SumekoRideFillarilehtiTrekAlltricksElectrobike
Sivu 13 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 461

Aihe: Ammattilaispyöräilijöiden nousutietoja (aika, km/h, VAM, W, W/kg etc.)

  1. #361
    On aika vekkulia miten kovasti moni taho yrittää väittää näitä tehoarvioita epätarkoiksi ja täysin hyödyttömiksi. Esimerkiksi on väitetty tehoarvioissa olevan jopa 10% epävarmuuksia tuulen vaikutusten takia. Vuoristonousuissa kuitenkin usein mennään serpentiiniä eestaas, jolloin tuulen vaikutus jää vähäiseksi. Ei se nollaannu, mutta eestaas ajaminen aiheuttaa sen että mistä tahansa suunnasta tuleva tuuli lähinnä hidastaa vauhtia. Ne yksittäiset nousut joissa tuuli vaikuttaa reilusti voidaan varmaankin helposti havaita ja vaikkapa poistaa vertailuista, jos ei keksitä miten tuulen kompensoisi. Ihan nopealla vilkaisulla noiden laskettujen arvojen keskihajonta olisi enemmänkin kolmen prosentin luokkaa.

  2. #362
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Esimerkiksi noista alpe d'huezin ajoista olisi kiva nähdä jotenkin mitkä on todettu ajettavan dopingin avulla ja missä on vahva epäilys. Lancen sieltä bongaa erkkikin mutta muut 90-luvun ja 2000-luvun alun pyöräilijät ja käryt ovat ainakin itselle hieman tuntemattomia.

  3. #363
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    137
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Esimerkiksi noista alpe d'huezin ajoista olisi kiva nähdä jotenkin mitkä on todettu ajettavan dopingin avulla ja missä on vahva epäilys. Lancen sieltä bongaa erkkikin mutta muut 90-luvun ja 2000-luvun alun pyöräilijät ja käryt ovat ainakin itselle hieman tuntemattomia.
    Asiaa on melko helppo tutkailla ihan vaan copy/pasteamalla noita listan nimiä vaikkapa enkku-Wikipediaan. Äkkiseltään ei tuolla yläpäässä yhtäkään nuhteetonta kaveria tunnu olevan. Dopeologyn kautta nimiä tutkailtaessa top20-listalla ainoastaan Sastren nimeä ei löydy. Osa noista on toki vain epäilyksiä ja osa on kärynnyt muulloin.

  4. #364
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Lancen sieltä bongaa erkkikin mutta muut 90-luvun ja 2000-luvun alun pyöräilijät ja käryt ovat ainakin itselle hieman tuntemattomia.
    39:n alittajista jokainen on tuomittu tai epäilty.

    Edit: Aloin ettimään alempaa ajajia, joita ei ole kytketty mihinkään, mutta alkoi vituttamaan ja lopetin.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  5. #365
    The 6 Major Climbs of the 2013 Tour de France
    + The Record Holders


    Stage- 8 | Ax 3 Domaines --------- | ----- 8.90 km, 7.46 %,
    - 664 m
    Roberto Laiseka (Tour 2001)
    22 min 57 sec, 23.27 Kph, VAM 1736 m/h


    Stage- 9 | La Hourquette d'Ancizan | last- 9.60 km, 7.67 %,- 736 m
    Roman Kreuziger, Sylvain Chavanel (Tour 2011)
    28 min 26 sec, 20.26 Kph, VAM 1553 m/h

    Stage 15 | Mont Ventoux ---------- | last 15.65 km, 8.74 %, 1368 m
    Iban Mayo (Dauphine Libere 2004)
    45 min 47 sec, 20.51 Kph, VAM 1793 m/h


    Stage 18 | Alpe d'Huez ----------- |
    ---- 13.80 km, 8.11 %, 1119 m
    Marco Pantani (Tour 1995)
    36 min 50 sec, 22.48 Kph, VAM 1823 m/h


    Stage 19 | Col de la Croix Fry --- | ---- 11
    .20 km, 7.23 %,- 810 m
    Lance Armstrong, Floyd Landis, Jan Ullrich, Ivan Basso, Andreas Klöden (Tour 2004)
    30 min 19 sec, 22.17 Kph, VAM 1603 m/h


    Stage 20
    | Semnoz ---------------- | ---- 10.65 km, 8.56 %,- 912 m
    vetooo muokkasi tätä : 08.07.2013 at 00.44
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  6. #366
    The 6 Major Climbs of the 2013 Tour de France
    Dr. Ferrari's formula - "The Magic Number 6.00 W/kg"


    Stage- 8 | Ax 3 Domaines --------- | ----- 8.90 km, 7.46 %,
    - 664 m
    "6.00 W/kg" = 24 min 10 sec, 22.08 Kph, VAM 1648 m/h

    Stage- 9 | La Hourquette d'Ancizan | last
    - 9.60 km, 7.67 %,- 736 m
    "6.00 W/kg" = 26 min 36 sec, 21.65 Kph, VAM 1660 m/h

    Stage 15 | Mont Ventoux ---------- | last 15.65 km, 8.74 %, 1368 m
    "6.00 W/kg" = 47 min 35 sec, 19.73 Kph, VAM 1724 m/h

    Stage 18 | Alpe d'Huez ----------- |
    ---- 13.80 km, 8.11 %, 1119 m
    "6.00 W/kg" = 39 min 48 sec, 20.80 Kph, VAM 1687 m/h

    Stage 19 | Col de la Croix Fry --- | ---- 11
    .20 km, 7.23 %,- 810 m
    "6.00 W/kg" = 29 min 44 sec, 22.59 Kph, VAM 1634 m/h

    Stage 20
    | Semnoz ---------------- | ---- 10.65 km, 8.56 %,- 912 m
    "6.00 W/kg" = 31 min 55 sec, 20.01 Kph, VAM 1714 m/h
    vetooo muokkasi tätä : 08.07.2013 at 00.45
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  7. #367
    Dr. Ross Tuckerin analyysi Ax 3 Domainesin noususta sisältänen historiadataa ylämäkisuorituksista Ax 3 D:llä.

    The Science of Sport: Ax-3-Domaines: History, VAMs and performance predictions
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  8. #368
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    402
    Kysymys arvon tietäjille.

    Onko Doping-käryillä ollut mitään vaikutusta Tour de Francen keskimääräisiin nopeuksiin tänä vuonna? Luulisi maalaisjärjellä ajateltuna, että nopeudet laskisivat, kun kielletyt aineet ovat poissa pelistä. Onko tilastojen nojalla näin käynyt ja kuinka dramaattisesta pudotuksesta on ollut kysymys?

    Kysyn, kun en itse jaksa kaivaa tilastoja.

  9. #369
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.037
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Heh, Froome murskasi Ullrichin kaikki kolme aikaa (2001, 2003, 2005) Ax-3-Domainesilla.
    Fucked up and ready to die.

  10. #370
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.539
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Luulisi maalaisjärjellä ajateltuna, että nopeudet laskisivat, kun kielletyt aineet ovat poissa pelistä. Onko tilastojen nojalla näin käynyt ja kuinka dramaattisesta pudotuksesta on ollut kysymys?
    Lähinnä tulee mieleen, että miten niin kielletyt aineet ovat poissa pelistä? Käsittääkseni tällaista tilannetta ei vielä koskaan ole ollut. Eli on aika vaikeaa päätellä tilastoista nopeuden muutoksia, koska dopingaineiden käyttöä tai käyttämättömyyttä ei pysty varmasti tietämään.

  11. #371
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    On aika vekkulia miten kovasti moni taho yrittää väittää näitä tehoarvioita epätarkoiksi ja täysin hyödyttömiksi. Esimerkiksi on väitetty tehoarvioissa olevan jopa 10% epävarmuuksia tuulen vaikutusten takia. Vuoristonousuissa kuitenkin usein mennään serpentiiniä eestaas, jolloin tuulen vaikutus jää vähäiseksi. Ei se nollaannu, mutta eestaas ajaminen aiheuttaa sen että mistä tahansa suunnasta tuleva tuuli lähinnä hidastaa vauhtia. Ne yksittäiset nousut joissa tuuli vaikuttaa reilusti voidaan varmaankin helposti havaita ja vaikkapa poistaa vertailuista, jos ei keksitä miten tuulen kompensoisi. Ihan nopealla vilkaisulla noiden laskettujen arvojen keskihajonta olisi enemmänkin kolmen prosentin luokkaa.
    Niin, missäs kaikkialla tässä esiintyykään mitattavia suureita, joiden mittaustarkkuus vaikuttaa näihin laskennallisiin arvoihin:

    Kuskin paino
    Varusteiden paino
    Juomien paino ja miten kauan niitä on kannettu mukana
    Ajanotto
    Mäen pituus
    Nousumetrit

    Ja mitkä tekijät vaikuttaa tarvittavaan tehoon:

    Tuuli
    Kammen pituus
    Rengas
    Pyörän jäykkyys
    Kuskin koko (ja kinttujen pituus)
    Ilman lämpötila
    Ajolinjat
    jnejne

    Nämä, sekä nousun ajankohta kilpailun aikana (alku/loppupuolen vuoret) vaikuttaa niin valtavasti tulosten vertailukelposuuteen, että mitkä tahansa johtopäätökset on lähinnä naurettavia. Tällasessa mittauksessa laboratorio-olosuhteissakin päästäisiin hädin tuskin alle muutaman prosentin heittoihin. Kahden desimaalin tarkkuus täällä esitellyissä luvuissa on täysin liioiteltua.

    Pelkästään Froomen käyttämät epäsymmetriset rieskat romuttaa wattiarpajaiset. Vaikka valmistajan lupaamat 7-10% lisää tehoa oiskin pelkkää mainoshuuhaata, niin ei se Froome niillä Touria silkasta sponsoroinnin ilosta aja.

    tl,dr: laskennalliset tulokset kymmenen vuoden haitarilla eivät ole keskenään vertailukelpoisia, eikä niistä voi tehdä mitään uskottavia johtopäätöksiä. Ihan hauskaa harrastustoimintaa silti.

  12. #372
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.938
    Kammen pituus, rattaiden muoto, jalan pituus... Pitääpä tutkia näitä, jos vaikka saisi ees 10% lisää tehoa.

  13. #373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    Tällasessa mittauksessa laboratorio-olosuhteissakin päästäisiin hädin tuskin alle muutaman prosentin heittoihin. Kahden desimaalin tarkkuus täällä esitellyissä luvuissa on täysin liioiteltua
    CyclingPowerLabin kaavalla laskettuna virheprosentti on alle 2.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  14. #374
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    31
    “I know the sport has changed,” said the 28-year-old. “There’s absolutely no way I’d be able to get these results if the sport hadn’t changed.“

    Froomestrong unohtaa nyt, että noilla ajoilla voitettaisiin douppaajiakin...

    Cyclingforumsilla oli huhuja, että harjoituksissa olisi vetänyt Col de la Madonen alle 31 minuuttiin. Lancen ennätys 30:45.

  15. #375
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    Tällasessa mittauksessa laboratorio-olosuhteissakin päästäisiin hädin tuskin alle muutaman prosentin heittoihin. Kahden desimaalin tarkkuus täällä esitellyissä luvuissa on täysin liioiteltua
    CyclingPowerLabiilla laskettuna virheprosentti on keskimäärin alle 2 %.

    Jos kiinnostaa, täältä löytyy tarkempaa infoa: http://www.calameo.com/read/00092528...d=9U40diNbhpKW (s. 140)
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  16. #376
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    laskennalliset tulokset kymmenen vuoden haitarilla eivät ole keskenään vertailukelpoisia, eikä niistä voi tehdä mitään uskottavia johtopäätöksiä. Ihan hauskaa harrastustoimintaa silti.
    Oheisessa artikkelissa taustaa ja kuvaus uuteen menetelmään, jolla yritetään taklata niitä ongelmia kun verrataan ajajan X suoritusta ajajan Y suoritukseen mäessä Z eri vuosina. Menetelmä perustuu laajemman historiallisen aineiston hyväksikäyttöön ja tilastolliseen analyysiin.

    http://www.cyclismas.com/biscuits/a-different-approach-to-comparing-climbing-performances/


    Allaolevalla sivulla pari ensimmäistä kirjoitusta, missä tätä menetelmää on käytetty TdF 2013 etappien 8 ja 9 tulosten arviointiin:

    http://veloclinic.tumblr.com/

    Lopuksi ohessa taulukko (Google docs spreadsheet), missä TdF 2013 vuorietappien loppunousujen ennustetut ajat on sitten luokiteltu perustuen yllä esitettyyn menetelmään: vihreä = OK, keltainen = Niillä rajoilla, punainen = Epäilyksiä herättävä.

    https://docs.google.com/spreadsheet/...3eG1sd3c#gid=1

    Siitä vaan sitten vertailemaan miten Ventoux tänä vuonna ajetaan


  17. #377
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Wrocław, Puola
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    tl,dr: laskennalliset tulokset kymmenen vuoden haitarilla eivät ole keskenään vertailukelpoisia, eikä niistä voi tehdä mitään uskottavia johtopäätöksiä. Ihan hauskaa harrastustoimintaa silti.
    Ei kyllä pidä paikkansa.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

  18. #378
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    137
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    Pelkästään Froomen käyttämät epäsymmetriset rieskat romuttaa wattiarpajaiset. Vaikka valmistajan lupaamat 7-10% lisää tehoa oiskin pelkkää mainoshuuhaata, niin ei se Froome niillä Touria silkasta sponsoroinnin ilosta aja.
    Haisee nyt vahvasti siltä, että tässä on kyseessä jonkinlainen fanitus herra Froomea kohtaan, kun oikein nimellä piti mies mainita. Edellä on tosiaan jo monen monta kertaa kumottu väitteesi, etteivät nuo tulokset olisi vertailukelposia. Kahden desimaalin tarkkuus on toki vähän turhan optimistista, mutta se yksikin kertoo jo aika paljon...

    Edit. Jos nuo ihmerattaat tosiaan antavat 7-10 % tehoa (jokseenkin hassu heitto muuten), niin mikseivät kaikki sitten niitä käytä. Tuollainen etu ratkoisi jo yksinään kaikki kilpailut... Niin siis hassu heitto siksi, ettei yksikään ratas käsittääkseni anna yhtäkään wattia tehoa, vaan se teho tulee edelleenkin sieltä polkijalta.

  19. #379
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Wrocław, Puola
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rommeli Katso viesti
    Niin siis hassu heitto siksi, ettei yksikään ratas käsittääkseni anna yhtäkään wattia tehoa, vaan se teho tulee edelleenkin sieltä polkijalta.
    Kaikkihan tietävät, ettei moottori ole rattaissa, vaan (Cancellaran) satulaputkessa.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

  20. #380
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    103
    Tässä ihan asiallinen kirjoitus siitä että vaikka Froomen suoritus oli hämmästyttävä ja epäilyksiä herättävä ei se välttämättä ollut fysiologisesti pas normal. Pidemmässä nousussa ja/tai kisan viimeisellä viikolla ehdottomasti. Vetoon tekemän vertailun mukaan Contador ajoi vastaavat keskitehot Verbierin nousussa 2009 kisan toiseksi viimeisellä etapilla.

    http://www.sportsscientists.com/2013...swerables.html

  21. #381
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.904
    Yli 6 w/kg 4,5 tunnin ajamisen ja edellisen 15 km nousun jälkeen on aika paljon. Toi mäki meni varmaan aika lähelle anaerobista kynnystä, mutta ei ainakaan kovin montaa wattia kynnyksen yli. Katellaan jos SRM julkaisee näiden kärkikuskien ratkaisunousujen tietoja nettisivuillaan.

    Lisäys: Itse asiassa yli 5,5 w/kg on aika paljon tolla etapilla ja tossa mäessä.
    6.7 WTF/kg


  22. #382
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.539
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jon Katso viesti
    Pelkästään Froomen käyttämät epäsymmetriset rieskat romuttaa wattiarpajaiset. Vaikka valmistajan lupaamat 7-10% lisää tehoa oiskin pelkkää mainoshuuhaata, niin ei se Froome niillä Touria silkasta sponsoroinnin ilosta aja.

    tl,dr: laskennalliset tulokset kymmenen vuoden haitarilla eivät ole keskenään vertailukelpoisia, eikä niistä voi tehdä mitään uskottavia johtopäätöksiä. Ihan hauskaa harrastustoimintaa silti.
    Veikkaan, että moni ammattikuski ajaa eri pyöräkomponenteilla nimenomaan sponsoroinnin ilosta. Jos komponentista ei ole suoranaista haittaa, niin miksei siitä kannata ottaa sponsoritulot, jotka Tourin näkyvyydellä voivat olla huomattavat.

    Laskennalliset tulokset ajoista vuosien aikana eri nousuissa ovat mielestäni erittäin vertailukelpoisia. Jokainen niitä käyttävä varmasti tiedostaa, että luvuissa on virhemarginaalia eri seikoista. Itse olen seuraillut isommissa nousuissa omia vaatimattomia nousumetrejä aikayksikköä kohden ja se korreloi todella hyvin esimerkiksi kuntotestien kanssa.

  23. #383
    ----TOUR DE FRANCE 2000, 2002, 2009, 2013

    ----MONT VENTOUX (last 15.65 km [from St. Esteve], 8.74 %, 1368 m)

    ----TOP 50 LIST

    -1. Lance Armstrong ______ USA | 48:33 | 2002
    -2. Chris Froome _________ GBR | 48:35 | 2013
    -3. Andy Schleck _________ LUX | 48.57 | 2009
    -4. Alberto Contador _____ ESP | 48:57 | 2009
    -5. Lance Armstrong ______ USA | 49:00 | 2009
    -6. Marco Pantani ________ ITA | 49:01 | 2000
    -7. Lance Armstrong ______ USA | 49:01 | 2000
    -8. Frank Schleck ________ LUX | 49:02 | 2009
    -9. Nairo Quintana _______ COL | 49:04 | 2013
    10. Roman Kreuziger ______ CZE | 49:05 | 2009

    11.
    Franco Pellizotti ____ ITA | 49:15 | 2009
    12. Vincenzo Nibali ______ ITA | 49:17 | 2009
    13. Bradley Wiggins ______ GBR | 49:22 | 2009
    14. Joseba Beloki ________ ESP | 49:26 | 2000
    15. Jan Ullrich __________ GER | 49:30 | 2000
    16. Raimondas Rumsas _____ LTU | 49:49 | 2002
    17. Roberto Heras ________ ESP | 49:49 | 2000
    18. Ivan Basso ___________ ITA | 49:52 | 2002
    19. Mikel Nieve __________ ESP | 49:58 | 2013
    20. Joaquim Rodriguez ____ ESP | 49:58
    | 2013
    21. Jurgen van den Broeck
    _ BEL | 49:58 | 2009
    22. Andreaas Klöden ______ GER | 50:01 | 2009
    23. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:04 | 2002
    24. Roman Kreuziger ______ CZE | 50:15 | 2013
    25. Alberto Contador _____ ESP | 50:15 | 2013
    26. Jakob Fuglsang _______ DEN | 50:18 | 2013
    27. Joseba Beloki ________ ESP | 50:18 | 2002
    28. Richard Virenque _____ FRA | 50:18 | 2000
    29. Nauke Mollema ________ NED | 50:21 | 2013
    30. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:24 | 2000

    31. Laurens Ten Dam ______ NED | 50:28 | 2013
    32. Manuel Beltran _______ ESP | 50:30 | 2000
    33. Christophe Moreau ____ FRA | 50:32 | 2000
    34. Santiago Botero ______ COL | 50:34 | 2000
    35. Kurt van de Wouwer ___ BEL | 50:37 | 2000
    36. Levi Leipheimer ______ USA | 50:38 | 2002
    37. Jean-Christophe Peraud FRA | 50:43 | 2013
    38. Christophe Le Mevel __ FRA | 50:45 | 2009
    39. Bart de Clercq _______ BEL | 50:47 | 2013
    40. Christian Vandevelde__ USA | 50:53 | 2009

    41. Jose Azevedo _________ POR | 50:58 | 2002
    42. Michael Rogers _______ AUS | 51:01 | 2013
    43. Laurent Jalabert _____ FRA | 51:02 | 2000
    44. Mikel Astarloza ______ ESP | 51:03 | 2009
    45. Alejandro Valverde ___ ESP | 51:07 | 2013
    46. Dan Martin ___________ IRL | 51:11 | 2013
    47. Daniele Nardello _____ ITA | 51:17 | 2000
    48. Richie Porte _________ AUS | 51:24 | 2013
    49. Daniel Atienza _______ ESP | 51:27 | 2000
    50. Sylvain Calzati ______ FRA | 51:34 | 2009
    50. Luis Leon Sanchez ____ ESP | 51:34 | 2009

    ___ The record (Dauphine Libere)
    ___ Iban Mayo ___________ ESP | 45:47 | 2004

    ___ The record (Tour de France)
    ___ Marco Pantani _______ ITA | 46:00 | 1994


    Note: The list is not complete. Some riders may be missing from the list. | Possible error: +/- 5 sec.
    vetooo muokkasi tätä : 15.07.2013 at 00.13
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  24. #384
    Tour de France 2013 part I | Dr. Ferrari's formula = DrF

    Stage 8: Ax-3-Domaines (8.90 km, 7.46 %, 664 m)

    Chris Froome --------- GBR / Team Sky
    --- | 23:14, 22.98 Kph, VAM 1715 m/h, 6.24 W/kg
    Richie Porte
    --------- AUS / Team Sky --- | 24:05, 22.17 Kph, VAM 1654 m/h, 6.02 W/kg
    Alejandro Valverde --- ESP / Movistar
    --- | 24:22, 21.92 Kph, VAM 1635 m/h, 5.95 W/kg
    Bauke Mollema -------- NED / Belkin ----- | 24:24, 21.89 Kph, VAM 1633 m/h, 5.95 W/kg
    Laurens Ten Dam ------ NED / Belkin
    ----- | 24:30, 21.80 Kph, VAM 1626 m/h, 5.92 W/kg
    Mikel Nieve ---------- ESP / Euskaltel -- | 24:48, 21.53 Kph, VAM 1606 m/h, 5.85 W/kg
    Roman Kreuziger ------ CZE / Saxo-Tinkoff | 24:59, 21.37 Kph, VAM 1595 m/h, 5.81 W/kg
    Alberto Contador
    ----- ESP / Saxo-Tinkoff | 24:59, 21.37 Kph, VAM 1595 m/h, 5.81 W/kg
    Igor Anton ----------- ESP / Euskaltel
    -- | 24:59, 21.37 Kph, VAM 1595 m/h, 5.81 W/kg
    Joaquim Rodriguez ---- ESP / Katusha ---- | 25:20, 21.08 Kph, VAM 1573 m/h, 5.73 W/kg
    Nairo Quintana ------- COL / Movistar --- | 25:22, 21.05 Kph, VAM 1571 m/h, 5.72 W/kg


    Stage 9: La Hourquette d'Ancizan (last 9.60 km, 7.67 %, 736 m)

    Dan Martin ----------- IRL / Garmin ----- | 29:01, 19.85 Kph, VAM 1522 m/h, 5.50 W/kg
    Jakob Fuglsang ------- DEN / Astana
    ----- | 29:01, 19.85 Kph, VAM 1522 m/h, 5.50 W/kg
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Maillot Jaune group (Froome + 20 riders)- | 29:46, 19.35 Kph, VAM 1484 m/h, 5.36 W/kg


    Stage 15: Mont Ventoux (last 15.65 km, 8.74 %, 1368 m)

    Chris Froome --------- GBR / Team Sky --- | 48:35, 19.33 Kph, VAM 1689 m/h, 5.88 W/kg
    Nairo Quintana ------- COL / Movistar
    --- | 49:04, 19.14 Kph, VAM 1673 m/h, 5.82 W/kg
    Mikel Nieve ---------- ESP / Euskaltel
    -- | 49:58, 18.79 Kph, VAM 1643 m/h, 5.72 W/kg
    Joaquim Rodriguez ---- ESP / Katusha ---- | 49:58, 18.79 Kph, VAM 1643 m/h, 5.72 W/kg
    Roman Kreuziger ------ CZE / Saxo-Tinkoff | 50:15, 18.69 Kph, VAM 1633 m/h, 5.68 W/kg
    Alberto Contador
    ----- ESP / Saxo-Tinkoff | 50:15, 18.69 Kph, VAM 1633 m/h, 5.68 W/kg
    Jakob Fuglsang ------- DEN / Astana ----- | 50:18, 18.67 Kph, VAM 1632 m/h, 5.68 W/kg
    Bauke Mollema -------- NED / Belkin ----- | 50:21, 18.65 Kph, VAM 1630 m/h, 5.67 W/kg
    Laurens Ten Dam ------ NED / Belkin
    ----- | 50:28, 18.61 Kph, VAM 1626 m/h, 5.66 W/kg
    Jean-Christophe Peraud FRA / AG2R ------- | 50:43, 18.51 Kph, VAM 1618 m/h, 5.63 W/kg


    Stage 17 (ITT): Cote de Puy Sanieres (6.34 km, 6.25 %, 396 m)

    Alberto Contador ----- ESP / Saxo-Tinkoff | 14:40, 25.94 Kph, VAM 1620 m/h, 6.17 W/kg
    Chris Froome --------- GBR / Team Sky --- | 14:42, 25.88 Kph, VAM 1616 m/h, 6.16 W/kg
    Joaquim Rodriguez ---- ESP / Katusha ---- | 14:57, 25.44 Kph, VAM 1589 m/h, 6.06 W/kg
    Alejandro Valverde
    --- ESP / Movistar --- | 15:00, 25.36 Kph, VAM 1584 m/h, 6.04 W/kg
    Roman Kreuziger
    ------ CZE / Saxo-Tinkoff | 15:00, 25.36 Kph, VAM 1584 m/h, 6.04 W/kg
    Thomas de Gendt
    ------ BEL / Vacansoleil- | 15:16, 24.92 Kph, VAM 1556 m/h, 5.93 W/kg
    Andrew Talansky ------ USA / Garmin ----- | 15:18, 24.86 Kph, VAM 1553 m/h, 5.92 W/kg
    Michal Kwiatkowski
    --- POL / OP-QS ------ | 15:21, 24.78 Kph, VAM 1548 m/h, 5.90 W/kg
    Arnold Jeannesson ---- FRA / FDJ -------- | 15:26, 24.65 Kph, VAM 1540 m/h, 5.87 W/kg
    Jon Izagirre --------- ESP / Euskaltel -- | 15:28, 24.59 Kph, VAM 1536 m/h, 5.85 W/kg
    Nairo Quintana ------- COL / Movistar
    --- | 15:30, 24.54 Kph, VAM 1533 m/h, 5.84 W/kg


    part II >>>
    vetooo muokkasi tätä : 23.07.2013 at 15.29
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  25. #385
    Tour de France 2013 part II | Dr. Ferrari's formula = DrF

    Stage 18: Alpe d'Huez [MTF] (13.80 km, 8.11 %, 1119 m)


    Nairo Quintana
    ------- COL / Movistar --- | 39:50, 20.79 Kph, VAM 1686 m/h, 6.00 W/kg
    Joaquim Rodriguez ---- ESP / Katusha ---- | 39:53, 20.76 Kph, VAM 1683 m/h, 5.99 W/kg
    Richie Porte --------- AUS / Team Sky
    --- | 40:56, 20.23 Kph, VAM 1640 m/h, 5.84 W/kg
    Chris Froome --------- GBR / Team Sky
    --- | 40:56, 20.23 Kph, VAM 1640 m/h, 5.84 W/kg
    Alejandro Valverde
    --- ESP / Movistar --- | 41:00, 20.20 Kph, VAM 1638 m/h, 5.83 W/kg
    Mikel Nieve ---------- ESP / Euskaltel -- | 41:53, 19.77 Kph, VAM 1603 m/h, 5.70 W/kg
    Jakob Fuglsang ------- DEN / Astana ----- | 41:53, 19.77 Kph, VAM 1603 m/h, 5.70 W/kg
    Alberto Contador ----- ESP / Saxo-Tinkoff | 41:53, 19.77 Kph, VAM 1603 m/h, 5.70 W/kg
    Roman Kreuziger
    ------ CZE / Saxo-Tinkoff | 42:09, 19.64 Kph, VAM 1593 m/h, 5.67 W/kg
    Micchael Rogers ------ AUS / Saxo-Tinkoff | 42:23, 19.54 Kph, VAM 1584 m/h, 5.64 W/kg
    ----------
    ------------------------ The stage winner ---------------------------------
    Christophe Riblon ---- FRA / AG2R ------- | 43:02, 19.24 Kph, VAM 1560 m/h, 5.55 W/kg


    Stage 19: Col de la Croix Fry (11.20 km, 7.23 %, 810 m)

    Rui Costa ------------ POR / Movistar --- | 29:56, 22.45 Kph, VAM 1624 m/h, 5.96 W/kg
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Maillot Jaune group (Froome + 6 riders) - | 30:51, 21.78 Kph, VAM 1575 m/h, 5.78 W/kg


    Stage 20: Semnoz (10.68 km, 8.57 %, 915 m)

    Nairo Quintana ------- COL / Movistar --- | 31:18, 20.47 Kph, VAM 1754 m/h, 6.14 W/kg
    Joaquim Rodriguez ---- ESP / Katusha ---- | 31:36, 20.28 Kph, VAM 1737 m/h, 6.08 W/kg
    Chris Froome
    --------- GBR / Team Sky --- | 31:47, 20.16 Kph, VAM 1727 m/h, 6.05 W/kg
    Alejandro Valverde
    --- ESP / Movistar --- | 33:00, 19.42 Kph, VAM 1664 m/h, 5.82 W/kg
    Richie Porte --------- AUS / Team Sky
    --- | 33:35, 19.08 Kph, VAM 1635 m/h, 5.72 W/kg
    Andrew Talansky ------ USA / Garmin ----- | 33:39, 19.04 Kph, VAM 1632 m/h, 5.71 W/kg
    Alberto Contador ----- ESP / Saxo-Tinkoff | 33:46, 18.98 Kph, VAM 1626 m/h, 5.69 W/kg
    John Gadret ---------- FRA / AG2R ------- | 34:00, 18.85 Kph, VAM 1615 m/h, 5.65 W/kg
    Jesus Hernandez ------ ESP / Saxo-Tinkoff | 34:13, 18.73 Kph, VAM 1604 m/h, 5.62 W/kg
    Roman Kreuziger
    ------ CZE / Saxo-Tinkoff | 34:13, 18.73 Kph, VAM 1604 m/h, 5.62 W/kg
    vetooo muokkasi tätä : 23.07.2013 at 15.25
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  26. #386
    Tour de France 2013 | Chris Froome (67.0 kg)

    Stage 8: Ax-3-Domaines (8.90 km, 7.46 %, 664 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    6.24 -- 6.36 -- 6.49 -- 6.54 W/kg


    23:14, 22.98 Kph, VAM 1715 m/h



    Stage 9: La Hourquette d'Ancizan (last 9.60 km, 7.67 %, 736 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    5.36 -- 5.30 -- 5.37 -- 5.39 W/kg


    29:46, 19.35 Kph, VAM 1484 m/h



    Stage 15: Mont Ventoux (last 15.65 km, 8.74 %, 1368 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    5.88 -- 5.94 -- 5.99 -- 6.02 W/kg


    48:35, 19.33 Kph, VAM 1689 m/h


    Stage 17 (ITT): Cote de Puy Sanieres (6.34 km, 6.25 %, 396 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    6.16 -- 6.30 -- 6.34 -- ?.?? W/kg


    14:42, 25.88 Kph, VAM 1616 m/h



    Stage 18: Alpe d'Huez [MTF] (13.80 km, 8.11 %, 1119 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    5.84 -- 5.87 -- 5.94 -- 5.96 W/kg


    40:56, 20.23 Kph, VAM 1640 m/h



    Stage 19: Col de la Croix Fry (11.20 km, 7.23 %, 810 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    5.78 -- 5.82 -- 5.91 -- 5.95 W/kg


    30:51, 21.78 Kph, VAM 1575 m/h



    Stage 20: Semnoz (10.68 km, 8.57 %, 915 m)

    DrF --- CPL --- BCR --- rst
    6.05 -- 6.12 -- 6.19 -- 6.22 W/kg


    31:47, 20.16 Kph, VAM 1727 m/h



    Averages

    DrF: 5.90 W/kg (7 climbs)
    CPL: 5.95 W/kg (7 climbs)
    BCR: 6.03 W/kg (7 climbs)
    rst: 6.01 W/kg (6 climbs)

    VAM: 1635 m/h -(7 climbs)




    DrF: Dr. Michele Ferrari's formula
    CPL: http://www.cyclingpowerlab.com/PowerComponents.aspx
    rst: http://www.rst.mp-all.de/bergauf.htm
    BCR: http://bikecalculator.com/wattsMetric.html
    vetooo muokkasi tätä : 24.07.2013 at 17.19
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  27. #387
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    85

  28. #388
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    4.904
    Ton kuvan perusteella ventouxin loppu saattoi olla vielä kovempi koska Chalet Reynardin jälkeen tuuli näytti olleen pääosin vastaista ja sivuvastaista ja puurajan yläpuolella ei tainnut olla edes lyhyitä myötäisiä pätkiä.
    6.7 WTF/kg


  29. #389
    Taylor Phinney voitti Puolan ympäriajon 4. etapin, Hän hyökkäsi pääjoukosta 8 kilometriä ennen maalia ja piti pääjoukon takanaan. Kyseessä oli yksi näyttävimmistä etappivoitoista viime kausien aikana. Phinney julkaisi SRM-dataa Puolan ympäriajon 4. etapin lopusta. Tälaiset wattimäärät tarvittiin pääjoukon tyrmäämiseen:

    Taylor Phinney ‏@taylorphinney

    @ammattipyoraily 488w (509 NP) for 10min. 52.4 kph. 1st 20sec 940w, 1st min: 640w, 1st 2 min: 574w 1st 5min: 500w, Cadence: 101

    Phinney on hieno urheilija!

    EDIT: Yritin etsiä videota Phinneyn suorituksesta, mutta en löytänyt...
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  30. #390
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    165
    Videoita löytyy useampikin Youtubesta, tässäpä yksi:
    http://www.youtube.com/watch?v=_Af8q...ature=youtu.be

    Hieno suoritus kieltämättä, mutta hienosti on ajanut myös Garminin nuori Steele von Hoff, 3. ja 2. kireissä tähän asti ja tuo 2. sija oli siis käytännössä sprintin voitto, koska Taylor voitti pelotonin tuolla muuvillaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •