FanticVelosportAjopyoraHuntteriTrekVelobe
Sivu 52 / 95 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2837

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Yksin kävin vantaalla ajelemassa tänään. 90% vastaantulijoista moikkas. Vaatteella on väliä - tiimikuteet muutti moikkaus prosentin päälaelleen. Autot väistää herkemmin, jalankulijat antaa tilaa. Hyvä diili sanon minä
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Yksin kävin vantaalla ajelemassa tänään. 90% vastaantulijoista moikkas. Vaatteella on väliä - tiimikuteet muutti moikkaus prosentin päälaelleen. Autot väistää herkemmin, jalankulijat antaa tilaa. Hyvä diili sanon minä
    Näinkö oikein viime tiistaina, että olit lenkillä Pihliksessä ja sulla oli pinkit kengänsuojat (sopivat varsin hyvin asukokonaisuuteen )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Näinkö oikein viime tiistaina, että olit lenkillä Pihliksessä ja sulla oli pinkit kengänsuojat (sopivat varsin hyvin asukokonaisuuteen )
    Joo, olin Pihliksessä, kävin moikkaamassa kaveria mutta mitään kengänsuojia mulla ei ollut ja kengät on tämmöiset:

Autolla vaan menin ohi ja pikaisella vilkaisulla tunnistin sun pyörän ja jotenkin silmät näköjään haritti sen verran, et sun popoista tuli pinkit

Hupasaa

Prinsessa Guest
    Liekkö syynä cc-renkaiden vaihto 12mm kapeampiin maantierenkaisiin, mutta tänään moikkaus-% oli jo n. 80
    Kuskeja VOMPeista, vakavasti otettavista fitness/hybridi-pyöräilijöistä aina maantiefiilistelijöihin. Kaikki miehiä. Missä naiset?!?!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Missä naiset?!?!
    Tätä mäkin ihmettelen

Mun lenkillä oli kaikki muut naisia.

vaimon kanssa lenkillä tänään, ei yhtään lapaa noussut? Ja mä sanoin kaikkille: hei hyvää päivää.

Terve nyt sitten vaan kaikille. Täällä tämä tervehtiminen on varmasti helpompaa kaikille.

Että kaikilla kielellä ja ketju kireenä.
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    vaimon kanssa lenkillä tänään, ei yhtään lapaa noussut?
    Sama, tyttöystävän kanssa Tuusulasta Hellsinkiin päin eikä yhtään lapaa noussut. Toisaalta molemmilla reput selässä ja arskat päässä. Ehkä tiimipaidat päällä moikkausprosentti ois parempi

Tää on vaikeeta tietää kenelle uskaltaa moikkailla ja kelle ei, joku voi vaikka huutaa moro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ossipoika Katso viesti
    Sama, tyttöystävän kanssa Tuusulasta Hellsinkiin päin eikä yhtään lapaa noussut. Toisaalta molemmilla reput selässä ja arskat päässä. Ehkä tiimipaidat päällä moikkausprosentti ois parempi
    Komppaan.

Ajoin sunnuntaina vaimon kanssa maantielenkkiä Seutula-Klaukkala-akselilla ja tällä kertaa poikkeuksellisesti maastopyöräilijäksi naamioituneena. Selitys: Kun vaimo polkee maantiefillarilla ja itse maasturilla, niin se tasoittaa ihan mukavasti keskinäistä nopeuseroa.

Vaan olihan se yllätys huomata, että maasturikuskina onkin ihan turha moikkailla "oikeita" maantiepyöräilijöitä. En nimittäin tainnut saada succistelijoilta yhtään moroa takaisin. Eikä sillä, että vastaantulijoista olisi noin kauniilla kelillä ollut pulaa. Mutta ehkä se vain johtui mun liian räädeistä Oakley-shortseista

AION Guest
    Tossa pari viikkoa sitten ajelin helsinginstä pukkilaan semmosella vanhalla tunturin raadolla (vm. 80 - jotain).

Siinä tais joku teistä pysähtyäkin kun "totesin routavauriot". Nyt alkaa solisluu olla kunnossa ja tällä viikolla pitäs päästä jo lenkillekin
    Kiitoksia apua tarjoinneille

Mutta itse tervehtimisestä. Mulle nostettiin kättää silleen vähän, kun oli kuitenkin "kiharat sarvet" mutta löysät kollarit jalassa niin ei ihan avoimesti morjestettu
    Itse kyllä autolla liikenteessä pysäytön vaikka koko vitun liikenteen jos en pysty antamaan pyöräilijälle tarpeeksi tilaa. Ja pyörällä morjestan kaikille ketkä ajaa järkevästi ja kypärä päässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ossipoika Katso viesti

Tää on vaikeeta tietää kenelle uskaltaa moikkailla ja kelle ei, joku voi vaikka huutaa moro
    Ymmärrän, me sentään oltiin asianmukaisesti ja ajanhegen mukaisesti sonnustautuneita. Ja mulla vain oli reppu, mutta nyt kun tuumaan niin ajohousun lahkeessa luki MTB-tour...Nissan... ja molemmilla kurakilpurit (CC) että se saatto säikäyttää

Tai sitten se oli mun myrkynvihree tsubu
    skeptinen realisti

Muutama käsi noussut alkuviikon aikana

Schöne Scheisse Guest
    Taas vaihteeksi näitä koomisia mykkiä suomalaisia: ajelen kevyttä PK:ta maantietä, kun takaa tulee sivulle ja ohi - eli ei varsinaisesti sujahda ohi - toinen maantiepyörällä liikkuva, joten käännän päätäni ja nyökkään tervehdyksen, jota ei noteerata millään lailla.

Ohituksen jälkeen täydelliseen protiimiasuun sonnustautunut miekkonen etenee suunnilleen samaa vauhtia kuin minä, jolla on sykeperustainen rajoitin päällä...

PS joskus käy myös niin, että entinen tai nykyinen kilpakuski ohittaa ja menee saman tien menojaan, mutta yleensä minulle ehditään heittää "Moi" tai nostaa oikean käden sormet tervehdykseen ennen kuin kerkiän itse.

(No, joskus ei, mutta hyväksyn toki sen, että jo kaukaa takaa näkee esim. pyörityksestä, etten kuulu tuttuihin.)

Mari1970 Guest
    Kyllä mua kun liikun tolla hybridillä ja ajelen tollasia retkiä,niin tervehtii paremmin motoristit ja karavaanarit kuin esim.nämä maantiepyöräilijät....tiiä sit mistä johtuu..vääränlainen pyörä/vaatteet ytms...muut retkipyöräilijät kyl sit tervehtii kun sattuu vastaan ajamaan...

"Euroopassa" oleillessa menee aina jokunen päivä tervehtimiskulttuuriin sopeutumiseen. Sunnuntaina Pariisin ulkopuolella ajellessa tapasimme vaikka kuinka paljon pyöräilijöitä, lähes kaikki tervehtivät. Moikkaaminen on kiva tapa.

Mari1970 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    "Euroopassa" oleillessa menee aina jokunen päivä tervehtimiskulttuuriin sopeutumiseen. Sunnuntaina Pariisin ulkopuolella ajellessa tapasimme vaikka kuinka paljon pyöräilijöitä, lähes kaikki tervehtivät. Moikkaaminen on kiva tapa.
    Olen aivan samaa mieltä..ja sen mitä itse fillaroin kun vaunuoltiin ulkomailla,niin kyl noi maantiepyöräilijät nosti mulle kättä ihan yhtä reippaasti kun muutkin retkipyöräilijät jne..eli eivät kattoneet nokan varttaan pitkin,Espanjassakin ne kovaa menevät cyklistit joko moikkas tai huusivat kovaa että Hola!! Mikäköhän täällä on,kun noi maantiekiitäjät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta eivät tervehdi...kulttuuriero lie...

Nyt on tullut jonkin verran pyöräiltyä Tukholmassa, noin niinko sinkulalla ja pussihousut jalassa ja VOMPit morjestelee! Siis maantieVOMPit succiksissaan morjestelee mua shortseissa ja t-paidassa tai ainakin noin joka viides morjestaa.
    Suomessa vastaava prosentti on pyöreä nolla. Jotenkin outoa, että pyöräilijät morjestaa vaikka en erityisemmin näytä pyöräilijältä.
    "Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

40% succistelijoista morjesti, eli kaksi viidestä. Se on jo ihan hyvin. Ainakin mun mielestä.

Mistä ihmeestä tulee termi maantieVOMPit?
    All it takes is all you've got.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kivitatti Katso viesti
    40% succistelijoista morjesti, eli kaksi viidestä. Se on jo ihan hyvin. Ainakin mun mielestä.

VOMP=vakavasti otettava maastopyöräilijä.
    Joten maantieVOMP on varmaankin sit vakavasti otettava maantiepyöräilijä.
    - Fear is a mindkiller -

Toxo Guest
    Tiistaina T:re - Hervanta välillä olin pyörä ylösalaisin ketjua öljyämässä ja naispyöräilijä kyseli, tälläiselta tatuoidulta tampiolta, onko kaikki hyvin ja tarviinko apua Hieno ele
    Keskiviikkona nelisen tuntia ympäri mansea, vastaan tuli kaikkien lajien edustajia, ihan kaikkia paitsi tandemia en nähny. Kukaan ei yrittänyt morjestaa, en nähny keidenkään tekevän sitä toisilleen, enkä kyllä itsekään yrittänyt. Keli oli kylläkin tod. hieno..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kivitatti Katso viesti
    MaantieVOMP on kyllä ihan turhaa tarkennusta itsestäänselvään asiaan, josta jo aiemminkin keskusteltiin:

- Vakavasti Otettava Maastopyöräilijä = VOMP
    - Vakavasti Otettava Maantiepyöräilijä = VOMP
    - Vakavasti Otettava Matkapyöräilijä = VOMP

Miten noissa nyt voisi mennä sekaisin?

eikös se pitäisi olla MaantieVOP tai VOMaantieP?

Pitääkö elää Euro Cyclist ( https://www.facebook.com/group.php?gid=2258201150 ) sääntöjen mukaan voidakseen olla maantie VOMPpi?

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hjalmar Katso viesti
    eikös se pitäisi olla maantievop tai vomaantiep?
    ei!!!!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

VOMP selittää kaiken ei tarte lähtee tekee mitään keinotekoista piste
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Eilen eka kesälenkki maantiellä ikinä. Aurinkoisessa kelissä vastaan tuli kymmenkunta vakavasti otettavaa pyöräilijää, joista yksi tervehti (nainen). Eli näin Oulun seudulla. Tiedä sitten aiheuttiko cyclopyörä, lokasuojat ja jumalattoman karvaiset jalat hylkimisreaktioita ylväiden maantiehemmojen keskuudessa.

Moikkasitko itse?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Moikkasitko itse?
    Tottakai!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •