Näytä tavallinen näkymä : Singular Cycles?
Onko kenelläkään mitään kokemuksia Singular Swiftistä (http://singularcycles.com/index.htm)?
Retkeily-, työmatka- ja kevyeen maastoajoon olen hakemassa ratkaisua 29-maasturista. (Pyörässäni pitää olla paksut renkaat ja suora/riser tanko, joten hybrideistä, cyclocrossareista, yms. ei kannata puhua. Lisäksi haluan isot kiekot).
http://singularcycles.com/images/Swift_puddle_3.jpg
En hakua käyttämällä löytänyt oikeastaan mitään tietoa netistä, joten onko kellään omaa tai naapurin kokemusta? Nättihän tuo on ainakin minun silmääni. Mutta laatu? Millaisen ylläripaketin saan tuossa rungossa. Osasarjaksi tarjolla on 2008 xt.
Vaihtoehto tuolle on sitten Gary Fisher x-caliber (ehkä hieman tylsä, mutta varma valinta). Muut on jo hylätty.
pyorahuolto.com issa oli yksi epäkesko-keskiöllä. Ajelin kierroksen viime vuonna lohjalla singularilla ja hyvin pelasi, ihan kuin jäykkäkeulainen 29" sinkula. Kokoluokitukset ovat pykälää isommat, sillä Singularin L on tavisten M ja sitä rataa. Emäputki on sentin korkeammalla kuin karatemonkeyn ja runko on pikkaisen sloupatumpi kuin kake. Siinäpä se, jossain vaiheessa yksi Otaniemen isäntä niitä toi maahan.
Jos 29" kaipaa niin siinä yksi ihan passeli ratkaisu.
steelmän
08.11.2007, 20.00
... sinkulaa tehnyt mieli, nyt näytti löytyvän oikein nätti peli .....
vatuvakt
08.11.2007, 21.45
olen kasaamassa juurikin(kunhan olisi aikaa vielä viimeistellä) yhtä swiftiä, singularin m-kokoa, olikohan se muistaakseni pienin mitä tekevät. kävin alkusyksystä kokeilemassa maahantuojan omaa peliä, vissiin sama yksilö millä dt ajoi lohjalla, ja hyvältä se tuntui heti vaikka ei ollut "omissa" säädöissä. päädyin kuitenkin yhtä kokoa pienempään itselleni, kun kokeilurunko tuli pelottavan lähelle äkkijalkautumisissa.. oma on ainakin aluksi valmistumassa 1x9 versioksi, singletrackin pikatestissä suosittelivat kokeilemaan just semmoista kokoonpanoa, ja pitäähän se kokeilla. jarruiksi hopen m4 levyt, (ei jarrutappeja rungossa).
singularin oma jäykkä keula on kanssa yllättävän "suodattava", eli se tulee aluksi käyttöön.
runko on kyllä ihan laadukkaan oloinen, ei ehkä kevyin mahdollinen mutta ei painavinkaan. voin kyllä yleisesti suositella, ja lisää kertoa kunhan saan ajettua sillä kunnolla.
niin ja kokoon vielä liittyen olen itse 180cm pitkä.
siinä jotain tällä kokemuspohjalla.
Kiitokset tiedoista. Nyt vaan valintaa tekemään.
Tämmöinen tuli ostettua (kiitos kuuluu myös Okkalle ja www.pyorahuolto.com :lle :))
http://www.biglines.com/photosv2/2007/11/120x120/biglines_79553.jpg
Uus Fox 29er on kyllä aikas sexy!
http://www.biglines.com/photosv2/2007/11/120x120/biglines_79552.jpg
Muutama kommentti ihan ensituntumalta, tosi pienen lenkin vasta ehdin vetää:
- Koko L, tuntuu hieman lyhyeltä, vertailukohtana 19" GF Rig. Tuohon saatan laittaa jopa vielä pidemmän (110mm) stemmin (kuski 184cm)
- Geometrialtaan huomattavasti näppärämpi kuin Rig, kääntyy ja mm. keulii paljon helpommin, mutta Rigin junamaisuuteen tottuneena tuntu aluks jopa hätäseltä(!). Erot paperilla tosi pieniä, käytössä kuitenkin eroa huomattavasti
- Etupää (liian) korkea tällä set-upilla, 0-nousu stemmi tai jopa käännetty tulee olemaan lopullinen ratkaisu.
- Todella outoa ajaa vaihteilla parin vuoden sinkuloinnin jälkeen...:)
- Vaihteet ehkä hieman pilaa rungon alkuperäistä ideaa (täyspitkät vaijerit + kiinnitykset), mutta tuon saa aina takaisin sinkulaksi ja jäykkä kekekin löytyy. Okka oli kuitenkin rakentamassa juuri näillä komponenteilla, kun otin yhteyttä ko. rungosta (alunperin piti laittaa vanhat kilkkeet kiinni), joten päätin sitten testata taas vaihteellista.
- Todella jämerä paketti, Rigissä oli paljon enemmän fleksua joka suuntaan. Myös tuo Fox tuntuu todella tukevalta joka suunnassa. Säädöt hakusessa vielä, mutta eiköhän ne kohta löydy kun vähän kokeilee (ja lukasee ehkä manuaaliakin hiukan).
Lisää kommentteja kun ajoa kertyy lisää...
Tämmöinen tuli ostettua
Tosi hieno pyörä, varsinkin tuo rungon klassinen väritys toimii :)
- Etupää (liian) korkea tällä set-upilla, 0-nousu stemmi tai jopa käännetty tulee olemaan lopullinen ratkaisu
Kokeile ennen hätäilyä kääntää tuo temmi ympäri, yleensä se auttaa sikana.
Jep. Ite en vaan diggaa käännetyn stemmin ulkonäöstä, jostain syystä.
Mutta voihan sitä kokeilla...toinen vaihtoehto on tosiaan tuo 0-rise stemmi ja/tai suora tai todella pieninousuinen stonga.
Mutta nuo on pikkuseikkoja, kokonaisuus kuitenkin pelittää hyvin.
Mikrometri
13.11.2007, 13.09
Kauniit pastellivärit ja ulkonakökin on kuin olisi venäläistä suunnittelua.
No alkoihan ne tuomaan maahan taas Lada Nivaakin yli 15 vuoden tauon jälkeen ja sekin kai jotenkin menee kaupaksi.
Jep. Ite en vaan diggaa käännetyn stemmin ulkonäöstä.
Teikkän pitää vaan saada tarpeeksi kieroutta silmiin ja mieleen, se näyttää sitten hyvältä.
twentyniner
13.11.2007, 14.36
Kuinka lähelle eturengasta kengänkärki joutuu, kun kammet on vaakatasossa? Itselläni oli toissa talvena Voodoon Bambala ja siinä oli ongelmana, että siro 43 ajokenkä raapi eturengasta, etenkin kengänsuojan kanssa talvikäytössä. Hiukan kuvan perusteella näyttäisi ainakin hyvin lähelle samalta, kuin Bambalan kanssa. Itseäni kiinnostaisi myös kyseinen runkosetti, nykyinen OnOnen Scandal on kylläkin mainio vehje, mutta ainahan sitä pitää uutta haluta :D
42 koon kengän kanssa ei ongelmaa. Mutta on selvästi lähempänä kuin edellisessä pyörässä kyllä. Itsekin huomasin tuon. Onneksi ei kuitenkaan ota kiinni.
Ai Lada Niva? No, eikös venäläiset suunnitellu hyviä tankkejakin...ootkos Mikrometri ikinä ajanu ns. 29" maastopyörää pyörää muuten? Sopii vaan omaan ajotyyliin, täysiä päin kaikkea huonolla tekniikalla...:)
twentyniner
13.11.2007, 16.07
42 koon kengän kanssa ei ongelmaa. Mutta on selvästi lähempänä kuin edellisessä pyörässä kyllä. Itsekin huomasin tuon. Onneksi ei kuitenkaan ota kiinni.
Ai Lada Niva? No, eikös venäläiset suunnitellu hyviä tankkejakin...ootkos Mikrometri ikinä ajanu ns. 29" maastopyörää pyörää muuten? Sopii vaan omaan ajotyyliin, täysiä päin kaikkea huonolla tekniikalla...:)
Kiva kuulla eli pannaan harkintaan ja hienoa että olet sisäistänyt 29" parhaan puolen...ihan kaikkea ei tarvitse kiertää :)
Hiano on jäsen Z:n uusi menopeli. Tuommoisen voisin haluta ittellenikin, mutta pykälää isomman ja punaisen. Noh, vielä kuiteskin mennään KM:n kanssa ja ehkä jopa kauankin.. ;)
Kiitos
vielä kuiteskin mennään KM:n kanssa ja ehkä jopa kauankin.. ;)
No eikö se ole niin, että teräsrungot vaan pysyy ja paranee? (tämä oli ainakin se "selitys" itselleen, että miksi piti vaihtaa lelumiinista pois...:D)
Kyllä tuo KM kaikki mulla olleet vilumiini ja halpis titskurungot hakkaa mennen tullen. Suuri osuus on kyllä sillä kun on just soppeli geometria.. :D
Tilattu on vaihteellinen Singular. Miesten kokoa, väri se pronssin punainen(?), osasiksi hyvää peruslaatua. Tarkoituksena hyvä ja kestävä peruspyörä useiksi vuosiksi.
Nykyinen täytti 10 vuotta ja on edelleen kuin uusi.
Hieman karkasi speksaamisessa mopo käsistä ja budjetti ylittyi 100 prosentilla:cool:.
Jotain tuon näköistä on tulossa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=8&pictureid=34
Nyt vain kärsivällistä odotusta.
Mikrometri
14.11.2007, 16.36
On se hyvä että nuo "kolmannen" maailman huonommatkin hitsaajat saa töitä.Terästä kun voi hitsata huonompikin hitsaaja.
Alumiini kun vaatii lämpökäsittelyineen ammattitaitoa.
Terästä kun voi hitsata huonompikin hitsaaja.
Tuosta on kyllä helppo olla täysin eri mieltä, nimim.: melkosen monta kertaa MIG & puikkolaitteella hoslanneena. Ei se nyt nimittäin ihan lasten leikkiä ole. Eli toivottavasti ei ainakaan ihan näin huono hitsaaja kuin minä, tee niitä runkoja siellä itämaalla! :D
vatuvakt
14.11.2007, 18.51
niin, tohon teräksen hitsaajien ammattitaitoon en osaa sanoa ihmeempää, kun että ihmetyttää toki oman rungon ihan nätti sauma, mut sehän olikin se jokapojan tehtävissä oleva materiaali, eli rungon väsääminen siitä on varmaan yhtä helppoa kun titaanista, eiks jeh..? ja mites kun alumiinin hitsaaminen on niin pro hommaa, senhän on sit oltava "kalliiden miesten" tekemiä kaikkien alurunkojen? miks ne kuitenkin nykyään on varmaan halvimpia pelejä yleisesti? onks ne kaikki harjoittelukappaleita vai muuten vaan "b-linjalta"? tokihan on hienoja alurunkojakin, ei siinä mitään. ja vielä teräkseen, muistaakseni semmoinen hyvä teräsputki joltain true temperiltä, tangelta tai reynoldsilta tms. laatumerkiltä on melko ohkaista seinämäpaksuudelta, sehän ei varmaan pala poroksi hitsipillin alla edes aloittelijalta..
mutta nämähän oli vaan arvailuja.
ja vielä noista valmiista, valmistuvista, hyvän näköisiä mun mielestä. se ruskea/punertava on kans varmaan oikeasti vielä nätimpi kuin kuvissa.
omakin on jo käytännössä valmis.
pöh, ovat vaan kateellisia kun itse pelkäävät koska:
-29 on kankea kääntää
-29iin löytyy niin huonosti osia mitä speksata
-kaikkea ei saa hiilikuidusta
-29n pito on liian hyvä, se estää rullaavuutta
-29n rullaavuus on liian hyvä = liikaa vauhtia
-miksi sinkula, kun vaihteetkin ovat olemassa ja vaihdinta on kiva näppäillä
-teräs on liian khuulia
-se on liian halpaa ja tehty Taiwaassa.. niinkuin yleensä nykyään kaikki muutkin, MUTTA siinä huonossa pajassa.
-Ajatusmaailma saattaa muuttua ja trailipyörä ei olisikaan enää ykköstä
-UCI ei kelpuuta pyörääni kisaan.. tosin en ikinä kilpaile, mutta SAATAN joskus kilpailla.
-paska mikä paska
...ja nyt papapppadaa! Antaa vihannesten lentää!
länsiväylä
14.11.2007, 20.32
1/2 l vettä
4 pientä porkkanaa
1 dl herneitä
1 pieni kukkakaali
2-3 perunaa
1 tl suolaa
1 rkl vehnäjauhoja
1/2 litraa maitoa
vähän persiljaa ja
hienonnettua tilliä
GO
http://farm1.static.flickr.com/180/374452623_3b9dacdf86.jpg
GO GO
Joulupukin odotus on päättymässä etuajassa: pyörä odottaa Matkahuollon tiloissa noutoa ja maksua!:)
Tällainen siitä tuli. Suhteellisen kevyt, erittäin mukava ajaa.
http://img155.imageshack.us/img155/4286/singular1rs5.th.jpg (http://img155.imageshack.us/my.php?image=singular1rs5.jpg)
Jepjep! Kiva peli. Loppuis tämä vesikeli, jotta pääsis ajamaan. Kiitokset Pyörähuoltoon kärsivällisyydestä osien valintavaiheessa sekä nopeasta palvelusta!:)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=8&pictureid=298
Singularin toimittama rungon takuukuitti on yksi komeimmista mitä vastaan on tullut!
Patterson
11.12.2007, 14.49
Jepjep! Kiva peli (http://picasaweb.google.com/vbb34562/Fil/photo#5142294434697797954). Loppuis tämä vesikeli, jotta pääsis ajamaan. Kiitokset Pyörähuoltoon kärsivällisyydestä osien valintavaiheessa sekä nopeasta palvelusta!:)
Singularin toimittama rungon takuukuitti on yksi komeimmista mitä vastaan on tullut!
Millä komponenteilla toi sun hieno pyörä on ja paljon jäi hintaa?
Millä komponenteilla toi sun hieno pyörä on ja paljon jäi hintaa?
- 2008 xt-sarja täydellisenä
- Ritchey WCS tolppa, kannatin ja ohjainlaakeri
- Flite-satula
- DT-competition puolat ja Mavic T520 -vanteet
- FSA-tanko
- Maxxis Ignitor kumit
- sitten muita osasia tarpeen mukaan.
Hinnasta voi vääntää kättä Pyörähuollossa.
Mintenkä tuo Sigularin SS epäkeskokeskiö kestää?
Kiristyykö se alapuolelta pultilla vai leviääkö se tangentiaalisesti niinkuin auton rumpujarru?
( Olikohan tarpeeksi hankalsti selitetty ?)
Eli ajankanssa rupeaako keskiö löystymään ja ketjunkiristysen kanssa tulee ainasta väljystä, kun keskiö löystyy ?
Mintenkä tuo Sigularin SS epäkeskokeskiö kestää?
Kiristyykö se alapuolelta pultilla vai .......
Vastaus on kyllä. Sinisessä Singular-rungossa on Phil Wood:in valmistama epäkesko.
http://www.philwood.com/
Kiristyy kahdella pultilla. Maahantuojalla ollut ajossa tällainen vajaan vuoden, muuta ei voi kestämisestä kertoa vielä. Yksinkertainen ratkaisu, mahdollisimman vähän liikkuvia osia.
Kokemuksia
XL-koko on oikeasti iso. Rungon (XL) todellinen koko on noin 65 cm, jos vaakaputki olisi oikeasti vaakasuorassa. Nyt satulaputken pituus on 55 cm.
Isot renkaat tarvitsevat pariksi suuremmat takarattaat. Tutut välitykset muuttuvat rengaskoon kasvaessa huomattavasti raskaammiksi.
Kiekoista ei ole vielä sanomista. Suorana ovat pysyneet. Aika näyttää totuuden.
Plussat
Ilmoitetut mitat pitivät hyvin paikkansa. Valitsin mallin ja koon pelkästään mittojen mukaan. Ajoasennosta sain juuri sellaisen kuin tarvitsenkin.
Oikea maastopyörä, eikä retkipyörä kuten pelkäsin
Ketterä maastossa
Kiipeää hyvin
Isot renkaat tasoittavat maastoa. 29" voittaa huonon joustokeulan 6-0
Etuhaarukassa lokarin kiinnitysreiät
Todella pitkä (485 mm)ja mukavasti eloisa etuhaarukka
Tukeva runko, muttei liian kova.
2008 xt-sarja toimii juuri niin kuin pitääkin.
SKS- lokarien leveys riittää hyvin 2.1 Ignitorille
Maxxis Ignitor 2.1 on mainio yleisrengas.
Ritcheyn palikat kevyitä ja hoitavat hommansa.
Ison pyörän paino n. 12 kg
Runko on ruostesuojattu valmiiksi.
Runko on siistiä työtä.
Täysjäykällä on mukava ajaa
Tarinat bigfootin hyvistä puolista pitävät paikkansa. Huonoja en vielä ole huomannut.
Tasapainoisen näköinen kokonaisuus ja miellyttää omistajansa silmää
Valmis pyörä oli erinomaisesti pakattu Matkahuollon kuljetusta varten!
Positiivisia yllätyksiä Pyörähuollon puolesta asennetuissa osissa!Miinukset
Maali ei kestä kolhuja. Herkät paikat suojattava heti uutena esim. 3M -kiveniskusuojateipillä. Tästä saattaa tulla ensimmäinen runko, joka pitää maalauttaa muutaman vuoden päästä.
Rungossa ei kiinnikkeitä takalokarille eikä tarakalle. Yleiskäyttöisyys kärsii. (Tämä oli tosin tiedossakin)
2008 xt-jarrut laahaavat herkästi, rako palojen ja levyn välissä on pieni. Voi olla etten osaa vielä säätää.
SKS X-blade takalokarin ruuvit on vedettävä tosi tiukalla, jotta se pysyisi säädetyssä asennossa. Kuusiokoloavainta kannattaa kuljettaa mukana!
Tanko taitaa olla mallia superpainava ja -jäykkä
Pientä huomauttamista oli kasaustyöstä.Ajatuksia.
Olisi mukava kokeilla tätä pyörää hiilaritangon ja hiilaritolpan kanssa.
Bigfoot-täpäri 10 cm joustoilla... Hmm!
Omaan taannoiseen postiin muutama lisäys:
Eka kunnon maastolenkki Singularilla takana (n.3h Espoon keskuspuistossa).
Puol tuntia meni kevään ruostuneen ajotuntuman kanssa ihmetellessä (talviajoja tosi vähän takana). Mutta sitten pyörä ikäänkuin "katosi alta"...hallinta todella intuitiivista ja luonnollista, ei tarttenut yhtään miettiä, että miten ajais ja mistä.
Olin Rigin jälkeen jotenkin hieman huolissani, että ohjauskulma ois muka "liian jyrkkä" ja ohjaus hätäinen (heh, voiko olla 29:llä?). Johtopäätös lenkin jälkeen:
- 29:llä saa olla aika tumpelo jos nokan kautta menee ympäri (vaikka ohjauskulma olisikin luokkaa 71-72...tuossa on Foxilla ehkä n.71 astetta, omalla jäykällä keulalla se 72). Isompi rengas jeesaa kyllä tässä huomattavasti. Ja 100mm fox vielä tasoittaa päälle aika kivasti, vaikka efektiivisestihän joustokeula vielä pikkasen jopa jyrkentää tuota ohjauskulmaa tietty. Mutta tosiaan tuntu, että ajotekniikka on tällä set-upilla ihan yliarvostettu asia...:)
- Rigi tais jälkikäteen ajateltuna olla ohjautuvuudeltaan luokkaa "juna"...nyt tuntu, että hyvä että pyörä kääntyykin johonkin...vakaus oli silti ihan huippuluokkaa ja kaikki pienet "track standit" ja hitaat, tekniset pätkät meni silti hienosti.
- Tuo myös keulii helpolla ja keulaa on helppo nostella esteiden päälle. Rigissä meni kauan totutella pitkään takahaarukkaan (chain stay) ja siitä johtuvaan tietyyn jähmeyteen. Tämä runko huomattavasti näppärämpi tässä mielessä.
Vaihdoin myös 0-nousun stemmin ja kiekot meni saman tien vaihtoon (nyt on Salsa Delgado Discit) - onnistuin pistämään alkuperäiset Mavicin jotku touring-kiekot heti ihan päreiksi. Yritän laittaa päivitetyn kuvan piakkoin mukaan tähän.
Hyvältä tuntuu siis. Ainoastaan harmittaa vaihteiden tuomat ulkonäköongelmat...pakko tuo on varmaan sinkulaksi vielä pistää jossain vaiheessa :D
EDIT: kirjoitusvirheitä ja taka-akseli -> tarkoitin siis takahaarukkaa (chain stay)
Kuinkas leveä rengas mahtuu tuohon omaan haarukkaan? Huoh, omaa swiftiä odotellessa.
Muistelen tsekanneeni/varmistaneeni, että Panaracer Rampage 2,35" menee vielä tuohon jäykkään haarukkaan. Voin yrittää mittailla lähiaikoina.
Ajatus on että jossain vaiheessa vielä kokeillaan täysjäykkääkin isoilla gummeilla (=talvipyörä set-up?)...
Metsään tekee mieli koko ajan! :)
Kuinka monella on muuten sininen sinkulaversio ja kuinka monella vaihteellinen? Joko on kymmenen Singularin raja mennyt Suomessa rikki?
Itselläni on vaihteellinen versio.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=8&pictureid=297
Kokemukset ja kilometrit ovat karttuneet. Pyörä on ollut odotuksia parempi. Lähdin hakemaan maastosafaripyörää, joka sopii myös yleispyöräksi. Sellaisen sain ja tyytyväinen olen. Pisin lenkki on noin satanen metsäauto- ja hiekkateitä pitkin.
XT-osasarja on ollut täysin moitteeton: kaikki pelaa kuten pitääkin. Takanavan purin uteliaisuuttani eilen, eikä sisältä löytynyt muuta kuin puhtaat rasvat, moitteettomat laakeripinnat ja nerokkaan yksinkertainen rakenne. Hieman ostaessa mietin halvemman osasarjan hankintaa, onneksi en sortunut. Talvipolkimina olen käyttänyt flättipolkimia xt-lukkojen sijasta. XT-levyjarrutkaan eivät enää laahaa, kun hieman säädin.
Ritcheyn osatkin ovat satulatolppa mukaan lukien kestäneet hienosti. Tolpan osalta foorumeilla on mainintoja rakenteen heikkoudesta, mutta hyvin sekin on äijänkokoisen alla kestänyt.
Pyörään ja käyttötarkoitukseeni sopisi ehkä nykyistä paremmin hiilikuitutanko. Nyt tuntuma on tanakka.
Pienen miinuksen annan Lauttasaaren pyörähuollolle (http://www.pyorahuolto.com/). Sisuskumeiksi oli jostain syystä piilotettu tähän pyörään täysin sopimattomat aivan liian kapeat yksilöt: muistaakseni 32 mm ja 38 mm. Pitkään ihmettelin täristävää ajotuntumaa. Syykin selvisi, kun toisen sisuskumin venttiili irtosi ja pääsin vaihtotöihin. Jotta 2,1" leveä Ignitor täyttyisi, sisuskumit piti pumpata ylitäyteen kivikoviksi. Murmur:mad: myyjän suuntaan pienestä piittaamattomuudesta muuten hyvin toimineessa kaupankäynnissä. Muutamia naarmujakin oli päässyt syntymään runkoon ja haarukkaan ilmeisesti kokoonpanovaiheessa. Positiivisen puolelle kuitenkin päästään myyjän palveluasenteessa:).
Toinen tanko ja paremmin sopivat sisuskumit, niin ostaisin Singularin uudelleenkin!
Singletrack -lehden kesäkuun numerossa (issue 66) on asiallinen juttu Sam Alisonista, miehestä Singular Cyclesin takana.
Minusta on mukavaa, kun pyörämerkkiin tai pyörään liittyy tarina ja hahmo. Toki isojen mahtimerkkienkin taa hahmot löytyvät, niistä muutamia oli muuten koottuna What Mountainbiken 2010 numeroihin omana artikkelisarjanaan.
Alla muutama muu Singular -pyöriä käsittelevä ketju, jos vaikka jotakuta auttaa tiedon etsinnässä.
Gryphon: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=40704&highlight=singular
Swift: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37104&highlight=singular
Peregrinestä löytyy mainintoja niin monesta paikasta, että niiden kokoaminen lienee hyödytöntä.
Nyt on neljä vuotta täynnä. Satulan vaihdoin, koska Flite ei tuntunut mukavalta yli 70 km matkoilla. Nyt tilalla on Selle San Marco Blaze, joka sekin alkaa olla loppuun kulunut. Mistähän saisi samanlaisen tilalle? Nastakumit pitäisi varmaan asennella tänä viikonloppuna.
https://lh4.googleusercontent.com/-ZjCfqQoJfdI/Tubn0iXHaZI/AAAAAAAAP9A/-DEA69G6BQk/s800/c175e1bc-c7a7-4d72-a29b-0b57d3033ae1.jpg
Tällä fillarilla on edessään vielä useita vuosia!
Ps. se tammikuussa 2008 haaveilemani 10 senttiä joustava 29-täpäri löytyy tallista... Eikä ole ollenkaan paha.
SingleSeppis
03.12.2011, 10.47
Tässä mykoplasman takia sairaslomalla tuli omaan Swiftiin vaihdettua sentään talvikiekot ja nastat molempiin päihin. Painoa tuli pyörään 2,1kg lisää. Samalla vaihtui välitys tavallisuudesta poiketen pari piikkiä raskaammaksi. Nyt pyörä on sellainen möykky ettei kovin pitkää lenkkiä tartte veivata että hiki tulee :D. Vielä pitäis talven aikana saada joustokeulaan uudet liukuholkit tai sitten ajelen kesänkin jäykistellen. Senverran oon tykänny tuolla ajaa etten tule sitä kyllä ikinä myymään.
Minäkin olen tuolla jossain toisaalla uhonnut, etten ikuna luovu omasta Tervapääskystäni. Tämä pyörä selvästi aiheuttaa vahvoja tunnesiteitä.
Syksyn tultua sain joustokeulan paikoilleen (100mm Reba) ja sentään jokusen lenkinkin alle ennen talven tuloa. Syksyhän oli pitkä. Jäykän keulan jälkeen oli opeteltava uusia kujeita ajoon ja kyljellään käytiin moneen kertaan.
Nyt kun talvi lopulta tuli, päädyin yksinkertaistamaan kokoonpanoa heti roppakaupalla; vaihteet ja joustot pois.
Välityksenä tällä hetkellä 44/18, joka tuntuu ihan passelille työmatkahyökkäyksiin.
Sinkulanöösinä saanen todeta kokoonpanon olevan aivan mainio. Nyt vasta ymmärrän mihin tuo pyörä on tehty.
Hyvinkin saatan palata kesällä taas vaihteelliseen ja joustettuun versioonkin, mutta ainakin vaihteiden suhteen vain jos ajomatka suuntautuu pois pohjanmaan tasamailta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5855&d=1325618623
Tarkkasilmäinen katsoja saattaa huomata übercoolit kaksisinisävyiset kädensijat.
Edit: Ja kuukausi myöhemmin välitys onkin 38/16. Sekin vielä melko tanakka, kun sattuu vastatuuli ja vaaksan verran uutta lunta iltatuimaan kottiin palatessa.
6v tuli täyteen.
Edelleen lähes kaikki komponentit ovat alkuperäisiä.
Tanko, stemmi, tupit ja kammet meni kaatumisen vuoksi uusiksi. Vapaaratas ryppyili liikaa ja ostin uudet kiekot, samantien tubeless readyt. Rinkuloina tulevana kesänä jatkaa continentalin race kingit.
Alkuperäiset polkimet ovat täpärissä, swift sai suurikehäiset xt:t.
alkuperäinen tavoite on täyttynyt hyvin ja maalikin pysyy edelleen kiinni.
hauskaa on tämän fillarin kanssa ollut, joten eiköhän 10 vuotta tule täyteen.
Kartturi
21.12.2013, 01.47
Ihailtavan pitkäjänteinen seuranta. Kiitos siitä ja hauskaa joulua :)
Mullakin on yks Singular, Gryphon. Hauskaa peli ajaa, vaikka onhan se teräsrunkosnobille vähän sellainen hiomaton timantti ainakin putkisarjan osalta eikä sitä kovin kevyttä tulee tekemälläkään
Mun Peregrinestä, Gryphonista ja Ospreysta tuli sitten vissiin kertaheitolla keräilykappaleita...
New Era for Singular Cycleshttps://ci5.googleusercontent.com/proxy/xZdjx9eTbaVSPxuEqmDUd13fK8Ur73dUmyolBMeN2r61AX0uxv eZoU3y8jJ595GjQMvSsH24QWpsWri8A842oD7nQSF2B84o6SdP bennZLS-0CFvjlzVUEnJ4f6NTpOlzmJ6yG597lK4dIHlY26_Kde52ECo9z OPGw_m-fc=s0-d-e1-ft#https://gallery.mailchimp.com/aa24f6346d7bda6e80ec64612/images/533a6c35-9824-4daa-9f65-d598d9682815.jpg (http://singularcycles.us1.list-manage.com/track/click?u=aa24f6346d7bda6e80ec64612&id=8588dc94ca&e=016e6d2496)Singular has lived up to its name from the very beginning – Sam Alison founded the company and did everything from design and testing to sales, marketing, logistics and the ever present book-keeping.
However, to ensure the ongoing prosperity and health of the company, Sam has now entered a partnership with the owner of long time Singular dealer Frank Dressler in Weselberg, Germany. Frank and his team will take on responsibility for storage, fulfillment, logistics and admin. Sam will continue to do all frame design, customer service, sales and marketing. This will mean much smoother supply of stock and better service for our customers.
In addition to these operational changes we have taken the decision to dramatically reduce the range for the moment. Sadly this means the departure of some beloved models such as the Peregrine and Gryphon. However what we do have is three fantastic bikes (http://singularcycles.us1.list-manage.com/track/click?u=aa24f6346d7bda6e80ec64612&id=ea45ffd2ba&e=016e6d2496) which cover a broad spectrum of riding from the road to full fat and a whole lot in between. The goal is to consolidate and build the strength of the company so that we can confidently either reintroduce some models, or develop completely new ones.
Overall, we are hugely excited about the new range of models we now have and what we are sure is a bright future that lies ahead for Singular. Thank you for your support of Singular over the years and helping us grow in the future. If you would like to check out the new frames please go here (http://singularcycles.us1.list-manage.com/track/click?u=aa24f6346d7bda6e80ec64612&id=5643041578&e=016e6d2496), all frames are in stock in all sizes available for purchase now! And as always, if you have any questions please feel free to email us (info@singularcycles.com).
Kind regards,
Sam Alison & Frank Dressler
Eihän tu Sam fb-viesteissään sulkenut pois mahdollisuutta saada nyt poisjääneitä malleja uudestaan tarjolle. Ymmärrän kyllä muutostarpeen puljun pyörittämisessä. Kickstartterit venyivät turhan pitkiksi Puffinin ja Roosterin kohdalla, meni iso määrä taaloja sivu suun, kun runkoja odotellessa iso aalto pyyhkäisi yli muiden merkkien herätessä eloon. Lisäksi varastot on olleet usein tyhjänä vanhojen mallien kohdalla ja toimitusajat liian pitkät nykykuluttajille, ainakin niille jotka haluavat tavaran heti, eikä kohta. Jospa nyt varastossa olisi tasaisemmin tavaraa ja uusien mallien kohdalla homma nopeutuisi. Niin, ja jos joku haluaa myydä mulle L kokoisen Gryphonin niin antaa kuulua!
^ Noinkin. Vaikea kyllä nähdä, että nuo marginaalirungot palaisivat - ellei sitten jonain droppina pienenä eränä kerrallaan.
Varmasti, eiku toivottavasti, näin käy. Luulisi olevan helpohkoa teettää edelleen niitä nyt poisjätettyjä malleja sellaisina erinä, joille on haisteltu olevan menekkiä. Vähän niinkuin tähänkin asti. Siellä erolla, että homma ei ole enää yhden miehen lompakon päällä joten eipä tarvitse sen lompakon omistajan niin jännätä omaa toimeentuloansa.
Mulla olis varmaan Puffinin ja Swiftin lisäksi pari muutakin Singularia, jos en olisi ikävästi juuri L/XL kokojen väliin menevä ukko. 27+ hommat kiinnostaa, joten kunhan tuo nykyinen Tervapääsky joskus antautuu allani, niin saapa katsella modernia versiota korvaajaksi.
Mä en koskaan ostanut Swiftiä, kun siihen käyttöön oli jo runko. Peregrine on ollut jo ties miten kauan - se on sitä vanhempaa sarjaa ja Gryphon on vasta tulossa ajoon, kun ostin rungon hetken mielijohteesta ja kasauttaminen on kestänyt.
Mul on Gryphonia varten ollu tanko valmiina jo pari vuotta, siitä se lähtee, vielä se joku siellä jossain haluaa luopua rungostaan. Oon ajanut läskiä droppitangolla, ja kyllä se vaan täytyy jatkumoa sille hommalle saada. Eli luonnollisesti siihen suunniteltu runko täytyy saada. Diggaan tuosta Singularin ebb systeemistä ihan mahdottomasti. Kite meinasi myös saapua varastoon, mutta en sitten pystynyt perustelemaan sitä kuitenkaan riittävästi itselleni. Peregrinen ja Ospreyn kohdalla tää mun kroppa on edellämainitusti vaan väärän kokoinen/mittasuhteinen, niistä on turha haaveillakaan. Roosteri runkosetti oli viikko sit tarjolla 300£, mutta onneksi oli visa jo valmiiksi täyteen ammuttu. Ehtii sen vielä...
Mitä ihmettä virusturva herjaa:
Haitallinen sivusto estetty
http://www.singularcycles.com/
Tämä sivusto on ilmoitettu haitalliseksi.
Suosittelemme, että et käy tässä sivustossa.
Näytti mr. Singular kyselevänkin fb:n puolella tästä asiasta sivulle yrittäneiltä... Pöpöjä liikkeellä.
Mun Peregrinestä, Gryphonista ja Ospreysta tuli sitten vissiin kertaheitolla keräilykappaleita...
New Era for Singular Cycles
Ai tätäkö se tarkoitti, kun okka ilmoitti syksyllä, että Singularin businekset ei oikein suju (kun yritin tilata keulaa Ospreyhin). No, kun se oli vähän vaikeeta se tilaaminen niin otin yhteyttä suoraan Samiin ja tilasin kaks keulaa, ja kaikki sujui ihan kivasti. Nyt mulla on sit kaks Ospreyta, tosin toinen vielä työn alla. Hyvä pyörä, ei voi mitään.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.