Näytä tavallinen näkymä : Continental Race King
Olen ajanut noin kuukauden verran Race King 2.2 World Cup renkailla. Tässä kokemuksia vajaan tuhannnen kilometrin edestä.
Renkaassa on todella iso ilmatila(sallii pienemmät paineet). Se on pulleampi kuin esim. Nobby Nic 2.25, kun vertasin niitä samalla vanteella(717). Rengas rullaa aika mukavasti ja pito on todella hyvä. Kävin eilen ajamassa polkuja jäykkäperäsellä ja huomattavasti parempi tuntuma alustaan ja pito kuin aikemmin alla olleilla Racing Ralpheilla. Tiedä sitten mikä renkaan pito märällä kelillä esim. juurakoissa yms. Kumiseos kun on aika pehmeää niin tuskin kestää mitään hurjia määriä kilometrejä. En tiedä kuinka lähellä paino on ilmoitettua 460g, kun en päässyt punnitsemaan. Tähän astiset kokemukset ovat sen verran positiiviset, että taidan tilata toisen parin renkaita varaston hyllylle :)
Millasia kokemuksia muilla on?
Hyvät renkaat ovat olleet. Todella hyvät :D
Hyvältä näyttävät varastossa. Ehkä pian jo alle...
MTBVespa
23.04.2008, 11.47
onko kellään vertailu tuntumaan kontinentaalin 2.2 race kingin ja 2.1 speed kingin supersonic versioiden välillä? mul on ajoa kuivas kangasmaastos ja välil maantie lenkkejä.. toi speed ois ainaki kevyempi mut jotenki kuvio näyttää et rullaako yhtä hyvin kovas maastos ku race king?
Molemmat löytyy. Speedissä on ehkä vähän kovempi ääni ja tärinä mutta yllätävän hyvin sekin rullaa vaikka on karkeampi kuin Race. Vastapainona voisin heittää, että kuluu melko nopeaa takana.
H. Moilanen
23.04.2008, 21.58
Ei kumpaistakaan, tai muutakaan supersonic-rengasta maantielenkkeilyyn. Kuluvat loppuun todella nopeasti. Tavallinen (tai protection)-mallikaan ei tahdo kestää täyttä tonnia maantieajelua.
Heikkoveikko
25.04.2008, 11.27
SpeedKing 2.3 supersonic:it eilen ensimmäisen kerran kokeilussa. Kevyet ovat - punnitsin vain toisen renkaista ja se painoi 425 g. Mukaville tuntuivat kaikin puolin ja ilmatilaa on niin, että piisaa, mutta mutta... 45 min ajalun jälkeen ensimmäinen rengasrikko - toivotaan, että oli vain huonoa säkää eikä merkki siitä, että keveydentavoittelussa on menty liiallisuuksiin kestävyyden kustannuksella. Olen edelleen kuitenkin toiveikas, koska olen käyttänyt Explorer supersonic:ja pitkään ilman suurempia ongelmia - ne tosin olivat painoltaan aina sitä 450 luokkaa ja ilmatila kuitenkin hieman pienempi kuin näissä nyt alla olevissa.
wanderer
25.04.2008, 11.43
SpeedKing 2.3 supersonic:it eilen ensimmäisen kerran kokeilussa.Renkaan runko on erittäin joustava, joten painetta pitää laittaa reilusti snakebitejen varalta. Rengas toimii kuitenkin täydellisesti vielä 45-50 psi paineilla.
Heikkoveikko
25.04.2008, 23.03
Joo pitää kokeilla Speedkingiä seuraavaksi vähän kovemmilla paineilla.
Mie olen ajanut 3.8-4 barin paineilla. Race- ja Speed kingit on noilla paineilla toiminut hyvin, mulla ainakin.
p.s. Eilen vein illalla fillarin talliin ja huomasin reiän takarenkaassa keskellä kuvioa, Speed kingissä.
EDIT: Race King tuntuu toimivan myös 3.5 barin paineilla. Tulipa tänään kokeiltua, kun piti vaihtaa Speedit pois ja laittaa Racet tilalle.
Mie olen ajanut 3.8-4 barin paineilla. Race- ja Speed kingit on noilla paineilla toiminut hyvin, mulla ainakin...Pudota paineet puoleen ja sitten voit sanoa renkaan toimivan.Täysjuustopyörässä alle 2 bar paineilla 2.3" speedkingissä on tuo käärmeenpureman vaara ja kun mennään yli 2.5 barin paineen, niin rengas lakkaa olemasta "kiva ajaa". Vuosi sitten Lohjan kakkosnelosessa testasin Speedkingejä usimmilla paineilla ja päädyin 2.0...2.3 barin olevan tuolle gummille paras ja turvallisin käyttöpaine helpossa maastossa.
paineen pudottaminen on riskaapelia, ja jos ei polulla meinaa pystyssä pysyä märällä kelillä 3bar paineilla niin se on kyllä ajotaidosta kiinni eikä rengaspaineista...
paineen pudottaminen on riskaapelia, ja jos ei polulla meinaa pystyssä pysyä märällä kelillä 3,5bar paineilla niin se on kyllä ajotaidosta kiinni eikä rengaspaineista...Äläpäs znoodi sotke käärmejaskan renkaspaineita tähän topikkiin, täällä puhutaan (kai) ihan oikeista maastopyöristä :p
Äläpäs znoodi sotke käärmejaskan renkaspaineita tähän topikkiin, täällä puhutaan (kai) ihan oikeista maastopyöristä :p
kyllä mä ajan joka kelillä 3bar paineilla ihan maastopyörälläkin, turhaa se on käärmeenpureman pelossa alentaa paineita
(ps, jaskalla ajan 5-6bar paineilla)
edit: tietty jos käyttää litkuja tai ajaa jollain dh-sisäkumilla niin se on sit eri asia
Eka testilenkki alla. Edessä 2.0 ja takana 2.5 bar. Rullaa todella hyvin. Leveyden ansiosta rullaa mukavasti myös vähän juurakkoisemmassa/kivikkoisesssa maastossa. Pito noilla paineilla hyvä, eikä tuntunut siltä että olisi ollut vaaraa käärmeenpuremasta, vaikka välillä paukutettiin kivikkoiseen alamäkeen todella kovaa. Perstuntuman mukaan takarenkaan painetta voisi pudottaa varmaan ainakin puolisen baaria. Edestäkin voisi hieman koittaa vähentää ja katsoa kuinka käytös muuttuu.
H. Moilanen
03.05.2008, 14.30
Kirkkoharjun kivikoita ja juurakoita tuli tänään KilpaKunkuilla ajeltua. Lähdin alkuun kahden barin paineilla, mutta reissulla laskin kahteen kertaan molemmista päistä ilmaa pois. Paineet jotain 1.5-1.7 bar. Ei pelkoakaan käärmeen puremista. Rengas rullaa kivasti, sillä pärjää juurakossakin kivasti. Ei kuitenkaan paras valinta Kirkkoharjun pohjoisrinteen juurakkoisiin ja jyrkkiin nousuihin. Hyvä valinta esim. Kangasala 24h-tyyppiselle reitille, ainakin kuivaan keliin.
Ketjukeke
03.05.2008, 14.41
SpeedKing 2.3 supersonic:it eilen ensimmäisen kerran kokeilussa. Kevyet ovat - punnitsin vain toisen renkaista ja se painoi 425 g. Mukaville tuntuivat kaikin puolin ja ilmatilaa on niin, että piisaa, mutta mutta... 45 min ajalun jälkeen ensimmäinen rengasrikko - toivotaan, että oli vain huonoa säkää eikä merkki siitä, että keveydentavoittelussa on menty liiallisuuksiin kestävyyden kustannuksella. Olen edelleen kuitenkin toiveikas, koska olen käyttänyt Explorer supersonic:ja pitkään ilman suurempia ongelmia - ne tosin olivat painoltaan aina sitä 450 luokkaa ja ilmatila kuitenkin hieman pienempi kuin näissä nyt alla olevissa.
Itselläni Michelinin "Hard terrain" joka lienee suht samanlainen rengas? Rullaa kovalla alustalla sekä kovassa ja kuivassa maastossa hyvin. Myös pistosuojattu, en ole ilmoja saanut pihalle vielä kertaakaan.
Pito märällä esim. mudassa huonompi ja sekä noustessa pehmeä hiekkaista mäkeä ylös.
Ei ole tarvinnut paikkailla se on plussaa.
Joku kirj. aiemmin Supersonic mallinimellä varustetusta renkaasta ja sen kulumisesta. Muistaakseni luin jostain esitteestä että, Supersonic on tehty kilpailukäyttöön tyylliin renkaat per kisa eli siinä saattaa olla syy kulumiseen. Tietääkö joku muu?
H. Moilanen
03.05.2008, 16.49
Joku kirj. aiemmin Supersonic mallinimellä varustetusta renkaasta ja sen kulumisesta. Muistaakseni luin jostain esitteestä että, Supersonic on tehty kilpailukäyttöön tyylliin renkaat per kisa eli siinä saattaa olla syy kulumiseen. Tietääkö joku muu?
Näin ne on alkujaan suunniteltu. Kyllä nuo nykyiset Black Chili Compound Supersonicit kestää maastolenkkeilyä varsin hyvin, mutta asfalttia eivät siedä juuri lainkaan.
Kopteri Kaarlo
06.05.2008, 13.27
Olen ajanut noin kuukauden verran Race King 2.2 World Cup renkailla. Kävin eilen ajamassa polkuja jäykkäperäsellä ja huomattavasti parempi tuntuma alustaan ja pito kuin aikemmin alla olleilla Racing Ralpheilla.
Millasia kokemuksia muilla on?
Oliko alla jo uudet "ralliranet"vai malli 2007?
Jos sinulla kokemusta näistä miltäpä tuntu?
pööräilijä
26.05.2009, 15.25
lueskelin tossa vanhoja fillarilehtiä ja huomasin 07/2008 lehdessä jutun interbikesta, siinä oli valkonen santacruz blur lt jossa oli valkoset race kingit:D ja taustalla oli valkokylkisiä mustalla pinnalla olevia kumeja kii, elikkä onks nää tälläsiä huomionherätys malleja vai voiko näitä oikeesti saada jostain:seko:? ideastani maasturi valkosilla renkailla:rolleyes: ei oo saanu kauheita kehuja lähipiirissä mutta olis se kyllä vaan kaunista.
Nämä on postattu jo aiemminkin viimekesänä, mutta kuvassa race king 2,2 ss ja 200km. Vein takuuseen ja otin tilalle mk 2.2. Rengas on tehty johonkin pururadalla/tiellä ajamiseen, yhtään teknisemmissä paikoissa se on onnettoman heikko. Ehkä protection-versio on paras racekingeistä.
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/race1.jpg
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/race2.jpg
Nämä on postattu jo aiemminkin viimekesänä, mutta kuvassa race king 2,2 ss ja 200km. Vein takuuseen ja otin tilalle mk 2.2. Rengas on tehty johonkin pururadalla/tiellä ajamiseen, yhtään teknisemmissä paikoissa se on onnettoman heikko. Ehkä protection-versio on paras racekingeistä.
Ajattelin aluksi, että znood on vain paukuttanut jotain Birgittan polkua... Mutta kun minunkin ajossa Race King antautuu noin 300km matkalla, niin en voi suositella.
Ei noita turhaan Race Kingeiksi kutsuta?
Ajattelin silti tommoset hommata, kun mun ajossa 300km kestää kummiskin lähes pari vuotta.
Ei noita turhaan Race Kingeiksi kutsuta?
Ajattelin silti tommoset hommata, kun mun ajossa 300km kestää kummiskin lähes pari vuotta.
Onhan nuo aika jännät renkaat ajaa; Ajotuntuma muuttuu vähän kuin euroautosta jenkkiin siirtyisi. Ja luulisi niiden kestävän, jos pelkkiä pururatoja ajaa. Mutta ei siis kivikkoon, eikä painavan kuskin alle. Znood ja minä taidetaan olla hieman ajokoiraa painavampia. Minä ainakin.
Meinasin hommata tuollaiset mutta ostinkin MK 2.4" Supersonicit.
Sama ilmatila ja mukavuus, parempi pito ja kestävyys, sekä reunanappulat jotka suojaavat ohuita reunoja edes hieman.
Oikeassa maastossa rullaavuudessa tuskin isoa eroa, mutta eihän maastopyörällä muualla ajetakaan. ;)
perttime
28.05.2009, 10.49
MK 2.4" Supersonicit tuntuisi tosiaan kestävän polkuajoa, vaikkei kuski ole keijukainen ja joku kivikin tuolla metsissä on. Asfaltilla ne ei ole hirmu hauskat.
Sakari Kyrö
28.05.2009, 11.28
No niin...
On aika erottaa jyvät akanoista. Schwalben Racing Ralph EVO ja Contin Race King 2.2 herättää samanlaista kiihkoa kuin joku BMW vs. Volkswagen keskustelu.
Racing Ralph EVO 2.1 Tubeless ovat olleet maasturissa noin 200km maastoajon aikana. Tähän menneessä renkaat ovat ehdottomat suosikit täällä kuivassa/pölyisessä/terävien kivien maastossa.
Nyt on sitten Race King 2.2 Tubeless odottamassa asennusta. Iloinen yllätys oli että molempien renkaiden paino oli vain 600g, vaikka ilmoitettu paino on 700g.
Race Kingiä on hehkutettu niin paljon että saa nähdä vastaako korkealle asetettuja odotuksia...
MK 2.4" Supersonicit tuntuisi tosiaan kestävän polkuajoa, vaikkei kuski ole keijukainen ja joku kivikin tuolla metsissä on. Asfaltilla ne ei ole hirmu hauskat.
Mountain King 2.4" on huippu talvirengas. Kesäkelillä se on ihan OK eturenkaana, mutta takarenkaaksi en sitä laittaisi. Kun antaa vähän voimaa polkimille, alkaa nappulat vääntyä ja hienot äänet lähtee, mutta pyörä ei. Lisäksi pienillä paineilla ajettaessa kankaat tulee näkyviin keskinappuloiden välistä kohtuullisen pienillä kilometreillä. Toistaiseksi siitä on ollut vain kosmeettista haittaa.
Ja mitähän seuraavaksi tilaisin? Racing Ralphit menee alle taas kesäkuussa, mutta siihen saakka yritän säästellä niitä. "Tahko juu nou". Kakkoskiekoille voisi jotain muuta, kuin supersoniccia hommata ihan testimielessä ja uudet ykköskiekotkin polttelee haaveissa, jolloin myös niille tarvitsisi renkaat saada. Racing Ralpheja voisi tieysti toisen kierroksen ostaa. Maxxis renkaitakin voisi kokeilla, esim Larssen TT 2.35" koossa litkuilla. Tai sitten turvallisesti Nobby Nic:iä.
Mutta siis en ihastunut Race Kingeihin. En ajotuntumaan, enkä kestoon. Rullaus on OK ja pito muualla, kuin märillä juurilla myös OK.
Sakari Kyrö
29.05.2009, 17.03
No niin... Race Kingit asennettu, ja pyörä 100 grammaa painavampi. Ensi keskiviikkona ensimmäinen kunnon lenkki.
Sakari Kyrö
03.06.2009, 22.10
No niin... Race Kingit asennettu, ja pyörä 100 grammaa painavampi. Ensi keskiviikkona ensimmäinen kunnon lenkki.
Testilenkki ajettu.
Alustana kuivaa, kovaa, kivistä, ja paikoittain pehmeä kerros soraa ja hiekkaa. Näin ollen märkäpitoa en päässyt kokeilemaan ollenkaan.
http://lh6.ggpht.com/_pZyApoWSbig/Siaur--kdBI/AAAAAAAAEoo/0VHqxt4A9-A/s400/DSC07303.JPG
Yksi asia on selvä... Racing Ralph EVO 2.1 ja Race King 2.2 Tubeless ovat kaksi hyvin erilaista rengasta.
Kesti tunnin verran ennen kuin alkoi tottumaan Race Kingien käyttäytymiseen ja oppimaan miten niistä saa parhaiten ilon irti.
Ennen testilenkkiä odotukset olivat korkealla etenkin seuraavien seikkojen osalta:
- Iskunvaimennus: Jäykkäperäisessä pyörässä isolla ilmatilavuudella
varustetut renkaat tuovat kivasti lisämukavuutta.
--> Rengas lunasti tältä osin erittäin hyvin odotukset. Satulasta pystyi ajamaan kivikkoisia polkuja ihan hyvin, ja ero kaverin pyörään (Rocky Mountain täpäri Fox RP23 iskarilla ja Maxxis Crossmark renkailla) oli epätasaisilla pätkillä yllättävän pieni. Luonnollisesti rengas ilman mitään paluuvaimennusteknologiaa ei ole yhtä tehokas epätasaisuuksien nielijä kuin Foxin iskari, mutta tarpeeksi mukava jotta iskunvaimennusta ei erikseen kaivannut.
- Pito: Luonnollisesti renkaan tärkein ominaisuus. Olin lukenut mtbr.com foorumeilta pitkät pätkät siitä miten pito oli toisesta maailmasta. Odotukset olivat näin ollen todella korkealla. Olin myös lukenut että ovat herkät paineiden muutoksia kohtaan.
--> Lähdin liikkeelle 1,85 barin paineet edessä ja takana. Takarenkaan olin asentanut vanhasta tottumuksesta toisinpäin kuin eturenkaan, mikä luultavasti ei vaikuttanut pitoon olennaisesti.
Tuntuma verrattuna Racing Ralpheihin on melko erilainen. Racing Ralphissa on napakampi pito nopeissa ja tiukoissa mutkissa, mutta heikompi pito kun pyörää ei tarvitse mutkassa kallistaa kovinkaan paljon.
Race King 2.2:sen ote on helposti ennakoitavissa. Renkaan profiili ja kuvio takaavat sen että ote pysyy hyvinkin samantuntuisena mutkassa kuin mutkassa. Kun ajossa on päässyt jyvälle renkaan ominaisuuksista, pystyy luottavaisesti ajamaan todella kovaa joka paikassa. Kaikkein tärkein syy siihen on mainitsemani helppo ennakoitavuus.
Suurin iloinen yllätys itselleni oli jyrkät mutkikkaan alamäet, joissa eturenkaan pidon on pakko pysyä koko ajan jotta ohjaaminen on mahdollista. Kuivalla, kivikkoisella, soraisella, "rock garden"-tyyppisissä mäissä... rengas myötäilee ja pysyy uskomattoman hyvin alustassa kiinni! Tämä oli todella iso plussa, kun muuten on tapana vähän jänistää teknisissä alamäissä. Ylämäissä pito oli samaa luokkaa Racing Ralphin kanssa, ja antaisin ehkä ylämäissä hieman enemmän arvoa Racing Ralphille. Kumpikaan ei lipsu, mutta nousut RR:llä tuntuu aavistuksen kevyemmiltä.
- Rullaavuus: Race Kingien rullaavuus ei ollut ihan sitä huippuluokkaa mitä olin odottanut. Täytyy vielä palata tämän seikan äärelle kunhan olen ajanut toisen lenkin takarenkaan ollessa "oikein" päin. Kuvio antaisi ymmärtää että rullaavuus voisi parantua, ehkä jopa huomattavastikin.
Rullaavuuden suhteen Racing Ralphit on kyllä joka tapauksessa paremmat. Nopeissa kiihdytyksissä ja polkuja tykitellessä, en saanut samaa lennokasta fiilistä Race Kingeillä kuin Racing Ralpheilla.
Yhteenveto:
- Race King on pidoltaan parempi. Teknisille radoille joilla aikaa voitetaan nopeilla ajolinjoilla, Race King voittaa Racing Ralphin.
- Race King on mukavampi. Iso ilmatila takaa sen että rengas toimii hyvin iskunvaimentimen korvikkeena, tai sen lisänä.
- Racing Ralph on parempi nopeille, vähemmän teknisille radoille.
- Race King = Lyhyen, nopean, teknisen matkan kuningas. Mitä enemmän mutkia, sitä parempi vaihtoehto.
- Racing Ralph = Parempi vaihtoehto radoille joilla erot tehdään kiihdytyksillä ja nopeilla suorilla.
Disclaimer:
- Uusia kokemuksia renkaiden välisistä eroista vielä tulossa kunhan joku päivä on inspistä mennä molempien renkaiden kanssa maastoon ja kokeilla niitä "back to back".
mä tein kompromissiratkasun ja ostin crc:stä tarjouksessa olleet Leader Prot :D 500g ketale eikä oo niin ohkanen kylki, maksokin vaan 16e/kpl
kyseessä on vähän jonkinlainen racekingin esiaste ;)
Sakarin kommenttiin: Oletko huomannut, että racekingissä on kovin kulmittainen pito? Eli rengas joko pidää tai sitten ei pidä. Johtunee reunanappuloiden olemattomuudesta. Myös liian tiheä kuvio voi luoda pito-ongelmia esim juurien yli ajettaessa. Johon harvempinappulainen rengas "tarraa" niin race king pyörähtää. Ranskassa ei taida märkiä juurakkohelvettejä paljoa olla ? Vahvuudet toitkin hyvin esille. Mielestäni racekingin selvät heikkoudet ovat märän kelin sivuttaispito/arvaamattomuus ja heikko kylki.
Sakari Kyrö
04.06.2009, 09.35
mä tein kompromissiratkasun ja ostin crc:stä tarjouksessa olleet Leader Prot :D 500g ketale eikä oo niin ohkanen kylki, maksokin vaan 16e/kpl
kyseessä on vähän jonkinlainen racekingin esiaste ;)
Sakarin kommenttiin: Oletko huomannut, että racekingissä on kovin kulmittainen pito? Eli rengas joko pidää tai sitten ei pidä. Johtunee reunanappuloiden olemattomuudesta. Myös liian tiheä kuvio voi luoda pito-ongelmia esim juurien yli ajettaessa. Johon harvempinappulainen rengas "tarraa" niin race king pyörähtää. Ranskassa ei taida märkiä juurakkohelvettejä paljoa olla ? Vahvuudet toitkin hyvin esille. Mielestäni racekingin selvät heikkoudet ovat märän kelin sivuttaispito/arvaamattomuus ja heikko kylki.
Eilisen lenkin aikana en tuota kulmittaista pitoa huomannut pahemmin. Olin etukäteen lukenut paljon riittävän alhaisen rengaspaineen tärkeydestä Racekingin pidolle. Jos jaksaa lukea, niin tuolta (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=416473) löytyy todella paljon infoa!
Vähän aikaa kesti ennenkuin aloin luottamaan renkaaseen, mutta lenkin loppua kohti mentiin jo aika kovaa. Jos pito lähtee, niin ainakin kuivalla se lähtee tasaisesti eikä yllätyksiä pahemmin ollut.
Märkiä juuria ei eilisen reitin varrella ollut yhtään, mutta pitää joku kerta mennä ihan tarkoituksella johonkin metsään sadekelin jälkeen.
Uskoisin, että noissa Saken tubeless Race Kingeissä on varmasti parempi tuntuma alustaan vrt. sisuskumeilla (Znood) ja paineilla on paljon merkitystä. Itse ainakin pidän noista kumeista XC-käytössä ja tänäkin vuonna ajattelin niillä ajella Tahkolla 120km lenkin. Märkäpitokin on mielestäni ihan tyydyttävä.
Kyllä omasta mielestä Raceking pitää paremmin märillä juurilla, kuin Racing Ralph.
Race Kingin pito tuintuisi olevan hyvä niin kauan, kuin sitä riittää.
Takarenkaana käytettäessä tämä tulee esiin siten, että juuria tai kallioita ylitettäessä joskus rengas pääsee sutaisemaan. Joillain muilla renkailla peli ei ole menetetty, vaan voi vain jatkaa polkemista. Race Kingeillä voima pitää ottaa polkimilta kokonaan pois, kunnes pito on palannut. Jos tämä sattuu tapahtumaan vähän jyrkemmässä ylämäessä, saattaa etenemissuunta olla jo muuttunut. Siksi Race King kuski ottaa jalat irti polkimista heti, kun pito loppuu. Käytös johtunee tiheästä kuviosta.
Eturenkaana ongelma pitkittäispidon kulmikkuudessa ei ole kovin merkittävä. Jarrua tulee löysättyä aika nopeasti, jos pito katoaa ja usein se palautuukin hyvin nopeasti.
Renkaan käyttäytyminen on vähän erilaista, kuin muiden kokeilemieni renkaiden. Tottumisen jälkeen ihan kelpo rengas, jos sattuu olemaan vielä silloin ehjä. Sopii siis XC-radoille, tai kertakäyttöiseksi all mountain gummiksi silloin kun rullaavuuden merkitys estää käyttämästä pitävämpiä renkaita.
Toimiiko normaali race king 2.2 ust-kiekon kanssa (siis ilman sisäkumia) litkujen kanssa vai kannattaako suosiolla hommata ust-versiot.
Jotain kommenttiahan noista contien litkuttamisen hankaluudesta on liikkunut, että ei oikein tiivistyisi kunnolla...
Mountain King 2.4 ja Race King 2.2 Stanin litkuilla. Molemmat Supersonicceja. Toimii hyvin, kunhan jaksaa heilutella asennuksen jälkeen tarpeeksi, että kyljet paikkaantuvat. Myös vanteille nouseminen tarvitsi sisuskumia avuksi, jotta sai ensin toisen kyljen paikoilleen.
Mountain King 2.4 ja Race King 2.2 Stanin litkuilla. Molemmat Supersonicceja. Toimii hyvin, kunhan jaksaa heilutella asennuksen jälkeen tarpeeksi, että kyljet paikkaantuvat. Myös vanteille nouseminen tarvitsi sisuskumia avuksi, jotta sai ensin toisen kyljen paikoilleen.
Onko sulla ns. normaalit, ust:t vai stanin kehät?
Mavic Crossmax SL kiekot.
Voisiko joku 2.2" Race Kingien omistaja mitata kuinka monta millimetriä se rengas on leveä leveimmästä kohdasta?
Voisin mitata, jos vaan olis vanteella. Ilman vannetta "lätistettynä" se on joku 15,5cm, vaikken usko, että hyödyt tuosta tiedosta mitään. Aika levee se on, vaikka pitäisi olla 2.2 tuumanen. Just just mahtuu pyörimään Giant Trancessa takana.
2.2" Race King D521:lle asennettuna oli muistaakseni 53 mm levyinen (vain 1 mm leveämpi kuin Ice Spicer Evo, vaikka tuo King näyttääkin huomattavasti muhkeammalta)
p-olkisin
05.03.2010, 09.16
Jos Elasto MaxAriin sovitat RaceKingiä niin leveys ei niinkään ole ongelma vaan korkeus. Ainakin Stanin Olympic vanteilla jäävät vain muutaman millin päähän takahaarukan yläputkista. Haarukka kun kapenee yläosasta aika rankasti. Mutta kyllä ne viimekesän pyöri ihan sujuvasti. Välillä meinas kerätä hiukan mutaa.
Tällä hetkellä RacingRalphit2.25 asennettuna niin en voi mitata.
Joo MaxAriin meinasin. Tosiaan se haarukka kapenee aika rajusti ja siksi juuri mietin kun noissa on niin iso ilmatilakin. Onko kellään muuten kokemuksia siitä 2" leveestä Race Kingistä? Luulisi senkin olevan hieman pulleampi mitä yleensä 2" leveät renkaat ovat.
Voisiko joku 2.2" Race Kingien omistaja....
Just mittasin uudet RK 2.2" supersonicit ja näytti 53-54mm. Ja tosiaan kylki on leveämpi kuin reunanappula, joten kyljet kuluvat puhki melko nopeasti.
...MaxAriin sovitat RaceKingiä niin leveys ei niinkään ole ongelma vaan korkeus...
ZTR Podium MMX vanteilla ja kahden baarin paineilla säteeksi tulee 345 mm ja kun leveys on tuo 54 mm niin siitä saat mitattua mahtuuko.
No se on kyllä siinä ja siinä mahtuuko. Paljoa ei tosiaan ainakaan tilaa jää. Pitää vaan itse kokeilla ja ostaa jossain välissä tollaset renkaat. Kyllä ne varmasti aina kaupaksi saa jos nyt ei mahtuisikaan pyörimään.
Anaxagore
12.03.2010, 10.49
Laitoin maxariin RK 2.2" Supersonicit ja kyllä ne ihan hyvin mahtuivat pyörimään. Renkaissa olevat valusta johtuvat "hapsut" ottavat juuri ja juuri takahaarukkaan, joten etäisyyttä itse renkaasta runkoon jää joka suuntaan vähintään noin 5mm. Ja on muuten mukavat renkaat tuohon fillariin (ainakin 2.1" speed kingien jälkeen)...
Olisiko RK 2.0 UST sopiva rengas Mara-Cupin kisoihin? Vai rullaako esim. Racing Ralph paremmin kuin tuo kapeampi versio? Rocket Ronit oli käytössä viime vuonna mutta niissä on kyljet paperia ja rullaavuuskin voisi olla hiukan parempi. Muita ehdotuksia?
Onko kokemuksia UST ja Supersonic versioiden eroista. UST-versiossahan ei ole tuota black chili versiota, joka on contin markkinointipropagandan mukaan maailman parasta...
---klip---
The fact is that Black Chili will improve our tyres performance in all areas. We can even make a tyre to last longer, yet also grip better and roll faster! The figures are astounding; 26% lower rolling resistance, 30% higher grip, and even 5% longer mileage.
---klip---
Huomaako noita eroja oikeasti käytännnössä. UST-vanteelle menee kivasti tuo UST-versio, mutta jos oikeasti on noin suuret erot niin pitääkö tuota yrittää saada tiivistymään litkuilla?
Huomaako noita eroja oikeasti käytännnössä. UST-vanteelle menee kivasti tuo UST-versio, mutta jos oikeasti on noin suuret erot niin pitääkö tuota yrittää saada tiivistymään litkuilla?
Meinasitko siis Supersonicin litkuilla? Ei onnistu kun kylkien ruutulippukuviointi on niin ohut että päästää ilmat pihalle.
Meinasitko siis Supersonicin litkuilla? Ei onnistu kun kylkien ruutulippukuviointi on niin ohut että päästää ilmat pihalle.
Omakohtainen kokemus: Litkut tulevat renkaan kyljistä läpi n.50-100:sta kohdasta:mad:, eikä tiivisty:eek:
H. Moilanen
31.03.2010, 08.54
Meinasitko siis Supersonicin litkuilla? Ei onnistu kun kylkien ruutulippukuviointi on niin ohut että päästää ilmat pihalle.
Omakohtainen kokemus: Litkut tulevat renkaan kyljistä läpi n.50-100:sta kohdasta:mad:, eikä tiivisty:eek:
Mountain King Supersonic tiivistyi litkulla kun aikansa pyöritteli. Race King ei kaiketi ole vielä heppoisemmalla kyljellä?
Mountain King Supersonic tiivistyi litkulla kun aikansa pyöritteli. Race King ei kaiketi ole vielä heppoisemmalla kyljellä?
RK:ssa se ongelma on just se ruutukuviointi. Vuotaa niistä ruutujen reunasta ja vuotokohtia on just jotain 100 niinkuin eskoaa kertoi. Schwalben Furious Fred 2.25:sen sain litkuilla tiivistettyä, mutta niistäkin paineet katoaa pikkuhiljaa. Jos siis kevyttä litkurengasta kisoihin haluaa niin RK:ta parempi viaihtoehto voisi olla Rocket Ron/Furious Fred. Treenikäytössä oikea UST-rengas on paras.
H. Moilanen
31.03.2010, 10.34
RK:ssa se ongelma on just se ruutukuviointi.
Onhan MK:ssakin ruutukuviointi kyljissä.
perttime
31.03.2010, 10.57
Hämärä muistikuva kertoo, että ihmiset olisi saaneet RK:n kylkiä rikki sinä missä MK SuperSonic kestää hyvin (troh?). Liekö sitten ero itse kyljessä vai nappuloiden sijainnissa.
Hämärä muistikuva kertoo, että ihmiset olisi saaneet RK:n kylkiä rikki sinä missä MK SuperSonic kestää hyvin (troh?).
RK:n kyljistä kumi poistuu aika nopeasti; tämä ei ole uusi tieto niiden pyöräilijöiden keskuudessa, jotka joskus kanttaavat mutkiin. Minun ajossa RK:n kyljet kesti reilun kuukauden ja keston loppumisen aikoihin ei enään sisuskumikaan tahtonut pysyä sisällä. Litkuilla en kokeillut missään vaiheessa.
MK Supersonic on edelleen ajossa, joskaan kilometrejä ei niihinkään ole kovin paljoa tullut. 35 laskua Sappeessa, parisen kymmentä maastolenkkiä kesäkelillä ja talvella työmatka-ajoa välillä tietä pitkin ja välillä polkuja pitkin. MK:n keskinappuloiden välistä alkaa jo kangas pilkottaa, vaikka nappulat on edelleen hyvässä kunnossa. Ilmeisesti kumi joustaa siltä kohdalta turhan paljon. Tämä on myös syy, miksen renkaasta erityisesti pidä kesäkelillä. Eturenkaaksi soveltuu, mutta taakse laitan jotain muuta. Eilen MK:t pääsi kesälomalle työmatkafillarista. Lenkkifillariin ne ei taida päästä.
H. Moilanen
31.03.2010, 12.32
Hämärä muistikuva kertoo, että ihmiset olisi saaneet RK:n kylkiä rikki sinä missä MK SuperSonic kestää hyvin (troh?). Liekö sitten ero itse kyljessä vai nappuloiden sijainnissa.
Epäilisin nappuloita syylliseksi. MK:ssa ei ole kyljissä edes jälkiä osumista kiviin, RK:t meni kyljistä rikki melko nopeasti. Samoja kivikoita kuitenkin rymytty molemmilla renkailla.
RK:ssa se ongelma on just se ruutukuviointi. Vuotaa niistä ruutujen reunasta ja vuotokohtia on just jotain 100 niinkuin eskoaa kertoi. Schwalben Furious Fred 2.25:sen sain litkuilla tiivistettyä, mutta niistäkin paineet katoaa pikkuhiljaa. Jos siis kevyttä litkurengasta kisoihin haluaa niin RK:ta parempi viaihtoehto voisi olla Rocket Ron/Furious Fred. Treenikäytössä oikea UST-rengas on paras.
Reenikäyttöön voisi harkita myös Taiwanissa tehtyjä perus-Race Kingejä. Mun RK 29x2.2:ssa on paineet säilyneet varastossa koko talven Stanin vanteilla, litkuilla ja keltasilla teipeillä. Kyljet vaikuttavat kestäviltä, hinta ei ole paha (bike-components.de 26x2.2 14,95e), paino ilmeisesti sama kuin Protection-mallilla ja kumilaatu tuntuu yhtä pitävältä kuin MK 2.4 Supersonicin "Black Chili". (Erityisesti totesin pidon märillä kivillä ja kallioilla olevän käsittämättömän paljon parempi kuin Racing Ralph 29x2.25:llä)
Race King supersonic on ainakin minulla toiminut hyvin stanin litkulla. Vanteelle nousun kanssa sai kyllä tehdä vähän normaalia enempi töitä.Kuten contit yleensä Mavicin UST-vanteella (SL ja SLR). Teippivanteelle paaljon helpommin.
Kylkien kestossa ei minulla ole huomautettavaa, mutta kuvion kohdalla kumia toivoisin olevan enemmän.
Melkosta hajontaa kommenteissa. Meinasin vaihtaa RK yliääniset alle, mutta uskaltaako niillä nyt ajaakaan kun eivät kestä mitään... eikun kestää.. eikun ei kestä.. vai hä? Sietääkö ne tuota hiekotussepeliä jota vielä näyttää paikoin olevan runsaastikin?
Melkosta hajontaa kommenteissa. Meinasin vaihtaa RK yliääniset alle, mutta uskaltaako niillä nyt ajaakaan kun eivät kestä mitään... eikun kestää.. eikun ei kestä.. vai hä? Sietääkö ne tuota hiekotussepeliä jota vielä näyttää paikoin olevan runsaastikin?
Eiku alle vaan ja ajamaan, sitten on ainaskin omakohtaisia kokemuksia.
Ei noihin kuulopuheisiin kannata aina luottaa;)
Ei mulla oo mitään ongelmaa ollut. Painvastoin! Sepelinkin kestää kohtuullisesti, jos pitää paineet alhaalla.
http://media.share.ovi.com/m1/s/1906/68dad85661844703b65af40367dc7f18.jpg
Annetaan kaksi kappaletta Continental Race King 2.2" 26" Supersonic renkaita. Renkaat on kuvan mukaisessa kunnossa. Kulutuspinta kuin uusi. Ajettu vain noin 300km.
Race kingeissähän on monta hyvää ominaisuutta. Ne rullaa hyvin niin alamäessä, kuin voimalla polkiessa. Suuri ilmatila tasoittaa juurakkoja. Pito on yllättävän hyvä, jos ei kanttaa liikaa. Pitää myös märällä suhteellisen hyvin. Nappulat kestää ajoa, kyljet ei. Jos takarengas pääsee sutaisemaan tyhjää, ei pito palaa ennen kuin ottaa voiman pois kokonaan. Renkaat on kevyet, joskaa en nyt muista lukemia.
perttime
01.04.2010, 11.29
Siis renkaan hyvyyshän riippuu siitä, missä ja miten ajetaan. Itse olen todennut, että NN ja RR Evo ei kestä (kyljet menee rikki). RR SnakeSkin ja MK SuperSonic kestää omassa ajossani. Taidan pysyä erossa Race Kingeistä...
wanderer
01.04.2010, 11.33
Kuten olen aikaisemmin maininnut, on Race Kingeillä ajettava siten, että se nappuloilla merkitty osa toimii kosketuspintana maaston kanssa.
Kivikkoon hierottavaksi niitä ei ole tehty.
Kuten olen aikaisemmin maininnut, on Race Kingeillä ajettava siten, että se nappuloilla merkitty osa toimii kosketuspintana maaston kanssa.
Kivikkoon hierottavaksi niitä ei ole tehty.
Ja jos ajaa niin kuin Wanderer neuvoo, ne ON hyvät renkaat.
Jeps kyllä kisakuninkaat on hyvät renkaat kunnes kyljet posahtaa. Rahamiehet siis laittaa uuden parin alle 200km välein. mtbSeikkailussa kuluu siis kolme rengasta jos kierrättää edestä taakse.
Kuten aina kaikki on suhteellista.
Speedking supersonic ei kestänyt yhtä mtbSeikkailu tahko yhdistelmää, huhu kertoo että se johtuu pääosin paniikinomaisesta jarruttelusta alamäissä, mutta joka tapauksessa ne nappulat repeyty irti takarenkulasta. Onko päälle 400km tarpeeksi elinikää yhdelle takakumille, siitä voidaan olla montaa mieltä. Joka tapauksessa alle on tulossa speed king setti kesäksi, ultrasonic black chili ja mitä niitä vielä onkaan hilpeillä tieteski ...
Kyllä nyt puhutaan taas asiaa. Joidenkin ajotyylille sopii ja joidenkin ei. Itse olen kait sen verran ujo ja neiti, että kyljet on kestäneet loistavasti pitäen stanit sisäpuolella. Kilometrejä varmaan jo aika lähellä tuhatta. Kulutuspinta alkaa kohta olla jo ehtoon puolella. Myyjä esitteli omasta pyörästään takarengasta, joka oli ehtinyt olla reilun viikon kehällä, näytti samalta kuin trohin viestin rinkulat. Ja ei suositellut litkutettavaksi (SuperSonic). Mutta jäärä kun olin niin piti kokeilla enkä ole katunut.
Mutta jäärä kun olin niin piti kokeilla enkä ole katunut.
Se on se taito!:cool: Muut ei vaan osaa!:)
Noni! Nyt on eka oikia lenkki takana RK:lla. 3h pääasiassa asfaltilla, kvl väylää ja tienlaitaa tuli veivattua.
Vaikia sanoa tällä kokeilulla vielä muuta kuin, että rullaa sangen hyvin ja pehmentää töyssyjä mukavasti.
Annetaan kaksi kappaletta Continental Race King 2.2" 26" Supersonic renkaita. Renkaat on kuvan mukaisessa kunnossa. Kulutuspinta kuin uusi. Ajettu vain noin 300km.
Race Kingit on nyt luovutettu uuteen kotiin. Suurella mielenkiinnolla odotan näkeväni ne lenkillä. :D
Huomasin tänään lenkillä semmosen merkillisyyden, että rullaavuus heikkeni oleellisesti n. 1,5h jälkeen, ei meinannu kulkea enää mihinkään. Mikähä näissä mahtaa olla vialla? :seko:
:D
Mää nyt taas ihmettelen miten joku saa pysymään ilmat sisällä RK supersoniceissa, kun heitin huvikseni päivällä renkaat Podiumeilla ja kun paineet nosti vajaaseen kahteen niin johan alkoi kyljet kuplimaan. Pyörittelin vähän aikaa eikä enää havaittavaa vuotoa ollut. No jätin ne lenkin ajaksi odottamaan ja parin tunnin päästä kun tulin, ne oli taas aivan tyhjät ja kun pummasin ilmaa niin taas kyljet kuplilla. Vielä kun niillä pitäis pystyä ajamaankin tuolla kivikoissa, ilmeisesti pitää pumpata ilmaa aina puolen tunnin välein niin toimii ajossa:p.
Parhaiten sain pitämään kun laitoin riittävästi litkua sisään ja painetta 3-4 baria. Siinähän ne kuplivat, mutta kun paine tippui sopivaan 2 barin tuntumaan niin alkoi asettumaan. Ensimmäisinä päivinä piti pumpata aina ennen lenkkiä ja muistaakseni vähän lenkilläkin, nykyisin parissa viikossa paineet tippuu 1 barin hujakoille.
Ei kannta tuntia ennen lähtöä käydä asentelemaan.
:rolleyes:Pari päivää on tässä pumppailtu eikä vieläkään pysy ilmat. Jatketaan testailua......Taidetaan tässä apinaa koijata:o.
p-olkisin
24.04.2010, 16.34
ei ne pidä ilmoja jos et ensin käsittele sitä sisäpuolta jollain myrkyllä. ite hinkkasin jollain tositositosi hienolla vesihiomapaperilla ja sit fairylla ja tiskiharjalla ku ei ollu muutakaan käsillä.
Mut varmaa paras osi joku tärpätti. Siellä on joku vaha jotta rengas irtoaa muotista, se pitää saada pois. Sen jälkee ne pitää ihan niinku muutki renkulat.
Joo tarttee varmaan poistaa jollain asetonilla. On nääs taas tyhjentynyt vaikka pumppaillu monta kertaa päivässä ja pyöritelly samalla. Tai sitten laitan Schwalbet, kun niissä paineet pysyy paremmin.
Joo tarttee varmaan poistaa jollain asetonilla. On nääs taas tyhjentynyt vaikka pumppaillu monta kertaa päivässä ja pyöritelly samalla. Tai sitten laitan Schwalbet, kun niissä paineet pysyy paremmin.
Koitappa laittaa ne sisärenkaat ny ensin. Niillä useimmiten renkaat on täynnä ilmaa :rolleyes:
p-olkisin
26.04.2010, 19.57
Koitappa laittaa ne sisärenkaat ny ensin. Niillä useimmiten renkaat on täynnä ilmaa :rolleyes:
ei ei ei...
Koitappa laittaa ne sisärenkaat ny ensin. Niillä useimmiten renkaat on täynnä ilmaa :rolleyes:
No tässä on ajettu jo pari vuotta RK:eilla sisärenkaiden kanssa niin pitää saada vähän vaihtelua. Seuraavaksi jätetään ulkokumikin pois;). No nyt on Schwalben nahkat tilalla. Katotaan miten niissä pysyy ilmat.......
Voishan sitä koittaa ajaa vaikka pelkillä sisäkumeilla. Kevyt ratkasu, mutta suositellaan käytettäväksi vain sileillä pinnoilla. :)
Koitappa laittaa ne sisärenkaat ny ensin. Niillä useimmiten renkaat on täynnä ilmaa :rolleyes:
Olen kanssa suosinut tuota :) Olen vierestä katsonut kun kaverit yrittää kesken lenkin elvyttää litkutettuja renkaita joista on menny ilmat pihalle. Loppulenkistä litkun kehuminen on ollut huomattavasti vaisumpaa :D
Oon tässä puntaroinu uusien renkaiden valintaa ja loppusuoralle ovat päässeet Rocket Ron ja RaceKing Supersonic. Molemmat ovat kevyitä ja ilmeisesti kyljistään heikkoja. Ajo kuitenkin kisaa ja hyväpohjaisia reittejä pääasiassa, niin kevys ja rullaavuus ovat pääkriteerit. Osaisko joku sanoa näiden kahden välisistä eroista? Ja löytyykö kokemuksia RK:n 2.0 -versiosta?
Molemmilla on tullut ajettua ja musta RK on nopeampi ja RR paremmin pitävä. Itse ottaisin varmaan jäykkäperäiseen 2.2" ja täysjoustoon 2.0".
Tässä eräs tarina kuinka supersonicit sai litkutettua: Otetaan pari kipaletta notubesin podium mmx-vanteita, pari race king SS:ää, vanhoja schwalben sisureita jotka silvotaan venttiilien takia. Tyhjä sheriffi-jallu lasipullo johon kaadetaan mutusuhteessa vettä, jäähdytinnestettä ja maitoliimaa, sitten shake shake kunnes on nätin pinkkiä. Tässä vaiheessa otetaan kapteeni morgan rommipullo pöydälle. Vanteet nauhataan näppärästi parilla kierroksella jesseä ja nostetaan toinen puoli renkaasta tuubilla kohilleen. Sen jälkeen tuubi pois ja tuupataan ghetto-venttiilit tilalle. Pari kauhallista litkua renkaaseen, rengas kohilleen ja sitten hapottavaa pumpingactionia kunnes poksahtaa paikalleen. Todetaan, että kyljet kuplii niin maan p*rkeleesti. Avataan morgan. Pyyhitään kylkiä pinkistä nesteestä ja huljutellaan, pyöritellään ja hakataan rengasta sekä lisätään paineita. Rengas kiinni pyörään ja laitetaan pyörimään vapaasti. Otetaan huikka morgania. Kuplii, kuplii mutta vähemmän, lisätään paineita ja tukitaan suurimmat vuodot sormella. Toinen huikka morgania ja lisää painetta (2.5 bar). Ei juurikaan kupli enää joten sama proseduuri toiselle renkaalle, onnistuu helpommin eikä kupli läheskään niin paljoa. Pari baaria painetta ja kadulle 15 minsan lenkki. Todetaan, että vuotaa ihan vähäsen, joten lisää painetta ja 15 minsan ajelut. Jätetään pyörä partsille ja hoidellaan morgan. Aamulla morgan kolkuttelee päässä, mutta todettakoon paineiden pysyneen renkaissa kohtuullisen hyvin. Ajetaan 50 kilsan lenkki maastossa, pumppu mukana kerran lisäten paineita. Todetaan ettei vuoda eikä tyhjene enää seuraavanakaan päivänä, joten siinäpä se sitten oli.
Hihhuli21
31.08.2014, 00.37
On tullut aika vaihtaa nakit alle. Nobby nickitn nyt alla ja uusiksi oon valikoinut RK pallot. Miulla siis 29er pyörä ja bongasin netisä nämä http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/pyoran-renkaat/continental-rengaspaketti-raceking-29-x-2-2-rs-2-renkaat-sisakumit/p/1089464_1_style miksi noi on noin halvat heräsi kysymykseni ?
eikös kyseessä ole nämä naki, http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-race-king-racesport-29-x-2%2C2-folding-209905/wg_id-8914 ?
Bike discountis näyttäisi juuri nämä mallit olevan kaikista kevyimmät 3 erillaisesta race king mallista, mitä muita eroja näillä mallailla on?
Mallit:
-CONTINENTAL Race King ProTection 29 x 2,2" Foldable
Item no. 10073225
-CONTINENTAL
Race King RaceSport 29 x 2,2" folding
Item no. 20002169
-CONTINENTAL
Race King Performance 29 x 2,2" folding
Item no. 10073607
syklopaatti
31.08.2014, 11.33
On tullut aika vaihtaa nakit alle. Nobby nickitn nyt alla ja uusiksi oon valikoinut RK pallot. Miulla siis 29er pyörä ja bongasin netisä nämä http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/pyoran-renkaat/continental-rengaspaketti-raceking-29-x-2-2-rs-2-renkaat-sisakumit/p/1089464_1_style miksi noi on noin halvat heräsi kysymykseni ?
eikös kyseessä ole nämä naki, http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-race-king-racesport-29-x-2%2C2-folding-209905/wg_id-8914 ?
Bike discountis näyttäisi juuri nämä mallit olevan kaikista kevyimmät 3 erillaisesta race king mallista, mitä muita eroja näillä mallailla on?
Mallit:
-CONTINENTAL Race King ProTection 29 x 2,2" Foldable
Item no. 10073225
-CONTINENTAL
Race King RaceSport 29 x 2,2" folding
Item no. 20002169
-CONTINENTAL
Race King Performance 29 x 2,2" folding
Item no. 10073607
Protectionissa on paksummat kyljet joten ei nirhaannu niin helposti kiviin ja voi ajaa pienemmillä paineilla ilman alletaittumista. Ottasin taakse tälläsen.
Racesport on ohutkylkisempi ja jos ostaisin niin laittaisin eteen.
Performance on sysip3ska kun siinä on jotain saippuaa se kumiseos.hengenvaarallinen rengas.
. Noissa muissa ne on kuitenkin blackChili compoundia joka kannattaa ottaa et toi rengas pitäs ees vähän.
Edit:toi ekan linkin tarjous on kyllä hyvä kun näuttäs olevan ihan ehtaa Chiliä seoskin. Syksyllä en noita kyllä alle laittas ,mut halvat on kyllä.
Protectionissa on paksummat kyljet joten ei nirhaannu niin helposti kiviin ja voi ajaa pienemmillä paineilla ilman alletaittumista. Ottasin taakse tälläsen.
Racesport on ohutkylkisempi ja jos ostaisin niin laittaisin eteen.
Performance on sysip3ska kun siinä on jotain saippuaa se kumiseos.hengenvaarallinen rengas.
. Noissa muissa ne on kuitenkin blackChili compoundia joka kannattaa ottaa et toi rengas pitäs ees vähän.
Edit:toi ekan linkin tarjous on kyllä hyvä kun näuttäs olevan ihan ehtaa Chiliä seoskin. Syksyllä en noita kyllä alle laittas ,mut halvat on kyllä.
Kiitokset tästä, on noita malleja niin monta, että ihan sekaisin menee, tosta performancestakin surkeampi taitaa olla se Race King wire, jossa ei siis muita ylisanoja, olikohan jotain 11-13€/kpl, siinä ei taida olla mitään muuta samaa noihin parempiin kuin nimi ja kuvio.
Käytännössä siis Race Sport ja Protection taitaa olla niitä joita kannattaa edes katsoa noista?
Kuinkas tuo rullaa jos vertaa sliksiin? Jossain oli maininta, että lähes maantierenkaan veroinen, mutta noi mainostekstit on usein aika kaukana totuudesta.
Mietin että olisiko samaa tasoa kuin Bontragerin LT3 rullauskyvyltään, seuraavana kesänä kun noille pitää korvaaja löytää ja Race King näyttäisi olevan ehkä se kiinnostavin vaihtoehto.
Ohan toi ny halpa paketti :o pakko-ostos ;)
timppa_234
01.09.2014, 07.54
Kuinkas tuo rullaa jos vertaa sliksiin? Jossain oli maininta, että lähes maantierenkaan veroinen, mutta noi mainostekstit on usein aika kaukana totuudesta.
Rulllaa ihan kohtuullisesti, jopa vähän paremmin kuin normi sileähköt hybridikumit. Maantierenkaista ollaan kaukana. Performance kestää hyvin ajoa asvaltilla, nuo Black Chili mallit ei niin.
Race Kingeillä ei ole asiaa suomalaiseen maastoon. Hieno kuvio tukkeutuu samantien ja pyörästä tulee hiihtoliiton hyväksymä.
Rulllaa ihan kohtuullisesti, jopa vähän paremmin kuin normi sileähköt hybridikumit. Maantierenkaista ollaan kaukana. Performance kestää hyvin ajoa asvaltilla, nuo Black Chili mallit ei niin.
Race Kingeillä ei ole asiaa suomalaiseen maastoon. Hieno kuvio tukkeutuu samantien ja pyörästä tulee hiihtoliiton hyväksymä.
Rullaa tosiaan ihan kohtuullisesti ja tällaisena kuivana kesänä loistavat myös maastossa. Kuivalla kalliolla pitää todella hyvin. Nyt on jo kuviokin niin sliksi, että vaihtui pois. Keväällä ehkä vielä maantiekäyttöön eteen semi sliksinä. Rullaavuus parani hiljalleen kuvion muuttuessa sileämmäksi.
Nyt kun on yhtä ja toista tullut kokeiltua, niin jos halpaa, rullaavaa ja kulutusta kestävää kompromissirengasta hakee, eikä tartte märkään metsään mennä niin ostaisin smart samit.
Toisaalta tuo tarjoussetti on niin halpa, että sitä tuskin voisi vastustaa, jos olisi renkaita vailla.
syklopaatti
01.09.2014, 09.30
Rullaa tosiaan ihan kohtuullisesti ja tällaisena kuivana kesänä loistavat myös maastossa. Kuivalla kalliolla pitää todella hyvin.
Toisaalta tuo tarjoussetti on niin halpa, että sitä tuskin voisi vastustaa, jos olisi renkaita vailla.
Minustakin kuivalla pitää suomalaisella kivikkojuurakkopolulla yllättävän hyvin. Mulla oli tommonen jopa vähän aikaa 170/180mm joustavassa enduropyörässä takana.
Kaarrepitoa kovissa vauhdeissa ei kuviosta johtuen huimasti löydy ,mut kuivaan keliin menee peruspolkuajeluun ihan bueno. Ja rullaa......
Rulllaa ihan kohtuullisesti, jopa vähän paremmin kuin normi sileähköt hybridikumit. Maantierenkaista ollaan kaukana. Performance kestää hyvin ajoa asvaltilla, nuo Black Chili mallit ei niin.
Race Kingeillä ei ole asiaa suomalaiseen maastoon. Hieno kuvio tukkeutuu samantien ja pyörästä tulee hiihtoliiton hyväksymä.
Muutaman sadan metrin 7% laskussa saavutan usein nykyisillä renkailla 70km/h nopeuden, kiva olisi jos noita nopeampi rengas löytyisi, ei sen huippunopeuden niin väliä, mutta kun pitkiä matkoja asfaltilla ja hiekalla tulee ajettua, niin ajallista säästöä voisi tulla nopeammalla renkaalla. Tänäänkin 6 tuntia kampien pyörittelyä, eikä edes lenkkeilyä vaan arki-ajoa. Furious Fred on aika nopea, mutten periaatteesta osta enää S-merkkiä, niin kiinnostaisi mikä Race Kingin varsinainen nopeus sitten on.
Furious Fredhän on käsittääkseni aika lähellä maantiekumeja nopeudessaan ihan käytännössäkin, joten ilmeisesti Race King on selvästi hitaampi.
No onhan sitten Speedking (http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/speedking_en.html).
No onhan sitten Speedking (http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/speedking_en.html).
Speed King on hitaampi kuin Race King, yllättävää, mutta niin väittää data tuolta:
http://forums.mtbr.com/wheels-tires/tire-test-results-german-bike-magazine-419392.html
Speed King omaisi paremman pidon.
Race King 23,9W ja Furious Fred 19,9W, tuo Furious Fred omaa 0,00359 vierintävastuskertoimen, Super Moto 0,00290, Kojak 0,00419, joten olisikohan Race King sitten Kojakia nopeampi, sitä voi lähinnä arvailla, mutta Speed King 27,9W (2.3 supersonic).
Speed King on hitaampi kuin Race King, yllättävää, mutta niin väittää data tuolta:
http://forums.mtbr.com/wheels-tires/tire-test-results-german-bike-magazine-419392.html
Speed King omaisi paremman pidon.
Race King 23,9W ja Furious Fred 19,9W, tuo Furious Fred omaa 0,00359 vierintävastuskertoimen, Super Moto 0,00290, Kojak 0,00419, joten olisikohan Race King sitten Kojakia nopeampi, sitä voi lähinnä arvailla, mutta Speed King 27,9W (2.3 supersonic).
Tuohon aikaan (vuonna 2008) Continental myi Speed King -nimellä nappularengasta. Nykyinen semisliksi on tullut 26" versiona muistaakseni 2013 ja 29" rengas tuli vasta tälle kaudelle.
Tuohon aikaan (vuonna 2008) Continental myi Speed King -nimellä nappularengasta. Nykyinen semisliksi on tullut 26" versiona muistaakseni 2013 ja 29" rengas tuli vasta tälle kaudelle.
Herrajumala näitä rengasvalmistajia, ihan tahalleenko ne yrittää sekoittaa potentiaalisen ostajan siitä mitä on saamassa käsiinsä kaupasta?
Kyllä se nyt pitäisi antaa erilaiselle renkaalle erilainen nimi, eikä lätkiä samaa nimeä tyystin erilaisiin kumeihin. Tulee mieleen tietsikkapuolelta näytönohjainvalmistajat jotka rupesivat yhteen aikaan sekoittamaan pakkaa sillä, että lisättiin vaikkapa SE kirjaimet ja se saattoi olla sitten joko nopeampi tai hitaampi.
Ihan selvää kusetusta, banniin kaikki sellaiset firmat ja alankin tästä veistämään puusta renkaita...
Herrajumala näitä rengasvalmistajia, ihan tahalleenko ne yrittää sekoittaa potentiaalisen ostajan siitä mitä on saamassa käsiinsä kaupasta?
Äläpä nyt hätäile. Speedking on ollut erilainen joskus, nykyään myydään sellaista kun nettisivuilla lukee. Kokeilemalla selviää. Voi sitä vanhaakin mallia jostain löytyä. En voi varauksetta suositella uusimpia Speedkingejä, vaikka hyvät kisarenkaat ne on. Joku 3000km on tullut rullailtua uusilla Vauhtikunkuilla. Kisakunkku on parempi ja nöyrempi yleisrengas.
Äläpä nyt hätäile. Speedking on ollut erilainen joskus, nykyään myydään sellaista kun nettisivuilla lukee. Kokeilemalla selviää. Voi sitä vanhaakin mallia jostain löytyä. En voi varauksetta suositella uusimpia Speedkingejä, vaikka hyvät kisarenkaat ne on. Joku 3000km on tullut rullailtua uusilla Vauhtikunkuilla. Kisakunkku on parempi ja nöyrempi yleisrengas.
Onkos X-King vielä olemassa, se näyttäisi olevan about sama kuin Race King tuossa rullaustesteissä, vähän kevyempi ja herkempi puhkeamaan.
Sitten on race sportteja, super sonicceja ja kaikkia niin ihanasti sekaisin, että kun joku sanoo Race Kingistä jotain niin kukaan ei tiedä sen paremmin, on tämä rengasmaailma ihmeellinen :D
Siinä mielessä huono, että kaupan ovat edelleen tämän kauden mallit, kun Continentalin sivuilla on jo ensi vuoden katalogi. (http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/service_en/downloads/brochure_bicycle_tires_en.html) Siitä voi kuitenkin tarkistella, missä koossa mitäkin tehdään, ja mitä eri 2015 mallien nimet pitävät sisällään.
Sen kokemuksen perusteella mitä on vuosien varrella tullut luottorenkaistani Racekingeistä:
Supersonic = kevein, mutta ohuet kyljet jotka kuluu nopeasti
Racesport = vähän paksumpi kylki kuin SS ja saa litkutettua, kestävät nätisti ajamista monta tonnia
Protection = järeä kylki, litkuttuu todella nätisti (tubeless-ready) ja kestää ihan mitä vaan melkein
Onkos X-King vielä olemassa, se näyttäisi olevan about sama kuin Race King tuossa rullaustesteissä, vähän kevyempi ja herkempi puhkeamaan.
On toki. Kun vaihdoin eteen racekingin x-kingiin, niin rullaustestin tulos parani hiukan, vaikka X-king oli halvin rautalankaversio 2,4 leveänä, jonka kumiseos on märässä juurakossa lievästi sanottuna liukas.
Erittäin mainio halpa yleisrengas kuivalle kelille. Tiellä ehkä aavistuksen äänekäs. Edessä 4000 km ei näy missään. Takana samalla matkalla raceking pitävämällä kumilla meni sliksiksi Tiukka haastaja smart samille alle 20€ hintaluokassa.
Jos haluaa soratielle leveyttä, mukavuutta, pitoa ja rullaavuutta halvalla, niin yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Kuivana kesänä meni maastossakin hyvin.
Loppupeleissä lämpimällä kelillä rullaustestissä smart sam, racing ralph, rocket ron, x-king ja raceking on aika lähellä toisiaan. Pojan pyörän spessun fast trak näyttää hyvin rullaavalta myös.
Kyllä tänä päivänä lämpimälle kesäkelille rullaavaa rengasta löytyy. Race King rautalankaversiona voisi olla mielenkiintoinen kokeilu, kunhan saa ensin ajettua olemassa olevia loppuun
Milloinkahan päästäisiin siihen, että rengasvalmistajat ilmoittaisivat standardin mukaisen vierintävastusmittauksen tulokset renkaan datoissa.
On toki. Kun vaihdoin eteen racekingin x-kingiin, niin rullaustestin tulos parani hiukan, vaikka X-king oli halvin rautalankaversio 2,4 leveänä, jonka kumiseos on märässä juurakossa lievästi sanottuna liukas.
Erittäin mainio halpa yleisrengas kuivalle kelille. Tiellä ehkä aavistuksen äänekäs. Edessä 4000 km ei näy missään. Takana samalla matkalla raceking pitävämällä kumilla meni sliksiksi Tiukka haastaja smart samille alle 20€ hintaluokassa.
Jos haluaa soratielle leveyttä, mukavuutta, pitoa ja rullaavuutta halvalla, niin yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Kuivana kesänä meni maastossakin hyvin.
Loppupeleissä lämpimällä kelillä rullaustestissä smart sam, racing ralph, rocket ron, x-king ja raceking on aika lähellä toisiaan. Pojan pyörän spessun fast trak näyttää hyvin rullaavalta myös.
Kyllä tänä päivänä lämpimälle kesäkelille rullaavaa rengasta löytyy. Race King rautalankaversiona voisi olla mielenkiintoinen kokeilu, kunhan saa ensin ajettua olemassa olevia loppuun
Milloinkahan päästäisiin siihen, että rengasvalmistajat ilmoittaisivat standardin mukaisen vierintävastusmittauksen tulokset renkaan datoissa.
Bike Discountissa näkyy olevan vajaa 13 euroa kappale X-King sporttia esimerkiksi. X-King race sporttiakin noin 30€ hintaan, mikä taitaa olla edullisimpia black chili kumeja?
Toinen seikka minkä rengasvalmistajat saisi ilmoittaa standardin mukaan on leveys ja kumin korkeus vanteen pinnasta jollain keskimääräisellä paineella, mikä renkaan kyljessä on.
Taakse mulla ei juuri yli 55mm mene mitenkään, nyt kun 2.4" kumeissa sanotaan, että 60mm, niin osa noista on silti juuri sen 54-55mm.
Tämä uusi Speed King olisi kiva nähdä myös jossain mittauksissa, Race Kingin sekä X-Kingin kaverina, mutta tuskin noista mikään kovin surkea on.
Taakse mulla ei juuri yli 55mm mene mitenkään, nyt kun 2.4" kumeissa sanotaan, että 60mm, niin osa noista on silti juuri sen 54-55mm.
25,5 mm leveällä vanteilla, heti asennuksen jälkeen
taittuvakylkinen raceking 55-622 kokoa leveys 56 mm, korkeus 53 mm
Rautalanka X-king 60-622 kokoa
Leveys 56 mm, korkeus 50 mm.
Paineet 2,5 bar, litkuilla molemmat.
Tietyn mallisessa haarukassa x-king on ahtaampi reunanappuloiden takia.
Tämä uusi Speed King olisi kiva nähdä myös jossain mittauksissa, Race Kingin sekä X-Kingin kaverina, mutta tuskin noista mikään kovin surkea on.
Voi olla vähän rohkea ehdotus, suorastaan röyhkeä, mutta mitä jos ostaisit tuollaiset Speed Kingit. Käytännössä renkaan toiminta tuppaa olemaan kovin kontekstuaalista.
Voi olla vähän rohkea ehdotus, suorastaan röyhkeä, mutta mitä jos ostaisit tuollaiset Speed Kingit. Käytännössä renkaan toiminta tuppaa olemaan kovin kontekstuaalista.
Äläppä nyt ala ihan hurjaksi sentään, siinähän saattaisi tukea pian toimintaa jollaista ei pitäisi tukea, jotta valmistajat alkaisi antamaan sitä oikeaa tietoa tuotteistaan, eli kyllä tätä täytyy vielä tutkia ja analysoida riittävästi, jotta ostopäätöksen voisi perustella :D
Kiitokset marmarille numeroista ja paljon selventävistä kokemuksista!
Luovuttaako vai ei?
Olen nyt ajanut 3 lenkkiä ja molemmat renkaat vuotaa edelleen.
Ennen lenkkiä oon laittanut n. 2 bar paineet, parin tunnin ajon jälkeen paineet laskee noin neljänneksen ja seuraavana päivänä enään n. 0,5 bar jäljellä.
Molemmissa renkaissa n. 3 kuppia litkua ja kyljet "hikoilee" kuin pienet siat.
Malli on RK RaceSport 29.
Luovuttaako vai ei?
Race sport kyljet on ohuet ja hitaimmat litkuttaa mitä mulla on ollut. Voisit koittaa ajaa siten että kyljet menee ruttuun ja ohjaat litkua sinne. Eli aja suoraan, paino alapolkimella ja tangosta painat pyörän alas vastakkaiselle sivulle. Auttoi minulla. Muistelen myös että joku pyyhki liuottimella sisäpuolelta.
Jaa että hitaat litkuttaa... n. 400 km, puoli litraa litkua (josta ehkä kupillinen nyt enään sisällä) ja tuntuu siltä että ilma alkaa pysyyn.
Mutta on ne vaan niin hyvät ja kevyet ajaa. :)
seppo_taalasmaa
17.05.2015, 23.23
Hei haluaisiko joku pikaisesti prepata nöösin contien maailmaan? Millaista rengasta kannattaisi hankkia perus XC/AM ajoon jäykkäperällä. Tuntuu vähän ettää Tough Tom/ Rabid rob combo ei oikein rullaa ja pito märällä ei mairitteleva.
Hei haluaisiko joku pikaisesti prepata nöösin contien maailmaan? Millaista rengasta kannattaisi hankkia perus XC/AM ajoon jäykkäperällä. Tuntuu vähän ettää Tough Tom/ Rabid rob combo ei oikein rullaa ja pito märällä ei mairitteleva.
Jos märkäpitoa kaipaa, niin Race King menee aika helposti tukkoon. Uudessa Race kingissa taitaa olla pikkasen harvemmassa nappulat (ainakin tältä kaupassa näytti), joten ei ehkä yhtä paha tukkeutumaan. X-king on mielestäni hyvä kompromissi. Rullaa hyvin, pitää kohtuullisesti, märkäpitoa halutessa tarvitaan kalliimpi seos, mutta kuivassa pärjää myös halvalla.
Tuo halpa rautalankaversion X-king oli muuten helpoin litkutettava ikinä. Ois varmaan muutaman päivän pysynyt ilmat ilman litkujakin. Eikä tuossa Racekingissäkään mitään ongelmaa ollut. Se oli taittuvakylkinen, mutta versiosta ei tietoa (ostin käytettynä ja oli tullut myyjälle fillarin mukana), luultavasti halvin taittuvakylkinen.
seppo_taalasmaa
18.05.2015, 17.41
Kannattaako suosia 2.4" kumia jos vain mahtuu? Käsittääkseni vaikutus ilmanvastukseen on olematon mutta pehmeellä ei uppoa niin paljon. Korjaa jos olen väärässä. http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-x-king-protection-29-x-2%2C4-folding-207120/wg_id-47 Olen keväällä ostanut uuden pyörän ja nyt on jo schwalben takarankaan nappuloissa havaittavissa kumiriekaletta ja nappulan pientä palan irtomista Ajettu nyt noin 250km.
noniinno
18.05.2015, 18.07
Ilmanvastus? Ei maastopyörällä kannata tuollaisia pohtia. Kantavuus ja pito leveämmällä kumella vähän paranee, mutta ei kannata kovin kapealle vanteelle laittaa, vaatii enemmän painetta ettei taitu alle. Siinä ne leveämmän kumen edut sitten menevätkin.
Kannattaako suosia 2.4" kumia jos vain mahtuu? Käsittääkseni vaikutus ilmanvastukseen on olematon mutta pehmeellä ei uppoa niin paljon. Korjaa jos olen väärässä. http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-x-king-protection-29-x-2%2C4-folding-207120/wg_id-47 Olen keväällä ostanut uuden pyörän ja nyt on jo schwalben takarankaan nappuloissa havaittavissa kumiriekaletta ja nappulan pientä palan irtomista Ajettu nyt noin 250km.
Mielestäni pehmeällä leveämpi rullaa paremmin, kun ei uppoa niin paljoa. Sillä voi ajaa myös hieman matalammilla paineilla, jolloin juurakossa tai kivikossa ajo helpottuu. Itse ainakin suosin ehdottomasti leveää, en edes harkitse kapeampaa. Saariston rengastien kiersin 2.4 X-king edessä, Race king takana ja Cyclokuskit perässä valitti, että ei meinaa alamäessä pysyä edes polkemalla peesissä, vaikka itse vain rullailin kohtuulliseen vastatuuleen. No tuo selvä nopeusero johtui tietenkin pääasiassa mun isommasta elopainosta ja painavammasta pyörästä, mutta ei tuo rengastus ainakaan pahalta tuntunut.
Mulla on vielä Flow EX:n kehät, jotka tuo vakiokehiin verrattuna hieman lisäleveyttä. Ainoa miinus noissa leveämmissä on, että pyörää ei voi tunkea kaikkiin pyörätelineisiin. Ja ei ehkä painavampana kiihdy ihan yhtä hätäiseen.
Tuo linkkaamasi on protection versio, eli paksummilla kyljillä. Ei rullaa ehkä ihan yhtä hyvin kuin kapein, mutta ei myöskään hajoa kyljestä niin helpsoti. Ja jos litkutusta aikoo, niin paksumpi kylki on tiiviimpi.
Ilmanvastus? Ei maastopyörällä kannata tuollaisia pohtia. Kantavuus ja pito leveämmällä kumella vähän paranee, mutta ei kannata kovin kapealle vanteelle laittaa, vaatii enemmän painetta ettei taitu alle. Siinä ne leveämmän kumen edut sitten menevätkin.
Mun vakiovanteilla (21 mm sisäleveyttä) ainakin leveämpi tuntuu selkeästi kapeaa paremmalta. Minusta ainakaan sillä leveydellä ei huku leveyden etu mihinkään. Toki Flow EX:n 25,5mm sisäleveydellä on selkeästi parempi. 26 tuumaisessa on 19 mm sisäleveyden vanteet ja kyllä niilläkin on leveillä kumeilla mennyt pehmeässä paremmin kuin kapeilla.
Itse sanoisin, että kapella vanteellakin saa leveämmästä suunnilleen numeroiden suhteessa kantavuusetua, mutta levämmällä saavielä enemmän etua, koska voi ajaa matalammalla paineella ja silloin pinta-ala kasvaa leveyden lisäksi myös pituussuunnassa.
seppo_taalasmaa
18.05.2015, 18.52
Voikos tuollaiset 2.4" renkaat vaihtaa mun Alexrims ZX24 584x19 Vanteisiin? siis on ilmeisesti kyseessä ihan 19mm vanne, joten kuinka leveän kumin siihen sopii laittaa ? Tietenkin täytyy katsoa että ei ota muuten haarukkaan kiinni.
noniinno
18.05.2015, 19.23
^Toki voi laittaa, mutta jos aiot kisata tms. ajaa rajoilla niin jossain vaiheessa leveämpi kehä tekee terää, regas ei muljua. Leppoisassa rullailussa ja retkivauhdissa toimii kapeammallakin kehällä kyllä. Kapeassa vanteessa+leveässä kumessa on ehkä se etu, että sivunappulat suojaavat kylkiä kivikossa paremmin. Että leveän minäkin ottaisin retkikäyttöön.
seppo_taalasmaa
18.05.2015, 20.08
Kiitoksia neuvoista täytyypä sitten laittaa tilaukseen kun alkaa schwalbet hajoamaan käsiin. Vähän olen kyllä pettynyt kun kuukauden ajolla saa uudet renkaat ruhjotun näköiseksi. http://aijaa.com/2URlqM Nouseeko leveämmällä kumilla myös renkaan "korkeus" tietenkin aggressivisempi nappula nostattaa profiilia vähän mutta kasvaako myös korkeus renkaan profiilissa? http://i1.aijaa.com/t/00293/13841428.t.jpg (http://aijaa.com/2URlqM)
^Ihan normi kulumaa, kova kumi kestää, pitävä kumi kuluu...
Tällehän on näköjään omakin topik, hienoa! Pitääpä ehtiessä lukaista, kun tuli taakse laitettua Race-King X-Kingin seuraksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.