei kuulemma ole helppoa löytää. Lupasivat kuitenkin yrittää. Vaikka paketti löytyisikin, niin sitten edestakaisin kuskaukselle pitäisi löytää maksaja. Kuulemma pitäisi neuvotella alkuperäisen lähettäjän kanssa. Ihan kuin TNT Postin Turun konttori ei voisi töppäystään itse korjata..
Nyt ei enää naurata.
TNT Postin Turun konttori oli sitten lähettänyt paketin kaimalleni Iisalmeen! Kaima oli sitten tullut noutamaan pakettia mutta sitten jättänyt ottamatta, kun oli huomannut ettei paketti hänelle kuulu. Nyt paketti on heitetty Turun logistiikkakeskuksessa johonkin palautettavien kasaan, josta sitä ei kuulemma ole helppoa löytää. Lupasivat kuitenkin yrittää. Vaikka paketti löytyisikin, niin sitten edestakaisin kuskaukselle pitäisi löytää maksaja. Kuulemma pitäisi neuvotella alkuperäisen lähettäjän kanssa. Ihan kuin TNT Postin Turun konttori ei voisi töppäystään itse korjata..
Mä kyllä ärähtäisin TNT:lle aika kovaa. Huolintaliikkeet on todella kovia töpeksimään ihan itte, joku lukee lajittelussa vähän väärin, seuraavaa ei kiinnosta jne. Kyllä se sieltä löytyy, kysy vaikka et onko niillä sitten niin paljon eksyneitä paketteja, kun eivät viitsi etsiä sun pakettias? :D En kyllä ole koskaan kuullut, että kenenkään olisi tarvinnut itse maksaa tuollaista. Olen ollu ite duunissa sekä kiitolinjalla että transpointilla. Vähän väliähän noillakin paketit on milloin missäkin hukassa; aikanaan huhujen mukaan tp:llä onnistuivat hävittämään jopa metsätyökoneen. :rolleyes:
Johannes
06.10.2009, 18.36
Olen ollu ite duunissa sekä kiitolinjalla että transpointilla. Vähän väliähän noillakin paketit on milloin missäkin hukassa; aikanaan huhujen mukaan tp:llä onnistuivat hävittämään jopa metsätyökoneen. :rolleyes:
Tuo pitää paikkaansa, 90-luvun lopussa Transpoint hävitti tilaamani 9,5tonnimetrin puutavara-nosturin. Löytyi viikon etsiskelyn jälkeen Joensuusta...:D
Tuo pitää paikkaansa, 90-luvun lopussa Transpoint hävitti tilaamani 9,5tonnimetrin puutavara-nosturin. Löytyi viikon etsiskelyn jälkeen Joensuusta...:D
Ei terve.. :eek: Jotenkin toivoin että toi olis ollu pelkkää legendaa. :) Olvin kaljakuljetuksia kun aloittivat, niin hukkasivat peräkärryllisen bisseä. Ei sitä kumminkaan ollut varastettu, löytyi jäätyneenä viikon päästä pasilan takapihalta.. :D
wanderer
06.10.2009, 20.48
Mä kyllä ärähtäisin TNT:lle aika kovaa. Niin tekisinkin, jos vaan saisin TNT Postin Turun yhteystiedot jostain.
Johannes
07.10.2009, 07.58
Niin tekisinkin, jos vaan saisin TNT Postin Turun yhteystiedot jostain.
Onkohan nämä (http://www.tnt.com/express/fi_fi/site/home/tnt_lyhyesti/yhteystiedot.html) oikeat yhteystiedot?
Ohiampuja
07.10.2009, 10.22
Vähän väliähän noillakin paketit on milloin missäkin hukassa :rolleyes:
Tuo pitää paikkaansa, huolitsijasta riippumatta. Täällä töissä kun tilailen kaikenlaisia varaosia ja tarvikkeita, niin aika paljon työajasta menee kadonneiden tai myöhästyneiden toimitusten selvittelyyn. Ja sitten niiden takia uusiksi menevien aikataulutusten tekemiseen ja vielä loppuasiakkaan rauhoitteluun. :rolleyes:
Aika erikoisesti oli On-onella pakattu keula kiekkopakettiin.. oli Valtsun tiskin takana vähän ahdasta.
Valintatalon aukioloajat voittaa toki postin ja matkahuollon mutta se viikon viivästys kotimaan päässä pitäisi saada poistettua tuosta ketjusta.
wanderer
07.10.2009, 12.18
TNT Postin toimipaikan osoitteen tiedän (Hiidenkatu 9, Turku) mutta puhelinnumeroa ei mistään löydy. Osoitteessa on Googlen mukaan kaikenlaisia firmoja, mutta mitään kuriiripalveluihin viittaavaa en äkkiseltään löytänyt.
No eipä noilla tiedoilla enää erityisemmin mitään tee, kun paketti on tuupattu takaisin jonnekin päin Hollantia. Nyt sitten yritän saada myyjän lähettämään paketin uudestaan.
Aika hyvin vedetty siellä Hiidenkadulla. Poimitaan jostain rekisteristä/hatusta meikäläisen niminen kaveri osoitetietoineen ja puhelinnumeroineen, välittämättä siitä että paketissa lukee aivan eri osoite. Sitten laitetaan paketti menemään sinne satunnaiseen paikkaan. Kun paketti palautuu takaisin väärästä paikasta, niin ei muuta kun palautetaan alkuperäiselle lähettäjälle. Näin se homma toimii, jumankauta.
Ohiampuja
07.10.2009, 14.20
No eipä noilla tiedoilla enää erityisemmin mitään tee, kun paketti on tuupattu takaisin jonnekin päin Hollantia.
Onpas ollut surkea tuuri. Yllättävän vähän on ollut tuon tyyppisiä ongelmia noiden Saksan pukettien kanssa, aika luotettavasti ovat tulleet. Hitaasti ehkä, mutta perille kuitenkin.
Ps. Saldeniltako tilasit?
Aika erikoisesti oli On-onella pakattu keula kiekkopakettiin.. oli Valtsun tiskin takana vähän ahdasta.
Valintatalon aukioloajat voittaa toki postin ja matkahuollon mutta se viikon viivästys kotimaan päässä pitäisi saada poistettua tuosta ketjusta.
Matkahuolto pistää postilla tulemaan saapumisilmoituksen vasta sitten kun paketti on Valintatalossa. Kannattaa kytätä tilauksenseurantaa tai soittaa matkahuoltoon.
Pakettien hakeminen Valitatalosta on hanurista. Joutuu menemään kassajonoon ja sitten kun on oma vuoro, myyjä lähtee harhailemaan jonnekin peräkammariin epämääräiseksi ajaksi.
Uusinnostunut
07.10.2009, 21.42
Valintaladosta sinällään hauska kokemus kun kävin hakemassa fillaria. Nuori tyttö antoi sellaisen maitopurkin kokoisen paketin, johon vielä erehdyin "vitsikkäästi" toteamaan kyseessä olevan ihan oikean fillarin. Sitten tyttö meni sinne takahuoneeseen, aika pitkäksi aikaa. Onneksi löytyi isompikin paketti.
Kyllä taas ottaa pattiin!
TNT postilla Hollannista lähetetty paketti on vastaanotettu jossain epämääräisessä depotissa, jossain epämääräisessä maassa, ja on ollut pari päivää "out for delivery", eikä Matkahuollolla ole mitään hajua missä paketti on. Matkahuollon seuranta ei löydä koodilla mitään. TNT käskee vaan ottamaan yhteyttä Matkahuoltoon.
Ei luulisi olevan näin vaikeaa vuonna 2010. Odottavan aika on todellakin pitkä!
Itse tykkään Suomen postista. Selkeästi käy hakemassa konttorista sen mikä pitää eikä tarvitse ihmetellä.
Täysin idioottimaista näillä jenkkitaustaisilla firmoillla tuo työaikaan tuonti, eihän kukaan rehellinen ihminen ole kotosalla 8-17, enkä esim itse pidä(oikein voikaan) kännykkää silmällä/vastaa siihen päiväsaikana.
Ymmärtäisin nuo jos ilta-aikaan vain toisivat mutta about 10-14, ei ei.
Täysin idioottimaista näillä jenkkitaustaisilla firmoillla tuo työaikaan tuonti, eihän kukaan rehellinen ihminen ole kotosalla 8-17, enkä esim itse pidä(oikein voikaan) kännykkää silmällä/vastaa siihen päiväsaikana.
Työpaikan osoitteeseen tilaaminen on näiden kanssa usein järkiratkaisu. Jos on pyörällä liikenteessä, niin sen paketin voi joku toinen päivä viedä autolla kotiin, jos ei repussa mahdu. Toinen hyvä puoli on että puoliso ei kiinnostu paketeista liikaa ja ala kyselemään hintoja.
Itse tykkään Suomen postista. Selkeästi käy hakemassa konttorista sen mikä pitää eikä tarvitse ihmetellä.
Ymmärtäisin nuo jos ilta-aikaan vain toisivat mutta about 10-14, ei ei.
Tuo sama virka-aika pätee myös joissain euroopanmaissa. Olen asunut Uk:ssa ja oli tosi hankalaa sopia toimitus arkena kun on töissä. Plussaa tulee kyllä että siellä toimii posti ja kuriiriliikkeet myös lauantaisin jolloin yleensä pystyi olemaan vapaalla.
Huono puoli Uk-postissa on että niiden hukkaamisprosentti huitelee siinä 50% kohdalla.:eek: Itse onneksi vältyin tuolta.:D
H. Moilanen
22.04.2010, 17.51
Tiedoksi kaikille muillekin:
DHL:n kuljettamiin paketteihin osoitteenmuutos tuli maksulliseksi. Eli kannattaa suoraa ilmoittaa sellainen osoite, jossa on paikalla arkena virka-aikana. Muussa tapauksessa vaihtoehdoiksi jää maksaa 13€+alv osoitteenmuutoksesta tai noutaa paketti itse lähimmästä DHL:n terminaalista. Aikaisemmin osoittenmuutos oli maksutonta ja joku virkailija soitti aina ennen kuin pakettia yritettiin jakaa.
Anaxagore
09.06.2010, 12.04
Kyllä taas ottaa pattiin!
TNT postilla Hollannista lähetetty paketti on vastaanotettu jossain epämääräisessä depotissa, jossain epämääräisessä maassa, ja on ollut pari päivää "out for delivery", eikä Matkahuollolla ole mitään hajua missä paketti on. Matkahuollon seuranta ei löydä koodilla mitään. TNT käskee vaan ottamaan yhteyttä Matkahuoltoon.
Ei luulisi olevan näin vaikeaa vuonna 2010. Odottavan aika on todellakin pitkä!
Täällä on odoteltu reilut 2 viikkoa sitten lähetettyä TNT postin pakettia, josta ei ole matkahuollolla mitään hajuakaan. Ilmeisesti Hollannista Suomeen valtameren yli hurahtaa helpostikin 2 viikkoa. TNT post ei ole mitenkään tekemisissä Suomen TNT:n kanssa ja he ohjaavat ottamaan yhteyttä lähettäjään tai matkahuoltoon...
Perkele että odottavan aika on pitkä! :mad:
Miks hemmetissä ainoastaan crc antaa valita kuriirin millä toimittaa...
Täysin idioottimaista näillä jenkkitaustaisilla firmoillla tuo työaikaan tuonti, eihän kukaan rehellinen ihminen ole kotosalla 8-17, ...
Kaikenlaisia kusipäisiä kommentteja sitä lukeekin...
Eikö kaupan kassat ole rehellisiä ? Eikö sairaalan henkilökunta ole rehellisiä ? Eikö Tehdastyöntekijät ole rehellisiä ? Eikö vartijat ole rehellisiä ? Eikö poliisit ole rehellisiä ? Jne...
Niistä kaikista löytyy paljon 2- ja 3-vuoroa tekeviä, jotka voivat ollakin kotona päivällä. Hekö ei ole rehellisiä kun ovat yöllä, illalla ja viikonloppuisin töissä ?
------
Postin toiminta taas toimii miten sattuu.
Paketti seisoo viikon postikonttorissa ennen kuin tulee ilmoitus sen saapumisesta. Kun vielä ilman seurantakoodia oleva, niin eipä voi mistään katsoa missä on. Muutama päivä vielä lisää, niin joku olisi lähettänyt takaisin...
Tai sitten kun paketissa selvästi lukee postinumero ja osoite sekä nimi, niin mitä postin lajittelu tekee ?
Joku puusilmä lähettää väärään konttoriin. Jossa välittömästi huomataan tulleen ihan muualle kuin kuuluisi ja lähettävät takaisin, kahdessa tunnissa.
Mitäs tekee lajittelu ? Sama ? puusilmä lähettää uudelleen paketin samaan väärään konttoriin, josta taas heti palautetaan.
Paketti seilaa kaikkiaan neljä (4) ylimääräistä vuorokautta. En luottaisi ollenkaan postin toimintaan, varsinkaan kun laskut tulee välillä kolme (3) viikkoa myöhässä...
Matkahuollon toimitus oli ihan asiallinen, nopea ja tekstiviesti saapumisesta. Tavara piti noutaa jostain ihme ydinlaskeumasuojan ilmastointikuiluun rakennetusta salabunkkerista (jonne pääsee Narinkkatorilta) mutta muuten ihan positiivinen kokemus postiin verrattuna. Tosin täytyy sanoa että USPS:ään verrattuna posti kulkee täällä aika mallikkaasti. En kuitenkaan suostu vapaaehtoisesti kyseisessä laitoksessa asioimaan ennenkuin nykyinen "nimi" vaihtuu johonkin järkevään.
H. Moilanen
12.06.2010, 09.47
Matkahuollon toimitus oli ihan asiallinen, nopea ja tekstiviesti saapumisesta...
Paitsi Tampereella. Tampereen toimipisteeseen ei pääse puhelimella, tavara ei yleensä lähde seuraavalla mahdollisella bussivuorolla ja tekstariakin saa odotella välillä päiviä.
Kyseisen paikan joku pomo avoimesti ja suoraan joskus kertoi, että he tekevät sen minkä ehtivät sillä miehityksellä ja lisää porukkaa ei oteta töihin. Ilmeisesti nämä Matkahuollon omatkin pisteet ovat yrittäjävetoisia.
No johan UPS taas yllätti. Tilasin briteistä tavaraa 15 kesäkuuta. Olen nyt ollut poissa kotoa tasan viikon, ja frendi kävi postit katsomassa. Oli tullut UPS:ltä kortti että ovat yrittäneet toimittaa pakettia 21 päivä. Paketissa oli tieto, että lähtee takaisin britteihin 30 päivä kesäkuuta jos vastaanottajaa ei tavoiteta.
Olisi kiva jos nuo edes soittaisivat että alaovi on lukossa, voitko tulla avaamaan. Ei mitään yhteydenottoa, kortti tullut heiltä aikaisintaan 25 kesäkuuta, joten olisihan tuossa ollut 5 päivää aikaa ottaa heihin yhteyttä.
Laitoin brittifirmaan postia että lähettäisivät tuon takaisin. saapa nähdä miten käy ja joutuuko jotakin maksamaan.
Huomenna pitää soitella UPSille SUOMENkieliselle virkailijalle ja raivota.
Jep. FedEx:llä kaikinpuolin ensiluokkaista toimintaa. Jos tavara on tullattavaa, soittavat ennen kuin paketti on edes maassa. Kerrot niille VISA:n numeron ja lähetät sähköpostilla kuitin ostoksista, höyläävät tullimaksut kortilta ilman mitään lisäveloitusta ja tavara saapuu viiveettä tilaajalle. Jälkikäteen tulee vielä postitse kotiin paperikuitti tullauksesta.
FedExin toimituksetkaan eivät aina oikein toimi:
Paketti on tulossa Saksasta FedExillä. Lähti liikkeelle keskiviikkona ja saapui Vantaalle torstaina aamupäivällä. Toimitusta kotiin on kuitenkin turha odotella moneen päivään, koska paketti on lähetetty "liian halvalla" toimitustavalla: paketti otetaan jakeluun ensi viikon alussa eli 4-5 päivää Suomeen saapumisen jälkeen; väliin osuva viikonloppu tosin pidentää osaltaan tuota aikaa. Tällä hetkellä pakettini siis odottelee FedExin hyllyssä statuksella "Package not due for delivery".
magnuken
28.10.2010, 14.05
Jos suinkin mahdollista olen tilaillut tavaraa ihan normipostin välityksellä. Esim. Saksasta tämä onnistuu usein ja vieläpä joidenkin liikkeiden kohdalla postiennakkonakin.
Tuosta on se hyöty, että voin hakea tavaran ihan oman aikataulun mukaan paikallisesta Sivasta samalla kun haen maidot ym. murkinat, siis vaikkapa myöhään illalla tai viikonloppuisin.
Välistä joutuu toki käyttää esim. DHL:ää kun kauppiaalla ei muuta ole tarjolla. Tuo DHL on mielestäni todella hankala kun toimittavat vain arkisin virka-aikaan eivätkä mitään soittele tai pysty tarkempaa toimitusaikaa kertomaan.
Herätetäämpäs tällästä vanhaa aihetta kun itse painin suuren ja mahtavan Itellan töppäilyjen takia. Planet X: ltä pitäisi olla tulossa kaksi kollia, jotka on torstaina olleet Helsingissä. Toinen paketti löytyi jo oman kylän postikonttorista. Minkäännäköistä saapumisilmoitusta tästä ei ole kuitenkaan tullut. Toinen paketti löytyi ihan vahingossa täysin eri kaupungista. Nyt ne selvittää, että miten paketin saisi mulle. Paljon parjattu Hollannin posti eli TNT Post toimi kyllä ihan mallikkaasti siihen asti kun tavarat on luovutettu Itellalle. Mites muilla kansainväliset kuriirifirmat on viimeaikoina toimineet?
Moi!
Tämä on aika wanha topikki, mutta taas ajankohtainen, kun pitäisi siirtää fillari Pohjanmaalta tänne Helsinkiin. Mikä on tällä hetkellä järkevin ratkaisu toimittaa pyörä Suomessa? Ainakin Matkahuolto (http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille/usein_kysyttya/#POLKUPYORA) ja Posti (http://www.posti.fi/postipalvelee/tyokalut/kirjepakettilaskuri/index.html) tarjoavat kohtuuhintaista palvelua, mutta onko teillä kokemuksia kumpaa kannattaa käyttää?
Tänks.
Ainakin Matkahuolto (http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille/usein_kysyttya/#POLKUPYORA) ja Posti (http://www.posti.fi/postipalvelee/tyokalut/kirjepakettilaskuri/index.html) tarjoavat kohtuuhintaista palvelua, mutta onko teillä kokemuksia kumpaa kannattaa käyttää?
Matkahuollossa pyörä tulee haluttaessa kokonaisena purkamatta, Postin kautta jos lähetät täytyy pyörä saada pakattua tarpeeksi pieneen laatikkoon (osina). Posti tuskin kuskaa kokonaisia pyöriä?
Yksi tapa katsoa paikallinen rahtari ja soitat niille ja kysyt onko keikkaa Helsinkiin ja sopisko yksi fillari tavaroiden joukkoon rekan sisään? Aikoinaan sain jopa kokonaisen muuttokuorman tuotua suomen läpi teräsrullien välissä järkihintaan.
ari_kroolaa
14.11.2014, 09.36
Minulla oli muutama vuosi sitten kauhun paikka Helsingin Sturenkadun Valintatalossa.
Paketti tuli Hermes-firman kuljetuksella Saksasta, sitten Suomen matkahuoltoon, josta lähi-Valintataloon.
Nimeni oli aivan päin persettä (useampi vika kuin yksi kirjain) paketin päällä.
Yhteystietojani ei ollut tullut koneellisesti tilauksesta vaan ne oli jostain syystä ikäänkuin kirjoitettu uudellen pakettikorttiin.
Kaupassa nuori nöösi meinasi olla antamatta pakettia, koska heillä ei ole sellaisella nimellä kuin minun nimeni mitään pakettia.
Nimi oli todella outo, ei kyllä kuulostanut minkään tunnetun kielen nimeltä.
Sitten löytyi yksi sopiva paketti, jota en meinannut saada ulos. Oli tosi lähellä, että paketti olisi palautettu Saksaan.
En muista, oliko minulla mitään koodeja paketista mukana, edes tilausta paperilla, ainakin ajokortin näytin. Seurantahan näkyy vasta jälkeenpäin, kun saa vieraan pakettikoodin nähtäväksi kun paketin on jo saanut haltuunsa.
Tämä oli todella amatöörimäistä touhua, koska palvelu Valintatalossa pakettien jakopisteenä taisi olla aika uusi asia.
On kyllä postin palvelut suoranaista vittuilua. Tilasin siis pyörän saksasta. Otin yhteyttä postin asiakaspalveluun että soittavatko kuskit ennen toimitusta (olen toissä 10min matkan päässä): Eivät soita. No voiko osoitteen kääntää työpaikalle: No ei voi.
Saa mennäkin nurin tömmönen paskapalvelu. Oisin voinut maksaakin heille siitä että vaikka soittasivat mutta ei. Otin sitten lomapäivän töistä. Huomenna päivystetään. Jos ei postipate käy ovella vaan paketti vaan ilmestyy postiin, niin nostan haloon. Vittuako myyvät kotiinkuljetusta millä ei tee yhtään mitään. Ei kukaan voi päivystää monta päivää kotona jos se postipate nyt jaksas tuoda paketin. Vuonna 2016 kun meillä on ääpshit, wifit ja digit jokapuolella. Ei voi ymmärtää.
Kaljaa lähikaupasta sen kunniaks.:D Voi sitten manata postin palveluita krapulassa sille postipatelle.
Jani Mahonen
21.04.2016, 16.47
Rennon tyylikkäästi DHL + CRC - yhdistelmä. Eilen tilasin, aamulla hesassa, huomenna jkl:ssä. Helppoa ja hauskaa.
On kyllä postin palvelut suoranaista vittuilua. Tilasin siis pyörän saksasta. Otin yhteyttä postin asiakaspalveluun että soittavatko kuskit ennen toimitusta (olen toissä 10min matkan päässä): Eivät soita. No voiko osoitteen kääntää työpaikalle: No ei voi.
Saa mennäkin nurin tömmönen paskapalvelu. Oisin voinut maksaakin heille siitä että vaikka soittasivat mutta ei. Otin sitten lomapäivän töistä. Huomenna päivystetään. Jos ei postipate käy ovella vaan paketti vaan ilmestyy postiin, niin nostan haloon. Vittuako myyvät kotiinkuljetusta millä ei tee yhtään mitään. Ei kukaan voi päivystää monta päivää kotona jos se postipate nyt jaksas tuoda paketin. Vuonna 2016 kun meillä on ääpshit, wifit ja digit jokapuolella. Ei voi ymmärtää.
Voit tappaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja pyytää postipatea leikkaamaan nurtsin siinä samalla.
Aivan persiistä tuo "ei osata/voida/pystytä soittaa" mutta silti on kaikenlaiset elektroniikkahärpäkkeet jotta status saadaan päivitettyä minuutin sisällä paketin kuittauksesta.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Kaljaa lähikaupasta sen kunniaks.:D Voi sitten manata postin palveluita krapulassa sille postipatelle.
Muistaakseni kerroin jo aiemmin, että tilaa työpaikalle. Minä kyllä ymmärrän, ettei jokaisesta paketista soitella asiakkaalle. Ei mahda paljoa posti saada rahaa kiinanpaketin lähijakelusta.
JohannesP
22.04.2016, 08.47
Eipä ainakaan itellä viimeks vuosi sit Postin kotiinkuljetus tuonut pyörää kotio vaikka siitä oli erikseen maksettu. Tuli vaan seurantaan viesti, että yritetty toimittaa ja paketti meni lähipostiin. Olin kuitenkin kotona kyttäämässä ja päivittelemässä seurantaa. Kyllä sillon vitutti hakea sitä hehtaarin kokoista pakettia ja palautetta laitoin asiakaspalveluun ilman minkäänlaista vastausta/pahoittelua. Olisi pitänyt maksaa vielä uudestaan kotiinkuljetus jos olisi halunnut uuden toimituksen.
Ei kyllä yhtään harmita, että posti leikkaa palveluita kun palvelun taso on tämä.
Muistaakseni kerroin jo aiemmin, että tilaa työpaikalle. Minä kyllä ymmärrän, ettei jokaisesta paketista soitella asiakkaalle. Ei mahda paljoa posti saada rahaa kiinanpaketin lähijakelusta.
Toisaalta kumpikohan säästäisi enemmän, minuutin soitto vai turha 20min ajelu kun kukaan ei ole kotona? Näin varsinkin kun yritetään toimituksia päiväsaikaan kotiosoitteisiin.
Niihän sie sanoit. Ongelma on vaan kun työpäivä saattaa loppua jo klo 14 ja minun mäihällä ne toimittelesivat silloin kuitenkin. Ja kyllä ne soitti pesukonetta tuodessa, en tiiä oliko sitten joku kalliimpi kuljetus.
Ihme on ettei voi edes rahalla "päivittää" toimitusta. Tai laittaa toivottua toimitus-aikaa/paikkaa. Ei tarviis ees soittaa kun samalla kun klikkaavat että nyt lähtee tämä toimitukseen tulisi vaikka viesti puhelimeen että nyt lähti toimitukseen. Tai johonkin ääpsiin. Tai edes seurantaan.
Noo, nyt päivystetään :D
E: Hyvä pointti tuossa yllä Hippo04:llä
Toisaalta kumpikohan säästäisi enemmän, minuutin soitto vai turha 20min ajelu kun kukaan ei ole kotona? Näin varsinkin kun yritetään toimituksia päiväsaikaan kotiosoitteisiin.
Luulen, että paketit lastataan muun postin mukaan jakelukeskuksella. Jos asiakas ei ole kotona, niin paketti jätetään lähipostiin, eli ärrälle.
Luulen, että paketit lastataan muun postin mukaan jakelukeskuksella. Jos asiakas ei ole kotona, niin paketti jätetään lähipostiin, eli ärrälle.
Paitsi esim UPSilla ja DHL kuriiripalvelulla. UPS on kaikkein kököin, en edes tiedä mitä paketille tapahtuu jos toimitus ei onnistu kahden yrityksen jälkeen. DHL kuriirilla tulee sentään nykyisin tekstiviesti muutaman toimitusvaihtoehdon kera. DHL postiversiolla taas vievät lähipostiin.
alteregoni
22.04.2016, 16.49
Tämä Schenkerin (http://www.logistics.dbschenker.fi/log-fi-fi/tuotteet_ja_palvelut/maakuljetukset/noutopiste.html) palvelu on kanssa älyttömän nopea. Yleensä seuraavana päivänä ollut Ärrältä noudettavissa. Tämä tosin toisenlaista tavaraa tilatessa Suomesta. En tiedä onko yhdelläkään kotimaan fillari nettikaupalla ko. palvelua käytössä.
Välttäkää Postnordia (http://www.postnord.fi/) kuin ruttoa.
Uskomattoman tökeröä palvelua, vastuunpakoilua ja toistuvaa töppäilyä.
En nyt tässä jaksa selventää tässä enempää koska avauduin aiheesta toisessa langassa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50347-www-bikester-fi-kokemuksia/page2) jo aiemmin.
Paketti tuli kotio niinkuin pitikin. Samalla tuli huomattua että näkyy seurannassa kun paketti otetaan kuljetukseen(eli kun se kuski scannaa paketin ja siirtää autoon). Tästä n.tunti oli ovella.
JohannesP
23.04.2016, 12.08
Oma paketti rekisteröity ja lajiteltu 21.4. Tampereella, mutta silti eivät ole saaneet toimitettua Amurin Salen Smartpostiin. Varmaan johtuu siitä, että smartposti on ollut täynnä isoja paketteja. Tohonkin kun saisivat jonkun sellaisen systeemin millä kysyttäis asiakkaalta samantien lupaa toimittaa lähipostiin eivätkä panttais pakettia jossakin terminaalissa. Esimerkiksi tekstarilla kysely mihin voisi vastata jolloin paketin saisi toimittaa lähipostiin tai sit nettilinkki.
Silläkin on merkitystä asuuko kaupunkialueella, missä päiväposti jaetaan jalkasin vai jaetaanko posti autolla laatikoihin. Jos kävellen/pyörällä niin eihän se voi kantaa paketteja mukana eli jaetaan vaan ne mitkä sopii laatikkoon/luukusta sisään (poikkeuksia on, jos mahtuu kantokyytiin niin sit ovipaketitkin, mutta kun samalla jakajalla satoja osoitteita niin eipä paljoa mahdu). Ovelle-paketit sitten erikseen autolla. Autolla jos kaikki jaetaan niin kotiin tulevatkin on mukana samassa kuormassa koska mahtuu kyytiin. Itselle jaetaan autolla niin kuukaus sitten, kun uuden pyörän ostin niin näinpä vaan soitti jakaja aamulla ennen reitille lähtöään olenko kotona vastaan ottamassa. Mutta yhteistä se, että Ovelle pakettien toimituksesta on jakajan sovittava etukäteen. Jos näin ei tee vaan käyny ilman sopimista ovella niin voi vaatia uudelleen toimituksen sovitusti ilman eri maksua, mutta ainahan se sitten menee toiselle päivälle, kun ei ne jakavat ole töissä 24/7. T: ex-postinjakaja :D
Aleksius
25.04.2016, 09.17
Mikä tahansa, joka päätyy tavalliseen postiin tai pakettiautomaattiin. DHL pakettiautomaattikin käy. Saksasta tulee tilattua ja erikseen pyydettyäkin, että lähettäkää sillä halvimmalla DHL:llä. Tulee lähes aina viikossa lähipostiin.
Töihin tuovat lähetit ongelmitta paketit ei siinä mutta silti vituttaa kuinka mahdotonta on tuoda kotiin tai edes soittaa ollaanko kotona.. Kuinka moneen kerrostaloasuntoon pääsee edes postilaatikolle jättämään lappua, että yritetty toimittaa.
JohannesP
25.04.2016, 13.18
Wigglen paketista tuli saapumisilmoitus postin mukana että paketti noudettavissa 25.4. klo 12. Lapussa kuulemma väärä päivämäärä ja saapuukin vasta huomenna kun ei millään löytyny postin hyllystä.
Smartpostin paketti vieläkin terminaalissa. Kattoo tulisko se sentään tänään perille vai vieläkö on automaatti täynnä.
Hieman rupee tää postin kanssa asiointi rassaan. :D miks tää tuppaa oleen vaikeeta joka toisen paketin kanssa kun aina jostakin syystä paketit myöhässä. Ikävä DHL:n kuriiripalvelua.
En yleensä käytä energiaani tällaiseen, mutta nyt on kolmen paketin perusteella pakko olla Postnordista samaa mieltä: välttäkää.
Ongelmana välttelyssä on kuitenkin Postnordin alihankkijuus, eli pitää tarkasti selvittää kuka paketin toimittaa lähettäjälle.
Kolme pakettia siis:
1. Jonotin asiakaspalveluun puoli tuntia (sic) koska automaattiviestitse sovittu aika ei onnistunutkaan. Sovittiin uusi aika, ja että jättäisin valtakirjan ovelle. Kävin ihan erikseen viemässä Espooseen valtakirjan (koska asun joka toinen viikko toisaalla). Pakettia ei toimitettu. Lähetin postia asiakaspalvelun johtajalle ym., ja sain sitten paketin myöhemmin.
2. Paketti kesäosoitteeseen Parikkalaan, palautui lähettäjälle ilman näkyvää toimitusyritystä tai yhteydenottoa. Äitini asuu ko. osoitteessa ja on melkein aina kotona.
3. Tämä viimeisin on kesken, Bike24:stä. En hölmö ymmärtänyt että paketti päätyy taas Postnordille... sovittiin automaattiviestin kautta toimitusajaksi tiistai-iltana (tänään). Sain nyt päivällä viestin, jonka mukaan paketin toimitus on epäonnistunut ja toivottiin yhteydenottoa asiakaspalveluun. Jonotettuani (aika nopea, ehkä 5–10 min, mutta tämän jälkeen piti osata 2–3 minuuttia kuunnella vastauksen odotteluääntä sulkematta puhelinta) selvisi että pakettia oli yritetty eilen toimittaa, ei tiedetä miksi. Tänään illalla yrittävät uudelleen, ehkä, toivottavasti...
Peter Forsberg
01.09.2017, 00.26
Epäsosiaaliset nörtit eivät uskalla avata ovea Postnordin lähetille, jos siellä on vaikka Jehovan todistajia tai vihainen alakerran naapuri? Postnord on ainakin itselle tuonut paketit ovelle onnistuneesti tähän asti. Toimin itse näin. 1. Ovikello soi. 2. Avaan oven. 3. Tervehdin lähettiä. ( Myönnän. Paha kohta epäsosiaalisille nörteille. ) 4. Otan ja kuittaan paketin 5. Suljen oven. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Epäsosiaaliset nörtit eivät uskalla avata ovea Postnordin lähetille, jos siellä on vaikka Jehovan todistajia tai vihainen alakerran naapuri? Postnord on ainakin itselle tuonut paketit ovelle onnistuneesti tähän asti. Toimin itse näin. 1. Ovikello soi. 2. Avaan oven. 3. Tervehdin lähettiä. ( Myönnän. Paha kohta epäsosiaalisille nörteille. ) 4. Otan ja kuittaan paketin 5. Suljen oven. Mikä tässä on niin vaikeaa?Tässä on se virhe, että Postnordin lähetti ei soita ovikelloa.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.