TrekSumekoRideElectrobike
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 590

Aihe: Pyörän säilytys kerrostalossa

Pyörän säilytys kerrostalossa

Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viesti
    Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
    Saisikos fillarin säilytettyä parvekkeella? Jos asuntoon sellainen kuuluu. Aina löytyy kaiken maailman mutisijoita kerrostaloissa, mutta jollet tärvele portaikkoa fillaria kuljettaessasi, niin tuskin tuosta isompaa meteliä nousee.

Tiedän Tampereella yhden kerrostalon, jossa intohimoiselle pyöräilijälle on annettu lupa pitää arvofillariaan kellaritiloissa erillisessä varastohuoneessa, jossa ei mummisfillareita säilytetä.
    "Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvintehty kaiken aikasi vie.." - Juice

http://www.kaupinkanuunat.net/

Missä pyörää voi säilyttää?
    Sisällä esim. eteisessä, työ-, makuu- tai olohuoneessa.

Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
    Eivät, ehkä korkeintaan huvittuneina.

/ panu.

Säilytän maantiepyörääni ihan rehellisesti makuuhuoneessa. Pesen pölyt pyörästä aina lenkin jälkeen suihkussa, joten sisällä säilyttäminen ei edes likaa kämppää. On myös se etu että voi mukavasti öljytä ketjut keittiössä.

Kurainen maasturi on vähän ongelmallisempi tapaus. Ennen pidin sitä parvekkeella, mutta pyörän kantaminen asunnon läpi oli aika sotkuista puuhaa ja pyörä on useimmiten turhan likainen suihkussa pestäväksi. Tällä hetkellä maasturi on tuossa eteisessä, mikä näyttäisi kämppiksellekin (opiskelija-asunto) sopivan. Itse se on vuorostaan varannut kellarikomeromme omalle fillarilleen. Fillarien säilyttäminen kellarikomeroissa ei välttämättä aina ole sallittua...

Joissain taloyhtiöissä on kuulemma saatu avaimia esimerkiksi pannuhuoneeseen tai vastaavaan, jossa on sattunut olemaan fillarin verran ylimääräistä tilaa.
    FZDZ

Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
    On. Eivät.

Poikkeukset näihin vahvistavat säännön. Onko teillä "kanahäkkiä"? Jos ei muuta kamaa ole niin sinnehän sen pyörän voi laittaa. Ei se varkaudelta suojaa, mutta vahingossa ei sitä sieltä saa kolhittua.

Ja pesu suoritetaan pihalla bilteman käsikäyttöisellä painepesurilla (<20€), tiskiaineella ja tiskiharjalla.

Nauraa Keittiön hukkaneliöt käyttöön

Talouden pyörävahvuus lisääntyi viikonloppuna yhdellä, joten tilan puutteessa piti laajentaa ylöspäin:

Asun myöskin kerrostalossa, joskin pohjakerroksessa. Pyörävarasto on pieni ja aivan täynnä ja varastokomero sijaitsee kellarikerroksessa 2 oven, väestönsuojan ja kierreportaiden takana. Pyörän säilytys asunnossa oli siis ainoa keino säilyttää rakkaita harrastevälineitä.

Materiaaleihin meni noin 26 euroa (höylätty mäntylankku 4.8 metriä 14.25e ja ripustimet biltemasta 5.99e/kpl). Ruuveja ja työkaluja oli omasta takaa. Tuo on kiilattu lattian ja verhokatteen väliin, mitään ei ole ruuvattu kiinni asuntoon. Tuntuisi toimivan. Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Joonas Guest
    Minulla on 2 pyörää eteisessä ja 1 makuuhuoneessa. Ei meidän talossa ainakaan ole valitettu vaikka raahaan pyöriäni aina lenkin jälkeen viidenteen kerrokseen asuntoon sisälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    ..Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.
    Kun odottelet riittävän pitkään, pyörän paino painaa kannattimen sopivasti vinoon, jolloin renkaat ovat samalla tasolla. Näin on koettu. Niin että ei muuta kun siestaa viettämään: mañana .
    "Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvintehty kaiken aikasi vie.." - Juice

http://www.kaupinkanuunat.net/

Kaikki jotka säilyttävät pyöriään pyöräkellarissa ymmärtävät jos joku kantaa arvokkaan pyöränsä kotiin talteen. Meidän kellarissa saa yleensä kaivaa oman pyöränsä parin muun pyörän alta kun joku raivaa tilaa omalle pyörälleen kaatamalla muiden pyörät. Tytön pyörään kiinnitin tarakan kun siitä oli kummallisesti irronnut toisen puolen ruuvit ja kolmas oli löysällä. Vaimon pyörästä oli kerran 9 pinnaa poikki takarenkaasta.

Mitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommyt Katso viesti
    Mitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.

Yhtä vähän säilyy fillari asunnon varastohäkissä, mitä pyörävarastossa. Ittelläni oli lukitussa varastotilassa lukitun varastohäkin sisällä lukittu fillari. Kamaa olin latonu ympärille ihan siinä tarkotuksessa, että ei sitä kukaan vie sieltä, kun ei nää edes merkkiä.
    No siitä kuitenki jäi jarrusatulasta paistamaan formula, ja keulasta R7. Sepä sit riittiki siihen, että yks nätti keväinen viikonloppu oli pöörä realisoitu muiden käyttöön.

Kyllä se varmaan pikkujäynältä välttyy siellä häkissä, mutta ainoo varma keino saada filo säilymään on kantaa se joko kämppään sisälle, tai parvekkeelle(JOS asut korkeemmalla ku 2. kerroksessa).

Itse säilytän eteisessä. Helsingin Kalliossa fillari katoaa lukituksen jälkeen julkisesta tilasta keskimäärin 24 min! ;-)

Nuo oli hienot kuvat tuossa ylhäällä. En ole saanut taloyhtiöltä lainkaan huonoa kommenttia, vaikka pidänkin pyöriä sisällä. Helpotus! Mulla on kaksi pyörää "sylikkäin" eteisessä ja yksi vielä makkarissa.
    Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kebne Katso viesti
    Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.
    Ihan järkevää tuollainen Meikäläinen asuu kolmannessa kerroksessa, jonne tulee kannettua pyörä jokaisen lenkin jälkeen. Mulla on siis tällä hetkellä vain yksi pyörä ja se on sängyn vieressä. Vaikka asutaan kaksiossa niin luvan olen saanut vain yhden pyörän säilyttämiseen. Tässä on kyllä toinen juuri tulossa, joten maasturi saa siirtyä parvekkeelle. Se on sille tuttu paikka muutenkin Vaikka asun kolmannessa kerroksessa siirtyvät pyörät sisälle ja ikkunoiden eteen verhot lomalle/reissuun lähtiessä.

EDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?
    Still rides with 26er

Jees, sisälle asuntoon se täytyy kantaa. Kyseessä siis parvekkeellinen yksiö Hervannassa. Talossa ei ole häkkivarastoa. Opiskelija-asunto parhaimmillaan Kannattaako peittää pyörä jollain suojalla, jos sen parvekkeelle laittaa? Vai pärjääkö ihan sellaisenaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    EDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?
    Kyllä, täällä. Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Niinkuin nappulakenkä jo totesi niin tälläinen keskustelu oli jo mutta on kadonnut kai bittiavaruuteen. Kyllä itse säilytän pyörääni sängyn päädyssä huoneessani ja kannan sen aina sisälle asuntoon sanoivat muut mitä sanoivat. Pyörää on myös helpompi alkaa rempata kun työkalut ja pyörä ovat samassa paikasssa, eikä tarvitse miettiä että mitä työkaluja sinne pyörävarastoon tarvitsee raahata.

Omassa taloyhtiössäni on siitä onnellinen tilanne, että varastotiloihin mennään pyörävajan kautta, joten fillarin vieminen varastokoppiin ei ole paha rasti. Maallista omaisuuttakaan ei ole kertynyt vielä niin paljoa, etteikö fillari kanakoppiin mahtuisi. Pyörävajassa säilytän kaupunkipyörää, ja (kop, kop) tähän mennessä on hyvin säilynyt.

Tosin ahdasta pyörävajassa on, vaikka osa pyöristä on jo nyt kylmässä ulkovarastossa ja kesäisin pyörätelineessä ulkona. Lisäksi silloin kun talo on rakennettu, vajan seiniin on laitettu tankokoukut, joita käyttämällä kaikki pyörät mahtuisivat hienosti vajaan. Vaan sitten on jonkun päätöksellä siirrytty lattialla oleviin perinteisiin pyörätelineisiin .

Itse tuon fillarin silloin tällöin sisällekin pesuja ja huoltoja varten. Paljon mukavampaa puuhastella kotona kuin hämärässä pyörävajassa. Tapanani on kantaa pyörää rappukäytävässä, jolloin kenelläkään ei ole mitän valittamista likaantumisesta tai muusta. Oikein likaisen pyörän voi huuhdella suihkupullolla ulkosalla.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

@KostiOlavi (twitter)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Kyllä, täällä. Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.
    Juu, tuolla on 7 sivua asiaa säilytyksestä...

Tämä nykyinen, kankea hakutoiminto lisää näiden "tuplana" olevien ketjujen määrää.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Vähän petyinkin, ettei täällä ollut mehukkaita avautumisia taloyhtiöiltä tai naapureilta sen suhteen, että kuskataan pyörää rappukäytävässä tai hississä. Itsehän säilytän kerrostaloasuntoni eteisessä krossaria ja olohuoneessa maantiepyörää ja ainoastaan kerran naapurin iäkäs naishenkilö tokaisi, että "säilytät pyörää sisällä!". Pyörävarasto on näin kesällä melko täynnä ja talvella aivan fully loaded, häkkivarasto on kolmen ylimääräisen oven takana, joten ei tämä huonompi vaihtoehto ole kun toisessa kerroksessa asun.

Jos nuivaa palautetta saan joskus aiheesta, ovat sanat kyllä valmiina. Heh heh.

Ei meillä naapureita tunnu kiinnostavan kun kantelen sitä tuossa käytävällä. Tosin joskus tulee kyllä pysähdyttyä rupattelemaan naapureiden kanssa tai jos ei reputella niin aina tulee tervehdittyä jos joku tulee vastaan. Aamuisin tulee toivotettua hyvät huomenet jne. Ehkä mulla on liian positiivinen asenne elämään, mutta ei se mua haittaa.

Laitetaan tähän vielä selvennykseksi, että suuriosa täällä asuvista opiskelevat ja muutenkin asukkaat ovat nuoria ihmisiä. Itse en ole törmännyt kyttäämiseen tai vastaavaan. Nuorilla kun on parempaakin tekemistä. Vaikka porukka on nuorta niin toiminta on suurimmaksi osaksi järkevää(paitsi se kuka pölli mun pyörän). Musiikki ei pauhaa aamu viiteen jne. Tottakai juhlia järjestetään ja ääniä kuuluu, mutta niin pitääkin Äänet kuitenkin hiljenevät yhdentoista jälkeen.

Jos tulee palautetta, niin pitää sanat valita oikein. Ei mtn vittuilua tai vastaavaa. Kommentin pitää olla sellainen, että "palautteen antaja" menee hämilleen ja hänellä mene loppu päivä sen käsittelyssä Sama pätee lenkillä tulleisiin kysymyksiin ja kommentteihin
    Still rides with 26er

Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita? Jos siitä koituu ylimääräistä haittaa muille, niin ymmärtäisin. En minäkään valita kun hissi haisee viinalle kun tulen töistä aamuyöllä viikonloppuna tai kun muut asukkaat pitävät asunnossaan harrastusvälineitään.

Nappiksen kommentit palautteen antamisesta ovat kyllä juuri oikeat! Siitä plussapiste.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wege Katso viesti
    Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita?
    Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

niskahikisäkki Guest
    Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.

Omat sotkunsahan jokainen ymmärtää käydä sitten siivoamassa, eikö vain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Fillaria kuskaamalla ei pysty niin paljon kantaamaan kuraa hissiin kuin tuomalla yhden kurahousuikäisen nassikan pihalta sisälle. Mutta varmaan ne akat valittaisivat siitäkin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti niskahikisäkki Katso viesti
    Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.
    Tuttuni oli bongannut sen myös http://www.flickr.com/photos/sumopauli/3263180590

Niin tai paljonko tuo kuraa ja vesitippoja hissiin/käytävälle tänkin kerrostalon kaikki kymmenen pitkäkarvasta koiraa sadekelillä.

Mutta tietysti kurajälkensä pitää putsata, sehän on selviö. Siitähän jää kiinni kun likaiset renkaanjäljet päättyy suoraan oman oven eteen
    <3

Jos nikkarointitaitoisia kiinnostaa niin nysväsin tuossa olohuonekelpoisen säilytysratkaisun vaatekaapista...

http://mig.hyper.fi/fi/article/490

Sitten hieman asian vierestä, kävijöitä pyöränhankintasivullani piisaa, mutta kommentteja ei irtoa, ilmeisesti ihan päättömyyksiä en sentään ole kirjoittanut.

http://mig.hyper.fi/fi/article/81

Itse raivasin kellarikomeroni tyhjäksi ja laitoin sinne. Ennen säilytin parvekkeella mutta talvella se on hieman hankalaa kun ei ole lasitettua parveketta.

Jossai ruikutetaan sisään kantamisesta, mutta antaa ruikuttaa. Kätäntö vaihtelee eri puolilla- Itse ole säilyttänyt myös pyöräsuojassa siten, että pyörä on kunnolla kiinni katossa olevassa koukussa.

Autotalli on ehkä varmin vaihtoehto. Vähän kallis yhtä polkupyörää varte. Kesksutassa olen nähnyt pyöriä säilytyksessä jopa porraskäytävien tuuletusparvekkeilla, mutta se on kyllä poikkeus.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •