Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit
kon-ciocc
19.05.2002, 13.39
Näyttäis menevän Kesäkuun ensimmäiselle torstaille,ainakin minun kohdalla,torstailenkkien alkamisajankohta.Ensi viikonloppuna vois yrittää ajaa jokin näistä:Vehmeri,Pohjois-Kallavesi tai esim. S:järvi-Nilsiä-Riistavesi-Vuorela-S:järvi.Vaihtoehtoja on muitakin.Lähtöajoista yms. pitäis keskustella yhdessä.Toivotaan kelejä,niin päästään tositoimiin!
[ 19.09.2004, 21:19: Viestiä muokkasi: kon-ciocc ]
Jonttaxtr
20.05.2002, 18.13
perskeles. Ei pääse vehmersalmen ajoihin, kun on mentävä Lohjalle SM-Erämelonta-tapahtumaan. redface.gif
Ja taitaa jäädä vähäiseksi tuo yht.lnkeille osallistuminen, kun on Iisalmeen muutto vastassa. Työn perässä on mentävä. No josko sitten sukevan suunnalla kävisi ajelemassa, jos jaksaa.
kon-ciocc
23.05.2002, 22.23
Jos vain sää sallii,niin ajan ensi sunnuntaina Vehmerin lenkin.Kaikki halukkaat pääsevät mukaan!Lähtö Fonttiksen edestä noin klo.10.
Esko Luostarinen
25.05.2002, 16.22
pääsisin lähtemään vehmerin lenkille vasta kello 11.00, tai voin lähteä väliltä mukaan o______O
terveisin: Esko
kon-ciocc
25.05.2002, 22.03
On luultavasti ilmakin ehtinyt lämmetä enemmän,joten siirretään lähtöä tunnilla!Ajetaan Kuopion kautta Vehmersalmelle,niin Esko voi lähteä väliltä mukaan.
kon-ciocc
26.05.2002, 22.26
Nyt on sitten ensimmäinen sunnuntailenkki ajettu!Osallistujamäärä jäi vaivaiseen kahteen.Aurinkoinen- ja mukavan lämmin ilma,korvasivat osittain senkin puutteen.Kaverin oikeanjalan polvi vain kipeytyi niin,että viimeisten 30km matkalla hänen oli käveltävä ylämäet.Torstai-iltana toivottavasti olisi enemmän osallistujia.
hannupulkkinen
29.05.2002, 23.17
Lenkkeillään vain yhdessä, mutta hieman lyhyempiä lenkkejä. Ensi sunnuntaina jos ei sada voisi S:järvi-Kinnulanlahti-Haminalahti-Kuopio-Siilinjärvi kiinostaa, jos jokaiselle kolmelle vartille noustaan välihinkiön selästä, pidetänn viiden minsan tauko ja katellaan maisemia.Teitenkin Kuopiossa juodaan kahvit ja syödään hyvät jätskit.
Jokin muukin lenkki tietenkin tulee kyseeseen jos kolme-neljä tuntia ja 25 -27 km keskivauhti rittää.
Hannu
kon-ciocc
30.05.2002, 17.57
Sopii mainiosti!Klo. 10.00 esim. Fontanellan edestä?Toivottavasti saadaan pari pyöräilijää lisää.
hannupulkkinen
01.06.2002, 09.20
Mennään vain huomenna kello 10 Fontanellalta. Luulen, että tarkoitan juuri Pohjois-Kallaveden reittiä. Se on Siilinjärveltä jotain 110 km. Kinnulanlahdessa maistuu jo aamukahvi. Tavataan bensiksellä jos tulet suoraan. Säävaraus. :eek:
hannupulkkinen
03.06.2002, 11.01
Kiitoksia hyvästä lenkistä. Vaikka aurinko porotti niin mikään paikka ei palanut.
Palautumiseen meni koko ilta ja nytkin vielä on hieman "ajanut" olo.
Ensi sunnuntaina uusi lenkki.Olisiko se sitten
S:järvi-Varpaisjärvi-Nilsiä-S:järvi ja kello 9:30
Fontanellan edestä. Vai vaihdettaisko paikka tienrakentajien muistomerkille. Jotenkin se sopisi paremmin lenkin lähtöpaikaksi. Laitan tiedon myös Uutisjouseen.
Hannu
Esko Luostarinen
04.06.2002, 23.06
Ensi sunnuntain lenkki vaikuttaa hyvältä ja lähtö aikakin käy hyvin. Laskin satulaa vielä sentin alemmaksi ja laitoin enemmän vaakasuoraan...
ajoasento parani huomattavasti. :cool:
kon-ciocc
05.06.2002, 22.08
Ilmat tuntuvat suosivan ainakin pyöräilyä!Tuli viime viikolla ahnehdittua liikaa kilometrejä!
Maanantai oli tosi vaikea.Nyt parin levätyn päivän jälkeen alkaa olo normalisoitua.
Sunnuntai-ajoihin pyrin tulemaan jokatapauksessa mukaan.
Tuliskohan ketään torstai-ajoihin?Klo.18.00
Jonttaxtr
05.06.2002, 23.51
Perkules, torstaina muuten kävisi, vaan koulussa menee ilta, ja fillarin takagummikin on lösähtänyt. Ensviikon torstaina oon siilinjärvellä Nuorisuomi sporttileirillä, saattaisi olla että sillon tulen maantiefillarilla leirille, ja pääsen lenkille.
Jos vaan en vedä niin rankkoja reenejä 10v lapsille, että puhti on poissa illalla :D
Jos olette lähdössä torstaina, niin mistä, ja monelta. Nettiä ei varmaan käytössä silloin viikolla ole, niin voisin käydä sitten lähtöpaikalla lähtöaikaan katsomassa, että onko ketään lähdössä, ja jos on, niin onko minusta mukaan lähtijäksi :rolleyes:
Vielä tiistaina olen tässä koneen ääressä odottamassa vastauksia.
Leirin yöpyminen on koululla, olikohan se ylä vai ala-aste, kuulemma kuitenkin koulumajoitus.
kon-ciocc
07.06.2002, 17.52
Jep!Terve tuloa!Klo.18.00 Fontanellan edessä.Hiljaista on torstaisin ollut,mutta jospa se siitä piristyis!
hannupulkkinen
09.06.2002, 10.49
Satelee pahus. Ensi viikonloppuna on Jukolan viesti, joten en pääse silloinkaan yhteislenkille, mutta sitten seuraavana viikonloppuna voi olla mahdollista.
kon-ciocc
17.06.2002, 21.39
Torstai ajoissa väki tuplaantui kertaheitolla ja keski-ikäkin putosi roimasti!Vauhtikin lähes tuplaantui!!On kova kaveri tämä "Jonttaxtr" vääntämään!En tahtonut peesissä pysyä!Erittäin antoisa lenkki.
Sunnuntaina ajetaan,jos ilmat suosii ja kavereita ilmaantuu lähtöpaikalle.
Jonttaxtr
26.06.2002, 20.55
:rolleyes: :D Pitäähän sitä vanhoja setiä kiusata :D
Flunssa kele iski, ja muutin iisalmeen, elikkä minua ei enää näy siilissä...jos vaan ei viikonloppuisin innostu lähtemään :cool:
kon-ciocc
06.07.2002, 16.45
Sateet sotkevat taas sunnuntain ajot!On muutenkin liikunta jäänyt vähiin.Laiskuutta enemmänkin,kuin säiden syytä.Katellaan vaikka viikon päästä. :(
Kävimme Eskon kanssa seuraamassa Pyöräilyn SM-kisoja Kuopiossa.On se vaan komeata katsottavaa,kun kymmenet pyöräilijät menevät tiukassa mutkassa yhtenä "rypäleenä" 35-40km/h!
Tasoero näinkin isossa porukassa näytti olevan melkoinen. smile.gif
hannupulkkinen
13.07.2002, 23.20
Huomenna sunnuntaina taas mennään? Kello 9.30.
Hannu
kon-ciocc
20.07.2002, 17.20
Jäiköhän venyttelyt liian vähille,koska ristiselän lihakset ovat olleet kipeinä viime lenkin jälkeen!Ajoin torstaina töihin Iisalmeen fillarilla.Lähdin klo. 5.10 .Hieno sää ajaa,keskinop. hieman alle 30km/h.Kaupungilla ajoin sitten pyörätielle särjettyyn pulloon... etukumi puhki.Takanen kuin ihmeen kaupalla säilyi ehjänä.Klo. 16.00 sitten vastatuuleen kohti Vaaraslahtea.Tietöitä,uusi asfaltti tarttui renkaisiin ja oli ahtaa haarukoiden väliin.18.00 olin mökillä.Täytyy sanoa ,ettei tarvinnut ruokapöytään houkutella!
Huomenna epävakaista,joten katsotaan aamulla tarkemmin.
hannupulkkinen
20.07.2002, 22.39
Joo olen valmiina, mutta jos sää sallii niin mennään nyt se Varpaisjärvi. Viime lenkillä mulla puutu :rolleyes: niska.
Hannu
[ 20-07-2002, 21:40: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
hannupulkkinen
01.08.2002, 14.25
Mennäänkö sitä elokuun ensimmäiselle pidemmälle sunnuntaina jos säänjumala suo.
Edelleen sitä mieltä, että kolme ja puoli tuntia on mun niskalle riittävä aika.
Olisiko muita mahdollisuuksia kuin Varpaisjärvi noin 100 km. lenkille. Voitaisiin ajaa vaikka vähän matkaa autolla. Millainen sen on tämä Ryynäsen tie?
Hannu
kon-ciocc
02.08.2002, 19.00
Epävakaista luvassa sunnuntaiksi.Mutta kerrankos sääennustukset menee pieleen.Voi nimittäin sataa jatkuvasti!Ellei,niin Vianta-Peltosalmi-Pielavesi-Vianta lenkki on ainakin tiestön kannalta hyvä.Pituus on >100km.Harkitaan...
hannupulkkinen
03.08.2002, 11.12
Joo kartalla näyttää hyvältä. Mihin aikaan ja mistä?
hannupulkkinen
05.08.2002, 20.11
Kiva reissu. Kiitos! Hyvä tie ja ilma. Ensi sunnuntaina taas. Mikäs uusi lenkki nyt keksitään?
:D
kon-ciocc
09.08.2002, 18.15
Oliskohan etelän suunta mitään?Saitais sieltä kaveri lisää porukkaan.Vornasen Reijo lähtee Antikkalanrinteen luota mukaan.Toivomus,että lähetään viimeistään klo.9.00 S:ltä.Edellinen reissu oli aivan erinomainen!!!Olis vaan kesä kaikilla!
hannupulkkinen
10.08.2002, 13.39
Joo lähdetään vain. Mennäänkö se Vehmersalmen lenkki? Kai sen nyt jaksaa jos syö Vehmerissä.
kon-ciocc
10.08.2002, 19.09
Reijolla oli mielessä Karttulan suunta,mutta siitä voidaan vielä sopia keskenämme.Ajoin tänään verkkaisesti noin sata kilsaa.Viikolla liikunta onkin jäänyt lähinnätelevision kaukosäätimen raplailuun.Aamulla taas mennään!
hannupulkkinen
18.08.2002, 17.55
Taas on kierretty muutakin kuin tahkoa,vaikka Tahkolla käytiinkin. Hyvä reissu. Kiitos ja ensi sunnuntaina jos ei varpaat uhkaa paleltua niin mennään taas.
hannu smile.gif smile.gif smile.gif
hannupulkkinen
26.08.2002, 12.05
Eilen käytiin taas kiertämässä lenkura ja nyt Maaninkajärven ympäri. Kyllä sirotepinnallakin voi ajaa jos ei ole liian vaativa. Nyt oli mukana neljä kovaa kaveria ja syntisen kivaa oli.
Pyöräily on toiseksi mukavinta polkemista. :D
Mites olisi ensi sunnuntaina jos ajettaisiin S:järvi-Haluna-Muuruvesi- Riistavesi-Siilinjärvi.
Matkaa tulee lähelle 100 ja tietkin ovat kuulemma ihan ajettavia.
Lisää porukkaa vaan mukaan. :eek: :eek:
Hei.Miten olisi yhteislenkit kuopiolaisten kanssa. Meilläkin on hiukan pulaa porukasta ja jos yhdistäisimme voimamme, niin porukkaa olisi hyvänä päivänä yhteensä yli kymmenen... Miettikää.
Sunnuntain yhteislenkkimme lähtevät kymmeneltä, joten voisimme miettiä, josko porukkamme kohtaisivat jossain Kuopio-Siilinjärvi-välillä tai me voisimme ajaa Kuopiosta Siilinjärvelle ja tavata siellä. Se tarkoittaisi, että teidän täytyisi sopia lenkkinne ajankohta hieman myöhemmäksi, mutta sitten sitä porukkaakin olisi... Mutta miten on, kiinnostaako? ;)
[ 30-08-2002, 10:08: Viestiä muokkasi: TommiM ]
hannupulkkinen
30.08.2002, 14.32
Omasta puolestani voin sanoa, että kiinnostaa ja ei kiinnosta. Jos olette se jengi, joka kohdattiin kerran Vehmerin lossilla niin luulen, että meidän keskarit ovat niin paljon hitaampia kuin teidän, että emme pysy perässä.
Toisaalta voisi olla ihan kiva ajella isossa porukassa joskus.
Me olemme tällaisia veteraanitökkijöitä, retkipyöräilijöistä seuraavia, vähän arkoja ja ujoja. Mukana on nyt myös uusi ajaja ja toivomus on, että keskinopeudet eivät nouse yli 27 km. tunnissa.
Mietitään. :confused:
kon-ciocc
31.08.2002, 18.02
Hyvä ajatus!Huominen taitaa jäädä sateen vuoksi väliin.Mutta sään salliessa voitaisiin ajella yhdessä ja katsoa,olisko siinä ajatusta vaikkapa ensikesää ajatellen.Katsotaan aamulla sää,jos vaikka päästään edes lyhyempi lenkki ajamaan.
hannupulkkinen
31.08.2002, 18.22
Minä päätin, että huomenna ei sada.
Saadaan viideskin kaveri mukaan, huomenna on tärskyt lentokentän tiehaarassa kello 10..
Kerroin, että mennään se Riistavesi-Muuruvesi-Haluna - lenkki. Joten lähdetään muistomerkiltä kello 9.30 vai mitä?
hannupulkkinen
02.09.2002, 21.28
Ei muuten satanutkaan, mutta sika söi silti eväät.Toisaalta jälkiviisaus on parasta viisautta.
Ei muuten enää ole kovin kiva ajaa tiellä. Jalkoja alkaa palella. Pitääkö siirtyä maastoon?
Ei vaan ensi sunnuntaina taas härnätään sään jumalia. ;) ;)
hannupulkkinen
04.09.2002, 17.10
Sunnuntaina kuulemma lähdetään kello 10, niin ehtii ilma hieman lämmetä.
Hohoi Tommi! - vieläkö vkonlopun yhteislenkit starttaavat klo 10 ja minkälaista vauhtia siellä on pidetty ja kuinka pitkiä lenkkejä vedetty? Mietin, että kehtaako tuota tulla mukaan. Jossain vaiheessa oli puhetta, että porukka jaettaisiin kunnon kisakuskeihin/koviin menijöihin ja sitten siihen toiseen, ei niin koviin menijöihin - onko ollut riittävästi porukkaa jaettavaksi?
kon-ciocc
07.09.2002, 18.48
Aamulla mennään!Toivottavasti tavataan kuopiolaisia.Lähtö klo. 10.00 entiseltä paikalta (jonka paikalliset pultsaritkin ovat kelpo kokoontumispaikakseen havainneet)!Säidenhaltija on kyllä hemmotellut meidät piloille,mutta käytetään tilaisuus hyväksi!
Eikun menoksi! ;) ;) ;)
hannupulkkinen
08.09.2002, 20.37
Käytiin. Lyhyissä 8 syyskuuta. S:järvi-Juankoski-Nilsiä-S:järvi. 108 km keskari tasan 30 km h ja kivaa oli,
Meistähän kohta tulee pyöräilijöitä.
4 jäbää oli mukana.
:D :D
hannupulkkinen
09.09.2002, 09.25
Taidettiin olla kuopiolaisille liian hidasta porukkaa, kun ei ole tullut kommentteja.
Jaskakin on heti jakamassa pyöräilijöitä vuohin ja lampaisiin. Mihinkäs porukkaan etanat kuuluvat.
;)
Jos ajatte neljällä miehellä lenkin keskarilla 30, niin sitten voitte ihan hyvin ajaa meidän porukassa lenkin n. 33 keskarilla. Sitä luokkaa ne ovat meillä olleet...kai. Kuitenkin on aivan eri asia ajaa neljästään ja tehdä töitä, kuin ajaa 10 ukolla ja peesata. Peesissä pääsee kuitenkin helpommalla. Ja vauhtia riittää silti. Uskokaa pois, se on hauskempaa.
Joten harkitkaa asiaa.
Olin vkonloppuna ensimmäistä kertaa yhteislenkillä ja 100 km reissussa keskari oli mun mittarin mukaan 32,5. Viis kaveria meitä oli. Tuo vauhti on ok (mulle), mutta hieman hirvittää, jos oikeita kisamiehiä tulee mukaan, niin töitä saa tehdä ihan tosissaan mukana pysyäkseen, varsinkin jos pitäis muka pystyä vetämäänkin.
Hannu - teitä miksikään etanoiksi lasketa... enemmänkin sellasia mittarimatoja... ;)
Kuopiossa ei ole kuin yksi oikea kisakuski...
Hän on nimeltään Jussi Rossi. Mutta suosittelen lenkkejä edelleen. Ei se vauhti muuten siitä 32,5:stä enää nouse, sitä vauhtia ne lenkit ajetaan aina. Eihän sitä tiedä miten jaksaa mukana ellei kokeile. Tuleeko Jaska ensi sunnuntaina?
No eipäs Tommin olla niin vaatimattomia... Joo, kyllähän se Jussi on kova jätkä - satutko muuten tietämään, milloin tv:stä tulee se Kangasalan xc-finaali? Se piti tulla joskus 10. päivän tienoilla.
Kiitos kysymästä tulisin kyllä muuten, mutta su olis vko-kisojen maastofinaali - taitaa olla liian rankka, jos la vko-temmon jälkeen ajaa seuraavana aamuna yhteislenkin ja sitten vielä maastorypistyksen. Tulen siis la sinne tempoon. Oli kyllä kynnystä tulla yhteislenkille, mutta hauskaahan tuo oli - jospa noita kelejä olisi vielä tän kuun, niin vois ehtiäkkin.
hannupulkkinen
10.09.2002, 22.56
Olisi kiva kuulla millaisilla pulsseilla ajatte.
Minulla ei ainakaan viime sunnuntain lenkillä pulssi laskenut kertaakaan alle anaerobisen kynnyksen vaikka pitäisi kai olla alle aerobisen.
Ei vaiskaan, mutta kyllä suurin osa ajasta pulssi oli liian korkea jos ajattelee peruskestävyyden kehittämistä.
Toisaalta ei kuopiolaisiakaan varmaan haittaisi vaikka keskari vähän tippuisikin, jos sitä pk:ta tosiaan on tarkoitus kehittää. ;)
E oo mittaria tällä hetkellä (jos jollain on ylimääräistä myytäväksi, niin olen kiinnostunut), mutta eiköhän nuo peesatessa ole siinä pk-alueella (jotain 140-155), mutta kyllä ne vetovuoroissa ja mäissä tietysti nousee sinne vk-alueelle. Mutta tuo on tietysti vain arvio ja koskee vain mua (varmaan olin vkonlopun kuskeista se huonokuntoisin).
kon-ciocc
11.09.2002, 21.22
Olette selvästi nuorempia,koska noinkin korkealla sykkeellä pystytte ajamaan.Seurasin mm. edellisellä kerralla,sykkeen muutosta veto/peesissä.Se on tasaisella n.20 lyöntiä/min. ,edellyttäen että syke vetovaiheessa on väh. 80% max.sykkeestä!Vauhti oli tällöin 32-34km/h.Eli itselläni sykkeet olivat (noin) 140/120.
Pitää taas tyytyä Konan Hybridiin,sillä D-A kiekko piti lähettää Silvesport:iin.Asentavat uuden pinnan takuuseen.Mutta ajellaan,jos ilimoja piisoo!
hannupulkkinen
15.09.2002, 15.33
No nyt putosivat keskinopeudet vaikka pulssit olivatkin ylhäällä. Kolme kaveria mukana ja vetovuort pitkiä. Kova tuuli ja lämpöä +6.
Ihan kivaa oli kuitenkin ja yhdessä mäessä päästiin melkein maksimipulsseille.
Nyt pari tuntia lenkin jälkeen on tosi väsy, mutta mukava olo. Pituus lenkillä oli 76 km ja keskari 27 km/h.
Jalat tahtoo palella vaikka oli neopreenisuojat.
Pitäisköhän ostaa sellaiset joissa on turkisvuori? :confused: Onko jollain niistä kokemuksia. Taidan panna kmsymyksen myös tuonne varusteet - topiciin.
Jep, aika karu sää oli viikonloppuna ja jalat tahtoo mullakin paleltua. Mulla on maastokäytössä sellaset turkisvuorelliset suojat, mutta ne on kyllä vähän semmoset purjeet - tosin kyllä olen tarennut niillä yhdistettynä vähän paksumman kengän ja sukan kanssa. Eli jos ulkonäkö ei haittaa.
hannupulkkinen
16.09.2002, 13.51
Mitäs sitä kukaan mitään ulkonäölleen voi? :D :D
kon-ciocc
21.09.2002, 18.34
Mitäs Sunnuntaina?Olisko Kasurila,vai pelattaisko sulkkista?Sain keskiviikon pelistä kropan tosi kipeeks,vaikka pelattiin "vain tunti"ja lähes puoliteholla! :( Eri lihakset toiminnassa,kuin pyöräilyssä.Salissa kun ei edes varpaat palellu! :D :D :D
hannupulkkinen
21.09.2002, 19.39
Mie se vain haluaisin ajjaa pyörällä. Kävin juuri 52 kilometriä ajelemassa ja ei palellut kuin munia vähän. Mielellään vasta iltapäivällä kahden maissa.
Hyvä juttu oli teistä Siilinjärven porukoista Savon sanomissa! En tiennytkään teidän toiminnasta - isot peukut noin aktiivisesta seurasta! smile.gif
Milläs saarella se Hawajin maraton muuten on? Hieno paikka! Itse kävin O'ahulla huhtikuussa ja olin varmaan ainoa persaukinen sillä saarella - olin 10 päivän työkeikalla...
hannupulkkinen
03.10.2002, 11.50
Joo juttu oli hieno ja kyllä meillä ihan kivaa on yhdessä. Pyöräilijöitä vain ei ole monta, mutta kun laskee Kalevankiertäjätkin niin on kai niitä lähes 10. Tervetuloa vain mukaan.
Yhteislenkkiporukka taitaa jatkaa nyt sauvakävelyllä ja sitten hiihdolla. Sunnuntaisin kello kymmenen. Ensi sunnuntaina Ptakukkulalta.
Martaton taitaa olla Honolulussa. Itse en ole menossa, mutta luulen, että se on samoilla paikolla kuin triathlonkin.
Jep, kyllä vähemmästäkin uskotaan... ;)
Itse aion pyöräillä läpi talven, kun ei noita suksia oo vielä raskinut hommata. Joko muuten patakukkulalta on raivattu myrskyn jäljet - oli muuten aika karseata katsottavaa myrskyn jälkeen.
Jep, Honolulussa tai ihan siinä vieressä (Waikiki) olin. Kyllä siellä ihan kelpaa juosta, vaikka se ei ihan niin hieno paikka ole kuin viereiset saaret.
hannupulkkinen
06.10.2002, 16.00
Minäkin ajaisin varmaan läpi talven, jos varpaat ei palelisi ja kädet ja kasvot ja munat ja...
Hiihto sopii Suomennniemelle talvella ja on kivaa.
Voitelu on helppoa, helpompaa ainakin kuin fillarin huolto. Kaunis talvinen metsä on paikka jossa sielu lepää.
Tänään käytiin sauvakävelemässä Patakukkulalla, josta melkein kaikki myrskykaadot on onneksi korjattu pois. Kolme meitä vain oli ja aikaa tuli kasaan 2 h 40 min. Sauvakävely on siitä hyvä laji, että pystyy filosofoimaan ... juttua riitti.
Ensi vikonloppuna taas uudestaan. Sunnuntaina kello 10. Mukaan vaan !!! smile.gif smile.gif
hannupulkkinen
10.10.2002, 20.13
Tänään to flunssa iski-voi olla, että en pääse sauvakävelemään sunnuntaina,mutta ans katto nyt.
hannupulkkinen
12.10.2002, 12.24
Joo vielä on lämpöä. En uskalla lähteä kävelemään.
Pitäkää hauskaa. Ensi vikonloppuna uudelleen?
kon-ciocc
13.10.2002, 15.47
Oltiin Eskon kanssa kahdestaan.Ilma lähes täydellinen.Taisi olla juuri saman kestoinen lenkki,2h40min!
Eilen kävin testaamassa Flight Deck:iä.Vain yhden virheen tein koko 20km matkalla!Nollasin vahingossa tripin.Erittäin selkeä ja helppo asentaa,kuin myös käyttää!Himoittais ne Espanjan ja Italian tiet...
kon-ciocc
25.10.2002, 18.59
Taitaa pyöräilyt tältäkesältä olla pyöräilty! :confused: Viime sunnuntaina oli kauniinpaa sukupuolta mukana sauvakävelyssä! smile.gif Ihan kivaa!Ajankohta vaan ei hänelle oikein sovi.Olisiko klo.11.30 huono aika?
Sukset vai sauvat mukaan?
PS:laittaisitko Hannu sen Siilin Teräksen WWW:n tänne?Ja terkkuja Railille!
Esko Luostarinen
26.10.2002, 14.35
Lähtöaika sopii hyvin, siis 11.30,otetaan ainakin sauvat mukaan :D .
Noin kahden tunnin lenkki, toivottavasti tulee lisää porukkaa mukaan.
Minne Hannu on hävinnyt kun ei ole laittanut viestiä pitkään aikaan?
hannupulkkinen
27.10.2002, 10.08
Jostain syystä edellinen viesti ei tullut tänne.
No Jussikin lähtee kello 11.30.
Terässiilien sivut:
http://personal.inet.fi/koti/pulkka/Terassiilit
Terassiilit pitää kirjoittaa isolla ja ilman ää:tä
Juhani Ahola
27.10.2002, 17.28
Hei!
Kiitos vielä Raili, Kari, Hannu ja Esko tämän päivän lenkkiseurasta. Kuten sovittu katsotaan viikolla säätä ja tehdään sen mukaan päätökset ensi sunnuntain lenkistä. Tilaan Paavon polun kartan Lapinlahden kunnasta.
Jussi
hannupulkkinen
28.10.2002, 10.44
Kiitos vaan kaikille. Lähdetään vaan sinne Paavon polulle. Laitoin asiasta tietoa Terässiilien kotisivuille ja sieltä on linkki myös tänne.
Kokeilkaapas toimiiko se. Linkki on edellisessä viestissäni. smile.gif
Jonttaxtr
28.10.2002, 18.20
Anteeksi tämä masentava kommentti, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta käsittääkseni paavon polku on aika surkea ryteikköinen reitti, jota lapinlahden kunta ei hoida, eikä siellä kukaan kävele, jotta se auki pysyisi. :rolleyes: redface.gif
hannupulkkinen
28.10.2002, 22.50
Taidatpa Jonttaxtr olla väärässä. Kävelin sitä viime keväänä ja kohtullisessa kunnossa oli. Valittelin tosin joistakin turvallisuuspuutteista kunnanjohtajalle sähköpostilla. Seuraavana päivänä kunnan liikunnanohjaaja soitti ja pahoitteli kovasti ja lupasi lähettää porukan kiertämään koko reitin ja korjaamaan puutteet. Kun seuraavan kerran kävelin pienen matkan polulla kaikki oli loistavassa kunnossa.
smile.gif
Esko Luostarinen
28.10.2002, 23.30
Lenkki seura oli hyvää ja kuljetus toimi mainiosti :cool: , kiitos Hannulle.
Paavon polulle olisi mukava lähteä kokeilemaan.
Vinkkejä olisi hyvä saada kokeneimilta vaeltajilta, varusteista, vauhdista juomapuoli ym.
hannupulkkinen
29.10.2002, 09.41
Esko, ensimmäinen vinkki on, että kengät ei hankaa :D :D :D
[ 29-10-2002, 08:46: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Juhani Ahola
29.10.2002, 20.07
Lapinlahden kunnan hyvä palvelu tuntuu jatkuvan. Soitin tänään sinne, henkilön nimeä en muista, ja hän neuvoi hyvin palvelevasti. Veneet on jo vedetty telekalle. Senkin vuoksi parasta kulkumaastoa on reitin pohjoisosa. Hän kertoi pohjoisosan olevan kulkukelpoisuudeltaan hyvää ja maisemiltaan hienoa. Kartta minulla jo on. Myös reitin opastus tuntui olevan kunnossa. Hyvän palvelun kruunasi pyyntö ottaa yhteyttä, jos jotain puutteita ilmenee. Milloin Siilinjärvellä päästään tähän?!
Kun lisäksi tuntuu säätiedotuksen mukaan pukkaavan pakkasta, niin mikä on vaeltaessa. Yhdeksältäkö lähdetään Pataskin parkkipaikalta? Jos mennään kahdella autolla, niin reitti voidaan suunnitella matkalla. Tarvittaessa kunnan kautta järjestyy myös kuljetus.
kon-ciocc
30.10.2002, 19.41
Pohjoisen reitit ovat ainakin talvella miellyttävämpiä.Pitää vaan kartasta katsoa sopivat etapit.Alla olevasta osoitteesta näkee taukopaikat ja matkat taukopaikkojen välillä.
Jos lähdette kahdella autolla,niin kopatkaa mukaan.
http://www.lapinlahti.fi/papolk.html
hannupulkkinen
01.11.2002, 17.04
Lähdetään siis lauantaina kello 9. Patakukkulalta.
Vaellusvasrustus eli sama kuin yleensä, mutta reppu mukaan johon juotavaa ja lämmin toppis taukotakiksi. Muki mukaan ja evästä. Leipiä, energiaptukoita tai rusinoita tai muuta mukavaa.
Jos jalkineet ovat kastuvaa sorttia voi ottaa vaihtosukat ja hiertymistä varten urheiluteippiä.
Puukko voisi olla poikaa ja kait sitä sauvatkin otetaan. Minä voin ottaa kahvia ja sokeria.
Eli sit männään.
kon-ciocc
02.11.2002, 14.20
Vai oliko se kuitenkin sunnuntaina?
hannupulkkinen
02.11.2002, 15.06
Joo se oli sunnuntaina. Perskeles ei kai kukaan ole mennyt tänään sinne Patskille?
Mulla on laho pää!!! :mad:
kon-ciocc
02.11.2002, 17.06
Tässä toinen lahopää!
Kiitos varuste-vinkeistä!
Juhani Ahola
02.11.2002, 20.25
Olin urautunut niin sunnuntaihin, että en edes reagoinut Hannun viestin lauantaihin. Tapaamisiin!
Esko Luostarinen
04.11.2002, 21.33
Paavon polun lenkki oli hyvä vaikka polvi kipeytyikin ja pilkkireppu painoi selkää.
Keskustelu oli matkalla asiallista ja matka taittui huomaamatta.
Samanlaisen lenkin voisi tehdä vielä ennen kuin pääsee kunnolla hiihtämään.
Kommentteja tästä lenkistä ja ensi sunnuntaille kaivataan.
Jonttaxtr
04.11.2002, 22.05
Noni, hienoa että paavo-reitti on kunnossa. Tietoni olivat vääriä smile.gif Miltä reitti näytti maastopyöräilynäkökulmasta?
hannupulkkinen
04.11.2002, 23.08
Ihan hieno homma vaikka aika paljon metsäautoteitä kuljettiinkin ja maisemat olivat tyylipillistä talousmetsää. Parasta ovat varmaan tulistelupaikat ja kodat.
Aika hyvin meni nelituntinen.
Maastopyörällä kiertelee varmaan koko 140km ja paljoa ei tarvitse talutella.
Kai sitä ensi sunnuntaina jo koetetaan hiihtää? :confused: <kiitoksia vaan hyvästä seurasta.
kon-ciocc
08.11.2002, 18.04
Taitaapi talvi ainakin väliaikaisesti sotkea suunnitelmia.Toki vaeltelu lumenhärmän päällä onnistuu,näinkin kuivana syksynä."Jontte",voisit liittyä meidän kirjavaan porukkaan!Hommaahan ensikesäksi duunia täältä .pyöräilijöiden luvatusta maakunnasta???- Alapitkältä tietty!!
Katotaanhan kelejä,otetaanko sauvat kera suksien,vai ilman.
Ei taida päästä vielä sille "ansaitulle kuntolomalle" PO. KAIVATULLE!!!
Juhani Ahola
08.11.2002, 19.56
Minulla peruuntui viikonlopun meno. Olen siis remmissä. Ilmatieteen laitos ennustaa miinusviittä ja lumisadetta http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Kuopio . Palataan.
hannupulkkinen
09.11.2002, 17.23
Lähettäiskö huomenna vähän myöhemmin tänään lauantaina on viini-ilta. Olisko kello 12. mitään.
Minulla ei kyllä nykyisin kulje. Mutta mennään hiljaa - siis suksilla ja Pataskilta?
Hannu
kon-ciocc
09.11.2002, 17.59
Sopii mainiosti.Jokohan Pataskilla pääsee suksia naarmuttamatta sivakoimaan?Otetaan ainakin varusteet molempia liikkumismuotoja silmällä pitäen.Siis pyöräilyä ja ; ätsh!!meni väärin...
Näin taas viime yönä unta pyörällä ajosta!Ja
olin hetken niin niin onnellinen... noniin palataanpas maan- eikun lumen pinnalle!
Katellaan viimeiset kommentit aamulla.
Juhani Ahola
09.11.2002, 19.34
Pataskilla voi hyvin hiihtää. Kävin tänään neljän maissa. Golf-kentän länsipäässä oli muutama maakokkare. Ne voi hyvin kiertää ja varoa. Sauvakävely ei oikein onnistu. Lunta on sen verran ja lisää näyttää tulevan.
Mietin vielä lähenkö mukaan. Tuntuu kevyt, palauttava lenkki (juoksu/kaävely) tarpeelliselta hiihdon välissä. Jos ei tyydytä lyhyeen(?) ja kevyeen hiihtoon.
Jos ei näy sunnuntaina Pataskilla kaheltatoista, niin olen jo käynyt.
Jussi
Esko Luostarinen
09.11.2002, 20.00
Hiihto sopii, mutta voiko hiihtää luistelemalla
ei ole perinteisen suksia eikä voiteita?
Voiko Ahmolla hiihtää?
hannupulkkinen
09.11.2002, 23.22
Joo luistelaan ja korkeintaan kevyesti 2tuntia :D
[ 09-11-2002, 22:23: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
hannupulkkinen
10.11.2002, 16.56
Kiitos lenkistä. Ensi sunnuntaina jos kaikki on muuten ok, niin hilipastaan n. 3 tuntia.
Peltosella on kohtuuhintaisia pertsan suksia.
Malli on Acadia Cap. Jos haluatte niin Jussi voi varmaan hommata suht edullisesti juuri oikean jäykkyiset sukset. Tämä acadia ei ole huippukilpasuksi vaan mallistossa ylhäältä päin kolmas. Suksissa on kuitenkin ns. kilpapohja.
Hinta oli muistaaksieni jossain 150 eukon paikkeilla.
Hannu
Esko Luostarinen
12.11.2002, 22.50
Sukset kyllä kiinnostais, Jussi vois kertoa tarkemmin miten hankinta ja kokeilu tapahtuu.
Voi olla, että on mentävä ensi sunnuntaina vielä
luistelemalla, jalat kipeytyi viime lenkistä,
muuten oli erinomaisen hyvä lenkki :D
Juhani Ahola
16.11.2002, 13.06
Eskolle: Olin loppuviikon työmatkalla, joten en ole ehtinyt vastata aikaisemmin. Tuntemani Peltosen edusmies Saaren Antero tulevan viikon Ylläksellä hiihtämässä. Hän on siis takaisin näillä seuduilla 25.11.02. Yksi mahdollisuus nopeammassa aikataulussa on Kuopion Intersportissa Hyvärisen Markku. Tässä tapauksessa voit kertoa Anteron roolista. Antero antoi hänen nimensä. Minulla ei ole tarkkaa tietoa mitä malleja siellä on tarjolla.
Hyvää lenkkiä teille. Olen tämän viikonlopun Pohjois-Pohjanmaan lakeuksilla, jossa joen törmät olivat suurin korkeusero hiihtoa aikoinaan opetellessani. Nostan tästä kytkimen.
Jussi
hannupulkkinen
16.11.2002, 17.01
Esko jos käyt intersportissa niin tingi. Ainakin 20% pitäis lähteä. Lähdetäänkö huomenna kello 11 huvikummun tieltä? Kävin tänään pertsaa 20 km ja ladulla luisti tosi hyvin. Luistelijat valittivat, että ei ole kovin hyvä keli. Pakkanen oli lähellä 8 astetta. Kyllä se on niin, että kun on uusi lumi ja pakkanen 10 asteen tienoilla niin perinteinen on mukavampaa.
Taas on viini-ilta, joten huomenna pitää varautua tosi hiljaiseen vauhtiin.
Hannu
kon-ciocc
17.11.2002, 08.54
Lämpötila -6 joten taidan ottaa luisteluvälineet.Eskolla ei perinteisen välineitä vielä taida ollakkaan.Eilisen lepäsin ja päälle päätteeksi nukuin lähes kellon ympäri.Pitäis jaksaa!
Ottaisitko Hannu sen avaimen mukaasi?
hannupulkkinen
18.11.2002, 12.41
Jäi mulla lenkki vähän tyngäksi, mutta eka viikko kun tuli neljä hiihtolenkkiä.
Ensi sunnnuntaina mennään sitten kai perinteistä jos ei ole aivan 0 pinnassa asteet.
Hannu
kon-ciocc
20.11.2002, 09.58
Luistelin eilen Pataskilla n. 35km,hieman raskaanpuoleisessa kelissä.Uutta lunta ehkä viisi senttiä.Kcal:ta "paloi" mittarin mukaan 2027,vaikka vaaka antoi ymmärtää ihan muuta.-tätäköhän Hannu mulle yritti selittää?-Oli muuten ilmoitus puutavaran ajosta 18.-22.11.!Ihan kuin sitä ei olisi voitu tehdä aiemmin?
Viikonlopuksi luvassa kuivaa nihkeää perinteisen keliä.
Joko kävit Esko kaupassa?
Juhani Ahola
20.11.2002, 22.51
Uskomaton suoritus Karilta siinä kunnossa olevilla laduilla. Pistäysin eilen Pataskilla kuin kissa kuumassa uunissa. Pelkkää taaperrusta. Tänään aloitin varovaisesti perinteisen - n. 10 km.
Odotellaan viikonlopun kelejä. Kumpi ompi parempi.
Jussi
[ 20-11-2002, 21:52: Viestiä muokkasi: Juhani Ahola ]
hannupulkkinen
21.11.2002, 15.30
Soittelin siitä puunajosta liikuntatoimistoon. Sanoivat, että se siirtyy ehkä kevääseen. Kyselin myös milloin latu Kumpuselle avataan.Se on kiinni toisesta maanomistajasta eli Antti-Pekka Airaksisesta, joka aikoo ajaa lähipävinä puita, mutta ei tiedä koska ja minne.
Kunnan tamppari on rikki ja ladut täytyy tehdä tällä viikolla moottorikelkalla. Luulen siis, että pertsa voi olla paras tapa edetä.
Kari on kyllä kovakuntoinen. Koitin eilen hiihdellä kuunvalossa Hamulaan päin. Ei siitä mitään tullut. Menin sen sijaan ykkösmonttuun ja luistelin pisimmän nousun pariin kertaan ylös. Keuhkot meinasivat tulla pihalle, mutta pääsin ylös lepäämättä kesken nousua. Sen jälkeen olo oli kuin tönkkösuolatulla muikulla. Jäykkä.
Tänään koitan hiihtää pienen pätkiksen pertsaa.
Se Karin juttu niistä kaloreista? Mehän puhuttiin hyötysuhteesta. :rolleyes:
Hannu
[ 21-11-2002, 17:15: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Juhani Ahola
23.11.2002, 14.36
Minulle tuli pieni mutkan matkaan. Vien kuopuksen Kuopioon ylimääräisiin soittoharjoituksiin. Lähtö on klo 12. Tarkoittaa, että ladulta pitää olla pois klo 11. Hiihtämään pääsen joko klo 8 tai sitten n. klo 13.30. Ei taida osua teidän aikatauluihin. Mutta viikon päästä.
Välikäden tietona. Latu Hamulaan on avattu. Miten onnistunee perinteinen?
Jussi
hannupulkkinen
23.11.2002, 17.18
Mulle sopii kyllä pertsa ja 13.30. Kun hiihdin viimeksi Hamulaan niin pertsan latu näytti jatkuvan vielä eteenpäinkin kohti Käärmelahtea. Olsi kiva käydä katsomassa minne saakka se on auki! Tavoitteena olisi huomenna hiihtää kolmisen tuntia tai enemmän. Onko Eskolla jo perinteiset hikilaudat?
Kijoittakaa nyt jotakin, että tietää milloin lähdetään :confused: :confused: Kello on nyt 21.14 ja pitäis päättäa menenkö nukkumaan vai valvonko aamuyöhön :D
[ 23-11-2002, 21:01: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Juhani Ahola
24.11.2002, 09.43
Olen siis lähdössä puoli kahelta.
Jussi
hannupulkkinen
24.11.2002, 23.06
Kari 4,5 tuntia,Esko ja Raili 3,5 tuntia, Hannu 3 h 15 min.
Tätä voi jo kutsua hiihtohulluudeksi. :D
[ 25-11-2002, 11:54: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
28.11.2002, 18.14
Tänään 30 perinteellistä sivakoimista.Korvat vieläkin arat,varpaista nyt puhumattakaan! :confused:
Tekee päiväpäivältä enemmän mieli sinne etelän lämpöön! smile.gif smile.gif smile.gif Jos keli vielä tästä kuivaa,niin eiköhän siirrytä sunnuntaina sisäliikunnan pariin? ;)
kon-ciocc
29.11.2002, 22.27
Korva paloi!P-ka reissu,mutta tulipahan tehtyä! :mad:
Raili pyysi korjaamaan edellisen hiihtoaikansa,joka todellisuudessa on tai olikohan se nyt 4h 15 min.En ihan muista tarkkaan,mutta alle vuorokauden se kumminkin oli.
Pistäkäähän kommentteja siitä sunnuntaista!
Fillari huolto edistyi senverran,että sain hakittua työkalun keskiökasetin vaihtoon.Voitte lainata ks. työkalua käyttöönne.
Juhani Ahola
01.12.2002, 10.32
Pakkanen tuntuu vain jatkuvan. Ei ole aamun kuluessa asteet tippuneet yhtään. Ennusteet lupaavat tosin iltapäivälle lahtuvaa. Ajattelin käydä loppupäivästä - jopa illalla - hiihtämässä, jos lauhtuu. Onko muita lähdössä?
hannupulkkinen
01.12.2002, 12.28
Niin minäkin. Panen otsalampun lataukseen ja hiihdän vaikka pimeällä Hamulaan päin. 5-6 maissa.
Toivottavasti lauhtuu. Nyt pitää mennä laittamaan takkaan tuli ja katselamaan Kuusamon kilpahiihtoja.
hannupulkkinen
01.12.2002, 23.15
Kävin kaksi tuntia ja kaksi Hamulan lenkkiä pimeässä. -18C ja kylmä ei tullut.
Kaivoin jostain putken jonka läpi hengitetään:
http://www.lungplus.se/
Yritin välillä ilman, mutta ihan hyvä peli tämä Lungplus on.
Urheilukerraston päällä oli villakerrasto: ulfrotte,
Päällimmäisenä oli Futuren treeniasu. Jaloissa alimmaisena coolmaxsukat ja niiden päällä graftin huopapohjasukat, monot ja vuorittomat monosuojat.
Käsissä lasketteleuhanskat jossa peräti coretex- vuoraus. Päässä ohut huppu ja fliisilakki.
Ei paletunut mikään, En tosin hiihtänyt kuin parikybää- mutta Karille voisin sanoa, että jos suomalainen itsensä palelluttaa on kyseessä:
a.ylimielisyys
b.ajattelemattomuus
c.tyhmyys
d.tietämättömyys
e.köyhyys
f.näyttämisen halu
Yksikin näistä taitaa riittää, mutta ei sitä nyt tarvitse olla rikas tai viisaskaan kun korvat säilyvät hiihtäessä paleltumatta.
Mitä ominaisuuksia tarvitaan, että talvipyöräilyssä ei palellu:
a.munat
b.jalat
Kysyn vaan nöyränä kun teidän, että Kuopion pojatkin hinkkaa maastopyörällä harva se päivä?
:rolleyes: :D
Oisko munattomuus ja jalattomuus ;)
Eilen kyllä skippasin suosiolla ajelut, kun oli niin raaka tuuli. Hiihtäminen kyllä olis järkevämpää näillä keleillä, mutta sukset uupuu.
Ei mulla kyllä nuo munat jäädy, kun on alla lyhyet ajohousut, windstopper hikihousut ja edestä paneloidut housut. Varpaita suojelen paksuilla sukilla, löysälle kiristetyillä vähän paksummilla popoilla ja turkisvuorilla. Sukat vaihdan jossain vaiheessa, jos ovat kastuneet. Ja jalkautuakin välillä pitää.
Esko Luostarinen
05.12.2002, 19.36
Ehdotuksia kaivataan huomiseksi ja viikonlopuksi,
Mennäänkö Tahkolle?
kon-ciocc
05.12.2002, 22.38
Sain vihdoin koneen siihen kuntoon,että edes nettiin voin mennä.Joten huomiseksi varauksia!Lähetään viimeistään klo.10.00 Fonttanellan edestä!Mulla on boksi.Ilmoitelkaa ihmeessä!!!!Tsemppiä!
kon-ciocc
06.12.2002, 09.47
Ei taida olla muita lähdössä Eskon lisäksi?
Juhani Ahola
07.12.2002, 11.31
Olen ollut hetken hieman ulkona ringistä eri syistä. Mukana ollaan. Kävitte siis eilen Tahkolla? Huomenna sunnuntaina klo 11 Pataskilta? Ennusteen mukaan pakkanen helpottaa!
Jussi
Esko Luostarinen
07.12.2002, 14.50
Patakukkula käy hyvin siis klo 11.00
Toivottavasti käy muillekkin.
Ei käyty Karin kanssa Tahkolla.
Jos on halukkuutta lähteä Tahkolle sekin käy.
kon-ciocc
07.12.2002, 17.54
On mennyt aika tietsikkaa ja fillareta huoltaessa.Kävimme tänään Eskon kanssa kuntosalilla.Saas nähdä,pääseekö aamulla sängystä ylös! :D Mutta ladulle lähetään jos pakkasta on < -20.
Pitäis katella Marjalle p.-runko ja tietenkin osat ensi kesäksi.Ciöcc:n Challengeri on varteenotettava vaihtoehto.Saiskohan sen muualta kuin Silvesportista evukkaammin?Kahtelin jenkkisivuja,mut siellä rungon hinta on yli kaks tonnia + vero ja muut kulut!Pyörä ei sais painaa yli kaheksaa kiloa.Onhan tässä vielä kesään aikaa...
hannupulkkinen
08.12.2002, 23.23
Mie se vain kävin Tampereella. Sunnuntaina hiihtelin 33 km. Siellä on hyvät mahdollisuudet Tampereen ja Kangasalan välillä.
Meinaako Kari viedä vaimonsa Alpeille vai miksi niin kevyt pyörä? :D Ihan turhaa on ostaa merkkipyöriä, niissä on heti tonni mimilisää.
:rolleyes:
Saksastahan niitä kevyitä ja edullisia pyöriä saa.
Vaikkapa http://www.ciclib.de tai http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1585059942.
Tai tämä erityisesti naisille.Tour lehden monikertainen testivoittaja http://www.canyon.de/index_produkte.html
Tilaamisesa avustetaan.
Yksi mahdollisuus on ostaa käytetty huippupyötä Fillari-lehden torilta.
Minä yritän tilata Hollannista cyclocros-rungon Kinesis 135 eukkoa.
Maastopyörän ja maantiepyörän risteytys, hyvä mm.retkeilyyn ja sorateille.
Sen verran vielä, että kai naisille paras runko on sloupattu. Ei tarvitse nostaa jalkaa niin korkealle kun nousee selkään :D :rolleyes:
[ 08-12-2002, 22:29: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
14.12.2002, 17.43
Mitäs aamulla?Haminamäelle emme pääse,Tahko ehkä liian kaakana,Puijo ei taida saaha kannatusta,joten klo. 11.00 Pataski tongue.gif
Tänään erehdyin peesaamaan kahta nimeltä mainitsematonta naishiihtäjää.Sisu ei antanut periksi luovuttaa ajoissa.Luistelin tajunnan rajamailla aina viimeisen mäentöppyrän päälle josta vapisevin jaloin laskettelin auton luo. ;) :D
Fillareista enää oma mp. on huoltamatta.Pariin pyörään olisi pitänyt uusia napojen akselin puoleiset laakeripinnat.Niiden vioittuminen on yksi merkki liian pitkistä huoltoväleistä.Tämä koskee myös ajallisesti (syöpymät),ei vain ajettua matkaa.
Enhän minä nyt Marjaa Alpeille ole viemässä. :D Toisaalta esim. Alapitkä-Kinnulanlahti välillä oleva Lapinmäki on hänelle kuin 3:n kategorian nousu esim. Hannulle.Kävin tsekkaamassa sivuja.Kiinnostavia!
hannupulkkinen
15.12.2002, 16.24
Taas käätiin yli kolme ja Kari yli nelijä tuntia.
Esko ja minä mukana. Jussia ei näkynyt. Eikä Railia.
Oli meillä näinkin ihan kivaa kinattiin Karin kansa 10 km ja ihan turhaan.
Hannu
Esko Luostarinen
15.12.2002, 20.46
Kinasitte kuitenkin "oikeassa hengessä" ja se selvitti asian niin ettei se jää kaivelemaan myöhemmin :D . Matka oli sopivan pitkä näin hyvällä kelillä jos viikon päästä on näin hyvä keli voisi hiihtää neljä kierrosta jollei mennä jonnikkin muualle hiihtämään, ehdotuksia voisitte laittaa viikon aikana smile.gif .
kon-ciocc
15.12.2002, 21.29
Jep!Toinen aidasta ja toinen aidanseipäästä.Kiitos Hannulle pitkästä pinnasta! :D Minunkin luottamus suomalaiseen urheiluvalmennukseen palasi.
Mutta kuvitelkaa,että jo toisen kerran saman päivän aikana "keskustelin" virkavallan kanssa.Esitin eriävän mielipiteen, heidän pysäiköityään autonsa risteysalueelle. :confused: Juteltiin,ehkä akateeminen vartti,erinäisistä asioista ihan asiallisesti! tongue.gif - alan olla merkitty mies - :confused:
hannupulkkinen
20.12.2002, 10.48
Tässä Karin vaimolle edullinen ja kevyt runko.
[EURO]
RB-201321 Red Bull Pro Team, magic-blue 550,00 !
Technische Daten: - 6013 T6 Altanium Alu, double-butted, Custommade
- Carbon Monostay Hinterbau
- Steuerrohrdurchmesser 1 1/8"
- integrierter Steuersatz
- Mehrschichtenlackierung
- austauschbares Ausfallende
- Gewicht: 1.280 Gramm bei Rahmenhöhe 55 cm
Red Bull Pro Team Bei diesem Red Bull Rahmen werden die Vorzüge der verschiedenen Materialien Carbon und Aluminium vereinigt. Das Altanium Aluminium bringt Steifigkeit in den Hauptrahmen un der Monostay Carbon Hinterbau bringt angenehmen Fahrkomfort. In Handarbeit hergestellt entstand ein beeindruckend leichter, fester Profi-Rahmen
(inkl. WCW Aero Shape Carbon Gabel + integriertem Steuersatz)
Grössen: 51/53/55/57/59/61/63 cm
Löytyy osoitteesta:
http://www.roseversand.de/index.html
ja sieltä
Top-angebote
kon-ciocc
21.12.2002, 21.08
Katotaan aamulla keliä!Ajaakohan ne latukoneella näin sunnuntaina?
Kivannäköinen runko!Siis se Red Bull!Harkitaan...
hannupulkkinen
22.12.2002, 14.42
Mahatauti iski :mad:
kon-ciocc
22.12.2002, 18.05
Voi pahus!Arvelimme Sinun häipyneen lauhkeammille leveysasteille!Toivottavasti tauti ei ole kaatanut Juhania ja Railia! smile.gif
Reilut kakskymppiä nenänpää valkoisena.Ladut hyvässä kunnossa eikä ruuhkaa.Mahtuivat sujuvasti sivakoimaan meistä ohi! :D
kon-ciocc
23.12.2002, 20.55
Rauhallista Joulua,Railille,Eskolle,Hannulle,Juhanille ja kaikille muille kamuille!
Sulatellaan kinkkuja viimeistään Tapanina.
hannupulkkinen
23.12.2002, 23.10
Kuin myös!
Viime viikolla yksi lenkki. Huomenna pitää mennä ulkoilemaan vaikka kaikki ulokkeet paleltuisivat. :D :D
kon-ciocc
26.12.2002, 08.37
Klo. 12.00 alempi parkki!Joukolla mukaan!
kon-ciocc
27.12.2002, 14.11
Joulupäivänä vain 12,eilen Eskon kanssa pari kierrosta.Todella hieno keli. smile.gif Mutta missä meidän jengi?Ettei vain olisi ahmittu liikaa possua? :D Kuntosali vetää puoleensa.Lauantaina sinne!
Esko Luostarinen
27.12.2002, 17.02
Mille kuntosalille ja mihin aikaan?
Savon Voiman vanhoissa tiloissa toimiva sali maksaa 3€/kerta, Maaningantien varressa Luja-Betonilta n.500m, vasemmalle muuntoaseman kohdalta .
Laitteet on kohtuulliset ja voi tutustua rock/hewimusiikin karmivaan tuotantoon :mad:
Olisiko Hannulla tai Juhanilla ehdotuksia salilla
käynnistä tai muuta mielen kiintoista liikuntaa tiedossa?
hannupulkkinen
27.12.2002, 19.29
Terässiileillä on kaksi vuoroa viikossa. Keskiviikkoisin ja lauantaisin yläasteen tiloissa.
Kellonaikoja en nyt muista, mutta Jussi muistaa kun on siellä käynyt.
On sielläkin jokin pieni maksu, mutta en sitäkään muista.
kon-ciocc
28.12.2002, 14.43
15.30-17.00 Latulaisten vuoro Yläasteella.Mennäänkö sinne?
hannupulkkinen
28.12.2002, 20.17
Ajoin cycletrakilla eli kilpapyörä oli takarattaasta kiinni vempeleessä, joka teki siitä kuntopörän. Tunti meni ja viimeiset minuutit kyllä tuntuivat takapuolessa ja muuallakin pitkästä aikaa. Mieluummin näin kuin pakkasessa nenä jäässä. :D
Esko Luostarinen
29.12.2002, 21.45
Oltiin Karin kanssa lauantaina yläasteen kuntosalilla (Siilin ladun vuoro on klo 15-16.30)
meidän lisäksi oli kaksi muuta ATLEETTIA :cool: .
Tänään käytiin uimassa kunttarilla, oli hieman tungosta johtui varmaan itäisestä turistijunasta ja raikkaasta ulkoilmasta, osa turisteista lähti kyllä hiihtämäänkin.
Kävin sauvakävelyllä illa noin kuuden aikoihin, jäi lyhyeksi vain 1.5km, pakkasmittari näytti -31 astetta.
kon-ciocc
31.12.2002, 13.03
Kiitän kuluneesta vuodesta,niistä hienoista pyörä-,patikka- ja hiihtolenkeistä.Toivottavasti vuosi 2003 olisi vähintäänkin edellisen kaltainen.
Hyvää ja menestyksellistä Uutta Vuotta!
- Kari
kon-ciocc
04.01.2003, 19.59
Kuinkahan kuopiolaiset pärjäävät fillareitten selässä?Pitää varmaankin lainata ukin villahousuista lähtien,mummon koiranhahkarukkasiin! :D PS:Sanooko nimi Kalevi Oinonen mitään?Jos niin,vois ottaa yhteyttä ks. palstalla!
Kävimme tänään Eskon kanssa salilla.Oli vain jotenkin 'veltto' olo. :confused: Keho kaipaisi kovaa rääkkiä! smile.gif Hannu on luultavasti hiihdellyt entiseen tapaan?Tai sitten ajellut sillä 'syklonilla',vai mikä se nyt olikaan! :D
hannupulkkinen
04.01.2003, 22.57
Tänään juoksua 45 minuuttia ja päälle puoli tuntia cyclonilla eli rullilla- suosittelen jos pää kestää.
Hitto pakkasta on vaikea sulattaa :D
Kun on tottunut liikkumaan 5-7 tuntia viikossa jo 30-vuotta niin koville ottaa tämä 2-3 tuntia.
Muu aika sitten onkin juopottelua ja syöpeöttelyä, mutta tänään alkoi nenänvalkaisuviikot.
Toivottakaa onnea! :cool: :cool:
kon-ciocc
05.01.2003, 18.02
Toivotetaan onnea ja pidähän pää kylmänä! :D
Tänään sulkkista pari tuntia.Max. syke 165,keskiavo n. 120.Loppuviikosta pääsemme toivottavasti ladulle! ;) Juhani on luultavasti muuttanut etelään tai sitten kohmettanut sormet niin,ettei kykene kirjoittelemaan?
Esko Luostarinen
05.01.2003, 23.47
MUKAVA KUN HANNUKIN ON LAITTANUT VIESTIÄ, ONNEA VALKAISULLE, LENKILLLE OLET HIRVINNYT LÄHTEÄ NÄILLÄ PAKKASILLA, MINÄ OLEN PYSYTELLYT ENIMMÄKSEEN SISÄLLÄ, LAUANTAINA KÄYTIIN KARIN KANSSA LADUN SALIVUOROLLA, TÄNÄÄN UIMASSA TUNNIN VERRAN. VENYTTELY UNOHTUI EILEN,ON NIIN KIPPEET NIIN KIPPEETÄ ETTÄ.
KESKIVIIKKONA PITÄISI HIEMAN LAUHTUA, PÄÄSEE TAAS LADULLE :D :D
Juhani Ahola
07.01.2003, 23.30
Masennus on iskenyt. Toista kuukautta on mennyt nyhertäessä. Selkä ei tahdo oikein tulla kuntoon. Yhen kerran kävin sivuilla yrittämässä viestin lähettämistä, mutta olivat huollossa.
Kävin vuoden lopulla kansanparantajalla - sama joka sai pari vuotta iskiaksen kuntoon. Hänen diagnoosi oli nikaman paikaltaan poisolo. Hän sai sen mielestäni hyvään kuntoon. Jäljelle jäi lievä tulehdus pakarassa (iskiastulehdukseksi mainittu), joka oli paranemaan päin ja kaikki näytti hyvältä. Kunnes viime torstaina lämmittelin saunaa ja puita kantaessa taas venähti. Kaiken kaikkiaan selkä on juuri nyt ihan kohtuullisessa kunnossa normaalioloissa.
Luisteluhiihto näyttää olevan myrkkyä. Huomenna aloitan kävelyllä. Sitten vähitellen muutama juoksuaskel. Sitten ...
Jotain merkillistä siinä kuitenkin on, kun on noin herkässä. Seuraan muutaman päivän ja sitten täytyy tehdä jotain. Mutta mitä?
Nautinnollisia liikuntahetkiä teille. Kyllä minäkin viellä joskus pääsen mukaan. Elämä voittaa!
Jussi
Elkääpä haukkuko Kuopiolaisia! Eilen tarkeni tosi hyvin 2 h fillarilenkilä - kylmän takia ei tarvinnut jalkautua kertaakaan. Edellisestä kunnon lenkistä olikin sitten joku 2 vko. Silti sain viime viikolla 8,5 h kasaan (+ 2h punttia) ajamalla lyhyitä pätkiä ulkona ja spinnaamalla. Vähän kyllä mielikuvitusta vaati saada pitkät lenkit kasaan: esim su 30 min fillarointia salille + 30 ajoa spinnauspyörällä + 1 h spinnausta + 30 min kotia = 2,5 h.
Ei mitään herkkua tuo sisäajo, eli nyt vihdoinkin hommaan sukset.
Juhani - ei välttämättä päde sinun tapaukseen, mutta omat selkävaivani olen saanut kuriin lisäämällä alaselän, takareisien ja pakaroiden venyttelyä. Ja ihan oikeeta kunnon venyttelyä lämpimillä lihaksilla, jossa liikelaajuutta pyritään lisäämään. Aikaisemmin selän jäykkyyden takia tahtoi tulla noita nitkahduksia aika herkästi.
kon-ciocc
11.01.2003, 20.46
Ei missään tapauksessa haukuta kuopiolaisia!Päinvastoin,nostan karvahattua,( en tietenkään ulkona pakkasessa ) pyöräilijöille,jotka vaarantavat terveytensä,jatkamalla suomalaisten kunniakkaita perinteitä olla 'maailman hulluin kansa'.Itse tyydyn polkemaan sisään...,eikun sisällä vaim... ätsh eikun vuoteessa näkemään unia,siis siitä polkupyörällä ajosta.
Sunnuntaina,käviskö klo. 11.00 - Esko lue! 10.45 - Pataskin 'alaparkki'?Luistellen vaikka varpaat paleltuvat?!
Esko Luostarinen
11.01.2003, 22.38
Pataskin alaparkki tarkoittanee huvikummun tien varteen, jos luistellaan pelkillä varpailla saattaa lopputalven luistelut tulla samalla tehtyä. Otan sukset mukaan ja yritän tulla ""ajoissa"" :D
kon-ciocc
12.01.2003, 10.10
http://weather.pspt.fi/
Tsekatkaas noiltakin sivuilta säätä!Pitäiköhän luovuttaa vielä hyvän sään aikaan ja siirtyä sisäpeleihin!
En toki pelkillä varpailla aikonut luistella!
Oli aikomus,varsinkin alamäissä käyttää kantapäitä tasapainon ylläpitämiseksi!
hannupulkkinen
13.01.2003, 12.00
Pitkään aikaan, siis vuosiin ei ole tullut näin pitkää aikaa lenkeilemättä. Siis kuusi päivää.
On se jännä, mitä pidempi tauko sitä vaikeampaa on itsensä lenkille raahata. Kävin kuitenkin eilen hiihtämässä 1,5 tuntia pertsaa. Keli oli tosi huono, mutta vaikka oli -18 tuntui kuin kesällä hiihtelisi. Kroppa on kai sitten tottunut -30 pakkasiin. Crister Bucht kun kävi hiihtelemässä napajäillä, sanoi että keho tottuu kahdessa viikossa helposti koviin pakkasiin.
Kai sitä nyt sitten on jo vähän tottunut kun -18 astetta tuntuu lämpimältä.
Tänään täytyy käydä taas vähän hiihtämässä vaikka lupasivat illaksi jälleen kovaa pakkasta.
Olen tässä kokoillut itselleni uutta pyörää siis sitä cyclocrossaria ja odottelen vähän lauhempaa, että pääsen kokeilemaan sitä. ;)
hannupulkkinen
16.01.2003, 23.29
Onko kaikki kuallu?
Jonttaxtr
17.01.2003, 10.25
Lähes kaikki :D
kon-ciocc
17.01.2003, 19.24
Sen verran henki pihisee,että eiköhän aamulla katota keli!Ja jos hyväksi havaitaan,niin virkeimmät alkais raahata itsensä pataskin vaativille kukkuloille!Iltapäivällä valutaan sitten kuntosalille,jossa jokainen voi lepuutella rasittuneita jäseniään,pehmustetuissa 'lepotuoleissa'!
Eka viikko töissä!Väsyttää,Väsyttää ja vielä kerran väsyttää!
Esko Luostarinen
18.01.2003, 22.13
Aamulla reippaasti patakukulalle klo 11.00.
Lähetään kumpusen tien varresta, HANNU MUKAAN.
hannupulkkinen
19.01.2003, 00.01
Joo yritän. Mulla vain on oikean käden kyynärpää aika kipeä. Täytyy pistää muutama akupunktioneula, ne poistavat kivun, mutta eivät paranna. Pitänee varata ensi viikolla Jaromalta aika. Onneksi on vakuutus niin voi mennä kunnon asiantuntijalle.
Juhani Ahola
19.01.2003, 10.38
Elämä voittaa vähitellen. Kuopiosta löytyi apua. Hieman on selän lihakset jäykät ja lantiossa pientä pistosta joskus aamulla. Käyn vielä "nitkauttajalla" ja hieronnassa.
Olen kävellyt, vähitellen juossut ja hiihtänyt n 5 km:n pätkiä. Hyvältä näyttää.
Tänään odotan kelien kovenemista ja käyn hiihtämässä illemmalla. Ehkä jo viikon päästä kimppaan - ainakin lähdössä.
Jussi
hannupulkkinen
19.01.2003, 18.04
En herännyt riittävän aikaisin, että olisin voinut tulla yhteislenkille mukaan ja kotiläksytkin oli tekemättä.
Kävin iltapäivällä ja satuin lumikuuroon. 10 minuuttia kesti säänjumalan pudottaa viisi senttiä lunta.
Jaksoin vaivoin tunnin ja vartin. Siitä on hyvä aloittaa. Kunto on taas herra rapa.
Onneksi energiaa vyötäröllä riittää. :D
kon-ciocc
23.01.2003, 19.26
Onko innokkaita lauantailenkille?Klo.12.30 ??
hannupulkkinen
23.01.2003, 21.18
Töissä :mad:
kon-ciocc
25.01.2003, 18.45
Pari tuntia leppoisaa luisteluhiihtoa.Keli yllättävän 'nihkeä',muuten kohtuullisen oloinen keli.Tuuli,mitä nyt hieman aukeilla tuiversi.Kävimme pätkän matkaa Kumpusella päin.
Sinne pitää laahustaa ensimmäisten hankiaisten
tullessa,heti Vapun jälkeen! :D
On myös tavaksi tullut näky,ettei näkynyt sen enempää 'Latulaisia' kuin myöskään 'S:Teräkseläisiäkään' tongue.gif
Ajoin erään 'Latulaisen' auton perässä vilkutellen valoja yms.Kun en havainnut ks. autosta - ei näe takaa sisälle! - 'elonmerkkejä,
niin soitin tämän auton omist./halt. ,yhtä laihoin tuloksin! :confused: :confused: :confused:
Mutta Eskon kanssa taas aamulla hohtaville hangille klo. 10.00! :D
Esko Luostarinen
25.01.2003, 20.41
Lähetään vaan klo 10.00 Kumpusentien varresta.
Tulukeehan Hannu ja Juhani mukkaan ei mää aika hukkaan :cool:
kon-ciocc
26.01.2003, 17.23
40km erittäin luistavissa olosuhteissa!Juhani kävi 'haistelemassa',josko viikon kuluttua lähtisi mukaan.Latulaisia taas vaihteeksi ihan kiitettävästi sivakoimassa! smile.gif Huomenna vapaata,joten "hiihtoputki" jatkuu.Tiistaina,jos mahdollista,niin kuntosalille.On näistä muutamista kerroista ollut selvästi 'hyötyä'!
Jalkoihin,että käsiin,jos nyt ei varsinaisesti tullut voimaa lisää,niin ainakin "terävyyttä"!
Pyöräilykautta ajatellen ei hullummun! :D
hannupulkkinen
26.01.2003, 17.33
Emmä herää kymmenex. Pitäisi herätä jo ennen kahdeksaa, jotta voisi syödä kunnolla ja jaksaa sitten painaa noin pitkästi. Kävin hiihtämässä kolme tuntia ja ehkä 35 kilometriä. Kiva, että se Kumpusenkin lenkki alkaa olla käytettävissä.
Jos haluatte minut mukaan ensi sunnuntaina niin pitää lähteä kello 12. Launataina on viinin maistajaiset ja ei sitä sunnuntaina ole ennen kello 12 vielä kondiksessa.
Kunto on ihan paska. :mad:
kon-ciocc
28.01.2003, 17.34
Tänään vielä vapaalla! smile.gif Aamupäivällä 1,5h rautojen
'kimpussa'.Iltapäivällä muuta 'kevyttä'liikuntaa!
Siihen tämä ihanuus sitten päättyykin,sillä aamulla töihin! :eek:
Lauantaina tai viimeistään Sunnuntaina Hannukin tulee mukaan! smile.gif Eli neljän 'kopla' on jälleen koossa,sikäli mikäli Esko 'selviää' huomiselta
kongressiseissulta takaisin! :D
Juhani Ahola
01.02.2003, 20.48
Sunnuntainako klo 12 Kumpusen tieltä? Tulen lähtöön. Katsotaan miten sitten olen mukana.
Jussi
Juhani Ahola
02.02.2003, 10.21
Tarkoitan siis Huvikummun tietä.
hannupulkkinen
02.02.2003, 11.47
Pääpipi on vähän, mutta tulen.
Juhani Ahola
02.02.2003, 19.35
Autot olivat paikalla klo 12.00 +/- 3 min. Missä miehet?
hannupulkkinen
02.02.2003, 20.46
Kolme minuuttia on aika pieni marginaali.
Olin paria minuuttia vailla ja samoin Kari ja Esko. Odotelime Sinua. Pera tuli Hamulasta päin noin 5 yli ja sanoi, että olit jo menossa. Minulla ei kulkenut, kramppaili pohkeita. Lopetin keikkaan. Pitäisikö seuraavalla kerralla tarkistaa kellot? :D
kon-ciocc
08.02.2003, 19.07
Aikahan on suhteellista! :D
Tänään pyristelin Eskon peesissä vajaat kaksi
"kierrosta"!Ja täytyy sanoa että olen aivan "poikki"!
Mutta huomenna taas uudet kujeet!Klo.11.00 Sama paikka.Kaikki mukaan!Eikä sitten karkailla ,ettei
'hitaimmat' ehdi 'kyytiin'!
hannupulkkinen
08.02.2003, 20.56
Pertsalla. Pitää harjoitella Kuopion laturetkeä varten?
kon-ciocc
09.02.2003, 15.57
Kiitokset taas päivän hienosta yhteislenkistä!
Vauhtikin oli eilisen jälkeen varsin maltillista.
Jäi upea fiilis ja - lainatakseni Juhanin sanoja - sopiva 'nälkä' seuraavia lenkkejä ajatellen! smile.gif
Kahtelin tuossa noita kevään lr(lue laturetki).
Tässä kuussa ei ole käytännössä,kuin Puijon lr.
Maaliskuussa on sitten sitäkin runsaampi tarjonta!
2.3. Lajaksen lr -Iisalmi :( ja Soisalon Hiihto -Leppävirta :cool: ,yht'aikaa.
8.-9.3. Ahmanhiihto Ahmavaaran ja Kolin maisemissa. ;)
15.-16.3. Pogostan Hiihto Ilomantsissa. smile.gif :cool: www.ilu.fi/pogostanhiihto (http://www.ilu.fi/pogostanhiihto)
22.3. Vuokatti-hiihto,on vahvoilla! ;)
www.kainuunliikunta.fi/vuokattihiihto (http://www.kainuunliikunta.fi/vuokattihiihto)
29.3. Hallan Hiihto,Hyrynsalmi-Suomussalmi Helpohko, vaihtelevassa maastossa,leveät baanat.Suosittelen smile.gif
kon-ciocc
12.02.2003, 18.05
Vuokattiin tai Hyrynsalmelle voitais lähteä vaikkapa ensi viikonloppuna!Ei se laturetki tarvitse välttämättä olla.Se mikä säästetään osallistumismaksuissa,voidaan 'törsätä' muuhun!
Molemmissa paikoissa on joku kylpylän tapainen
jossa voi käydä pesemässä hiet pois!
Esim. lauantaiaamuna klo. 6.30 S:järveltä.
Raililla on iso auto,jos vain saadaan houkuteltua hänet mukaan! :D
kon-ciocc
14.02.2003, 21.29
Palataanpas päiväjärjestykseen! :(
Huomenna pataskille! :confused:
12.30 kaikki mukaan!!!
Erityis kiitos Railille!
hannupulkkinen
14.02.2003, 22.02
Kovat pakkaset on pertsaan päin puhaltaa.
Juhani Ahola
15.02.2003, 09.19
Taitaa jäädä minulta tämä viikonvaihde väliin. Käyn kaupungissa asioilla lauantain lähtöaikoihin. Huomenna olen menossa klo 10 "parantumistalkoihin" Kuopioon. Selän hoitaminen kiinnostaa. Katsotaan sitten ensi viikonloppu.
Hyviä yhteislenkkejä!
kon-ciocc
15.02.2003, 18.28
On nähtävästi poskionteloissa 'jotain'!Kävin ainoastaan salilla tänään.Sunnuntaina yritetään uudestaan.
Olishan se Paulintaipaleen latukin auki!
hannupulkkinen
15.02.2003, 19.13
Kävin pertsaa kaksi tuntia.
Ihan aikaisin en aio itseäni huomenna ladulle hinata. Olisko tossa puolelta päivin mitään.
Jos pakkasta on yli kymmenen niin en kyllä luistelemaan lähde. On se niin epämukavaa.
Tersässiilien sivuilla on uusi osoite ja Markku toimii tästä lähtien päivittäjänä:
http://www.sunpoint.net/~terassiilit
hannupulkkinen
16.02.2003, 12.23
Tänään taitaa jäädä väliin tai sitten menen vasta illalla. Pitää katsella kuinka Kallelle käy Alppien riteillä.
kon-ciocc
17.02.2003, 21.32
Railin kanssa luisteltiin rapiat kolme tuntia! ;) Olis varmaan maistunut toisillekin!
Ja aikakin kului kuin siivillä!Kiitos vielä kerran seurasta!
Haistellaan taas viikonloppuna uusia tuulia! smile.gif
Kävin juuri kävelemässä pari kilsaa.Mittasin
verenpaineen - naapurin mittari- välittömästi
sisälle tultua.179/78,syke 57.Tuo yläpaine on se,
jonka vuoksi lääkärit kehoittivat välttämään ylisuuria rasituksia.
Parin minuutin kuluttua vastaavat arvot olivat,147/79/53.Tuli vain mieleen,että mitäköhän tuo yläpaine oli silloin,kun sauvojen kanssa 'reviteltiin' niissä Pataskin kumpareissa!
Syke huiteli parhaimmillaan 180:n 'paremmalla'
puolella.
On tietääkseni 'terveiltä' hevosiltakin joskus aortta revennyt...
Kari - Paljonkos sulla nuo RR paineet oli lääkärissä mitattuna? Noita harjoituksen jälkeisiä paineita ei kannata paljoa noteerata, kun varsinkin yläpaine heittelee suuntaan ja toiseen kovin herkästi.
hannupulkkinen
18.02.2003, 11.00
Esko, Jussi ja Hannu. 33 km hissusta luistelua.
Ensi lauantaina mennään Jussin kanssa Kuopion Laturetkelle omin eväin ja perinteisin suksin.
Mukaan!!
Yläpane nousee aina rasituksessa. Jos niitä revittelyjä tekee harjoittelematon hevonen niin voihan sen arotta revetä.
Ne joilla on verenpainetta yläpaine voi olla yli 200 levossakin, joten en olisi kovin huolissani Karin aortan takia, mutta lääkärhän se tietää. tongue.gif
kon-ciocc
18.02.2003, 19.50
Ennen vuotta -74,siis ennen aortan ahtauman
leikkausta,arvot olivat 180/100 yläruumiissa.
Jaloissa samanaikaisesti 110/70.Levossa!
Eilisellä kävelylenkillä oli mukana lähes samanikäinen pariskunta.Heillä yläpaineet olivat
huomattavasti alemmat kuin minulla.Alapaineet suunnilleen samansuuruiset.
Kys:ssä tehdyn rasitustestin tulosten perus-
teella kävin sitten magneettikuvassa,jossa
sydämen 'hiippaläpän' vuoto havaittiin.
Kävi vain mielessä,voisko ilmiötä selittää
sieltä kautta?Voishan sitä tietenkin pirautella sinne Kys:n suuntaan.
Vielä ehtis Esko hankkia ne pertsan välineet
Puijon Laturetkeä ajatellen!Tarjouksia luulisi jo olevan,näin hiihtolomien alkaessa!
Juhani Ahola
20.02.2003, 18.00
Voitaisiinko lähteä lauantaina Puijon laturetken reitille naisten hiihtojen jälkeen n. klo 12?
kon-ciocc
21.02.2003, 18.23
Ajattelin lähteä viimeistään jo klo.10.00,jos vain saan kaverin mukaan!Hiihdättehän meidät kumminkin kiinni.Tarkoitan siis Hannua ja Juhania.
Juhani Ahola
21.02.2003, 19.31
En viitsi jättää niin pitkää kaulaa. Tunti ois sopiva.
Sopiiko, että lähetään Siilijärven linja-autoasemalta kimppakyydillä Kuopioon klo 10? Tulemme sinne Hannun kanssa. Liekö Esko ostanut perinteiset?
hannupulkkinen
22.02.2003, 19.17
Käytiin Jussin kanssa kun Kari oli viikkovillissä.
55 km ja 6 tuntia. Sauva katkes ja tuli yhdelläsauvallahiihdon henkilökohtainen ennätys ainakin 27 kilometriä. Mukava reissu, mutta ladut olivat Haminalahden ja Räimän välissä aika pehmoset.
Pitoihin kannattaa satsata. smile.gif
kon-ciocc
22.02.2003, 22.10
Niin menivät päivät sekaisin! :D Mutta perinteisellä hiihdettiin Railin kanssa n. 30km
jäällä.Aikaa paloi pyöreät 3h.
kon-ciocc
26.02.2003, 17.50
Lauantaina lähetään PT:lle,jos en ole töissä
ja vasen 'sisäreisi' kuntoutuu!Revähti nimittäin
Lauantaina Railin hillittömässä vauhdissa! :D
Ajattelin lähtöajaksi klo.8.00 Siilinjärveltä!
Jonttaxtr
26.02.2003, 20.25
Mitäs papat :D
Onkos paulin taival lauantaina, siis ihan virallisesti?
Lähären kahen ja puolen viikon päästä Napapiirin hiihtoon rovaniemelle, pitäs saada alle hyvä reeni.. vaikka onhan se lapinlahti-nilsiä väli vissiin viikonloppuisin aika hyvässä kunnossa muutenki, vaikka ei olis ite retkeä järkätty.
Iisalmessa lajeksen latukin on jossain välissä, ja millos on helenan hiihto. Nerkoolla sprintti-pm on 23.maaliskuuta. ;)
hannupulkkinen
26.02.2003, 20.28
Taidan tyytyä Räsäukkoon, jos toisena päivänä hiihtäisi periteisellä ja toisena luistelisi.
Paulin jos hiihtää niin menee hiihtolomasta pari päivää palautteluun ja ajattelin hypätä maastopyörän sarviin jo tiistaina.
kon-ciocc
27.02.2003, 21.41
Paulin Tavalhan on virallisesti Maaliskuun toisena viikonloppuna.Mutta baanat ovat kuulemani mukaan loistavassa kunnossa,välillä Lapinlahti-Varpaisjärvi.Tule vain Jonttaxtr 'remmiin' mukaan!Sovitaan tarkemmin lähtöajat.Luistellen?
Sanooko Komponenta mitään?Olen meinaan viikon päivät asennellut paloilmaisimia ks. paikkaan!
Vielähän tuo perusväri kunnon pesun jälkeen paljastuu! :D
Esko Luostarinen
28.02.2003, 20.44
Aamulla lähdetään paulintaipaleelle Siilinjärveltä
klo 8.30 Fonttanellan edestä, minun kyytiin mahtuu kaksi henkeä (sininen paku).
hannupulkkinen
01.03.2003, 00.13
No eikö ne jätkille oman kylän laturetket kelpaa?
Ollaan sitä nyt niin mustaamiestä... :D
Esko Luostarinen
01.03.2003, 23.21
Kyllä omankylän laturetket kelpaa huomenna mennään Räsäukko luistelemalla.
Tänään käytiin Karin kanssa Reittiön koululla kääntymässä, ei ollut monta hiihtäjää, osan ladusta joutuu hiihtämään moottorikelkan reittiä, muuten ladut on hyvässä kunnossa.
hannupulkkinen
02.03.2003, 11.27
Joko Eskolla on pertsat kun pystyy moottorikelkan jälkeä lykkimään.
Eilen käytiin Heimosen ja Paltusun kanssa Räsäukko. 95% vassua.
Tänään piti lähteä Jussin kanssa, mutta ei musta ollut miestä - käyn kai illalla persalla Käärmelahdessa.
hannupulkkinen
03.03.2003, 13.44
Jotain häikkää on. Tänään oli aamupulssi 65-70 - vaihteli kummasti ja oli outoja sydäntuntemuksia.
Voi olla, että kun tekee kerran viikossa raskaan punttitreenin, niin ei enää näillä vuosilla palaudu samalla viikolla tehdystä pitkästä pk-lenkistä. Jos huomenna ei ala aamupulssit laskea täytyy kai mennä lekuriin. :mad:
Esko Luostarinen
06.03.2003, 21.33
Luistelemalla on menty, kun on nuo perinteisen sukset vielä hankkimatta. Käytiin Räsäukkon lenkki
sunnuntaina, viikolla en ole käynyt sivakoimassa kun on nuha vaivannut.
Kari ei pääse kirjautumaan fillari sivuille, hyvät neuvot olisi tarpeen.
hannupulkkinen
06.03.2003, 23.20
Onko Karilla salasana muistissa, jos ei sitä voi tiedustella. Kannattaa joka tapauksessa kun liika hiihtäminen voi vaikuttaa muistiin. :D
Kari voi mennä katsomaan myös profiiliansa. Siellä on tällainen teksti:Poista kaikki tämän palvelun piparit
Jos sinulla on ongelmia sisäänkirjautumisessa, syynä voivat olla piparit (cookies). Jos näin käy, napauta yllä olevaa linkkiä.
Olen viikonlopun Tampereella, joten yhteislenkeille en pääse.
kon-ciocc
09.03.2003, 18.30
Pääsinpäs tänne! tongue.gif
Joko parin viikon kuluttua fillarin selkään?Ei maanteille,mutta pyöräteitä voisi ajella lyhyitä pätkiä.Puupyörien omistajat ovat evukkaammassa asemassa,sillä maantiesuola vain 'kyllästyttää'rungon! :D - eihän sitä sentään pt:llä ole -
Onneksi olkoon Jonttaxtr! smile.gif Todella erikoinen luomus!Toivottavasti piästään tillistelemään sitä ihan luonnossa?
Kävimme Eskon kanssa eka kerran näillä lumilla.Yllätys oli,kuinka kovaksi ovat päästäneet,niin ladut kuin luistelu-uratkin! :( Josta johtuen itse hiihtonautinto jäi aika vähäiseksi!
Jonttaxtr
10.03.2003, 08.48
Tack!
Niin, ei taida olla puurunko herkkä suolalle, vaan tuo kosteus sitten taitaakin sinistää puuaineksen, jos kosteikkoon sattuu eksymään :D
Suattaapi iisalmeen tuo puufillari siiirtuä kohtpuoliin, kun tila loppuu täältä kämpästä, keittiössä tälläherkellä lepää tuo. :rolleyes:
hannupulkkinen
10.03.2003, 09.27
Hiihtoloma tuli hiihdeltyä. Sydänoireet johtuivat jostakin allergiasta, joka esti palautumisen.
Hiihtolomaviikolla tuli noin 100 km hiihtelyä.
Kävin testaamassa Puijon kilpa 15 kilometrisellä kuntoni ja ei ainakaan maitohaposieto ja maksimikestävyys ole kovin kovassa arovossa.
Hissukseen sitä hiihtelee, mutta heti kun pitää saada vauhtia tai pukata ylämäkeen, henki salpautuu.
Peruskuntoa sitä alkaisi varmaan pyöräilyä varten olla. Odottelen, että Pena saa kasattua cyclocrossarini - siinä on nastarenkaat niin, että pääsen pian kokeilemaan. Parasta olisi ajaa jollakin hiljaisella tiellä, jossa asfaltti on sulanut. Pyöräteillä on sitä "saatanansepeliä" ihan liikaa, jotta ajamisesta tulisi todella jotain ilman rengasrikkoja.
Jalkojen paleleminen on minulle aina ongelma, mutta kait sitä lyhyitä lenkkejä pystyy tekemään.
Ostin uudet karvatassut ja kun laittaa pohjalliseksi uudet lämpöpohjalliset niin kai sitten voi tunnin kerrallaan runtata.
kon-ciocc
14.03.2003, 18.43
Aamulla Kotiseutumuseon rannassa klo.9.00!
hannupulkkinen
15.03.2003, 12.23
No ei siitä niin aikaisin herännyt kun olin eilen illan töissä. Ajoin eilen iltapäivällä maastopyörällä 35 km lenkin ja ajattelin tänään ajaa samanlaisen. Pena ei saa koottua sitä minun cc- pyörää. Nyt lupasi parin viikon kuluttua- en kehtaa hakea sitä pois, että voisin koota itse.
Ajelen siis maastopyörällä.
Koville ottaa reisissä vaikka koittaa pyörittää pienillä vältyksillä.
Huomisaamuna jos yöllä on kunnon pakkaset voisi koittaa hiihdellä hangilla.
Kivaa kun saa taas välihinkelöllä kurjistella. :D
Juhani Ahola
15.03.2003, 21.08
Metsään ei kannata mennä. Kävin tänään loppupäivästä ja roskaisia ovat ladut Kumpusella ja Pataskilla. Ajattelin Siilinlahdelta lähtöä aika aikaiseen aamulla (kaheksalta?), koska olen lähdössä iltapäivällä Helsinkiin ja CeBIT:iin.
kon-ciocc
15.03.2003, 21.17
Nyt alkavat olla ne huippukelit luisteluhiihtoa ajatellen! smile.gif Tänään tuuli haittasi etenkin myötäiseen mentäessä.Ei tahdo tekniikka riittää nopeuden kasvaessa.
Sunnuntaina taas uusille ulapoille!
Juurusvesi,Pohjois-Kallavesi ja Onkivesi.Maaninkajärvi,Pielavesi ja Syväri, muutamia mainitakseni,joiden jäällä olen enemmän tai vähemmän luistellut!
Juurusvedeltä pääsee sujuvasti Kallavedelle joka on vielä suksien päältä näkemättä.Joten ehdottaisin sitä.Lähtö klo.8.00 Saharasta???
hannupulkkinen
16.03.2003, 13.41
Vaikka aikainen mato linnun löytääkin niin en minä kyllä ole kondiksessa 7 tunnin kuluttua. Hyvää reissua vain menen itse puoleltapäivin.
kon-ciocc
16.03.2003, 17.03
Niin vain kävi,ettemme Kallavedelle osuneet!
Olisi pitänyt olla merikartta mukana! :D
Olipa muuten upea keli,heti aamusta! smile.gif Tyyni,pientä pakkasta ja sopivasti 'kova' hangen pinta. :cool: Puolilta päivin,lämpötilan noustua,alkoi luistelukin tuntua paikoitellen siltä,mitä se yleensä on.
Se on sitten aamulla anottava työnantajalta piiitkäää lomaa! :D On meinaan perustuslain vastaista olla käyttämättä näin upeat kelit omaksi ja vain omaksi iloksi!Saas nähdä miten äijän käy! :D
hannupulkkinen
16.03.2003, 17.48
Ahneella on tietynlainen loppu. Ajoin liikaa yhtäkkiä ja oikea polvitaive kipeytyi niin, että en päässyt hiihtämään. Täytyy voidella kylmällä.
Näillä vuosilla pitäisi kaikki aloittaa niin varovasti niin varovasti. Elämä ei ole reilua-pitäisi olla toisinpäin: mitä enemmän vuosia sitä vetreämmäksi tulee. Nyt on pakko lepäillä. :mad:
kon-ciocc
20.03.2003, 10.22
Niinpä ovat hartiat jumissa edelleenkin!Neljästi hierojalla ja lisäksi pillereitä aamuin illoin!
Yhtä tyhjän kanssa! :mad:
kon-ciocc
21.03.2003, 17.50
Yritetään aamulla klo.8.00 Jännevirralta!
Evästä ja rahaa mukaan!
hannupulkkinen
22.03.2003, 00.18
Töissä! Jaa Kari lähtee niskojaan parantelemaan?
:D
Esko Luostarinen
23.03.2003, 22.58
Oltiin Onkivedellä Karin kanssa sivakoimassa, lähtö meni hieman myöhään, aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, luisti hyvin vaan alkoi pehmetä hanki ja miehet autolle alkoi siis tehdä mieli :cool: , matkaa kertyi n. 35km.
Kävittekö Hannu ja Juhani hiihtämässä viikonloppuna?
Lauantaina oli sen verran kova tuuli, ettei menty Kallavedelle vaan hiihettiin ystävyyden majan hiihto H.mäeltä-Museon rantaan ja takaisin.
Karilla on ongelmia modeemin kanssa, eikä pääse taas nettiin.
kon-ciocc
27.03.2003, 14.23
Ei ollut virus- eikä ohjelmistovika,vaan modeemi
'kuoli'! :( Ja kun se tapahtui hitaasti viikkojen kuluessa,niin vääriä diaknoseja tein itse kuin myös alan ammattilaiset.Pariin otteeseen käytin
tätäkin modeemia ( 14 kbps ) koneessa saaden
ACPI:lta aina saman palautteen!
Tulipahan levy Formatoitua ja uudelleen osioitua pariin kertaan! :D
Eilen Pohjois-Kallavedellä noin 40km.Jäi silti
tutkimattomia rantoja vielä ensi keväälle!Maanan-
taina kävin ajamassa Kinnulanlahden lenkin hybri-
dilläni.Tuntuma oli muuten ihan kiva paitsi,että satula 'jäi' viisi senttiä liian alas.Jotenka ajoasento ei ollut paras mahdollinen! :D
kon-ciocc
28.03.2003, 16.59
Alkaa hiljalleen hiihtokelit huonota.Joten huomennahan voitaisiin kokoontua vaikkapa Fonttiksen edustalle klo.10.Nojaillaan vaikka fillareihin,jos ei muuta! :D
Tänään 3,5 tuntia Onkivedellä,josta 1/4 silkkaa jäätä!
Esko Luostarinen
29.03.2003, 10.10
Ee lähetä niin aekasin männään vasta klo 11.00 smile.gif .
kon-ciocc
29.03.2003, 18.02
Ei ollut ruuhkaa puöräilijöistä! :D Eskokin tuli
autolla. :( Tuntuma edelleen ihan positiivinen!Ei lopputalven pitkät hiihtolenkit ole menneet hukkaan.Ihan mielenkiintoinen kesä tulossa! ;)
Tsemppiä kaverit! :cool:
hannupulkkinen
29.03.2003, 18.51
Olen invaliiti. Oikea polvitaive on pirun kipeä.
Saa nähdä tuleeko ajohommista koko kesänä mitään.
Sain cyclocros-pyöräni valmiiksi. Makea peli, mutta onhan sillä painoa. Ajoasennon saa samaksi kuin maantiepyörällä. Sepeli ei haittaa kun on senverran paksut renkaat. Täytyy mennä varmaan lääkärille, jos ei ala taive parantua. :mad:
Esko Luostarinen
30.03.2003, 23.19
Kävin ajamassa Nishiki...hiki... hikillä lentokentän lenkin n. 20km. Mittari ei toiminut, patteri on varmaankin lopettanut virran antamisen. Polkeminen oli "kevyttä" kun en hättäilly ;) ja muutenkin fiilis :D
Yritetään ensi viikonloppuna päästä lähtemään porukalla. Toivottavasti Hannun jalka paranee, Juhanista ei ole kuulunut mitään??????????
Ehotuksia ensi viikonlopulle.
hannupulkkinen
30.03.2003, 23.32
H--vetin kylmää lupasivat ensiviikolle. Ajoin tänään cc-pyörällä 20 km. Polvitaive on edelleen kipeä, mutta kai hieman vähemmän kuin aikaisemmin.
Oli kiva ajella soratietä kilpuria muistuttavalla stykällä. Joka ilta huomista lukuunottamatta on työilta ensiviikolla. :mad:
kon-ciocc
04.04.2003, 10.10
Näyttää hiihtokelit jatkuvan.Jos joku tietäis ison aapa-suon 100km säteellä,niin lähetään lauantaina sinne!Tarkennan,ettei suon tarvitse olla 200km läpimitaltaan! :D
Mut jos lunta sataa,niin jäälläkin voi luistella.Olen tällä viikolla 'hiihdellyt' vaivaiset 60km lähinnä rannoilla/pelloilla.Aapa-
suot ovat aivan verrattomassa kunnossa.Tässä lähitienoolla olevat ovat vain liian pieniä.
Esko Luostarinen
10.04.2003, 19.56
Kävin tänään aamupäivällä hiihtelemässä Patakukkulalla n.20km, ei ollut tungosta ladulla.
Jokohan päästäisiin ensi viikonloppuna tekemään vähän pitempi pyörälenkki.
Hannu uusi pyörä olisi mukava nähdä, kirjoitelkaa.
hannupulkkinen
10.04.2003, 20.53
Eilen pistettiin polvitaipeeseen kortisonia. Nyt on pirun kipeä. Kai se siitä paranee. Nyt olen vanha läski. tongue.gif
kon-ciocc
12.04.2003, 11.51
Sunnuntaina Fonttanellan edessä klo.11.00.
Hannu tulee cc:llä ja me muut retkisellaisilla.
Säävaraus!
hannupulkkinen
12.04.2003, 18.17
Ei voi, jalka on vielä kipeä. Jos herään käyn moikkaamassa.
kon-ciocc
13.04.2003, 09.06
Pahus1Käy nyt edes moikkaamassa,jos keli ei tästä pahene.Eilen ajoin pari tuntia tuulipuku yllä.Jalkoja paleli,mut muuten hiki!Olen edelleen sitä mieltä,että asumme eskimoiden synnyinseuduilla!
Haloo Kuopiolaiset!Tulkaahan mukaan,rohkeasti vain!
hannupulkkinen
13.04.2003, 14.20
Joo kävin puoli tuntia. Polvitaive kipeytyy yhä. Pitää mennä uudelleen piikille. Nyt katsomaan Paris-Roubaixia. Näkee ainakin pyöräilyä. ;)
Esko Luostarinen
14.04.2003, 14.04
Oli tarkoitus ajaa eilen Fontanellan eteen kahdeksitoista, katsomaan Hannun uutta pyörää,mutta käännyin takaisin kun alkoi vaatteet kastua. Yritetään viikonloppuna uudemman kerran jos keli sallii smile.gif .
kon-ciocc
17.04.2003, 18.20
Joko Sunnuntaina vaihdetaan maantiekiitäjät alle?Meinaan vaan ,että jokohan ne kesänopeusrajoitukset ovat voimassa! :D Jos vain keli antaa myöten,niin lähdetään esim. klo.9.00 paikka entinen.Hannu on Lapissa,joten yritetään pärjäillä 'pienemmällä' koalitiolla!
hannupulkkinen
17.04.2003, 22.27
Olemme lähdössä Jussin kanssa viikoksi Käsivarteen vaellukselle. Sunnuntaina siis.
Jalkaan pistettiin toisen kerran kortisonia, jospa nyt auttaisi. :rolleyes:
Juhani Ahola
18.04.2003, 09.56
Elossa ollaan. Aloitin eilen illalla pyöräilykauden: lentokentän lenkki. Kivalta tuntui. Taisi Esko olla autolla liikkeellä samoihin aikoihin vanhalla viitostiellä? Palataan asiaan Lapin reissun jälkeen.
kon-ciocc
22.04.2003, 18.57
Oli ihan liikunnallinen Pääsiäinen.Luisteluhiihtoa perjantaina yksin noin 15km.Lauantaina kävimme Eskon kanssa Pielavedellä kahvilla.Matkaa kertyi tuollaiset 40km.Ja aivan loistavat kelit!Esko oli perjantaina ajanut 60km.Sunnuntaina ja maanantaina 140km lisää!Että hyvin alkaa.Lapin kävijät ehtinevät sopivasti Vappu-ajeluihin,jos SÄÄT sen sallivat!
Jonttaxtr
22.04.2003, 22.38
No. PAPAT!
Jokos ootte alottanu maantievitkutuksen?
Suattais joskus joutaa mukaan ajamaan.
Ei kellään sattuis olemaan tiedossa 188cm pitkälle kaverille käytettyä kilpuria/harjoituskilpuria kohtuuhintaan. :rolleyes:
kon-ciocc
23.04.2003, 19.45
Joo,kyllä papparaiset ovat aloittaneet pyöräilykauden.Sunnuntaisin ajellaan entiseen malliin,eli 100-150km lenkkejä.Keskarit ovat olleet aika alhaiset,johtuen 'retkipyöräily' temposta.Vapun jälkeisenä sunnuntaina ainakin yritetään lähteä porukalla.Ilmotellaan tarkemmin lähtöajat.Tervetuloa vain mukaan!
Jonttaxtr
23.04.2003, 20.56
saattaapa olla että vapunjälkeisenä joudankin... siihen viikonlopulle on nimittäin muutto suunniteltu... sais ainaki vaimo rauhassa imuroida sillon :D
kon-ciocc
30.04.2003, 21.30
Toivottavasti Sunnuntaiksi kelit kuivenee,että päästään tositoimiin!Hiihtokelit vain jatkuu,mutta työt sotkevat pahasti!On nimittäin jään pinta sopivasti 'pehmeä' luisteluhiihtoa ajatellen.
Sunnuntaina sitten!
hannupulkkinen
30.04.2003, 22.36
Jää vielä väliin. Vaelluksella sitten vuorostaan revähti pohje. Ei ainakaan kahteen viikkoon ole asiaa mihinkään liikuntaan. :mad:
kon-ciocc
03.05.2003, 19.08
Sunnuntaina klo. 11.00 Fonttanellan edestä.Sovitaan siellä tarkemmin reitistä!
Juhani Ahola
03.05.2003, 23.29
Tulen, jos suinkin palaudun tämän päivän juoksulenkistä.
Juhani Ahola
05.05.2003, 18.42
Kiitos Kari ja Esko lenkistä. Vähän ahisti jossain vaiheessa, mutta tästä on hyvä jatkaa. Katsotaan tuo ensi viikonvaihde loppuviikosta.
hannupulkkinen
05.05.2003, 19.23
Kari. Jos sinulla on lantakuorma ja kaksi talikkoa: iso ja pieni, niin kummalla saa kuorman tyhjäksi vähemmillä maitohapoilla lihaksissa?
Kuorman tyhjentämiseenhän menee ihan yhtä paljon energiaa riippumatta siitä kummalla talikolla sen tyhjentää. Pannaas vielä peliin aika. Molemmilla talikoilla kuorma pitää tyhjentää täsmälleen samassa ajassa. :D
kon-ciocc
06.05.2003, 18.56
Iso talikko kyllä löytyy,mutta lantakuorma pitää hakea joltain maatilalta!Kasvimaa varmasti
tykkäis ks. lannoitteesta,mutten ole vakavissani kuitenkaan ajatellut sitä sinne toimittaa.Olen tyytynyt näihin kaupallisiin tuotteisiin,joiden levittäminen onnistuu vaikka käsin.
Kiitokset vaan Eskolle ja Juhanille kivasta seurasta.Toivotaan lauantaiksi kuivaa ja lämmintä säätä.
hannupulkkinen
06.05.2003, 19.02
No Kari - tartu haasteeseen. Olit kuulemma väittänyt, että hitaammalla kadenssilla hapottaa vähemmän. smile.gif
kon-ciocc
10.05.2003, 09.49
Ainakin itselleni 75 r/min on sopiva.Yli 85 r/min
kampinopeudet hapottaa,vaikkei 'vastusta' olisi ollenkaan!Pitkillä lenkeillä kampikierrokset jäävät varmasti alle 70!Esim. ,kun ajoin tukkirekan peesissä,nopeus yli 80km/h,kampikierr. oli n. 160 r/min!Ja vaikka poljin vain hetkittäin,niin reidet olivat täysin 'tukossa' 4km ajettuani!Eikä se suinkaan johtunut poljinten rasituksesta.Jos välitys olisi sallinut pudottaa kampikierr. esim. 60,niin olisin ajanut peesissä huomattavasti pidempään! :D
Sopiiko tänään klo. 12.00 Fonttiksen edestä?
hannupulkkinen
10.05.2003, 11.52
Avataampa topikki tästä aiheesta. Kaikkien ohjeiden mukaan suositeltatavat kampikierrokset ovat 90-120. Itselläni olen huomannut sen, että mitä nopeammin polkee sitä helpommin kulkee.
Se, että hitaammilla kadensseilla hapottaisi vähemmän on vastoin kaikkia fysiikan lakeja.
Mitä raskaampaa kuormaa teet sitä kovemmalle lihaksesi joutuvat on tosiasia, jota ei voi sivuuttaa. Ajatellaan vaikka puntinnostoa.
Pannaan penkkiin vaikka 100 kiloa ja nostat sen vaikka hitaasti viisi kertaa ja sitten pannaan
vaikka 50 kiloa ja nostat sen nopeasti 10 kertaa.
Riippuen tietenkin harjoitustaustasi tulos on erilainen, mutta jos se vakioidaan ja suorituksen jälkeen mitaan rintalihaksen ph arvo, olen varma, että 100 kg nostanut saa korkeammat happamuusarvot.
Mistä tämä johtuu - 100 kg tapauksessa lihaksen on työskenneltävä enemmän anaerobisesti kuin 50 kg:n tapauksessa.
Avaan tästä topicin ja katostaan mitä mieltä muut tällä listalla ovat. Väitellään siellä.
Voin tulla mukaan, mutta en voi varmaan ajaa kuin korkeintaan 2 tuntia ja hitaasti nopealla kadenssilla. :D
kon-ciocc
10.05.2003, 21.16
Olet epäilemättä oikeassa!Itselleni sopii kuitenkin 75-80 aivan mainiosti!Se on varmaankin yksilöllistä!Kiitokset tämän päiväisestä!
Viikon päästä uudelleen!Mukaan vaan! :D
kon-ciocc
15.05.2003, 21.25
Lauantai näyttäisi ihan mukavalle!Eiköhän ajeta Pohjois-Kallaveden reitti?
Pistäkäähän kommentteja!
hannupulkkinen
16.05.2003, 22.58
Sekä lauantaina, että sunnuntaina näyttäisi olevan yhtä epävakainen sää. En jaksa lauantaina lähteä pitkälle lenkille ja luulen, että 114km on vielä liikaa. Sunnuntaina voisi ajatella 2,5 tunnin lenkille, eli noin 65 km. Sykkeen pitäisi olla myös alhainen. Ihan selvästi tulee ajattua nyt liian kovaa.
Tulin muuten juuri äsken töistä,joten ei se aamun lenkki tunnu nyt houkuttavalta.
tongue.gif
kon-ciocc
17.05.2003, 08.18
Miltäs tuntuisi ajella Kuopiota ympäriinsä?Pitäisi käydä fillariliikkeissä!Jos,niin mihin aikaan?
hannupulkkinen
17.05.2003, 10.24
Se olisi ihan ok juttu, mutta ei lauantaina, minä en jaksa, työ stressaa. Jos ajan käyn puolentunnin lenkin maastossa. Pulssit on korkealla.
Sorry. :(
Juhani Ahola
17.05.2003, 10.26
En valitettavasti pääse tänään. Katsotaan illalla huomista, jos olette lähdössä.
kon-ciocc
17.05.2003, 17.41
Oli kiva lenkki.Kävimme Eskon kanssa Puijon Pyöräpisteessä ja Intersportissa.Lähinnä kypärää ja tekstiilejä hipelöimässä.Ovat vain niiiin sairraan tyyrriitä! :mad: Kermakuorrutuksena kakun päällä oli kelloa vastaan,nousu Puijolle! Esko leikitteli kuuden minuutin pintaan,itse ähelsin pitkälti seitsemättä minuuttia!
Yritetään aamulla lähteä jo ennen iltapäivää!
hannupulkkinen
17.05.2003, 19.53
Aamupäivällä sadetta iltapäivällä paistaa.
Sovitaanko alustavasti kello 12 jos ei sada?
Muistomerkiltä ja joku 2,5 tuntia peruskestävyyssykkeellä.
Esko Luostarinen
17.05.2003, 21.54
Kari on näemä vaihtanut Puijolle äheltäjien nimet toisin päin, hyppel kylymissään kun viimein pääsin mäen piälle. Lähetään huomenna, Juhani tullee varmaan, ajellaan hiljakseen :D
Juhani Ahola
17.05.2003, 22.39
En pääse tuohon aikaan. Minulla menee huominen kuopuksen kevätesityksen kuskaushommissa. Käyn ihan aamulla yksin jonkinlaisella lenkillä.
kon-ciocc
18.05.2003, 08.47
Eipä ollut kylymä missään vaiheessa! :D Mutta täällä ainakin sataa tällähetkellä,joten luulen että klo.12.00 päästään aikaisintaan poleksimaan.Löysin eilen kaupan jossa myytiin Contin 3000 grand prix:tä 20 euroon.Joten kyllä Penan pitäis pärjätä noilla hinnoilla! :D Jos tilaillaan,niin voitais hieman yhistellä ja panna kulut tasan.Eikö vain?Mistä Hannu tilasit niitä edullisia trikoita,joita sulla oli päällä viimeksi?
hannupulkkinen
18.05.2003, 12.16
Täätä löytyy, mutta nyt ei kovin halpoja:
http://www.bike-o-bello.de/
Tällä on vähän halvempia dynamics-merkkisiä.
http://www.zweirad-stadler.de/
Oikeastaan tuolta zweirad-stadlerista löytyisi kaikki mitä tarvitsen. Siellä oli Giro kypärä 35 euroa, continental axial pro renkaita 19.90 euroa ja jos vaikka co2 pumpun tilaisi sekin oli vain 14.euroa. Jussikin taisi olla kiinnostunut ainakin pumpuista. Paitoja ja housuja oli monenlaista ja tosi edullisiakin.
Kypärä on edullinen. Nippelissä samanlainen 56 euroa. Taisi olla Giro Mira. Ei aivan huippukypärä, mutta emmehän mekään aivan huippumiehiä olla. Globella oli käyttäjäkokemuksia kypärästä ja sen mukaan ihan hyvä ja isot ilma-aukot, joita minä kaipaan.
hannupulkkinen
18.05.2003, 18.29
Kiitos lenkistä. Oli kiva huomata, että keskinopudet nousevat kun viitsii vaihtaa vetäjää riittävän usein. :D
kon-ciocc
18.05.2003, 19.13
Kiitoksia samoin!Ainakin minulle piisasi vauhti!Eilinen yhdistettynä tämänpäiväiseen oli tottakai liikaa. Mutta onhan tässä viikko taas aikaa palautua.
Kiertelin taas kauppojen hyllyjä ja mieli tekis pistää tilaus kypärästä,paidasta ja ehkä jopa parista housuista.Loppuviikolla jos vaikka saataisiin porukan lista valmiiksi.Vaikka eihän mulla niin kiire...
hannupulkkinen
18.05.2003, 19.26
Oisko se sitten tuo Zwairad jne. josta tilattais?
kon-ciocc
19.05.2003, 18.59
Kyllä minulle käy.Entäs Esko ja Juhani?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.