Näytä tavallinen näkymä : Tampereen seudun pyöräliikkeet
Takavaihtajan vaijeri katkesi lenkillä. Vein pyörän Urheilupyörään ja pyysin vaihtamaan sisuksen lisäksi myös kuoret. "Ei niitä tarvi vaihtaa" totesi vanha isäntä. Yritin perustella että haluaisin uusia myös kuoret, mutta EIVÄT SUOSTUNEET! No - sainpahan pyörän ajoon mutta jurppimaan jäi.
Jotkut asiat eivät muutu :D
onko joku bongannut jostain tampereen liikkeestä EVOC enduro/fr -reppua, tai jotain muuta vastaavaa mallia?!
A. Kallion kaupassa käynnit jäi lyhyeen ei tarvetta ole tullut käydä ei kai tule. Sen verran outoa palvelu siellä oli.:seko:
^^ Jotkut asiat eivät muutu.;)
Sportaxissa näytti olevan loppuunmyynti (omistaja vaihtuu?). Kävin katsastamassa, muttei löytynyt mitään mielenkiintoista.
Olen sitkeästi isännän kanssa siellä käynyt katsomassa mitä keksis vielä ostaa, mutta alkaa vähiin käydä :D
Hanskoja ja pumppuja alkaa olla jo vinot pinot!
Huomenna ei Sportaxia enää ole (?) vai Bike Kingiä? Kumpi on parempi brändi / liikepaikka?
eiköhän sportax säily entisellään +kasvaa bikekingin verran valikoimassa..
Iglumies
01.09.2012, 12.49
Huomenna ei Sportaxia enää ole (?) vai Bike Kingiä? Kumpi on parempi brändi / liikepaikka?
Kummatkin ovat vielä tallella ja BikeKingissä alkoi juuri kuukauden kestävä muuttomyynti.
BikeKingissä alkoi juuri kuukauden kestävä muuttomyynti.
Sinne penkomaan siis !!
JohannesP
02.09.2012, 13.12
Onko tuolla BikeKingissä kuinka vaatetta tarjolla?
jotain fox-kamoja, lähinnä keskikokoisille normaalivartaloisille..
en ole käynyt kertaakaan, tässä on hyvä syy, keskikokoinen normaalivartalo en kuitenkaan ole, velo on 63cm. Sportax on (ollut) lähempänä.
substitute
02.09.2012, 23.03
Mitäs täällä nyt höpistään että Sportax lakkaisi olemasta, vaikka ylempänä ketjussa on jo todettu että kauppias siellä vain vaihtuu? Tuotevalikoimakin varmaan elää samasta syystä mutta ei se kauppa siitä mihinkään katoa.
Sitä ei taida olla vielä julki tuotu että säilyykö Sportax nimenä vai vaihtuuko Bike Kingiksi. Senverran tiedän kuitenkin että Cannondalen ja Santa Cruzin sun muitten edustukset säilyvät.
kuten itse tuossa totesin, niin sportax säilynee about ennallaan kaikin osin ja laajenee mm. bmx puolelle vesikon myötä.. nimiasiasta en tiedä mitään, mutta lienee sivuseikka lopulta..
Näyttää tulevan pieniä lisämuutoksia Tampereelle, kun Rtechissä muuttoale käynnissä. Ilmeisesti Ikean lähettyville tulossa uusi isompi tila? Pikaisella käynnillä alennuslappuja näkyi ainakin kengissä, mutta eiköhän sieltä muutaki irtoa alehintaan.
Nykyinen kauppa toiminut sijaintinsa puolesta itselle hyvin, kun keskustassa usein asioin, mutta kyllähän uudet isommat tilatkin varmaan ostoksille houkuttelee.
Toihan on hyvä, niin voi avovaimon heittää ikeaan ja itse mennä pyöräkauppaan...
EDIT: Noh hetken asiaa mietittyäni totesin ettei se taida ihan niin kuitenkaan käytännössä toimia :)
JohannesP
27.11.2012, 01.18
Näyttää tulevan pieniä lisämuutoksia Tampereelle, kun Rtechissä muuttoale käynnissä. Ilmeisesti Ikean lähettyville tulossa uusi isompi tila? Pikaisella käynnillä alennuslappuja näkyi ainakin kengissä, mutta eiköhän sieltä muutaki irtoa alehintaan.
Nykyinen kauppa toiminut sijaintinsa puolesta itselle hyvin, kun keskustassa usein asioin, mutta kyllähän uudet isommat tilatkin varmaan ostoksille houkuttelee.
Rtechissä on suhkot korkeat hinnat, mutta tarjousta saanyt tähän mennessä joka kerta ihan mukavasti. Ainakin omat hankinnat jääny kilpailukykyselle asteelle verrattuna ulkomaankaupat.
Itsellekkin nykyinen sijainti ollut täydellinen kun tarvinut huoltaa jotakin pientä eikä ole viitsinyt lähteä kaupungista maalle työkalujen luokse. Sinällään hyvä asia jos meinaavat laajentaa ja jos hintoja saadaan menojen vuoksi viellä hiottua astetta kilpailukykysempään. Luulisi ainakin ydinkeskustan vuokran olevan suhteessa kalleempi kuin Ikean suunnan.
perttime
16.01.2013, 15.03
Koska Rtech on muuttamassa?
Sen kun näkisi, että Rtechin hinnat laskevat... Positiivista kuitenkin, että lähtee keskustasta (näin maalaismiehen näkökulmasta katsottuna).
Uudessa paikassa on jo mainos seinässä. Kaippa pääsevät kevään aikana uuteen.
Koska Rtech on muuttamassa?Tänään näytti vanha paikka hiljaiselta, oli siis suljettu. Eipä ollut liikkeen ikkunassa mitään lappua uudesta paikasta, näytti ohikulkijan silmään vähän huonolta.
Web-sivuilla on tiedote uudesta paikasta: "Maanantaina 11.3 liike on suljettu. Verkkokaupan tilaukset toimitetaan normaalisti. Uusi liikkeemme aukeaa tiistaina 12.3, ja uuden liikkeen huolto aukeaa maanantaina 18.3. Uusi osoite on Aunankorvenkatu 2, 33840 Tampere. Liike sijaitsee n. 500 m Ikeasta itään päin samalla kadulla. Aukioloajat ovat jatkossakin tutut: arkisin 11-18 ja lauantaisin 10-14."
Pitää varmaan käydä lähiaikoina katsastamassa uudet tilat. Luulisi mainoksia jossain näkyvän uudesta osoitteesta lähiaikoina? Tai sitten luotetaan nettisivujen riittävään näkyvyyteen.
Itselle tuli Nippelinkin muuttaminen täytenä yllätyksenä, kun vanhan liikkeen oven takana kävin koputtelemassa. Muuttomatka toki melko pieni, eli lisämatkaa ei kovin paljoa tullut.
Laittaako Peloton bike'n'ski pillit pussiin ja luukut kiinni huhtikuussa?
Pikkulauri
18.03.2013, 10.32
Laittaako Peloton bike'n'ski pillit pussiin ja luukut kiinni huhtikuussa?
- Siltä kovasti näyttää, ainakin loppuunmyynti alkaa huhtikuussa:
Peloton Bike'n'Ski
Laukontori 4
33200 Tampere
puh. 010 281 5600
Lomalla 16-31.3.2013:
Kauppa Suljettu
Loppuunmyynti
2.4.2013 alkaen
perttime
18.03.2013, 11.57
Ei ole Fujin pyörät käyneet kaupan?
Alkaa RTechin uudet tilat olemaan jo hyvällä mallilla. Lauantaina oli kuumaa mehua tarjolla Ikean spoorin kiertäjille. Kaikinpuolin todella asialliset nuo uudet tilat. Tavaraa mahtuu paljon paremmin näytille ja maastofillaireitakin kuulemma pääsee ihan maastoon kokeilemaan. Kulkeminenkin on uuteen sijaintiin paljon helpompaa keskustan ulkopuolella asuville. Kuulemma varustevalikoimakin laajenisi vähän enemmän lökäpöksupuolelle, mikä on kanssa kaikinpuolin tervetullutta.
En ole aikaisemminkaan ollut varsinaisesti asiakas RTechille, nyt vielä vähemmän. En ole käynyt vielä sen koommin Ideaparkissa kuin Ikeassakaan. Ei innosta lähteä tutkimaan alueen kelvejä.
Miuhunen
24.04.2013, 09.37
No, R-techin uudessa kaupassa käyty. Myyjiä näytti piisaavan, mutta ei niitä kiinnostanu mun rahat :D Mä en voi käsittää miten vaikeeta voi olla tulla kysymään tarviiko joku asiakas kenties jotain apua? Joo, tarkotuksena olis ollu ostaa vaikka ja mitä, mutta palvelun puuttumisen takia kannan kyllä mielelläni rahani jonnekin muualle..R-techistä sitten tie vei Sportaxiin, jossa ylikiva Jani tuli heti palvelemaan, ja esitteli kaiken mahollisen ja vaikkei siel nyt sovituskoppia ookkaan ni hyvin onnistu sovittaa ja mukaan lähti kaikkea kivaa, ja ei varmaan tarvi enää muihin kauppoihin mennä. Että näin.
alteregoni
24.04.2013, 22.12
R-Techistä en osaa sanoa muutakun vaihtelevaa asiakaspalvelua oon saanu, hyvää ja heikompaa. Mutta Sportaxiin plussat palvelusta ja muutenkin. Kävin poimimassa juomarepun talteen, ja palvelu oli ensiluokkaista. Ei tarvinnu huhuilla yksin nurkissa, vaan heti kysyttiin voidaanko auttaa. Palvelu oli hyvää ja asiakkaan huomioon ottavaa. Loistavaa palaan kyllä uudestaan!
jk764476
25.04.2013, 08.15
Rtechistä ei ole kokemuksia, Pelottoman osalta lopetus on pieni harmitus ainakin itselleni. Sieltä kaksi pyörää (maantie ja rata) loistavalla hinta-laatusuhteella hommaneena olen ollut aina todella tyytyväinen palveluun. Huollon puoli siellä ainakin oli useiden kokemusten perusteella Tampereen "yläpäässä." Suurin ongelma heillä on mielestäni ollut se, että kilpailukykyistä ja hyvää tuotetta (Fuji-tsykät) tai koko puttiikkia ei ole lieemmin markkinoitu, verkkosivut (ja verkkokauppa) ovat kusseet aina ja raskaasti, sekä liikkeen aukioloajat ovat olleet ihan käsittämättömät (tyyliin 11-17 ja lauantaisin kiinni tms.). Mutta eipä täällä pk-seudulla sen herkumpaa ole, yleisesti ottaen Mansen liikkeet ainakin palvelun puolesta pesee nää pk-kivijalat.
groovyholmes
25.04.2013, 22.24
myös omien kokemusteni mukaan sportax on valovuosia rtekkiä edellä palvelussa...
Hienot tilat R-techillä. Kävin ulkopuolelta katsomassa, mutta sisään en mennyt. Ei uskalla. Näsilinnankadulta käytännössä huudettiin pihalle, kun erehdyin postimyyntispessun rungon hajoamisesta siellä raportoimaan. Koska paikalliseen edustajaan neuvottiin ottamaan yhteyttä. Sen koommin en ole siellä käynyt. Ei uskalla. Ihan ok firmahan se aikanaan oli ja onhan sieltäkin pyöriä tullut ostettua.
Kohta alkaa olemaan toisessa spessussa kilsat samoissa lukemissa, että eiköhän se pian napsahda. No, R-Techiä en asialla vaivaa. Ei uskalla.
Ite asioinu rtech:issä niin kauan ku se on ollu, ja sitä ennen freeheels:issä, ei mitään syytä vaihtaa. Muuallakin toki käyny, mutta en löytäny mitään sen kummempaa. Varmaan toki muutkin hyviä on.
No, R-techin uudessa kaupassa käyty. Myyjiä näytti piisaavan, mutta ei niitä kiinnostanu mun rahat :D Mä en voi käsittää miten vaikeeta voi olla tulla kysymään tarviiko joku asiakas kenties jotain apua? Joo, tarkotuksena olis ollu ostaa vaikka ja mitä, mutta palvelun puuttumisen takia kannan kyllä mielelläni rahani jonnekin muualle..R-techistä sitten tie vei Sportaxiin, jossa ylikiva Jani tuli heti palvelemaan, ja esitteli kaiken mahollisen ja vaikkei siel nyt sovituskoppia ookkaan ni hyvin onnistu sovittaa ja mukaan lähti kaikkea kivaa, ja ei varmaan tarvi enää muihin kauppoihin mennä. Että näin.
Tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu tuo, että heti tullaan palvelemaan. Mä ainakin tykkään usein ihan yksin katsoa rauhassa valikoimaa ja sovitella itse ja etsiä. Silloin on jopa hieman ärsyttävää, jos heti tullaan kysymään. Ja jos on vaan katsomassa valikoimaa ja vielä harkitsemassa, niin sitten on aina jotenkin tyhmä olo, kun pitää sanoa, että mä vaan vasta katson... Kai sitä sitten saa suunsa auki, jos ei löydä jotain. Tai sitten vain seisoskelee eksyneen näkyisenä, niin nää yleensä toimii.
Ohiampuja
02.05.2013, 14.13
C-C pyörään pitäisi löytää uusi mukavampi satula. Osaatteko suoralta kädeltä sanoa minne kannattaa Tampereella kurvata satulavalikoiman takia? Lähinnä Selle Italian mallit kiinnostavat, niistä on parhaat kokemukset takana. (Tai WTB:stä, mutta kun niitä ei myydä oikein missään.)
ilkkaluukkonen
02.05.2013, 14.50
C-C pyörään pitäisi löytää uusi mukavampi satula. Osaatteko suoralta kädeltä sanoa minne kannattaa Tampereella kurvata satulavalikoiman takia? Lähinnä Selle Italian mallit kiinnostavat, niistä on parhaat kokemukset takana. (Tai WTB:stä, mutta kun niitä ei myydä oikein missään.)
Huhu kertoo, että Sportaxissa ois ihan WTB:n testisatuloita lainattavissa. Harmittaa kyllä kun RTech lopetti spessujen myynnin.
Juu WTB:tä löytyy Sportaxilta, myös koeajoon. Signaturelta saa varmasti myös muutamaa merkkiä, spessua nyt ainakin ja olisko ollut Selle Italiaakin.
Signaturella myös Prologoja jollainen kiinni omassa cyclossani. Saattaa siellä olla joitakin irtomalleja Fizik:kin.
pööräilijä
02.05.2013, 21.46
Penkkiasiaan. Nippelissä oli noita PRO:n uusia penkkejä kaikkia malleja (ainakin kun tulivat). Niissä oli joku 30pvän rahat takas, palautusjärjestelmä. Itselle ei tullut tarpeeseen, koska mulla toimii kaikki suoralla istuinosalla olevat. Aiemmin Fizikkejä käyttäny, mutta toi PRO on kyllä tosi mukava :) Tää ei ollut täysin objektiivinen mielipide, mutta totta joka sana :)
Sportaxista tykkään kovasti :) Jani on huippu kauppias! SRAM konsernin tuotteita saa sieltä tosi hyvin!
SeWentwenty
02.05.2013, 22.44
Signaturella löytyy prologoa, fizikiä ja spessun satuloita. Omaan takapuoleen natsasi prologon edullisimpia malleja oleva kappa.
Olen joskus ennekin kai maininnut jossain langassa, mutta tuo rtech on mielestäni totaalisen perseestä. Ylimielistä palvelua ja "kaiken tietävät" myyjät. Ja hinnat ovat yleensä olleet aika järkyttävät. Valikoima oli aika suppea mutta se varmaan on korjaantunu uusien tilojen myötä. Sportax on mielestäni paras kivijalka missä olen itse koskaaan käynyt.
...PRO:n uusia penkkejä kaikkia malleja (ainakin kun tulivat). Niissä oli joku 30pvän rahat takas, palautusjärjestelmä.
Signaturessa on paljon parempi järjestelmä, kun sieltä olen saanut haluamani satulan sitoumuksetta koekäyttöön. Jos tykkäsin, niin kävin maksamassa. Jos en, niin palauttamassa.
Siellä on myös ISM:n mainioita jakkaroita. Tämä oli täysin objektiivinen mielipide, ja totta joka sana :cool:
Signaturessa on paljon parempi järjestelmä, kun sieltä olen saanut haluamani satulan sitoumuksetta koekäyttöön. Jos tykkäsin, niin kävin maksamassa. Jos en, niin palauttamassa.
Siellä on myös ISM:n mainioita jakkaroita. Tämä oli täysin objektiivinen mielipide, ja totta joka sana :cool:
Ostin juuri mulle kalliin etukiekon sieltä. Sano, että tuo takas jos et tykkää :seko: Samoin kävi ISM satulan ostossa. Joko tietävät tavaran olevan hyvää, tai sitten se vaan menee heillä noin. Huollon siirsin heille myös, koska oikeesti toimii. Kannoin ensin ainakin 6K€ erääseen toiseen puotiin ja palkaks saan nykyään pelkkää tylytystä.
Uusi pyörä tuli Signaturesta ja palvelu aivan loistavaa, suosittelen!
Aluksi koitin tehdä kauppaa liikkeessä josta edellinen jopo on hankittu ja huollettu, mutta myyjät eivät olleet myyntituulella - hyvä niin.
Onko keskustan alueella enää muita liikkeitä kun Sportax? Lähinnä maantie/cc-kama kiinnostaa.
Ite voin suositella Nokian urheilupyörää, kävin viikko sitten ekaa kertaa ja palvelu oli hyvää. Tilaakin pikkasen enemmän kun kissanmaan kaupassa, mahtuu useampi asiakas sisälle kerralla ja valikoimaa löytyi hyllystä.
kuntofillaristi
12.05.2013, 01.51
Kun mammalle ja city-käyttöön on pyörää hankkimassa, Suomen urheilupyörä Kissanmaalla (tai Nokialla) on luonteva ostospaikka. Ruuhkaan vähän härdelliä, mutta hinta ja malli on saatu kohdalleen.
Laukkanen ei ole varsinaisesti pyöräliike, mutta kyllä minä Jokkelta kysyisin, jos olisin fillarikamaa ostamassa kysyisin häneltä.
Ite voin suositella Nokian urheilupyörää, kävin viikko sitten ekaa kertaa ja palvelu oli hyvää. Tilaakin pikkasen enemmän kun kissanmaan kaupassa, mahtuu useampi asiakas sisälle kerralla ja valikoimaa löytyi hyllystä.
Viime vuonna siellä käydessä näin kun jollekin naiselle myytiin liian isoa cyclokrossaria kun varastossa ei pienempää ollut. Nainen vielä kysyi sitä pykälää pienempää johon myyjä sanoi, että tämä on hyvä kun stemmiä vaihdetaan.
Ostin juuri mulle kalliin etukiekon sieltä. Sano, että tuo takas jos et tykkää :seko: Samoin kävi ISM satulan ostossa. Joko tietävät tavaran olevan hyvää, tai sitten se vaan menee heillä noin. Huollon siirsin heille myös, koska oikeesti toimii. Kannoin ensin ainakin 6K€ erääseen toiseen puotiin ja palkaks saan nykyään pelkkää tylytystä.
Samat hyvät kokemukset myös täällä signaturesta, viikonlopuksi pari pyörää vaimolle testiin ja nyt mieluisampi ajossa. Loistavaa.
Kai sitä omat kokemukset voi ilmoille laittaa. R-techissä tuntuu saavan nykyään myös asiakaspalvelua. Alkuun tuntu takuiden kanssa olevan ongelmia. Nyt kun nuo molemmat pyörät on sieltä haettu, ni kai sitä voi koeponnistaa huollon toiminnan.
Laukkasen fillaripaja tarjoo nopeisiin hankintoihin ja huoltoihi edullisen vaihtoehdon.
Sportax saa pelkät kehut ja kaikki paikalla käyneet tietää miks.
Urheilupyörän myymälöihin kun menee, niin kannattaa kytkee vittuilu suodatin päälle. Nippelin voi unohtaa siltä seisomalta.
Signaturesta ei vielä kokemusta oo, mut kai sieltä tohon cube agree gtc:hen vois kiekot käydä hakeen. Sittenpä tietää paikan ja saa omat maistiaiset palvelusta.
ilkkaluukkonen
16.05.2013, 08.03
Minkä takia Nippelin voi unohtaa? Itse olen sieltä ainakin saanut joka kerta hyvää ja huomaavaista palvelua. Uudistunut Sportax on kyllä osoittautunut kahden käyntikerran perusteella hyvän maineensa veroiseksi.
No omalle kohdalle osu joko myyjän huono päivä tai väärän näkönen naamataulu myyjän eteen. Kaikki saa hakee omat maistiaisensa kaupasta ja tehä omat yhteenvedot.
Narraaja
21.05.2013, 21.21
Sportaxille peukku meikäläiseltä.
Muutamia päiviä sitten hain Cannondalen maastopyörän, palvelu oli erittäin ystävällistä ja ei suhtauduttu penseästi noviisikysymyksiinkään. Asioin liikkeessä jatkossakin. Muista Tampereen liikkeistä ei ole vielä kokemusta. :cool:
Minkä takia Nippelin voi unohtaa? Itse olen sieltä ainakin saanut joka kerta hyvää ja huomaavaista palvelua.
Harvakseen on tullut Nippelissä käytyä ja silloinkin tosin tullut ostettua vain jotain pientä sälää - lokaria, sisuria, ym., mutta omat kokemukset ovat olleet ihan hyviä. Pitäiskin käydä tutustumassa niiden uuteen paikkaan.
Noviisina menin kyselemään tänään Nokian urheilupyörästä itselleni ensimmäistä maantiepyörää ja palvelu oli kyllä hyvää. Aikaa vaan ei ollut kauheasti kun töiden lomassa siellä poikkesin, mutta palvelun perusteella täältä voisin pyörän itselleni ostaa
perttime
29.05.2013, 22.00
Aika harvakseltaan tulee käytyä, mutta en ole missään Tampereen PYÖRÄkaupassa kokenut, että olisi palveltu huonosti. Viimeksi poikkesin Kissanmaalla Urheilupyörässä, kun sattui matkan varrelle ja kyltissä lukee Shimano. Nuori mies kaivoi laatikoista sujuvasti esille maastopyörään "tupit", jarrupalat ja jarrulevyt. Hintakin oli kohtuullinen.
Ohiampuja
31.05.2013, 12.09
Nyt pitää tällaisena semi-Tamperelaisena kysyä että mitäs harrastelijalle suunnattuja liikkeitä Tampereella oikein on? Sportax, Nippeli, R-Tech, Urheilupyörä... vieläkös A Kallio on pystyssä?
perttime
31.05.2013, 12.12
Ei ole tullut poikettua Kalliolla pitkään aikaan. Nettisivu on ainakin päivittynyt sen jälkeen kun viimeksi olin katsonut.
http://www.pyörähuoltoakallio.fi/
Ainakin maantielle on sitten myös Signature ihan samoilla nurkilla kuin Kallio;:
http://www.signature.fi/
Ohiampuja
31.05.2013, 12.38
Mites sitten nämä marketit? Joissain Prismoissa saattaa olla yllättävän hyvät ja laadukkaat urheiluvälinevalikoimat...
Ps. Työkaveri lähti ostamaan K-raudasta laadukasta jakaria, mutta eihän siellä myyty kuin Keskon omia halpis-brändejä. Bahco löytyi sitten Prismasta, eli vanha sanonta "marketti-laadusta" on kääntynyt päälaelleen. :)
Nyt pitää tällaisena semi-Tamperelaisena kysyä että mitäs harrastelijalle suunnattuja liikkeitä Tampereella oikein on? Sportax, Nippeli, R-Tech, Urheilupyörä... vieläkös A Kallio on pystyssä?
itte A.Kallio äskön ulkona liikkeen edessä...
Signature takapihalla ja hain sieltä töitä äskön
substitute
31.05.2013, 23.13
Mites sitten nämä marketit? Joissain Prismoissa saattaa olla yllättävän hyvät ja laadukkaat urheiluvälinevalikoimat...
Ps. Työkaveri lähti ostamaan K-raudasta laadukasta jakaria, mutta eihän siellä myyty kuin Keskon omia halpis-brändejä. Bahco löytyi sitten Prismasta, eli vanha sanonta "marketti-laadusta" on kääntynyt päälaelleen. :)
Viittaan itseeni toisessa ketjussa. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48449-Prisma&p=2021745#post2021745) Mielenkiintoista pyöräilykamaa ei tietysti erityisemmin ole mutta vähemmän spesifiä kamaa mukavasti ja fiksut myyjät myös. Ei oo pettänyt toistaiseksi...
perttime
01.06.2013, 08.26
Mielenkiintoista pyöräilykamaa ei tietysti erityisemmin ole mutta vähemmän spesifiä kamaa mukavasti ja fiksut myyjät myös. Ei oo pettänyt toistaiseksi...Intersportit ja Sportiat näyttäisi myös olevan ihan mahdollisia paikkoja joidenkin oheistarvikkeiden hankintaan.
dukembla
01.06.2013, 20.26
Tänään tuli katsottua valikoimaa ja löytyihän sieltä ne tarvittavat uudet rengasmuovit. Jotain Shomanon poljinta oli ja ketjuja, mutta eivät pyöräilypuolen valikoimat ihan vielä vedä vertoja paikan kiipeily ja retkeilykamppeisiin.
Pyöräily on kovassa nosteessa nyt ja uskon että valikoima paranisi jos palautetta annettaisiin. Tosin eihän tuolla ole fillariliikkeen tunnelmaa...
Kyllä A Kallio on edelleen hengissä ja ihan hyvä vaihtoehto. Asiantuntemusta löytyy ja sitä ei peitellä :p Viimeksi oli jopa (positiivisessa mielessä) juttutuulella kun poikkesin.
Marsusram
05.06.2013, 23.05
Peloton (http://www.peloton.fi/pyoraily.html):in sivuilla näyttää pyöräkauppa tyhjenneen, samat merkit näkyvät nyt siirtyneen Integrasportsin (http://www.integrasports.fi/)sivuille.
Vai onko tuo ollut Pelotonin taustalla?
H. Moilanen
06.06.2013, 06.54
Vai onko tuo ollut Pelotonin taustalla?
Samat henkilöt näkyy olevan molemman nimen takana.
Highlander
06.06.2013, 10.24
Sportaxilla on hyvä palvelu - aina löytyy apua hädän hetkellä...ostin viimeksi elämäni kalleimman vaihdevaijerin = 5 € :p
rannanjärvi
08.06.2013, 20.37
R-techistä tuli meikäläiselle kirosana, ensinnäkin muutti metsään (tai siis metsänhän kaatoi aikanaan ruotsalainen huonekalukauppa), mutta kauas sivistyksestä se meni. Toisekseen Spessu poistui valikoimista. Tässä vaiheessa olin jo varma etten enää asioi siellä, mutta kun näin päättää heti tulee asiaa. Kävin männäviikolla näyttämässä spessusta löytynyttä maalaus virhettä (takaiskarin yläpään kiinnikkeen sisäpuoli on oikealta puolelta jäänyt taiwanin sedältä maalaamatta). Ukko jonka kanssa asioin sano, että "kaikista kiinnitys kohdista on aina sisäpuolet vailla maalia, jos otat iskarin irti ja katsot niin kummallakaan puolella ei ole maalia holkkien kohdalla"ja liikkeen isä huikkaa sivusta, että "kyllä maastopyöriin aina tulee käytön myötä maalivaurioita". Lohdutukseksi sanottiin, tästä huolimatta runkotakuu on normaalisti voimassa. Menin takaisin kotiin ja otin iskarin irti, vasemmalla puolella maali nätisti ruuvin reijän reunaan asti ja oikealta puolelta maali puuttuu. Takuu korvaa valmistus virheet, ei käytöstä aiheutuneita kolhuja, ainakin paperilla näin sanotaan. Liikettä ei vaan kiinnosta oma osuus hommasta.
Sitten vielä joku (piip)on pyörää kootessa vääntänyt jarrukahvan toisen pultin ihan tappiin asti. on tässä nyt peukalon kynsi halki ja cbeen multitoolin kuusiokoloavain pyöreä.
Pitääköhän sinne vielä mennä näyttämään naamaa?
JohannesP
08.06.2013, 21.03
Näkyykö tämä maalaamaton kohta ulospäin jos iskari on kiinni ja kuinka vanha pyörä kyseessä? Jos pyörällä on kuitenkin jo kuukausia poljettua ja nyt tulee vastaan tuollainen maalivirhe niin ei sen pitäisi hirveästi häiritä vaikka hieman vai sapettaa jos kalliskin runko kyseessä. Ja maalipintaa koskevat pienet virheet eivät välttämättä lukeudu valmistusvirheisiin jotka korvataan.
Joskus luin et BMC ei korvannut maantierunkossa olevaa maalin kuplimista lakan alla mikä taisi olla ihan yleinen virhe noissa rungoissa. Pientä kuplaa jotka näkyivät valoa vasten. Näkisin tämän maalausvirheen saman tasoiseksi joka tosin rajottuu vain yhteen kohtaan. Ja viittiikö sitä takuu rumpaa aloittaa parhainpana pyöräily ajankohtana jos vaiva on vain tuollainen?
Ja ei ole mitään kytköksiä kyseiseen puljuun.
R-techistä tuli meikäläiselle kirosana, ensinnäkin muutti metsään (tai siis metsänhän kaatoi aikanaan ruotsalainen huonekalukauppa), mutta kauas sivistyksestä se meni. Toisekseen Spessu poistui valikoimista. Tässä vaiheessa olin jo varma etten enää asioi siellä, mutta kun näin päättää heti tulee asiaa. Kävin männäviikolla näyttämässä spessusta löytynyttä maalaus virhettä (takaiskarin yläpään kiinnikkeen sisäpuoli on oikealta puolelta jäänyt taiwanin sedältä maalaamatta). Ukko jonka kanssa asioin sano, että "kaikista kiinnitys kohdista on aina sisäpuolet vailla maalia, jos otat iskarin irti ja katsot niin kummallakaan puolella ei ole maalia holkkien kohdalla"ja liikkeen isä huikkaa sivusta, että "kyllä maastopyöriin aina tulee käytön myötä maalivaurioita". Lohdutukseksi sanottiin, tästä huolimatta runkotakuu on normaalisti voimassa. Menin takaisin kotiin ja otin iskarin irti, vasemmalla puolella maali nätisti ruuvin reijän reunaan asti ja oikealta puolelta maali puuttuu. Takuu korvaa valmistus virheet, ei käytöstä aiheutuneita kolhuja, ainakin paperilla näin sanotaan. Liikettä ei vaan kiinnosta oma osuus hommasta.
Sitten vielä joku (piip) on pyörää kootessa vääntänyt jarrukahvan toisen pultin ihan tappiin asti. on tässä nyt peukalon kynsi halki ja cbeen multitoolin kuusiokoloavain pyöreä.
Ostat paskaa paskamyymälästä ja silti haluaisit alitajuisesti ostaa lisää? :seko:
Sitten vielä joku (kolmas piip) on pyörää kootessa vääntänyt jarrukahvan toisen pultin ihan tappiin asti. on tässä nyt peukalon kynsi halki ja cbeen multitoolin kuusiokoloavain pyöreä.
Ei ihme kun sapettaa, oikeen maalit irti ja kaikkee.
rannanjärvi
09.06.2013, 08.00
Asiassa harmittaa kohtelu mitä liikkeestä sain. Soitin ensin kun tein havainnon, pyysivät poikkeamaan paikan päällä. Menin paikan päälle toinen myyjä valehtelee tai selittää omia käsityksiään absoluuttisina totuuksina (luuli pyörä kaupan myyjän joskus ottaneen iskarin irti silmät auki) ja toinen joka ei tilanteesta mitään tiedä v*ttuilee päälle. Ja sitten on vielä jarrukahvakin jumissa, että sellasia kokemuksia tästä liikkeestä.
Pyörää ostaessa tai muuten rahaa sisään kantaessa myyjien suut on messingillä, mutta kun raha ei haise niin asiakkaille sanotaan mitä sattuu. On vissiin ollut kallis muutto, kun on asenteet asiakkaisiin muuttuneet. :(
star trek
02.07.2013, 15.34
Huippupalvelua tuli taas tänään R-tech liikkeessä, ei tarvi paljo miettiä mihin menee ku mtb huolto tai korjaus apua tarttee tampereen
lähistöllä, vain pakottavissa tapauksissa muualle:)
Yllätyin iloisesti asioidessani pitkästä aikaa SUP:issa Kissanmaalla kuinka nuorella polvella on palveluasenne kohdallaan.
R-tech ei vaan ole enää kaupungissa, on kuulema melko kinkkistä polkea sinne, ainakin verrattuna edelliseen sijaintiin Jussinkylästä katsoen
star trek
03.07.2013, 09.29
R-tech ei vaan ole enää kaupungissa, on kuulema melko kinkkistä polkea sinne, ainakin verrattuna edelliseen sijaintiin Jussinkylästä katsoen
Näin on joo, huikeet 6km keskustasta, suurinosa matkasta pyörätietä on se vaikeeta.
Minulle R-techin nykysijainti sopii vallan mainiosti. Sinne pääsee autolla, fillarilla ja bussilla. Auton saa liikkeen eteen parkkiin. Fillarinkin voi jättää siihen liikkeen eteen. Koeajomaastot on vieressä, jos semmoisia sattuu tarvitsemaan. Vanhan liikkeen eteen ei fillaria voinut jättää. Autollekin löytyi harvoin tilaa ja mittariin sai latoa kolikoita urakalla. Bussilla toki pääsi lähelle ja kävelymatkan päässä oli parkkitilaakin. Maasturin koeajo ei käytännössä onnistunut oikein mitenkään.
Juu, paljon parempi sijainti tuo on R-Techille kuin vanha. Vähän sama ongelma nyt Sportaxin kanssa. Vaikka siellä kovasti haluaisi asioida niin ei sinne oikeen autolla huvita lähteä.
Sportaxin lähellä useimmat sivukadut on kiekkopysäköinnillä. Osa on vain A-tunnuksellisille ja lähimmät ruudut vain 30min.
joo 6 km ja muutamaa mäkeä ylöös - vaihteita on kolme ja Pelagon Pietari painaa, seisomaan en mahdu - en tosin tiedä kuin kuulopuheelta missä se on, reitin kinkkisyys perustuu myös osin erään sielläpäin duunissa käyvän reittikuvaukseen, minua yli 30 v nuorempi ilmeisesti urheilupyörällä ajava
kaikki on kiinni silmälaseista, minä en tunne sinua etkä sinä minua
star trek
08.07.2013, 13.20
Toivottavasti ei tartte sportaxissa usein vierailla, palvelu siellä ihan surkeeta hyllystä kyllä myydään ja kalliita pyöriä
tilataan mut pikkuosia kun tarttis maailmalta nii ei tapahdu mitään.:mad:
Sportaxissa en ole käynyt uuden omistajan aikana - tapaaminen edellisessä liikkeessä ei jättänyt kauhean positiivista mielikuvaa. Äsken poikkesin sen sijaan Laukkasella poimimassa tilaamani peilin, ja pohjustin uuden pyörän väsäämistä puolisolle.
Laukkanen?
Pyörä- ja mopohuolto Laukkanen (http://www.fonecta.fi/yritykset/Tampere/112170/Pyora-+ja+Mopohuolto+Jouko+Laukkanen), hieno verstas ja paljon tavaraa.
Tuossa kuvassa näkyvää Wurthia vastapäätä olevan autotallin ovesta sisään. Kunnon paja alan miehille. :cool:
ollehuima
08.07.2013, 16.17
^eikös se vanhapaja purettu ja uus on tässä Wurthin rakennuksessa, käynti Takojankadun puolelta. Uudet tilat on paljo pienemmät, mutta ihan yhtä täynnä tavaraa...ammattimies, voi suositella.
Sportaxissa tuli käytyä kesällä pyöräostoksilla ja täytyy sanoa, että palvelu oli hyvää moniin muihin liikkeisiin nähden. Koeajolle pääsi ilman suurempia kinuamisia ja ajaa sai vapaasti. Pyörää säädettiin välillä, jotta oikeasta koosta ja ajoasennosta tuli varmempi olo. Myyjä oli asiantunteva ja saimme yhteistuumin räätälöityä hyvän paketin uudesta maantiemankelista.
Sportaxissa on palvelu ollut aina hyvää, kun olen siellä vieraillut. Maastokengätkin olisin sieltä ostanut, jos olisi ollut jalkaani sopivat varastossa.
rannanjärvi
25.08.2013, 21.38
Pahoittelut rumasta sanasta, irrottelin tänään ton r-techin asentaman jarrukahvan tyylipuhtaasti VASARALLA. On se vaan niin että jos jarrukahvanpannassa on kaksi ruuvia kannattaisi niitä molempia käyttää, jotta säilyisi liikkeen asiantuntemus.
rannanjärvi
25.08.2013, 21.45
Siis jotenkin näin kai nelainakset piti mennä. Onneksi ei ollut mikään hiilikuitu tanko jota piti vararoida.
rannanjärvi
25.08.2013, 21.51
Sitten vielä joku (piip)on pyörää kootessa vääntänyt jarrukahvan toisen pultin ihan tappiin asti. on tässä nyt peukalon kynsi halki ja cbeen multitoolin kuusiokoloavain pyöreä.
Asiassa harmittaa kohtelu mitä liikkeestä sain. Soitin ensin kun tein havainnon, pyysivät poikkeamaan paikan päällä. Menin paikan päälle toinen myyjä valehtelee tai selittää omia käsityksiään absoluuttisina totuuksina (luuli pyörä kaupan myyjän joskus ottaneen iskarin irti silmät auki) ja toinen joka ei tilanteesta mitään tiedä v*ttuilee päälle. Ja sitten on vielä jarrukahvakin jumissa, että sellasia kokemuksia tästä liikkeestä.
Pyörää ostaessa tai muuten rahaa sisään kantaessa myyjien suut on messingillä, mutta kun raha ei haise niin asiakkaille sanotaan mitä sattuu. On vissiin ollut kallis muutto, kun on asenteet asiakkaisiin muuttuneet. :(
Pahoittelut rumasta sanasta, irrottelin tänään ton r-techin asentaman jarrukahvan tyylipuhtaasti VASARALLA. On se vaan niin että jos jarrukahvanpannassa on kaksi ruuvia kannattaisi niitä molempia käyttää, jotta säilyisi liikkeen asiantuntemus.
Siis jotenkin näin kai nelainakset piti mennä. Onneksi ei ollut mikään hiilikuitu tanko jota piti vasaroida.
Ei taas uskoisi että tietotekniikka insinööri täällä käyttää foorumia, ei osaa lainata vielä toisellakaan kerralla ja jopa kirjoitus virheitä viljellään, mutta jos ne nyt olis jossain nipussa. Kai sitä voisi ottaa olluen. :)
Ja kyllä siitä r-techistä on hyviäkin kokemuksia, mutta tämän vasara homman jälkeen voi olla että ihan yksittäisiä tavaroita jos en muka muualta saisi.
ichijiro
26.08.2013, 00.30
En omaa hyviä kokemuksia R-techistä myöskään, exälle ostettiin pyörä (asennettu vituilleen) ja itse olen ostanut niitä sun näitä osia ja varusteita. Jos se on ollut ok tavara, niin ei mitään ongelmaa. Jos on ollut jotain reklamoitavaa tai korjattavaa nin paskaa palvelua ja hirveää vängertämistä.
t.i
^ Vai niin, itse olen ostanut R-Techistä yhden fillarin ja muita varusteita. Palvelu on ollut pääsääntöisesti kiitettävää, myös takuuasioissa.
ichijiro
26.08.2013, 11.23
No, kai siellä niitä ihmisiäkin pyörii. Välillä onnistutaan ja välillä ei. Enimmäkseen ilmeisesti onnistutaan, mutta olen itse siirtänyt rahani muualle.
Peloton avaa kannabiskadulla vai mikäs en nyt olikaan tuolla Kangasalla Kallion teollisuusalueella :)
http://www.peloton.fi/
Peloton avaa kannabiskadulla vai mikäs en nyt olikaan tuolla Kangasalla Kallion teollisuusalueella :)
http://www.peloton.fi/
siis avasi jo aikaasitten, tästä keskusteltu vissii kaupan omassa säikeessä..
ja varsinaiseen aiheeseen, itellä ei ole mistään tampereen käyttämistäni liikkeistä (r-tech, sportax, nippeli & activebike) mitään pahaa sanottavaa, kai se on vähä omasta asenteestakin kiinni millasta palvelua saa.. ;)
ichijiro
27.08.2013, 22.02
Ei, kyllä se on välillä palvelussakin. Sportax, Nippeli, A.Kallio ja SUP ovat onnistuneet ihan loistavasti viemään mun rahani ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. R-tech taasen ei. Se ei todista muuta kuin, että olen saanut R-techissä mielestäni huonoa palvelua ja muissa hyvää. Joku tommonen eat.fi / tripadvisor tyyppinen saitti voisi olla hyvä kaikille palveluille.
t.i
Hukkapätkä
28.08.2013, 11.10
Joku tommonen eat.fi / tripadvisor tyyppinen saitti voisi olla hyvä kaikille palveluille.
t.i
Puskaradio toimii ainakin tatuointiliikkeiden ja kauneushoitoloiden osalta, senhän voisi aktivoida myös pyöräliikkeiden puolesta :) Siis http://www.puskaradio.net/
Heips, Routessa kuultua; Kallion fillariliikkeessä "kettuilu" tulee kaupan päälle, niin vakikävijöille kuin uusillekin asiakkaille. Kertoo hyvästä itseluottamuksesta. Omat kokemukset Suomen Urheilupyörästä pääosin hyviä, yhden kerran sain väärät keskiölaakerit, vaikka kävin näyttämässä vanhat ja kuluneet kauppiaalle. No, toimittivat uudet tilalle, mutta aikaa paloi...
Ensikosketus puhelimen välityksellä R-techiin ja oikein positiivinen ja palveluystävällinen kuva tuosta soitosta jäi. Opastivat maastonöösiä iskariasioissa hyvinkin perusteellisesti. Totesivat että jos jokin asia vielä asiassa jää vaivaamaan niin pyörä paikan päälle ja katsovat kuntoon. Mitään en ostanu vaan käytin heidän "konsultointi" palvelua😄.
Kallion fillariliikkeessä "kettuilu" tulee kaupan päälle, niin vakikävijöille kuin uusillekin asiakkaille.
Tähän voisi vielä lisätä "entisille asiakkaille". Mitään en tuolta ole saanut ostettua vaikka aikoinaan pari kertaa ihan oikeasti yritin. Sittemmin mun kiloeurot ovat menneet alueen muihin, hyvin ja ystävällisesti palveleviin, liikkeisiin. Yksi niistä on muuten aivan tuossa vieressä :D
Kaipa noita erheitä välillä sattuu kaikille. Itse kannattaa opetella tekemään kaikki perushommat, joihin ei tarvitse kalliita tai vaikeasti saatavia erikoistyökaluja, niin säästyy rahat ja ongelmatilanteissa ei tartte kuin katsoa peiliin ja opetella tekemään hommat paremmin. Tähänastisin radikaalein erhe omalla kohtaa kävi kun eräs toinen kauppa, josta ostin aikoinaan kalliihkon mtb-rungon, ohjasi vaaleenvihreeseen kauppaan keskiön rotsaukseen, koska pyöränostokaupasta ei moisia vehkeitä löytynyt. Keskiö rotsattiin. Kotona paljastui keskiökuppeja asentaessa, että työntekijä oli rotsannut vääränkätiset kierteet muhviin. Siinä nousi syke. Takaisin liikkeeseen huomauttamaan, että nyt kävi näin. No siitä sitten sain kuittailut tyyliin, että onpas sulla jotkut ihmeelliset kierteet näissä laakereissa yms. (standardi BSA :D). Onneksi uudelleenkierteytyksen jälkeen materiaalia jäi vielä sen verran keskiömuhviin, että keskiökupit pysyivät ongelmitta kiinni ja pysyvät yhä, mutta enpä ole tuon episodin jälkeen kyseisen liikkeen laadukkaaseen asiantuntemukseen, työhön ja asiakaspalveluun enää turvautunut. Muista kaupoista pääosin positiivisia kokemuksia :).
alteregoni
17.01.2014, 23.57
Hyvää ja asiallista palvelua sain R-Techissä kun keulani ja iskarini siellä huollatin. Hienot on uudet tilatkin. Jotenkin nuo fillaritkin näyttää paljon nätemmiltä itse optisesti tarkkailtuna kuin väijyä niitä interwebistä.
Onko Treellä jossain läskejä potkittavana vai pitääkö ajaa Turku/Hesa Foxcomp-akselille?
Ylämäessä heikottaa
19.02.2014, 14.46
Onko Treellä jossain läskejä potkittavana vai pitääkö ajaa Turku/Hesa Foxcomp-akselille?
Syksyllä Nippelissä oli yksi Moonlander. Muista en tiiä.
Syksyllä Nippelissä oli yksi Moonlander. Muista en tiiä.
Nippelissä on Moonlanderia ja Muklukkia ainakin, ja onhan täällä sit meitä kuskeja, joiden renkaita saa(nee) käydä potkimassa jos haluaa.. ;)
Kaupunkirajan takana Kangasalla on Sandmania, ainakin yhden demopyörän verran paikallisella maahantuojalla..
ichijiro
22.02.2014, 14.51
MoveGo niminen lafka varmaan?
Loistava mesta, suosittelen!
perttime
23.02.2014, 09.23
MoveGo Enpä ollut ennen kuullutkaan...
Epäilin ensin, että olisi tarkoitettu Pelotonia, mutta taidat olla oikeassa.
Taas voi antaa r-techille pitkän PLUSSAN. Vetäsin oikeen huolella ikean spoorilla cuben katolteen ja takahaarukkahan siinä ittensä otti. Täysjousto kun on, niin pelkällä takahaarukan vaihdolla homma hoitu. Homma hoitu todella ripeesti. Palvelu paranee joka kerta kun sielä käy.
vakioasiakkaita kannattaa voidella
Eikös se oo järkevän bisneksen tekijän parhaimpia ominaisuuksia
Tank Driver
09.03.2014, 10.04
Löytyykö Tampereen liikkeistä Trek Gobugiin käypäistä fillarin pään kiinnikettä? Liikkeitten sivuilta ei löydy. Joku yleismallin tappikiinnityskin käy jos joku olisi nähnyt jossain?
R-Techissä on vissii ainaki ko.kärryä ollu kaupan, puhelu?
Tank Driver
09.03.2014, 10.25
Hyvä ajatus.
Active bike, sieltä hyvää palvelua ja vastauksia tyhmiinkin kysymyksiini. Huolto oli nopea ja osat todella kilpailullisilla hinnoilla. Suosittelen!
Sain 100e lahjakortin pyörähuolto M&M. Tulee varmaan käytettyä Hervannan tai Tammelan liikkeessä. Onko hintataso muihin liikkeisiin verrattuna kaikissa tuotteissa sama vai onko jotkut tuotteet selvästi halvempia/kalliimpia muihin verrattuna?
Eli mitä kannattaisi ostaa?
Lähetetty minun Nexus 4 laitteesta Tapatalkilla
Hienosti hoitui FOX:n etuiskarin takuukorjaus R-tech:ssä. Ei oikein tämän jälkeen viitsi tilailla mitään monimutkaisempia ja kalliimpia osia netistä, montakohan viikkoa olisin joutunut odottelemaan tässä tapauksessa, jos olisin fillarin tai keulan tilannut netissä ja säästänyt muutaman kympin.
Olen vuoden sisällä ostanut ko. liikkeestä pari fillaria ja muuta sälää, ainakin omalla kohdallani palvelu on ollut erittäin hyvää. Olen kylläkin asioinut lähinnä liikkeen omistajan kanssa. Yksi myyjä on vähän sellainen, että ei tunnu hirveesti kiinnostavan. Muut ovat asiallisia. Osien tilaamisessa kyllä kestää: sanotaan, että tulee parissa päivässä ja luvataan soitella. Yleensä menee huomattavasti pidempään ja sitä soittoa ei kuulu. Tietysti kiirettä pitää, eikä jokaisen perään ehditä soittaa.
Onko asiakaspalvelun legenda A Kallio lopettanut? Kun vihdoin sain kerättyä rohkeutta mennä taas asioimaan sinne, ikkunoista olikin teipit poistettu ja paikalla jokin lakanavarasto tms. Puhelin ei ole päällä, nettisivut on vanhassa jamassa.
Jotain huhua kuulin et olis siirtynyt jonkun pääkaupunkiseudun liikkeen palvelukseen
Talisker
02.11.2014, 22.43
Velosportin asiakkaat ovat saaneet uuden palvelijan.
JohannesP
02.11.2014, 23.11
Toivottavasti olis hieman leppyny uusista maisemista. Kerran kävin kysymässä jos pyörän olisi tuonut huoltoon, mutta kuulemma Colnago masteria ei kannata huoltaa jos se on väärän kokoinen. Jä koko pyörää ei edes ollut mukana mut en kai vakuuttanut tarpeeksi hyvin että pyörä on sopivan kokoinen kun en muistanut rungon mittoja ulkoa. :D En uskaltanut mennä uudestaan.
Toivottavasti olis hieman leppyny uusista maisemista. Kerran kävin kysymässä jos pyörän olisi tuonut huoltoon, mutta kuulemma Colnago masteria ei kannata huoltaa jos se on väärän kokoinen. Jä koko pyörää ei edes ollut mukana mut en kai vakuuttanut tarpeeksi hyvin että pyörä on sopivan kokoinen kun en muistanut rungon mittoja ulkoa. :D En uskaltanut mennä uudestaan.
yhden tapauksen muistan kauan sitten kun itte kauppias vaippahousuissa kauniina kesäiltana oli lähdössä puodilta kerään kilometrejä niin viittä vailla viisi joku asiakas oli tuomassa huoltoon vähän likasta maastopyörää.... voitte arvailla miten kävi:cool:
Toivottavasti rekrytoitu huollon puolelle, mihin hommaan onkin harvinaisen pätevä.
Velosport-säie voi olla lähitulevaisuudessamielenkiintoista luettavaa.
.. joku asiakas oli tuomassa huoltoon vähän likasta maastopyörää.... voitte arvailla miten kävi:cool:
Arvaan, että kauppias lykkäsi lenkkiään, huolsi pyörän, pesi sen kaupan päälle ja toivotti tervetulleeksi uudelleen. ;)
Arvaan, että kauppias lykkäsi lenkkiään, huolsi pyörän, pesi sen kaupan päälle ja toivotti tervetulleeksi uudelleen. ;)
nyt meni kyllä arvaus ihan pikkasen pieleen:seko:
Kerran näin tän kauppiaan Turtolan marketin kohdalla hakkaamassa jonkun henkilöbiilin kattoo ja piti pahaa ääntä kauppias...:eek:
Niin suosittu oli tää kauppias että kun asiakas vei mummopyörän tammikuussa huoltoon niin ei voinut ottaa kun oli jo paha ruuhka päällä. ;)
Tank Driver
03.11.2014, 22.35
Onko joku saanut N- kaupan kauppiaan kanssa älyllistä keskustelua aikaan?
Onko joku saanut N- kaupan kauppiaan kanssa älyllistä keskustelua aikaan?
ai sen pinnan ja kehän väliin tulevan? kyllvaintoki.. jos itse K on ollut keskustelemassa..
JohannaKN
15.02.2015, 17.19
https://lh5.googleusercontent.com/-FPFrO_-X9yM/VDg8KLp0gPI/AAAAAAAACMs/mS-xgP58ILA/w586-h440-no/tom.jpg
Syyskuussa viimeksi mehustelin A.Kallion sivuja.
Talvilomalla oli tarkoitus mennä rahatukun kanssa lahjomaan, virpomaan ja varpomaan italialaisia fillarijumalia.
Mielessä oli samalla GoGo:n spinnitunnin testaus. Kun naiset ajavat maissiadrenaliinin voimalla.
Tietääkö kukaan onko varasto tyhjennetty yksityisille vai joku muu liike ottanut haltuun?
Uneenkin tuli tuo pettymys: Joku oli lähettänyt tekstiviestillä pitkän listan ihmisistä, joille varasto oli myyty.
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20091226105045/wykopedia/pl/images/3/32/FUU.jpg
Pitääkö tilata ulkomailt nyhä?
alteregoni
07.03.2015, 04.00
Tampereella kyä nääs homma toimii. Ehdottelet Sportaxille kiekkojen kanssa puuhastelua, niin ohjaavat kontaktiin R-Tech:in kanssa syystä tai toisesta. Enivei loistavaa palvelua molemmilta putiikeilta. Tuo on kyllä hienoa, että jos ei pysty venymään johki hommaan niin ohjaa reilusti muualle.
perttime
07.03.2015, 09.20
Tuo on kyllä hienoa, että jos ei pysty venymään johki hommaan niin ohjaa reilusti muualle.
Samanlainen kokemus jo useamman vuoden takaa: kyselin Nippelissä joustohaarukkaaan liittyvää asiaa ja vastaus alkoi: "Ootko kysynyt Norvastolta?" (Siis R-Techistä)
jame1967
12.03.2015, 09.32
Täytyypä kehua sportaxin asiantuntevaa palvelua . Kävin tossa ensi kertaa kyseisessä liikkeessä oikeen sisällä (aiemmin vain näyteikkunaa kiireessä tiiraillut) ,
toki olin aikaisin liikkeellä juuri liikkeen auettua keskellä viikkoa eikä muita asiakkaita . Kaikki mitä kysyin löytyi liikkeestä paitsi maantierenkaiden valikoima oli suppea ,
ja asiantuntemustakin löytyi toisin kuin muutamiin "urheiluliikkeisiin verrattuna" .
Aiemmin olen asioinut R-tekissä ja kissanmaan ... , näköjään kannattaa asioida vain näissä alan liikkeissä , olisko ehdottaa muita tampereen liikkeitä missä hyvä asiantunteva palvelu , niin maantie kuin maasto .
Joskus meinaan aika käy pitkäksi kun muija ja teinitytär lähtee rättikaupoille ja meikäläinen pakotettu kuskiksi , vois käydä hypistelemässä pyöriä ja ostoksilla .
...olisko ehdottaa muita tampereen liikkeitä missä hyvä asiantunteva palvelu , niin maantie kuin maasto .
Joskus meinaan aika käy pitkäksi kun muija ja teinitytär lähtee rättikaupoille ja meikäläinen pakotettu kuskiksi , vois käydä hypistelemässä pyöriä ja ostoksilla .Taitaa Signature Nekalassa, nykyään Kuoppamäentiellä, olla selkeästi ainakin maantiepyörien ykköskauppa Tampereella. Onhan siellä maastopyöriäkin toki tarjolla.
Taitaa Signature Nekalassa, nykyään Kuoppamäentiellä, olla selkeästi ainakin maantiepyörien ykköskauppa Tampereella. Onhan siellä maastopyöriäkin toki tarjolla. Ja kyl niitä maastopyöriä sieltä myydäänkin. Oman kokemuksen mukaan hyvällä ja kiireettömällä palvelulla.
Suomen Urheilupyörän toimipisteistä kokemuksia. Olin ensimmäistä parempaa pyörääni ostamassa aloittelijana, ja ensin kävin Nokian myymälässä muutama viikko sitten. Palvelu oli kuivahkoa. En nyt sano, että varsinaisesti huonoa, sillä kysymyksiini sain kyllä vastaukset, mutta myyjä ei kauheasti aktiivisesti itse kertonut asioita. Tiet olivat vielä osin jäässä, joten satuin mainitsemaan, että ei viitsi pihalta kauemmaksi lähteä koeajolle. Tähän tulikin vastaus, että heillä ei uusia pyöriä annetakaan pidempään koeajoon kuin pihalle. Jätin asian hautumaan kun ei ollut tarkoituskaan heti ostaa pyörää.
Supin cyclo vaikutti kuitenkin ihan hyvältä vaihtoehdolta itselleni, joten päätin lähteä sitä sitten ostamaan. Nokialle ei kiinnostanut enää mennä, joten päätin käydä Kissanmaalla. Siellä palvelu oli kertaluokkaa parempaa, myyjä vaikutti asiantuntevalta ja innostuneelta, satulan korkeus katsottiin sopivaksi koeajolle, ja ajamaan sai lähteä pidemmälläkin. Kasattiin sitten paketti ja lähdin iloisena pyörän kanssa kotiin. Tuonne menee kyllä mielellään uudestaankin.
Taitaa Signature Nekalassa, nykyään Kuoppamäentiellä, olla selkeästi ainakin maantiepyörien ykköskauppa Tampereella. Onhan siellä maastopyöriäkin toki tarjolla.
Joo tuolla on ehdottomasti paras asiantuntemus mitä tulee maantiepyörien mitoitukseen ja muutenkin. Sportaxissa on myös tosi hyvä palvelu. Pari kertaa äskettäin oli poikettava Super X:n ongelmien takia ja eipä voi kun suositella.
Il ciclista di Roine
26.03.2015, 21.41
Tässäpä on yhteenveto kuuden vuoden asiakkuudestani Suomen Urheilupyörässä:
1) NOKIA
- Täältä asusteet ja tarvikkeet, jos ei löytynyt XXL:stä tai InterSportin alennusmyynnistä
2) TAMPERE
- Täältä uudet Bianchit Pirkanmaalla
3) HUOLTO
- Teetä muulla tai tee itse
Jollaan kanssa saman suuntaisia SUP-kokemuksia eli Nokian toimipisteen asiakaspalvelu oli minun kohdallani jopa huonoa, kun taas Kissanmaalla on ollut aina hyvää.
http://www.peloton.fi/ Tuota puljua täytyy vähän kehua. Laitoin tavaraa tilaukseen ja soittivat heti seuraavana päivänä että laittavat matkahuoltoon ja kysyivät samalla paidan kokoa. Eivät ehtineetkään samana päivänä lähettää ja soittivat sitten seuraavana päivänä heti pahoittelun. Kun mainitsin että että omaan matkahuollon paikallispisteeseen menee yksi työpäivä enemmän kuin pääpaikkaan niin vaihtoivat siihen ja sain paketin siis sopivasti ennen pääsiäispyhiä. Paketissa oli ekstrana vielä sadetakki ja juomapullo:). Harmi vain että joku ehti sen Fujin maantieraamin tilata nenän edestä kun arvoin vuorokauden liikaa.
http://www.peloton.fi/ Tuota puljua täytyy vähän kehua. Laitoin tavaraa tilaukseen ja soittivat heti seuraavana päivänä että laittavat matkahuoltoon ja kysyivät samalla paidan kokoa. Eivät ehtineetkään samana päivänä lähettää ja soittivat sitten seuraavana päivänä heti pahoittelun. Kun mainitsin että että omaan matkahuollon paikallispisteeseen menee yksi työpäivä enemmän kuin pääpaikkaan niin vaihtoivat siihen ja sain paketin siis sopivasti ennen pääsiäispyhiä. Paketissa oli ekstrana vielä sadetakki ja juomapullo:). Harmi vain että joku ehti sen Fujin maantieraamin tilata nenän edestä kun arvoin vuorokauden liikaa.
Siellä on nyt loppuunmyynti. Pyöriä ja muuta sälää sopuhintaan.
Tää liittyy vähän niinkun tohon edelliseen. Älkää tappako kivijalkoja. Itse asioin Pääasiassa Sportax, Signature, R-Kioski ja Sup-Nokia. Oon mää Pelotonissakin käyny. On vaan vähän syrjässä. Kauppiaat (ja myyjät) on noissa persoonia ja kaikki asiat ei aina synkkaa kaikkien kanssa. Ei munkaan kanssa, mutta aina ollaan tehty helvetin hyviä kauppoja ja asiakas-suhteet jatkuu. Itse-asiassa yleensä parempia kauppoja kuin netistä. Tosin en oo netistä tilannu muistaakseni kun yhet vanteet ja navat. Ei ole ollut tarvetta, kun oikeesti on haluttu myydä. Meillä on Treen alueella mielestäni oikeesti laadukasta kivijalkaa tarjolla joten tukekaa niitä. Mahdolliset takuuasiat on myös kätevämpää hoitaa suoraan kasvotusten. Ja se mikä miellyttää Tampereen kaupoissa on se (omalla kohdallani), että jos et jotain palvelua tai tavaraa saa, ehdotetaan heti, että käy kysymässä sieltä tai tuolta. Se on oikeesti järkevää ja kaikki voittaa. Ja muistakaa myös, että tilaamalla kaikki netistä ulkomailta osaltanne edesautatte myös taantuman pitkittymistä ja verot jää ulkomaille. Ja mitään en hyödy tästä kirjoituksesta. Ilmaisin vain mielipiteeni.
Mun nähdäkseni tamperelaiset kivijalat ovat hyvin löytäneet oman tapansa toimia ja menestyä. Kun konsepti on kunnossa tulostakin syntyy. Mikään näistä kivijaloista ei olisi kauaa pystyssä jos ne olisivat jonkin absurdin tuen varassa. Ne ovat oikeilla tuotteilla ja palvelulla ja hinnoittelulla löytäneet omat asiakkaansa ja tämän ne ovat tehneet ihan itse. Asiakkaan asia ei ole tukea mitään liikettä. Jos jokin näistä kaupoista olisi kaatumassa, syy löytyisi todennäköisesti väärästä valikoimasta, ylihinnoittelusta tai surkeasta maineesta. Netin kanssa kenenkään on toivotonta kilpailla ainakaan valikoimilla ja tuskin hinnallakaan. Nyt täytyy erikoistua ja yrittää löytää se pieni myyntimies ihan itsestä.
Kaikkihan näkee ihan silmällä, kun katsoo kavereiden kalustoa, vaatetusta ja muita tarvikkeita että nettikaupat imevät melkoisen rahavirran tamperelaisiltakin harrastajilta mutta se ei ole näiltä kivijalkakaupoilta pois vaikka voisi tuntuakin siltä. Niiden on vaan mahdotonta ja järjetöntä edes yrittää
kilpailla valikoimilla. Yhtäläinen utopia on olettaa että kaikki tyytyisivät paikallisten liikkeiden tarjontaan.
Mä olen laittanut viimeisen puolen vuoden aikana noin 7000 euroa kalustoon, mm. Kaksi maantiepyörää.
Toinen oli pakko ostaa Saksasta kun se oli siellä tonnin halvempi eikä täältä saanut edes tarjousta.
Toista, (cervelo) ei pystytty toimittamaan niin jouduin hakemaan sen Larun Pyörästä. Vähän syletti, olisin mieluummin ostanut sen täältä. Lisäksi olen ostanut kiekot ja osasarjan netistä koska täältä juuri sellaisia ei vaan saa. Tamperelaisten kanssa olen tehnyt kauppaa ehkä 300 eurolla samalla aikajaksolla.
Hiukan kyllä jäin miettimään miksi minun rahani eivät kelvanneet, tuskin kuitenkaan olen kovin huono asiakas, monta pyörää olen aiemmin ostanut täältä. Osaan ilmaista itseäni selkeästi ettei se siitäkään voi kiinni olla. Että tällainen tarina. Ei nämä kaupat aina asiakkaasta kiinni ole, aina on kaksi osapuolta.
Olen siis kovasti yrittänyt tehdä kauppaa paikallisten kanssa mutta jostain muusta kuin minusta johtuvista syistä
kauppoja ei syntynyt. Tämänhän pitäisi mennä niinpäin, että kauppias yrittäisi kovasti saada kauppoja aikaiseksi.
Larunpyörästä muuten täytyy sanoa että he hoitivat työnsä loistavasti ja ammattitaidolla. He osasivat tehdä kauppaa.
Sähköposteihin vastattiin nopeasti, sain hyvän tarjouksen, ja kauppojen jälkeen vastattiin vielä kysymyksiin sähköpostitse
mitkä kaipasivat vastausta. Kiitokset Lauttasaareen!
ei ole minullakaan kovin ruusuista kuvaa Tren kivijalasta
Osaisiko joku kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa, että missä Tampereen kivijalassa on todistetusti osaamista kiekkojen suoristamisessa? Oli ensimmäisistä vähän paremmista vanteista takapuolelta pinnoja löystynyt. Tarkoitus ja tavoite on jossain vaiheessa opetella itse hoitamaan, mutta tällä hetkellä maksaisin mieluummin ihan rahaa siitä, että saan asiallisesti säädetyn takarenkaan alle. Opiskelijabudjetti asettaa vielä omat rajoituksensa niin kiekkojen pilaaminen ei ole vaihtoehto, pitää ensin harjoitella halvemmalla.
Signature, Sportax, RTech ja SUP nyt luulisi ainakin osaavan. Löytyy multakin teline & tensiometri autotallista jos haluat itse tehdä. Tensiometrin kanssa on yleensä aika helppoa kun voi katsoa mikä on vanhojen pinnojen kireys ja näkee mitkä pinnat ovat löysiä. Yleensä kiekko kummasti muuttuu suoraksi kun löysät kiristelee muiden tasolle eikä paljoa sen kummempaa säätöä tarvitse tehdä.
Hmm, mistä Tampereelta löytyisi vaikkapa hyvä 10-ketju, XTR tai XT (nettikaupasta alle 30€)? Entä hyvät Shimanon jarrupalat, G01A (nettikaupasta alle 7€)? Joskus olen etsinyt kevyttä 29” sisuria, ei löytynyt sitäkään. Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa. Sramin osaa olen joskus kysellyt – 3 kertainen hinta netin verrattuna eikä mitään tietoa toimitusaikataulusta. Ihmekö että ostan lähes kaikki netistä?
Joitakin poikkeuksia on, esim. Spessun ja Surlyn tavaroita olen ostanut pääsääntöisesti kivijalasta.
orc biker
23.04.2015, 11.18
Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa.
Olisiko ehkä nolointa ikinä, jos Nippelistä ei löytyisi nippeliä?
^ Muistaakseni en saanut Nippeliin yhteyttä puhelimella, tarkoitus oli lähteä paikan päälle polkemaan, mutta soitin vielä matkan varrella olevia pikkukauppoja läpi ja yhdestä M&M:sat löytyi. Mistään muusta kaupasta ei löytynyt ja aika moneen kerkesin soittaa.
orc biker
23.04.2015, 13.41
^ Muistaakseni en saanut Nippeliin yhteyttä puhelimella, tarkoitus oli lähteä paikan päälle polkemaan, mutta soitin vielä matkan varrella olevia pikkukauppoja läpi ja yhdestä M&M:sat löytyi. Mistään muusta kaupasta ei löytynyt ja aika moneen kerkesin soittaa.
Onko noissa liikkeissä kuitenkin huoltotoimintaa? Jos on, niin en oikein ymmärrä, miten se on mahdollista.
On toki, vastaus oli yleensä että ei tarvinnut pitkiin aikoihin kiekkoja rakentaa. Yksi liike oli mainittu täällä mahdollisena kiekkojen rakennuspaikana, mutta ei niillä mitään ollut, rakentavat ilmeisesti asiakkaiden osista tai tilaavat tarpeen mukaan.
Esim. Nippelin huoltokaverilla on paljon sellaista tavaraa, mitä myyjät eivät myy. Saattaa olla muissakin liikkeissä sama juttu, mikä selittää tuon.
Pinnoja kun on yleensä 2mm välein eri pituuksia, eri värejä, eri lailla ohennettuja, litteitä, suoravetoja ja perinteisiä jne, niin eipä niitä hullukaan Suomessa varastotavarana voi pitää siksi, että silloin tällöin joku tulee yhden ostamaan.
Hmm, mistä Tampereelta löytyisi vaikkapa hyvä 10-ketju, XTR tai XT (nettikaupasta alle 30€)? Entä hyvät Shimanon jarrupalat, G01A (nettikaupasta alle 7€)? Joskus olen etsinyt kevyttä 29” sisuria, ei löytynyt sitäkään. Olen myös etsinyt tavallista 2-1,8-2mm pinnaa – ei ole. Edes nippeleiden löytäminen ei ollut helppoa.
Ketju: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/voimansiirto/ketjut/xt-cn-hg95-10-v.html
Palat: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/jarrut/levyjarrupalat/levyjarrupala-g01a.html
Sisuri: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/renkaat/sisarenkaat-mtb/mtb-29-light-presta.html
Ei noi ihan nettikauppojen hintasia oo, mutta eipä tarvi toimitusta odotella ja postikulut säästää :) DT-Swissin pinnoja löytyy hyllystä ainakin R-Techistä, varmaan muualtakin.
Aika hyvin on mun mielestä Tampereen kaupat tullu hinnoissa lähemmäs saksalaisia ja kun monesti vielä kivijalasta saa, varsinkin enemmän kerralla ostaessa, jonkun alennuksen. Sportaxia, R-Techiä ja Signaturea tullut viime aikoina käytettyä. Signaturelle plussaa Spessun tarvikkeista(renkaista), jotka halvempia kun esim. Evansilla. R-Techissä hyvää, että Hi5Bikesin valikoimaa pystyy tilaan liikkeeseen. Tulee silti itekin vielä ulkomailta tilattua, mutta yleensä kyllä katon paikallisten valikoiman läpi ensin.
petentic
23.04.2015, 22.40
Sportaxissa olen kiekkoni rihdannut maastopyörästä ja maantiepyörästä. Jopa melkoisella mutkalla ollut Ultegran takakiekko järjestyi suoraksi. Kustannukset hyvinkin kohtuulliset. Iso peukku siitä.
orc biker
23.04.2015, 23.01
Pinnoja kun on yleensä 2mm välein eri pituuksia, eri värejä, eri lailla ohennettuja, litteitä, suoravetoja ja perinteisiä jne, niin eipä niitä hullukaan Suomessa varastotavarana voi pitää siksi, että silloin tällöin joku tulee yhden ostamaan.
Mutta voisi heittää sieltä korjaamon puolelta. Siellä luulisi sentään olevan. Eihän sillä tarvitse itsessään suoraan bisnestä tehdä, vaan saada tyytyväinen asiakas, joka tulee toiste isommissakin asioissa ja kertoo kavereilleen.
Tuskinpa löytyy korjaamonkaan puolelta joka sortin pinnaa varastosta. Niitä on vaan niin järkyttävä määrä erilaisia. Toki varmaan yleisimpiä voi löytyäkin valmiina.
orc biker
24.04.2015, 14.28
Tuskinpa löytyy korjaamonkaan puolelta joka sortin pinnaa varastosta. Niitä on vaan niin järkyttävä määrä erilaisia. Toki varmaan yleisimpiä voi löytyäkin valmiina.
Hankala on korjata pyöriä, jos ei oikein löydy pinnoja. Jos vanteen korjaamisessakin pitää sanoa aina, että "vie vähintään viikon, kun pitää tilata pinna", niin ei se oikein asiakkaan näkökulmasta ole kovin vakuuttavaa. Luulisi nimittäin, että monenlaista vannetta viedään korjattavaksi. DT:n 2.0/1.8./2.0 on kuitenkin hyvin yleinen pinna paremmissa pyörissä.
DT:n Comppia löytyy kyllä Tampereelta paristakin liikkeestä (RTech, Sportax) kaikkina yleisimpinä mittoina. Ja prikalla pystyy vähän kompensoimaan sitä pinnan pituutta jos ei meinaa osua. Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni ;)
orc biker
24.04.2015, 22.01
Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni ;)
Toivottavasti ei, kun eihän noita DT:n pinnojakaan saa kuin 2 millin välein :)
DT:n Comppia löytyy kyllä Tampereelta paristakin liikkeestä (RTech, Sportax) kaikkina yleisimpinä mittoina. Ja prikalla pystyy vähän kompensoimaan sitä pinnan pituutta jos ei meinaa osua. Eikä se nyt aina ihan millistä ole kiinni ;)
Sportaxiin en edes yrittänyt soittaa, kun jo aikaisemmalla kyselyllä ymmärsin, että eivät rakentaa kiekkoja (silloin kun xd-vapaarattaat tulivat). RTechiin en saanut muistaakseni silloin yhteyttä. En käynyt paikan päällä, kun ei nettikaupassakaan näitä ollut. Luovutin, ja rakensin kiekon ”vääränkokoisilla” pinnoilla ja M&M:n nippeleilla.
Ketju: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/voimansiirto/ketjut/xt-cn-hg95-10-v.html
Palat: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/jarrut/levyjarrupalat/levyjarrupala-g01a.html
Sisuri: http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/renkaat/sisarenkaat-mtb/mtb-29-light-presta.html
Ei noi ihan nettikauppojen hintasia oo, mutta eipä tarvi toimitusta odotella ja postikulut säästää :) DT-Swissin pinnoja löytyy hyllystä ainakin R-Techistä, varmaan muualtakin.
Aika hyvin on mun mielestä Tampereen kaupat tullu hinnoissa lähemmäs saksalaisia ja kun monesti vielä kivijalasta saa, varsinkin enemmän kerralla ostaessa, jonkun alennuksen. Sportaxia, R-Techiä ja Signaturea tullut viime aikoina käytettyä. Signaturelle plussaa Spessun tarvikkeista(renkaista), jotka halvempia kun esim. Evansilla. R-Techissä hyvää, että Hi5Bikesin valikoimaa pystyy tilaan liikkeeseen. Tulee silti itekin vielä ulkomailta tilattua, mutta yleensä kyllä katon paikallisten valikoiman läpi ensin.
Hyvä, että jotain löytyy. :) Vähän kuitenkin epäilen, että ei olisi löytynyt silloin, kun ensimmäisiä kertoja olen etsinyt (n.3 vuotta sitten), ei ainakaan 29” kevytsisuria. :rolleyes: Silloin itselleni tuli käsitys, että kaikkia kulutusosia on pakko pitää omassa varastossa, jos haluaa ajaa ilman pitempiä keskeytyksiä. Sen jälkeen en ole kovin aktiivisesti yrittänytkään paikallista valikoimaa tutkia (kuten näkyy). Hyvä tietää, että perusosia löytyy nykyään Tampereeltakin, jos omasta varastosta jotain pääsee loppumaan.
Suurin yllätys itselleni on alumiiniset Shimanon jarrupalat, olin ihan varma, ettei voi Tampereelta löytyä kuin teräksiset. Onneksi olin väärässä. :)
Tässä vielä yksi avautuminen kivijalasta, vaikkakin ei Tampereen. Noin 3 vuotta on siitäkin aikaa, olin ostamassa jostain pääkaupunkiseudun kaupasta Maxxis Aspenia, Maxxiksen mukaan niitä oli useampi malli, eri TPI, reunalanka ja kumiseoksia. Sen kaupan kuvauksesta ei saanut mitään selvää, mitä mallia myyvät ja myyjää ei kiinnostanut TPI-arvot ja kumiseokset samalla tavalla, kuin minua, sanoi vaan että tervetuloa paikan päälle ottamaan itse selvää. En lähtenyt Helsinkiin, vaan tilasin Saksasta sen mallin, minkä halusin. :rolleyes:
anja alho
25.04.2015, 12.24
Luettuani näitä juttuja päätin antaa Kissanmaan pyörähuollolle vielä mahdollisuuden, koska hiukan samoin kokemuksin olin siellä korjauttanut pyörääni aiemmin.
Pyöräilin sinne 5km lauantaina, koska olin saanut puhelimessa vastauksen, että voin vain mennä. Jonoa oli ja olin valmistautunut jättämään pyöräni sinne ja juoksemaan kotiin. Huoltaja sanoi, että voit jättää mutta on ehdottomasti haettava pois maanantaina. Kerroin, että en pysty, koska olen työmatkalla, hakisin tiistaina. Ei käynyt! Kommentoin, että onpa huono systeemi. Sain vain tylyn vastauksen, että jos ei se sulle käy, ei tartte jättää! Ja mies häipyi sisälle sanomatta mitään?!
Aivan uskomattoman törkeää asiakaspalvelua! Ei voida puhua asiakaslähtöisyydestä. Täällä käyvät asiakkaat pompotetaan yrityksen ehtojen mukaan eikä heitä kuunnella saati sitten JOUSTETA yhtään pätkää. Onko yhden lisäyön säilytys mahdoton järjestää?? Hommaisi vaikka ketjullisen lukon ulos ja säilyttäis siinä jos ei muuta keksi tai hommatkoot alaa vastaavat tilat.
Entä jos tuleekin pakottava este eikä pääse hakemaan pyörää huollosta? Siitä varmaan tulee joku lisäkulu?! Älkää hyvät ihmiset antako tuollaisen "yrittäjän" pompottaa itseänne. Parempaa palvelua (eikä edes tarvitse paljoa yrittää) löytyy varmasti muualta! En ole missään, koskaan törmännyt vastaavaan.
groovyholmes
26.04.2015, 08.35
Aika härskiä toimintaa tyypiltä! Itse en ymmärrä kuinka vaikeaa hyvän asiakaspalvelun antaminen voi olla[emoji53]
hieman off topic kun on kyse Porista mutta jätin pyöräni huoltoon perjantaina, olisi valmis tiistaina, totesin että en ehdi noutamaan vaan ehkä torstaina, no sitä parempi heille oli vastaus - saman suuntaista on ollut läppä Laukkasen kanssa Trella, huollatan siellä sikäläiset pyöräni
Itselläni ei tee mieli kauheasti mennä Tamperelaisiin liikkeisiin. Ensin signaturessa yritettiin myydä aloittelijalle ylihintaista spessua.. nyt r-tech suspensionissa ei osattu vastata kysymykseen oikeasta ketjun pituudesta. Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni.
Taidan tyytyä internettiin niin tiedoissa, kuin tilauksissa.
Kyllä itte ainakin viime kesänä vedin käsin sen missing linkin kiinni. Voihan siinä kuulemma kampiakin käyttää apuna.
perttime
26.04.2015, 10.16
Kissanmaan SUP:ssä on ahtaat tilat, jotan jossain määrin voi YMMÄRTÄÄ, etteivät halua pitää pyöriä kauan tilaa viemässä. Jos keskustelu meni niin, kuin on kuvattu, sitä on vähän vaikea ymmärtää.
-----------------------------------------------------------------
Ketjun pikalinkit olen hyvin saanut paikoilleen ilman työkaluja. Pois ottamisen kanssa on joskus ollut "vähän voimistelua". Ketju lyhennetään sopivaksi. Se ei kaikissa pyörissä ole sama mitta. Ei edes kaikissa maastopyörissä keskenään - eikä varmaan edes ihan kaikissa maantiepyörissä.
Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni. Todellakin menee käsin vetämällä kiinni ellei ole täysin ripuliranne.
Rtechistä on ainakin itsellä vain hyvää sanottavaa. Viime kesänä ostin sieltä cycclocrossarin mukavaan hintaan ja hyvällä palvelulla. Ja nyt tällä viikolla kävin huollattamassa pyörän siellä ja sain perushuollosta hyvän alennuksen kun ensihuolto oli jäänyt tekemättä ja pääsi pienellä työllä.
Tällaisella palvelulla asioin jatkossakin siellä.
Itselläni ei tee mieli kauheasti mennä Tamperelaisiin liikkeisiin. Ensin signaturessa yritettiin myydä aloittelijalle ylihintaista spessua.. nyt r-tech suspensionissa ei osattu vastata kysymykseen oikeasta ketjun pituudesta. Samalla väitettiin, että Missing Link menee käsin vetämällä kiinni.
Taidan tyytyä internettiin niin tiedoissa, kuin tilauksissa.
Luulen että sun kannattaa hakee röttelöpyörä paikallisesta Risma marketista... sitten kun hajoo niin heität ojaan kun et osaa korjata pyöriä
Eh. Taisi osua.
Ja mihin kuvittelet osuneesi? Jos izmoa tarkoitit, et voisi olla enempää väärässä ;)
JohannesP
26.04.2015, 16.04
Tuli mieleen sellainen mielikuva, että olet mennyt R-techiin kyseleen huolto-ohjeita ja vetänyt herneen nenään kun suoria vastauksia ei ole tullut. Vertauskuvana kysyt ravintolan kokilta reseptiä ja pahotat mielesi kun ei heru. Bisnestä nämä molemmat vaan tekevät. Jos pyörä olisi heidän myymänsä niin sit ihmettelisin haluttomuutta neuvoa. Missing linkin suhteen hölmöä tulla nettiin valittamaan kun mekaanikko ei ollut samaa mieltä kanssasi jos oma tietämys on vielä vajavainen. Ei sillä et itsellänikään olisi järisyttävän paljon tietoa, mutta enpä kyseenalaista asioita joista ei ole tietoa. :D
Mitä Spessua kauppasivat Signaturessa ja mikä oli budjetti?
Kyllä oli ostokset käsissä kassalla kun kyselin pituutta. Netistä ohjeet löytyivät muutamassa minuutissa. Budjetti pari tonnia.. Tarmac sl4 sport 2014. (polkimet ja kengät niin 2k olisi ollut täys)
nilkkapaineet
29.04.2015, 17.15
Päivitin kamoja hiukan ja voin sanoa, että Kissanmaalle en enää huoltoon vie (mm. kippurasarvet sojotti taivaaseen), Nippelin setä osaa kauppamiehenä tiputtaa listahinnoista ja lyödä hyvänmielenlisäsälää kaupantekijäisiksi, Suomen Nopein on asialinjalla enkä ollenkaan insinöörinä valita, ja R-Techiin muuten ihan tyytyväinen, mutta ensihuolto saisi ehkä kuulua yli 2k kauppaan (saa nähdä kiristyykö ne navat (Bontrager-laatua)).
Onkohan muuten tietoa, että avaako Peloton uudelleen jossain muualla, kun ovat suht tiheään paikkaa kuitenkin vaihtaneet ja loppuunmyyntejä pitäneet?
Polkasin lauantaina R teckiin vuotavan takaiskarin kanssa, 1 min 30 sek myöhemmin olin jo liikkeellä testipyörällä! Tämmöstä palvelua ei saa saksasta, tai on ainakin pitkä matka viedä huoltoon.
;)
Ei nyt kahden tonnin fillari mikään ylilyönti ole, vaikka olisikin aloittelija. En mä nyt tuosta alkaisi Signaturea syyttämään. Kai sitä voi sitten sanoa, mikä se oma budjetti on jos myyjä liian kallist atarjoaa.
Aika moni ostaa kalliimmankin ensimmäiseksi maantiepyöräksi, kuten minä ja jos nyt miettii niin olisi pitänyt ostaa vielä kalliimpi.
Minun mielestä aloitelijallakin homma on mielekästä, kun on heti alusta riittävän hyvät välineet. 2K maantiepyörästä on ihan ok hinta, toki edullisempiakin löytää, mutta ne on sitten epähiilikuitua ja hinnat alkaen osilla. Rohkeesti pamauttaa heti kärkeen, että mulla on budjetti tämmönen - mitä sillä saa. Ja epäselvistä ohjeista voi aina sanoa, että voitko nyt selittää vähän tarkemmin/rautalangasta. Suunsa kun avaa niin homma toimii paremmin. Ei ne kauppiaatkaan mitään selvännäkijöitä ja ajatusten lukijoita oo.
Peace, love ja hyvää vappua!
JPK-works
02.05.2015, 09.49
Peräjää; kerro budjettisi ja kysy/katso, mihin se riittää. Hyvä neuvo, näin toimien sain Signaturesta erinomaisen pyörän elokuussa 2012. Hintaluokka oli 'alle kolme tonnia', pyöraksi tuli SW Tarmac SL3 Force22, parannettavaa jäi kiekkoihin (Ksyrium Elite, voisi olla hiilaria...).
Signaturesta tuli uusi maantiepyörä tänä keväänä hommattua. Varsin asiantuntevaa ja ihan hyvää palvelua sain ja toki hyvän pyöränkin, joten omalta osaltani en voi kun kehua paikkaa. Nippelille täytyy myös antaa iso peukku, Kaitsu on kunnon kauppamies jonka kanssa on ainakin omasta mielestäni aina mukava asioida. SUP-Nokialla kävin kerran kenkä ostoksilla, kengät jäi hyllyyn ja minulle eka kerta myös viimeiseksi vierailuksi kyseiseen putiikkiin.
Tää liittyy vähän niinkun tohon edelliseen. Älkää tappako kivijalkoja. Itse asioin Pääasiassa Sportax, Signature, R-Kioski ja Sup-Nokia. Oon mää Pelotonissakin käyny. On vaan vähän syrjässä. Kauppiaat (ja myyjät) on noissa persoonia ja kaikki asiat ei aina synkkaa kaikkien kanssa. Ei munkaan kanssa, mutta aina ollaan tehty helvetin hyviä kauppoja ja asiakas-suhteet jatkuu. Itse-asiassa yleensä parempia kauppoja kuin netistä. Tosin en oo netistä tilannu muistaakseni kun yhet vanteet ja navat. Ei ole ollut tarvetta, kun oikeesti on haluttu myydä. Meillä on Treen alueella mielestäni oikeesti laadukasta kivijalkaa tarjolla joten tukekaa niitä. Mahdolliset takuuasiat on myös kätevämpää hoitaa suoraan kasvotusten. Ja se mikä miellyttää Tampereen kaupoissa on se (omalla kohdallani), että jos et jotain palvelua tai tavaraa saa, ehdotetaan heti, että käy kysymässä sieltä tai tuolta. Se on oikeesti järkevää ja kaikki voittaa. Ja muistakaa myös, että tilaamalla kaikki netistä ulkomailta osaltanne edesautatte myös taantuman pitkittymistä ja verot jää ulkomaille. Ja mitään en hyödy tästä kirjoituksesta. Ilmaisin vain mielipiteeni.
Samaa mieltä, kivijalkoja olen yrittänyt suosia tai oikeastaan yhtä kivijalkaa. Jos kivijalat eivät pysty kilpailla hinnalla, niin kannattaa panostaa palveluun.
Kävin vähän aikaa sitten vakiokaupassani ostamassa takkia, mutta kokoa ei ollut hyllyssä, joten myyjä sanoi menevänsä katsomaan löytyykö varastosta. No sille tielleen jäi ja odottelin hyllyjen välissä melkein 10 minuuttia samalla kun samainen myyjä liikkui muissa asioissa ohitseni. Heitin lopuksi oman takin niskaan ja kävelin kassan kautta ja kysyin, että mites se takki. Vastauksena oli vain, että "ai niin". Ei ollut oikean kokoista takkia varastossa ja myyjä kysyikin, että laitetaanko tilaukseen. Sen verran käyrästö nousi, että sanoin ettei tarvitse. Mielestäni melkoista huolimattomuutta. Lievähköä ketutusta lievensi, että kiristivät löyhtyneen centerlockin veloituksetta (alle 30 sekunnin homma). Kotiin päästyäni tilasin samaisen takin 40 % halvemmalla nettikaupasta.
Asiakaspalvelusta kun nyt on keskusteltu, niin omat 2 senttiä aiheeseen. Lisäedit: Tuli ehkä enemmän kuin 2 senttiä. TLDR; Tampereella on paljon hyviä pyöräliikkeitä ja ehkä joku huonokin.
On myönnettävä, että olen tilaillut netistä aika paljon romua, kun ei ole ollut kiire ja hinnat ovat välillä murto-osia paikallisten kivijalkojen hinnoista. Monessa tilanteessa tuohon on vaikuttanut myös hyllytilanteet, kun jossain on myyty eioota. Ymmärrän kyllä, miksi kaikkea ei voi, eikä kannata pitää hyllyssä. Ikävähän tämä tilanne kivijalkojen suhteen on.
Olen kuitenkin pyrkinyt tukemaan hyväksi havaittuja erikoisliikkeitä niin hankinnoilla, huoltopalveluiden käytöllä, sekä mainostamalla kavereille ja sukulaisille. Kohtaamani "ongelmat" johtuvat ehkä siitä, että en ole luonut oikeastaan missään liikkeessä sellaista kaverillista suhdetta kauppiaaseen, mikä monilla muilla vaikuttaa olevan. Tuollaisen suhteen syntyminen vaatii varmasti muunkinlaista keskustelua, kuin: "mitä tää maksaa, okei, otan mukaan/käyn vielä vertailemassa vaihtoehtoja". Tästä huolimatta hyvä tai huono palvelu jää aina korvan taakse ja pysyy siellä pitkään. Erityisen hyvästä palvelusta maksan mielelläni vaikka vähän extraa ja huonoa pyrin välttämään surkeasti välillä epäonnistuen. Ajattelin ensin, etten nimeä liikkeitä, mutta miksipä ei, kai sitä saa mielipiteensä ilmaista.
Ehdottomasti miellyttävintä palvelua olen saanut edesmenneestä Active Bikesta. Tuonne ohjasin ihmisiä, kun pyörät ovat olleet huollon tarpeessa tai varaosille tarvetta. Jos itse jotain tarvin, niin oli ensimmäinen paikka, josta kävin kysymässä. Täytynee käydä pyörätaikureilla katsomassa, millainen meininki siellä on.
Hyvänä kakkosena on Sportax, joka toimi omalla kohdallani jo ennen omistajanvaihdosta. Nykyäänkin hommat hoidetaan hienosti, kaikesta oheistoiminnasta huolimatta. Joskus tosin tuntuu, että henkilökunnan hyvät ja huonot päivät ailahtelevat keskivertoa enemmän, koskaan en ole kuitenkaan huonolla tuulella lähtenyt tuolta pois.
R-techistä on ihan positiivinen mielikuva, joskin vähän kasvoton. Nykyään tulee käytyä harvemmin, kun on matkan takana, eikä tule poikettua heräteostoksille.
Kaukajärven Emilia-sport on palvellut varsin kohtuullisesti varsinkin ne pari kertaa, kun olen pikaista huoltoapua tarvinnut. Tuli tuolta yksi pyöräkin hetki takaperin hankittua, kun hinta viilattiin heti kohdalleen. Tämä on itselleni yksi kriteeri, mikä on suorastaan ärsyttänyt seuraavan paikan kohdalla.
Nippeli.
Pözzä kehui. Olen iloinen, jos joku on tuolta hyvää palvelua saanut. Itse asioin useasti pikkujuttujen tiimoilta, kun vielä asuin kaukajärven suunnalla. Pahimmat muistikuvat oikestaan niiltä ajoilta, kun tuo oli vielä vanhalla paikalla. Lähivuosina olen tainnut neljän eri ihmisen kanssa käydä fillareita tuolla ihmettelemässä, näistä jokainen on pienen ajan sisällä tuolla käynnistä pyörän hankkinut (3 kertaa jostain muualta). Aina on kuitenkin tuntunut siltä, ettei ostoaikeita oteta tosissaan ja kohdellaan sen mukaisesti. Keskustelua on käyty esim. siitä, onko fillarissa tinkivaraa kun lisävarusteille ei yksinkertaisesti ole tarvetta (halvennusta pyörän ostaneelle). Koskaan ei ole ollut. Yhtään. Kauppiaalla on vapaus päättää, tottakai, mutta jos suomalainen kivijalka myy netissä pyörää hintaan 799e, nippelissä 899, eikä tinkivaraa ole senttiäkään, niin minusta tuo on asiakkaan aliarviointia. En oleta tiputusta samaan hintaan, mutta edes jonkinlainen vastaantulo helpottaisi. Halvemmaksi tuli hakea fillari Turusta. Sisko osti Nippelistä kippurasarven vastusteluistani huolimatta, kun pystyi järkevästi hyödyntämään lisävarustehuojennusta. Hinta oli silti mielestäni kallis, mutta minkäs muiden kärsimättömyydelle mahtaa :) Tinkimisongelma saattaa vaikuttaa pikkumaiselta, muttei suinkaan ole ainoa syy mielipiteeseeni tästä kaupasta. Kuvaa kuitenkin mielestäni hyvin yleistä asennetta.
Muitakin liikkeitä on tullut toisinaan hyödynnettyä, mutta niin harvakseltaan, että ei niistä viitsi sen enempää kirjoittaa. Parilla ensin mainitulla on yleensä pärjännyt ihan mainiosti.
Kauhea avautuminen. Olisi kiva kirjoittaa myös noista positiivisista kokemuksista yhtä pitkästi mutta eihän tuota kukaan jaksaisi lukea. Toivottavasti käy kuitenkin ilmi arvostus kivijalkojen toimintaa ja niistä saatavaa palvelua kohtaan. Nippeli nyt vain ärsyttää erityisesti ja tuo ärsytys pienistä ja suurista asioista on patoutunut pitkältä ajalta. Pakko siellä on kuitenkin käydä, ihan asiallinen valikoima vetää kuitenkin joskus puoleensa.
Ohiampuja
14.06.2015, 18.03
Tarvitsee varmaankin tehdä testi-kierros Tampereen kivijalkaan. Pitäisi kaivaa esille ennen Tahkoa joku n 700 mm riser tanko ja 90 mm stemmi. Pitää huomenna suorittaa pieni soittokierros alan kauppoihin. Sportax/R-Tech/Signature tuli tässä ekana mieleen...
Santerius
14.06.2015, 19.21
Itselläni ei ole tapana suosia hyväntekeväisyyden vuoksi suomalaista, jos se on törkyisen kallista.
Tosin onpa mielestäni törkeää hommaa sekin, että käydään hyödyntämässä koeajotilaisuus kivijalkaliikkeessä, ja sitten tilataan muualta, kun on kivijalkaliikkeessä niin kovin kallista. No on kait se kalliimpaa, kun nettikauppa on ulkoistanut mm. tuon koeajon muualle.
Tarvitsee varmaankin tehdä testi-kierros Tampereen kivijalkaan. Pitäisi kaivaa esille ennen Tahkoa joku n 700 mm riser tanko ja 90 mm stemmi. Pitää huomenna suorittaa pieni soittokierros alan kauppoihin. Sportax/R-Tech/Signature tuli tässä ekana mieleen...
Mikäli puhelin tuuttaa varattua, kannattaa hyödyntää verkkokauppaa ( http://www.rtechsuspension.fi (http://www.rtechsuspension.fi),josta) ) ,josta voi tarkistaa löytyykö kyseistä tuotetta varastosta, kaikki verkkokaupan tuotteet löytyvät hyllystä lähes 100% varmuudella. Tokihan tuostakin putiikista löytyy myös paljon muuta kuten DT pinnoja, pyörähuolto, keula&iskarihuollot jne. vaikkei niitä verkkokaupassa näykkään. Sesongilla se puhelin on melko vahvasti soinnilla aamusta iltaan. -a-
Ohiampuja
14.06.2015, 21.06
Mikäli puhelin tuuttaa varattua, kannattaa hyödyntää verkkokauppaa... Tokihan tuostakin putiikista löytyy myös paljon muuta. No juu, tuo tanko tarjooma ei ollut kovin houkuttava. Cuben tavaraa ja sitten muutama kuitunen.
Ohiampuja
16.06.2015, 09.04
Ja niinhän siinä kävi että RaceFace tanko ja stemmi kotiutui Sportaxin hyllystä. Homma kävi kätevästi työmatkalla ja hinnatkin kestää vertailun virtuaalisiin kivijalkoihin.
Tälläinen asiakaspalvelukokemus Hervannan pyörähuolto M&M:stä.
Vein pyöräni lauantaina päivällä keskiön ja takanavan huoltoon. Maanantaina hain pyörän, mutta etukumissa ei kuitenkaan huollon jälkeen pysynyt enää ilma. Kun vein pyöräni takaisin ja pyysin kohteliaasti korjaamaan asian, vastaus oli, että etupyörään ei ole koskettu ja asia ei siis heille kuulu. Olen käsittänyt, että pyörähuolloissa olisi tapana tarkistaa rengaspaineet aina huollon jälkeen? Tässä kohtaahan on hyvin voinut käydä vahinko. Minua syytettiin valehtelusta ja siitä, että yritän saada eturenkaan vaihdettua heidän piikkiinsä. Renkaan vaihto kuulemma olisi onnistunut, mutta siitä olisi peritty erikseen maksu.
Tästä jäi todella paha mieli. Onko kivijalkaliikkeelle tärkeämpää pitää asiakkaat tyytyväisinä vai pitää kiinni omasta ammattiylpeydestä ja siitä, että tehdään virheetöntä työtä? Toki vahinko on yhtä hyvin voinut olla myös minun, mutta onko sillä mitään merkitystä? Mielestäni esitin asiani kohteliaasti enkä syyttänyt asiasta ketään. Tästä huolimatta liikkeenharjoittajan vastareaktio oli hyvin äkäinen. Aikaa renkaan vaihtoon olisi kulunut n. 5 minuuttia ja olisi kustantanut yritykselle joitakin euroja, mutta jättänyt jälkeensä tyytyväisen asiakkaan. Nyt kävi toisin. Eniten tässä harmittaa se, että rehellisyyteni kyseenalaistettiiin eikä sanaani luotettu.
Lisäksi liikkeen hinnoittelu herätti ihmetystä. Kun kysyin, mitä takanavan huolto arviolta maksaa oli vastaus kolmisenkymppiä. Kuittiin kirjoitettiin kuitenkin tilausta vastaanottaessa 38e. Työn jälki ei myöskään ollut kovin kaksista. Takapyörä rullaa entistä huonommin (epäilen, että navassa on liikaa rasvaa) ja rataspakka on vinossa.
Olen ollut asiasta yhteydessä facebookin ja sähköpostin kautta kaikkiin M&M pyörähuoltoihin. Tammelan liikettä pyörittävältä Jussi Asunmaalta sain asiallisen ja pahoittelevan vastauksen. Hervannasta, jossa on siis eri yrittäjä en ole kuitenkaan kuullut mitään.
pikkunippeli
03.07.2015, 20.32
Nippeliin saa yhteyden myös facebookviestillä!
Mistäköhän Tampereella kannattais lähteä kyselemään kenkiä? Hakusessa olis ekat pyöräilykengät ikinä. Jyväskyläläisten kauppojen koluaminen ei tuottanut tulosta, ja nettikaupoista metsästäminen tähän räpylään on aikamoista hakuammuntaa. Mitään kalliita hi-tech-kenkiä en siis etsi, mutta jossain alan liikkeissä olis varmaan parempi valikoima kuin perus Intersporteissa?
R-tech, Sportax, Nippeli, Sup nyt ainakin.. Kaikissa on valikoimaa, kaikilla vähä eri merkit..
Jussipussi
08.07.2015, 16.40
Sain jälleen loistavaa palvelua Signaturessa. Maastopyörän nestejarrut lyhennettiin ja hakiessani pyörää toinen jarruista ei pitänytkään, niin ilmasivat sen odottaessa. Alle tarjottiin kyllä Specializedin Camberia päiväksi ajoon, mutta en ollut tällä kertaa niin malttamaton.
R-tech, Sportax, Nippeli, Sup nyt ainakin.. Kaikissa on valikoimaa, kaikilla vähä eri merkit..
Kiitos, näistä pari näyttäisi sijainniltaan sellaisilta, että pääsen käymään. Toivottavasti nappaa.
Kiitos, näistä pari näyttäisi sijainniltaan sellaisilta, että pääsen käymään. Toivottavasti nappaa.
Nii ja Signature vielä..
perttime
10.07.2015, 15.28
Isommissa Intersporteissa on joskus myös nähty asiallisia kenkiä. Koskikeskus?
Mikäs se Sportia olikaan missä on ollut hyvin pyörätavaaraa?
^Pekka (http://www.sportia-pekka.fi/), Lielahdessa.
JohannesP
10.07.2015, 16.05
XXL kävisin myös katsomassa vaikkei nyt varsinainen pyöräliike olekkaan. Hinnan puolesta ehkä edullisin paikka fillarivaatteissa ellei ole hyviä tarjouksia tarjolla Tuppaavat monet paikat katsomaan sitä suositushintaa vähän liikaa ellet ole kanta-asiakas...
Mistä Tampereelta kannattaisi kysellä XT:n uuden M8000 sarjan osia?
Nippeli ja Rtech varmaan vahvimmat ehdokkaat?
Villi kortti voi olla myös MTBCentre, mutta heillä melkein kaikki on tilaustavaraa.
Kiitos vinkeistä, Sportaxista löytyi sopiva kenkäpari! Ja oli oikein hyvää palveluakin. Suomen urheilupyörässä, jossa kävin aiemmin oli sen sijaan jotenkin minun makuun nihkeä meininki. Onneks ei tarvinnu sieltä ostaa.
Mistä Tampereelta kannattaisi kysellä XT:n uuden M8000 sarjan osia?
Rteckistä löytyy... Nippelissä ei ollut ainakaan 1,5 vk sitten... Kannattaa koittaa soittaa rkioskiinkin ensin...
^ Rtechissä on osia, mutta ei kaikkia. Ei 11-42 takapakkoja, eikä vipuja joissa oma kiinnitys (ei jarrurunkoon) mutta muita osia tais olla hyllyssä kun eilen kävin ihmettelemässä niitä.
Mihin liikkeeseen voi ohjata opiskelijaneidin arkisissa pyöräongelmissa? Rakensin kyllä mahdollisimman huoltovapaan kulkineen vanhasta Tunturin mixte-rungosta (7-pakka ja kitkavipu).
Päivittäinen reitti kulkee välillä Amuri-Lääketieteellinen.
orc biker
19.07.2015, 18.38
Sportax on siinä matkan varrella Lapintiellä. Heiltä on saanut nohevaa palvelua.
perttime
19.07.2015, 21.06
http://pyorataikurit.fi/yhteystiedot/ Messukylässä saattaisi toimia myös k.o. tyylisuuntaan.
^ Rtechissä on osia, mutta ei kaikkia. Ei 11-42 takapakkoja, eikä vipuja joissa oma kiinnitys (ei jarrurunkoon) mutta muita osia tais olla hyllyssä kun eilen kävin ihmettelemässä niitä.
Pakat (11-42 XT) ja irtovivut saapunevat suomen markkinoille/ muuallekin vasta syyskuun tienoolla, joten en ehkä (ainakaan paljon) aiemmin kuvittelisi saavani mistään?
Ajelin Nippelin ohi tänään ja tien varressa luki loppuunmyynti. Onko Nippeli lopettamassa toimintaansa?
Ajelin Nippelin ohi tänään ja tien varressa luki loppuunmyynti. Onko Nippeli lopettamassa toimintaansa?
Facebookpäivityksessä lukee, "2kk kaikki pois..."
seppo_taalasmaa
05.10.2015, 22.22
Ihan varmaan vaan inventaario meneillään tai jtn.
Asiasta viidenteen. Kuinka montaa kivijalkaa on liikaa tai liian vähän. Nyt kun XXL haukkaa ison osan Tampereenkin pyörämarkkinoista ( varsinkin niistä normipyöristä) niin onko kivijalkoja liikaa. Olen muutenkin ihmetellyt Tampereen kivijalkojen määrää. Kauppoja kun kuitenkin on Sportax, R-tech, Signature, Emiliasport, Nippeli, SUP, Polkupyörätukku. Riittääkö kaikille asiakkaita? Miten paikalliset kivijalkakaupat pystyvät vastaamaan kiristyvään kilpailuun XXL:n ja nettikauppojen välillä?
Kuvittelisin ainakin että 3-4 toimivaa liikettä 7-8 tilalla olisi sekä asiakkaiden että kauppiaiden etu. Paremmin kinkkua leivänpäälle sekä kauppiaille, mutta myöskin ero nettikauppojen hintoihin maltillisempi. Kilpailu on tietenkin hyvä asia, mutta ei sen tarvi tarkoittaa kivijalkojen kitumista.
cyclomiha
06.10.2015, 08.30
Nippeli ei vaan osaa somea. Eikä mainontaa. Jokaisessa hintalapussa lukee VAIN.
Kuinka montaa kivijalkaa on liikaa tai liian vähän. Nyt kun XXL haukkaa ison osan Tampereenkin pyörämarkkinoista ( varsinkin niistä normipyöristä) niin onko kivijalkoja liikaa. Olen muutenkin ihmetellyt Tampereen kivijalkojen määrää. Kauppoja kun kuitenkin on Sportax, R-tech, Signature, Emiliasport, Nippeli, SUP, Polkupyörätukku. Riittääkö kaikille asiakkaita? Miten paikalliset kivijalkakaupat pystyvät vastaamaan kiristyvään kilpailuun XXL:n ja nettikauppojen välillä? Tietämättä tarkemmin kyseisten kauppojen taloudellista tilannetta, niin epäilisin että XXL haukkaa eniten peruspyöräkaupoilta (Emiliasport, Nippeli, SUP ja Polkupyörätukku). Signaturessa ja Sportaxissa on käsittääkseni kanta-asiakaskunta, joka käy muutaman vuoden välein tilaamassa uuden pyörän/rungon ja aivan halvinta tavaraa ei tilaukseen kirjata. Molemmissa palvelukin tuntuu hieman paranevan pärstäkertoimen mukaan, vaikka ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole kummastakaan, kun asioin liikkeissä ensi kertaa.
Some ei ole ainoa mikä nippelistä puuttuu. Sieltä puuttuu myös asiakaspalvelu.
Asiakas ei ole vain se ärsyttävä kiusankappele joka tulee välillä käymään ennen kuin suostuu kantamaan rahansa liikkeeseen. Asiakasta tulisi joskus jopa palvella :rolleyes:
^ en allekirjoita, mutta mulla onkin pitkähkö asiakassuhde tähän(kin) paikalliseen kivijalkaan..
Niin nippelissä olen asioinut jo Hervannassa kun se liike siellä oli aikoinaan. Silti tuo asenne asiakkaita kohtaan tuntuu olevan usein 'nyrpeä'.
Samaa sanoo moni muukin joka tuolla on käynyt. No kun tuli parempia vaihtoehtoja niin eipä ole tuolla viimeiseen vuoteen tullut enää käytyäkään.
Viimeksi kun olin CC:tä ostamassa niin kesken keskustelujen 'asiakaspalvelija' vain lähti pois ja alkoi huoltaa jonkun muun pyörää.
Ilmeisesti ei halunnut keskustella pyörästä ja/tai sen ostamisesta. Ostin sitten pyöräni muualta.
Woodcutter
06.10.2015, 12.41
Ei tarvetta vähentää kivijalkoja, sillä sen sijaan voidaan lisätä pyöräilijöiden määrää.
Some ei ole ainoa mikä nippelistä puuttuu. Sieltä puuttuu myös asiakaspalvelu.
Asiakas ei ole vain se ärsyttävä kiusankappele joka tulee välillä käymään ennen kuin suostuu kantamaan rahansa liikkeeseen. Asiakasta tulisi joskus jopa palvella :rolleyes:
Teen yleensä kaupat todella nopeasti, kun tiedän mitä olen ostamassa. Nippelissä maantiepyörän ostaminen kesti alle vartin, hinta neuvoteltiin kohdilleen ja vieläpä samaan hintaan vaihdettiin contin gp4000 alle. Hinta kesti hyvin vertailun ulkomaisiin nettikauppoihin. Myöhemmin kesällä kävin ostamassa paremmat kiekot maantiepyörään, tämäkään reissu ei kauaa kestänyt, noin viiden minuutin kuluttua olin pihalla liikkeestä uudet kiekot mukana. Hinta jälleen kilpailukykyinen nettiin verrattuna. Maastokengätkin hain ko. liikkeestä ja ne olivat huomattavasti halvemmat kuin halvimmissa verkkokaupoissa. Olin ihan tyytyväinen ko. paikan toimintaan, mutta voin uskoa, että paikan omistaja ei ole mikään varsinainen asiakaspalvelija, jos liikkeeseen menee vain kysylemään jotain. Esimakua sain kun ostamaani pyörään ilmaantui vikaa ja vein sen takuukorjaukseen.
En koskaan ole saanut huonoa palvelua tavallisessa urheiluliikkeessä, mutta näissä pyöräilyn erikoisliikkeissä kylläkin. Eräskin paikallinen erikoispyöräliike kusaisi omiin muroihinsa antamalla mielestäni hyvälle vakiasiakkaalle huonoa palvelua. Laitoin paikan boikottiin. Mikähän siinä erikoisliikkeiden asiakaspalvelussa on niin vaikeeta... Esimerkiksi kun Yhdysvalloissa astuu liikkeeseen, niin palvelu kyllä pelaa loppuun asti, miksei sitten täälläkin?
seppo_taalasmaa
06.10.2015, 22.09
Teen yleensä kaupat todella nopeasti, kun tiedän mitä olen ostamassa. Nippelissä maantiepyörän ostaminen kesti alle vartin, hinta neuvoteltiin kohdilleen ja vieläpä samaan hintaan vaihdettiin contin gp4000 alle. Hinta kesti hyvin vertailun ulkomaisiin nettikauppoihin. Myöhemmin kesällä kävin ostamassa paremmat kiekot maantiepyörään, tämäkään reissu ei kauaa kestänyt, noin viiden minuutin kuluttua olin pihalla liikkeestä uudet kiekot mukana. Hinta jälleen kilpailukykyinen nettiin verrattuna. Maastokengätkin hain ko. liikkeestä ja ne olivat huomattavasti halvemmat kuin halvimmissa verkkokaupoissa. Olin ihan tyytyväinen ko. paikan toimintaan, mutta voin uskoa, että paikan omistaja ei ole mikään varsinainen asiakaspalvelija, jos liikkeeseen menee vain kysylemään jotain. Esimakua sain kun ostamaani pyörään ilmaantui vikaa ja vein sen takuukorjaukseen.
En koskaan ole saanut huonoa palvelua tavallisessa urheiluliikkeessä, mutta näissä pyöräilyn erikoisliikkeissä kylläkin. Eräskin paikallinen erikoispyöräliike kusaisi omiin muroihinsa antamalla mielestäni hyvälle vakiasiakkaalle huonoa palvelua. Laitoin paikan boikottiin. Mikähän siinä erikoisliikkeiden asiakaspalvelussa on niin vaikeeta... Esimerkiksi kun Yhdysvalloissa astuu liikkeeseen, niin palvelu kyllä pelaa loppuun asti, miksei sitten täälläkin?
Varmasti kun kilpailu kiristyyy niin tähän pitää panostaa enemmän. Oli asiakas uusi tai vanha niin pienet asiat ratkaisevat. Ja kun raha on jo kannettu liikkeeseen niin silti kannattaisi panostaa, koska aina tulee uusia pyörähankintoja ja varustehankintoja. Olen käynyt tampereella kyllä hyvän ja huonon asiakaspalvelun liikkeissä. Sillä 5 euron vaijerin palvelulla liike voi menettää tonnien pyörän hankinnan tai jopa enemmän kun negatiivinen kokemus jaetaan somessa tai kaveripiirissä.
Kun vilkaisin nettisivua hyvien tarjouksien toivossa, niin heti tuli vastaan teksti 'polkupyörät loppuneet'. Tuskin jaksaa lähteä paikan päälle katsomaan mahdollisesti tyhjää hallia.
cyclomiha
07.10.2015, 09.11
Kun vilkaisin nettisivua hyvien tarjouksien toivossa, niin heti tuli vastaan teksti 'polkupyörät loppuneet'. Tuskin jaksaa lähteä paikan päälle katsomaan mahdollisesti tyhjää hallia.
Ei näin Nippeli! Webbisivu kuntoon! "Polkupyörät loppuneet Vain 0,-"
hkultala
29.10.2015, 16.42
SUP ilmeisesti laajentaa tilojaan Nokialla, facebookkiin postanneet kuvia uudesta lisäsiivestä.
Neljä kuvista näyttää siltä että lisäsiipeä rakennetaan siihen vanhan myymälärakennuksen ja tien väliin, mutta noiden neljän kuvan lisäksi on yksi kuva joka näyttää ihan erilaiselta, enkä tajua mistä se on otettu. Rakentavatko kahta eri lisäsiipeä? Onko kukaan käynyt siellä tässä viime viikkoina?
antti022
02.11.2015, 08.54
Onko kokemusta kiekkojen kasaamisesta jonkin paikallisen kivijalan toimesta?
Onko kokemusta kiekkojen kasaamisesta jonkin paikallisen kivijalan toimesta?
Ainakin Signaturessa homma osataan. vaihtoivat mulle powertapin takanava, se on nyt toiminut ilman mitään häikkää kaksi vuotta, sekä nyt myyvät omaa maahantuontia olevia Fly-hiilikuitukiekkoja, jotka kokoavat itse.
R-kiskahan on ainakin aiemmin tehnyt laadukkaita kiekkoja. Nähtävästi nykyäänkin tulee hyviä pihalle.
antti022
02.11.2015, 19.18
Kiitokset näistä! Taidan kääntyä Signaturen puoleen, sieltä saanut erinomaista palvelua aikaisemminkin.
perttime
03.11.2015, 07.58
Kysymys tänne, kun en itse osannut vastata:
Onko Tampereella valinnan varaa paikoissa, joissa huollettaisiin joustokeuloja?
Joskus on muista liikkeistä neuvottu menemään R-techiin, kun asia koskee jousto-osien sisuskaluja.
R-tech (foxhuolto.fi) tekee foxit, RockShox keuloja ottaa vastaan kaikki liikkeet jotka niitä myy ja toimittavat huoltoon, manitouta ja marzocchia ei taida kukaa huoltaa, eikä dtswissiä.. Fillariosa sitten tehnee kaikille keuloille jotain..
pikkunippeli
10.11.2015, 11.45
Nippeli ei lopeta toimintaansa, uudistuu vähän. :) kaikki vanhat vaatteet/kengät/yms myydään puoli-ilmaseks pois että mahtuu taas uutta tilalle. Tilat pienenee vähäsen ja ens keväänä on taas liike täynnä pyöriä! Tietty tilaamalla saa mitä vaan nytteki jossei liikkeestä löydä haluamaansa. :)
Laukkaselta kannattaa ainakin kysyä keulan huollosta
Pisteet taas SUP:ille ja Pasille kun ajoi asiakkaan asiaa maahantuojan suuntaan. Ei olisi omat rahkeet riittäneet! Tuollaisella palveluasenteella kivijalallakin on tulevaisuutta.
Active Bike on tehnyt paluun! Yrittäjähän oli hetken aikaa oman liikkeen sulkemisen jälkeen Pyörätaikureilla töissä, mutta näemmä palo ja usko omaan kädentaitoon vei voiton :)
Käväsin tänään pyörähtämässä paikan päällä ja asialliset tilat on löytynyt. Liike sijaitsee Ruotulassa, Teiskontieltä Golf-kentän risteyksestä Ruotulaan muutama satametriä ja vasemmalla. Parkkipaikkoja on hyvin tarjolla!
Huoltotoiminta on alkanut ja niinkuin aikasemminkin, niin Drössiger-pyörien myynti kuuluu myös toimintaan.
http://www.activebike.biz/site/etusivu.php
https://www.facebook.com/ActivebikeTampere/
Oma kokemukseni Nippelistä on ainakin ollut positiivinen. Ostin sykloni sieltä yli vuosi sitten ja homma sujui mukavasti, ja ensimmäinen huoltokin ilmaiseksi. Pari kuukautta sitten kävin vaihadattamassa polkimet samaan pyörään ja sekin pikainen homma tehtiin ilmaiseksi (niin kuin mielestäni pikkuhommat tulee tehdä). En tiedä onko palvelu sitten huonontunut vuosien aikana, mutta itse en ainakaan tunne että olisi huonoa.
Oma kokemukseni Nippelistä on ainakin ollut positiivinen. Ostin sykloni sieltä yli vuosi sitten ja homma sujui mukavasti, ja ensimmäinen huoltokin ilmaiseksi. Pari kuukautta sitten kävin vaihadattamassa polkimet samaan pyörään ja sekin pikainen homma tehtiin ilmaiseksi (niin kuin mielestäni pikkuhommat tulee tehdä). En tiedä onko palvelu sitten huonontunut vuosien aikana, mutta itse en ainakaan tunne että olisi huonoa.
Mulle pyörää ostettaessa ilmaiseksi mainostettu ensihuolto maksoi 35€. Kysyttäessä ei osattu kertoa miten tehty huolto erosi siitä ilmaisesta ensihuollosta mistä pyörää huoltoon jätettäessä oli kyse, eikä kerrottu mitä pyörälle oli huollossa tehty. Ei ole ollut tarvetta asioida kyseisessä liikkeessä sen jälkeen.
Tuo on kyllä varsin harmillista. Mikäköhän on kun asiakaspalvelussa ilmenee suuriakin eroja samassa liikkeessä. Saa nähdä mistä seuraavan pyörän sitten ostan.
pikkunippeli
25.01.2016, 10.04
Mulle pyörää ostettaessa ilmaiseksi mainostettu ensihuolto maksoi 35€. Kysyttäessä ei osattu kertoa miten tehty huolto erosi siitä ilmaisesta ensihuollosta mistä pyörää huoltoon jätettäessä oli kyse, eikä kerrottu mitä pyörälle oli huollossa tehty. Ei ole ollut tarvetta asioida kyseisessä liikkeessä sen jälkeen.
Ensihuolto, jossa käydään rihtaukset ja säädöt läpi, on ilmainen. Ensihuolto, jossa käydään täysin koko pyörä läpi, maksaa 35 €. Ja mitä huollossa on tehty: käyty koko pyörä läpi ja katottu että kaikki on kunnossa ja toimii. :)
Mukava ylläri tänään Suomen urheilupyörässä Kissanmaalla kun olin vailla Schwalben ICE spiker pro 29"*2,25 kumeja. Myivät sieltä parin 150 ekulla. Ei paha pienen kivijalkakaupan hinnaks. :)
Sent from my iPad using Tapatalk
seppo_taalasmaa
26.01.2016, 12.30
Mukava ylläri tänään Suomen urheilupyörässä Kissanmaalla kun olin vailla Schwalben ICE spiker pro 29"*2,25 kumeja. Myivät sieltä parin 150 ekulla. Ei paha pienen kivijalkakaupan hinnaks. :)
Sent from my iPad using Tapatalk
Oliko kyseessä elolution versio vai perus isp? Koska esim perus isp maksaa normialeissa 105€/pari XXL:ssä ja evolution 135€/pari. 150€ perus ISP:stä on kyllä todella suolainen hinta.
Talisker
26.01.2016, 16.12
Kait SUP:llakin on https://www.xxl.fi/Asiakaslupaukset :rolleyes:
Oliko kyseessä elolution versio vai perus isp? Koska esim perus isp maksaa normialeissa 105€/pari XXL:ssä ja evolution 135€/pari. 150€ perus ISP:stä on kyllä todella suolainen hinta.
Taittuvakylkinen evo-malli oli. Ja Xxl:ssä oli hylly tyhjä tuon kumin kohdalla, ei ollu ees verkkokaupassa. Ja henk koht vien rahani miel pieneen kivijalkakauppaan ku norjalaisille xxl:ään..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olin taannoin XXL:ssä käydessäni näkevinäni 99€ hintalapun siinä ISP evolution paketin edessä. Aika kovat perusalennukset saa olla, että pari lähtisi 135€:lla. En tosin edes yrittänyt. Perusalennus oli tuolla käyntikerralla 15%.
seppo_taalasmaa
27.01.2016, 09.48
Niin no voihan sen evo mallin tilata myös saksasta 120€/pari. Henkilökohtaisesti annan rahani mielummin germaanille kuin kieroutuneelle lähikauppiaalle... No ei, hintaero sinne saksan markkinoille vaan pakottaa, ja osien saatavuus.
JohannesP
27.01.2016, 09.56
Kävin huvikseen kysymässä Satakunnankadun M&M -pyöräliikkeestä viime torstaina et jos tuon takajarrun ilmattavaksi perjantaina heti aamusta niin kerkeääkö tekemään saman päivän aikana. Ei ollut yhtään pyörää sillä hetkellä korjauspukilla. Ei kuulemma onnistu päivässä ja mainostavat ikkunassa kaikenlisäksi "huollot -20%", mutta tämä toimenpide ei olisi kuulunut alennuksen piiriin.
Kävelin sit 4-6 kertaa perjantaina ikkunan ohi ja joka kerta huoltoukko istu läppärin äärellä rennosti ja näytti just siltä kuin ei olisi mitään töitä. :D Ehkä parempikin etten vieny vaan kysäsen varmasti osaavasta paikasta kunhan saan vaan aikaseksi.
Niin no voihan sen evo mallin tilata myös saksasta 120€/pari. Henkilökohtaisesti annan rahani mielummin germaanille kuin kieroutuneelle lähikauppiaalle... No ei, hintaero sinne saksan markkinoille vaan pakottaa, ja osien saatavuus.
..joo, ja odottaa viikon pakettia ja maksaa rahdit päälle. 99e hintalappu tais noissakin olla kivijalassa.
Nyk. ainakin bikediscount velottaa rahdit vaikka tilais yli 250e:lla. Sieltä olis siis tullut maksaan 143,80e ja paketti kourassa viikon päästä. Olishan siinä juu voittanu 6,20e. [emoji33]
Se kyllä kieltämättä ärsyttää kivijalkojen hinnoittelussa että aina tarvii erikseen kysyä paljos tää sit maksais että saa kilpailukykyisen hinnan. Melkein aina jotain saa hinnasta pois jos ei sit oo jo valmiiks aletuote.
Sent from my iPhone using Tapatalk
seppo_taalasmaa
08.02.2016, 22.50
Erinomaista asiakaspalvelua tänään R-techillä. Pyörässä jarruissa häikkää ja vein viisaampien pohdittavaksi. Lopputuloksena jarrut tikissä, hyvä mieli, ja 0€. Jarrujen huoltelu ja uudet jarrupalat menivät siis kivijalan piikkiin ja samalla sai hyviä neuvoja. En voi oikein tähän muuta sanoa kuin että 5/5. Tälläiset asiakaspalvelukokemukset painavat kyllä vaakakupissa kun seuraavaa pyörää ollaan hankkimassa.
alteregoni
15.04.2016, 19.35
Ihan hyvää fiilistä sain eilen alueen kivijaloista, kun hamuilin tyhjää fillarin pahvilaatikkoa. Nokialla Urheilupyörässä ei ollut vaikka kävivät etsimässä, oli juuri pahvi kuorma lähtenyt Erittäin hyvää palvelua sain vaikka euroakaan en olisi luultavasti tuonut. R-Techissä tärppäsi. Sielläkin palveltiin erinomaisesti vaikka liikkeessä paljon muitakin ja luultavasti rahaa tuovia asiakkaita. Jos joskus pystyn palaamaan välilevynpullistumiltani lajin pariin, niin pisti harkitsemaan kyllä lujasti että jos tällä kertaa käyttäisi kivijalkaa, eikä kylmää interwebiä. Tämä tosin hieman surkeaa täällä ravintoketjun alapäässä, kun euro on tiukassa...
Tampereella paras paikka missä saisivat puuttuvan pinnan paikalle ja rihtaus kun jo heittoa tullut kiekkoon?
Rtech kannattaa varmaan ensimmäisenä kilauttaa?
Rtech kannattaa varmaan ensimmäisenä kilauttaa?Nopeasti laittoivat, eilen vein ja iltapäivällä olisi ollut jo haettavissa.
Tahmatassu
24.05.2016, 21.49
Tumpelo kun olen, etujarrua säätäessä valahti nesteet lattialle. Laitoin pyörän auton perään ja ajelin Nippeliin. Ystävällisesti hra pyörähuoltaja otti ja laittoi uudet litkut sisään kesken kiireittensä. Korjasi saman tien ongelman eli laahaavan jarrun. Todella miellyttävää palvelua.
Nippeli on yksi parhaista Tampereen liikkeistä.
Eihän Kaitsulta hirveän high end kamaa löydy hyllystä, mutta aina on harrastajatason vehkeisiin avun saanut jopa todella vaikeisiinkin pulmiin.
Harmi vaan että muuttivat.. sijanti huononi kun ei se ole enää moottoritien varrella vaan syrjässä. Ennen oli nopea käydä Lempäälästäkin kun suoraan rampista pääsi kaupalle.
Nykyään Rtech on Tampereen ykkönen sijainniltaan ja kunhan parantaisivat vielä asiakaspalveluaan tiskin takana istuskelun sijaan niin olisi todella hieno liike.
alteregoni
24.05.2016, 22.51
Njaaah, mulla R-Tech:stä ihan eri kokemus znood:lla. Aina on saanut palvelua ja hyvää sellaista...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.