Näytä tavallinen näkymä : Mitä "äijää" olet tehnyt tänään?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[
16]
17
18
19
Pitääkin itse asiassa nostella ne kamat parvekkeelta sisälle, suoritin saman operaation eilen illalla. Parvekkeen lautalattia on muuten aika viheliäisen kylmä paljaalle jalkapohjalle.
Meijän parvekkeen lattia on hienosahattua lehtikuusta, on oikein mukava paljaalle jalalle kylmänäkin. Pakastin sulatettiin jo edellisillä pakkasilla.
No uittu! Ihme universaalia käytöstä naisväeltä. Eilen olin "lomalla" ja sain laitettua työkoneen pois vartti ennen vaimokkeen kotiintuloa. Sieltä tuli tietty, ihan hyväntahtoinen tosin, kommentti "ollaanko sitä istuttu sohvalla koko päivä?" Tänään ei ole kuin kaksi tuntia työhommia, tai no tunti tuli näpyteltyä konetta heti aamusta, mutta onneksi on ohjelmaa järjestetty leivän leipomisen, kylppärin ikkunanpuitteiden 100-vuotta vanhan maalin raapimisen ja imuroimisen parissa. Tietenkin vanhemman toukan koulukaveri tulee iltapäivästä leikkimään pariksi tunniksi.
Tässä mitään äijää ehdi tekemään...
Minä sulatin meidän pakkasen pari viikkoa sitten....otin nimittäin pakastimen pistokkeen pois seinästä että sain poran akun ladattua.
PikkuPatleetti
06.01.2017, 20.33
Pesin pyörän. Hän on niin herkkä liasta ja tomusta..
Minä sulatin meidän pakkasen pari viikkoa sitten....otin nimittäin pakastimen pistokkeen pois seinästä että sain poran akun ladattua.
Reps.. pitää täällä varmaan siirtää seuraaville pakkasille kun on jääkaappikin niin täynnä, yleensä jonkunlaisia syöminkejä tullut yhdistettyä pakastimen sulatussessioiden jälkipäiviksi
Sen sijaan kävin polkee tuolla -22C joka on meikäläisen skaalalla jo aika äijää.. tai sit pitäs hommata pipon kaveriks joku muukin päähine ja kaulalle jotain suojaa.
Laitoin 20 litraa lihalientä porisemaan.
Karitsan luut löysin, kun... köh köh, aloin sulattaa pakastinta.
Tästä kylmälaitehuollostahan sukeutui varsin suosittu "harrastus".
Teemu H:n karitsanluista muistui mieleen Jasso-kissan pakastin,
josta löytyi mammutti:rolleyes:
Kävin sosiaalisessa illallistapahtumassa ja olin rouvalle kuskina.
Paloittelin joulukuusen ja poistin leivinuunin kautta.
Onko "ajohousujen" vahaus vedenpitäväksi äijää?!
- Tosi äijäthän ei välittä sateesta vaan vetää vielä yhden kierroksen sateessa vaikka munia myöten märkänä
Ostin yhden moottorisahan lisää.
Ostin yhden moottorisahan lisää.
Tähän liittyen pientä offtopiikkaa, mutta jos haluaa nähdä miten itä-itäsuomalainen äeä juo votkaa, luistelee ja kyydittää itseään moottorisahalla heikoilla jäillä ja putoaa niihin, niin..
https://youtu.be/6plKMU0tTTk
Eräänlaista äeä-meininkiä.
No menit sitten paljastamaan meikäläisen 😀
No menit sitten paljastamaan meikäläisen
Sorry. Klikkijulkisuudella tosin voi tienata hyvin
Ajattelin pamauttaa roskat, mutta en sitten tehnytkään niin. Eli ei mitään mainitsemisen arvoista..
Tein makaroonilaatikkoa, muttenottanut vaimon valurautakattilaa uunista ennen esilämmitystä enkä myöskään käyttänyt pannulappuja kun aloin ottamaan 200 asteista kattilaa uunista. Olisi kannattanut käyttää.
Jopotuinen
15.01.2017, 21.57
Tuhosin Rouvan uusimman asusteen.
Auttelin tapani mukaan Rouvaa hänen töissä ollessaan, pesin koneellisen pyykkiä. Koneeseen päätyi myös Rouvan tuliterä 2x pidetty villajakku, mikä oli virhe. Pukineesta tuli sellainen nukkekokoa oleva! Yritin kyllä venytellä sitä ja paljonhan se venyikin, mutta kun olisi pitänyt saada lähes kolminkertaiseksi ja lopulta vielä säädetyksi oikeaan kokoon ja muotoon Rouvan huomaamatta. Eihän siitä mitään tullut, kangaskin oli muuttunut huopamaiseksi.
Eipä olisi uskonut kuinka äijää tekee kertoa siitä Rouvalle ja kuinka paljon naisesta voi ääntä lähteä!
Tuhosin Rouvan uusimman asusteen.
Auttelin tapani mukaan Rouvaa hänen töissä ollessaan, pesin koneellisen pyykkiä. Koneeseen päätyi myös Rouvan tuliterä 2x pidetty villajakku, mikä oli virhe. Pukineesta tuli sellainen nukkekokoa oleva!
Myy se Kisulle [emoji1]
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Eilen kylläkin, mutta äijää kuitenkin. Ajeltiin maastokuorma-autoilla pitkin metsiä ja harjoittelurataa. Valtion "tarjoamalla" kalustolla tietenkin😀
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
En vielä mitään mutta suunnittelen asentavani pyörään satulan käyttämällä Dremeliä ja sen hiomalaikkaa. Se vasta oliskin äijää. Tuntuu tuo Dremel olevan tärkeydessään vähintään kuusiokoloavaimia vastaava asennustyökalu fillarin asennuksessa!
^^^ Kiitos ja anteeksi Jopotuinen, että nauran tuolle villapaitaepisodille. Tarinaan oli niin helppo samaistua, koska täällä on tehty sama villapaidalle ja sitä yritettiin pelastaa ties millä hoitoaine-märkänäpäällevenytys-kikoilla, mutta eihän se siitä enää palautunut. Täytynee lahjoittaa se jollekin 6-vuotiaalle sukulaispojalle.
Heps, täällä on mennyt yksi pitsivillatakki vastaavaan kuntoon. Sitä ei kyllä voinut lahjoittaa sukulais pojalle, eikä senpuoleen tytöllekään. Jollekin alienille se olisi saattanut passatakin.
LAitoin Rellun paaliin. Ei tarvinu ku piipahtaa fillarilla laittaa yks allekirjoitus ja sit yks puhelu.
Söin aamupalan katonharjalla istuen. Vapaaehtoisesti jopa[emoji1]
Jopotuinen
13.05.2017, 14.25
Eheytin menestyksekkäästi kertaalleen tuhoamani tuliterän läppärin. Ja iha ite molemmat operaatiot.
Eikä Rouvalla ole hajuakaan tapahtuneesta :)
Ajoin kiinalaisella hiilikuituisella aerotangolla ja satulatolpalla +50km/h :D
tempokisu
13.05.2017, 16.01
Ajoin kiinalaisella hiilikuituisella aerotangolla ja satulatolpalla +50km/h :D
Mainio fingerporismi jälleen, sukua tapaukselle "laskin rappuset pelkällä kypärällä" :D
sähköläski
13.05.2017, 22.03
Ajoin jollain tojotan muka-hybridillä toiselle puolelle Suomea. Ei jatkoon.
Tein salmaria paikallisen mökkinaapurin ihmeteltäväksi. Votkaan toki kun ei ollut sitä lasinpesunestettä jota Kossuksi myös kutsutaan.
^Ei kait kossua voi käyttää lasinpesuunkaan?
^Ei kait kossua voi käyttää lasinpesuunkaan?
No ei oikein, tulee ammattilaiset nuolemaan laseja.
Tunnustin tilanteen muuttumattotuuden tuolle armaalle kantturalle.
Kaipaan kuorsaustasi, lämpöhakuisia polviasi läskiseen kylkeeni.
Kaipaan unista ininääsi, vähemmän miellyttävää hengitystäsi.
Kaipaan lastemme äitiä jakamaan tämän tunteen noiden murroskäisten.
myös rakkaiden ja vihattujen paskiaisten kanssa.
Hyvää Äitienpäivää kaikille.
Ja nyt katson viisuja...tämä se vasta äijää on.
tempokisu
14.05.2017, 02.05
Ja nyt katson viisuja...tämä se vasta äijää on.
Äänestitkö kenties Portugalia?
Ehei, enhän minä näissä peijaisissa äänestele.
Jopotuinen
14.05.2017, 09.05
Kisun suosikki :D
tempokisu
14.05.2017, 10.27
Kisun suosikki :D
No uskallan sanoa että minä, ja äitee myös, oletettiin että on , anteeksi, kehitysvammainen, jotenkin oudosti väänteli ja minä nyt en lauluksi tunnistanu. Ihmeteltiin että miten voi päästä jatkoon? "toivottavasti musiikkini muuttaa pop-musiikkia" - no toivottavasti EI.
Ja kun viimeisen oikean presidentin eli Kekkosen jälkeen valittiin Koivisto pressaksi, niin en tykänny. Minä tykkäsin kun presidentillä on kuitenkin valtaa ja voi sanoa suoraan jos ja kun aihetta on. Vaikka "stanan tunarit". En yhtään pidä hienona jotan "fundeeraamista", joka on nyt nostettu niin legendaariseksi ja hienoksi tavaksi.
Mun suosikki viisuissa oli Italia, sanoin sen tuolla toisaalla ihan selkeesti. Presidenteistä suosikki on Kekkonen ja Putin. Sekä Sauli Niinistö. Trump ei nyt ole suosikki, mutta jos piti valita Hillary tai Trump, niin ei piruvie pomottaren näköistä rouvaa > joten Trump.
Maltoin mieleni koko päivän enkä kertaakaan korottanut ääntäni kipuilevan esiteinin tempuille.
noniinno
14.05.2017, 23.19
Maltoin mieleni koko päivän enkä kertaakaan korottanut ääntäni kipuilevan esiteinin tempuille.
No oot äijä.
Nimim. Järki lähtee (lähti jo).
Jopotuinen
25.05.2017, 16.31
Nyljin ämpärillisen affenia ja päästin n.5 kg hauen takaisin lihottamaan itseään :cool:
Jopotuinen
27.05.2017, 20.55
Pesin partsin lasit, apuna Kärcherin akkutoiminen kuivain, täydellinen (äijä)vempain.
Pesussa apuna pumppupullo + jokin Sinin mikrokuituliina viritelmä.
Kärcherin ansiosta homma sujui ”juosten”.
Mutta be ware, Kärcher kuivain saattaattaa aiheuttaa addiktiota! :cool:
Sen jälkeen ruukutin 2x XXL kokoa olevaa Surfiinaa ja ripustin ne roikotukseen. Täyttävät sitten innostuessaan koko tilan…
Uudelleenruukutus kannattaa tehdä siten, että ekakas se myyntiruukku veke ja siitä shabloonana istutusruukkuun sopiva istutuskuoppa valmiiksi ja sen jälkeen kasvi suoraan valmiiseen kuoppaan. Tosi äijää?
Koska paljon poissa kotoa, laitoin lisäksi purkin pohjalle 3x pieni kippoa, (ehkä yht. 0,45 ltr) alasuin ja niiden välit täyteen lekasoraa, vesivarannoksi.
Sahannut moottorisahalla ja halkaissut puita kirveellä. Ugh!
Ostin eilen tikapuut! Äijää! Semmoset mitkä voi taitella 90cm korkeaksi työtelineeksi. Toivon että sillä voisi äijällä ISON Sinipiian kanssa vaunun kattoa puhtaaksi...
kuovipolku
30.05.2017, 19.21
Eihän se ostaminen vielä ole äijää! Niille pitää myös nousta! Ja tietenkin ilman paitaa jotta pihan ja naapurin naisväelle ja vielä ohikulkevillekin on kerrankin jotain silmänruokaa!
Mä pidin (lyhythihaisen) paidan ylläni, kun kävin pelastamassa naapurin vanhan rouvan vessanpönttöön numero kakkosen suorituksen yhtedessä pudonneet silmälasit.
Ostin eilen tikapuut!
Onnea ja siunausta
https://youtu.be/oBo-SVsH898
Mä pidin (lyhythihaisen) paidan ylläni, kun kävin pelastamassa naapurin vanhan rouvan vessanpönttöön numero kakkosen suorituksen yhtedessä pudonneet silmälasit.
Tässä viikon ykkösäijäily (vaikka kakkoseen liittyykin).
Tähän virtuaalipokaali ja -stipendi.
Tässä viikon ykkösäijäily (vaikka kakkoseen liittyykin).
Tähän virtuaalipokaali ja -stipendi.
Tosi äijää todellakin, mutta miten tuo tapahtunut on mahdollista? Onko vanha rouva joogaillut samalla vai ... ? Ehkäpä hän on yrittänyt toteutta ajatollah Khomeinin ohjetta: On suositeltavaa pissata tai ulostaa kyyristyneenä erityisessä paikassa; on myös suositeltavaa astua tähän paikkaan vasemmalla jalalla ja poistuessa oikealla. Samoin on suositeltavaa peittää päänsä toimituksen aikana ja kannatella ruumistaan vasemmalla jalalla. (Ajatollah Khomeini, Ajatollahin ajatuksia, Karisto 1980)
kuovipolku
30.05.2017, 22.24
^ Eiväthän ne lasit tietenkään pudonneet hänen ollessaan istumassa. En kysynyt sen tarkemmin, olenhan herrasmies, mutta vanhassa 60-luvun kerrostalossa on melko ahtaat tilat ja pesuallas melkein WC-istuimessa kiinni. Varmaankin ottanut syystä tai toisesta päästään, laittanut pesualtaan reunalle josta ovat pudonneet. Tai lipsahtaneet käsistä. Eikä ollut sitä ennen muisanut vetää.
PS Ongintaa ei sentään tarvinnut paljain käsin tehdä ja olihan siellä käsisuihku. Ei ollut ihmisen paskassa kieriskelleen koiran pesuun - sen tein viime kesänä! - verrattava homma!
Tämä nyt niin äijää, vähän alle, mutta vanhan rouvan tapaukseen liittyy. Illalla naapurin vanha rouva pyysi apua kun asunnon sähköt ei toiminu, sulakkeet niinku pitiki ei muutakaan havaintoa, kiinteistöhuollon mies paikalle että päästiin talon sähkökaapille ei mitään havaintoa, holtomies selvitti asiaa sähkölaitoksesta, lasku oli maksamatta! Rouvalla vähän muutakin hukassa, rahasta ei kiinni, sähköt toimii taas.
...lasku oli maksamatta! Rouvalla vähän muutakin hukassa, rahasta ei kiinni, sähköt toimii taas.
Ot mutta sen mitä olen työni puolesta saanut/joutunut tutustumaan ikäihmisten raha-asioihin, niin tulee mieleen kun kerrankin eräällä multimiljonäärillä oli muovikassillinen maksamattomia laskuja mukanaan ja ihmetteli mitä näille kuuluu tehdä. Noin se muistisairauksien kanssa menee.
Siirsin lähes 30GB videota serverille nettitikulla
^nythän ne voi panna näytille si?
^nythän ne voi panna näytille si?
Telkkari laittaa ne tulee sit joskus
Auttanut ex-kolleegaa autoremskoissa -96 Ovlov 24tdic paku
ja saman ikäkauden td Vento piti saattaa leimakuntoon.
Mekniikkaa/sähköjä; Lapin peruja, ei mätähommia.
Itsellä vuosisyyni kolkuttelee ovelle, apuvoimia saa pyytäessä:)
Korjasin uppopumpun, kun veti oikosulkuun ja vikavirtasuoja vaan naksu päälle.
Jopotuinen
04.06.2017, 14.50
Puhaltelin rantakalliot puhtaaksi neulasista painepesurilla.
Toimii siinä kuin lehtipuhallinkin. Kun on paineet alhaalla tai tehoton pesuri, saa sammalikotkin ruodittua sujuvasti neulasista.
Siivosin rikkaruohoja kasvimaasta. Krapulassa. Aivan kauheata kyykistellä ja hikeä puskee. Otin korjaussarjan, myönnetään.
Olin katsomassa eilen kalustonäyttelyä Kansalaistorilla; on se Moukari (Koreasta ostettu telatykki) Äijä.
kuovipolku
05.06.2017, 17.33
On se. Mutta sen katsominen ja ihastelu on kyllä pikkupoikaa - missä ei tietenkään ole mitään väheksyttävää tai tuomittavaa - eikä äijää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/K9_Thunder
PS Eikä siinäkään ole mitään äijää että ampuu tai pääsee ampumaan sellaista, se on silloin vain pelkkää asiallista sotilaan hommaa, rauhan aikana kallista puuhaa mutta kenties välttämätöntä ja sodan aikana liian raakaa hommaa ihmisen tehtäväksi mutta yhtä kaikki välttämätöntä. Sori, tämä taisi mennä vähän jeesusteluksi...
PPS En yhtään mitään. En kerrassaan mitään.
En skakkaakaan, sitä odotellessa
3 päivää ja reipas sata neliöö kämpän seiniä purettu ja uudelleen levytetty. Vielä ois keittiön ja yhden makkarin seinät jäljellä, sit alkais onneksi ne helpot hommat eli valmiiden pintojen hierominen. Levytys ja purkutöiden jälkeen maalailut ja parketin sekä kattopaneelin asennus on silkkaa juhlaa.
On se. Mutta sen katsominen ja ihastelu on kyllä pikkupoikaa - missä ei tietenkään ole mitään väheksyttävää tai tuomittavaa - eikä äijää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/K9_Thunder
PS Eikä siinäkään ole mitään äijää että ampuu tai pääsee ampumaan sellaista, se on silloin vain pelkkää asiallista sotilaan hommaa, rauhan aikana kallista puuhaa mutta kenties välttämätöntä ja sodan aikana liian raakaa hommaa ihmisen tehtäväksi mutta yhtä kaikki välttämätöntä. Sori, tämä taisi mennä vähän jeesusteluksi...
PPS En yhtään mitään. En kerrassaan mitään.
Niin, ammuin kertauksissa rannikko-ohjuksia sähköpostilla joskus 90-luvun alkupuolella, mahtoiko olla äijää
Tänään ajoin autoa pitkän matkaa pitämättä taukoa, mahtoiko sekään kovin äijää olla ...
Painin pojan (6v) kanssa.
The flying Chocobo
07.06.2017, 13.49
En tänään, mutta eilen rasvasin peräpeilin assoksella ennen lenkkiä. Pitihän tuotakin kokeilla, saattaa hyvinkin tulla tavaksi pitkille matkoille. Mulle tuo oli uusi kokemus.
Leikkasin Fiskarsseilla talven kasvaneen parran ja hiuksia lyhkäsemmiksi
Leikkasin Fiskarsseilla talven kasvaneen parran ja hiuksia lyhkäsemmiksi
http://www.taloon.com/kuvat/k/fiskars/monitoimileikkuri_fiskars_115360.jpg
kuovipolku
07.06.2017, 14.51
Kävin avaamassa naapurin keittiön tukkeutuneen viemärin kaliumhydroksidirakeita käyttäen.
En tiedä onko se sen stydimpää kamaa kuin kaupoista yleisesti saatava natriumhydroksidikaan. Äijää oli se että juuri minua tultiin pyytämään avuksi ja se että mulla oli ainetta kaapissa valmiina (koska sain sitä joskus putkimieheltä pienen ämpärillisen) joten saatoin muitta mutkitta mennä pelastamaan tilannetta.
... kävin pelastamassa naapurin vanhan rouvan vessanpönttöön numero kakkosen suorituksen yhtedessä pudonneet silmälasit.
Kävin avaamassa naapurin keittiön tukkeutuneen viemärin kaliumhydroksidirakeita käyttäen.
En tiedä onko se sen stydimpää kamaa kuin kaupoista yleisesti saatava natriumhydroksidikaan. Äijää oli se että juuri minua tultiin pyytämään avuksi ja se että mulla oli ainetta kaapissa valmiina (koska sain sitä joskus putkimieheltä pienen ämpärillisen) joten saatoin muitta mutkitta mennä pelastamaan tilannetta.
Oliko sama naapuri kyseessä? ;)
kuovipolku
07.06.2017, 23.30
Oliko sama naapuri kyseessä? ;)
Ei. Mä satun asumaan semmoisessa melko pienessä talossa (tai A- ja B-talon yhtiössä jos tarkkoja ollaan) jossa vanhat asukkaat ovat todella pitkään talossa asuneita vanhoja ihmisiä ja yleisistä syistä johtuen taloa voikin kutsua vanhojen leskien (siis naispuolisten) taloksi. Uudet asukkaat ovat olleet suhteellisen nopeasti vaihtuvaa ja naapureihinsa tutustumista karttelevaa vieraaksi jäävää sakkia ja nykyään valtaosin maahanmuuttajia. Oikeita suomalaisia miehiä jotka vielä liikkuvat ilman rollaattoria taitaa olla minun lisäkseni kaksi kappaletta, joista toinen on kuulemma vähän omituinen ja toinen tuurijuoppo.
Mä olen vähän niin kuin se apina jonka kaikki tuntevat ja mulle kaikki talon vanhat rouvat ovat naapurin vanhoja rouvia.
PS Hommasin mä tässä yhtenä aamuna Pelastuslaitoksen pätevät ja kaiken nähneet ambulanssimiehet sille jo päälle 90-vuotiaalle joka on ihan seinänaapuri ja jonka luona mä käyn - olen saanut avaimenkin sitä varten - ihan vaan tsekkaamassa päivän kuntoa. (Pääsi jo pois, oli tehty pallolaajennus johonkin suoneen...)
Tuossa on asennetta! Hatunnoston arvoista käytännönläheistä toimintaa, tosin saman tapaista lupaan itsekin, naapurustossa on myös itseäni vanhempia, joille olen luvannut sellaista apua mihin pystyn.
Murtohommiin en ryhdy, vanhan rouvan avaimet hukkuvat, pojan tekemä hieno lipasto lukossa, avaamaan pyysi, rouva sanoi luulevansa että pystyn vaikka mihin. Poika pystyi murtamaan jälkiä jättämättä, kun kävi etelästä äitinsä luona. Useimmin apu on onnistunut, avaimia muille ei sentään. Aika hoitaa asiat niin että itsekin tulee avuntarvitsijoiden puolelle.
Aion jatkaa tyylilläni, kuovipolku, jatka omallasi sinäkin!
http://www.taloon.com/kuvat/k/fiskars/monitoimileikkuri_fiskars_115360.jpg
Ei ollut tarjolla kuin
https://www.prisma.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/product/iso/6411501987471.jpg
Tapoin kärpäsen kärpäslätkällä MacBook Pro:ta vasten
https://www.prisma.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/product/iso/6411501987471.jpg
Olisi ollut ikävää jos olisi ollut tarjolla vain
http://static3.motonet.fi/img/3/389762/500/389762.jpg
Tuossa on asennetta! Hatunnoston arvoista käytännönläheistä toimintaa ...
Kyllä, hatunnosto kuovipolulle avuliaisuudesta ja lähimmäisten auttamisesta.
^ Äitivainaan taloyhtiössä oli samanmoinen meininki; oravannahkakauppaa käytiin puolin
sun toisin kaikkia hyödyttävällä ja miellyttävällä tavalla. Naapurivalvonta myös sisältyi
pienellä vaivalla kauppoihin. Win-win toimintaa kaikin puolin, olen vieläkin yhteydessä
ko. revohkaan osallistuneisiin. Mukavaa.
mutanaama
09.06.2017, 02.10
Kuoville Hatun Nosto isoilla kirjaimilla ja Smoolle vaan sellanen, että äijää olis ollu tappaa se macci kärpäslätkällä ja antaa sen kärpäsen elää.
lopetin twitter, instagram ja pinterest tilini. saatana! nyt katellaan vaan nuotiota.
Mutta fillarifoorumi jää.
Uin meressä, lopputulos ei niin miehekäs ainakaan naisten mielestä😂
^ Että nauratti, sokeripala & pinsetit avuksi?
No ei täällä kyl naisia edes ole. Polttarimenoa[emoji13]
Meleko kylymää vettä[emoji108]
^ Aih, surkastuminen on sielullisesti raastavaa:)
Onneksi en ole yksin tän ongelman kanssa[emoji4]
Jopotuinen
10.06.2017, 08.18
Kyseessä on katkarapusyndrooma.
Vaiva on yleinen ja yleensä korjautuu itsellään. Asiaa voi myös jouduttaa ja vaikkapa Rouvan avustuksella asettamalla se johonkin lämpimään. Kylmän johdosta myös kangistumista voi hoidon aikana esiintyä, mutta se on ohimenevää.
Ajettiin polttariukkojen kanssa polkuautoilla👌
Tuotiin omien kakaroiden lisäksi kuusi (kyllä, kuusi) esiteiniä pöndelle viikonlopuksi. Jos tästä ei mulle Pyhän Kärsivällisyyden Nobel-palkintoa myönnetä niin jo on kumma.
^halleluja ja aamen. Olet kyllä mies, isolla kirjaimella👍
^^ On se hurja! Reilun 10 km matka päivän tivolissa viettäneen
kolmen teinitytön kuljettajana oli jo tuskallista.
Tuotiin omien kakaroiden lisäksi kuusi (kyllä, kuusi) esiteiniä pöndelle viikonlopuksi. Jos tästä ei mulle Pyhän Kärsivällisyyden Nobel-palkintoa myönnetä niin jo on kumma.
Viikonloppu onnellisesti ohi :). Kaikki meni itse asiassa paremmin kuin odottaa osasin, ei multa mennyt edes hermot - ainakaan pahasti. Jonkun kerran joutui ääntä hieman korottamaan, mutta siinäpä se. Nää kundit on pojan joukkuekavereita ja tunnetaan puolin toisin viimeiset viisi vuotta, tämä takuulla helpotti...joidenkin "tuntemattomien" kanssa en todellakaan lähtisi tuohon savottaan.
Valvon & paimennan jälkikasvua. Tällaisina öinä on hyvä lukea/notkua foorumilla.
Le Ilmaisu de diplomatique.
Paistelin retkikeittimellä valaan lihaa jäämeren rannalla...
^pisteet jäämeren rannasta
Katkaisin jarruvaijerin rälläkällä kun ei löytynyt pihtejä
Kuoville Hatun Nosto isoilla kirjaimilla ja Smoolle vaan sellanen, että äijää olis ollu tappaa se macci kärpäslätkällä ja antaa sen kärpäsen elää.
*tirsk*
Grillasin ja join olutta. Siihen ei hameväki kykene!
^samaa täällä (laitoin oluttölkkikanaa kun sitä kovasti lehdessä kehuttiin).
Jami2003
18.06.2017, 21.05
Valvoin puoli yötä ja suunnistin päälle Jukolan pitkän radan. Tosin äijämäisyyttä himmentää se että seuramme naisia yöpyi seuran avoimessa tuulisuojassa kun itse tarvitsin teltan hyttysiä vastaan :D
Eilen, en tänään: Ohitin hlöauton 100km/h rajoituksella samalla kun vedin vaunua perässä. Vi*un dorka ajoi 70 vauhtia ja keräs pitkän jonon peräänsä kun vastaan tuli kokoajan autoja eikä päässyt ohi. No, kun tuli pieni rako niin vilkku päälle reilussa ajoin (ettei takaa muut lähde kun luulivat varmaan että me nysvätään) ja 70 --> 115 ja autosta ohi, ja sen jälkeen taas normimatkavauhti 85 kruiseen päälle. Joo, tää dorka ajaa satasen alueellakin max 85. Mutta en sentään 70 vauhtia...
Eilen; korjasin pyykkikoneen. Hihnalla olivat tulleet käyttötunnit täyteen.
Kuljeskelin eräjorman lailla puukko vyöllä kansallispuistossa.
Kuljeskelin eräjorman lailla puukko vyöllä kansallispuistossa.
Lisäpisteitä karhun teurastamisesta puukolla (2p) tai ratsastamisesta karhulla (1p). Vastaantulevalle eräjormalle provosoimatta (unprovoked?) suoritetusta skakan haistattamisesta ja puukolla uhkailemisesta myös jotakin (vaikka 0,5p)
Lisäpisteitä karhun teurastamisesta puukolla (2p) tai ratsastamisesta karhulla (1p). Vastaantulevalle eräjormalle provosoimatta (unprovoked?) suoritetusta skakan haistattamisesta ja puukolla uhkailemisesta myös jotakin (vaikka 0,5p)
https://i.imgflip.com/rzr7w.jpg
https://i.imgflip.com/rzr7w.jpg
Jos Putin olisi foorumilla, äeä-lisäpisteitä ropisisi päivittäispohjalta
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/36/4b/a3/364ba38f644447549b104f3a63e7bc3e.png
http://pilproject.net/images/memes/meme-292.jpg
https://i.ytimg.com/vi/5Vz14YEvGfA/hqdefault.jpg
https://pbs.twimg.com/media/BMaXt2wCAAAaXUm.jpg
Eilen; korjasin pyykkikoneen. Hihnalla olivat tulleet käyttötunnit täyteen.
Huomasin muuten laakereita vaihtaessani, mistä pyykkikoneissa joskus esiintyvä kaamea haju johtuu.
Se rumpua kannatteleva ristikko on valualumiinia, johon palaa kiinni kuumuudessa nukkaa. Hankasin sitä töhnää irti useita senttejä teräsharjalla. Kaikki muut osathan ovat kromattuja eikä niihin tartu mitään.
Tiedän useita, jotka vaihtavat koneita ja pesevät niitä vaikka millä happoliuoksilla hajun pois saamiseksi, mutta ilman purkamista se moska ei irti lähde.
^ Viime vuonna vaihdoin hiilet samaan rakkineeseen. Pölyä/nöyhtää näkyy tarttuvan
mihinkin rakenteisiin koneen uumenissa. Ilmanko ovat "suosittuja" tulipalojen lähteitä.
Herätin henkiin jo teini-iän ohittaneen 2-t trimmerin. Kaverin vaimon veli
oli vähän säädellyt, kun ei ollut lähtenyt tulille keväällä...
Että oli sekaisin koko vermes.
Sormilla ihan vaan pidin kiinni 10 sentin listan pätkää, kun sähköhöylällä ohentelin sitä.
Höylän otto oli säädetty kahteen millimetriin ja sen verran se nappas kahdesta sormenpäästä, kun lista tempautui hyppysistä irti.
Kuullostaa kipeältä. Tuleeko ajotaukoa?
^
Jos nyt muutaman päivän köröttelen autolla ja sitten taas pyörän päälle :-)
^ Selvisikö paketoinnilla, vai pitikö harsia?
Appivanhukset hankkivat kirvestapaturman jälkeen
pläkkyrin väsäämän hanskan, ehkä vihjeeksi...
Jani Mahonen
22.06.2017, 08.14
Höylän otto oli säädetty kahteen millimetriin ja sen verran se nappas kahdesta sormenpäästä, kun lista tempautui hyppysistä irti.
Melko äijää pitäytyä tinkimättömästi suunnitelluissa mitoissa vaikka veren voimalla!
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Söin Arnoldsissa sekä donitsin että muffinsin.
Käristin poroa neidoille.
No pulikoinut rannalla aivan liikaa, nyt sitten paikat palaneet ja viluttaa...
Aika hiljaista tällä sektorilla, jos heräämistä, aamupalan syömistä ja työkoneen käynnistämistä ja näpyttelyä ei lasketa
työkoneen käynnistämistä
Riippunee työkoneesta?
Jos sun työkone on esim tämä (ei, en tiedä mikä tuo on mutta tuli googlesta vastaan hakusanalla "end of the world machine")
http://image.kejixun.com/2015/1214/20151214115955307.jpg
Aika äijää lienee tuommonen iskee "tulille"!
Riippunee työkoneesta?
Nojuu, ei ole tuollainen alustavasti mysteerillinen masiina kyseessä :D :D
http://www.fujitsu.com/fi/Images/W-DK30489_tcm17-565153.png
...työkoneen käynnistämistä ja näpyttelyä ei lasketa
Ei lasketa ei.
Foorumilta löytyy myös se "mitä neitiä" -topic.
Ei lasketa ei.
Foorumilta löytyy myös se "mitä neitiä" -topic.
Meinasin myös mainita .. mutta lasketaanko jos koneessa on pari Xeonia 12 ydintä, 48gb muistia ja läjä kovalevyjä?
^Ei. Parhaillaan työn alla olevassa 1024gb muistia ja 24 prossua. :) Ja ei kait missään oikeissa koneissa enää kovalevyjä, siis paikallisia semmoisia, ole.
^Ei. Parhaillaan työn alla olevassa 1024gb muistia ja 24 prossua. :) Ja ei kait missään oikeissa koneissa enää kovalevyjä, siis paikallisia semmoisia, ole.
No ehkä 24 prossua on äijempää .. mutta onko ite kasattu? Kustannustehokkaampaa panna kovalevyt koneen sisälle, kasalla tavallisia isoja levyjä Raidina leikkaa jo jotenkuten 4K videoo
...lasketaanko jos koneessa on pari Xeonia 12 ydintä, 48gb muistia ja läjä kovalevyjä?
Mikä ettei, jos kone sen johdosta syöksee kipunoita ja tulta, ja laskentatehoa saa hetkellisesti lisättyä jauhesammuttimen suihkautuksin. On myös olennaista että koneen käyttäjä on Älästi (tm) ja vihtoo, koska ilmanlämpötila koneen lähellä on jatkuvasti yli 100C
http://www.kondura.co.za/wp-content/uploads/2015/08/Burning-PC-300x233.jpg
Jopotuinen
29.06.2017, 12.34
Riippunee työkoneesta?
Jos sun työkone on esim tämä (ei, en tiedä mikä tuo on mutta tuli googlesta vastaan hakusanalla "end of the world machine")
Aika äijää lienee tuommonen iskee "tulille"!
Toihan on se magneetto, joka jauhaa niitä Higgsin bosonoita.
Tulille laittamisesta täysin samaa mieltä.
No ehkä 24 prossua on äijempää .. mutta onko ite kasattu? Kustannustehokkaampaa panna kovalevyt koneen sisälle, kasalla tavallisia isoja levyjä Raidina leikkaa jo jotenkuten 4K videoo
Joo ei. Näitä ei itte kasailla. Ja näihin levyt tulee valokuidulla koneen perseessä oleviin kuituportteihin. :)
Jani Mahonen
29.06.2017, 12.50
Käväisin vähän töissä 09-06.
Jopotuinen
29.06.2017, 12.53
^^ Taitaa olla hankalia nuo matematiikan tehtävät, kun tarvitaan nuin paljon laskentatehoa.
Mää halkasen tai yhdistelen niitä numeroita iha vaan Excelillä.
Tai sitte kynällä ja paprulla koulussa opetetulla ”ei voi ottaa, täytyy lainata” menetelmällä. Se on myös aika kätevä, joskin laskentateho varsin rajallinen.
tempokisu
29.06.2017, 12.59
Käväisin vähän töissä 09-06.
Tasan ei käy. Mun töissä käväisy on usein 12-15.
Vaihdoin porakaivopumpun 60m syvyyteen, ennen toissapäivän fillarilenkkiä. Ihmeekseni se näyttää vielä toimivankin.
Nyt just tuntuu siltä, että tänne espanjaan voisi kyllä muuttaa osaksi vuotta asumaan.
En oikein mitään, ihan vaan jees-miehenä suorittanut emännän antamia tehtäviä parhaaseen "tossun alla" -malliin.
Seinäkiipeillyt, tosin mun jälkeen samasta kohtaa kiipesi 7v tyttö. 🤣
Laitoin perunat, siikliä, kiehumaan, iskin grilliin kilon entrecoteeta, täytettyjä herkkusieniä, pari tomaattia ja join grillausolueksi pintin Sandelsia. Syötyäni reilusti iskin sohvalle ettoneelle.
Leikkasin napanuoran. Vähän veri lensi. Oli mukavaa.
Leikkasin napanuoran. Vähän veri lensi. Oli mukavaa.
Onnea :)
^^ Tuo jos mikä on äijätouhua. Onnea täältäkin!
Tosi äijähän iskee grilliin ne jälkeiset...😨
Kiitos onnitteluista! :) "Äijästä" ei kylläkään ole kyse, vaan kenties jostakin enemmästä, nimittäin sen verran uskomaton suoritus on lapsen synnytys ilman mitään kivunlievitystä. Wifve ihan vapaaehtoisesti tällä taktiikalla. Tänään sairaalasta kotiin, ja käytiin jo toista kilsaa kävelemässä ja leikkipuistossa... Extremeä.
^meidän toinen syntyi salakavalan nopeasti eikä siinä ehditty emäntää piikittämään, 25 minsaa sairaalan ovelta lapsen syliin saantiin. Ei lainkaan mukavaa katseltavaa eikä kuunneltavaa, tuli aika hemmetisti kirosanaa emännän suusta siinä operaation aikana. Itse en noin äijämäiseen suoritukseen takuulla pystyisi.
Onnea LJL:n suuntaan! Palkittakoon wifesi "kuukauden äijä" -pinssillä.
Jopotuinen
08.07.2017, 22.11
Kuurasin huushollia Rouvan paimennuksen alla. :o
En tiedä onko pieni pintaremontti "äijää", varsinkin kun tehtiin yhdessä "muijan" kanssa. Nostetaan nyt kissan häntää kuitenkin :)
timelapse (https://vimeo.com/224776801)
Kampinalle
10.07.2017, 15.22
Pesin painepesurilla matot ja putsasin kylpyhuoneen lattiakaivon.
Ostin äsken vihreen (sokerittoman) EDin sijaan punaisen (sokerisen) EDin! Aika karua, tiedän.
Ostin kaks auraa. HELL YEAH!!!
Laitoin tänään emännän kellot soimaan, maan järisemään ja puhumaan kielillä!
Katselin vierestä vino hymy huulilla kun joku ääliö karautti purkkarinsa kiville. Tapahtui larun ryssänkärjessä, itse kajakilla liikkellä. Siinä on sitä kivikkoa ihan hyvin, niin meloessakaan ei tule rantaviivoja nuoltua. Vastaan tuli konevoimin purkkari arvioni mukaan turhan lähellä rantaa (minä vielä sisempänä). Miehekkäästi ajattelin että eikähän se tiedä mitä tekee. No, nyt tietää mitä tuli tehdyksi. Kuullosti että osui kolme kertaa köli kiveen. Omin voimin se siitä jatkoi.
http://i9.aijaa.com/m/00935/14414884.jpg (http://aijaa.com/5ZMBXl)
http://i8.aijaa.com/m/00115/14414901.jpg (http://aijaa.com/VkjWwR)
Jopotuinen
12.07.2017, 20.37
^ Olihan runko naapurin puolelta..? :eek:
Rajatapaus, rajatapaus... 😎
Kiskoin nokkosia juurineen ilman hanskoja .. ei tuntunu missään mutta jälkikäteen tuntuikin :seko:
Otin BK:n Double Steakhouseen extrapihvin (eli siis kolmannen). Laskulla se oli kyllä mutta burgerin välistä en semmoista löytänyt, mutta en jaksanut käydä valittamassa vaan nielin 1e tappioni.
Tuo extrapihvin hankinta oli siis äijäteko muutenkin isoon burgeriin.
Raahasin kaatopaikalle 2 autokuormaa kierrätykseen ja yhden peräkärryllisen sekahuttua.
Rouva sai oudon tarmokkuuden puuskan, tuli sitten lähdettyä samaan kelkkaan...
Jopotuinen
14.07.2017, 21.25
^Mutta entäpä jos niitä olisi sittenkin voinut jossain joskus tarvita?
(Nyt saatiin kaverilta yöunet :D)
Olin mukava omasta tahdosta naapurille. Ja siitä jäi hyvä fiilis.
En tiedä onko pieni pintaremontti "äijää", varsinkin kun tehtiin yhdessä "muijan" kanssa. Nostetaan nyt kissan häntää kuitenkin :)
timelapse (https://vimeo.com/224776801)
Kesän paras kotivideo!
Paistoin hikisiä ajonkenkiä uunissa. Äijäastetta tosin vähentänee ettei ollut oma uuni.
En tänään enkä eilen, mutta maaliskuussa: Kaaduttuani ja murrettuani reisiluun kaulan pyöräilin vielä noin neljä km perille. En muka tajunnut kuinka pahasti kävi. Toki tunsin, että jalkaan sattui ja loppumatka meni lähinnä terveellä vasemmalla jalalla polkien. (No, en tiedä mitä äijää tuossa oli. Viisasta se ei ainakaan ollut. Tosin pyörällehän olisi saanut sanoa goodbye, jos olisin soittanut ambulanssin onnettomuuspaikalle.)
Laitoin aurinkoöljyä sinne mihin aurinko ei paista
Arviolta 35 vuotta vanhan lennokkimoottorin elvyttelyä:)
0.8 cc voimahirmu (Cox) pärähti ryypyllä käyntiin, mutta
soppa ei liiku tankista. Tuttu käry tavoitti sieraimet.
usko juntunen
18.07.2017, 22.01
Ensimmäistä kertaa elämässäni tilasin tavaraa ulkomailta (Saksa)
Suoritustani toki himmentää, että jouduin turvautumaan kaverin apuun puhelinkonsultaation muodossa.
Söin eilen scanburgerin ylipäällikkö hamppariaterian. Muutama ranskalainen jäi, mutta mää en tykkää niistä.
Olin eilen naispuoliselle henkilölle vaatekauppaseurana ja maksumiehenä. Se jos mikä on äijää. Uuuh.
Ajoin eilen Shop Riderilla! ( vois kait vapaasti suomentaa kaupparatsuksi, he) Naapurini sai uuden vanhuksille ja invalideille tehdyn sähkömopon ja pyysi minua olemaan mukana, kun omat nuoremmat ovat kauempana. Mukavan ja vankan laitteen hän ( n. 85 v.) sai. Helposti tuo olikin otettavissa käyttöön. Pitihän sillä ajaa!
Nypin kirvakeskittymiä pihan ruusuista. Leppiksetkin olivat löytäneet osan apajista.
^ Nyppimisen sijaan suosittelen suihkimaan laimeaa mäntysuopaliuosta nirvojen valtaamiin paikkoihin - toimii.
http://www.siivous.info/mantysuopa-vinkit/mantysuopaliuos
Kuivasin turvakenkiä kuumailmapuhaltimella.
Tein mavea ja kuuntelin Johnny Cashia.
^ Nyppimisen sijaan suosittelen suihkimaan laimeaa mäntysuopaliuosta nirvojen valtaamiin paikkoihin - toimii.
http://www.siivous.info/mantysuopa-vinkit/mantysuopaliuos
Juu, on myös käytössä. Kuurosateet vaan tahtovat nipistää vaikutusaikaa.
Lähes 3 tuntia IKEAssa.
Jopotuinen
22.07.2017, 20.15
^ OMG!
Mitä pahaa oot mennyt tekemään?
Meillä Ikea uhkaus(kiristys) konsti kaivetaan esiin, milloin mistäkin vastaanhangoittelusta. Jotta kuskiksi ja kantomieheksi, siitä edelleen käsittämättömien palapelien ratkaisijaksi
Bonuksena Rouva voi vielä pyöräyttää veistä haavassa, ja kertoa, että naapurin Rane se vasta onkini näppärä käsistään. MISTÄ uitusta se voi sen tietää!!!
Vetoomus: Käytäntö on täysin NO GO.
On kai äijilläkin jokin edun valvonta systeemi, niinku femakoillakin? Man gave jututhan ovat vain ovela myönnytys ja lohtupalkinto, kuten siiman antaminen, osana laajempaa vedätystä.
Nyt katkesi ajatus tarinassa, mutta asian ydin:
FREE PENIS! UGH!
Eikö noi ikeareissut kuulu "neitiä" -topicciin?
Ajan mieluusti n. 136 km/suunta Torandaan, jos samalla keikalla saa 2xhellasäröä vähemmäksi.
Samalla saa myös hankittua eläimistölle edullisia tarvikkeita ja tutustuttua Systeemin valikoimiin.
Paremmat punaviinit ovat merkittävästi edullisempia ja vähäisestä(kin) valikoimasta voi löytää
mielenkiintoisia oluita.
Miinuksena ne huonolaatuiset palapelit, joita ei onneksi enään hinguta, eikä läkkipeltisiä keittiökamoja.
Eikö noi ikeareissut kuulu "neitiä" -topicciin?
Joo, näin on. Äijää on kait siitä reissusta hengissä selviäminen?
^ OMG!
Mitä pahaa oot mennyt tekemään?
En mitään, syytön olen! Mutta käytiin taas kiertämässä se lenkki, ostettiin kynttilöitä landelle, kynttilöitä ja kynttilöitä. Seitsemän euron kenkäteline ja kynttilöitä. Näillä leveysasteilla Daim-suklaa on harvinaista joten sitä iso säkki. Ja kun kaikki oli mukamas ohi, kassan täti sanoi että "haeppa yksi kynttilä näitä lisää kun tämä on tarjouksessa kolme kahden hinnalla.". *TTU!
Ja verhot, pyykkipoikia sekä ledilamppuja.
Sit seurasi mun "kosto" eli paikallinen K-Rauta jossa juniorin kanssa hiplattiin kaikkia työkaluja ja laitteita. Kerrostaloasujana tietysti tsekattiin uima-altaan siivousrobotit sekä ajettavat ruohonleikkurit.
Noh, vuoden 2017 reissu tehty, ensi vuonna uudestaan.
Ajoin autobaanalla koko matkan niin kovaa kuin liikenne salli. Eli kaikkea 30-240 km/h. Missään vaiheessa ei kerennyt kelaamaan huippuja (250-rajoitin). Semiäijää, ehkä siis.
Kampinalle
24.07.2017, 21.33
Kävin ostamassa ämpärin Tokkmannista.
Jopotuinen
24.07.2017, 21.39
^Siis ostit..?
Kampinalle
24.07.2017, 21.52
^ Kyllä! Odotin, että kello tulee yhdeksän ja hurautin pihaan. Ostin kotimaisen ämpärin, eikä tarvinnut jonottaa yhtään, vaan suoraan kassalle. Kohina kuului, kun rintakarvani kasvoivat. Siitä olikin hyvä jatkaa äijäilyä ja aloittaa kotona ikkunanpseu, oli uusi ämpärikin!
Teroitin moottorisahan terän.
Tankkasin moottorisahan ja laitoin siihen teräketjuöljyä ja sitten moottorisahailin eilen appiukon kanssa kaadettua n. 75-vuotiasta kuusta pölleiksi. Lisäksi ostin autovahinkokeskukselta ruosteisen vetokoukun autoon ja säkin hiekkaa hiekkapuhallusta varten jos siitä vielä saisi kelvollisen.
Nokian korvessa elämä on keskimäärin äijempää kuin Espoossa.
Jopotuinen
25.07.2017, 21.23
Kuuntelin hommissa radioteatterin Sinuhe Egyptiläisen jaksot 2-5 yhteen pötköön, jäljellä vielä jaksot 6-22. :cool:
Kun yhden jakson pituus jossain tunnin hujakoilla, niin siinähän saa päivän mittaan virikettä ihan mukavasti. :rolleyes:
Il ciclista di Roine
25.07.2017, 21.37
Kun työmatkan varrella ollut rengasliike (Marjamäen Vianor) on nykystatukseltaan olematon, NIIIIIIIN....
Näin lumettoman ajanjakson puolivälissä päätin vaihtaa itse autoni kesärenkaat ristiin, jotta kuluminen olisi tasaisempaa kuin pitämällä sen 7 kk renkaat samoilla paikoilla.
Käytin auton käsitunkkia (Simsissä olisi aikasmoinen vihertimantti pääni päällä moisesta viitsimisestä!).
Mietin, tarvinko yhden vain kahden talvirenkaan tämän ristiinvaihtoon (VE -> OT; OE -> VT). Pienemmällä määrällä pärjättiin.
https://vignette4.wikia.nocookie.net/sims/images/d/da/TS4_Logo_Plumbob.jpg.png/revision/latest/scale-to-width-down/96?cb=20130805025749
Samalla rassasin teräsharjalla etujarrusatulan fasadia kiiltävämmäksi.
Huom! Varoitus: Tässä touhussa on vaarana sutia jarrutsydeemin muovisuojuksia rikki.
Ei tarvinnut palkita aherrusta oluella. En voi sietää mallasjuomia!
Autostaan välittävien kantsis ottaa vuosittain naistenviikolla samainen äijäily, samalla tarkistuu rengaspaineetkin.
^ Tuota, tuota... Ilman v*ttuilua tai muutenkaan epäystävällisesti.
Mitenkähän pyörimissuunnille käy tuossa tapauksessa?
Ristikudos/tekstiilivyörenkaiden aikakaudella em. tapa oli suositus.
Nykyisiä teräsvöisiä kierrätellään etu-ja takapään välillä, jos koko on sama.
En tosin tiedä onko autossasi "muinaiskumit", rohkenen kyllä epäillä.
"Pelasin" elämäni ekan kerran tennistä. Oli hauskaa.
H. Moilanen
26.07.2017, 14.08
^ Tuota, tuota... Ilman v*ttuilua tai muutenkaan epäystävällisesti.
Mitenkähän pyörimissuunnille käy tuossa tapauksessa?
Ristikudos/tekstiilivyörenkaiden aikakaudella em. tapa oli suositus.
Nykyisiä teräsvöisiä kierrätellään etu-ja takapään välillä, jos koko on sama.
En tosin tiedä onko autossasi "muinaiskumit", rohkenen kyllä epäillä.
Vaikka osassa renkaissa ei ole enää pyörimissuuntaa merkittynä, vaan sisä- ja ulkoreuna, ei tällaisellekaan renkaalle erityisesti voi suositella pyörimissuunnan muuttamista. Kuluessaan nappula kuluu aina hiukan vinoksi, jolloin pyörimissuunnan muuttaminen lisääkin renkaan kulumista. Tasaisen kulumisen voi varmistaa vaihtamalla renkaat etu- ja renkaat päittäin.
Annoin Nissanilla virtaa Kalkkunalle (Cadillac)
Vaikka osassa renkaissa ei ole enää pyörimissuuntaa merkittynä, vaan sisä- ja ulkoreuna, ei tällaisellekaan renkaalle erityisesti voi suositella pyörimissuunnan muuttamista. Kuluessaan nappula kuluu aina hiukan vinoksi, jolloin pyörimissuunnan muuttaminen lisääkin renkaan kulumista. Tasaisen kulumisen voi varmistaa vaihtamalla renkaat etu- ja renkaat päittäin.
Juurikin tätä tarkoitin, kuten myös teräsvyörakenteen muotoutumista
pyörimissuunnan mukaisesti. Epäsymmetriset kulutuspinnatkin vaativat
tiettyä pyörimissuuntaa toimiakseen. Edelleenkin ystävällisessä hengessä.
^Jaa, enpä tiedä tuosta. Ainakin oman Jeepin ohjekirjan mukaan renkaat tulee kierrättää vastapäivään kymppitonnin välein. Ja ei ole mikään antiikkivehje kyseessä ja on melko rouheat palat renkaissa...
On topic: vahdoin etuvetoakselin ristinivelen.
http://i9.aijaa.com/m/00484/14424193.jpg (http://aijaa.com/znY50V)
Koeajo sujui huonosti.
Tuunasin puisesta kukkalaatikosta trendikkään pöydänkorvikkeen
kuistin sohvakaluston tarpeisiin.
Eikös tuolla skott:in kampiasettelulla pääse vähän samaan kuin ovaaleilla rattailla.:)
Join kahvia mukista, jossa luki "Kalevi" vaikken ole Kalevi-niminen henkilö.
Vielä äijempää olisi toki ollut sellainen, että joku Kalevi olisi ollut paikalla.
Jami2003
01.08.2017, 23.18
Vaihdoin renkaan suunnistuksen jälkeen kun oli jostain syystä puhjennut ja tyhjentynyt suunnistuksen aikana. Muut isännät auttoi ja keskellä metsää löytyi kompura (vararengas tyhjä) sekä hallitunkki ja pullotunkki (auton oma antoi periksi). Vielä kun oli hikiset urheilu vaatteet päällä niin kelpasi vaihtaa ilman pelkoa vaatteiden likaantumisesta.
Ajoin pinkillä naisten kippurasarvella "Nopsa City Picnic" Hämeen Härkätietä sukkahousushortseissa ja pysähdyin kuvailemaan kun vastaan tuli Forssan harrasteajoneuvotapahtumaan http://www.pick-nick.com/ matkalla ollut näytöskulkue sisältäen hurjan näköisiä kulkineita ja niiden kuskeja jotka olivat vähintään yhtä hurjan näköisiä. Ah mut oli siellä pinkkejä autojakin http://f-rockers.fi/maisemaruise/maisemaruise-2017-2/
Lisätään vielä että ajoin tuntitolkulla naisten satulalla, auts
Käytiin pojan kanssa kalmistossa morjestamassa isävainaata, olisi täyttänyt 75.
Naisväen ollessa matkoilla haettiin mättöpizzat jalkapallo-otteluappeeksi.
Jopotuinen
06.08.2017, 21.01
Päivä Ikeassa kanto- ja maksumiehenä :(
Malamuutti
06.08.2017, 21.56
Jatkoin viime viikovaihteessa aloittamaani vaahterat vähemmäksi, pihlajat poikki -kampanjaa vanhassa, villiintymään päässessä puutarhassa. Ei koneita vaan skrama, käsisaha ja hiki. Viime vkl huiskin pelkällä skramalla pienempiä malleja nurin. Vielä riittää terille purtavaa.
Oikaisin ja hitsailin suoraksi thulen ison vetokoukkuun tulevan pyörätelineen. Eipä näytä olevan mitään merkitystä, onko se teline katolla vai vetokoukussa.
Onneksi ei ollut pyörä paikallaan.
Korjasin mökin 10v tukossa olleen viemärin. Piti kaivaa salaojaputki esiin kolmesta kohtaa ja katkaista, valuttaa vettä ja hinkata putkenavaustyökalulla. Vielä tuo pitäisi sulkea.
kuovipolku
09.08.2017, 15.31
Hain pikkupoikien pallon nokkospuskasta vaikka mulla oli sortsit jalassa.
Nostelin kattoristikot seinien päälle ja jopa tuin ne huolellisesti. Huomisen myräkän jälkeen tarkistetaan, kuinka huolellisesti.
nih..
salaisuus
12.08.2017, 17.52
Tein Tec-kiekkoon vapaarattaan irroitustyökalun pitkästä XZN-hylsystä. Ensin mirkelillä varren ohennus, että hylsy mahtui navan sisään. Sitten sakaroiden kärkien madallus, että ZXN-kärki sopi vapaarattaaseen, mikälie kiinnitys kun on, 12-sakarainen mutta ei XZN.
Hylsy sopi, ilahduin, asiakas ei ilahtunut: löysällä ollut vapaaratas oli syönyt navan rungon niin, että metalli hilseili. Mitälie pehmytmetalliseosta.
Kuormitetun mirkelin käyntiäänestä ja kipinäsuihkusta tulee humanistillekin äijäolo.
Kusin pönttöön istueltani ja join löylyhuoneessa olutta.
Kävelin äsken ukkosmyrskyssä muina miehinä niinkuin olisi poutasää ollut.
Minä olin alasti ukkosessa, sadevettä saaveista korjaamaani viemäriin kantaen. Suihku tuli siinä samassa.
Ajelin avoautolla kaksi mimmiä kyydissä.
Ajelin avoautolla kaksi mimmiä kyydissä.
Toinen istui vissiin takana kun ei näy.
http://www.freakingnews.com/pictures/97000/Man-Driving-with-a-Fat-Lady--97088.jpg
nih..
Jopotuinen
18.08.2017, 20.46
Kävin saunomassa yleisessä saunassa NAISTEN puolella ja alasti, luonnollisesti.
Rouvan kanssa tehtiin havainto ettei täällä ei juurikaan muita ämmiä, niin livahdin kaveriksi.
Olioko saunassa sitte erilainen tuoksu? Kaikissa saunoissa on omanlaisensa tuoksu.. ;)
Kävin heivaamassa "sisäastiat" biolanin lämpömallin kompostorin
hellään huomaan, esikypsennys oli jo hyvässä "epähapessa", nyff.
Jopotuinen
19.08.2017, 17.15
Tuulimittariin uudet pohjat, 28 ja rapiat.
Yhtäkkiä alkoi suoraan edestä lyömään lukuja 16..18..20..28. Oma vauhti tohon vielä päälle joku 5 solmua. Ja tottahan toki tuohon vielä vaakasade päälle.
Vaihtelevaa puhuria kesti ehkä joku 5 minuuttia ja ne aivan huiput vain muutamia sekunteja.
Onneksi olin jo lähes määränpäässä ja purjeet alhaalla ja pääsin heti miten saarten sisään suojaan.
Vaan kun olin kiinnittymässä poijuun tultiin hätistelemään, jotta paikat ovat varattu ja satama on täysi! Siis joskus jälkeen puolen päivän! Ilmeisesti eilen tulleet olivat jääneet satamaan kelien tähden.
Ei muuta kuin takaisin tuuleen tuiskuun :(
Toisesta satamasta sitten tilaa löytyikin.
Askartelin omin pikku kätösin konesaumakaton ipanoiden leikkimökkiin [emoji1008]️
Tuulimittariin uudet pohjat, 28 ja rapiat.
Yhtäkkiä alkoi suoraan edestä lyömään lukuja 16..18..20..28. Oma vauhti tohon vielä päälle joku 5 solmua. Ja tottahan toki tuohon vielä vaakasade päälle.
Vaihtelevaa puhuria kesti ehkä joku 5 minuuttia ja ne aivan huiput vain muutamia sekunteja.
Olisiko ollut syöksyvirtaus?
Laulaa luikautin yhteislaulun appiukon kanssa, isäni säestäessä kitaralla. Yleisöltä saadun palautteen mukaan hyvin meni, vaikken osaakaan oikeasti laulaa.
VeloGirl
22.08.2017, 00.49
Kattellut auringonpimennysta hitsauslasieni lapi (tai niita oli kaks paallekain kun 10 ei riittanyt yksistaan). Olipahan niillekin jotain kayttoa pitkasta aikaa.
Tiskailen tässä saunassa saunoessa kun aamulla pitää lähteä mökiltä aikasin
Kävin optikolla ja tilasin uudet pokat, punaisilla sangoilla..
Korjasin moottorisahan. Ei ottanut kierroksia eikä L ja H ruuvien säätö auttanut. Purin kaasarin, kaikki näytti olevan ok. Kasasin kaasarin takaisin ja nyt näyttäis toimivan. En ruvennut enempää sahailemaan ettei illuusio säry.
^ Hartsiintunut vanha bensiini aiheuttaa suurimmat ongelmat harvakseltaan
käytetyissä talousmoottoreissa. Noiden kanssa on tullut kesä puuhasteltua
terapiapoliittisesti:) 70-luvun Jobu kuullosti jo voimakoneelta, ainakin kierroksia
kuullosti löytyvän.
^Tuota epäilen itsekin. Käytössä oli vuosia vanhaa pienkonebensaa. Sahakin on tosin halvimmasta päästä.
paternoster
26.08.2017, 23.11
Tiedä sitten mistä jätteistä valmisbensiinit sotketaan kokoon mutta kokemuksia on nimenomaan moottorisahoista jotka eivät käy kunnolla tai lainkaan valmis 2T-bensiinillä mutta öljyttömästä itse sekoitettu ei aiheuta ongelmia.
Hankasin valkean nahkasohvan satulasaippualla, siivosin kämpän ja kävin perhekävelyllä sipoonkorvessa. Kannatti. Sain luvan lähteä aikasin aamulla takaisin sipoonkorpeen :)
Korjasin painepesuria lähes viikon, nyt toimii.
Sent from my A0001 using Tapatalk
@ "ipa" Suolihuuhtelu tyhjälle tankille&linjastolle jäänestoaineella.
Sitten käynnistelyä; kun lupailee, tankki tyhjäksi ja uutta
bensaa tahtimäärän mukaan. Sitten säätöä ohjeita seuraten.
Hauskimpia kesän potilaita olivat nuo 70-luvun Husset ja Jobut.
Uudemmista vehkeistä ei saanut samaa kiekunaa H-osastolta.
Sokerina pohjalla 80- luvun 0,8 cc lennokkimoottori; 17 500 rp/m.
Pikkuinen vähän kärsi vähästä nitrometaanista (10%) ja synteettisestä
voiteluöljystä, ajoittaista röpöttelyä, eikä tuttua rissan käryä.
Tiedä sitten mistä jätteistä valmisbensiinit sotketaan kokoon mutta kokemuksia on nimenomaan moottorisahoista jotka eivät käy kunnolla tai lainkaan valmis 2T-bensiinillä mutta öljyttömästä itse sekoitettu ei aiheuta ongelmia.
Empiirisiä kokemuksia aiheesta. Shellin tuotteilla no-go, Nesteen vastaavilla
ei juurikaan ongelmia. Mätänet/Bilhelvete-osioilta ei havaintoja/käyttöä.
Tokihan itseläträttynä olisi aina parempi, mutta ei aina jaksa/viitsi...
P.S. kellään myynnissä raakaa nitrometaania, n. 1 dl olisi tarvis?
Pelastin luontoa, tiedä sitten oliko se äijää vai ei. Urpot töissä heittivät pantittomat Virosta tuodut juomatölkit roskiin joten dyykkasin kaikki roskikset muutaman viikon ajan kunnes juotavat loppuivat ja kävin nyt palauttamassa koko läjän. Tehdään siitäkin alumiinista mieluummin vaikka fillari kuin kaatopaikan täytettä. Oli siellä pari pantillistakin seassa, laitoin kuitin "lahjoita pullorahasi syöpäsairaille" laatikkoon kun en jaksanut lähteä sitä muutaman kymmenen sentin lappua lunastamaan.
Jopotuinen
27.08.2017, 01.15
Suututin anopin.
Jami2003
27.08.2017, 07.57
Suututin anopin.Ketjun kovin teko.
tempokisu
27.08.2017, 21.30
Suututin anopin.
Sulla on nyt joku paha olo kun olet parissa päivässä suututtanut kaksi naispuolista ihmistä. Katse peiliin?
^^ Loukonlahden rannalle jätetään myös kaikenlaista roskaa ja tölkkejä, olen niitä keräillyt ja todennu että tölkeistä ei tule panttia ( on se merkki ja viivakoodi) ja pullot on varmaan just jotain tuliaispulloja. Ei viitti enää kuskata mukaan, laitan rannan roskikseen ( ja piruvie, siellä on 4 roskista mutta pullojen tuojat ei jaksa korjata )
Mä katson äijäteoksi että sain sittenkin kudottua nukelle säärystimet - kuvioilla. Raidat on helppoja, mutta toi kuvio useammalla värillä on pirun vaikeeta kun on niin pientä pränttiä. Purin ja aloitin uudestaan ainakin kymmenen kertaa, mutta sitten se lähti sujuun paremmin. Elämäni toinen kuviokutomis-projekti.
Pesin ikkunat. Aika helppoa, kun käväisee ensin k-raudassa ostoksilla.
Jopotuinen
28.08.2017, 08.10
^^ Ei auta, olen kyllä katsonut. Peili on kai liian matalalla, kun sieltä näkyy ainoastaan mulkku. :seko:
Liiterin tölkki-/pullokone ei lue viivakoodeja, skannaa ainoastaan puteleiden muodon, ollakseen muita nopeampi. Hyväksynee siten myös virolaiset purkit.
kuovipolku
28.08.2017, 12.12
Vedin naamaan latvialaiselta kilpapyörälijältä pudonneen juomapullon sisällön.
Ei vaineskaan, se oli pelkkää vettä jonka kaadoin pois, mutta pullon poimin talteen...
Kävin K-Raudassa, kävin ostamassa sovitinkappaleen pesukoneen tulovesiliitosta varten ja asensinkin sen vilkaisematta käyttöohjeisiin ja ilman aikaisempaa kokemusta.
On mulla vakuutus...
^^ Ei auta, olen kyllä katsonut. Peili on kai liian matalalla, kun sieltä näkyy ainoastaan mulkku. :seko:
Päivän paras!;)
Päivän paras!;)
Mainepalluraa pukkaa. :)
Join kahvia mukista, jossa luki "Kalevi" vaikken ole Kalevi-niminen henkilö.
Vielä äijempää olisi toki ollut sellainen, että joku Kalevi olisi ollut paikalla.
Minäpä join kahvia mukista,jossa lukee;neron kuppi,näitä ei edes nuijille myydä.
katsoin äijämäisesti itkemättä, kun viimeinenkin lapsi muutti kotoa.
Hmm. Vaikea kuvitella yhtälöllä 4-2-0v että joskus nekin tuosta lähtee. Ehkä haikeaa. Toisaalta me ollaan vaimon kanssa otettu pitkän tähtäimen suunnitelma, että kaikki lapset olisi lentäneet pesästä ennen kuin täytetään 50v. Tällä hetkellä se on toteutumassa.. Mutta kaipa sen tavoitteen suhteen voi olla fiilikset ristiriitaiset, kun sen aika sitten on.
Välivuorosta kotiutuneena kävin kotimatkalla ruoka/a-kaupassa. Kotona maistoin
toista kypsynyttä chiliä raakana (naga morichi). Adaptaatio toimii erittäinkin hyvin.
Pieni vihreä pensas punaisine hedelmineen "Saa miehen kyyneliin":)
Jatkamme kehittelyä ensi kesänä, ansarin paskiaiset iskivät, siemenet
ovat tallessa. Tuota adaptaatiota on hellitty kasvibiologirouvan kanssa
jo kymmenen vuotta; vielä on työn sarkaa jäljlellä.
Otin itsestäni vahingossa noin kaksisataa selfietä aamupskalla kaverin selfietikkua testaillessa, joku sarjatuli meni päälle
Paistoin pannulla perunaa ja jauhelihaa, äijää siitä teki se, että samalla kuuntelin Slayeria... Raining blood!
Kävin hakemassa naapurin kanalasta pari tuoretta munaa ja kukko seurasi toimiani selkeästi ärtyneenä. Vähän siinä uhittelikin mutta poistuin paikalta ennen tilanteen eskaloitumista.
Lähdin kotiin saunaillasta, kun muut jatkoivat kohti Helsingin yötä
Sent from my iPad using Tapatalk
Jami2003
23.09.2017, 19.24
Otin lokasuojat pois cyclosta. Menee hermot kivien rapinaan, hinkkaamiseen, rominaan sekä siihen ettei voi poiketa poluille kun heti lokarit ottaa jonnekin kiinni.
Tosi äijää ajaa perse märkänä ja naama ravassa :)
"Onnistuin" nakittatumaan huomiselle kuljettajaksi neljälle teinitytölle
Kemin turnaukseen pelaamaan potkupalloa, alunperin niitä oli vain 1.
No, käyn samalla keikalla Torandassa; päivitän elänten tarvehankinnat.
Rouva lähti tänään taas työmatkalle, joten IKEA on jo vältetty:)
Harmi, kun Systeemi on kiinni. Nuuskakuskiksi en alennu.
Eilen kylläkin, mutta vaihdoin opeliin repsikanpuolen etujousen, koiranluun, alapallonivelen ja napalaakerihässäkän + koiranluu myös kuskin puolelle. Olipa taas homma staatana[emoji23]
Selvisin henkisesti elossa reissusta, käsittämätöntä meteliä saa 4 tyttölasta aikaiseksi.
Onneksi väsähtäneinä uinuivat suurimman osan paluumatkasta. Olhavassa olivat Mersu ja
hirvi ottaneet yhteen.
Veistin kirveeseen uuden varren moottorisahalla ja rälläkällä. Ja lämmitin samalla savusaunaa.
Jami2003
08.10.2017, 19.42
Kävin xxl:ssä enkä ostanut mitään.
Laitoin Espanjan lipun partsille kuten miljoonat muutkin näinä päivinä.
kuovipolku
09.10.2017, 00.09
^ En ihan heti hiffaa mitä äijää siinä on - ellet sitten tasapainoillut kaiteella saadaksesi oman lippusi erottumaan paremmin. (Ei mulla mitään Espanjan yhtenäisyyden kannattamista vastaan ole, ihan vilpitön kysymys.)
Mä löysin itsestäni lähestulkoon ihmemiesmacgyverimaista ongelmanratkaisukykyä - tai no, käytin luultavasti jossain jaksossa nähtyä ikivanhaa kikkaa - ja ongin narun päähän laitetun magneetin avulla hissin lattian ja kerrostasanteen lattian väliseen rakoon pudonneet avaimet.
Äijämäistä oli se että avaimet eivät olleet omat, tarjouduin avuksi pyytämättä ja siinä helpon näköisesti - ja vähän itsenikin yllättäen sillä että temppu oikeasti toimi - onnistuttuani poistuin paikalta ennen kuin helpottunut avainten omistaja ehti kiittää.
^ En ihan heti hiffaa mitä äijää siinä on - ellet sitten tasapainoillut kaiteella saadaksesi oman lippusi erottumaan paremmin. (Ei mulla mitään Espanjan yhtenäisyyden kannattamista vastaan ole, ihan vilpitön kysymys.)
Espanjan yhtenäisyyden vuoksi liputetaan ja Katalonian itsenäistymystä vastaan. Ennenkuin kivet lentää: lähes 20 vuotta täällä asuttu ja tiedän mikä on homman nimi.
Äijää oli ehkä se heavy duty -jesarin käyttö, on kovaa kamaa joka kestää ydinsodan, mahdollisesta sisällissodasta puhumattakaan.
Kävin tuossa torstaina ostamassa pitkätakkisilta tyypeiltä jonkun matkaa toista tonnia maksaneen mömmösatsin jonka äsken piikitin reiteeni rennosti telkkaria katsellessa. Ouu jeeee.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.